eitaa logo
#کانال_میثاق♥🇮🇷🇮🇷🇮🇷 ♥mesahg@🇮🇷🇮🇷🇮🇷
1.2هزار دنبال‌کننده
185.3هزار عکس
167.2هزار ویدیو
1.9هزار فایل
استقرار اسلام اصیل، دفاع از انقلاب اسلامی وحفظ ارزش های آن تااستقرار عدل و قسطmesahg@
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از mesaghمیثاق
🖊دونالد ترامپ: در خاورمیانه جهنمی به پا خواهم کرد! 🔹اگه گروگان‌ها تا قبل از ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵، تاریخی که من با افتخار به‌عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا وظایفم رو آغاز می‌کنم، آزاد نشوند؛ در خاورمیانه و برای مسئولانی که این «جنایات علیه بشریت» رو انجام دادن، جهنمی واقعی به پا خواهد شد. 🔹مسئولان این کار، چنان سخت ضربه خواهند خورد که در تاریخ طولانی و پر داستان ایالات متحده آمریکا بی‌سابقه خواهد بود. گروگان‌ها رو همین الان آزاد کنید! 🖊امیرعلی ابوالفتح: 🔸اون ترامپی که پیش از انتخابات می‌گفت، می‌خواد رو دنبال کنه؛ هنوز بر صندلی ریاست جمهوری آمریکا تکیه نزده، کل خاورمیانه رو تهدید می‌کنه! 🔸از روسای جمهور آمریکا که خلاف وعده‌های انتخاباتی عمل می‌کنن، انتظاری نیست؛ عجیب اینه که بسیاری، وعده صلح‌خواهی رو باور کردن!
هدایت شده از mesaghمیثاق
قاتلان صلیب بدست سرخپوستان 🔱 ‼️غرب در حالی مخالفان خود را به متهم می‌کند که تمدن غرب در پیوند مسيحيت و استعمارگری شکل گرفته است ‼️ متفکر بزرگ معاصر فرانسوي معتقد است: «کامل‌ترين نمونه بنيادگرايي، همان استعمار است که بهانه‌هاي دوگانه عقيدتي آن ابتدا «مسيحي کردن» بود تا برداشت خاص خودش از مذهب را به دنيا تحميل کند و نظاميان و بازرگانان نيز عهده‌دار بقيّه کارها، يعني کشتار و استثمار شدند» ‼️ در اين دوره تبليغ آموزه‌هاي مسيح با خشونت‌آميزترين شيوه‌ها دنبال مي‌شد و خونين‌ترين جنايت‌ها با توجيهات ديني انجام گرفته است. گارودي مي‌نويسد: «خونين‌ترين خشونت‌ها و ضمانت آنها از طرف جامعه مذهبي رياکار، ويژگي دائمي تاريخ ايالات_متحده از ابتداي آن است. نخستين قشري‌گرايان انگليسي که قدم به خاک آمريکا گذاشتند مرگبارترين اعتقادات تاريخ بشري را به آنجا بردند؛ اعتقاد به «قوم برگزيده» که به قتل‌عام‌ها و ربودن زمين بوميان چون «فرامين خداوند» مشروعيت مي‌بخشيد و الگويش کتاب توراتي يوشع بود.همانگونه که اسپانيايي‌ها قتل عام سرخپوستان جنوب قاره را «تبليغ انجيل» مي‌خواندند، قشري‌گرايان انگليسي هم براي توجيه شکار سرخپوستان و ربودن زمين‌هايشان به صحيفه يوشع و «کشتارهاي مقدس» عهد عتيق توسل مي‌جستند» 📚 کتاب پیشتازان انحطاط،(ص ۱۴۶ و ۲۸) 👤 روژه گارودی 💠 How were Christianity and colonialism connected? 🌐https://www.quora.com/How-were-Christianity-and-colonialism-connected
هدایت شده از mesaghمیثاق
📌یه شهروند انگلیسی از کودکان در کشورش نوشته: 🔹تعداد کودکان بی‌خانمان در دوباره افزایش یافته و از ماه مارس امسال از ۱۵۱ هزار نفر به بیش از ۱۵۹ هزار نفر رسیده. 🔺این یک رکورد شرم‌آور دیگر است.
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️هم‌وطن ساکن کانادا: دارم برمی‌گردم ایران 🔻بابت این تجربه‌ی ۱ ساله 30 هزار دلار خرج کردم خیلیا برمی‌گردن ولی صداشو درنمیارن
هدایت شده از mesaghمیثاق
27.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️چرا جنگ اسرائیل با فلسطین و غزه برای ما مهم است؟ 👀 00:15 :کلام رهبری 01:05 : مقامات آمریکایی اعتراف کردن به... 😱 01:35 : شبهه لبنانی ها نسبت به ایران
هدایت شده از mesaghمیثاق
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داستانی عالی و پیشنهادی عالی‌تر برای قانون عفاف و حجاب ⁉️ کارمندان مرد چگونه، کارمندان زن را با شوخی برهنه می‌کردند؟! 🔻 این داستان ۱دقیقه‌ای ذهن شما را در بسیاری از مراحل تبیین یاری خواهد کرد 🔰 برشی از سخنرانی
هدایت شده از mesaghمیثاق
بررسی ادعای فکت نامه درباره نادرست بودن ادعا، پیرامون شوخی جنسی در ادارات آمریکا شوخی جنسی ، آزار جنسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از mesaghمیثاق
امیری طیبی [کیفیت کم].mp3
46.62M
سخنرانی کاربردی انقلابی 🎙حجت الاسلام والمسلمین امیری طیبی 📜موضوع: سبک زندگی جهادی حضرت فاطمه سلام الله علیها 5:15 چهار مولفه جهاد 8:08 چهار بعد انسان آرمانی 37:04 ابعاد جهاد حضرت فاطمه سلام الله علیها ( جهاد درخانه ، جهاد مالی) 38:20 بعد جهاد تبیین حضرت فاطمه سلام الله علیها 39:28 سه عنصر در جهاد تبیین از منظر رهبر معظم انقلاب 41:03 بعد جهاد گریه حضرت فاطمه سلام الله علیها 42:12 بعد جهاد با عرفان و ملکوت، قهر و غضب، جهاد فیزیکی
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️ درباره انتشار متفاوت ترین کتاب چاپ شده در ایران ✍️ به قلم: سید علی بطحائی 📚 زیستن با کتاب، طَریف الخالدی، مترجم محمدرضا مروارید، انتشارات هرمس. 🔹 بکارگیری اصطلاح متفاوت ترین کتاب منتشره در ایران در مورد کتاب «أنا و الکتب» نوشته «طَریف الخالدی» ادعایی غلوآمیز نیست. عنوان این کتاب در مقایسه با زندگی نوشت علمی «أنا» عباس محمود عقاد، یک واژه «و الکتب» اضافه دارد؛ ولی از نظر محتوایی زمین تا آسمان با این کتاب و سایر کتب زندگی نامه نویسی اندیشوران تفاوت دارد. به مناسبت انتشار ترجمه این کتاب خاص و ویژه، به نکاتی درباره معرفی این اثر اشاراتی خواهیم داشت. 1️⃣ یکم: طَریف الخالدی مورخ و اندیشور فلسطینی الاصل تحصیل کرده آکسفورد، استاد کمبریج و دانشگاه آمریکایی بیروت است. پژوهش کلاسیک او با عنوان «انديشـه تاريخ نـگاری نـزد مسـلمانان؛ از قـرآن تـا مقدمـه ابن خلـدون» گوشه ای از کارنامه علمی او و حاکی از وسعت، عمق و زاویه دید متفاوت مطالعاتی او دارد. 2️⃣ دوم: کتاب «أنا و الکتب» چندین سر و گردن از زندگی نامه های علمی سایرین بالاتر است. این کتاب، از جهت ظاهری شبیه همه کتابهای ایرانی است؛ اما زاویه الخالدی به زندگی نامه اش و پل زدن آن با کتاب های سرآمد جهان اسلام فصل ممیز این کتاب خواندنی با سایر منشورات است. این سبک جدید از نگارش کتاب، که کمتر از یک دهه از عمرش در غرب نمی گذرد با کتاب «پروفسورغیرمنتظره؛ زندگی در آکسفورد» نوشته جان کاری منتشره در سال ۲۰۱۴میلادی آغاز شده و طریف در سال ۲۰۱۷ با انتشار زندگی نامه علمی خود و پختگی اندیشه هایش بر پایه کتابهای تاثیرگذار در جهان اسلام وارد زبان عربی شد و اکنون ترجمه فارسی این سبک بدیع از بیوگرافی نویسی پیش روی مخاطبان فارسی زبان است. 3️⃣ سوم: روح حاکم بر این کتاب، مواجه یک اندیشمند پر مطالعه و کتابخوار [که قُوت غالب آنها کتاب است] با آرای مهم و تاثیرگذار اندیشورانی چون جاحظ (م ۲۵۱ق) و ابن خلدون (م ۸۰۸ ق) و... است که الخالدی در این اثر کوشیده تا نشان داده که می توان با بررسی و نوسازی آرای متفکران جهان اسلام، هویت تاریخی - تمدنی جدیدی برای مسلمانان در دنیای مدرن برپا کرد. علی رغم تلاش متعدد برای ارائه گزارشی از این کتاب، به علت تراکم کم نظیر داده های این اثر در یک صفحه [که وسعت اطلاعات الخالدی را نشان می دهد] از ارائه گزارش از آن در این مجال معذوریم. 4️⃣ چهارم: اقدام به نوشتن این سبک از داد و ستد علمی یک دانشور با آرای اندیشوران مسلمان شرایط خاصی را برای ارباب قلم می طلبد و نوشتن همانند این کتاب کار هر صاحب قلمی نیست. برای جلوگیری از به ابتذال کشیده شدن انتشار چنین کتاب های با کیفیتی، باید شرایطی سختگیرانه لحاظ کرد تا اُوحدی از متفکران به سمت نوشتن چنین کتابهای خواندنی مبادرت کنند تا متمایز بودن این سبک از نوشتن این کتابها حفظ شود. به همین جهت پیشنهاد می شود تنها کسانی که سالیان سال اندیشه هایشان در تنور کتاب آبدیده شده و به عیار پختگی رسیده مبادرت به نوشتن چنین کتابهایی دست بزنند. بر این اساس و لحاظ این ویژگی پیشنهاد می دشود از متفکران سنتی رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله)، از دگر اندیشان (Open Mind) استاد مصطفی ملکیان و از نواندیشان حوزوی استاد محمد اسفندیاری که هر سه متفکر در کتاب خوانی و انس چندین ساله با کتاب در حوزه جریان فکری خود چهره هایی تراز و صاحب نام و بی نظیر هستند، مبادرت به نوشتن چنین کتاب هایی کنند و با انتشار این سبک از نگارش کتاب، بازار اندیشه ورزی را رونقی مضاعف بخشند و به ارتقا سطح کیفی کتاب ها و اندیشه های نوین جان تازه ای بخشند. چنین باد. انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا.
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️ تاریخ ۱۵۰ ساله مکتب دیوبند (۱) ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 🔹 به تازگی کتابی با عنوان «مسیره دارالعلوم بدیوبند عبر مئه و خمسین عاما: تاریخ ۱۵۰ ساله دارالعلوم دیوبند» تالیف محمد ساجد قاسمی، استاد دارالعلوم دیوبند به دستم رسید که مناسب دیدم گزارشی از این کتاب را تقدیم خوانندگان کنم. 📚 این کتاب در سال ۲۰۲۱ م توسط آکادیمیه شیخ الهند وابسته به دارالعلوم دیوبند در دو جلد منتشر شده است. رئیس دارالعلوم دیوبند، شیخ مفتی ابوالقاسم نعمانی بر این کتاب مقدمه ای زده است که به اعتبار کتاب افزوده است. بنابراین می توان این کتاب را منبعی معتبر در شناخت مکتب دیوبند دانست. 📚 نویسنده با اشاره به مدارس هند در دوران مغولان، بیان می دارد بعد از قیام ۱۸۵۷ میلادی که باعث شد دهلی به دست انگلستان اشغال شود، مدرسه دیوبند بر اساس تفکر شاه ولی الله دهلوی (۱۱۷۶ق) در سال ۱۲۸۳ قمری (۱۸۶۶م) تاسیس شده است. مولف دوران ۱۵۰ ساله دیوبند را به چهار دوره تقسیم کرده و به تفصیل حوادثی که در این چهار دوره اتفاق افتاده را بیان کرده است. (ج۱، ص۵۶-۱۶۶) 💠 در سال ۱۴۰۰ قمری (۱۹۸۰م) یکصدمین سالگرد تاسیس مدرسه دیوبند با حضور یک میلیون و پانصد هزار نفر و مشارکت هشت هزار اندیشمند از سراسر جهان و شرکت نخست وزیر هند در این مراسم در شهر دیوبند، برگزار گردید که نشان از اهمیت این مدرسه در جهان اسلام دارد و به عنوان «الازهر آسیا» شناخته می شود. (ج۱، ص ۹۵-۱۰۰) 📚 مولف کتاب بعد از بیان تفصیلی بخش های اداری، دفتری و آموزشی مدرسه دیوبند (ج۱، ص۱۶۷-۱۸۷) به رشته ها و سرفصل های درسی مدرسه می پردازد. رشته علوم شرعی از مهم ترین رشته های این مدرسه است. متون درسی به زبان عربی است، اما تدریس به زبان اردو می باشد. این دوره هشت سال طول می کشد و سپس طلاب می توانند در یکی از گرایش های ۱. تفسیر، ۲. حدیث، ۳. علوم شرعی، ۴. فقه و فتوا، ۵. لغت عربی به صورت تخصصی شرکت کرده که دوره های تخصصی دو ساله است. در ادامه دو گرایش تخصص عالی در فقه و فتوا و لغت عربی دارند که یکسال طول می کشد. (ج۱، ص۱۹۰). 📖 دوره هشت ساله علوم شرعی به دو دوره چهار ساله تقسیم می گردد. ⏺ در چهار سال اول: نحو، صرف، بلاغت، انشاء عربی، ترجمه آیاتی از قرآن، فقه و اصول مقدماتی، سیره نبوی، تاریخ اسلام، جغرافیا و جامعه شناسی خوانده می شود. ⏹ در چهار سال دوم، تفسیر، حدیث، فقه، ادبیات عرب، عقاید، بلاغت، منطق و فلسفه از مهم ترین دروسی است که طلاب باید بخوانند. سال هشتم سال حدیث است. در سال آخر، تمام صحیح بخاری، سنن ترمذی و شمائل ترمذی برای طلاب تدریس می گردد. نیز بخش هایی از صحیح مسلم، سنن ابی داود، سنن ابن ماجه، سنن نسایی، موطا مالک، موطا شیبانی و شرح معانی آثار طحاوی در این سال برای دانشجویان تدریس می شود. این برنامه نشان می دهد حنفیان ماتریدی دیوبندی از رویکرد کلامی به رویکرد حدیثی تغییر مسیر داده و حدیث گرایی در فارغ التحصیلان این مدرسه ظهور و بروز بیشتری خواهد داشت. این گزارش ادامه دارد.....⬅️ 🏷
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️دورخیز عربستان برای جبران تاریخی غیبت در فلسفه ورزی ✍ به قلم: سید علی بطحائی 🔹 امسال و همزمان با روز جهانی فلسفه، سرتاسر عربستان سعودی شاهد برگزاری نشست های تخصصی پیرامون فلسفه ورزی بود. این برنامه ها نشان داد که عربستان در دوران اصلاحات بن سلمان قصد دارد که چهره ای جدید از سعودی را به جهانیان مخابره کند. به همین مناسبت در یادداشت پیش رو به نکاتی در این زمینه خواهیم پرداخت. 1⃣ یکم. اصلاحات بن سلمانی، نه تنها به فِریز و استرلیزه شدن سلفیت در سپهر فرهنگ عمومی پرداخته؛ بلکه خیلی بالاتر از این تغییرات، رویکرد آنتی فلسفیِ سلفیت را نشانه رفته و مخالفت با کلام و رویکردهای ضد عقلانی ابن تیمیه و خاندان آل شیخ در این حوزه به چالش کشیده است. این اصلاحات از سال ۲۰۱۹ میلادی و گنجاندن آموزش فلسفه در کتب درسی شروع و دو سال بعد با تاسیس انجمن فلسفه عربستان و تحرکات جدی این جمعیت نشان داد که عربستان قصد دارد تا عقب ماندگی تاریخی خود در این حوزه را التیام بخشد. 2⃣ دوم. بن سلمان بر خلاف ترویج رویکرد آزادی لیبرالیسمی در برگزاری فستیوال های غیر اخلاقی، در فلسفه ورزی مراقب واکنش های تند و تیز سلفی ها نسبت به مخالفت با فلسفه است. بررسی نشست های فلسفی در عربستان نشان می دهد که آنها در پی ترویج فلسفه رایج در جهان اسلام و ایران نیستند تا از این طریق حساسیت تاریخی پیروان ابن تیمیه را برانگیزانند. عربستان نشان داد که قصد دارد کانون فلسفه ورزی را خود را در برابر فلسفه مصر و تا حدودی خود را در امتداد فلسفه آلمانی (به عنوان ابرقدرت فلسفه ورزی در اروپا) معرفی کند. شاید جمله مشهور فرج فُوده که چند سال قبل می گفت: «سوف ياتی وقت تتسعود مصر و تتمصر السعوديه؛ به زودی زمانی فرا خواهد رسید که مصر، تبدیل به سعودی و سعودی نیز مصری خواهد شد» را باید در همین راستا تحلیل کرد. وزن مباحث نشست های فلسفه ورزی امسال عربستان به مباحث فلسفه یونان و فلسفه های غربی پرداخته تا شاخک های آنتی فلسفی سلفی ها را برنیانگیزاند. 3⃣ سوم: عموما نشست های فلسفی امسال در کافی شاپ ها و کافه کتابها طابق النعل بالنعل کافه های غربی برگزار شد. موضوعاتی مثل فلسفه اشراقی افلاطون، گفتگوی لیزیس با افلاطون، سئوالاتی که در ذهنم است؟ (برای رده سنی ۹ تا ۱۲ سال)، شادی و بهجت آرامش، هوش مصنوعی و آینده فلسفه، منابع جهل، چیستی ادبیات فلسفی، نفس مابین فلسفه و علم، مهارت تفکر فلسفی، فلسفه در کتاب های کودک، خوانشی از لویاتان توماس هابز و... در نشست های امسال برگزار شد. 🔚 النهایه: قضاوت در مورد فرجام فلسفه در کشورهای حاشیه خلیج فارس و بویژه عربستان خیلی زود است. عربستان با سرمایه گذاری هنگفت در این بخش و بیشترین آمار نشست های فلسفی در کشورهای حاشیه خلیج قصد دارد گوی سبقت را از سایر شیخ نشین ها برباید، ولی اینکه با موضوعات فلسفی عاریه ای و عدم وجود خاستگاه درون زای تاریخی فلسفی چاره ای جز مشق فلسفه دیگران را در پی ندارد. تا زمانی که جرقهٔ فلسفی چهار ساله عربستان به جریانِ فلسفی پایدار تبدیل نشود، نمی توان از یک جهش فلسفی برای جبران عقب ماندگی ها سخن در عربستان سکولار پساسلفیه سخن گفت. هر چند که نقش فیلسوف های اجاره ای و دو تابعیتی در فلسفه ورزی عربستان را نمی توان به استقرار یک نظام فلسفی منسجم در عربستان پیوند داد. 🏷
هدایت شده از mesaghمیثاق
📊 انتشار نتایج رتبه بندی دانشگاهی Times کشورهای اسلامی در سال ۲۰۲۵ 📊 بر اساس این سیستم رتبه بندی «چهار دانشگاه از عربستان» و «سه دانشگاه از امارات» و «یک دانشگاه از قطر» و «یک دانشگاه از لبنان» و «دانشگاه شریف ایران» در لیست ده دانشگاه برتر جهان اسلام قرار دارند که پیشتازی علمی کشورهای عربی با عربستان و امارات است که امارات امسال بهتر از قطر در این رنکینگ ظاهر شد. ✅ ده دانشگاه برتر جهان اسلام در رنکینگ تایمز ۲۰۲۵ ۱. دانشگاه ملک فهد؛ نفت و معادن از عربستان ۲. دانشگاه ابوظبی امارات ۳. دانشگاه خلیفه در امارات ۴. دانشگاه قطر ۵. دانشگاه ملک سعود ۶. دانشگاه آمریکایی در بیروت ۷. دانشگاه ملک محمد بن فهد عربستان ۸. دانشگاه امارات متحده عربی ۹. دانشگاه ملک خالد ۱۰. دانشگاه شریف ایران ۱۱. دانشگاه شارجه امارات ✍ پانوشت: 📊 رنکینگ times یک نظام رتبه بندی بین المللی است که همه ساله بر اساس شاخص های آموزشی، پژوهشی، ارتباط دانشگاه با صنعت و بین المللی سازی پژوهش ها، کیفیت دانشگاه های جهان را سنجیده و دانشگاه های سرآمد در حوزه دانش را معرفی می کند. ❌ پایین بودن وضعیت بهترین دانشگاه ایران (دانشگاه شریف) در بین دانشگاه های جهان اسلام چشم انداز خوبی برای «مرجعیت علمی ایران» نیست و ضرورت تلاش مضاعف دانشگاه های ایران در پژوهش های بین المللی را دوچندان کرده است
هدایت شده از mesaghمیثاق
⚡️ واکنش برخی از نهادهای اسلام سیاسی و سنتی نسبت به هتک حرمت اخیر حاکمان سعودی در سرزمین وحی بسم الله الرحمن الرحیم الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وآله وصحبه ومن والاه... خداوند سبحان می‌فرماید: (إِنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا وَيَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ الَّذِي جَعَلْنَاهُ لِلنَّاسِ سَوَاءً الْعَاكِفُ فِيهِ وَالْبَادِ ۚ وَمَن يُرِدْ فِيهِ بِإِلْحَادٍ بِظُلْمٍ نُّذِقْهُ مِنْ عَذَابٍ أَلِيمٍ) (کسانی که کافر شدند و از راه خدا و مسجدالحرام، که برای همه مردم یکسان قرار داده شده است، بازمی‌دارند، خواه مقیم آن باشند یا بادیه‌نشین، و هر کس در آنجا قصد انحراف و ظلم داشته باشد، او را از عذابی دردناک می‌چشانیم.) [حج: ۲۵] و نیز می‌فرماید: (ذَٰلِكَ وَمَن يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِن تَقْوَى الْقُلُوبِ ) (این است، و هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این از تقوای دل‌هاست.) [حج: ۳۲] ما و هر مسلمانی که به دین خود غیرت دارد، با نگرانی و تأثر عمیق شاهد رویدادهایی در سرزمین وحی هستیم؛ سرزمینی که قلب هر مسلمانی به سوی آن می‌تپد. متأسفانه، این سرزمین مقدس امروز شاهد فساد اخلاقی، انتشار فحشا و بی‌عفتی، و برگزاری جشن‌ها و محافلی است که در تاریخ این مکان حتی در جاهلیت سابقه نداشته است. در کنار این فجایع، شاهد بازداشت و زندانی شدن علما، مبلغان و مصلحانی هستیم که این جشن‌ها و محافل را محکوم کرده‌اند. ثروت مسلمانان در این جشن‌ها صرف کسانی می‌شود که در نشر فساد نقش دارند. اوضاع زمانی وخیم‌تر می‌شود که در این محافل، اشعاری خوانده می‌شود که به مقدسات مسلمانان توهین می‌کند و در نهایت، با اقداماتی چون به نمایش گذاشتن نمادی از کعبه، در حالی که زنان نیمه‌عریان اطراف آن می‌چرخند، به شعائر الهی استهزا می‌شود. خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: ﴿ إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفَاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ يَعْلَمُ وَأَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ ﴾ (کسانی که دوست دارند زشتی در میان کسانی که ایمان آورده‌اند منتشر شود، برای آنان در دنیا و آخرت عذابی دردناک است، و خدا می‌داند و شما نمی‌دانید.) [نور: ۱۹] ✔️ مواضع علمای امت: ١- ما با قاطعیت، برگزاری جشنواره‌های فاسد در ریاض و سایر شهرها که به انتشار فحشا و بی‌عفتی منجر می‌شود، محکوم می‌کنیم. ٢- توهین به مقدسات مسلمانان و بازی با حرمت شعائر اسلامی را به شدت رد می‌کنیم. ٣- از همه علمای راستگو و مسلمانان غیور می‌خواهیم که این اقدامات توهین‌آمیز را محکوم کنند. ٤- از مقامات سعودی درخواست می‌کنیم علما و مبلغان را آزاد کرده و به آن‌ها اجازه دهند وظیفه الهی خود در ابلاغ پیام خداوند و هدایت مردم را انجام دهند. از خداوند سبحان مسئلت می کنیم که سرزمین حرمین را بیش از پیش مشرف و معزز گرداند و به اهل آن لطف و مهربانی نماید. الحمد لله رب العالمین. امضاکنندگان بیانیه: ١_ رابطة علماء المغرب العربي ٢_ الهيئة العالمية لأنصار النبي صلى الله عليه ٣_هيئة علماء فلسطين ٤_ منتدى العلماء ٥_دار الإفتاء الليبية ٦_ المجمع العلمي لعلماء أفغانستان ٧_ دار القرآن والحديث _ أمريكا ٨_ هيئة أمة واحدة ٩_ دار العلوم والمعرفة/ العراق_ الأنبار ١٠_ منظمة ملا جزيري للثقافة الإسلامية/ العراق _ كوردستان ١١_ الائتلاف العراقي لنصرة الأقصى ١٢_ اتحاد العلماء والمدارس الإسلامية في تركيا ١٤_ رابطة علماء أهل السنة ١٥_ جمعية النور الخيرية/ لبنان ١٦_ رابطة علماء الأزهر الشريف بالخارج 🏷
هدایت شده از mesaghمیثاق
💿 معرفی نرم افزار دانشنامه فرق و مذاهب ✍ به قلم: مهدی فرمانیان 📀 به تازگی دانشنامه فرق و مذاهب از سوی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی به بازار عرضه شد. 💽 در این نرم افزار متن ۱۸۲ کتاب وجود دارد که ۴۳ کتاب درباره ادیان است. در بخش فرق و مذاهب اسلامی، فایل اکثر کتب و منابع اصلی فرق و مذاهب را می توان دید. 📀 کتاب «ملل و نحل» شهرستانی، «مقالات الاسلامیین» اشعری، «فرق الشیعه» نوبختی، «الفرق بین الفرق» بغدادی، «الفصل» ابن حزم، «بحوث فی الملل و النحل» جعفر سبحانی، ‌«تاریخ المذاهب الاسلامیه» ابوزهره، «مذاهب الاسلامیین» عبدالرحمن بدوی، «فی علم الکلام» احمد محمود صبحی، «فرق و مذاهب کلامی» ربانی گلپایگانی، «مکتب ها و فرقه های اسلامی» مادلونگ، «فرق تسنن» مهدی فرمانیان از مهم ترین آثاری است که در این نرم افزار می توان یافت. 💿 در بخش ادیان، «تاریخ جامع ادیان» جان ناس، «آشنایی با ادیان بزرگ جهان» حسین توفیقی، «ادیان زنده جهان»، رابرت هیوم، «فرهنگ ادیان جهان» و «راهنمای ادیان زنده»، جان راسل هینلز از کتاب هایی است که در این نرم افزار آمده است. اگرچه عنوان این نرم افزار دانشنامه فرق و مذاهب است، اما حدود ۲۵ درصد از کتب این نرم افزار درباره ادیان است. 📀 غالبا کلمه فرق و مذاهب در ایران به فرق و مذاهب اسلامی انصراف دارد و کمتر این کلمه به ادیان اطلاق می شود. لذا این نرم افزار برای محققان و اساتید ادیان هم مفید است. 💽 آثاری درباره ماتریدیه، اشاعره، اسماعیلیه، زیدیه، خوارج، اباضیه،‌ علویان ترکیه و سوریه، اهل حق، موسوعه های مختلف درباره ادیان و مذاهب از دیگر مزایای این نرم افزار است. وجود کتابهایی همچون «تاریخ و عقاید اسماعیلیه» فرهاد دفتری،‌ «خوارج در تاریخ» یعقوب جعفری، «غالیان» نعمت الله صفری، «تاریخ و عقاید ماتریدیه» سید لطف الله جلالی نیز از آثار خوب این نرم افزار است، اما بسیاری از آثار هم در این نرم افزار دیده نمی شود که ان شاء‌الله در ویرایش بعدی این نقص رفع و برطرف شود. ♨️ همچنین نصب و ثبت بسیار پیچیده آن از ایرادات مهم نرم افزارهای تولیدی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است. ان شاء‌الله مدیران این مرکز برای دسترسی راحت این کتب در دوران هوش مصنوعی، تدبیری بیندیشند.