eitaa logo
🇮🇷 مصباح رهپویان ولایت 🇮🇷
1.8هزار دنبال‌کننده
20.5هزار عکس
17.8هزار ویدیو
619 فایل
امام‌خمینی (ره): "کار‌برای‌خدا‌خستگی‌ندارد!-" امام‌خامنه‌ای (حفظه‌الله‌تعالی): انقلابی‌فکر کنید، انقلابی‌عمل‌کنید!.. اهداف کانال: اطلاع‌رسانی، بصیرت افزایی و ... ادمین. @mahammad_hasan_abdi @mesbaherahpuyan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰نقد روش‌شناسانۀ تحلیل آیت‌الله علیدوست درباره اجرای حکم حجاب : 🔺قواعد مصلحت‌اندیشی در بازسازی اجتماعی 🔻۱. آیت‌الله علیدوست در مصاحبه با تارنمای جماران، مطالبی را دربارۀ مداخلۀ حاکمیّت در ماجرای کشف حجاب مطرح کرده‌اند که به نظر این قلم، دربردارندۀ این مضامین هست: ▫️الف. لازمۀ «حجاب قانونی»، «اجبار به حجاب» است. ▫️ب. نتیجۀ اجبار به حجاب نیز در شرایط کنونی، ایجاد «لجاجت» بلکه «بی‌اعتقادی» در جامعه است. ▫️ج. این وضع، نقض غرض شارع است. ▫️د. چون عمل حاکمیّت در این ‌باره، مصداق نهی‌ازمنکرِ مفسده‌انگیز است، این تکلیف از حاکمیّت ساقط می‌‌شود. ▫️هـ . پس در موقعیّت کنونی، اقتضای «مصلحت فقهی» این است که تحقّق حجاب در جامعه به‌صورت «اجباری» نباشد، بلکه از «سازوکارهای فرهنگی» استفاده شود. 🔻۲. از ایشان که نظریه‌پرداز و مؤلّف «فقه مصلحت» هستند، انتظار می‌رفت که بسیار فراتر از معادله‌های گفته‌شده و تکراری، استدلال کنند و متغیّرها و عنصرهای بیشتر و دیگری را وارد سنجش فقیهانۀ خویش سازند تا محاسبۀ مصلحت‌اندیشانه‌شان، «بخشی» و «بُرشی» نباشد. مصلحت‌بینی ایشان تنها بر «یک متغیّر» تکیه دارد و آن «تولید لجاجت در مکشفه‌ها» است، حال‌آن‌که مصلحت از سنجش مبتنی بر «برآیند همۀ متغیّرها» به دست می‌آید. تنها آن‌هنگام می‌توان سخن ایشان را پذیرفت که تمام یا بیشتر متغیّرهای حاضر در این عرصۀ اجتماعی و حاکمیّتی، گرد آورده شوند و «منافع» و «مضار» مترتّب بر آنها، در کنار یکدیگر دیده شوند. حتّی در فقه فردی، «معادله‌سازی‌های تک‌متغیّره»، موجب «ساده‌سازی نابجا» می‌شوند و ازاین‌رو، رهزن طریق صواب در فهم و تدبیر هستند؛ چه رسد به فقه اجتماعی که در هر لایه از آن، ده‌ها متغیّر حاضر هستند و هر یک به گونه‌ای در صورت‌بندی مسأله، مدخلیّت دارند. این وضع آنچنان غلیظ و برجسته است که باید گفت مسأله‌های اجتماعی، نقطۀ اوج «پیچیدگی» در جهان انسانی هستند و پیچیدگی‌شان نیز برخاسته از «تراکمِ» متغیّرها و همچنین «مناسبات تودرتو»ی آنها نسبت به یکدیگر است. این جهان را جز با منطق «تحلیل شبکه‌ای» نمی‌توان فهم کرد و سیاست اجتماعی نیز مدّت‌هاست از عهد آغازین ربط‌های علّیِ خطّی و تک‌بُعدی عبور کرده است. یکی از دلایل پدید آمدن اختلاف‌ها و پراکندگی‌های فراوان در مسأله‌های اجتماعی نیز همین امر است که احصای همۀ متغیّرها و یافتن مناسبات و تعاملات آنها، دشوار است و داوری‌ها و آراء، برآمده از «فهم‌های موردی» و «بینش‌های تکّه‌ای» هستند. 🔻۳. از این گذشته، همۀ متغیّرها نیز «وزن» و «اعتبار» یکسان ندارند و چه‌بسا یک متغیّر آنچنان مهم و تعیین‌کننده باشد که متغیّرهای دیگر را به حاشیه براند. این امر نیز در تحلیل ایشان به چشم نمی‌خورد؛ گویا فقط پای یک متغیّر در میان است و باید بر اساس همان نظر داد و حکمرانی کرد. در محاسبه‌های مصلحت‌اندیشانۀ اجتماعی، هم متغیّرهای متعدّدی حضور دارند و هم این متغیّرها، وزانت و منزلت یکسانی ندارند. چه‌بسا اگر پای متغیّرهای دیگری به این تحلیل باز شود و «ضریب واقعی» به آنها داده شود، ایجاد لجاجت در مکشفه‌ها آنچنان اهمّیّت نیابد و صدرنشین نباشد. «روند فزایندۀ کشف حجاب به کشف نقاط دیگر بدن»، «احتمال گذار زنان از مرحلۀ ضعف حجاب به مرحلۀ کشف حجاب»، «پیدایی چرخۀ ساخت‌شکنی در عرصه‌های دیگر»، «سست‌شدن انگیزۀ بدنۀ انقلابیِ مردم»، «وقوع نزاع‌ در لایۀ مردمی»، «رقیق‌شدن اقتدار نظام در روایت‌ها» و ... از جملۀ متغیّرهای بنیادین و سرنوشت‌ساز در معادله‌سازی‌های معطوف به کشف مصلحت اجتماعی هستند. 🔻۴. از سوی دیگر، ایشان میان الزام قانونی به حجاب و ایجاد لجاجت در فرد، «ربط علّیِ قطعی» برقرار کرده است؛ حال‌آن‌که این سخن، اثبات‌نشده و در حد یک «فرضیه» است. هیچ‌گونه پیمایشی، این نظر را تأیید نمی‌کند و این گفته، بیش از یک گمان قیاسی و حدس پیشینی، اعتبار ندارد. ایشان امر «محتمل» را «مفروض» انگاشته‌اند و بر اساس آن، قضاوت کرده‌اند، درحالی‌که این احتمال، فقط «یکی از مسیرهای ممکن» است. فارغ از این نقص روشی، هرگز نمی‌توان حکم کرد که میان الزام قانونی به حجاب و لجوج‌شدن فرد، «تلازم ذاتی» برقرار است و خواه‌ناخواه، همه یا بیشتر از افراد چنین خواهند شد، بلکه شاید تنها «برخی» مبتلا به کینه و لجاجت شوند و «بقیه» یا موضع خنثی داشته باشند و یا حتّی به‌تدریج، متنبّه شوند و پس از مدّتی در اثر غلبۀ فضای اجتماعی، همراه گردند. تمام این فرضیه‌ها در متن این واقعیّت، ممکن و محتمل هستند و هیچ‌گونه مسیر منحصربه‌فردی و مطلقی وجود ندارد. جهان اجتماعی، جهان «تنوّع‌ها» و «تکثّرها» است، نه جهان «یکنواختی‌ها» و «همگونی‌ها». ازاین‌رو، باید برای فهم و تدبیر آن، «منطق پیوستاری» را به کار گرفت و طیف‌ها و طبقه‌ها را دید و مراتب و درجات را ملاک قرار داد. ✍️مهدی جمشیدی روانبخش @mesbaherahpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 حبیب فرج‌الله چعب ملقب به «حبیب اسیود» سرکرده گروهک تروریستی حرکة النضال، صبح امروز اعدام شد 🔹حبیب اسیود طراح اصلی عملیات های بمب گذاری متعدد در مناطق مختلف شهر اهواز در سال 1384 از جمله بازار این شهر، بود که ده ها نفر از شهروندان غیرنظامی در این بمب گذاری ها به شهادت رسیدند. @mesbaherahpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گاف منوتو در انتشار یک کلیپ / تخریب پهلوی توسط رسانه‌ی مزدور فرح دیبا مثلا داره از پیرمرد حرف میکشه که اون زمان همه چی خوب بود، پیرمرد هم میگه آره گلستان بود ولی همه فقیر بودن 😂😂 🆔 @mesbaherahpuyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واقعا مناجات خوانی زیبایی داره من که خیلی لذت میبرم فکر کنم در ارتباط با باشه @mesbaherahpuyan
7.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️حفظ اررش ها در اسلام چقدر اهمیت دارد ⭕️آبروی افراد مهم است یا اسلام؟! ⭕️مسئولین مفسد باید محاکمه بشوند، بدنام بشوند و آبروی آنها برود، تا ارزش‌ها و آبروی حکومت اسلامی حفظ شود.. 🎙حسن رحیم پور ازغدی @mesbaherahpuyan
🔺ای آریایی وقتی شاه دست ملکه انگلیس را میبوسد، و فرح بر قبر دیکتاتور عرب سجده میکند، تو سنگ کدامین تفکر را به سینه میزنی ؟ @mesbaherahpuyan
⭕️ وقتی نمک می گندد.... ▪️برپایی مانور ابتذال و بی عفتی بنام مسابقه مختلط ورزشی در مرکز استان فارس (که استاندار آن اهل دیانت و فرمانده انتظامی آن رزمنده ای باسابقه است ) نشان می دهد که هنوز مسئولان امر نسبت به اهمیت مسئله حجاب و عفاف و تاکیدات رهبر انقلاب در خصوص «جمع شدن قطعی بی حجابی» توجیه نشده و مسئولیت خود در قبال مفهوم «حرام سیاسی» را درک نکرده اند ! ▪️درباره این رویداد شرم آور علاوه بر مسئولان ارشد استان ( اعم از استاندار ، فرمانده ارشد انتظامی ، ریاست دادگستری و دستگاه برگزار کننده و صادر کننده مجوز ) وزیر کشور و فرمانده فراجا هم بایستی پاسخگو باشند و زیر دستانشان را توبیخ کنند تا مدیران استانی متوجه اهمیت وعده رهبر انقلاب شده و در مسیری مخالف احکام الهی و برعکس منویات رهبری قدم برندارند . ▪️آقای رئیسی! وقوع و تکرار چنین فضیحتی، روز به روز مشروعیت و مقبولیت شما را در میان مردم مومن و حامیان تان کاهش خواهد داد! حتما لازم است در این مورد مسئولان ارشد استان تنبیه یا عزل شوند تا هزینه چنین حرکتهایی به حساب دولت سیزدهم نوشته نشود و امت حزب الله همچنان به شما و دولت سیزدهم امیدوار باقی بمانند. ▪️نمایندگان شیراز هم بدانند که موضع گیری آنها در این مورد ( اعم از سکوت یا محکومیت و..) در خاطر مومنان و انقلابیون شیراز خواهد ماند و در اسفند ماه امسال در آراء آنها تاثیر خواهد داشت. ✍ دکتر محمدصادق کوشکی @mesbaherahpuyan
😱چند را در فیلمت بین بازیگران دست به دست کنی و اسمش را بگذاری طنز؟ @mesbaherahpuyan
13.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴آیا قبح دیگری مانده که فیلیمو نشکسته باشد؟؟ 🔻آیا می‌توان پذیرفت ادبیات تختخوابی و زن‌وشوهری که در سریال ویژه فیلیمو ترویج می‌شود از نظر ناظران ساترا یا وزارت ارشاد پنهان بوده است ؟ 🔻فیلیمو و شهرام شاه‌حسینی در این سریال با ابزار روایت در زمان قبل از انقلاب؛ از خط قرمز ها عبور کرده و به صورت مفرط مشروب و سیگار و پوشش نامناسب زنان و ...را ترویج می‌کند و اکنون نیز پس از گذشت چند قسمت از سریال مخاطب با چنین صحنه‌ای روبرو می‌شود!! صحنه‌ای که پس از دیده شدن، چند ثانیه از آن سانسور شده و اگر از ابتدا حذف شده بود خللی در فهم داستان ایجاد نمی‌شد! 🔻در شرایطی که حرف‌وحدیث‌ها درباره مسئولیت نظارت بر شبکه نمایش خانگی ادامه دارد و دقیقا مشخص نیست که ساترا مسئول است یا وزارت ارشاد، سودجویان مشغول کارند تا همزمان به اهداف اقتصادی و تخریب فرهنگی خود برسند. @mesbaherahpuyan
✍ تلنگر و تفکر: استاد دفتر را روی میز گذاشت... سعیدی.... حاضر محمدی...حاضر فرامرزی...حاضر مجاهد...حاضر حسینی...!!! حسینی...!!! استاد امروز هم حسینی غایبه... استاد نگاهی کرد... چهار روز هستش که حسینی نیومده... ازش خبر ندارین!؟ بچه ها همگی سکوت کردند... استاد ناراحت شد... سرخی گونه اش تا پیشانیش کشیده شد... ناگهان فریاد زد... خجالت نمیکشید که چهار روز... چهار روز... از رفیقتون بی خبرین!؟ نگرانش نشدین!؟ چهار روز بی خبر!!!؟ به شما هم میگن دوست!!!؟ رفیق...!؟ چشمهایمان‌به زمین دوخته‌شد... توان بالا آمدن نداشت... شرم و خجالت میسوزاندمان... اما واقعا... از حسینی چه خبر؟! محمد چهار روز نیامده!!! نگران شدیم... واقعا نگران... استاد سکوت کرده بود... کتاب را ورق میزد... زیر لب چه میگفت...خدا میداند! کار او به من هم سرایت کرد... الکی کتاب را ورق میزدم... آشوبی در دل... نگرانی موج میزد... واقعا محمد کجاست؟! چه شده؟! چهار روز...!! چقدر بی فکرم... لحظه ها به سکوت گذشت... با صدای استاد شکست... حسین ... امروز نوبت کنفرانس تو هست! منتظریم... فیشهای خلاصه کنفرانسم را برداشتم... بلند شدم... پای تخته رفتم... بااجازه استاد... با علامت سر، اجازه داد... ذهنم ... قلبم... فکرم... روحم... روانم... پیش محمد هست... چهار روز غیبت کرده! کجاست!؟ چرا بی خبرم!؟ وای بر من... چطوری کنفرانس بدم!؟ چی بگم!!! با کدام زبان!؟ سرم را بالا آوردم... نگاهم به انتهای کلاس افتاد... به آن تابلوی خوشنویسی ... دلم دوباره لرزید... مثل همان لحظه ای که استاد فریاد زد... فیش های خلاصه را در دستم مچاله کردم... شروع کردم... بسم الله الرحمن الرحیم... بنده حقیر ... حسین ... دوست محمد هستم... کسی که چهار روز غایب است و از او بی خبریم... استاد با تعجب به من نگاه کرد... دقیقا عین نگاه همکلاسیها... آری ... من حسینم... دوست رفیق غایبمان... کسی که چهار روز غیبت کرده... و بخاطر بی خبری از اوموأخذه شدیم... شرمسارم... خجالت زده ام... حرفی ندارم‌که آنقدر بی تفاوت... اشکهایم جاری شد...؟! بغض تارهای گلویم رازیر و بم میکرد... حرف زدن برایم‌سخت‌تر از نفس کشیدن در آب بود!!! به هر زحمتی بغض و اشکم را خوردم... ادامه دادم... ممنونم استاد... که امروزبیدارمان کردی... بیدار از یک حقیقت تلخ... و یک خواب نه چندان شیرین!!! بیدار شدیم تا بفهمیم... چقدر زمان گذشته!؟ یک روز!!! نصف روز!!! یا مثل اصحاب کهف!!! که سیصد واندی سال در خواب... و وقتی بیدار شدند که‌دیگر سکه آنها ... مال عهد دیگری بود... عهد دقیانوس!!! امروز بیدار شدیم... و نمیدانیم چقدر خوابیدیم! چهار روز!!!؟ سیصد سال!!؟ بیشتر...!؟ آری خیلی بیشتر... ۱۱۸۴ سال در خواب هستیم!!! و کسی نبود که بر ما نهیب بزند!!! کسی نگفت که اگر محمد چهار روز غایب است... مهدی فاطمه۱۱۸۴ سال است که غایب است!!! و کسی فریاد نزد... چطور از وی بی خبرید...؟! او که نه تنها دوست‌بلکه بهترین دوستمان... بلکه پدر مهربان... بلکه صاحب نفوس مان ... بلکه صاحب این زمان ... کسی ما را ملامت نکردکه خجالت نمی کشید...؟! شبها راحت میخوابید و نمیدانید این غایب آیا به راحتی خوابیده است؟! یا تا صبح به درگاه اللهی ندبه میکند... که خدایا... شیعیان ما ... از اضافه طینت ما خلق شدند... به خاطر ما... به آبروی ما... غفلت آنها را ببخش... و چقدر نابرابر... که او بخاطر ما در زنجیر غیبت است... اما...! من راحت میخوابم...!! و او نگران من بیدار... خودش گفته است... انا غیر مهملین لمراعاتکم... محال است که هوایتان رانداشته باشیم... و این بزرگترین غایب زندگیمان‌هرگز باعث نشد... که استاد مارا ملامت کندبه اندازه چهار روز غیبت دوستمان!!! دیگر قدرت مقابله با بغض نبود... مثل استاد... مثل بچه های کلاس... مثل تابلوی نستعلیق آخر کلاس... که با بغض ... اما مظلومانه.... نوشته اش را فریاد میزد.... 🌹 اللهم عجل لولیک الفرج 🌹 ✍ ••••• دلنوشته مهدوی ••••• @mesbaherahpuyan