🌷خطبه فدکیه🌷
"اَشْهَدُ اَنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللَّهُ وَحْدَهُ لا شَریکَ لَهُ، کَلِمَةٌ جَعَلَ الْاِخْلاصَ تَأْویلَها، وَ ضَمَّنَ الْقُلُوبَ مَوْصُولَها، وَ اَنارَ فِی التَّفَکُّرِ مَعْقُولَها، الْمُمْتَنِعُ عَنِ الْاَبْصارِ رُؤْیَتُهُ، وَ مِنَ الْاَلْسُنِ صِفَتُهُ، وَ مِنَ الْاَوْهامِ کَیْفِیَّتُهُ.
اِبْتَدَعَ الْاَشْیاءَ لا مِنْ شَىْءٍ کانَ قَبْلَها، وَ اَنْشَاَها بِلاَاحْتِذاءِ اَمْثِلَةٍ اِمْتَثَلَها، کَوَّنَها بِقُدْرَتِهِ وَ ذَرَأَها بِمَشِیَّتِهِ، مِنْ غَیْرِ حاجَةٍ مِنْهُ اِلى تَکْوینِها، وَ لا فائِدَةٍ لَهُ فی تَصْویرِها، اِلاَّ تَثْبیتاً لِحِکْمَتِهِ وَ تَنْبیهاً عَلی طاعَتِهِ، وَ اِظْهاراً لِقُدْرَتِهِ وَ تَعَبُّداً لِبَرِیَّتِهِ، وَ اِعْزازاً لِدَعْوَتِهِ، ثُمَّ جَعَلَ الثَّوابَ عَلی طاعَتِهِ، وَ وَضَعَ الْعِقابَ عَلی مَعْصِیَتِهِ، ذِیادَةً لِعِبادِهِ مِنْ نِقْمَتِهِ وَ حِیاشَةً لَهُمْ اِلى جَنَّتِهِ.
وَ اَشْهَدُ اَنَّ اَبیمُحَمَّداً عَبْدُهُ وَ رَسُولُهُ، اِخْتارَهُ قَبْلَ اَنْ اَرْسَلَهُ، وَ سَمَّاهُ قَبْلَ اَنْ اِجْتَباهُ، وَ اصْطَفاهُ قَبْلَ اَنْ اِبْتَعَثَهُ، اِذ الْخَلائِقُ بِالْغَیْبِ مَکْنُونَةٌ، وَ بِسَتْرِ الْاَهاویلِ مَصُونَةٌ، وَ بِنِهایَةِ الْعَدَمِ مَقْرُونَةٌ، عِلْماً مِنَ اللَّهِ تَعالی بِمائِلِ الْاُمُورِ، وَ اِحاطَةً بِحَوادِثِ الدُّهُورِ، وَ مَعْرِفَةً بِمَواقِعِ الْاُمُورِ.
و گواهى می دهم که معبودى جز خداوند نیست و شریکى ندارد، که این امر بزرگى است که اخلاص را تأویل آن و قلوب را متضمّن وصل آن ساخت، و در پیشگاه تفکر و اندیشه شناخت آن را آسان نمود، خداوندى که چشمها از دیدنش بازمانده، و زبانها از وصفش ناتوان، و اوهام و خیالات از درک او عاجز می باشند.
موجودات را خلق فرمود بدون آنکه از مادهاى موجود شوند، و آنها را پدید آورد بدون آنکه از قالبى تبعیّت کنند، آنها را به قدرت خویش ایجاد و به مشیّتش پدید آورد، بیآنکه در ساختن آنها نیازى داشته و در تصویرگرى آنها فائدهاى برایش وجود داشته باشد، جز تثبیت حکمتش و آگاهى بر طاعتش، و اظهار قدرت خود، و شناسائى راه عبودیت و گرامى داشت دعوتش، آنگاه بر طاعتش پاداش و بر معصیتش عقاب مقرر داشت، تا بندگانش را از نقمتش بازدارد و آنان را بسوى بهشتش رهنمون گردد.
و گواهى می دهم که پدرم محمّد بنده و فرستاده اوست، که قبل از فرستاده شدن او را انتخاب، و قبل از برگزیدن نام پیامبرى بر او نهاد، و قبل از مبعوث شدن او را برانگیخت، آن هنگام که مخلوقات در حجاب غیبت بوده، و در نهایت تاریکیها به سر برده، و در سر حد عدم و نیستى قرار داشتند، او را برانگیخت بخاطر علمش به عواقب کارها، و احاطهاش به حوادث زمان، و شناسائى کاملش به وقوع مقدّرات."
"بهترین جانشین پیامبر(صلی الله علیه واله)
حضرت فاطمةُ(سلام الله علیها):اُشهِدُ اللّه تَعالی لَقَد سَمِعتُهُ(صلی الله علیه واله) یقولُ: عَلِیٌّ خَیرُ مَن أخلُفُهُ فیکم، وهُوَ الإِمامُ وَالخَلیفَةُ بَعدی.
حضرت فاطمة(سلام الله علیها): خدای متعال را گواه می گیرم که شنیدم پیامبر(صلی الله علیه واله) می فرمود: «علی، بهترین کسی است که او را میان شما جانشین می گذارم و او امام و خلیفه پس از من است».
کفاية الأثر : ص ۱۹۹"
"آیه ۴۲ - سوره روم
آیه قُلْ سيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الَّذينَ مِنْ قَبْلُ كانَ أَكْثَرُهُمْ مُشْرِكينَ [42]
بگو: «در زمين سير كنيد و بنگريد عاقبت كسانى كه قبل از شما بودند چگونه بود»! بيشتر آنها مشرك بودند"
"الصّادق (علیه السلام)- عَن أَبِی الرَّبِیعِ الشَّامِیِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) ... عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الَّذِینَ مِنْ قَبْلُ فَقَالَ عَنَی بِذَلِکَ أَیِ انْظُرُوا فِی الْقُرْآنِ فَاعْلَمُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَهًُْ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مَا أَخْبَرَکُمْ عَنْه.
امام صادق (علیه السلام)- ابوربیع شامی گوید: از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: «... تفسیر این آیه: قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الَّذِینَ مِنْ قَبْلُ چیست»؟ فرمود: «مقصودش این است که در قرآن بنگرید و بدانید که عاقبت آن کسانی که پیش از شماها بودهاند چگونه بوده است و چه گزارشی از حال آنها به شما داده است».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۴۸۸ الکافی، ج۸، ص۲۴۸/ نورالثقلین"
4_5791935884542609352.mp3
21.06M
💬 قرائت دعای "عهــــد"
🎧 با نوای علی فانی
هدیه میڪنیــم به امام زمــان ارواحنافداه ❤️🌹
🔸تنهامسیری شوید👇
http://eitaa.com/joinchat/63963136Ca672116ed5
📖فضیلت و خواص دعای چهار حمد:
بسم الله الرحمن الرحیم
✨1-الحَمدُلِلّه ِ الَّذی عَرَّفَنی نَفسَهُ وَ لَم یَترُکنی عُمیانَ القَلب
✨2-الحَمدُلِلّه ِ الَّذی جَعَلَنی مِن اُمَّةِ مُحَمَّدٍ صَلَّی الله ُ عَلَیهِ وَ آلِه
✨3-الحَمدُلِلّه ِ الَّذی جَعَلَ رِزقی فی یَدِهِ وَ لَم یَجعَلهُ فی اَیدِی النّاس
✨4-الحَمدُلِلّه ِ الَّذی سَتَرَ عُیُوبی و عَورَتی وَ لَم یَفضَحنی بَینَ النّاسِ.
معنی چهار حمد :
✨1- ستایش خدا را که خود را به من شناساند ومرا کوردل نگذاشت.
✨2- ستایش خدا را که مرا از امت حضرت محمّد صلی الله علیه و آله قرار داد.
✨3-ستایش خدا را که روزیم را در دست خودش قرار داد و آن را در دست مردم ننهاد.
✨4-ستایش خدا را که گناهانم وعیوبم را پوشاند ومرا در میان مردم رسوا
نکرد.
خواص دعای چهارحمد:
از حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام مرویست که هر کس از پیروان ما هر روز این چهار حمد را بخواند
خداوند او را سه چیز کرامت فرماید:
⚡️اول عمر طبیعی
⚡️دوم مال و جمعیت بسیار
⚡️سوم باایمان ازدنیارفتن وبی حساب داخل بهشت شدن
رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمود:
«هر که صبح کند و چهار نعمت خدا را یاد نکند بیم آن می رود که نعمت خدا از او زائل گردد»
📔(الدعوات، ص۸۱٫/مستدرک الوسائل، ج۵، ص۳۹۲٫/مصباح کفعمی، ص۱۷۰٫)
مولا امیرالمومنین (علیه السلام) مي فرمايند:
من خلاصه ي همه ادعیه را به تو میگویم،هر صبح که بخوانی گویی تمامي دعاها را خوانده ای:
🔸1-الحمدلله عَلی کُلِّ نِعمَه
🔹2- و اَسئَلُ لله مِن کُلِّ خَیر
🔸3-و اَستَغفِرُ الله مِن کُلِّ ذَنب
🔹4- وَاَعوذُ بِاللهِ مِن کُلِّ شَر
📗بحارالانوار:ج91 ص242
#اللھمعجلݪوݪیڪاݪفࢪج
https://eitaa.com/joinchat/4118085632C354a5633ba
"آیه ۴۲ - سوره روم
آیه قُلْ سيرُوا فِي الْأَرْضِ فَانْظُرُوا كَيْفَ كانَ عاقِبَةُ الَّذينَ مِنْ قَبْلُ كانَ أَكْثَرُهُمْ مُشْرِكينَ [42]
بگو: «در زمين سير كنيد و بنگريد عاقبت كسانى كه قبل از شما بودند چگونه بود»! بيشتر آنها مشرك بودند"
"الصّادق (علیه السلام)- عَن أَبِی الرَّبِیعِ الشَّامِیِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَاعَبْدِاللَّهِ (علیه السلام) ... عَنْ قَوْلِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الَّذِینَ مِنْ قَبْلُ فَقَالَ عَنَی بِذَلِکَ أَیِ انْظُرُوا فِی الْقُرْآنِ فَاعْلَمُوا کَیْفَ کَانَ عَاقِبَهًُْ الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ وَ مَا أَخْبَرَکُمْ عَنْه.
امام صادق (علیه السلام)- ابوربیع شامی گوید: از امام صادق (علیه السلام) پرسیدم: «... تفسیر این آیه: قُلْ سِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَانْظُرُوا کَیْفَ کانَ عاقِبَةُ الَّذِینَ مِنْ قَبْلُ چیست»؟ فرمود: «مقصودش این است که در قرآن بنگرید و بدانید که عاقبت آن کسانی که پیش از شماها بودهاند چگونه بوده است و چه گزارشی از حال آنها به شما داده است».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۴۸۸ الکافی، ج۸، ص۲۴۸/ نورالثقلین"
"آیه ۵۰ - سوره روم
آیه فَانْظُرْ إِلى آثارِ رَحْمَتِ اللهِ كَيْفَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها إِنَّ ذلِكَ لَمُحْيِ الْمَوْتى وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ [50]
به آثار رحمت الهى بنگر كه چگونه زمين را بعد از مردنش زنده مىكند، چنين كسى [كه زمين مرده را زنده مىكند] زنده كنندهی مردگان [در قيامت] است و او بر هرچيزى تواناست."
"الباقر (علیه السلام)- فِی قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها یَعْنِی بِمَوْتِهَا کَفَرَ أَهْلُهَا وَ الْکَافِرُ مَیِّتٌ فَیُحْیِیهَا اللَّهُ بِالْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَیَعْدِلُ فِیهَا فَتُحْیَی الْأَرْضُ وَ یُحْیِی أَهْلَهَا بَعْدَ مَوْتِهِم.
امام باقر (علیه السلام)- اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها؛ منظور از مردن زمین، کفر اهل آن است، کافر مرده است. خداوند او را بهوسیلهی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زنده میکند؛ پس در روی زمین عدالت میکند، زمین زنده میشود و اهل زمین نیز پس از کفر زنده میشوند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۴۹۴ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۶۳۸"
"الحسین (علیه السلام)- مِنَّا اثْنَا عَشَرَ مَهْدِیّاً أَوَّلُهُمْ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ عَلِیُّ بْنُ أَبِی طَالِبٍ (علیه السلام) وَ آخِرُهُمُ التَّاسِعُ مِنْ وُلْدِی وَ هُوَ الْقَائِمُ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) بِالْحَقِّ یُحْیِی اللَّهُ تَعَالَی بِهِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَا وَ یُظْهِرُ بِهِ دِیْنَ الْحَقِ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُون.
امام حسین (علیه السلام)- از ما اهل بیت دوازده نفر مهدی هستند که اوّلین ایشان امیرالمؤمنین (علیه السلام) و آخرین آنها نهمی از فرزندان من است و اوست قیامکنندهی به حق که خداوند بهوسیلهی او زمین را پس از مرگش زنده میگرداند و دین حق را به دست او بر تمامی ادیان پیروز مینماید، اگرچه مشرکین نخواهند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۴۹۴ بحار الأنوار، ج۳۶، ص۳۸۵"
💠 حدیث روز
✴️ عذر افراد را بپذیرید
🔻 قالَ اَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ عَلِىّ عليه السلام: اِقْبَلْ عُذْرَ اَخِيكَ، وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ عُذْرٌ، فَالْتَمِسْ لَهُ عُذْراً.
🔰آقا اميرالمؤمنين علی علیه السلام می فرمايند:
عذر برادر ( دينى) خود را بپذير، و اگر او عذرى نداشت براى خطاى او عذرى بتراش.
📚کتاب احادیث الطلاب ص 378
🌐 @badr135
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یکی از علل گردن درد!
🌐 @badr135
╰═━⊰🍃🌸🍃⊱━═╯
"آیه ۵۰ - سوره روم
آیه فَانْظُرْ إِلى آثارِ رَحْمَتِ اللهِ كَيْفَ يُحْيِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها إِنَّ ذلِكَ لَمُحْيِ الْمَوْتى وَ هُوَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ [50]
به آثار رحمت الهى بنگر كه چگونه زمين را بعد از مردنش زنده مىكند، چنين كسى [كه زمين مرده را زنده مىكند] زنده كنندهی مردگان [در قيامت] است و او بر هرچيزى تواناست."
"الباقر (علیه السلام)- فِی قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها یَعْنِی بِمَوْتِهَا کَفَرَ أَهْلُهَا وَ الْکَافِرُ مَیِّتٌ فَیُحْیِیهَا اللَّهُ بِالْقَائِمِ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) فَیَعْدِلُ فِیهَا فَتُحْیَی الْأَرْضُ وَ یُحْیِی أَهْلَهَا بَعْدَ مَوْتِهِم.
امام باقر (علیه السلام)- اعْلَمُوا أَنَّ اللهَ یُحْیِ الْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِها؛ منظور از مردن زمین، کفر اهل آن است، کافر مرده است. خداوند او را بهوسیلهی قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) زنده میکند؛ پس در روی زمین عدالت میکند، زمین زنده میشود و اهل زمین نیز پس از کفر زنده میشوند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۱، ص۴۹۴ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۶۳۸"
💠 حدیث روز
✴️ عذر افراد را بپذیرید
🔻 قالَ اَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ عَلِىّ عليه السلام: اِقْبَلْ عُذْرَ اَخِيكَ، وَ اِنْ لَمْ يَكُنْ لَهُ عُذْرٌ، فَالْتَمِسْ لَهُ عُذْراً.
🔰آقا اميرالمؤمنين علی علیه السلام می فرمايند:
عذر برادر ( دينى) خود را بپذير، و اگر او عذرى نداشت براى خطاى او عذرى بتراش.
📚کتاب احادیث الطلاب ص 378
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘 یکی از علل گردن درد!