eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
373 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
971 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا 🔻روز هفدهم | جزء هفدهم 👈 پس از مشاهده کامل ویدئوی تفسیر کوتاه حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، گزینه صحیح را انتخاب نمایید. 🔻معنای «اقامه صلات» در جامعه توحیدی چیست؟ 1- اهل نماز بودن و توجه به نماز فردی 2- سوق دادن دیگران به سمت اقامه صلات 3- توجه به جایگاه مساجد به عنوان پایگاه اصلی انسان سازی 4- مورد 1 و 2 🎁 هر روز یک جایزه ⏰ مهلت ارسال تا پایان روز(ساعت ۲۴) 📲 جهت شرکت در مسابقه از لینک زیر استفاده کنید https://formafzar.com/form/oueyj ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
💫 کلید بهشت آزادی وضع جامعهٔ خود و تکلیفی را که در مواجهه با این وضع بر عهدۀ شماست در قرآن بیابید. ۱۳۶۲/۱/۱۲ (مدظله العالی) ❇️ تحصیلات عمومی نخستین دوره‌ی تفسیر را برگزار می‌‌نماید. 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ ﴿٨﴾ 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا عِلِّيُّونَ ﴿١٩﴾ 🔸تفسیر سوره مبارکه مطففین 🎙با لسان شیوای استاد بزرگوار سرکار خانم سبحانی زیدعزها 🌐 برنامه در فضای قرار 🔷 هر شب ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۰:۴۵ ♦️هر شب ۳۰ با خانواده در محضر قرآن باشیم📗 جهت شرکت در دوره تفسیر سوره مبارکه مطففین فقط کافیه روی لينک 👇👇بزنید. ✅ https://gharar.ir/r/acc59586 🦋 بعد گزینه [بازکردن تماس اپلیکیشن] بزنید وارد کلاس می‌شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
31.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حدیث زندگی ۱۷- حسد، حرص و دروغ منشاء بسیاری از ناروایی‌های اجتماعی‌اند. ۱۳۸۲/۰۶/۲۴ ♦️⚜♦️⚜♦️⚜
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ تحصیلات عمومی نخستین دوره‌ی تفسیر را برگزار می‌‌نماید. 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ ﴿٨﴾ 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا عِلِّيُّونَ ﴿١٩﴾ 🔸تفسیر سوره مبارکه مطففین 🎙با لسان شیوای استاد بزرگوار سرکار خانم سبحانی زیدعزها 🔷جلسه ششم امروز ۹ فروردین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف آیه ۱۲۵ 💥قَالُوا إِنَّا إِلَىٰ رَبِّنَا مُنقَلِبُونَ : (ساحران) گفتند: «(مهمّ نیست،) مابه سوى پروردگارمان باز مى گردیم. لذا در سومین آیه مورد بحث توجه مى دهد که: ساحران در برابر هیچ یک از دو حربه فرعون از میدان در نرفتند، یک دل و یک جان در پاسخ او چنین گفتند: ما به سوى پروردگار خود بازمى گردیم (قالُوا إِنّا إِلى رَبِّنا مُنْقَلِبُونَ). یعنى اگر آخرین تهدید تو عملى بشود، سرانجامش این است که ما در راه خدا و در طریق استقامت و پایمردى در دفاع از آئین او، شربت شهادت خواهیم نوشید، و این نه تنها به ما زیانى نمى رساند و از ما چیزى نمى کاهد، که سعادت و افتخار بزرگى براى ما محسوب مى شود. سوره اعراف، آیه ۱۲۶ 💥وَ مَا تَنقِمُ مِنَّا إِلَّا أَنْ آمَنَّا بِآيَاتِ رَبِّنَا لَمَّا جَاءَتْنَا ۚ رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَتَوَفَّنَا مُسْلِمِينَ : انتقام تو از ما، تنها بخاطر این است که ما به آیات پروردگار خویش ـ هنگامى که به سراغ ما آمد ـ ایمان آوردیم. پروردگارا! صبر و استقامتى (کافى) بر ما فروریز. و ما را مسلمان بمیران.» : سپس براى این که پاسخى به تهمت فرعون داده باشند و حقیقت امر را بر انبوه مردمى که تماشاچى این صحنه بودند، روشن سازند و بى گناهى خویش را ثابت کنند، گفتند: تنها ایرادى که تو به ما دارى این است که ما به آیات پروردگار خود، هنگامى که به سراغ ما آمد، ایمان آورده ایم (وَ ما تَنْقِمُ مِنّا إِلاّ أَنْ آمَنّا بِآیاتِ رَبِّنا لَمّا جائَتْنا). یعنى ما نه اخلالگریم.، نه توطئه و تبانى خاصى بر ضد تو کرده ایم، نه محرّک ما بر ایمان به موسى(علیه السلام) این بوده است که زمام قدرت را به دست بگیریم. و نه مردم این کشور را از سرزمین خود بیرون کنیم و تو خوب مى دانى که ما این کاره نیستیم. بلکه ما هنگامى که حق را دیدیم و نشانه هاى آن را به خوبى شناختیم به نداى پروردگار خود، پاسخ گفتیم و ایمان آوردیم و تنها گناه ما در نظر تو همین است و بس! در حقیقت آنها با جمله نخست، به فرعون نشان دادند که: هرگز از تهدید او نمى هراسند، و با شهامت به استقبال همه حوادث حتى مرگ و شهادت مى شتابند. و با جمله دوم به اتهاماتى که فرعون بر آنها وارد کرده بود، با صراحت پاسخ گفتند. جمله تَنْقِمُ از ماده نقمت (بر وزن نعمت) در اصل، به معنى انکار کردن چیزى است به زبان ، یا به وسیله عمل و مجازات نمودن . بنابراین آیه بالا هم ممکن است به این معنى باشد که تنها ایراد تو بر ما این است که ایمان آورده ایم. و یا به این معنى باشد مجازاتى را که مى خواهى انجام دهى به خاطر ایمان ما است. پس از آن، روى از فرعون برتافته، متوجه درگاه پروردگار شدند و از او تقاضاى صبر و استقامت کردند زیرا مى دانستند بدون حمایت و یارى او، توانائى مقابله با این تهدیدهاى سنگین را ندارند، لذا عرض کردند: پروردگارا پیمانه صبر را بر ما فرو ریز و ما را تا پایان عمر با اخلاص و با ایمان بدار (رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَیْناصَبْراً وَ تَوَفَّنا مُسْلِمینَ). و جالب این که: آنها با جمله أَفْرِغْ عَلَیْنا صَبْراً چنین اظهار داشتند که چون خطر به آخرین درجه رسیده است، تو نیز آخرین درجه صبر و استقامت را به ما مرحمت کن (زیرا أَفْرِغ از ماده افراغ به معنى ریختن ماده سیّالى از ظرف است به طورى که ظرف از آن خالى شود). ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌‌‌••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا گوش جان بسپاریم به آیه امروز، یعنی آیه ۵۹ سوره مبارکه نسا... 🌿 ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌‌‌••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا 🔻روز هجدهم | جزء هجدهم 👈 پس از مشاهده کامل ویدئوی تفسیر کوتاه حجت الاسلام حاج ابوالقاسم، گزینه صحیح سوال زیر را انتخاب نمایید. 🔻مراد از تعهد نسبت به نبوت چیست؟ 1- انجام خواسته‌ها و کارهای بر زمین مانده پیامبر(ص) 2- ایمان به پیامبر(ص) 3- تطبیق رفتاری با سیره پیامبر(ص) 4- توجه به سیره عملی پیامبر(ص) 🎁 هر روز یک جایزه ⏰ مهلت ارسال تا پایان روز(ساعت ۲۴) 📲 جهت شرکت در مسابقه، از لینک زیر استفاده کنید. https://formafzar.com/form/50ojg ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا اداره قران و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها ضمن سپاس از همراهی همه شرکت کنندگان عزیز مسابقه مسطورا ۱۶ باطلاع میرساند: سرکار خانم سیده فاطمه خرسانی شلحه بقید قرعه برگزیده مسابقه روز هفدهم هستند. ضمن تبریک،جهت دریافت هدیه بعد از تعطیلات به اداره قران و حدیث واقع در اداری خواهران تشریف بیاورید. بامید موفقیت یکایک شما در پناه قران و عترت ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ✳️ اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام الله علیها 📲@qoraan_hadith
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫 کلید بهشت آزادی وضع جامعهٔ خود و تکلیفی را که در مواجهه با این وضع بر عهدۀ شماست در قرآن بیابید. ۱۳۶۲/۱/۱۲ (مدظله العالی) ❇️ تحصیلات عمومی نخستین دوره‌ی تفسیر را برگزار می‌‌نماید. 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ ﴿٨﴾ 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا عِلِّيُّونَ ﴿١٩﴾ 🔸تفسیر سوره مبارکه مطففین 🎙با لسان شیوای استاد بزرگوار سرکار خانم سبحانی زیدعزها 🌐 برنامه در فضای قرار 🔷 هر شب ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۰:۴۵ ♦️هر شب ۳۰ با خانواده در محضر قرآن باشیم📗 جهت شرکت در دوره تفسیر سوره مبارکه مطففین فقط کافیه روی لينک 👇👇بزنید. ✅ https://gharar.ir/r/acc59586 🦋 بعد گزینه [بازکردن تماس اپلیکیشن] بزنید وارد کلاس می‌شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫 کلید بهشت آزادی وضع جامعهٔ خود و تکلیفی را که در مواجهه با این وضع بر عهدۀ شماست در قرآن بیابید. ۱۳۶۲/۱/۱۲ (مدظله العالی) ❇️ تحصیلات عمومی نخستین دوره‌ی تفسیر را برگزار می‌‌نماید. 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ ﴿٨﴾ 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا عِلِّيُّونَ ﴿١٩﴾ 🔸تفسیر سوره مبارکه مطففین 🎙با لسان شیوای استاد بزرگوار سرکار خانم سبحانی زیدعزها 🌐 برنامه هم اکنون در فضای قرار 🔷 هر شب ساعت ۲۰:۱۵ تا ۲۰:۴۵ ♦️هر شب ۳۰ با خانواده در محضر قرآن باشیم📗 جهت شرکت در دوره تفسیر سوره مبارکه مطففین فقط کافیه روی لينک 👇👇بزنید. ✅ https://gharar.ir/r/acc59586 🦋 بعد گزینه [بازکردن تماس اپلیکیشن] بزنید وارد کلاس می‌شوید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام صادق علیه السلام : مقدرات در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تایید و در شب بیست و سوم امضاء می‌شود.. کافی؛جلد۴صفحه۱۵۹ التماس‌ دعای فرج اللهم عجل لولیک الفرج ▪️▪️▪️
🏴 ایام ضربت خوردن و شهادت جانگداز مولی‌الموحّدین، سیّدالوصیّین، یَعسوب‌الدین و امام المتّقین، امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام تسلیت باد 🏴 ☑️حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: 🔰پیغمبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم فرمود: « یا علی، اگر بیم آن را نداشتم که آنچه را با حضرت مسیح علیه‌السلام می‌کنند، با تو کنند، کلامی درباره‌ی تو می‌گفتم که از میان جمعیتی عبور نکنی، مگر اینکه به خاک زیر قدمت تبرک کنند». 📚در محضر بهجت٢، ص٢٣٧
✅ آماده شویم برای قدردانی ✍۲۰ نکته برای احیاء 🔻۱. شباهت قدر و قیامت را حس کنیم 🔰۲. امیدوار باشیم و به کم قانع نباشیم 🔻۳. بی‌قراری برای خدا (خود خدا را بخواهیم) 🔰۴. مؤمنان مثل گنه‌کاران، گنه‌کاران مثل مؤمنان 🔻۵. جلب محبت خدا با محبت به دیگران 🔰۶. بزرگوار باشیم (فقط برای خود و اطرافیان خود دعا نکنیم) 🔻۷. رسیدگی به نیازمندان، محبت به بستگان 🔰۸. محبت به والدین، دعا برای پدر معنوی جامعه 🔻۹. طلب معیشت خوب و نابودی فقیرسازان 🔰۱۰. حضور در جمع مردم (لااقل بخشی از شب از نور نیّت دیگران بهره مند شویم) 🔻۱۱. دعای مناسب حال 🔰۱۲. کمی قرآن 🔻۱۳. تفکر و محاسبۀ نفس (دلمان از کوتاهی‌هایمان بگیرد) 🔰۱۴. اندیشیدن به لحظۀ وداع و مرور وصیت‌نامه 🔻۱۵. از فکر و ذکر علی(ع) غافل نشویم 🔰۱۶. خود را در محضر حضرت ولی‌عصر(عج) ببینیم 🔻۱۷. کمی مشارطه و برنامه‌ریزی برای آینده 🔰۱۸. شب قدر سوم، شب دعا برای ظهور 🔻۱۹. دعا برای عاقبت به‌خیری و شهادت 🔰۲۰. زیارت امام حسین(ع) و فاتحه برای شهدا ؛ به ویژه شهدای مدافع حرم که امنیت‌مان مدیونشان است. 🔹التماس دعا 👤علیرضا پناهیان ✅ بهترین عمل رعایت حق‌الناس 🌸🍃🌸
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
◽️جلسه 4 - قسمت اول
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
وضع جامعهٔ خود و تکلیفی را که در مواجهه با این وضع بر عهدۀ شماست در قرآن بیابید. ۱۳۶۲/۱/۱۲ (مدظله العالی) 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا سِجِّينٌ ﴿٨﴾ 🔰وَمَا أَدْرَاكَ مَا عِلِّيُّونَ ﴿١٩﴾ ✨⚜✨⚜✨⚜✨ 🔸تفسیر سوره مبارکه مطففین 🎙با لسان شیوای استاد بزرگوار سرکار خانم سبحانی زیدعزها ❇️ جلسه 4-قسمت دوم
فرارسیدن ایام ضربت خوردن، قرآن ناطق اسدالله الغالب شمس المشارق و المغارب مولی الموحدین حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام بر فرزند بزرگوارش حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و همه شیعیان و محبین حضرتش تسلیت و تعزیت باد.  نخستین شب از شب های قدر است ما را از دعای خیر خویش محروم نکنید🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم سوره اعراف، آیه ۱۲۷ وَ قَالَ الْمَلَأُ مِن قَوْمِ فِرْعَوْنَ أَتَذَرُ مُوسَىٰ وَ قَوْمَهُ لِيُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَ يَذَرَكَ وَ آلِهَتَكَ ۚ قَالَ سَنُقَتِّلُ أَبْنَاءَهُمْ وَ نَسْتَحْيِي نِسَاءَهُمْ وَ إِنَّا فَوْقَهُمْ قَاهِرُونَ و اشراف قوم فرعون (به او) گفتند: «آیاموسى وقومش را رها مى کنى که در زمین فساد کنند، و تو و خدایانت را رها سازد؟!» گفت: «بزودى پسرانشان را مى کشیم، و زنانشان را (براى خدمت کارى) زنده نگه مى داریم. و ما بر آنها کاملاً مسلّطیم.» : برخورد فرعون با قوم موسى(علیه السلام) در این آیات، صحنه دیگرى از گفتگوى فرعون و اطرافیانش پیرامون وضع موسى(علیه السلام) آمده است، و از قرائنى که در خود آیه است، چنین برمى آید که محتواى این آیات مربوط به مدتى پس از جریان مبارزه موسى با ساحران است. در نخستین آیه مى فرماید: جمعیت اشراف و اطرافیان فرعون به عنوان اعتراض به او گفتند: آیا موسى و بنى اسرائیل را به حال خود رها مى کنى که در زمین فساد کنند، و تو و خدایانت را رها سازند؟! از این تعبیر، به خوبى استفاده مى شود که: فرعون بعد از شکست در برابر موسى (علیه السلام) مدتى او و بنى اسرائیل را آزاد گذارد (البته آزاد نسبى)، آنها نیز بى کار ننشستند و به تبلیغ آئین موسى(علیه السلام) پرداختند تا آنجا که قوم فرعون از نفوذ و پیشرفت آنها بیمناک شدند، و نزد فرعون آمده او را به شدتِ عمل در برابر موسى و بنى اسرائیل تشویق کردند. آیا این دوران آزادى نسبى، به خاطر ترس و وحشتى بود که در دل فرعون از معجزه کوبنده موسى(علیه السلام) به وجود آمد؟ و یا اختلافى بود که میان مردم مصر و حتى قبطیان درباره موسى(علیه السلام) و آئین او پیدا شده بود، و جمعى به او تمایل پیدا کرده بودند، و فرعون مشاهده مى کرد، نمى تواند در چنین شرائطى دست به کار شود و شدت عمل به خرج دهد؟ هر دو احتمال به ذهن نزدیک است و ممکن است هر دو توأماً چنین اثرى در فکر فرعون گذارده باشد. به هر حال، فرعون با اخطار اطرافیان، تشویق به شدت عمل در برابر بنى اسرائیل شد و در پاسخ هواخواهانش چنین گفت: به زودى پسران آنها را به قتل مى رسانیم و نابود مى کنیم و زنانشان را (براى خدمت) زنده مى گذاریم، و ما بر آنها تسلط کامل داریم. آنچه با ظاهر آیه موافق تر است این است که: فرعون هم، براى خود، بت ها و معبودها و خدایانى داشت، اگر چه با توجه به آیه ۲۴ سوره نازعات : أَنَا رَبُّکُمُ الأَعْلى و آیه ۳۸ سوره قصص : ما عَلِمْتُ لَکُمْ مِنْ إِله غَیْری معلوم مى شود که مردم مصر بزرگ ترین خدایشان فرعون بوده. و یا حداقل او خود را بزرگ ترین معبود مردم مصر مى دانست و معبودى براى آنها در ردیف خودش قائل بود. اما با این حال او براى خویش معبودهائى انتخاب کرده بود که آنها را پرستش مى کرد. نکته دیگر این که: فرعون در اینجا دست به یک مبارزه ریشه دار و عمیق مى زند و تصمیم بر کارى مى گیرد که در آینده به کلّى قدرت بنى اسرائیل را در هم بشکند و آن این که: مردان جنگى و مبارز را با کشتن فرزندان بنى اسرائیل ریشه کن سازد، و تنها زنان و دختران را براى کنیزى و خدمتکارى باقى بگذارد. و این آئین هر استعمار نو و کهنه اى است، که افراد مثبت و فعال را از میان برمى دارند، و یا روح مردانگى و شهامت را با وسائل گوناگون در آنها مى کشند و افراد غیر فعال را زنده نگه مى دارند. البته این احتمال نیز هست که: فرعون مى خواسته است این سخن به گوش بنى اسرائیل برسد و از دو جهت روحیه آنها در هم شکسته شود: یکى از نظر کشته شدن پسران و مردان آینده. و دیگرى از نظر این که نوامیسشان به چنگال دشمن خواهد افتاد. در هر حال با جمله إِنّا فَوْقَهُمْ قاهِرُونَ مى خواهد وحشت و اضطراب را از دل پیروان خود بردارد و به آنها اطلاع دهد که کاملاً بر اوضاع مسلط است! اما این که چرا فرعون تصمیم به قتل موسى(علیه السلام) نگرفت و تنها نقشه نابود کردن فرزندان بنى اسرائیل را کشید؟! پاسخ باید توجه داشت: از آیات سوره مؤمن به خوبى استفاده مى شود که: فرعون در آغاز، تصمیم بر قتل موسى داشت ولى اندرزهاى توأم با تهدید مؤمن آل فرعون، و این که اقدام به قتل موسى ممکن است، خطرناک واقع شود، یعنى او به راستى از طرف خدا باشد و آنچه را از مجازات هاى الهى مى گوید، انجام پذیرد، به قدر کافى در فکر و روح فرعون اثر گذاشت. به علاوه بعد از جریان پیروزى موسى بر ساحران، این خبر در همه جا منعکس گردید، و در مورد طرفدارى و مخالفت با موسى(علیه السلام) در میان مردم مصر اختلاف افتاد. شاید فرعون از این بیم داشت که: اگر بخواهد تصمیم حادّى بر ضد موسى(علیه السلام)👇👇
بگیرد با واکنش شدیدى که از طرف مردمى که تحت تأثیر او واقع شده اند، روبرو گردد، به این جهات از تصمیم بر قتل موسى(علیه السلام) منصرف گردید. ✍تهیه و تنظیم: استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا