eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
373 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
966 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 نتیجه‌ی استقامت؛ حل همه‌ی مشکلات هرگاه مجاهدت باشد، هدایت الهی هم هست؛ خدای متعال وانمی‌گذارد؛ «وَالَّذینَ جٰهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا»؛ وقتی مجاهدت بندگانش ظاهر بشود، خدای متعال هم هدایت خودش را به آن‌ها خواهد داد؛ علاوه‌ی بر هدایت الهی، موفّقیّت و پیشرفت هم خواهد بود که فرمود: «وَاَن لَوِ استَقاموا عَلَی الطَّریقَةِ لَاَسقَینٰهُم ماٰءً غَدَقًا». «ماء غدق» یعنی سیراب کردن از آب فروان و آب زلال کنایه از حلّ همه‌ی مشکلات زندگی است. اگر در این راه پافشاری کنید، استقامت کنید، مسلّماً مشکلات زندگی هم حل خواهد شد، ما باید به این نکته همیشه توجّه داشته باشیم. اهمّیّت راهی که ملّت ایران تا امروز طی کرده بسیار بالا است؛ ما بایستی به این اهمّیّت واقف باشیم. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ به لطف الهی آموزش قرآن کریم ▫️شروع دوره:👇 🔺۱۷ تیرماه تا ۲۴ مرداد 🔺روزهای یکشنبه دوشنبه سه‌شنبه:👇 ⏰ ساعت ۹ تا ۱۲ 💠 ۹ تا ۱۰ کارگاه تجوید 💠 ۹تا ۱۰ تربیت‌مربی‌ _ حفظ _ منبر و‌‌‌‌ تدريس آزمایشی 💠 ۱۰ تا ۱۱ تفسیر - جزء ۳۰ _ سوره فجر 💠 ۱۱ تا ۱۲ ترتیل مقدماتی ۲ 💢مهلت ثبت‌نام تا شنبه ۱۶ تیرماه 📝ثبت‌نام در دفتر فرهنگی _ قرآنی مدرسه مبارکه علمیه مشکات _ عبادی صورت می‌پذیرد. ☎️ شماره تماس ۳۲۱۱۲۳۴۷ ⏰ ساعت تماس ۷ تا ۱۳ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه علمیه مبارکه مشکات https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄═﷽═┄ ✅حدیث قدسی/ توصیه‌های چهارگانه خداوند 🗞قال اللَّه تبارک و تعالی لموسی علی نبینا و آله و علیه السلام: یا موسی احْفِظْ وَصِیتی لَک بِارْبَعَةِ اشْیاءٍ. اوَّلُهُنَّ: ما دُمْتَ لا تَری ذُنوُبَک تَغْفِرُ، لا تَشْتَغِلْ بِعُیوبِ غَیرِک. وَ الثَّانِیةُ: ما دُمْتَ لا تَری کنُوزی قَدْ نَفِدَتْ، فَلا تَغْتَمَّ بِسَبَبِ رِزْقِک. وَ الثّالِثَةُ: ما دُمْتَ لا تَری زَوالَ مُلْکی، فَلا تَرْجِ احَداً غَیری. وَ الرَّابِعَةُ: ما دُمْتَ لا تَری الشَّیطانُ مَیتاً، فَلا تَأْمَنُ مَکرَهُ. خدای متعال به حضرت موسی علی نبینا و آله و علیه السلام فرمود: ای موسی سفارش مرا در چهار چیز حفظ نما: ❶ مادامی که گناهان خود را بخشیده شده ندیدی، به عیوب غیر مشغول مباش. ❷ مادامی که گنج های مرا پایان یافته ندیدی، برای روزی خودت غصّه مخور. ❸ مادامی که زوال سلطنت مرا ندیدی، به غیر من امیدوار مباش. ❹ مادامی که شیطان را مرده ندیدی، از مکر او ایمن مباش. 📚 خصال، ج ۱، ص ۲۱۷ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۶》 : يُجَادِلُونَكَ فِي الْحَقِّ بَعْدَمَا تَبَيَّنَ كَأَنَّمَا يُسَاقُونَ إِلَى الْمَوْتِ وَهُمْ يَنظُرُونَ : آنها پس از روشن شدن حق، باز با تو مجادله مى کردند. (و چنان ترس و وحشت آنها را فراگرفته بود، که) گویى به سوى مرگ رانده مى شوند، و آن را با چشم خود مى نگرند. : در ادامه آیه قبل، در این آیه مى‌افزاید: این گروه ظاهربین و کم حوصله در مسیر راه به سوى بدر مرتباً با تو مجادله و گفتگو در این فرمان حق داشتند، و با این که این واقعیت را دریافته بودند که این فرمان خدا است، ولى باز دست از اعتراض خویش بر نمى‌داشتند(یُجادِلُونَکَ فِی الْحَقِّ بَعْدَ ما تَبَیَّنَ). و آن چنان ترس و وحشت سراسر وجود آنها را فرا گرفته بود که گوئى به سوى مرگ رانده مى‌شوند و مرگ و نابودى خویش را با چشم خود مى.بینند (کَأَنَّما یُساقُونَ إِلَى الْمَوْتِ وَ هُمْیَنْظُرُونَ). ولى حوادث بعد، نشان داد: آنها چقدر گرفتار اشتباه، ترس و وحشت بى دلیل بودند، و این جنگ، چه پیروزى هاى درخشانى براى مسلمانان به بار آورد. اما با دیدن چنین صحنه‌اى و آن پیروزى درخشان نمى‌بایست بعد از جنگ بدر، در مورد غنائم زبان به اعتراض گشایند. دلیل این اعتراض را از تعبیر: فَرِیْقاً مِنَ الْمُؤْمِنِیْنَ: جمعى از مؤمنان مى‌توان دریافت: اوّلاً ـ این مشاجره و گفتگو به خاطر روح نفاق و بى‌ایمانى نبود، بلکه بر اثر ضعف ایمان و نداشتن بینش کافى در مسائل اسلامى بود. ثانیاً ـ تنها عده محدودى این چنین فکر مى کردند و اکثریت که از مسلمانان مجاهد راستین بودند تسلیم فرمان پیامبر(صلى الله علیه وآله) و اوامر او بودند و اعتراضى نداشتند. ✍تهیه و تنظیم :استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥جبهه مقاومت💥 ❇️ قابل توجه طلاب غیرایرانی ورودی ۱۴۰۲ 💢جهت پیوستن به فعالان تبلیغ دین اسلام در فضای مجازی و انجام امور تبلیغاتی وارد لینک 👇شوید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/2746876716Ce34f9c873a 👤مسئول امور فضای مجازی سرکار خانم حکمت‌نیا زیدعزها هستند. 🌐 عزیزان وارد لینک فوق 👆شوید تا با فعالیت دوستان آشنا و همراهشان شوید. ✳️ ان شاءالله شروع به عملیات تبلیغاتی در فضای مجازی نمایید. لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات 🆔https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ به لطف الهی آموزش قرآن کریم ویژه طلاب غیرایرانی ▫️شروع دوره:👇 🔺۱۷ تیرماه تا ۲۴ مرداد 🔺روزهای یکشنبه دوشنبه سه‌شنبه:👇 ⏰ ساعت ۹ تا ۱۲ 💠 ۹ تا ۱۰ کارگاه تجوید 💠 ۹تا ۱۰ تربیت‌مربی‌ _ حفظ _ منبر و‌‌‌‌ تدريس آزمایشی 💠 ۱۰ تا ۱۱ تفسیر - جزء ۳۰ _ سوره فجر 💠 ۱۱ تا ۱۲ ترتیل مقدماتی ۲ 💢مهلت ثبت‌نام تا شنبه ۱۶ تیرماه 📝ثبت‌نام حضوری در دفتر فرهنگی _ قرآنی مدرسه مبارکه علمیه مشکات _ عبادی صورت می‌پذیرد. یا به ای دی زیر مشخصات خود را پیام بفرمایید. 👇 @Zebadi54 ☎️ شماره تماس ۳۲۱۱۲۳۴۷ ⏰ ساعت تماس ۷ تا ۱۳ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه علمیه مبارکه مشکات https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
راز سیلی خوردن برخی هنگام مرگ آیت الله العظمی جوادی آملی: «يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ.[۱]بزرگان اهل معرفت گفتند راز اینکه فرشتگان هنگام مرگ تبهکاران سیلی به صورت آنها میزنند، مشت به پشت اینها میزنند، این است که فرشتگانی که مأمور امور دنیای اند مشت به پشت این شخص میزنند و او را با فشار از دنیا وارد برزخ میکنند؛ می‌گویند عمری را تباه کردی و کاری نکردی ؛ فرشتگانی که مسئول امور برزخ اند میبینند این شخص با روی سیاه و دست تهی می‌آید سیلی به صورت او می زنند که عمر را تباه کردی.» [۱]سوره انفال آیه ۵۰ سروش هدایت ج۵ ص۲۵۴ 💦♦️💦♦️💦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═༅﷽༅═┅┄ ◈ انقلاب قدرت بسیج دارد، می‌تواند جوان‌ها را، انسان‌های باعزم و بااراده را، انسان‌های سالم را، به‌سوی اهداف والا و بلند هدایت کند و حرکت بدهد و پیش ببرد. هیچ پیش‌رانی به عظمت و قدرت انقلاب و شعارهای انقلاب وجود ندارد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۷》 : وَإِذْ يَعِدُكُمُ اللَّهُ إِحْدَى الطَّائِفَتَيْنِ أَنَّهَا لَكُمْ وَتَوَدُّونَ أَنَّ غَيْرَ ذَاتِ الشَّوْكَةِ تَكُونُ لَكُمْ وَيُرِيدُ اللَّهُ أَن يُحِقَّ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَيَقْطَعَ دَابِرَ الْكَافِرِينَ : و (به یاد آرید) هنگامى را که خداوند به شما وعده داد که یکى از دو گروه [= کاروان تجارى، یا لشکر مسلح قریش] نصیب شما خواهد بود. و شما دوست مى داشتید که کاروان (غیر مسلح) براى شما باشد. ولى خداوند مى خواهد حق را با دستورات خود تقویت، و ریشه کافران را قطع کند. (از این رو شما را برخلاف میلتان، با لشکر قریش درگیر ساخت.) : تثبیت حق در این آیه به وعده پیروزى اجمالى خداوند در جریان جنگ بدر اشاره شده، مى فرماید: به یاد بیاورید هنگامى را که خداوند به شما وعده داد یکى از دو گروه (کاروان تجارى قریش یا لشکر آنها) در اختیار شما قرار خواهد گرفت(وَ إِذْ یَعِدُکُمُ اللّهُ إِحْدَى الطّائِفَتَیْنِ أَنَّها لَکُمْ). اما شما براى پرهیز از دردسرهاى جنگ، تلفات و ناراحتى هاى ناشى از آن دوست مى داشتید کاروان، در اختیارتان قرار بگیرد، نه لشکر قریش(وَ تَوَدُّونَ أَنَّ غَیْرَ ذاتِالشَّوْکَةِ تَکُونُ لَکُمْ). در روایات آمده است پیامبر(صلى الله علیه وآله) به آنها فرمود: إِحْدَى الطّائِفَتَیْنِ لَکُمْ إِمَّاالْعِیرُ وَ إِمَّا النَّفِیْرُ. عیر به معنى کاروان و نفیر به معنى لشکر است ولى همان طور که در آیه ملاحظه مى کنید به جاى لشکر، ذاتِ الشّوکة و به جاى کاروان غَیرَ ذاتِ الشّوکة تعبیر شده است. این تعبیر، نکته لطیفى در بر دارد; زیرا شَوکة که به معنى قدرت و شدت است در اصل از شَوک به معنى خار گرفته شده، سپس به سر نیزه هاى سربازان و بعد از آن به هر گونه اسلحه، شَوکة گفته شده، و از آنجا که سلاح نشانه قدرت و شدت است به هر گونه قدرت و شدت نیز، شَوکة اطلاق مى‌شود. بنابراین، ذات الشوکة به معنى سربازان مسلح، و غیر ذات الشوکة به معنى کاروان غیر مسلح است که اگر مردان مسلحى هم در آن بوده، مسلماً قابل ملاحظه نبوده اند. یعنى، گروهى از شما روى حسّ راحت طلبى یا علاقه به منافع مادّى، ترجیح مى دادند با مال التجاره دشمن رو به رو شوند، نه با سربازان مسلح، در حالى که پایان جنگ نشان داد، صلاح و مصلحت قطعى آنها در این بود که قدرت نظامى دشمن را درهم بکوبند، تا راه براى پیروزى هاى بزرگ آینده هموار گردد. لذا به دنبال آن مى فرماید: خدا مى‌خواهد به این وسیله حق را با کلمات خود تثبیت کند، و آئین اسلام را تقویت نماید و ریشه کافران را قطع کند(وَ یُریدُ اللّهُ أَنْ یُحِقَّ الْحَقَّ بِکَلِماتِهِ وَ یَقْطَعَ دابِرَ الْکافِرینَ). بر این اساس، این یک درس بزرگ عبرت براى همه شما مسلمانان بود که در حوادث مختلف، دورنگر و آینده‌ساز باشید، نه کوته‌بین و تنها به فکر امروز، هر چند دورنگرى و مال‌اندیشى مشکلات فراوانى در بر داشته باشد و کوته بینى توأم با آسایش و منافع مادّى زودگذر; زیرا پیروزى نخست یک پیروزى ریشه دار و همه جانبه است، اما پیروزى دوم یک پیروزى سطحى و موقت است. این تنها درسى براى مسلمانان آن روز نبود، بلکه مسلمانان امروز نیز باید از این تعلیم آسمانى الهام بگیرند، هرگز به خاطر مشکلات، ناراحتى ها و زحمات طاقت فرسا، از برنامه هاى اصولى چشم نپوشند و به سراغ برنامه هاى غیر اصولى ولى ساده و کم زحمت نروند. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله العظمی جوادی آملی: چند نکته درباره اشک فشانی بر ماتم سید الشهداء سلام الله علیه: ۱.گریستن بر سالار شهیدان سلام الله علیه عبادت است و ثواب های فراوانی دارد. ۲.این اشك در حالی که کاری عاطفی است، خردمندانه و نسبت به برخی از دلباختگان عاشقانه است و بر اثر آن گرایش و محبتی میان گریه کننده و شهدای کربلا پیدا میشود که این گرایش، مقدمه و زمینه زنده نگه داشتن سیرهٔ آنان مانند شجاعت و شهادت طلبی است... ۳.گریه بر شهید به سود جامعه است و خود شهید از آن بی‌نیاز است. ۴.زمان رقّت قلب،هنگام باز شدن درهای رحمت خداست و چون دل در مصیبت سالار شهیدان سلام الله علیه زودتر می‌شکند، از این فرصت باید بیشترین بهره را به دست آورد و در آن هنگام فورا از خدا چیزی خواست. کوثر کربلا ص۲۱۴،۲۱۵ 💦♦️💦♦️💦♦️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥جبهه مقاومت💥 ❇️ قابل توجه طلاب غیرایرانی ورودی ۱۴۰۲ 💢جهت پیوستن به فعالان تبلیغ دین اسلام در فضای مجازی و انجام امور تبلیغاتی وارد لینک 👇شوید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/2746876716Ce34f9c873a 👤مسئول امور فضای مجازی سرکار خانم حکمت‌نیا زیدعزها هستند. 🌐 عزیزان وارد لینک فوق 👆شوید تا با فعالیت دوستان آشنا و همراهشان شوید. ✳️ ان شاءالله شروع به عملیات تبلیغاتی در فضای مجازی نمایید. لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات 🆔https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ به لطف الهی آموزش قرآن کریم ویژه طلاب غیرایرانی ▫️شروع دوره:👇 🔺۱۷ تیرماه تا ۲۴ مرداد 🔺روزهای یکشنبه دوشنبه سه‌شنبه:👇 ⏰ ساعت ۹ تا ۱۲ 💠 ۹ تا ۱۰ کارگاه تجوید 💠 ۹تا ۱۰ تربیت‌مربی‌ _ حفظ _ منبر و‌‌‌‌ تدريس آزمایشی 💠 ۱۰ تا ۱۱ تفسیر - جزء ۳۰ _ سوره فجر 💠 ۱۱ تا ۱۲ ترتیل مقدماتی ۲ 💢مهلت ثبت‌نام تا شنبه ۱۶ تیرماه 📝ثبت‌نام حضوری در دفتر فرهنگی _ قرآنی مدرسه مبارکه علمیه مشکات _ عبادی صورت می‌پذیرد. یا به ای دی زیر مشخصات خود را پیام بفرمایید. 👇 @Zebadi54 ☎️ شماره تماس ۳۲۱۱۲۳۴۷ ⏰ ساعت تماس ۷ تا ۱۳ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه علمیه مبارکه مشکات https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۸》 : لِيُحِقَّ الْحَقَّ وَ يُبْطِلَ الْبَاطِلَ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ : تا حق را تثبیت کند، و باطل را از میان بردارد، هرچند مجرمان کراهت داشته باشند. : باز هم به طور آشکارتر پرده از روى مطلب بر مى دارد که هدف اصلى این برنامه (درگیرى مسلمانان با لشکر دشمن در میدان بدر) این بود که حق; یعنى توحید، اسلام، عدالت و آزادى بشر از چنگال خرافات و اسارتها و مظالم، تثبیت و جاى گیر شود و باطل، یعنى شرک و کفر و بى ایمانى و ظلم و فساد ابطال گردد و از میان برود، هر چند مشرکان مجرم و مجرمان مشرک مایل نباشند (لِیُحِقَّ الْحَقَّ وَ یُبْطِلَ الْباطِلَ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُجْرِمُونَ). آیا این آیه تأکید همان مطلبى است که در آیه پیش گفته شد همان طور که در نظر ابتدائى به چشم مى خورد؟ یا مطلب جدیدى را در بر دارد؟ بعضى از مفسران مانند فخر رازى در تفسیر کبیر و نویسنده المنار در تفسیرش چنین گفته اند: حق در آیه قبل، اشاره به پیروزى مسلمانان در جنگ بدر بود، اما حق در آیه دوم، اشاره به پیروزى اسلام و قرآن است که نتیجه پیروزى نظامى در جنگ بدر بود. و به این ترتیب، پیروزى نظامى در آن شرائط خاص مقدمه پیروزى هدف و مکتب بود. این احتمال نیز هست که آیه قبل اشاره به اراده خدا (اراده تشریعى که در شکل فرمان پیامبر (صلى الله علیه وآله) آشکار شد) بوده باشد، و آیه اخیر اشاره به نتیجه این حکم و فرمان (دقت کنید). ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥جبهه مقاومت💥 ❇️ قابل توجه طلاب غیرایرانی ورودی ۱۴۰۲ 💢جهت پیوستن به فعالان تبلیغ دین اسلام در فضای مجازی و انجام امور تبلیغاتی وارد لینک 👇شوید. 🆔https://eitaa.com/joinchat/2746876716Ce34f9c873a 👤مسئول امور فضای مجازی سرکار خانم حکمت‌نیا زیدعزها هستند. 🌐 عزیزان وارد لینک فوق 👆شوید تا با فعالیت دوستان آشنا و همراهشان شوید. ✳️ ان شاءالله شروع به عملیات تبلیغاتی در فضای مجازی نمایید. لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات 🆔https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜ به لطف الهی آموزش قرآن کریم ویژه طلاب غیرایرانی ▫️شروع دوره:👇 🔺۱۷ تیرماه تا ۲۴ مرداد 🔺روزهای یکشنبه دوشنبه سه‌شنبه:👇 ⏰ ساعت ۹ تا ۱۲ 💠 ۹ تا ۱۰ کارگاه تجوید 💠 ۹تا ۱۰ تربیت‌مربی‌ _ حفظ _ منبر و‌‌‌‌ تدريس آزمایشی 💠 ۱۰ تا ۱۱ تفسیر - جزء ۳۰ _ سوره فجر 💠 ۱۱ تا ۱۲ ترتیل مقدماتی ۲ 💢مهلت ثبت‌نام تا شنبه ۱۶ تیرماه 📝ثبت‌نام حضوری در دفتر فرهنگی _ قرآنی مدرسه مبارکه علمیه مشکات _ عبادی صورت می‌پذیرد. یا به ای دی زیر مشخصات خود را پیام بفرمایید. 👇 @Zebadi54 ☎️ شماره تماس ۳۲۱۱۲۳۴۷ ⏰ ساعت تماس ۷ تا ۱۳ لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه علمیه مبارکه مشکات https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
💥 در تحولات عالَم، کسانی می‌توانند همراه با امام بمانند که بزرگ‌تر از دنیا باشند و آمدوشدِ حادثه‌ها و پیشامدها، آنها را زیرورو نکند! 💥 کسی که _ به‌تعبیر ضرب‌المثل _ با یک مویز، گرمی‌اَش می‌شود و با یک قاشق ماست هم سردی‌اَش می‌شود، چطور می‌خواهد با امام همراه شود؟ 💠 : «ما عهدها و قرارهای بزرگی در پیش داریم. انسانی که می‌خواهد در کنار امام زمان باشد باید بزرگ باشد و پیدا کند والا نمی تواند با حضرت همراه باشد. سیدالشهداء(ع) فرمودند: : «مَنْ کانَ فِینَا بَاذِلًا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَى لِقَائِنَا نَفْسَهُ فَلْیرْحَل مَعَنا». کسی که آماده کوچ کردن از این دنیا نیست، نمی‌تواند امام را همراهی کند. کسی که نگاهش در حد دنیاست، و به تعبیر آن ضرب‌المثل، با یک مویز گرمی‌اَش می‌شود و با یک قاشق ماست هم سردی‌اَش می‌شود، فایده ندارد؛ کسی که به این زودی‌ها و در این حوادث، جابه‌جا می‌شود، نمی تواند کنار امام بایستد. خدا رحمت کند، یک استادی داشتیم، درباره می‌گفتند این آدم‌های بزرگ، با تحول احوال، ذره‌ای دگرگونی در آنها ایجاد نمی‌شود؛ دیروز هجده هزار نفر با او بیعت کردند و بعد، حداقل هفت هشت هزار نفر پا به رکابش آمدند، و شب وقتی از مسجد به بیرون می‌آید، تنهاست، اما هیچ تحولی در او پیدا نمی‌شود؛ همان شجاعت و همان استواری در او هست؛ نه تردید می‌کند، نه شک می‌کند، نه سست می‌‌شود. در این تحولاتی که در عالَم پیش می‌آید، کسانی می‌توانند بمانند که باشند و آمدوشدِ این حادثه‌ها و این اتفاقات، آنها را زیرورو نکند.» (کتاب تربیت ولایی، ص۱۷۷)