eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
371 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
964 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۲۹ سوره اعراف.mp3
121K
🌷 آیه ۲۹ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۲۹ سوره اعراف قُلْ أَمَرَ رَبِّى بِالْقِسْطِ وَأَقِيمُواْ وُجُوهَكُمْ عِندَ كُلِ‏ّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ : بگو: پرودگارم به عدل و داد فرمان داده و در هر مسجدى روى خود را متوجه او کنید و او را بخوانید، در حالى كه دین را براى او خالص مى‏ سازید. آنگونه كه شمارا در آغاز آفرید، باز می گردید. 🌷 : بگو 🌷 : فرمان داده 🌷 : پروردگارم 🌷 : عدل و داد 🌷 : روی خود را متوجه کنید 🌷 : نزد 🌷 : هر مسجد 🌷 : او را بخوانید 🌷 : شما را در آغاز آفرید 🌷 : باز می گردید این آیه در نازل شده است. در اين آيه به اصول دستورات پروردگار در زمينه وظايف عملى در يک جمله كوتاه اشاره، شده و سپس اصول عقايد دينى يعنى، و را بطور فشرده بيان مى ‌كند نخست به صلی الله علیه و آله و سلم مى‌ فرمايد: «قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ: بگو: پروردگارم به عدل و داد فرمان داده» سپس دستور به يكتاپرستى و مبارزه با هرگونه شرک داده، مى فرمايد: «وَ أَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ: و در هر مسجدی روی خود را متوجه او کنید» «وَ ادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ: و او را بخوانید، در حالی که دین را برای او خالص می سازید» پس از تحكيم پايه ، توجّه به مسأله معاد و رستاخيز كرده، مى‌ فرمايد: «كَما بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ: آنگونه که شما را در آغاز آفرید، باز می گردید» آيه فوق يكى از كوتاه ترين و جالب ترين تعبيرات را در زمينه معاد جسمانى بازگو مى ‌كند، و مى ‌فرمايد: نگاهى به آغاز خود كنيد ببينيد همين جسم شما كه از مقدار زيادى آب و مقدار كمترى مواد مختلف، فلزات و شبه فلزات تركيب شده است در آغاز كجا بود؟ آب هايى كه در ساختمان جسم شما به كار رفته هر قطره ‌اى از آن احتمالاً در يكى از اقيانوس هاى روى سرگردان بود و سپس تبخير گرديد و تبديل به ابرها و به شكل قطرات باران بر زمين ها فرو ريختند، و ذرّاتى كه هم اكنون از مواد جامد زمين در ساختمان جسم شما به كار رفته، روزى به صورت دانه گندم يا ميوه درخت، يا سبزی هاى مختلف بود كه از نقاط پراكنده زمين گردآورى شد. بنابراين چه جاى تعجّب كه پس از متلاشى شدن و بازگشت به حال نخستين، باز همان ذرّات جمع آورى گردد و به هم پيوندند و اندام نخستين را تشكيل دهند؟ و اگر چنين چيزى محال بود چرا در آغاز آفرينش انجام شد؟ بنابراين همان گونه كه در آغاز، شما را آفريده است در روز رستاخيز نيز باز مى‌ گرداند. 🔹 پيام های آیه ۲۹ سوره اعراف 🔹 ✅ ، مأمور به قسط و عدالت است. ✅ پایبندى خالصانه به ، زمینه ‏ى گسترش قسط و عدل است. ✅ جلوگیرى از تبعیض، در كنار مطرح است و عبادت ونماز، همراه قسط ارزش بیشترى دارد. ✅ تربیت صحیح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبیّت الهى است. ✅ ، دربردارنده ‏ى ابعاد اجتماعى، عبادى و اعتقادى انسان است. ✅ ، پایگاه اخلاص است، نه ریا و شرک ✅ یكى از شرایط ، خلوص نیّت است. ✅ توجّه و ایمان به ، عامل اقامه‏ ى قسط و اخلاص انسان است. ✅ ، دلیل امكان معاد است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🥀🥀🥀🥀🥀 ❇️ عزیزان بهترین دیدار ✨ دیدار با مادر شهید مختارزاده ✨ ثبت نام دفتر فرهنگی مشکات ✨ ویژه طلاب بین الملل ✨ وعده دیدار منزل شهید ✨چهارشنبه ۲۲ آذر ✨ ساعت ۱۲ تا ۱۴ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات👇👇 ✳️ https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا آیت الله العظمی جوادی آملی: ◽️«همه ما با دعا مأنوس هستيم ولی سعی کنيم اين صحيفه سجاديه کنار سجاده ما باشد.» ▫️درس علوم قرآن ۱۴۰۱/٨/٢۵ 💠 محفل صحیفه سجادیه 🌸🌸🌸╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀ ┅┅┅┅╮ 🔹🔸 دوره معارف صحیفه سجادیه با حضور استاد ارجمند سرکار خانم محمد رضایی 🔹🔸یکشنبه ها 🏡 اتاق مشاوره طبقه سوم ساختمان شهید مطهری ره 🕰 ساعت ۱۰ تا ۱۱ ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀ ┅┅┅┅╯
⏮ اداره کل امور تربیتی برگزار می‌کند: 💠 درس اخلاق ویژه اساتید و طلاب جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها 🎙 سخنران: حجت‌الاسلام‌والمسلمین فرحزاد، استاد اخلاق حوزه 🗓 یکشنبه 19 آذر ساعت 11 تا 12؛ سالن جنب حسینیه امام خمینی رحمت الله علیه 🌹 ┄┅═══••✾••═══┅┄
۱ 💠بازگشتِ مردگان 💢يکی از حوادث مهم در هنگام ظهور، موضوع رجعت است که يکی از عقايد مسلم شيعه می باشد. 🔅 امام صادق علیه السلام ميفرمايند: «از ما نيست کسی که به رجعت ما ايمان نداشته باشد.» (بحارالانوار، ج53، ص 92) 💢 رجعت در لغت به معنای بازگشت است و در فرهنگ دينی، عبارت است از بازگشت و گروهی از و و به دنيا. 💢 در ادبيات دينی برای مفهوم رجعت، از واژه هايی مانند «کَرَة» و «اوبة» نيز استفاده شده است. ☑️ در آيات و روايات فراوانی به موضوع رجعت اشاره شده است که قصد داريم در اين سری از پيامها، به بررسی آنها بپردازيم. 🍁🍂🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ ا❁﷽❁ا ✨«و مَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فِيهِ مِنْ رُوحِنا وَ صَدَّقَتْ بِكَلِماتِ رَبِّها وَ كُتُبِهِ وَ كانَتْ مِنَ الْقانِتِينَ » {و همچنين به مريم ‌دختر عمران كه دامان خود را پاك نگه‌ داشت، و ما از روح خود در آن دميديم؛ و كلمات پروردگار خويش و كتاب‌هايش را تصديق ‌كرد و از مطيعان [فرمان خدا] بود} (سوره مبارکه تحریم آيه ۱۲) ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا ⬅️قسمت اول 🕋از آيات حضرت قرآن که در بطن خود به فضائل و مناقب حضرت أم الائمه و الابرار، فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) اشاره می نماید، شریفه ۱۲ سوره مبارکه تحریم است؛ چنانکه حضرت صادق آل محمد (علیهم السلام) فرمودند: ▫️«وَ مَرْیَمَ ابْنَتَ عِمْرانَ الَّتِی أَحْصَنَتْ فَرْجَها» هَذَا مَثَلٌ ضَرَبَهُ اللَّهُ لِفَاطِمَهًْ (سلام الله علیها) وَ قَالَ إِنَّ فَاطِمَهًْ (سلام الله علیها) أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّیَّتَهَا عَلَی النَّارِ (۱) ➖قول خداوند عزوجل که می فرماید: «و همچنين [خداوند مَثل می زند] به مريم ‌دختر عمران كه دامان خود را پاك نگه‌ داشت» این آیه مثلی است که خداوند برای حضرت فاطمة (سلام الله علیها) آورده است؛ همانا فاطمة (سلام الله علیها) دامان خویش را پاک و محفوظ نگه داشت پس خداوند دوزخ را برفرزندان وی حرام گردانید. ☑️این امر همان حقیقتی است که بیان می نماید: «انّما ضُرِبَت مَرْيَمَ مَثَلا للزهراء (سلام الله علیها)» ؛ آنچه که در آیات حضرت قرآن در خصوص فضائل حضرت مریم (سلام الله علیها) اشاره شده، در بطن اشاره دارد به حضرت فاطمة‌الزهراء (سلام الله علیها)؛ که در کلام حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله) به «مریم الکبری» نامیده شده اند: ▫️یَا عَلِیُّ هَذِهِ وَ اللَّهِ سَیِّدَةُ نِسَاءِ أَهْلِ الْجَنَّةِ مِنَ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ هَذِهِ وَ اللَّهِ مَرْیَمُ الْکُبْرَى (۲) ☑️به عبارت دیگر حضرت مریم، آيه و نشانه ای از حضرت سیدة نساء العالمین می باشد؛ همانطور که حضرت قرآن به آیه و نشانه بودن حضرت مریم و فرزندش عیسی بن مریم (علیهماالسلام) تصریح می نماید: ✨«وَ الَّتي أَحْصَنَتْ فَرْجَها فَنَفَخْنا فيها مِنْ رُوحِنا وَ جَعَلْناها وَ ابْنَها آيَةً لِلْعالَمينَ» (سوره مبارکه انبیاء آیه ۹۱) که این آيه و نشانه بودن، در فرمایش حضرت صادق آل محمد (علیه السلام) به دلیل خضوع و خشوع ایشان نسبت به وجود مقدس امیرالمومنین علی (علیه السلام) معرفی شده است: ▫️وَ لَا أَقَامَ اللَّهُ عِیسَی ابْنَ مَرْیَمَ (علیه السلام) آیَهًْ لِلْعَالَمِینَ إِلَّا بِالْخُضُوعِ لِعَلِیٍّ علیه السلام (۳) و خداوند عزوجل، عیسی‌بن‌مریم را آیت برای جهانیان قرار نداد مگر به‌واسطه‌ی خضوع نسبت به علی (علیه السلام). 🖋آنچه که در اینجا محط بحث می باشد، حقیقت معنای «احصنت فرجها» است که در نتیجه آن «حَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّیَّتَهَا عَلَی النَّارِ» ، خداوند عزوجل ذریه حضرت مادر (سلام الله علیها) را بر آتش حرام نمود. 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️
🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️ ◀️الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَها ☑️از القاب حضرت صدیقه کبری فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) «الْحَصَان» است (۴)؛ از ریشه «حصن» (به معنای حفظ و نگهداری) که گرچه در اصطلاح آن را با لقب «عفیفة» مترادف می دانند (۵)، اما حامل معنای عمیق تری است و چنانکه در تفسیر «احصنت فرجها» وارد شده، یکی از دلالات آن «لَمْ یُنْظَرْ إِلَیْهَا» است (۶) ؛ یعنی کسی که نگاه هیچ نامحرمی بر او نیفتاده است. ✔️همانطور که در اوصاف حضرت مریم (سلام الله علیها) وارد شده: ▫️فلمّا بلغت مریم صارت فی المحراب وأرخت علی نفسها سترا و کان لایراها أحد (۷) ➖هنگامی که حضرت مریم بالغ شد، به محراب درآمد و پرده ای آویخت و دیگر هیچ کس وی را نمی دید. ☑️به عبارت دیگر نساء ای که اراده ورود به حصن حصین ولایت فاطمی را دارند، می بایست به قدر استطاعت، مراتب اعلا و أکمل حجاب که همان «مستور بودن و شناخته نشدن توسط نامحرمان» است، را رعایت نمایند. چنانکه حضرت صدیقه کبری ،‌ مریم الکبری فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) خود در مقام توصیف برترین حالت برای زنان عفیفه فرمودند: ▫️«أن لایرین الرجال ولایراهنّ الرجال» (۸) بهترین چیز برای زنان این است که مردان را نبینند و مردان نیز آنان را نبینند. ✔️رعایت مراتب این حجاب یعنی «در ستر و حصن بودن و شناخته نشدن توسط رجال» که اکمل و أفضل صورت حجاب است، همان طی درجات و سیر در مراتب عصمت فاطمی است، چرا که سبب طهارت نفس و دوری از خطا و گناه می گردد: لنُبَشِّرَ أَنْفُسَنَا بِأَنَّا قَدْ طَهُرْنَا بِوَلَايَتِكِ (۹)؛ لذا آنچه که در نتیجه این عفت و پاکدامنی حاصل می شود، دوری از آتش جهنم است. ☑️گرچه مطابق فرمایشی از حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا (علیه السلام) در تبیین «فَحَرَّمَ اللَّهُ ذُرِّیَّتَهَا عَلَی النَّارِ»، این «ذریة» به وجود مقدس امام حسن و امام حسین و فرزندانی که از بطن حضرت أم الائمه الاطهار (سلام الله علیها) به ظهور رسیده اند، اختصاص یافته است «فَوَ اللَّهِ مَا ذَاكَ إِلَّا لِلْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ وُلْدِ بَطْنِهَا خَاصَّةً» (۱۰)؛ ✔️اما در وجهی دیگر،‌ یعنی در معنایی عام، این فطم و بریده شدن از آتش در خصوص تمامی محبین ایشان می باشد؛ چنانکه یکی از وجوه تسمیه نام مبارک «فاطمة» به همین حقیقت اشاره می نماید: حقیقتی که در خصوص هیچ وجود مقدس دیگری جز حضرت أم عالَم امکان (سلام الله علیها) نمی باشد: إنّي سمّيت ابنتي فاطمة، لأنّ اللّه عزّ و جلّ فطمها و فطم من أحبّها من النار (۱۱) 🖋اما بدیهی است که شمولیت این شأن برای تمامی محبین و متمسکین و متعلقین به تارهای چادر حضرت مادر (سلام الله علیها) یکسان نیست و نساء فاضله و عفیفه ای که تحت چادر آن حضرت مستقر می باشند، خود صاحبان شأن شفاعت برای محبین هستند؛ چنانکه در احادیث نیز به این درجات و مراتب شفاعت در رهایی خلق از آتش جهنم اشاره شده است: ▫️فإذا صار شيعتها معها عند باب الجنة.. فيقول الله : يا أحبائي ارجعوا وانظروا من أحبكم لحب فاطمة ، انظروا من أطعمكم لحب فاطمة ، انظروا من كساكم لحب فاطمة ، انظروا من سقاكم شربة في حب فاطمة ، انظروا من رد عنكم غيبة في حب فاطمة خذوا بيده وأدخلوا الجنة (۱۲) ➖هنگامی که حضرت زهرا (سلام الله علیها) با شیعیانشان به درب بهشت می رسند.. ندا آید: ای حبیبانم! بنگرید هر کس به خاطر حبّ فاطمه (سلام الله علیها) به شما طعامی داده یا لباسی پوشانده یا سیرابتان کرده یا غیبتی را دفع کرده است، دستش را بگیرید و وارد بهشت کنید. 📃بررسی این آیه شریفه در قسمت بعد ادامه دارد.. ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا (۱). تأویل الآیات الظاهره ص۶۷۷؛ تفسیر کنزالدقايق و بحرالغرايب ج۱۳ ج۳۴۶؛ البرهان فی تفسیر القرآن ج۵ ص۴۳۱ (۲). بحار الانوار، ج۲۲، ص۴۸۴؛ طرف، ص۱۶۷ (۳).الإختصاص، ص۲۵۰؛ بحار الانوار، ج ۲۶ ص۲۹۴ (۴). مناقب آل ابی طالب، ج۳، ص۳۵۷؛ تسلیة المجالس، ج۱، ص۵۴۷؛ بحار الانوار،ج۴۳، ص۱۶. هدایة الکبری، ص۱۷۶ (۵). تفسير احسن الحديث ج۱۱ ص۲۴۱ و ۲۴۲ (۶). تفسیر القمی، ج۲، ص۳۷۷؛ بحارالأنوار، ج۱۴، ص۲۰۷ (۷). بحارالأنوار ج۱۴، ص۱۹۹ (۸). بحارالأنوار ج۱۰۳، ص۲۳۸ (۹).مفاتیح الجنان؛ فرازی از زیارت حضرت مولاتنا فاطمة الزهراء (سلام الله علیها) (۱۰). عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ح۲ ؛ ص۲۳۲ (۱۱). مستدرك عوالم العلوم و المعارف ج۱۱ ص۷۳ (۱۲). تفسير فرات الكوفي ؛ ص۲۹۸ ؛ بحار الأنوار ؛ ج۴۳ ؛ ص۶۴ 🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️ 🌫⚜️🌫⚜️🌫⚜️
🥀🥀🥀🥀🥀🥀 ❇️ عزیزان بهترین دیدار ✨ دیدار با مادر شهید مختارزاده ✨ ثبت نام دفتر فرهنگی مشکات ✨ ویژه طلاب بین الملل ✨ وعده دیدار منزل شهید ✨چهارشنبه ۲۲ آذر ✨ ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۴ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات👇👇 ✳️ https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
☔️🍃☔️🍃☔️🍃☔️🍃☔️🍃 ✅نماز شب ✍آیت الله مجتهدی: هرکس اهل نماز شب نباشد ، قیامت فقیر محشور خواهد شد. هر کس سحر ندارد، از خود خبر ندارد. 👤مرحوم آیت الله مجتهدی ╭━━⊰❀🪴❀⊱━━╮ ☘🍁☘🍁☘🍁
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۲۹ سوره اعراف.mp3
121K
🌷 آیه ۲۹ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۲۹ سوره اعراف قُلْ أَمَرَ رَبِّى بِالْقِسْطِ وَأَقِيمُواْ وُجُوهَكُمْ عِندَ كُلِ‏ّ مَسْجِدٍ وَادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ كَمَا بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ : بگو: پرودگارم به عدل و داد فرمان داده و در هر مسجدى روى خود را متوجه او کنید و او را بخوانید، در حالى كه دین را براى او خالص مى‏ سازید. آنگونه كه شمارا در آغاز آفرید، باز می گردید. 🌷 : بگو 🌷 : فرمان داده 🌷 : پروردگارم 🌷 : عدل و داد 🌷 : روی خود را متوجه کنید 🌷 : نزد 🌷 : هر مسجد 🌷 : او را بخوانید 🌷 : شما را در آغاز آفرید 🌷 : باز می گردید این آیه در نازل شده است. در اين آيه به اصول دستورات پروردگار در زمينه وظايف عملى در يک جمله كوتاه اشاره، شده و سپس اصول عقايد دينى يعنى، و را بطور فشرده بيان مى ‌كند نخست به صلی الله علیه و آله و سلم مى‌ فرمايد: «قُلْ أَمَرَ رَبِّي بِالْقِسْطِ: بگو: پروردگارم به عدل و داد فرمان داده» سپس دستور به يكتاپرستى و مبارزه با هرگونه شرک داده، مى فرمايد: «وَ أَقِيمُوا وُجُوهَكُمْ عِنْدَ كُلِّ مَسْجِدٍ: و در هر مسجدی روی خود را متوجه او کنید» «وَ ادْعُوهُ مُخْلِصِينَ لَهُ الدِّينَ: و او را بخوانید، در حالی که دین را برای او خالص می سازید» پس از تحكيم پايه ، توجّه به مسأله معاد و رستاخيز كرده، مى‌ فرمايد: «كَما بَدَأَكُمْ تَعُودُونَ: آنگونه که شما را در آغاز آفرید، باز می گردید» آيه فوق يكى از كوتاه ترين و جالب ترين تعبيرات را در زمينه معاد جسمانى بازگو مى ‌كند، و مى ‌فرمايد: نگاهى به آغاز خود كنيد ببينيد همين جسم شما كه از مقدار زيادى آب و مقدار كمترى مواد مختلف، فلزات و شبه فلزات تركيب شده است در آغاز كجا بود؟ آب هايى كه در ساختمان جسم شما به كار رفته هر قطره ‌اى از آن احتمالاً در يكى از اقيانوس هاى روى سرگردان بود و سپس تبخير گرديد و تبديل به ابرها و به شكل قطرات باران بر زمين ها فرو ريختند، و ذرّاتى كه هم اكنون از مواد جامد زمين در ساختمان جسم شما به كار رفته، روزى به صورت دانه گندم يا ميوه درخت، يا سبزی هاى مختلف بود كه از نقاط پراكنده زمين گردآورى شد. بنابراين چه جاى تعجّب كه پس از متلاشى شدن و بازگشت به حال نخستين، باز همان ذرّات جمع آورى گردد و به هم پيوندند و اندام نخستين را تشكيل دهند؟ و اگر چنين چيزى محال بود چرا در آغاز آفرينش انجام شد؟ بنابراين همان گونه كه در آغاز، شما را آفريده است در روز رستاخيز نيز باز مى‌ گرداند. 🔹 پيام های آیه ۲۹ سوره اعراف 🔹 ✅ ، مأمور به قسط و عدالت است. ✅ پایبندى خالصانه به ، زمینه ‏ى گسترش قسط و عدل است. ✅ جلوگیرى از تبعیض، در كنار مطرح است و عبادت ونماز، همراه قسط ارزش بیشترى دارد. ✅ تربیت صحیح، در نظامِ عادلانه است و قسط، از شئون ربوبیّت الهى است. ✅ ، دربردارنده ‏ى ابعاد اجتماعى، عبادى و اعتقادى انسان است. ✅ ، پایگاه اخلاص است، نه ریا و شرک ✅ یكى از شرایط ، خلوص نیّت است. ✅ توجّه و ایمان به ، عامل اقامه‏ ى قسط و اخلاص انسان است. ✅ ، دلیل امكان معاد است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‍ ••✾•🍃🌺🍃•✾••┈ ا✨﷽✨ا آیت الله العظمی جوادی آملی: ◽️«همه ما با دعا مأنوس هستيم ولی سعی کنيم اين صحيفه سجاديه کنار سجاده ما باشد.» ▫️درس علوم قرآن ۱۴۰۱/٨/٢۵ 💠 محفل صحیفه سجادیه 🌸🌸🌸╭┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀ ┅┅┅┅╮ 🔹🔸 دوره معارف صحیفه سجادیه با حضور استاد ارجمند سرکار خانم محمد رضایی 🔹🔸یکشنبه ها 🏡 اتاق مشاوره طبقه سوم ساختمان شهید مطهری ره 🕰 ساعت ۱۰ تا ۱۱ ╰┅┅┅┅❀🍃🌸🍃❀ ┅┅┅┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀🥀🥀🥀🥀🥀 ❇️ عزیزان بهترین دیدار ✨ دیدار با مادر شهید مختارزاده ✨ ثبت نام دفتر فرهنگی مشکات ✨ ویژه طلاب بین الملل ✨ وعده دیدار منزل شهید ✨چهارشنبه ۲۲ آذر ✨ ساعت ۱۲:۱۵ تا ۱۴ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات👇👇 ✳️ https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
💠 حدیث روز 💠 💎 پیامبراکرم (ص):« مَنْ‏ أَعَانَ‏ ضَعِیفاً فِی بَدَنِهِ عَلَی أَمْرِهِ أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَی أَمْرِهِ وَ نَصَبَ لَهُ فِی الْقِیَامَةِ مَلَائِکَةً یُعِینُونَهُ عَلَی قَطْعِ تِلْکَ الْأَهْوَالِ وَ عَلَی عُبُورِ الصِّرَاطِ إِلَی الْجَنَّةِ سَالِماً آمِنا» «کسی‌که ناتوانی را در کارهایش یاری دهد، خداوند او را یاری می‌کند و در روز قیامت بر او فرشتگانی می‌گمارد که او را از خطرات منازل آخرت محافظت نمایند و او را سالم و در امان از پل صراط عبور داده و به بهشت برسانند» 📚بحار الانوار، ج ۱۰۱، ص ۳۰۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ۳۰ سوره اعراف.mp3
135.3K
🌷 آیه ۳۰ سوره اعراف 🌷 قاری قرآن: پرهیزکار
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 آیه ۳۰ سوره اعراف 💥فَرِيقاً هَدَى‏ وَفَرِيقاً حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلَالَةُ إِنَّهُمُ اتَّخَذُواْ الشَّيَاطِينَ أَوْلِيَآءَ مِن دُونِ اللَّهِ وَ يَحْسَبُونَ أَنَّهُم مُّهْتَدُونَ‏ : گروهى را هدایت فرمود، و گروهى، گمراهى بر آنان سزاوار است، زیرا آنان به جاى خداوند، شیطان‏ ها را سرپرست خود گرفته‏ اند و مى ‏‌پندارند كه آنان راه یافتگانند. 🌷 : گروه 🌷 : هدایت کرد 🌷 : گمراهی 🌷 : گرفته اند 🌷 : سرپرستان و‌ دوستان 🌷 : گمان می کنند 🌷 : راه یافتگان این آیه در نازل شده است. در اين آيه چگونگى عكس العمل هاى مردم را در برابر اين دعوت (دعوت به سوى نيكی ها و توحيد و معاد) بيان كرده، مى ‌فرمايد: «فَرِيقاً هَدى وَ فَرِيقاً حَقَّ عَلَيْهِمُ الضَّلالَةُ: گروهی را هدایت فرمود و گروهی، گمراهی بر آنان سزاوار است» و براى اين كه كسى تصوّر نكند بدون جهت خداوند، طايفه‌ اى را مى‌ كند و جمع ديگرى را گمراه، در جمله بعد اضافه مى‌ كند: «إِنَّهُمُ اتَّخَذُوا الشَّياطِينَ أَوْلِياءَ مِنْ دُونِ اللّهِ: آنان به جای ، شیطان ها را سرپرست خود گرفته اند» و عجب اين كه با تمام گمراهى و انحراف «وَ يَحْسَبُونَ أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ: و می پندارند که آنان راه یافتگانند» اين حالت مخصوص كسانى است كه در طغيان و گناه فرو روند؛ و در اين حال درهاى به كلّى به روى آنها مسدود خواهد شد، و اين همان چيزى است كه خودشان براى خويشتن فراهم ساخته‌ اند. 🔹پيام های آیه ۳۰ سوره اعراف🔹 ✅ كار خداست، ولى گمراهى، به خاطر سوء انتخاب خود ماست. ✅ تا زمانى كه از نبریده ‏ایم، تمام وسوسه‏ ى شیطان با یاد او و قابل جبران است، ولى بریدن از خدا سبب افتادن در دام شیطان و سلطه‏ ى او مى‏ شود كه قابل جبران نیست. ✅ آزاد است و مى‏ تواند ولایت الهى را انتخاب كند یا ولایت شیطان را ✅ دیدگاه منحرفان، واقع‏ بینانه نیست، بلكه خیال‏ پردازانه است. ✅ انحراف فكرى و جهل مركّب، از بدترین انحرافات است. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری