⚫️ سالروز رحلت رهبرکبیر انقلاب، امام خمینی قدس سره تسلیت باد.
آنکه سیاست و عرفان را به هم آمیخت و با نور عرفان عالم سیاست را رنگ توحید و زیبائی بخشید.
روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔻کانال رسمی آیت الله ناصری
@naseri_ir
🔴 نکات قابل توجه
از شجره نامه امام خمینی"ره"
🔹امام خمینی رضوان الله تعالی علیه، سید موسوی هستند که نسب ایشان هم از ناحیه پدر و هم از مادر، به امام موسی بن جعفر سلام الله علیهما می رسد.
🔹مادر امام خمینی، از نوادگان آقاحسین و آقاجمال خوانساری - صاحب کتاب "زبده التصانیف" مدفون در تکیه خوانساری تخت پولاد - می باشد. این دو عالم بزرگوار، جد خاندان "روضاتی" اصفهان محسوب می شوند.
🔹نسب حضرت امام"ره" از ناحیه پدر نیز با سی و چند واسطه، به امامزاده قاسم از نوادگان امام کاظم علیه السلام می رسد که مزار این امامزاده جلیل القدر در اشترجان فلاورجان اصفهان واقع شده است.
🔹جد امام یعنی پدر حاج آقا مصطفی، سیداحمد موسوی (کشمیری) از سادات و علمای کشمیر بوده که به ایران مهاجرت کرده و در خمین ساکن شده اند. پنج یا شش نسل قبل این خاندان نیز ساکن کشمیر بوده اند.
🔹روحیه جهاد و مبارزه، در خاندان امام خمینی موروثی بوده و علاوه بر حاج آقا مصطفی پدر امام که در خمین شهید شد، تعداد دیگری از این سلسله در طول تاریخ در مبارزه با طواغیت زمان به شهادت رسیده اند.
"زمانی را [به خاطر بیاور] که آن جوانان به غار پناه بردند
۱ -۱(کهف/ ۱۰)
الصّادق ( فَقَالَ الصَّادِقَ (إِنَّ أَصْحَابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقِیمِ کَانُوا فِی زَمَنِ مَلِکٍ جَبَّارٍ عَاتٍ وَ کَانَ یَدْعُو أَهْلَ مَمْلَکَتِهِ إِلَی عِبَادَهًِْ الْأَصْنَامِ فَمَنْ لَمْ یُجِبْهُ قَتَلَهُ وَ کَانَ هَؤُلَاءِ قَوْماً مُؤْمِنِینَ یَعْبُدُونَ اللَّهَ عَزَّوَجَلَّ وَ وَکَّلَ الْمَلِکُ بِبَابِ الْمَدِینَهًِْ حَرَساً وَ لَمْ یَدَعْ أَحَداً یَخْرُجُ حَتَّی یَسْجُدَ الْأَصْنَامَ وَ خَرَجَ هَؤُلَاءِ بِعِلَّهًِْ الصَّیْدِ وَ ذَلِکَ أَنَّهُمْ مَرُّوا بِرَاعٍ فِی طَرِیقِهِمْ فَدَعَوْهُ إِلَی أَمْرِهِمْ فَلَمْ یُجِبْهُمْ وَ کَانَ مَعَ الرَّاعِی کَلْبٌ فَأَجَابَهُمُ الْکَلْبُ وَ خَرَجَ مَعَهُمْ فَقَالَ الصَّادِقَ (فَلَا یَدْخُلُ الْجَنَّهًَْ مِنَ الْبَهَائِمِ إِلَّا ثَلَاثَهًٌْ حِمَارُ بَلْعَمَبْنِبَاعُورَاءَ وَ ذِئْبُ یُوسُفَ (وَ کَلْبُ أَصْحَابِ الْکَهْفِ فَخَرَجَ أَصْحَابُ الْکَهْفِ مِنَ الْمَدِینَهًِْ بِعِلَّهًِْ الصَّیْدِ هَرَباً مِنْ دِینِ ذَلِکَ الْمَلِکِ فَلَمَّا أَمْسَوْا دَخَلُوا ذَلِکَ الْکَهْفَ وَ الْکَلْبُ مَعَهُم.
امام صادق (علیه السلام)- إِنَّ أَصْحَابَ الْکَهْفِ وَ الرَّقِیمِ در زمان پادشاهی ستمگر و جبّار زندگی میکردند که مردم تحت قلمرو خویش را به عبادت بتها فرا میخواند؛ پس هرکس که از قبول دعوت او سرباز میزد، وی را به قتل میرساند، و اینها (اصحاب کهف) گروهی مؤمن بودند که خدای متعال را عبادت میکردند. پادشاه بر دروازهی شهر نگهبانانی گمارده بود که نمیگذاشتند احدی از آن شهر خارج شود، مگر آنکه در برابر بتها سجده کند. این گروه به بهانهی شکارکردن از شهر خارج شدند. در بین راهشان به شبانی برخوردند و او را بهسوی دین خود دعوت کردند، ولی او نپذیرفت. همراه آن شبان، سگی بود که دعوت آنها را قبول کرد و به این ترتیب سگ با آنان از شهر خارج شد امام صادق (علیه السلام) فرمود: «فقط سه حیوان داخل بهشت میشوند: الاغ بلعمبنباعوراء، گرگ یوسف (علیه السلام) و سگ اصحاب کهف». اصحاب کهف به بهانه شکار و فرار از دین آن پادشاه، از شهر بیرون شدند. وقتی شب شد، وارد آن غار شدند درحالیکه سگ نیز همراه آنان بود».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۴۳۰ بحارالأنوار، ج۱۴، ص۴۲۲/ القمی، ج۲، ص۳۱؛ «بحیلهًْ الصید» بدل «بعلهًْ"
"الصّادق ( عَنْ سُلَیْمَانَ بْنِ جَعْفَرٍ الْهُذَلِیِّ قَالَ: قَالَ لِی جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ (یَا سُلَیْمَانُ مَنِ الْفَتَی قَالَ قُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاکَ الْفَتَی عِنْدَنَا الشَّابُ قَالَ لِی أَ مَا عَلِمْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْکَهْفِ کَانُوا کُلُّهُمْ کُهُولًا فَسَمَّاهُمُ اللَّهُ فِتْیَهًًْ بِإِیمَانِهِمْ یَا سُلَیْمَانُ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ اتَّقَی فَهُوَ الْفَتَی.
امام صادق (علیه السلام)- سلیمانبنجعفر هذلی گوید: امام صادق (علیه السلام) به من فرمود: «ای سلیمان! فتی چه کسی است»؟ به ایشان گفتم: «جانم به فدایت، نزد ما فتی کسی است که جوان باشد». ایشان به من فرمود: «آیا ندانستی که اصحاب کهف میانسال بودند، ولی خداوند بهواسطهی ایمانشان آنها را فتی نامید. ای سلیمان! فتی کسی است که به خدا ایمان آورد و تقوای الهی پیشه کند».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۴۳۲ بحارالأنوار، ج۱۴، ص۴۲۸/ نورالثقلین/ البرهان؛ «بتفاوت»"
🌹"قال النبيّ صلّى اللّه عليه و آله:
يا عليّ، تريد ستّمائة ألف شاة أو ستمائة ألف دينار أو ستّمائة ألف كلمة، قال: يا رسول اللّه ستّمائة ألف كلمة، فقال صلّى اللّه عليه و آله: اجمع ستمائة ألف كلمة في ستّ كلمات:
يا عليّ، إذا رأيت الناس يشتغلون بالفضائل فاشتغل أنت بإتمام الفرائض.
و إذا رأيت الناس يشتغلون بعمل الدّنيا فاشتغل أنت بعمل الآخرة.
و إذا رأيت الناس يشتغلون بعيوب الناس فاشتغل أنت بعيوب نفسك.
و إذا رأيت الناس يشتغلون بتزيين الدّنيا فاشتغل أنت بتزيين الآخرة.
و إذا رأيت الناس يشتغلون بكثرة العمل فاشتغل أنت بصفوة العمل.
و إذا رأيت الناس يتوسّلون بالخلق فتوسّل أنت بالخالق
پيامبر (صلی الله علیه واله) فرمود: اى على! آيا ششصد هزار گوسفند مىخواهى يا ششصد هزار دينار يا ششصد هزار كلمه؟ حضرت على (علیه السلام) عرض كرد: اى رسول خدا! ششصد هزار كلمه. پيامبر (صلی الله علیه واله) فرمود: ششصد هزار كلمه را در شش كلمه جمع كن.
اى على! هر گاه ديدى مردم به مستحبّات اشتغال دارند تو به كامل ساختن واجبات بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به كار دنيا مشغولند تو به كار آخرت مشغول شو، و هر گاه ديدى مردم به عيبهاى ديگران پرداختهاند تو به عيبهاى خود بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به آراستن دنيا اشتغال دارند تو به آراستن آخرت مشغول شو، و هر گاه ديدى مردم به عمل فراوان مشغولند تو به عمل خالص بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به خلق (خدا) توسّل مىجويند تو به خالق توسّل بجوى.
تحرير المواعظ العددية، ص: 431"
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
"مِنْ أَجْلِ ذَلِكَ كَتَبْنَا عَلَى بَنِي إِسْرَائِيلَ أَنَّهُ مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا وَمَنْ أَحْيَاهَا فَكَأَنَّمَا أَحْيَا النَّاسَ جَمِيعًا وَلَقَدْ جَاءَتْهُمْ رُسُلُنَا بِالْبَيِّنَاتِ ثُمَّ إِنَّ كَثِيرًا مِنْهُمْ بَعْدَ ذَلِكَ فِي الْأَرْضِ لَمُسْرِفُونَ ﴿۳۲﴾به این سبب بر بنی اسرائیل لازم و مقرّر کردیم که هر کس انسانی را جز برای حق، [قصاص] یا بدون آنکه فسادی در زمین کرده باشد، بکشد، چنان است که همه انسان ها را کشته، و هر کس انسانی را از مرگ برهاند و زنده بدارد، گویی همه انسان ها را زنده داشته است. و یقیناً پیامبران دلایل روشنی برای بنی اسرائیل آوردند، سپس بسیاری از آنان بعد از آن در روی زمین به [تجاوز از حدود حقّ و فساد و] زیاده روی برخاستند. (۳۲)"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
#امام_زمان
🔻 موضوع : امام زمان علیه السلام
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔹کانال تربیتی مشکات
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
📖فضیلت و خواص دعای چهار حمد:
بسم الله الرحمن الرحیم
✨1-الحَمدُلِلّه ِ الَّذی عَرَّفَنی نَفسَهُ وَ لَم یَترُکنی عُمیانَ القَلب
✨2-الحَمدُلِلّه ِ الَّذی جَعَلَنی مِن اُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّی الله ُ عَلَیهِ وَ آلِه
✨3-الحَمدُلِلّه ِ الَّذی جَعَلَ رِزقی فی یَدِهِ وَ لَم یَجعَلهُ فی اَیدِی النّاس
✨4-الحَمدُلِلّه ِ الَّذی سَتَرَ عُیُوبی و عَورَتی وَ لَم یَفضَحنی بَینَ النّاسِ.
معنی چهار حمد :
✨1- ستایش خدا را که خود را به من شناساند ومرا کوردل نگذاشت.
✨2- ستایش خدا را که مرا از امت حضرت محمّد صلی الله علیه و آله قرار داد.
✨3-ستایش خدا را که روزیم را در دست خودش قرار داد و آن را در دست مردم ننهاد.
✨4-ستایش خدا را که گناهانم وعیوبم را پوشاند ومرا در میان مردم رسوا
نکرد.
خواص دعای چهارحمد:
از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام مرویست که هر کس از پیروان ما هر روز این چهار حمد را بخواند
خداوند او را سه چیز کرامت فرماید:
⚡️اول عمر طبیعی
⚡️دوم مال و جمعیت بسیار
⚡️سوم باایمان ازدنیارفتن وبی حساب داخل بهشت شدن
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود:
«هر که صبح کند و چهار نعمت خدا را یاد نکند بیم آن می رود که نعمت خدا از او زائل گردد»
📔(الدعوات، ص۸۱٫/مستدرک الوسائل، ج۵، ص۳۹۲٫/مصباح کفعمی، ص۱۷۰٫)
مولا امیرالمومنین (علیه السلام) مي فرمايند:
من خلاصه ي همه ادعیه را به تو میگویم،هر صبح که بخوانی گویی تمامي دعاها را خوانده ای:
🔸1-الحمدلله عَلی کُلِّ نِعمَه
🔹2- و اَسئَلُ لله مِن کُلِّ خَیر
🔸3-و اَستَغفِرُ الله مِن کُلِّ ذَنب
🔹4- وَاَعوذُ بِاللهِ مِن کُلِّ شَر
📗بحارالانوار:ج91 ص242
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
"آیه ۲۱ - سوره کهف
آیه وَ كَذلِكَ أَعْثَرْنا عَلَيْهِمْ لِيَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ وَ أَنَّ السَّاعَةَ لا رَيْبَ فيها إِذْ يَتَنازَعُونَ بَيْنَهُمْ أَمْرَهُمْ فَقالُوا ابْنُوا عَلَيْهِمْ بُنْياناً رَبُّهُمْ أَعْلَمُ بِهِمْ قالَ الَّذينَ غَلَبُوا عَلى أَمْرِهِمْ لَنَتَّخِذَنَّ عَلَيْهِمْ مَسْجِداً [21]
و اينچنين مردم را از حال آنها آگاه كرديم، تا بدانند كه وعدهی خداوند [در مورد رستاخيز] حق است؛ و در قيام قيامت شكى نيست؛ [و به ياد آور] هنگامى را كه [مردم] ميان خود دربارهی كار آنها نزاع داشتند، گروهى مىگفتند: «بنايى بر آنان بسازيد [تا از نظرها پنهان شوند كه] پروردگارشان از وضع آنها آگاهتر است». ولى كسانى كه از راز آنها آگاهى يافتند [و آن را دليلى بر رستاخيز ديدند] گفتند: «ما عبادتگاهى در كنار [مدفن] آنها مىسازيم [تا خاطرهی آنان فراموش نشود]»."
"الباقر علیه السلام:
( وَ کَذلِکَ أَعْثَرْنا عَلَیْهِمْ یَعْنِی أَطْلَعْنَا عَلَی الْفِتْیَهًِْ لِیَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ فِی الْبَعْثِ وَ أَنَّ السَّاعَةَ لا رَیْبَ فِیها یَعْنِی لَا شَکَّ فِیهَا بِأَنَّهَا کَائِنَهًٌْ.
امام باقر (علیه السلام)- وَ کَذَلِکَ أَعْثَرْنَا عَلَیْهِمْ؛ یعنی و بدینگونه، مردم آن دیار را بر جوانان اصحاب کهف آگاه ساختیم. لِیَعْلَمُوا أَنَّ وَعْدَ اللهِ حَقٌّ تا بدانند که وعدهی خدا دربارهی روز قیامت، حق است. وَ أَنَّ السَّاعَةَ لَا رَیْبَ فِیهَا و هیچ تردیدی در وجود قیامت نیست.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۴۴۶ بحارالأنوار، ج۱۴، ص۴۲۵/ القمی، ج۲، ص۳۴"
recording-20240605-123244.mp3
953.7K
🌷کلمه سوم ازشش هزارکلمه
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
🌹"قال النبيّ صلّى اللّه عليه و آله:
يا عليّ، تريد ستّمائة ألف شاة أو ستمائة ألف دينار أو ستّمائة ألف كلمة، قال: يا رسول اللّه ستّمائة ألف كلمة، فقال صلّى اللّه عليه و آله: اجمع ستمائة ألف كلمة في ستّ كلمات:
يا عليّ، إذا رأيت الناس يشتغلون بالفضائل فاشتغل أنت بإتمام الفرائض.
و إذا رأيت الناس يشتغلون بعمل الدّنيا فاشتغل أنت بعمل الآخرة.
و إذا رأيت الناس يشتغلون بعيوب الناس فاشتغل أنت بعيوب نفسك.
و إذا رأيت الناس يشتغلون بتزيين الدّنيا فاشتغل أنت بتزيين الآخرة.
و إذا رأيت الناس يشتغلون بكثرة العمل فاشتغل أنت بصفوة العمل.
و إذا رأيت الناس يتوسّلون بالخلق فتوسّل أنت بالخالق
پيامبر (صلی الله علیه واله) فرمود: اى على! آيا ششصد هزار گوسفند مىخواهى يا ششصد هزار دينار يا ششصد هزار كلمه؟ حضرت على (علیه السلام) عرض كرد: اى رسول خدا! ششصد هزار كلمه. پيامبر (صلی الله علیه واله) فرمود: ششصد هزار كلمه را در شش كلمه جمع كن.
اى على! هر گاه ديدى مردم به مستحبّات اشتغال دارند تو به كامل ساختن واجبات بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به كار دنيا مشغولند تو به كار آخرت مشغول شو، و هر گاه ديدى مردم به عيبهاى ديگران پرداختهاند تو به عيبهاى خود بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به آراستن دنيا اشتغال دارند تو به آراستن آخرت مشغول شو، و هر گاه ديدى مردم به عمل فراوان مشغولند تو به عمل خالص بپرداز، و هر گاه ديدى مردم به خلق (خدا) توسّل مىجويند تو به خالق توسّل بجوى.
تحرير المواعظ العددية، ص: 431"
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
"آیه ۲۸ - سوره کهف
آیه وَ اصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِيِّ يُريدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَيْناكَ عَنْهُمْ تُريدُ زينَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنا وَ اتَّبَعَ هَواهُ وَ كانَ أَمْرُهُ فُرُطاً [28]
با كسانى باش كه پروردگار خود را صبح و شام مىخوانند، و تنها رضاى او را مىطلبند؛ و هرگز به خاطر زيورهاى دنيا، چشمان خود را از آنها برمگير. و از كسانى كه قلبشان را از يادمان غافل ساختيم و از هواى نفس پيروى كردند، و كارشان افراطى است، اطاعت مكن."
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
"الباقر ( عَنْ أَبِیجَعْفَرٍ (فِی قَوْلِهِ تَعَالَی وَ اصْبِرْ نَفْسَکَ مَعَ الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِیِّ یُرِیدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَیْناکَ عَنْهُمْ تُرِیدُ زِینَةَ الْحَیاةِ الدُّنْیا فَهَذِهِ نَزَلَتْ فِی سلمان (الفارسی (کَانَ عَلَیْهِ کِسَاءٌ فِیهِ یَکُونُ طَعَامُهُ وَ هُوَ دِثَارُهُ وَ رِدَاؤُهُ وَ کَانَ کِسَاؤُهُ مِنْ صُوفٍ فَدَخَلَ عُیَیْنَهًُْبْنُحِصْنٍ عَلَی النبی (وَ سلمان (عِنْدَهُ فَتَأَذَّی عُیَیْنَهًُْ بِرِیحِ کِسَاءِ سلمان (وَ قَدْ کَانَ عَرِقَ وَ کَانَ یَوْمٌ شَدِیدُ الْحَرِّ فَعَرِقَ فِی الْکِسَاءِ فَقَالَ یَا رسول الله (إِذَا نَحْنُ دَخَلْنَا عَلَیْکَ فَأَخْرِجْ هَذَا وَ اصْرِفْهُ مِنْ عِنْدِکَ فَإِذَا نَحْنُ خَرَجْنَا فَأَدْخِلْ مَنْ شِئْتَ فَأَنْزَلَ اللَّهُ وَ لا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنا قَلْبَهُ عَنْ ذِکْرِنا وَ هُوَ عُیَیْنَهًُْبْنُحِصْنِ بْنِ حُذَیْفَهًَْبْنِبَدْرٍالْفَزَارِیُّ.
امام باقر (علیه السلام)- کلام خداوند: وَ اصْبِرْ نَفْسَکَ مَعَ الَّذِینَ یَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَداةِ وَ الْعَشِیِّ یُریدُونَ وَجْهَهُ وَ لا تَعْدُ عَیْناکَ عَنْهُمْ تُریدُ زینَةَ الحَیاةِ الدُّنْیا؛ دربارهی سلمان فارسی (رحمة الله علیه) نازل شده است؛ درحالیکه کسایی پشمی بر دوش داشت که غذایش در آن بود. کسایی که هم ردای او و هم رواندازش بود. پس عیینهبنحصن بر پیامبر (صلی الله علیه و آله) وارد شد درحالیکه سلمان (رحمة الله علیه) در محضر پیامبر (صلی الله علیه و آله) بود. عیینه از بوی کسای سلمان (رحمة الله علیه) رنجیده شد، چون هوا به شدّت گرم بود و سلمان (رحمة الله علیه) عرق کرده بود. ازاینرو عرض کرد: «ای رسول خدا (صلی الله علیه و آله)! وقتی ما بر تو وارد میشویم، این (سلمان (رحمة الله علیه)) و دار و دستهاش را از نزد خود بیرون کن و وقتی ما خارج شدیم، هرکس را میخواهی وارد کن». پس خداوند متعال آیه: وَ لَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَن ذِکْرِنَا را نازل کرد که مراد عیینهًْبنحصنبن حذیفهبنبدر فزاری است.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۴۶۲ بحارالأنوار، ج۲۲، ص۳۲۲/ القمی، ج۲، ص۳۴؛ «فیه یکون طعامه ... کساؤه» و «و هو عیینهًْ ... الی آخر» محذوفتان/ نورالثقلین/ البرهان"
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
⚫️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا أَبا جَعْفَرٍ مُحَمَّدَ بْنَ عَلِيٍّ الْبَرَّ التَّقِيَّ الْإِمامَ الْوَفِيَّ، السَّلامُ عَلَيْكَ أَيُّهَا الرَّضِيُّ الزَّكِيُّ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا وَلِيَّ اللّٰهِ
🔹قالَ الامام الجواد(علیه السلام) : اعْلَمْ أنَّكَ لَنْ تَخْلُو مِنْ عَیْنِ اللهِ، فَانْظُرْ كَیْفَ تَكُونُ .
📖 تحف العقول: ۴۵۵
🌐 https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کلیپ_تصویری
#امام_زمان
🔻 موضوع : امام زمان علیه السلام
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
🔹کانال تربیتی مشکات
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba