eitaa logo
مصباح خانواده ۸۰۴
454 دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
5.3هزار ویدیو
264 فایل
mesbah_family804 ارتباط با ادمین @Aghidati_804
مشاهده در ایتا
دانلود
بنیه مردمی ثروت ملی.pdf
300.8K
📣📣 مسابقه هفتگی جهاد تبیین؛ هفته بیستم ♦️منبع مسابقه: بنیه مردمی نظام؛ ثروتی ملی 🕰آخرین مهلت شرکت در مسابقه تا ساعت ۱۴ شنبه ۲۰ اسفند 🔺مخاطبین و همراهان گرامی و فرهیخته کانال مصباح خانواده۸۰۴ پس از مطالعه تحلیل سیاسی پیوست به لینک زیر👇👇 وارد شده و با تکمیل فرم‌های مربوطه به تنها سوال مسابقه پاسخ دهید.👇👇 https://mhdy-rhmty.formaloo.com/x5x0o @mesbah_family804
به وسیله‌ی مادر، مثل تربیت در کلاس درس نیست؛ با رفتار است، با گفتار است، با عاطفه است، با نوازش است، با لالایی خواندن است؛ با زندگی کردن است. @mesbah_family804
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پاسخ جالب رهبر انقلاب به یک شبهۀ مشهور ⬅️ شما که میگید فرزند زیاد، خب اگر زیاد شدند، نمی‌تونیم تربیتشون بکنیم! 🌸🌸🌸 @mesbah_family804
شاگردی از استادش درباره ی جلب رضایت خدا و بهترین راه آن پرسید استاد گفت: به گورستان برو و به مرده ها توهین کن شاگرد دستور استاد را اجرا کرد و نزد او برگشت. استاد گفت: جواب دادند؟ شاگرد گفت : نه استاد گفت: پس بار دیگر به آنجا برو و آن ها را ستایش کن شاگرد اطاعت کرد و همان روز عصر نزد استاد برگشت. استاد بار دیگر از او پرسید که آیا مرده ها جواب دادند؟ و شاگرد گفت : نه استاد گفت: برای جلب رضایت خدا همین طور رفتار کن ✔️نه به ستایش های مردم توجه کن و نه به تحقیر ها و تمسخر هایشان ✔️بدین صورت است که می توانی راه خودت را در پیش گیری @mesbah_family804
🔸گنبد سبز 🔹این بنای تاریخی که در مشهد وجود دارد مقبره یکی از علمای شیعه می باشد و قدمت آن به دوره صفویه باز می گردد. این آرامگاه در وسط فلکه خیابان آخوند خراسانی قرار دارد، گنبد سبز این آرامگاه به صورت یک ۸ ضلعی است که آرامگاه در وسط آن قرار دارد، با توجه به گفته ها و شواهدی که وجود دارد می توان گفت: این آرامگاه در وسط باغ بزرگی قرار داشته، داخل این باغ بناهایی چون ارگ قدیم مشهد، گورستان میرهوا، تکیه سید اسماعیل شاه حیدری ملقب به تکیه آقای شاه قرار دارد. 🔹این باغ در حوالی شهر قرار داشته است که بعد از بزرگتر شدن شهر به تصرف افراد درآمد، فقط تکه کوچکی از آن باقی ماند آن تکه هم چون باعث تخریب گنبد سبز مشهد می شد از خراب کردن آن جلوگیری شد. سبب نام گذاری آن هم به علت گنبد فیروزه ای رنگی که دارد می باشد. 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 @mesbah_family804
15.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ سوال ❓ چرا باید بعد از ۱۴۰۰ سال برای امامان مراسم جشن و میلاد یا عزا به پا کنیم؟ 🎙 استاد محمدی @mesbah_family804
10.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸گزارشی از برپایی تیپ ۲۲۸ متحرک هجومی نزاجا با حضور و استقبال باشکوه مردم قدرشناس شهرستان سقز @mesbah_family804
📖 تقویم ☀️ امروز: شمسی: شنبه - ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ میلادی: Saturday - 11 March 2023 قمری: السبت، 18 شعبان 1444 🌹 امروز متعلق است به: 🔸پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم @mesbah_family804
هر روز یک صفحه از قرآن
نکته هایی از قرآن کریم صفحه 540 🌡شاید از جمع بندى آیات قرآن در مورد دنیا بتوان این گونه استفاده كرد كه هرگاه دنیا را به عنوان هدف و مقصد بنگریم، دنیا وسیله اغفال و غرور خواهد بود ولى اگر دنیا را مزرعه آخرت، مقدّمه و وسیله رسیدن به كمال بنگریم، دنیا و نعمت‌هاى آن ارزشمند و سازنده خواهند بود؛ بنابر این از همین زندگانى دنیا، گروهى آن گونه بهره مى‌گیرند كه مغفرت و رضوان الهى را دریافت مى‌نمایند و گروهى آن گونه كه گرفتار عذاب شدید مى‌شوند. 🌡این آیه (20)به دوران مختلف زندگى انسان(كودكى و نوجوانى، جوانى و بزرگسالى) اشاره داشته و بیان مى‌كند كه در هر دوره‌اى از عمر، یكى از جلوه‌هاى دنیا، انسان را مشغول مى‌كند؛ دوران كودكى و نوجوانى، مشغول لهو و لعب است، دوره جوانى، در فكر زینت و زیبایى و دوره میانسالى و پیرى، گرفتار تفاخر و تكاثر است. 🌡زیبایى‌هاى دنیا زودگذر است. «و زینة... تراه مصفرّاً» 🌡زینت‌هاى دنیا مثل زیورهاى شخصى وخانه وماشین، اگر موجب فخرفروشى و تفاخر گردد، انسان را به دوزخ مى‌كشاند. «زینة وتفاخر... فى الآخرة عذاب شدید» 🌡هنگام طرد یك امر ناپسند، باید جایگزین مناسبى ارائه داد. «متاع الغرور... سابقوا الى مغفرة...» به جاى این‌كه به سوى تفاخر و تكاثر (كه در آیه قبل بود) سبقت بگیرید به سوى مغفرت و بهشت سبقت بگیرید. 🌡 آنچه به كارهاى خیر ارزش مى‌دهد، سرعت و سبقت است. «سابقوا...» 🌡نسبت به بهشتى یا جهنّمى بودن افراد داورى نكنیم كه خداوند در قیامت، با فضلش رفتار مى‌كند و چه بسا دوزخیان نزد ما، بهشتیان نزد خداوند باشند. «یؤتیه من یشاء و اللّه ذو الفضل العظیم» 🌡 در حدیث مى‌خوانیم: بلاها براى ظالم وسیله ادب و هشدار است، ولى براى مؤمنان وسیله آزمایش و رشد و براى انبیا وسیله دریافت درجات و براى اولیاى خدا وسیله‌ى دریافت كرامت است. «البلاء للظالم أدب و للمؤمن امتحان و للانبیاء درجة و للاولیاء كرامة»(تفسیرنمونه و بحار، ج‌64، ص‌235.) 🌡تمام حوادث تلخ و شیرین، همچون پلّه‌هایى از سنگ‌هاى سیاه و سفید، براى بالا رفتن و به كمال رسیدن است و باید بدون توجّه به رنگِ پلّه‌ها، به سرعت از آن گذشت. 🌡اگر حوادث را براساس علم و حكمت خدا بدانیم نه اتفاقى و بى‌دلیل و اگر حكمت بروز حوادث را بدانیم، حسد نمى‌ورزیم، حرص نمى‌زنیم، دشمنى نمى‌كنیم و عصبانى نمى‌شویم زیرا مى‌دانیم كه صحنه‌ها از قبل طراحى حكیمانه شده است. اگر بدانیم عطاى نعمت، مسئولیّت و وظیفه به دنبال مى‌آورد، از داشتن آن شاد نمى‌شویم و اگر بدانیم گرفتن نعمت، جبرانش در قیامت است، از فوت شده‌ها غمناك نمى‌شویم. 🌡 حضرت على‌علیه السلام فرمودند: تمام زهد در دو كلمه قرآن است، سپس این آیه را تلاوت كرده و فرمودند: و آنچه از دست دادید تأسف نخورید و بر آنچه به شما داده مى‌شود، دلخوش نباشید وكسى كه چنین باشد، زاهدى جامع الاطراف است.(نهج‌البلاغه، حكمت 439) 🌡غم و شادى طبیعى بد نیست، اندوه خوردن بر گذشته‌ها و یا سرمست شدن به داشته‌ها مذموم است. «لكیلا تأسوا... و لاتفرحوا» 🌡 كسى كه از مقدّرات الهى غافل است، گمان مى‌كند فضیلتى دارد كه خداوند به خاطر آن به او نعمت داده و لذا بر دیگران فخر مى‌فروشد. «مختال فخور» 🌡 بخیل، محبوب خدا نیست. «و اللّه لایحبّ كلّ مختال فخور الّذین یبخلون» 🌡 چون بخیل مى‌داند كه اگر دیگران بخشش كنند، بخل او هویدا و سبب رسوایى او مى‌شود، به دیگران دستور بخل مى‌دهد. «یأمرون الناس بالبخل» 🌡 بخل، اعراض و رویگردانى از فرمان خداست. «و من یتولّ»