eitaa logo
مشکات
704 دنبال‌کننده
405 عکس
60 ویدیو
19 فایل
🔆 مشکات منتشرکننده آثار استاد احمدرضا حسین‌زاده 🌐آپارات: https://www.aparat.com/tolooeaftabtohid ✒ادمین پرسش و پاسخ: @Abdolmahdy1
مشاهده در ایتا
دانلود
پادکست- 14000909.mp3
2.93M
🍁 مهلکه خطورات ذهن 🍁 📛 ان للقلوب خواطر سوء والعقول تزجز منها 🔺اگر کسی بخواهد به معرفت نفس برسد بدون مدیریت ورودی های ذهن نمی شود... 🔆@meshkat_noor1
╭────────┈𓏲ּ ֶָ﷽ 🔆 تلاوت قرآن فقط برای رضای خدا: 💢 امیر مؤمنان علی علیه السلام قاریان قرآن را به سه دسته تقسیم می‌کند و می‌فرماید: عده ای را غرض از تلاوت قرآن فقط خشنودی خداست جمعی آن را برای دست یابی به امور دنیایی وعده ای دیگر برای مجادله با دیگران تلاوت می‌کنند. تو اگر توانی، بکوش در شمار آنان باشی که قرآن را فقط برای رضای الهی تلاوت می‌کنند. 📘گزیده ای ازکتاب اثر استاد احمدرضا حسین زاده ╭───────────┈ │‌𓏲ּ ֶָ ✧☑️ @meshkat_noor1 ╰─────────────────
╭────────┈𓏲ּ ֶָ﷽ 🔆 قلعه محکم پروردگار: 💢 از آداب تلاوت قرآن شریف، پناه جستن از شر ابلیس به خدای رحمان است تا آدمی خویش را در دژ محکم الهی و در پناه لطف بی نهایت و عنایت خاص وی اندازد و با بستن درب‌های ظلمت وسوسه‌های شیطانی، درهای رحمت الهی را به سوی خویش بگشاید. 💢 خدای متعال می‌فرماید: ای رسول ما! چون تلاوت آیات قرآنی کنی، ابتدا از شر وسوسه‌های شیطانی به درگاه الهی پناه بر. (نحل: ۹۸) نیزدرخبر است از امام صادق (ع) که: درهای گناه و معاصی را با پناه جستن به خدای متعال ببندید. 🔆 درهای طاعت و بندگی را با ذکر بسم الله الرحمن الرحیم به روی خویش بگشایید. 📘 گزیده ای ازکتاب اثر استاد احمدرضا حسین زاده 🔆@meshkat_noor1
16.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلوک الهی و خانواده۳ 🔆 پیامبر اکرم (ص):یا علی ساعتی در خدمت عیال بودن بهتر است از هزار سال عبادت، هزار حج، هزار عمره، و بهتر از ازاد کردن هزار برده، هزار... ✍ «جامع الأخبار ص103-102» ✅ ماجرای مجتهدی که وقت مرجع شدن خانمش مریض میشه و بجای مرجعیت پرستاری خانمش را میکنه... 🔆@meshkat_noor1
╭────────┈𓏲ּ ֶָ﷽ 🔆 تفکر: 💢 تفکر و تأمل در آیات الهی، از دیگر آداب تلاوت قرآن است؛ 🔆 چرا که به فرمایش امام چهارم، زین العابدین علیه السلام: آیات قرآنی، گنجینه‌های علم و معرفتند و هر عاقل و اهل دقتی بر خود فرض می‌داند که هنگام گشودن هر گنجینه ای، در آن بنگرد و از جمال و بهای دل انگیز آن بهره مند گردد و با تفکر در معنا و مقصود آیات الهی، دل و جان را به انوار تابناک آن نورانی سازد و آن گاه به تلاوت آیات دیگر بپردازد. ✅ خود قرآن کریم نیز یکی از غرض‌های مهم نزول خویش را تدبر و تفکر معرفی فرموده است: این قرآن باعظمت، کتابی مبارک و عظیم الشأن است که بر تو نازل کردیم تا مردم در آیات آن تفکر و تأمل کنند و خردمندان متذکر حقایق آن گردند. (ص: ۲۹) به تعبیر مولانا: حرف قرآن را مدان که ظاهر است زیر ظاهر، باطنی هم قاهر است زیر آن باطن، یکی بطن دگر خیره گردد اندر او فکر و نظر زیر آن باطن، یکی بطن سوم که در او گردد خردها جمله گم 📘گزیده ای ازکتاب اثر استاد احمدرضا حسین زاده 🔆 @meshkat_noor1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفاوت روح و نفس.wav
33.84M
🎧 گوش دهیم. 🎙انسان شناسی (25) 🔖 تفاوت روح و نفس @meshkat_noor1
اسرار طینت.wav
33.22M
🎧 گوش دهیم. 🎙انسان شناسی (۲۶) 🔖 اسرار طینت @meshkat_noor1
14010726.mp3
34.18M
🎙 🔆 فقر: یعنی نداری؛ یعنی کسی که دستش خالی است. ☑️ معنای عمیق تری ازفقر به معنای فقرذاتی است . 🔆 فقرذاتی یعنی: وابستگی ما به ذات حضرت احدیت، یعنی اینکه من هیچ چیزازخودم ندارم. 🔆 معنای اخلاقی دیگر فقر رضایتمندی به زندگی حداقلی دنیاست. 💢 کسانی که خودشان رابه اندک متاع دنیا قانع و زندگیشان را در یک وضعیت حداقلی نگه داشته اند فقیرانی هستن که مورد مدح الهی قرار می گیرند. ☑️ با نگاه به زندگی پیامبر (ص) دلهایمان را به خدا گره بزنیم تا جذابیتهای دنیامارامشغول خود نسازد. هر كه از دنيا به مقدارى كه بسش باشد، راضى شود، كمترين چيز دنيا كفايتش می كند. در روایت آمده...‌. ای احمد! محبت خدا رامی خواهی خودت را به فقرا نزدیک کن. 💢 این فقرا چه کسانی هستند؟ کسانی که خود را باحداقلی ها راضی نگه داشته اند. 💫 رضایت قلبی به حداقلی زندگی کردن یک فضیلت و کمال نفسانی است. 🔆 @meshkat_noor1
12.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 سلوک الهی و خانواده ۴ 🔆 پیامبر اکرم (ص):یا علی هر کس از خدمت عیالش کلافه و ملول نشود و منت نگذارد (لم یأنف) بی حساب داخل بهشت میشود، یا علی خدمت عیال کردن کفاره گناهان کبیره است... ✍ «جامع الأخبار ص103-102» 🔆@meshkat_noor1
╭────────┈𓏲ּ ֶָ﷽ 🔆 خضوع: 💢 خضوع و دل شکستگی در برابر کلام الهی نیز از دیگر آداب تلاوت آن است. برگزیدگان الهی و اوصیای مکرم ایشان، همچون نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و ائمه اطهار علیهم السلام، هنگام تلاوت قرآن، آن گاه که به آیات عذاب می‌رسیدند، اشک می‌ریختند و ناله سر می‌دادند. آن بزرگواران در توصیه‌های خویش چنین فرموده اند: «قرآن را با حزن و اندوه تلاوت کنید؛ زیرا با حزن نازل گردیده است». در روایت آمده است هنگامی که آیات ۴۳ و ۴۴ سوره مبارکه حجر: «وعدگاه تمام آن مردم آتش دوزخ خواهد بود که آن دوزخ را هفت در است و هر دری برای ورود دسته ای از گمراهان معیّن گردیده است» بر پیامبر گرامی اسلام نازل شد، آن حضرت صلی الله علیه و آله به شدت گریست. اصحاب نیز با آنکه از علت گریه پیامبر و نزول آیه بی خبر بودند، گریستند و هیچ یک از آنان نتوانست با پیامبر سخن بگویند آنان از حضرت فاطمه (س) خواستند تا از سبب گریه پیامبر بپرسد 🔆 پیامبر در پاسخ فرمود: «چگونه نگریم در حالی که جبرئیل این آیات را بر من نازل کرده است؟ سپس این آیات را برای حضرت فاطمه علیهاالسلام تلاوت فرمود». حضرت زهرا علیهاالسلام وقتی آنها را شنید، با صورت بر زمین افتاد و فرمود: «وای وای بر کسی که داخل آتش دوزخ شود! » سلمان که شاهد ماجرا بود، وقتی این مطلب را شنید، با ناراحتی گفت: «ای کاش گوسفندی در میان خانواده‌ام بودم و آنان پوستم را می‌کندند و گوشتم را می‌خوردند و یاد و ذکر آتش را نمی شنیدم. » عمار که از جریان آگاه شد، گفت: «ای کاش پرنده ای در میان کوه‌ها و دشت‌ها بودم و مورد عذاب و حساب واقع نمی شدم». 🔆علی علیه السلام با شنیدن آیه عذاب، از میان آن جمع برخاست و گفت: «ای کاش از مادر زاییده نشده بودم و ای کاش درندگان گوشت هایم را می‌دریدند و یاد و ذکر آتش را نمی شنیدم. » آن گاه دست هایش را بر سر گذاشت و در حالی که می‌گریست، فرمود: وای از طول سفر! وای از کمی توشه! مردم به سفر قیامت رهسپارند و در حالی که میان بهشت و دوزخ، حیران و سرگردانند، زبانه‌های آتش، آنها را می‌ربایند. دوزخیان، بیمارانی هستند که عیادت کننده ای ندارند و زخم خوردگانی هستند که جراحتشان مداوا نمی شود و اسیرانی هستند که هرگز آزاد نمی گردند و کشتگانشان دادخواهی ندارند. از آتش می‌خورند و از آتش می‌نوشند و در میان طبقات دوزخ این سو و آن سو می‌شوند. در این وقت بلال، حضرت علی علیه السلام را دید و از ایشان پرسید: ای امیر مؤمنان! چه شده که شما را گریان می‌بینم؟ حضرت فرمود: وای بر من و تو ای بلال، اگر پایان کار ما به سوی آتش باشد و پس از لباس‌های پنبه ای و کتانی، جامه‌هایی از آتش به تن کنیم! وای بر من و تو ای بلال که چنانچه با شیاطین در آتش همراه و هم نشین گردیم!. 📘گزیده ای ازکتاب اثر استاد احمدرضا حسین زاده 🔆@meshkat_noor1