eitaa logo
گروه کلام و فلسفه دین موسسه امام خمینی ره
3.1هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
787 ویدیو
286 فایل
اطلاع رسانی گروه کلام و فلسفه دین ارتباط با ادمین جهت تبادل اطلاعات . . @sahbayeandisheh. @Hasanusofian @javadgoli @Slmmv30
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از افق حوزه
No. 605.pdf
5.41M
✅شماره جدید «افق حوزه» منتشر شد ششصدوپنجمین شماره هفته نامه «افق حوزه»، 🔰 @ofogh_howzah
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
آیت الله # «کرسی علوم انسانی دانشگاه‌ها برای نظام، به منزله تنگه احد در جنگ احد است». اگر اسلام این کرسی را فتح کرد، عقب ماندگی‌هایش خطری ندارد و همه جبران می‌شود، اما اگر اسلام ...
به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرمانشاه، حضرت آیت الله العظمی سبحانی در پیامی به افتتاحیه اولین دوره تخصصی سطح 3 کلام در حوزه علمیه کرمانشاه، کلام اسلامی را علمی شرافتمند دانست و بر ضرورت آشنایی طلاب با مسائل کلامی قدیم و جدید تاکید کرد. متن پیام بدین شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم «یَرْفَعِ اللهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنکُمْ، وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ»(مجادله/11) آیین نجات بخش و معارف بلند آن که از زبان پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین(علیهم السلام)تبیین شده است، عطیه ای است الهی که دانشمندان و عالمان دینی در راستای اهداف عالیه معصومین( علیهم الاسلام) وظیفه تبیین آن و مقابله با تهاجمات و شبهات در این باره را دارند؛ کلام اسلامی علمی شرافتمند است که این توانایی را به عالم دینی می دهد و در دنیای امروز ضرورت این علم بیش از هرمان دیگری احساس می شود و لازم است که طلاب محترم آشنایی لازم و کافی با مباحث و مسائل کلامی قدیم و جدید را داشته باشند. بحمدالله با همت و پیگیری مدیریت محترم حوزه علمیه استان کرمانشاه قرار است شعبه ای از موسسه آموزش عالی امام صادق(علیه السلام) در آن شهر برقرار گردد؛ امید است طلاب علاقه مند این استان و استان های همجوار از این فرصت پپیش آمده استفاده نمایند و مسئولین محترم حوزه فضلا و علمای محترم آن بلاد نیز حمایت و پشتیبانی لازم را داشته باشند. قم – موسسه امام صادق(علیه السلام) جعفر سبحانی
4_5825517387721476187.mp3
21.57M
نقد الحاد مدرن - استاد شاکرین - جلسه ششم 👇👇👇👇👇 کانال اطلاع رسانی برنامه های انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه قم ایتا: https://eitaa.com/Islamic_theology تلگرام: https://t.me/Islamic_theology1
✍️اخلاق پزشکی صهیونیستی! (به مناسبت روز جهانی قدس و مبارزه با اسرائیل) نویسنده منتقد و روشنفکر یهودی، اسرائیل شاهاک می‌‌نویسد: ... اما در مورد غیر یهودیان، اصل اساسی تلمود این است که نباید آنها را از مرگ نجات داد. هر چند که کشتن بدون حساب و کتاب آنان نیز ممنوع است. در تلمود این مسأله به صورت یک قاعدة کلی آمده است که: «غیر یهودیان نه باید از چاه بیرون آورده شوند و نه به داخل آن هل داده شوند.» ابن میمون این‌گونه توضیح می‌دهد: ما نباید موجب مرگ کسانی شویم که با آنان در جنگ نیستیم، اما اگر آنها حتی در آستانة مرگ قرار داشته باشند، نجاتشان ممنوع است. به عنوان مثال اگر ببینیم یکی از آنها در حال غرق شدن در دریاست، نباید او را نجات دهیم. درست است که در دستورات داریم: «تو نباید بگذاری دوستت کشته شود.» اما [یک غیر یهودی] «دوست تو» نیست. مخصوصاً یک پزشک یهودی نباید یک بیمار غیر یهودی را مداوا کند. ابن میمون که خود پزشک مشهوری است در این خصوص با صراحت در پاراگراف دیگری تفاوت بین «دوست تو» و «غیر یهودی» را تکرار کرده و این طور نتیجه می‌گیرد که: «و تو باید از این قاعده بفهمی که مداوای یک غیریهودی حتی در مقابل دریافت دستمزد نیز ممنوع است...» در عین حال اگر فاش شدن امتناع یک یهودی، مخصوصاً پزشک، از نجات دادن جان یک غیریهودی موجب برانگیختن احساسات خصومت‌آمیز غیریهودیان متنفذ و قدرتمند نسبت به یهودیان شده و جان آنان را در معرض خطر قرار دهد، اجباراً نجات او از مرگ جایگزین «ممنوعیت کمک به غیر یهودیان» خواهد شد. منبع: اسرائیل شاهاک، تاریخ یهود، آیین یهود (سابقه‌ی سه هزار ساله)، ترجمه رضا آستانه پرست، ص ۱۵۶.
نکاتی قابل استفاده از روایات در مورد آداب پیاده روی اربعین 👇👇👇👇👇
حمیدیه ۲.mp3
32.7M
✳️کارگاه معنویت پژوهی ♈️معنويت اسلامي و چالش‌هاي جهان معاصر( جلسه دوم) 🔼ارائه دهنده: دکتر بهزاد حمیدیه ⬇️ زمان: چهارشنبه 1398/02/11 🔼مکان: چهار راه شهدا- ابتدای خیابان معلم- پژوهشکده فرهنگ و معارف قران- تالار طبرسی 🔼 برگزار کننده: پژوهشکده اخلاق و معنویت
اربعین مقدمه پیوسته به ظهور.pdf
1.57M
📢 فایل pdf کتابچه اربعین مقدمه پیوسته به ظهور به قلم حضرت استاد یزدان پناه (حفظه الله) 👈 دوستان همت کنند تا این اثر با ارزش هرچه بیشتر در دست منتظران ظهور قرار بگیرد 📚 تهیه کتاب چاپ شده : @Nafahat_admin دوستان خود را به کانال ما دعوت کنید @nafahat_eri
هدایت شده از طلاب پاسخگو
: 🔻نوشتار پيش رو، شرح تقابل انديشه دو شخصيت معروف در دو حوزه الهيات و الحاد است. يكى از اين دو، ، مى كوشد در كتاب «پندار خدا» از همه تخصص خود در حوزه زيست شناسى فرگشتى يارى بجويد و به بى خدايى و الحاد برسد و در نقطه مقابل، ، با تصنيف «پندار داوكينز» تلاش دارد به از اين كتاب بپردازد و به مخاطبان نشان دهد كه علوم تجربى و به طور خاص، نظريه فرگشت با خداباورى در تنافى نيستند. 🔖نكته درخور توجه اينكه هر دو نفر در فضاى تنفس كرده و هر دو را از سر گذرانده اند؛ با اين تفاوت كه اولى هنوز با پافشارى بر الحاد خود، مشهورترين و پرارجاع ترين ملحد جهان شده، ولى دومى با وجود تخصص در علوم تجربى، و به مدافعى سرسخت براى خداباورى بدل گشته است. 📮 طلاب پاسخگو 📮 http://eitaa.com/joinchat/3691249664Cffea7a2f5a
محبوبیت سید حسن آقامیری در میان مردم به این شرح است که: ۱۷ درصد خود را تاحدی بی علاقه و خیلی بی علاقه نسبت به این سخنران دانسته اند؛ ۳۱ درصد تا حدی علاقه مند و بسیار علاقه مند هستند؛ ۵۲ درصد عنوان کردند که وی را نمی شناسند. منبع: پیشین
آیا این آمار که حسن آقامیری را در صدر سخنرانان مذهبی کشور قرار می دهد زنگ خطری برای حوزه های علمیه به عنوان متولی دین نیست؟ چرا انکار بدیهیات دین مانند انکار وجود جهنم و اصالت قرآن و زیر سوال بردن قصاص و ترویج اباحه گری توسط حسن آقامیری اعتراض حوزه را بر نمی انگیزد تا جایی که آقامیری آن قدر توسط فضای مجازی( اینستاگرام و تلگرام) تبلیغ می شود که در صدر سخنرانان مذهبی قرار می گیرد؟!
آیا از جهت جذب مخاطب، امثال آقامیری در صدر قرار دارند یا مبلغان شیعه انگلیسی و جریان یمانی کذاب؟! پس چرا در برخورد با حسن آقامیری مسامحه می شود و فقط خلع لباس می شود اما حوزه نسبت به جریان شیعه انگلیسی و یمانی کذاب برخورد شدیدتری دارد؟!
خطر عظیمی که امروز دینداری نسل جوان را تهدید می کند بیشتر از جانب شبهاتی است که امثال سید حسن آقامیری در جامعه تبلیغ می کنند و در حد بسیار اندکی از جانب شبهاتی است که توسط دکتر سروش و مصطفی ملکیان و مجتهد شبستری مطرح می شود. چنین مدعایی با مراجعه به آمار بازدید کنندگان از کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام افراد بالا اثبات می شود.