🍎🍎🍎
❎ یک موضوع فوق العاده مهم.
توصیه می شود تا می توانید منتشر کنید.
🔹 هر قدمی که در راهپیمائی ۲۲ بهمن بر میدارید ثواب برای شما نوشته می شود.
دلیل قرانی شرکت در راهپیمایی:
وَلَا يَطَئُونَ مَوْطِئًا يَغِيظُ الْكُفَّارَ وَلَا يَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَيْلًا إِلَّا كُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُحْسِنِينَ."سوره توبه آیه ۱۲۰"
هيچ گامى در جايى كه كافران را به خشم آورد برنمىدارند وهيچ چيزى از دشمن به آنان نمىرسد، مگر آنكه براى آنان به پاداش اينها عملصالح نوشته مىشود. قطعاً خداوند پاداشنيكوكاران را تباه نمىكند.
۱- راهپيمايىها و حركات دسته جمعى مسلمانان كه موجب خشم و هراس كفّار مىگردد، در نزد خدا پاداش دارد. «مَوْطِئاً يَغِيظُ الْكُفَّارَ»
۲_ نه تنها دفاع و رزم، بلكه همهى حركات، تلاشها ورنجهاى جبهه نزد خدا ثبت شده وموجب اجر است. لا يُصِيبُهُمْ ظَمَأٌ وَ لا نَصَبٌ وَ لا مَخْمَصَةٌ ... عَمَلٌ صالِحٌ
"تفسیر نور"
🔹پ.ن- خلاصه کلام اینکه اگر مومنین کاری بکنند که موجب خشم و عصبانیت کفار شود آن کار مقدس است و ثواب دارد؛
آیا راهپیمائی ۲۲ بهمن دشمن را عصبانی میکند یا نه؟ قضاوت با شما.
🔹حرف حساب.
https://eitaa.com/harffe_hesab
🍏🍏🍏
🔴۴ دلیل رفتن به راهپیمایی
▪️چرا باید همه در راهپیمایی روز ۲۲بهمن حضور پیدا کنند؟
▪️قبل از بیان هردلیلی باید روی این کلام رهبر معظم انقلاب تاکید کنیم:
۲۲ بهمن، اوج قله حرکت پر افتخار ملت ایران و یادآور پر شکوهترین روز تاریخ ملت ایران است چرا که مردم در این روز عزت، عظمت و قدرت خود را به دست آوردند.
🔸۱.تعظیم شعائر
خداوند در آیه ۳۲ سوره حج می فرماید:
وَمَنْ يُعَظِّمْ شَعَائِرَ اللَّهِ فَإِنَّهَا مِنْ تَقْوَى الْقُلُوبِ
هر کس شعائر الهی را بزرگ دارد، این کار نشانه تقوای دلهاست.
شعائر به معنای علامتهاست و در آموزههای قرآنی و دینی برای معرفی دین، مکتب، دعوت به خداوند و دوری از شیطان است. شعار دادن و نشان دادن علامت، یک امر دینی است که در شکلهای گوناگون بهکار گرفته میشود و عمومیت دارد و مصداق بارز این شعائر امروز نیست مگر شرکت در حرکت عظیم ملت مسلمان ایران در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن.
🔸۲. زنده نگاه داشتن ایام الله
خداوند در آیه ۵ سوره ابراهیم درباره زنده نگاه داشتن ایام الهی می فرماید:
وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا مُوسَىٰ بِآيَاتِنَا أَنْ أَخْرِجْ قَوْمَكَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ وَذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ
ما موسی را همراه با نشانه ها و آیه هایمان فرستادیم (و دستور دادیم) قوم خودت را از ظلمت ها به سوی «نور» بیرون آر، و آنان را به یاد ایام الله بینداز.»
یادآوری روزهای بزرگ (اعم از روزهای پیروزی یا روزهای سخت) نقش مؤثری در بیداری و هوشیاری ملت ها دارد. بدین جهت امیرالمؤمنین در نامه ای به «قثم بن العباس» که کارگزار وی در مکه است چنین می نویسد: «برای مردم حج را بر پای دار، و آنان را به یاد «ایام الله » بینداز». (شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ج 18، ص 30.)
در این آیه شریفه خداوند متعال، بعد از این که حضرت موسی را مامور می سازد تا ایام الله را یادآوری کند، یک نمونه از ایام الله یعنی، روز نجات بنی اسرائیل از چنگال فرعونیان را یادآوری می فرماید: إِذْ أَنْجَاكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْنَ
روز ۲۲بهمن نیز روز نجات ملت ایران از چنگال طاغوتیان زمان، روز آشکار شدن نعمت بزرگ الهی یعنی، استقلال و آزادی بود.
🔸۳.یاری نظام و رهبری
در آیه ۱۲۰ سوره توبه می خوانیم:
مَا کَانَ لِأَهْلِ الْمَدِینَةِ وَمَنْ حَوْلَهُمْ مِنَ الْأَعْرَابِ أَنْ یَتَخَلَّفُوا عَنْ رَسُولِ اللَّهِ وَلَا یَرْغَبُوا بِأَنْفُسِهِمْ عَنْ نَفْسِهِ ۚذَٰلِکَ بِأَنَّهُمْ لَا یُصِیبُهُمْ ظَمَأٌ
اهل مدینه و بادیهنشینان اطرافشان نباید هرگز از (همراهی) پیغمبر تخلف کنند و نه هرگز جان خود را از جان او عزیزتر شمارند، زیرا هیچ رنج تشنگی و خستگی و گرسنگی در راه خدا نکشند
از این آیه شریفه چند نکته مهم برداشت میشود:
الف:به امر خداوند متعال از قرمان ولی جامعه نمی توان تخلف کد و سر باز زد.
ب: به امر الهی حفظ جان و آبرو و قدرت ولی جامعه برای پیروان ولی جامعه خیلی باید مهمترازحفظ جان باشد.
و البته نکته مهم این است که حفظ ولی به معنای حفظ یک شخص نمی باشد بلکه حفظ یک جامعه است، اینکه می گوید: مراقب جان پیامبر باشید و جان او عزیزتر از حان شماست یعنی جامعه و رهبر حامعه به م پیوند اساسی خورده اند که اگر رهبر جایگاهش متزلزل شودف جامعه نیز پایه هایش متزلزل میشود.
🔸۴.عصبانی کردن دشمن
خداوند در آیه شریفه۱۲۰ سوره توبه به علت دیگری از علل شرکت در راهپیمایی دهه فجر اشاره کرده و می فرماید:
وَلَا یَطَئُونَ مَوْطِئًا یَغِیظُ الْکُفَّارَ وَلَا یَنَالُونَ مِنْ عَدُوٍّ نَیْلًا إِلَّا کُتِبَ لَهُمْ بِهِ عَمَلٌ صَالِحٌ
و هیچ قدمی در جایی که کفار را خشمگین کند ننهند و هیچ دستبردی به دشمنان نرسانند جز آنکه در مقابل هر یک از این رنج و آلام عمل صالحی در نامه اعمالشان نوشته شود.
بنابر این آیه شریفه هر ضربه ای که جبهه مقاومت می خورد یا به دشمن می زند و هر هزینه مالی در این مسیر برای رزمندگان جبهه مقاومت رفتار پسندیده محسوب میشود.
حرکت های دسته جمعی که موجب خشم کفار شود، مطلوب است. گاهی بعضی از مجذوبان و مرعوبان غرب در برابر اقداماتی که باعث خشم دشمنان میشود، موضع گیری کرده و می گویند چرا کاری می کنید که موجب تحریک دشمن شود درحالی که قرآن تاکید می کند هر حرکتی که موجب خشم دشمن شود مستوجب عمل صالح است.
🔸برهم زدن اهداف دشمن
به فرموده رهبر معظم انقلاب:هدف اصلی دشمن برای به زانو درآوردن جمهوری اسلامی و از بین بردن آن، ایجاد اختلاف و بی اعتمادی میان آحاد جامعه است لذا مهمترین وظیفه در مقابل این نقشه پلید، حفظ راهبرد وحدت است و به توفیق الهی مردم این پیام را به طور صریح به همه بدخواهان خواهند رساند که تلاش آنها برای ایجاد بیاعتمادی و از بین بردن اتحاد ملی، خنثی شده است.
🌻جهادتبیین،فریضه عینی🌻
🍎🍎🍎
🍏 باور کنید ما صاحب داریم.
بسیار مهم و قابل تامل.
🔴 پیامهای امام زمان (عج) به امام خمینی (ره)
🌹 آیت الله سید علی اکبر قرشی در مصاحبه ای گفت:
🔹 سالها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، یک روز در ارومیه شنیدم که آیتالله خزعلی در یک سخنرانی عمومی مطلبی قریب به این مضمون گفته است:«امام زمان (عج) در جریان پیروزی انقلاب دوبار به رهبر انقلاب، امام خمینی پیام پیروزی داده است و هدایت فرموده است و این دو پیام به وسیلهی شخصی بزرگوار و معنوی به نام «لطیفی» که ساکن تهران است و من او را میشناسم، به امام خمینی ابلاغ گردیده است».
🔸 این مسئله برای من خیلی عجیب آمد و سعی کردم به حقیقت آن پی ببرم. تا اینکه چند ماه بعد در مجلس خبرگان، آیتالله خزعلی را دیدم و در آن مورد از ایشان سؤال کردم. آقای خزعلی مسئله را کاملاً تأیید کرد. گفتم: «پس اگر من این موضوع را کتبی برای شما بنویسم، جواب مکتوب مینویسید؟».
گفت: «بله، مانعی ندارد، شما بنویسید، من هر دو قضیه را در جواب شما مینویسم.»
🔺من نوشتم: «بسم الله الرحمن الرحیم.
حضرت آیتالله خزعلی دامت برکاته.
سلام علیکم و رحمةالله. راجع به اینکه آقای لطیفی دو دفعه مژدهی پیروزی را از طرف امام زمان (عج) به حضرت امام آورد، توضیح فرمایید»
🔺ایشان با خط خود در جواب نوشت:
«بسم الله الرحمن الرحیم.
🌹1- پیام به پاریس که فرمودند: «شاه میرود، نگران نباشید». امام راحل سؤال میکند: «با خونریزی یا بیخونریزی؟» میگوید: «امام علیه السلام فرمود:«بیخونریزی»
🌹2- روز بیست و یکم بهمن پیام مبنی بر اینکه «در خانه نمانید، بیرون بریزید وگرنه کشته خواهید شد».
🔹 به وسیلهی همین پیام، امام خمینی(ره) اعلام فرمود به حکومت نظامی اهمیت ندهید و بریزید بیرون. در نتیجه مردم تهران، بیرون ریختند، حتی خانوادههای خود را آوردند و در خیابانها نشستند، دیگر در تهران به هیچ وجه امکان آمدن تانک و امثال اینها نبود؛ بنابراین آن توطئهی خطرناکی که در نظر بود تا صدها تانک را وارد تهران کنند و با خونریزی انقلاب را از بین ببرند و محل اقامت امام را بمباران نمایند، منتفی شد.
این موضوع را آقای خزعلی هم شفاهی شهادت داد و هم بهصورت کتبی نوشت و تأیید کرد.
🌕 مسئلهی دیگر در همین موضوع، خاطرهی آقای «مرتضاییفر» است که در یکی از مجلات سپاه پاسداران نقل شده و پیام پیروزی امام زمان (عج) به امام خمینی(ره) را تأیید میکند.
ایشان در آن خاطره میگوید: «ما روز 21 بهمن 1357 در منزل آیتالله طالقانی نشسته بودیم. به ایشان گفتند: «امام پیام داده که مردم در خانههای خود نمانند، بیرون بریزند و به حکومت نظامی اهمیت ندهند».
آقای طالقانی گفت: «امام مدت پانزده سال از ایران دور بودهاند و توجه ندارند که این دژخیمان رژیم چه بیرحم هستند. اگر مردم بیرون بریزند، همه را قتل عام میکنند؛ بنابراین صلاح در آن است که در منازل و خانهها بنشینیم، ببینیم عاقبت کار چه میشود؟».
بعد مرحوم طالقانی با امام حدود نیم ساعت تلفنی گفتگو کرد تا شاید امام را قانع کند که مردم را از خانههایشان بیرون نیاورند. ما حرفهای آقای طالقانی را شنیدیم که سعی داشت امام را هرطور شده، از تصمیم خود مبنی بر بیرون آمدن مردم از خانهها و اهمیت ندادن به حکومت نظامی، منصرف نماید.
تا اینکه آقای طالقانی گوشی را گذاشت و در گوشهای زانوانش را بغل گرفت و ساکت ماند! حتی سرش را روی زانوانش تکیه داد و به فکر فرو رفت.
ما با خود گفتیم حتماً امام حرفی زده و مثلاً به ایشان گفته شما دخالت نکنید و ...؛ بنابراین آقای طالقانی ناراحت شده است. امّا چیزی نگفتیم تا اینکه ایشان یک دفعه سر از زانوانش برداشت و به حال طبیعی و عادی برگشت. سؤال کردیم: «آقا چه شده؟ آیا امام به شما پرخاش کردند یا حرفی گفتند که شما ناراحت شدید؟» آقای طالقانی گفت: «نه، نه، اصلاً مسئله این نیست. من اصرار کردم که امام اعلامیههایش را پس بگیرد و امام هرچه میگفت، من قانع نمیشدم، در آخر فرمود: «آقای طالقانی! اصرار نکن! احتمال بده که این دستور از طرف امام زمان (عج) است!» تا امام این جمله را گفت، من به خود لرزیدم و بیاختیار گوشی را گذاشتم و حالم دگرگون شد!».
بنابراین، راز رهبری قاطعانه و پیروزمندانهی امام راحل در پیروزی انقلاب در تأیید غیبی ایشان نهفته و ایشان منظور نظر حضرت صاحبالزمان (عج) بود.
منبع:
خاطرات آیت الله سید علی اکبر قرشی، تهران: مرکز اسناد انقلاب اسلامی، 1388، صص136-133
🔹حرف حساب.
https://eitaa.com/harffe_hesab
🍏🍏🍏