eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
367 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
982 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃 «وَالَّذينَ آمَنوا وَهاجَروا وَجاهَدوا في سَبيلِ اللَّهِ وَالَّذينَ آوَوا وَنَصَروا أُولئِكَ هُمُ المُؤمِنونَ حَقًّا» (سوره أنفال، آیه ۷۴) 🍃از نظر اسلام، ، یک است. ایمان کامل و ایمان حقیقی آن ایمانی است که با در میدان همراه باشد. «و الّذین امنوا و هاجروا و جاهدوا فی سبیل اللَّه و الّذین آووا و نصروا اولئک هم المؤمنون حقّا»؛ مؤمن آن کسی است که ایمان را با جهاد و هجرت و نصرت همراه میکند. تشخص بسیجی به این است. این فکر غلط و انحرافی که ما ایمان را عمل و منهای جهاد، برای تقرب الی اللَّه کافی بدانیم، این آیه و آیات زیادی آن را رد میکنند. 📚منبع: بیانات رهبر معظم انقلاب‌، ۱۳۸۹/۰۸/۰۲ 🌸🍃🌸 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ 🌹 آیات۲۷تا۳۰سوره مائده- بخش۱ 💥وَ اتْلُ عَلَيْهِمْ نَبَأَ ابْنَى ءَادَمَ بِالْحَقِّ إِذْ قَرَّبَا قُرْبَاناً فَتُقُبِّلَ مِنْ أَحَدِهِمَا وَ لَم ْيُتَقَبَّلْ مِنَ الْأَخَرِ قَالَ لَأَقْتُلَنَّكَ قَالَ إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ الْمُتَّقِينَ (۲۷) لَئِنْ بَسَطْتَ إِلَيَّ يَدَكَ لِتَقْتُلَنِي مَآ أَنَا بِبَاسِطٍ يَدِيَ إِلَيْكَ لِأَقْتُلَكَ ۖ إِنِّيٓ أَخَافُ اللَّهَ رَبَّ الْعَالَمِينَ (۲۸) إِنِّيٓ أُرِيدُ أَنْ تَبُوٓأَ بِإِثْمِی وَإِثْمِكَ فَتَكُونَ مِنْ أَصْحَابِ النَّارِ ۚ وَذَٰلِكَ جَزَآؤُ الظَّالِمِينَ (۲۹) فَطَوَّعَتْ لَهُ نَفْسُهُ قَتْلَ أَخِيهِ فَقَتَلَهُ فَأَصْبَحَ مِنَ الْخَاسِرِينَ (۳۰) : و داستان (خبر مهم) واقعی دو پسر آدم را بر آنها بخوان، زمانی كه هر دو، قربانى پیش آوردند، پس از یكى پذیرفته شد و از دیگری پذیرفته نشد. (برادری که عملش پذیرفته نشد) گفت: تو را خواهم كشت، (برادری که عملش پذیرفته شد) گفت: خداوند، تنها از افراد با تقوا قبول مى‌ كند. (۲۷) قطعاً اگر تو برای كشتن من دستت را به سوی من دراز كنی، من هرگز برای كشتن تو دستم را دراز نمی ‌كنم؛ زیرا من از خداوند، پروردگار جهانیان می ‌ترسم. (۲۸) قطعا من می‌خواهم به گناه من و گناه خودت (به سوی خدا) بازگردی و در نتیجه از اهل جهنم خواهی بود؛ و این کیفر ستمكاران است. (۲۹) پس نفس او، كشتن برادرش را در نظرش آسان جلوه داد، پس او را كشت و از زیانكاران شد. (۳۰) 🌷 : از تلاوت می آید یعنی بخوان 🌷 : بر آنها 🌷 : خبر مهم 🌷 : دو فرزند، دو پسر 🌷 : حضرت آدم علیه السلام 🌷 : به درستی، ماجرایی که واقعیت دارد 🌷 : پیش کش کردن 🌷 : به معنی نزدیک شدن است و هر عملی که به وسیله آن به خدا و غیر خدا نزدیک می شوند قربان می نامند. 🌷 : یکی از آنها 🌷 : گفت 🌷 : تو را خواهم کشت 🌷 : گشودی،دراز کردی 🌷 : دستت 🌷 : گشاینده، دراز کننده 🌷 : دستم 🌷 : به سوی تو 🌷 : می ترسم 🌷 : پروردگار جهانیان 🌷 : قطعا من 🌷 : می خواهم 🌷 : باز گردی 🌷 : گناهم 🌷 : گناهت 🌷 : آتش 🌷 : به تدریج برای او آسان کرد 🌷 : برادرش 🌷 : شد 🌷 : زیانکاران ◀️ ادامه دارد... ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸 مَثَلُ الَّذينَ حُمِّلُوا التَّوراةَ ثُمَّ لَم يَحمِلوها كَمَثَلِ الحِمارِ يَحمِلُ أَسفارًا» (سوره جمعه، آیه ۵) 🍃اسلام می‌خواهد این نکته را به مسلمانان در هر زمان تفهیم بکند. هر زمان هر نسلی که احساس مسلمانی کرد، باید از این الهی بترسد؛ منتها این نکته را مستقیم نمی‌گوید. قرآن در این جا، با شکل بسیار ظریف و با یک تمثیل، آن را بیان می‌کند؛ تمثیل به : «مثل الّذین حمّلوا التّوریة ثمّ لم یحملوها». 🍃تورات را بر ذهن و دل و ایمان آنها سوار کردیم؛ اما بعد از گذشت زمانی، این بار معنوی و این هدایت الهی را پرتاب کردند و خودشان را از آن نمودند. آن وقت نتیجه این می‌شود که ظاهر، هدایت است؛ اما ، باطن بی‌خبر از هدایت. نام، نام موحد؛ باطن، باطن مشرک. نام، نام مسلمان؛ باطن، باطن کافر. «کمثل الحمار یحمل اسفارا» مانند که رویش کتاب گذاشته باشند؛ اما از مضمون آن هیچ اطلاعی ندارند. این، همان به نسلهای ایمان‌آورده‌ی مسلمان است. از این بایستی ترسید. 📚منبع: بیانات رهبر معظم انقلاب، ۱۳۶۹/۰۶/۲۹. 🌸🍃🌸 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂
احکام شرعیرساندن غبار غلیظ به حلق بخور دادن 🔹آیات عظام امام و سیستانی: فرو بردن بخار آب، روزه را باطل نمی‌کند، مگر این‌که بخار آب به گونه‌ای باشد که در دهان جمع شود و فرو رود به‌طوری‌که عرفاً به آن نوشیدن آب گفته شود که در این‌صورت روزه را باطل می‌کند. 🔸آیت‌الله مکارم: احتیاط واجب این است که روزه‌دار بخار غلیظ را به حلق نرساند، ولی رفتن به حمام اشکال ندارد، هرچند فضای حمام را بخار گرفته باشد. 🔹آیت‌الله وحید: احتیاط واجب این است که روزه‌دار بخار غلیظ را به حلق نرساند. 🔸آیت‌الله شبیری زنجانی: فروبردن بخار آب روزه را باطل نمی‌کند، مگر این‌که بخار آب به گونه‌ای باشد که در دهان جمع شود و فرو رود به‌طوری‌که عرفاً به آن نوشیدن آب گفته شود در صورتی‌ که احتمال می‌داده‌ است که به ‌حلق خواهد رسید احتیاط واجب این است که روزه را بگیرد و بعداً قضا کند. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 ❓سیگار کشیدن 🔸 مراجع: بنا بر احتیاط واجب روزه را باطل می‌کند. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 ❓اسپری تنفسی (آسم) 🔸آیت‌الله خامنه‌ای: اشکال ندارد. 🔹آیت‌الله سیستانی: چنانچه رطوبتی وارد مجرای غذا نشود مانعی ندارد. 🔹آیت‌الله شبیری: اگر چیزی را به‌صورت مایع فرو ندهد، اشکال ندارد. 🔸آیت‌الله مکارم: اگر به ‌صورت گاز رقیق وارد بدن می‌شود، مانعی ندارد و روزه‌اش صحیح است. 🔸آیت‌الله صافی گلپایگانی: اگر مضطر به استعمال باشد به‌ قدر ضرورت اکتفا کند و روزه را بگیرد و اگر بدون اسپری نمی‌تواند قضا کند برای هر روز یک مد طعام هم بدهد. 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپ روز 👌 ✅ بالاترین عمل در ماه مبارک رمضان❗️❗️❗️ 🤔 💔 چرا با وجود این همه کار خوبی که می کنیم همش در جا می‌زنیم و به جایی نمی‌رسیم⁉️ 🍂🍃🍂🍃 🍃🍂🍃🍂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا