#مهم
🔆 حوزه تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله زیادی دارد / آیا حوزه به وظیفه خود در قبال نعمت عظیم انقلاب اسلامی عمل کرده است؟
🔰 علامه مصباح در جمع طلاب و اساتید مجتمع آموزش عالی فقه 1
🔹 انقلاب اسلامی و برقراری نظام اسلامی در یک کشور بزرگ، نعمتی کم نظیر بلکه بی نظیر بود؛ دوست و دشمن، حتی تصور تحقق چنین پدیده ای را نمی کردند؛ این نعمت، از آنچه ما فکر می کنیم، بسیار عظیم تر است و البته وظایف ما هم سنگین تر از آن چیزی است که عمل کردیم.
🔸 حال که این نعمت برای ما فراهم شده، باید ببینیم جایگاه روحانیت و حوزه های علمیه نسبت به انقلاب، چه جایگاهی است و آیا حوزه وظایف خود را درست شناخته و عمل کرده یا خیر؟
🔹 اگر بخواهیم ببینیم، جایگاه روحانیت در یک نظام چیست، باید ببینیم، جایگاه دین در زندگی انسان چیست.
🔸 عده ای اصلا به خدا و دین باور ندارند و تحقق این عالم را نیز اتفاقی می دانند و لذا هدفی وراء اهداف مادی و حیوانی، برای خود قائل نیستند. گروه دیگر، دین را یکی از ارکان زندگی انسان می دانند؛ اما افراد در این که ارکان دین چیست و تا چه حد، در زندگی ما اهمیت دارد، دارای مراتب هستند.
🔹 قبل از انقلاب اسلام، صرفا به نماز و روزه و عبادت های فردی منحصر شده بود؛ با انقلاب تحول عظیمی در مردم و جوانان شکل گرفت.
🔹 نظام جمهوری اسلامی در دنیا بی نظیر است و رهبر آن هم به اذعان دوست و دشمن، نظیر ندارد؛ اما حوزه، فارغ از این که در گذشته به وظیفه خود در قبال این نعمت عمل کرده یا خیر، باید ببیند الآن چگونه باید از این نظام استفاده کند و وظیفه اش در مقابل نظام چیست؟
🔻 🔻 بعد از انقلاب به برکت رهنمودهای امام (ره) و رهبری، حوزه علمیه، پیشرفت و جهش چشمگیری داشته است،اما تا رسیدن به نقطه مطلوب، فاصله زیادی دارد. گذشته از وظیفه طلاب برای صدور انقلاب و معارف اسلام به سایر کشورها، آیا وظایف خود را در داخل کشور انجام داده ایم؟
🔹 هنوز جوانان ما در بسیاری از مراکز آموزشی کشور، در مورد مسائل اساسی دین، دچار مشکل هستند؛ هر چند فضای مجازی امروز، گسترش یافته و سیل شبهات به سرعت در اذهان جوانان کشور، شکل می گیرد، اما آنها زمینه و فرصت پیدا کردن پاسخ ندارند. آیا جا ندارد بعد از گذشت چهل سال از انقلاب، حداقل مسائل ابتدایی و اساسی دین را در کشور خودمان حل کرده باشیم؟
🔸 امروز حتی در امکان شناخت واقعیت، تشکیک ایجاد کرده اند! لذا از این مسائل اولیه گرفته تا مسائل سیاسی اسلام و ولایت فقیه، مورد تهاجم شبهات است؛ ما برای تبیین آن چه کرده ایم؟
👈 سخنرانی 12 آذرماه 97
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
🔆 وقتی استاد درس خارج، تیشه به ریشه نظام اسلامی می زند! // شناخت جامع اسلام، بصیرت و خودسازی سه رکن لازم روحانیت برای ایحاد تحول در حوزه
🔰 علامه مصباح در جمع طلاب و اساتید مجتمع آموزش عالی فقه 2
🔹 برخی از مسئولین بلندپایه نظام جمهوری اسلامی (اسبق)، صراحتا بیان کردند که لیبرالیسم، اوج تفکر بشری است! البته خیلی از مسئولین دیگر هم ته دلشان است، اما جرأت نمی کنند، بگویند.
🔻 🔻 ته دل برخی مسئولین این است که یک حرکتی در کشور شروع شد و در این حرکت، جوّی پیش آمد که امام (ره) توانست حکومت را به دست بگیرد؛ وگرنه قرار نبود حکومت آخوندی درست شود! کدام دین و آیه و حدیث، چنین حکومتی را تجویز می کند؟! وای به روزی که خدای ناکرده یک استاد درس خارج در حوزه علمیه قم، در درسش هم به این شبهات و سخنان دامن بزند؟!
🔹 آیا غیر از این است که باید درمورد برنامه ها و کارهایمان، تجدید نظر کنیم؟ آیا وظیفه ما صرفا تأمین معیشت است و یا وظیفه داریم تا پای جان، برای دین بایستیم؟
🔸 از همان روزهای اول انقلاب، امام(ره) به این مطلب توجه داشت که باید در مراکز آموزشی و دانشگاه ها، تحول ایجاد شود؛ چرا که آینده کشور به دست آن هاست؛ برای ایجاد تحول، حوزه باید کار کند؛ اما چه اندازه متخصص امر در حوزه داشته و داریم و تا چه اندازه به وظیفه خود عمل کرده ایم و در صدد جبران ضعف ها برآمدیم؟
🔹 ما به عنوان روحانی، سه نوع وظیفه داریم که باید انجام دهیم؛ اول اسلام را در جامعیتش بشناسیم و بشناسانیم و نه فقط در احکام فردی فقهی ؛ دوم داشتن بصیرت است؛ چون اسلام یک سری گزاره های کلی است و برای پیاده کردن آن در جامعه، باید شرایط عینی جامعه را در نظر گرفت و راه اجرای آن را با مقدماتش شناخت؛ در این راه باید هم امکانات و استعدادهای خود را بشناسیم و هم شیطنت های دشمن را تا مبادا فریب بخوریم. لذا به بصیرت سیاسی و اجتماعی نیاز داریم. سوم هم خودسازی است تا بر هوای نفس خود غالب باشیم و منافع خودمان را بر مصالح جامعه و اسلام ترجیح ندهیم.
🔸 اگر عالمی خودسازی نداشته باشد، ضررش بیش از نفع وی خواهد بود، چرا که « دزد که با چراغ آید، گزیده تر برد کالا ». لذا صرف دانستن و آکاهی کافی نیست، بلکه باید آماده فداکاری و ایثار و شنیدن تهمت ها و تمسخرها در این راه باشیم و تا پای جان در راه اسلام، بایستیم.
🔹 امام (ره)نمونه کامل و الگویی برای ماست؛ او که تابع محض الهی بود و در هرکجا حضور داشت، تنها به انجام وظیفه خود در مقابل خداوند فکر می کرد و حتی کشته شدن فرزندش را در این راه، از الطاف خفیه الهی دانست.
👈 سخنرانی 12 آذرماه 97
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
🎥 علامه #مصباح:
👈 آنچه بنده خودم معتقدم می گویم؛ شاید عده ای مرا مسخره کنند یا به من دشنام دهند؛ اما ...
انتشار کلیپ برای اولین بار👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/372441094C1717881367
https://sapp.ir/tabyinir
#مهم
🔆 برخی مسئولین، حتی اسم بردن از اسلام را، تحجر و کهنه گرایی می دانند// هنوز معنای اخلاق مشخص نشده است
🔰 علامه مصباح: در دیدار با مسئولان برگزاری همایش اخلاق و رسانه
🔻 بعد از انقلاب علیرغم پیشرفت چشمگیر در همه زمینه ها، در زمینه اخلاق، پیشرفت چندانی نداشتهایم، بلکه در برخی زمینهها، پسرفت نیز داشتهایم
🔻 باید ضعفها و کمبودها را شناسایی کنیم؛ برخی مسئولین ماننددکتری هستند که خود به نوعی بیماری مبتلا باشند، ولی آن بیماری را نشناسند و ندانند که بیمار هستند، بلکه آن بیماری را عین صحت و سلامت بدانند؛ در زمینه فرهنگ نیز نه تنها برخی مسئولین، ضعف را نمی شناسند، بلکه آن را نقطه قوت بر می شمارند!!! للذا به جای خدمت به جامعه، خیانت می کنند.
🔻 هنوز معنای اخلاق، روشن نیست ؛ آیا اخلاق، به معنای لبخند زدن به همگان و راضی نگه داشتن آن ها – ولو با فریب و دروغ – است؟! آیا اخلاق به معنای تساوی، عدالت و برابری است؟! آیا به معنای تغییر رفتار یا تغییر ارزشها بلکه تغییر باورهاست؟!
🔻 اخلاق، کجای دین قرار دارد؟ ارتباط اخلاق با باورها و اعتقادات مذهبی چیست؟ متأسفانه بعد از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، هنوز حتی پرسشهای این موضوع به خوبی تنظیم نشده است، چه رسد به پاسخهای روشن و جامع
🔻 عدم رعایت اخلاق توسط برخی از مسئولان، نتیجه عدم تلاش در این زمینه است؛ لذا در بین مسئولان افرادی هستند که انقلاب اسلامی را انقلابی مانند سایر انقلابهای دنیا میدانند و آن را صرفا به عنوان تحولی سیاسی ارزیابی میکنند که طی آن قدرتی، کنار رفته و قدرت دیگری جای آن را گرفته است؛
🔻 🔻 حتی برخی مسئولین از بیان اسم اسلام نیز پرهیز دارند و برای اینکه به تحجر و کهنهپرستی متهم نشوند به جای گفتن ارزشهای اسلامی، از واژه ارزشهای ملی استفاده می کنند؛
🔻 در این چهل سال برای اخلاق، کار صحیح و جامعی صورت نگرفته است؛ لذا عدهای معتقدند میتوان دین نداشت، اما با اخلاق بود! ما به عنوان مسلمانی که پیامبرشان، هدف بعثت خود را اتمام مکارم اخلاق ذکر می کند، در این زمینه بسیار ضعف و کمبود داریم.
🔻 یکی از وظایف رسانه این است که همین دغدغه و کمبود اخلاق را با ادبیات صحیح و بر اساس درک اقشار مختلف، به مردم جامعه منتقل کند تا در قدم اول، همه متوجه باشیم که در زمینه اخلاق کمبود داریم؛ باید برای سوالات در زمینه اخلاق، پاسخ های صحیحی بیابیم و بدانیم ملاک خوب بودن و بد بودن و به عبارتی فلسفه اخلاق چیست؟
👈 سخنرانی 13 آذرماه 97
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👈مرکز پژوهشي دائرةالمعارف علوم عقلي اسلامي برگزار ميکند:
🔹 آئين رونمايي از آثار مرکز پژوهشي دائرةالمعارف علوم عقلي اسلامي با سخنراني علامه مصباح يزدي
🔻پنجشنبه 22 آذر ساعت 8:30 صبح؛ بلوار جمهوري، مؤسسه امام خميني (ره)
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 سئوال مهم رحیم پور ازغدی از علامه #مصباح:
👈 اگر امروز جوانتر بودید، کدام کارها را در اولویت قرار می دادید؟
#دیدار 24 آذر 96
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
🔆قدر طلبگی خود را بدانیم ...
🔰 علامه مصباح یزدی در جمع طلاب حوزه های علمیه نورالاصفیا آل یاسین تهران:
🔻 کمتر فکر می شود که رشد و ترقی واقعی چیست؟ رشد، غالبا بر اثر القائات و شرایط محیط برای ما تعریف می شود.
🔻 با رشد انسان، لذت های او نیز فرق می کند. در دوران کودکی بالاترین لذتها در بازی کردن است؛ اما همین کودک وقتی رشد میکند و بالغ میشود، لذتهای دیگری برایش مطرح میشود و رسیدن به پست و مقام و احترام اجتماعی، برای او لذتآورمیشود.
🔻 انسان اگر رشد بیشتری داشته باشد، این لذتهای مادی نیز در چشم او رنگ میبازد و برای او لذتهایی کودکانه تلقی میشود. از اینرو آیتالله بهجت(ره) میفرمود: اگر سلاطین عالم لذت نماز را میچشیدند، سلطنت را رها میکردند تا به این لذت برسند.
🔻 چرا انسان باید این دورانها را طی کند تا به این لذتها برسد؟ اجمالا این که هدف خداوند از خلقت انسان، این است که انسان با اختیار خودش، مسیر سعادت و کمال و رسیدن به رحمت الهی را بپیماید؛ این رحمت، رحمتی است که تنها از راه کارهای اختیاری به دست میآید وگرنه خداوند کسانی را داشت که رحمتش را شامل حال آنها کند.
🔻 لازمه پیمودن اختیاری راه سعادت این است که شرایط متغیر و گرایشهای متفاوتی وجود داشته باشد.
🔻 انسان به همان اندازه که رشد کند، لذت او هم بیشتر میشود،خداوند پیامبرصلیاللهعلیهوآله، ائمهعلیهمالسلام و اولیای الهی را به عنوان کسانی که به مقام نهایی هدف خلقت رسیدهاند، برای یافتن انگیزه در پیش روی ما قرار داده است. این مقام، همان مقامی است که از همه بالاتر است و البته لذتش نیز بیشتر است؛
🔻 بر این اساس طبیعی است که ما از نماز لذت نبریم و کسی مانند آیتالله بهجت لذت ببرد؛ چرا که لازمه رسیدن به این مقام، این است که انسان مراحل قبل را گذرانده و طی کرده باشد و لیاقت لذت بردن از این رحمت الهی را پیدا کرده باشد
🔻 یافتن راه کمال و سعادت و رسیدن به برترین لذتها، صرفا با تفکر و اندیشیدن محقق نمیشود؛ زیرا انسان اصلا چنین لذتی را درک نکرده تا بخواهد به آن برسد. بهترین کمالی که میتوان به آن رسید، همان است که خدا میگوید و بهترین مسیری که میتواند ما را به این کمال برساند، همان راهی است که خداوند گفته است.
🔻 وقتی برخی از افراد برای رسیدن به یک تخصص در رشتهای خاص، دهها سال از وقت خود را در مراکز علمی میگذرانند و تلاش میکنند، تا به آن تخصص برسند، آیا جفا نیست که راه رسیدن به کمال واقعی و دریافت بالاترین رحمتها که به سادگی در اختیار ما قرار داده شده را یاد نگیریم و به آن عمل نکنیم؟
🔻 باید ببینیم چرا خلق شدهایم؟ بالاترین پیشرفت و ترقی و لذتی که میتوانیم به آن برسیم، چیست و از چه راهی باید به آن برسیم؟ البته خداوند متعال، پاسخ این پرسشها و همچنین راه رسیدن به این کمالات را برای ما بیان کرده است
🔻 بیندیشیم که خداوند چه نعمت عظیمی به ما طلاب داده است که در میان چند میلیارد انسان، ما را مشمول این نعمت ساخته است. قدر این نعمت را بدانیم و هر چه در توان داریم، برای فهم آن به کار بگیریم و کار اصلی خود را همان قرار دهیم.
مشروح:
http://mesbahyazdi.ir/node/7173
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
🔻 پاسخ های مهم و شنیدنی علامه مصباح به سئوالات طلاب حوزه علمیه رشد در نشستی صمیمی
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
🔆 علامه مصباح: اوایل انقلاب روزی 16 ساعت کار مفید داشتم// طلبه باید روزانه 8 ساعت به وظیفه اصلی اش بپردازد
🔰 دیدار صمیمی آیت الله مصباح با طلاب حوزه علمیه رشد1
💢 پاسخ علامه به سئوالی در مورد تنظیم برنامه علمی:
👈 یک طلبه باید حدود 8 ساعت از وقت خود را صرف اموری کند که تشخیص داده پرداختن به آن واجب است و آنها را به عنوان یک کار ثابت و مستمر برای خودش انتخاب کرده است. به عبارت بهتریعنی بعد از اینکه فهمید کدام امور، مهمتر و واجبتر و نزد خدا محبوبتر است و نپرداختن به آن ضررش بیشتر است، یکسوم شبانهروز را به آن اختصاص دهد. البته گاهی مسائلی رخ میدهد که موقتی است و رسیدگی به آنها ضروری است و لذا چند روزی را باید صرف آنها کند
💢 پاسخ علامه به سؤالی در باره میزان مطالعه ایشان در دوران جوانی:
👈مقایسه آن دوران با امروز خیلی به جا نیست. چون شرایط و اوضاع عوض شده است.
👈 در دورهای به سردردی مبتلا شده بودم و به دکتر مراجعه کردم؛ او گفت روزی چند ساعت کار و مطالعه میکنی؟ وقتی من آنجا حساب کردم، به وی گفتم: آن اندازه که صرف درس و مباحثه میشود، 13 ساعت؛ که البته دکتر آن را زیاد دانست و گفت: باید آن را به 8 ساعت تقلیل بدهم. البته به دکتر نگفتم که گاهی به 16 ساعت هم میرسد.
👈 اوائل انقلاب تقریباً، روزی 16ساعت کار میکردم؛ هر چند اینها از لحاظ پزشکی، صحیح نبود و این فشارها سبب برخی ضعفها در من شد. به هر حال هر انسانی باید وظیفه خود را در شرایط موجود تشخیص داده و هر اندازهای که عسر و حرجی نباشد و شرایط بهداشتی هم رعایت شود، کار کند.
💢 پاسخ علامه به سؤالی در مورد نحوه ورود ایشان به حوزه
👈 من در سال 1313 متولد شدم ؛ 1319 به مدرسه رفتم. 1325 به تشویق آقایی که مقسم مرحوم سیدابوالحسن بوده و از نجف به یزد آمده بود، تشویق شدم که طلبه بشوم و سخنان او، نه تنها در من، بلکه در کل خانواده ما اثرگذاشت. این بود که هنوز دوران ابتدایی را تمام نکرده بودم که بهخاطر تبلیغات ایشان و نفوذ کلامشان تصمیم گرفتم با اتمام دوره ابتدایی به حوزه بروم و همین کار را هم کردم.
👈 علیرغم اینکه یزد، چند مدرسه علمیه بسیار بزرگ داشت که هر کدام میتوانست میزبان 60-50 تا 100 طلبه باشد، اما شاید در مجموع، بیش از 20 طلبه نداشت! آنها هم یا فرزند آخوندی بودند که برای ادامه راه پدر به حوزه آمده بودند و یا برخی بچههای روستا بودند که حتی سواد خواندن و نوشتن نیز بلد نبودند و یکی از عزیزان در یزد آنها را جمع کرده بود تا حوزهای در یزد، راه بیندازد.
👈 بنده در چنین شرایطی طلبه شدم؛ علاقه شدیدی هم به درس خواندن و استفاده از وقت داشتم؛ به هر دری میزدیم تا کسی برای ما درسی بگوید و مباحثهای داشته باشیم. چهار سال از اول جامع المقدمات تا انتهای شرح لمعه را خواندیم و یک مقداری از مکاسب هم شروع کردیم.
👈 سال 1331 با کل خانواده به نجف رفتم و یک سال آنجا ماندیم. اما وضع کار خانواده ما، آنجا خوب نبود و مجبور شدیم که برگردیم. در این مدت، بخشی از بیع مکاسب را پیش مرحوم آقای فانی خواندم؛ جلد اول کفایه را نزد شیخ محمدتقی ایروانی و بخش از کفایه نیز خدمت آشیخ محمدعلی سرابی میخواندم. هنوز بخشی از دروس سطح مانده بود که به قم بازگشتم.
👈 در قم درس خیارات مکاسب و جلد دوم کفایه را نزد مرحوم آشیخ مرتضی حائری میرفتم، بقیه جلد اول کفایه را نیز نزد مرحوم آقای سلطانی - ابوالزوجه احمد آقای خمینی- خواندم. ضمناً اگر فرصت پیدا میکردم، درسهای خارج هم سری میزدم تا آشنا شوم؛ این درسها که تمام شد، درس فقه و اصول خدمت امام(ره) بودم.
ادامه دارد ....
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan
🔆 علامه مصباح: هر چند شهریه یک طلبه کمتر از یک میلیون تومان است و طلبه با این گرانیها و کرایه خانهها، در مضیقه است، اما این نباید سبب شود که قدر این نعمت عظیم را ندانسته و ته دل، گلایهمند باشد. خطری که ما را تهدید میکند این است که نسبت به این نعمت عظیم، بیتفاوت شویم
🔰 دیدار صمیمی آیت الله مصباح با طلاب حوزه علمیه رشد2
💢 پاسخ علامه در مورد مقایسه حوزه علمیه دیروز و امروز
👈 در دوره ای که ما طلبه شدیم، عموم مردم بهخصوص روشنفکران و دانشگاهیان نسبت به روحانیت، بدبین بودند و معتقد بودند اینها برای جامعه هیچ فایدهای ندارند و فقط از درآمد جامعه استفاده میکنند. خب، آنها نمیتوانستند چنین وجوبی را درک کنند؛ معتقد بودند ما خدا را همان طور که پدران و مادران ما شنیدند و شناختند، میشناسیم و امام حسین(ع) را نیز با همین عزاداریها میشناسیم؛ دیگر نیازی به آخوند نیست!
👈 از اینرو شرط اول این بود که روحانی وارد جامعه شود و در ارتباط با مردم، صداقت و خدمتگزاری خودش را ثابت کند؛ ثابت بکند که من دنبال منافع مادی و شخصی خودم نیست این را یک وظیفهای میدانم و به عنوان تکلیف شرعی انجام میدهم؛ اثبات این مطلب کار بسیار مشکلی بود
👈 خدا به من لطف کرده بود و من از همان بچگی درک میکردم که دین لزوما نباید به تقلید باشد، بلکه عدهای باید دینشناس باشند و دین را به مردم یاد بدهند، شبهات دینی را رفع کنند.؛ البته، فهم من از اینها مبهم بود و زمینه و برنامهای نیز برای اینکار فراهم نبود.
👈 برنامه سنتی حوزه این بود که طلبه از ابتدای ورود جامع المقدمات بخواند و زبان عربی یاد بگیرد و چندین سال کارش این باشد! بعد هم فقه و اصول. البته باید کسانی به حدی برسند که بتوانند احکام الهی را از شرع استنباط کنند و برای مردم بگویند، اما اینکه همه طلاب همین مسیر را ادامه دهند، توجیه چندانی نداشت.
👈 وضعیت امروز حوزه قابل مقایسه با سابق نیست؛ در زمانی اگر از یک روحانی که 20 سال درس خوانده و مدرس معروفی بود، یک کتاب 100 صفحهای چاپ میشد، خیلی مهم تلقی میشد! اما امروز در زمانی زندگی میکنیم که اساتید شروع به نوشتن کتابی میکنند و هنوز جلد اول آن چاپ نشده، به چند زبان دنیا ترجمه میشود! یکی از آنها تفسیر المیزان است هنوز جلد سوم چهارم آن نوشته نشده بود، به مالائی در اندونزی و انگلیسی در آمریکا ترجمه شد؛ این برکت انقلاب بود.
👈 این (وضعیت حوزه در شرایط حاضر ) نعمتی است که خداوند به ما داده است و ما نسبت به آن مسئول هستیم و روزی باید درباره آن پاسخگو باشیم. هر چند شهریه یک طلبه کمتر از یک میلیون تومان است و طلبه با این گرانیها و کرایه خانهها، در مضیقه است، اما این نباید سبب شود که قدر این نعمت عظیم را ندانسته و ته دل، گلایهمند باشد. خطری که ما را تهدید میکند این است که نسبت به این نعمت عظیم، بیتفاوت شویم
👈 وضع طلبگی آن دوران با دوره فعلی، به هیچ وجه قابل مقایسه نیست؛ هر چقدر هم بگویم، باز تصور روشنی از آن نخواهید داشت. نه تنها وضع اقتصادی بسیار وخیم بود، بلکه حتی آخوند شدن را مورد تمسخر قرار میدادند و رفتارشان با روحانی، مانند رفتار با یک گدا بود!
👈 بنده معتقدم بزرگترین نعمت اجتماعی که خدای متعال به ما مسلمانها در این زمان مرحمت کرده، وجود این رهبر است. ببینید رهبران کشورهای دیگر چه کسانی هستند و رئیس جمهور بزرگترین کشور دنیا از نظر صنعت، تجارت، نظامی و پیشرفت علمی و تکنولوژی، امروز کسی است که در دنیا به دیوانگی معروف شده است.
👈 حال این افراد را مقایسه کنید با کسی که در طول این 30 سال رهبری، هرچه تلاش کردند یک نقطه ضعفی از ایشان پیدا کنند تا آن را مطرح کرده و با ضمیمه کردن دروغ به آن و بزرگنمایی از موقعیت ایشان کم کنند، چیزی نیافتند. اگر خدا هیچ نعمتی به جز رهبری، به ما نداده بود، باز هم باید خداوند را شاکر میبودیم.
http://eitaa.com/joinchat/1700003840C297847019d
https://sapp.ir/mesbahedustan