eitaa logo
فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات
388 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
997 ویدیو
69 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بدین جهت با این جمله آیه را تمام مى کند که؛ خداوند هم شنواست و هم داناست (إِنَّ اللّهَ سَمیعٌ عَلیمٌ). یعنى، خدا صداى استغاثه پیامبر(صلى الله علیه وآله) و مؤمنان را شنید، از صدق نیت و اخلاص آنها آگاه و با خبر بود، و به همین دلیل همگى را مشمول لطف قرار داد و بر دشمن پیروز ساخت، و در آینده نیز خدا بر طبق نیات، و میزان اخلاص و اندازه پایمردى و استقامت مسلمانان با آنها رفتار خواهد کرد، مؤمنان مخلص و مجاهد، سرانجام پیروز مى شوند و متظاهران ریاکار و سخن گویان بى عمل شکست خواهند خورد. ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《۱۸》 : ذَٰلِكُمْ وَ أَنَّ اللَّهَ مُوهِنُ كَيْد الْكَافِرِين : (سرنوشت مؤمنان و کافران،) همان بود (که دیدید!) و خداوند سست کننده توطئه کافران است. براى تأکید و تعمیم این موضوع مى فرماید: سرنوشت مؤمنان و کافران و عاقبت کارشان همان بود که شنیدید (ذلِکُمْ). سپس به عنوان ذکر علت مى گوید: خداوند نقشه هاى کافران را در برابر مؤمنان ضعیف و سست مى کند تا نتوانند آسیبى به آنها و برنامه هایشان برسانند (وَ أَنَّ اللّهَ مُوهِنُ کَیْدِ الْکافِرینَ). ✍تهیه و تنظیم : استاد عاشوری
🌠قال رسول الله صلی الله علیه وآله : 📜اِذَا التَبَسَت عَلَیکُمُ الفِتَنُ، کَقِطَعِ الَّیلِ المُظلِمِ فَعَلَیکُم بِالقُرآنِ . 🌌هنگامی که فتنه ها، هم چون پاره‌های شب تاریک، شما را در خود پیچید، بر شماست که به قرآن تمسک جویید. ( اصول کافی ج2ص459) 🌘اللهم صل علی محمد و آل محمد ✨✨✨✨✨✨ بحول قوه الهی تفسير سوره مبارکه سوره انفال مجدد در کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات بارگذاری خواهد شد. هر روز دو تا آیه ارسال می‌کنیم. 💠ان شاءالله بزودی سؤالات مسابقه نیز در کانال بارگذاری می‌شود. تا با دقت مطالعه بفرمایید. وارد لینک👇👇 شوید لینک کانال فرهنگی قرآنی مدرسه مشکات https://eitaa.com/joinchat/2793078919C0153fceadc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شاخصه های مکتب شهید سید حسن نصرالله.pdf
615K
💠 شاخصه های مکتب شهيد سيدحسن نصرالله 🔻از مجموعه منبرهای مکتوب ویژه ماه مبارک رمضان 1446(ه.ق) 🔸شهید سید حسن نصرالله، از برجسته‌ترین شخصیت‌های مقاومت اسلامی بود که با رهبری هوشمندانه و ایمان عمیق، حزب‌الله را از یک گروه مقاومت به قدرتی تأثیرگذار در منطقه تبدیل کرد. ویژگی‌های مکتب شهید نصرالله: ✅ جایگاه علمی و شخصیتی: شاگرد بزرگانی چون امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه الله) و تاثیر از شخصیت‌هایی همچون امام موسی صدر. ✅ شجاعت بی‌نظیر: نمادی از دلاوری و ایستادگی در برابر ظلم. ✅ عقلانیت راهبردی: تصمیم‌گیری‌های سنجیده و پرهیز از هیجانات زودگذر. ✅ ولایت‌مداری محض: التزام کامل به فرمان ولی فقیه. ✅ دشمن‌شناسی دقیق: تأکید بر شناخت یزید زمان و مبارزه با آن. ✅ روحیه شهادت‌طلبی: شهادت را نه پایان، بلکه آغاز پیروزی می‌دانست. ✅ محبوبیت جهانی: اسطوره‌ای در جهان عرب و نماد ایستادگی در برابر ظلم. ✅ جهاد تبیین: با قدرت کلام، مقاومت را در عرصه رسانه‌ای نیز پیروز کرد. ⚫ و سرانجام... سید مقاومت در راه مقاومت و مبارزه با صهیونیسم، به فیض شهادت نائل شد و خون او همچون خون دیگر شهدای مقاومت، مسیر آزادی را هموارتر ساخت. 📢 راه او ادامه دارد... ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📣 امیرالمؤمنین عـلـے عليه السلامـ 🔸ليسَ شَيءٌ أدعى لِخَيرٍ، و أنجى مِن شَرٍّ، مِن صُحبَةِ الأخيارِ. 🔸هيچ چيز به اندازه همنشينى با نيكان، آدمى را به خوبى فرا نمى‌خواند و از بدى نمى‌رهاند. 🔸غرر الحكم، حدیث ۷۵۱ 🇮🇷کانال بسيج اساتيد و نخبگان جامعه الزهراء(سلام الله علیها) https://eitaa.com/joinchat/300875895Cca33e6af03
🌴جرعه‌ای از کلام نورانی امیرالمؤمنین علی علیه السلام 🌴حضرت خطبه قاصعه را در حالی که بر اسب سوار بودند بیان فرمودند. ▫️ قاصعه به معنای تحقیر کننده ▫️شرح مختصر خطبه قاصعه ▫️ با بیان شیوایی استاد معظم سرکار خانم مریم عابدی زیدعزها طلاب غیرایرانی که شنبه ۴ بهمن موفق نشدند در حلقه معرفتی شرکت نمایند مجدد کارگاه برگزار می‌شود. 🔸 دوشنبه ۶ اسفند 🔸ساعت ۱۲ تا ۱۴ 🔸طبقه سوم ساختمان شهید مطهری ره کلاس 3/8 ثبت‌نام در ای دی زیر @Zebadi54
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《 ۱۹ 》 : إِن تَسْتَفْتِحُوا فَقَدْ جَاءَكُمُ الْفَتْحُ ۖ وَ إِن تَنتَهُوا فَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَ إِن تَعُودُوا نَعُدْ وَ لَن تُغْنِيَ عَنكُمْ فِئَتُكُمْ شَيْئًا وَ لَوْ كَثُرَتْ وَ أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُؤْمِنِينَ : اگر شما فتح و پیروزى مى خواهید، پیروزى به سراغ شما آمد. و اگر (از مخالفت پیامبر) خوددارى کنید، براى شما بهتر است. و اگر (به مخالفت) باز گردید، ما هم باز خواهیم گشت. و جمعیّت شما هر چند زیاد باشد، شما را (از یارى خدا) بى نیاز نخواهد کرد. و خداوند با مؤمنان است. پیروزى نزدیک است در این که روى سخن در آیه فوق به سوى چه اشخاصى است میان مفسران گفتگو است: گروهى معتقدند: مخاطب در این آیه مشرکانند; زیرا آنها پیش از آن که از مکّه به سوى میدان بدر خارج شوند، کنار خانه کعبه آمدند و روى غرورى که داشتند و خود را بر حق مى پنداشتند، دست در پرده هاى خانه کعبه زدند و گفتند: أَللّهُمَّ انْصُرْ أَعْلَى الْجُنْدَیْنِ وَ أَهْدَى الْفِئَتَیْنِ وَ أَکْرَمَ الْحِزْبَیْنِ: خدایا! از میان این دو لشکر آن گروه که برتر و هدایت یافته تر و گرامى تر است پیروز گردان! و نیز نقل شده: ابوجهل در دعاى خود گفت: خداوندا! آئین ما یک آئین کهن و قدیمى است اما آئین محمّد تازه و خام است هر کدام از این دو آئین نزد تو محبوب تر است پیروانش را پیروز بگردان! لذا بعد از پایان جنگ بدر آیه فوق نازل شد و به آنها چنین گفت: گر شما خواهان فتح و پیروزى آئین حق هستید پیروزى و حقانیت به سراغ شما آمد(إِنْ تَسْتَفْتِحُوا فَقَدْ جائَکُمُ الْفَتْحُ). و اگر دست از آئین شرک و مخالفت فرمان خدا بردارید به سود شماست (وَ إِنْ تَنْتَهُوا فَهُوَ خَیْرٌ لَکُمْ). و اگر به سوى جنگ با مسلمانان باز گردید ما هم بار دیگر به سوى شما باز مى گردیم (وَ إِنْتَعُودُوا نَعُدْ). یعنى: مسلمانان را پیروز و شما را مغلوب خواهیم ساخت. و هرگز به فزونى جمعیت خود مغرور نشوید; زیرا جمعیت شما هر چند زیاد باشد موجب بى نیازى شما نخواهد بود (وَ لَنْ تُغْنِیَ عَنْکُمْ فِئَتُکُمْ شَیْئاً وَ لَوْ کَثُرَتْ). و خداوند با مؤمنان است (وَ أَنَّ اللّهَ مَعَ الْمُؤْمِنینَ). ولى چیزى که این تفسیر را از نظر دور مى سازد، این است که: در آیات قبل و بعد، همگى روى سخن با مؤمنان بوده و مفهوم آیات نشان مى دهد که در میان آنها یک نوع پیوند معنوى وجود دارد. بنابراین، اگر در این میان تنها در یک آیه روى سخن به کفار بوده باشد، بعید به نظر مى رسد. لذا گروهى از مفسران مخاطب را مؤمنان دانسته اند، و بهترین راه تفسیر آیه طبق این نظر چنین است: بعد از جنگ بدر، چنان که دیدیم ـ میان بعضى از مسلمانان تازه کار و ضعیف الایمان بر سر تقسیم غنائم جنگى گفتگو واقع شد، آیات نازل گردید، آنها را توبیخ کرد و غنائم را دربست در اختیار پیامبر گذارد، و او هم به طور مساوى در میان مسلمانان تقسیم کرد. سپس براى تعلیم و تربیت مؤمنان، حوادث جنگ بدر را به یاد آنها آورد که چگونه خداوند آنها را در برابر یک گروه نیرومند پیروز کرد. این آیه نیز همان مطلب را دنبال مى کند که اگر شما مسلمانان از خداوند تقاضاى فتح و پیروزى کردید خدا دعاى شما را مستجاب کرد و پیروز شدید. اگر از اعتراض و گفتگو در برابر پیامبر(صلى الله علیه وآله) خوددارى کنید به سود شماست. و اگر به همان روش اعتراض آمیز خود باز گردید ما هم باز مى گردیم و شما را در چنگال دشمن تنها رها مى‌سازیم. و جمعیت شما هر چند زیاد هم باشند بدون یارى خدا، کارى از پیش نخواهند برد. و خداوند با مؤمنان راستین و مطیع فرمان او و پیامبرش مى باشد. از آنجا که مخصوصاً آیات آینده نیز مسلمانان را در پاره اى از مخالفت ها مورد ملامت قرار مى دهد و در آیات گذشته نیز همین معنا را خواندیم. و نیز از آنجا که پیوند میان این آیات یک پیوند معنوى آشکار است، تفسیر دوم قوى تر به نظر مى رسد. ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
بسْم اللّٰه الرَّحْمٰن الرَّحیم نام سوره: انفال شماره آیه:《 ۲۰ 》 : يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَاتَوَلَّوْا عَنْهُ وَ أَنتُمْ تَسْمَعُونَ : اى کسانى که ایمان آورده اید! خدا و پیامبرش را اطاعت کنید. و از فرمان او سرپیچى ننمایید در حالى که (سخنان او را) مى شنوید. : شنوندگان ناشنوا! این آیه و چند آیه بعد در تعقیب بحث‌هاى گذشته در زمینه دعوت مسلمانان به اطاعت کامل از پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) در جنگ و صلح و در همه برنامه هاست. لحن این آیات نشان مى دهد بعضى از مؤمنان از وظیفه خود در این زمینه کوتاهى کرده بودند لذا در این آیه مى‌فرماید: اى کسانى که ایمان آورده اید! خدا و پیامبرش را اطاعت کنید!(یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَطیعُوا اللّهَ وَ رَسُولَهُ). و باز براى تأکید اضافه مى کند: هیچ گاه از اطاعت فرمان او روى گردان نشوید در حالى که سخنان او و اوامر و نواهیش را مى شنوید (وَ لاتَوَلَّوْا عَنْهُ وَ أَنْتُمْ تَسْمَعُونَ). شک نیست اطاعت فرمان خدا بر همه لازم است چه مؤمنان و چه کافران، ولى از آنجا که مخاطبین پیامبر و شرکت کنندگان در برنامه هاى تربیتى او، مؤمنان بودند روى سخن در اینجا با آنهاست. ✍تهیه و تنظیم : عاشوری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا