eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
387 دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
995 ویدیو
68 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 توصیه‌های اخلاقی روز گذشته رهبر انقلاب به اعضای هیئت دولت چهاردهم. ۱۴۰۳/۶/۶ 🔹️توجه بیشتر به معنویات 🔸انس بیشتر با قرآن 🔹️تضرع بیشتر نزد خدا 🔸توجه به نماز با خشوع، اول وقت و حتی المقدور با جماعت 🔹️نماز خواندن در محیط کار و با کارکنان 🔸توجه به رفتار و پوشش خود 🔹️خواندن نوافل بخصوص نافله شب 🔸حرف زدن با خدا و خواستن از خدا هنگام سحر 🔹️قصد قربت و نیت کار برای خدا 💻
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
على بن جعفر بن محمد علیهما السلام او فرزند کوچک امام صادق و عموی امام رضا علیهما السلام و به جایگاه ولایت عارف و از یاران ناب امامانِ دوران خود بود.در مدینه کرسی تدریس و میان شیعیان منزلتی والا داشت. روزگاری که شیعیان درگیر شبهات بسیاری درباره مفهوم و مصداق امامت و ولایت بودند، علی بن جعفر علیه السلام با بصیرت و آگاهی فراوان از حریم ولایت پشتیبانی کرد و مایه دل آرامی شیعیان شد. محمد بن حسن بن عمار میگوید: دو سال در مسجد رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم نزد «علی بن جعفر» شاگردی میکردم و روایات برادرش موسی بن جعفر علیهما السلام را می‌نوشتم. روزی در حضورش بودم که حضرت جواد علیه السلام وارد شد، در این هنگام على بن جعفر (با کهولت سنی که داشت) شتابان از جا برخاست و با پای برهنه و بی ردا سوی ایشان رفت و با احترام بسیار دست او را بوسید. حضرت جواد (عليه‌ السلام) به او فرمود: ای عمو! بنشین، خدا تو را رحمت کند. علی بن جعفر عرض کرد: آقای من چگونه بنشینم، با این که شما ایستاده ای؟ هنگامی که وی به مجلس درس خود بازگشت، یاران و شاگردانش او را نکوهیدند و گفتند تو عموی پدر او هستی، با این همه در برابرش این گونه کوچکی میکنی! علی بن جعفر خشمگینانه پاسخ داد: ساکت باشید! آنگاه ریش خود را به دست گرفت و گفت: خدای والا این ریش سفید را شایسته مقام امامت ندانست؛ اما این نوجوان را برای آن سزاوار کرد، چگونه برتری او را نپذیرم؟ مــن بنده او هستم و از سخن شما به خدا پناه میبرم. الکافی ج۱ ص۳۲۲ ادب فنای مقربان ج۸ ص۲۴۳،۲۴۴ 👈🏻 آیت الله العظمی جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۵۵》 : إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللَّهِ الَّذِينَ كَفَرُوا فَهُمْ لَا يُؤْمِنُونَ : به یقین، بدترین جنبندگان نزد خدا، کسانى هستند که کافر شدند و (به هیچ وجه) ایمان نمى آورند. این آیات، روش محکمى را که پیامبر با این گروه پیمان شکن باید در پیش گیرد بیان مى کند، روشى که مایه عبرت دیگران و رفع خطر این گروه گردد.. نخست آنها را بى ارزش ترین موجودات زنده این جهان معرفى کرده مى گوید: بدترین جنبندگان نزد خدا کسانى هستند که راه کفر پیش گرفتند و همچنان به آن ادامه مى دهند و به هیچ رو ایمان نمى آورند (إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللّهِ الَّذینَ کَفَرُوا فَهُمْ لایُؤْمِنُونَ). تعبیر به الَّذینَ کَفَرُوا شاید اشاره به این باشد که بسیارى از یهود مدینه قبل از ظهور پیامبر اسلام طبق آنچه در کتب خود دیده بودند نسبت به وى اظهار علاقه و ایمان مى کردند، بلکه مبلّغ او بودند و مردم را براى ظهورش آماده مى ساختند. ولى پس از ظهورش چون منافع مادى خویش را در خطر دیدند به کفر گرائیدند و آن چنان در این راه سرسختى نشان دادند که هیچ امیدى به ایمان آنها نبود، آن چنان که قرآن مى گوید: فَهُمْ لایُؤْمِنُونَ . ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
┄┅═༅﷽༅═┅┄ ◈ اطمینان یعنی حالت طمأنینه‌ی دل. حالت آرامش روح و قلب. یعنی چه آرامش؟ به چه معنا آرامش در اینجا مورد نظر ماست؟ آیا به این معنا که روح ما هیچ‌گونه تحرکی و تلاشی نداشته باشد؟ آرامش به این معنا که در حالت نیمه‌ خواب و نیمه بی‌هوشی باشد دل ما؟ نه، بلکه آرامش در مقابل دغدغه و اضطراب، آرامش و اطمینان در مقابل تشویش. ▫️مجموعۀ تبیین منظومۀ فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 بدون بی‌معناست! 🔰 : ⚡️ همين که موحّد می‌شوی، وارد ميدان درگيری با کُفر و ظُلم می‌شوی؛ وارد ميدان درگيری عظيم نبی اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) با دشمنان خدا و جبهه مستکبرین و ظالمین در عالَم می‌شوی. ⚡️ نمی‌شود کسی موحّد شود، ولی خودش را از این میدان درگیری کنار بکشد و بگوید: "من موحّدم، ولی صُلح کُلّی هستم!" مگر می‌شود؟! ⚡️ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که آيات جهادش کنار برود؟ مگر می‌شود دين اسلام را طوری معنا کرد که تولّی و تبرّی در آن نباشد و نسبت به اقامۀ کفر و استکبار در عالَم، بی‌خیال و بی‌تفاوت باشيم؟