eitaa logo
مشکی بہ رنگـ عشقـ❤
222 دنبال‌کننده
4.1هزار عکس
2.3هزار ویدیو
70 فایل
🌺یادت نرود بانو!! هربارکہ.. #چادر سرمیکنی بگویے؛ هذہ امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا(س) کانال @avayezendegi18 دیگرما
مشاهده در ایتا
دانلود
4⃣ یکی از مسائل و شبهات مطرح شده درباره حجاب، شخصی بودن آن است. از نظر مخالفان، هر کسی می‌تواند درباره نوع پوشش، جنس و حتی رنگ آن بر اساس آنچه مایل است، اقدام کند؛ زیرا نتیجه عمل هر کسی به خودش بر می‌گردد. بنابراین دولت حق دخالت در این امر و وضع قانون درباره آن را ندارد. در پاسخ باید گفت، حجاب امری اجتماعی است، نه شخصی؛ زیرا اثرات بدحجابی یا بی‌حجابی فقط گریبانگیر فرد نمی‌شود؛ بلکه پیامدهای روحی، روانی، جسمی، اخلاقی، فرهنگی و حتی سیاسی آن جامعه را نیز با خود درگیر می‌کند. در واقع انسان هنگام حضور در مناظر عمومی است که برخی از قسمت‌های بدن خود را می‌پوشاند و در خلوت چنین الزامی در خود نمی‌بیند. مؤمنان در آیات فراوانی مورد خطاب قرار گرفته‌ و به امری مکلف شده‌اند که نه تنها جنبه شخصی ندارد؛ بلکه در صورت ارتکاب، دولت اسلامی می‌تواند آنان را مجازات کند؛ آیاتی همچون «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُضَاعَفَةً»[۱۱] و «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَاطِلِ».[۱۲] دولت اسلامی می‌تواند رباخواران و حرام‌خواران، متخلفان از دستور پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) و فرمان‌های حکومتی و نیز متخلفان از فرمان جهاد را مجازات کند؛ زیرا میان مخاطب قرار دادن مؤمنان و اختیاری بودن تکالیفی که بر عهده ایشان نهاده می‌شود، هیچ تلازمی وجود ندارد. رعایت حجاب یکی از همین امور است که در صورت تخلف از آن، دولت اسلامی می‌تواند متخلفان را مجازات کند.[۱۳] اگر شخصی بودن حجاب به معنای آزادی تکوینی مرد و زن در انتخاب پوشش و نوع لباس باشد، سخن درستی است؛ زیرا هر فردی اختیار تکوینی دارد که از میان نوشیدنی‌ها آب را انتخاب کند یا سم بنوشد، دوستی برای انس خود انتخاب کند یا تنها بماند و ... . در حالی که اگر به این معنا باشد که قانون عرف یا قوانین کشورها یا ادیان آسمانی، اجازه می‌دهد هر فرد با هر نوع پوششی در جامعه آشکار شود، نمی‌تواند معنای مقبولی داشته باشد؛ زیرا عرف و عقل هر جامعه‌ای، آزادی افراد را به قوانین خاصی محدود کرده تا از پایمال شدن حقوق و ارزش‌های دیگران جلوگیری کند. حضور با پوششی مخالف آنچه دین و قانون می‌گوید، تجاوز به حقوق دیگران است؛ از همین روست که پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) مأمور است که به مردان و زنان مؤمن بگوید که در هنگام حضور در انظار عمومی، پوشش مناسبی داشته باشند که باعث هنجارشکنی در جامعه دینی نشود.[۱۴] •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
5⃣؟؟ مخالفان حجاب معتقدند پوشیدگی زن، از او موجودی ناشناخته و پنهان می‌سازد که سبب تحریک و حرص مردان برای آشکار شدن این راز می‌شود. انسان‌ها بر اساس اصل «الانسَانُ حَریصٌ عَلیَ مَا مُنِعَ مِنهُ»[۱۵] هر اندازه از مسأله‌ای باز داشته شوند، نسبت به آن حریص‌تر و کنجکاوتر می‌شوند. بنابراین باید مانند کشورهای غربی نقاب را برداشت و چشم‌ها را سیراب کرد تا پوشش زنان سبب تحریک مردان نشود.[۱۶] یکى از غرایز خدادادى در ساختمان وجودى انسان، غریزه جنسى است که نیرومندترین و ریشه‌دارترین غریزه آدمى است که در صورت کنترل آن، مى‌تواند افزون بر تداوم و استمرار نسل بشر، موجبات امنیت روانى انسان‌ها را فراهم کند. نبودن حریم میان زن و مرد و آزادى معاشرت‌هاى تعریف نشده و بى‌بندوبار، با افزایش هیجان‌ها و التهاب‌هاى جنسى، تقاضاى برهنگى را به صورت یک عطش روحى و خواست سیرى‌ناپذیر در مى‌آورد. در واقع انسان به چیزی حریص می‌شود که هم از آن منع و هم به سوی آن تحریک شود؛ یعنی تمنای چیزی را در وجود شخص بیدار کنند و سپس آن را برایش ممنوع نمایند. در حالی که اگر امری اصلاً‌ عرضه نشود یا کمتر عرضه شود، حرص و ولعی نیز وجود نخواهد داشت یا بسیار اندک خواهد بود.[۱۷] اسلام، براى استفاده درست از این غریزه حیاتى، مکانیسم‌هاى گوناگونى مطرح کرده است که دستور حجاب به زن و مرد و فرمان چشم‌پوشی، یکی از راهکارهای آن است. با این راهکار، میلی برانگیخته نمی‌شود و حرصی نیز پدید نمی‌آید. خانمی که به تازگی حجاب را پوشش خود انتخاب کرده است، می‌گوید:  خانواده من از نظر اعتقادی، نه خیلی مذهبی هستند و نه خیلی آزاد. در کودکی حجاب را دوست داشتم، اما اوایل سن تکلیف به پیروی از هم‌سن و سالانم که بدون حجاب راحت‌تر بازی می‌کردند، من حجاب را کنار گذاشتم تا مانع بازی و فعالیتم نشود. بزرگ‌تر که شدم، به حجاب بی‌تفاوت‌تر شدم؛ گویی کسی مرا مجبور کرده بود که همیشه به خودم برسم. در فصل امتحانات، در مسیر کتابخانه با دو خانم محجبه دوست شدم. هر گاه با آن‌ها بودم، احساس می‌کردم نوع نگاه مردان به من بسیار آزاردهنده است. من از این نگاه‌های ناپاک بسیار در عذاب بودم تا اینکه تصمیم گرفتم، پوششم را عوض کنم و حجاب را انتخاب کردم.[۱۸] در جامعه‎ای که بخش عظیمی از آن جوانانی هستند که به دلیل شرایط سنی، تحریکات مختلف روانی ناشی از‌ محصولات آلوده‌ فرهنگی‌ای همچون برخی فیلم‎ها، رمان‎های مبتذل و وجود فضای غیر قابل کنترل مجازی، در معرض طغیان غرایز جنسی هستند و به سبب سخت شدن شرایط، ازدواج‌شان نیز به تأخیر افتاده است؛ چگونه آزادی پوشش زنان و نفی محدودیت در لباس، باعث شکل‎گیری عقده‎ها و حسرت‎های روحی و روانی مردان درباره‌ مسائل جنسی نشود؟ امام صادق(علیه السّلام) فرموده است: «النَّظَرُ سَهْمٌ مِنْ سِهَامِ إِبْلِيسَ مَسْمُومٌ وَ كَمْ مِنْ نَظْرَةٍ أَوْرَثَتْ حَسْرَةً طَوِيلَةً؛[۱۹] نگاه ناپاک، تیری از تیرهای مسموم و آلوده شیطان است و چه بسیار نگاهی که باعث عقده و حسرت طولانی می‌شود». ز دست دیده و دل هر دو فریاد       که هر چه دیده بیند، دل کند یاد[۲۰] اکنون جوامع غربی گرفتار معضلات و ناهنجاری‌های گوناگون اجتماعی مانند خودفروشی، فرزندان نامشروع، بیماری‌های واگیردار جنسی، همجنس‌بازی، ازدواج با حیوانات و ... شده‌ و بیشتر از قبل در منجلاب فساد و تباهی غرق می‌شود.[۲۱]
6⃣ با استناد به کراهت رنگ سیاه در روایات، با حجاب و به‌ویژه چادر مخالفت می‌کنند و رنگ مشکی را تهدید برای سلامت جسمی و روانی زن می‌دانند. این در حالی است که بنا بر نظر کارشناسان، رنگ مشکی نه سبب افسردگی زن می‌شود و نه او را در معرض ابتلا به بیماری‌های استخوانی قرار می‌دهد.[۲۲] روایت‌های بیانگر کراهت پوشش سیاه، از نظر سندی ضعیف و غیر قابل استناد هستند. بالعکس روایات صحیح السندی وجود دارد که بیانگر استفاده از پوشش سیاه در جلباب زنان (یا همان چادر) است . در روایتی آمده است: «كَانَ رَسُولُ اللَّهِ(صلی الله علیه و آله و سلّم) يَكْرَهُ السَّوَادَ إِلَّا فِی ثَلَاثٍ الْخُفِّ وَ الْعِمَامَةِ وَ الْكِسَاء:[۲۳] پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلّم) از پوشش سیاه کراهت داشتند، غیر از سه مورد: خُف (نوعی کفش چرمی نازک)، عمامه و کسا (مترادف جلباب، ‌یعنی چادر زنان)». فقهای اسلام نیز نه تنها به کراهت حجاب مشکی زنان فتوایی نداده‌اند؛ بلکه تصریح کرده‌اند که زنان در برخورد با نامحرم نباید از رنگ‌های مهیج و لباس شهرت و پوششی که موجب جلب توجه نامحرمان شود، استفاده کنند.[۲۴] مفسران نیز در تفسیر آیه شریفه «وَجَعَلْنَا اللَّيْلَ لِبَاساً:[۲۵] و شب را برای شما پوششی قرار دادیم»، شب را همانند جلباب و چادر مشکی که تمام بدن و لباس‌های دیگر زن را در مواجهه با نامحرم می‌‌پوشاند و به او آرامش می‌دهد. در روانشناسی رنگ‌ها، رنگ سیاه به معنای «نه» و رنگ سفید به معنای «بله» است.[۲۷] رنگ مشکی اثر تخفیف و کاهش تحریک‌های روحی و روانی را به دنبال دارد و رنگی صامت و غیر محرک است که عکس‌العمل حاد و مهمی در بیننده ایجاد نمی‌کند. از همین رو در مواجهه با جنس مخالف، استفاده از حجاب مشکی و به‌ویژه چادر مشکی، اثرات مطلوبی از نظر تخفیف حالات و امیال جنسی دارد.[۲۸] •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
7⃣ برخی مخالفان حجاب با طرح این سؤال که چرا حجاب زن و مرد تفاوت دارد و چرا باید مقدار پوشش بدن زنان بیشتر از مردان باشد، آن را تبعیض ناعادلانه میان زن و مرد دانسته‌اند. هدف از آفرینش زن و مرد رسیدن به تعالی، تکامل و والاترین درجات معنوی است و از این جهت فرقی میان زن و مرد وجود ندارد. آنچه آدمی را به سعادت واقعی‌اش می‌رساند، رعایت تقواست. اگر پوشش و رعایت حجاب با شرایط خاصی به زن اختصاص یافته است، از این روست که ملاک آن مخصوص زن است. زن، مظهر جمال و مرد، مظهر شیفتگی است. بنابراین طبیعی است که به زن دستور داده شود خود را در معرض نمایش قرار ندهد. تمایل مرد به نگاه کردن، زن را به خودنمایی بیشتر تحریک می‌کند. از این روست که «تبرج» از مختصات زن است.[۲۹] در واقع احکام تشریعی اسلام، متناسب با ویژگی‌های تکوینی و به منظور تأمین مصالح و دفع مفاسدی است که افراد را تهدید می‌کند. تفاوت زن و مرد در بسیاری از احکام تشریعی، از جمله حجاب نیز نشأت گرفته از تفاوت‎های تکوینی آن‌هاست. تحقیقات علمی در باب تفاوت‎های جسمی و روحی زن و مرد، ثابت کرده است که مردان نسبت به محرک‎های چشمی حساس‎تر از زنانند و بر عکس، زنان در مقابل محرک‎های لمسی حساسیت بیشتری دارند.[۳۰] برای مثال مردان را به مراقبت و کنترل بیشتر چشم در مواجهه با نامحرم امر کرده است؛ چنانکه امام رضا(علیه السّلام) می‌فرماید: «خداوند نگاه کردن به موهای زنان ازدواج کرده محجوبه و غیر آنان را حرام کرده است؛ زیرا نگاه شهوت‌انگیز مردان باعث تهییج جنسی، و تهییج جنسی باعث فساد می‌شود».[۳۱] از این سو نیز زنان را به دلیل لطافت و حساسیت بیشتر نسبت به محرک‌های لمسی، برای حفاظت خود از مفاسد ناشی از این ویژگی، به حجاب و پوشش بیشتر در مواجهه با مردان نامحرم امر کرده است. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
یکی از نکات اساسی که زمینه‌ای برای عمل به احکام است شناخت جایگاه هرچیز در نظام هستی است. البته در نظامی که خداوند متعال در جای جای آن دیده می‌شود و ارتباط اشیا و اعمال با خداوند بسیار مشهود است و با درک این ارتباط و حضور، بسیاری از مشکلات زندگی بشر حل می‌شود. «حق» به عنوان زیباترین و پسندیده‌ترین واژه آفرینش در تمامی ادیان و جوامع بشری مورد توجه قرار گرفته است و حقوق و ادای آنها فراتر از زمانها و مکانها واشخاص و ادیان است. در واقع هر فردی از هر طبقه اجتماعی و از هر دین و ملیت، نسبت به ادای حقوق دیگران حساسیت نشان می‌دهد واین مطلب، حق و حقوق را فرازمانی و فرامکانی می‌کند. برخی از اندیشه‌گران و حکیمان بر این باورند که حجاب، حق‌الله است و در این‌باره می‌گویند: «حرمت زن نه اختصاص به خود زن دارد و نه مال شوهر و نه ویژه برادر و فرزندانش می‌باشد. همه اینها اگر رضایت بدهند، قرآن راضی نخواهد شد، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان حق‌الله مطرح است. لذا کسی حق ندارد بگوید من به نداشتن حجاب رضایت دادم. از اینکه قرآن می‌گوید: هر گروهی، اگر راضی هم باشند، شما حد الهی را در برابر آلودگی اجرا کنید، معلوم می‌شود عصمت زن حق‌الله است.»(۶) پر واضح است که آدمی نمی‌تواند حقوق الهی را کاملا ادا کند ولی با انجام برخی کارها می‌تواند رضایت الهی را به دست آورد. حضرت رسول‌(ص) می‌فرمایند: «حقوق خداوند متعال بزرگتر از آن است که توسط بندگان ادا شود و نعمت‌های خداوند بیشتر از آن است که به شمارش آید»(۷) و حضرت علی(ع) می‌فرماید: «خداوند بر بندگان حقی قرار داده و آن این است که او را اطاعت کنند.»(۸) اگرچه حق خدا بزرگ است و قابل ادا نیست ولی ادای وظایف و اطاعت از خداوند متعال به نوعی ادای حق محسوب می‌شود. حجاب که امر خداست و شارع مقدس به عنوان یکی از احکام ضروری دین آن را واجب کرده است باید حفظ شود. حفظ این واجب الهی اطاعت از اوست و اطاعت از او حقی است که بر بندگان نهاده است و هر انسان باورمندی باید تعبدا و نه فقط به خاطر مصالح عمومی و… این حق و حد الهی را ادا کند. پس حکمت حجاب، سنجش میزان عبودیت واطاعت بندگان است. بانوان با حفظ حجاب می‌توانند اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است اثبات کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار گیرند. بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند، دارای حرمت واحترام ویژه‌ای می‌باشند. آنان معلمان عاطفه هستند و پیکره اجتماع، با محبت و تربیت آنها استوار خواهد ماند. مفسران واندیشه‌گران بر این باور هستند که «قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می‌گوید، می‌فرماید: حجاب عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند. در قرآن علت و فلسفه حجاب را چنین ذکر می‌کند که: ذلک ادنی ان یعرفن فلا یوذین، یعنی برای اینکه شناخته نشوند و مورد اذیت واقع نگردند، چرا که آنان تجسم حرمت و عفاف جامعه هستند و حرمت دارند.»(۹) با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و می‌یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و یا یکی از فلسفه‌های حجاب است براستی اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته و قرآن را که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است. خداوند در آیه ۳۱ سوره نور حکم حجاب را به گونه‌ای صریح و آشکارا مطرح نموده و علاوه بر ظرافت‌های خاصی که در نوع پوشش زنان وجود دارد، اشخاص محرم را نیز ذکر می‌کند تا نامحرم‌ها بازشناسانده شوند و در پایان فلسفه پوشش بیان شده است که زینتها و زیبایی‌های زنان در مقابل نامحرم آشکار نشود، تا آنها مورد توجه نگاه‌های ناپاک قرار نگیرند و احترام آنان حفظ گردد. در آیه دیگر حرمت و شخصیت زن به عنوان فلسفه حجاب مطرح می‌شود: «ای پیامبر به زنان ودخترانت و زنان مومن بگو، پوشش خود را بر خود فرو پوشند. این برای آنکه شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند.» (احزاب، آیه ۵۹) در این آیه زنان و دختران پیامبر و زنانی که همسر مردان مومن هستند از دیگر زنان جامعه آن روز جدا می‌شوند و حکم حجاب برای این زنان محترم آورده می‌شود. از ظاهر آیه می‌توان دریافت که حجاب به خاطر احترام و حرمت زنان بوده و مقام آنان به قدری والاست که باید از طریق حجاب شناخته شوند؛ مبادا مانند زنان کفار مورد اذیت و آزار قرار گیرند. این دسته از زنان به خاطر اعتقادات و باورهای دینی، دارای ارزش و مقامی افزون از دیگران هستند و حرمت آنها باید مورد شناسایی قرار گیرد.
هر عملی که افراد جامعه انجام می‌دهند، در نگاه کلان اثر مستقیم در اجتماع دارد زیرا از خانواده که واحد کوچک اجتماعی است جامعه تشکیل می‌شود و همان‌گونه که رفتار فرد در جامعه موثر است، اشخاص نیز از اجتماع و قوانین آن تاثیر می‌پذیرند. حجاب علاوه بر آثار شخصی و شخصیتی، دارای آثار اجتماعی است. جامعه‌ای که در آن بانوان باحفظ حدود وحقوق دیگران ظاهر می‌شوند و موجب تخریب روح و جسم همنوعان خود شده و محیط آرام وامنی را برای جوانان فراهم سازند، به سوی سعادت و سلامت روانی پیش خواهد رفت. اگر زنان جامعه باحجاب باشند، هم مردان از نظر طهارت روح و جسم سالم می‌مانند و هم در جامعه، سلامت خانوادگی حفظ خواهد شد و محیط خانواده تحت تاثیر خودنمایی‌‌های عده‌ای از زنان بدحجاب و بی‌حجاب قرار نمی‌گیرد و هم مراکز اجتماعی مثل اداره‌ها و بیمارستان‌ها و… در کمال سلامت رفتاری خواهند بود و بزهکاری‌های اجتماعی به حداقل خواهد رسید. حضرت امام خمینی(ره) در مورد فعالیت اجتماعی واشتغال زنان همیشه این نکته را بیان می‌کردند که: «فعالیت اجتماعی، سیاسی کنید ولی حدود شرعی از جمله رضایت همسر را رعایت کنید.»(۱۰) بسیاری از پرونده‌های ضداخلاقی از عدم رعایت حدود شرعی نشات گرفته است و آمار جنایی ذکر شده همواره زنگ خطری بوده که اندیشه گران تربیتی را نگران می‌ساخته است. یکی از آثار اجتماعی حجاب، حفظ اجتماع و سلامت اجتماعی خانواده‌است، بالا رفتن درصد طلاق در کشور ما زنده‌ترین شاهد این مطلب است. از روزی که حجاب دچار تغییر و تحول شد و آزادی‌های تعریف نشده در جامعه ما پا گرفت، سطح طلاق به مقدار نگران‌کننده‌ای بالا رفته و میزان ازدواج رو به کاهش نهاده است و این جزء آثار اجتماعی بی‌حجابی است که جامعه را در درازمدت به ورطه هلاکت می‌رساند. البته آثار مثبت حجاب و پیامدهای منفی بی‌حجابی به اینجا ختم نمی‌شود. وقتی که به صحنه تفکرات عالم نگاه می‌کنیم و بینش اسلام را مشاهده می‌نماییم، به روشنی در می‌یابیم که جامعه بشری هنگامی خواهد توانست نسبت به مسئله زن و رابطه زن و مرد، سلامت و کمال مطلوب خود را پیدا کند که دیدگاه‌های اسلام را بدون کم و زیاد و بدون افراط وتفریط درک کند و کوشش نماید آن را ارائه کند. اسلام می‌خواهد که رشد فکری، اجتماعی، سیاسی، علمی و بالاتر از همه فضیلتی و معنوی زنان به حد اعلا برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده بشری حداعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همه تعالیم اسلام از جمله مسئله حجاب، بر این اساس است. مسئله حجاب به معنی منزوی کردن زن نیست. مسئله حجاب به معنای جلوگیری از اختلاط و آمیزش بی‌قید و شرط زن ومرد در جامعه است. این اختلاط به ضرر جامعه و به ضرر زن و مرد و بخصوص به ضرر زن است. حجاب به هیچ‌وجه مزاحم و مانع فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی وعلمی نیست. •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
با شما...... چرا⁉️ برای دیده شدن؟ برای آزادی؟ برای همرنگ دیگران شدن؟ ترس از دست دادن جایگاه اینکه دیگران با شما ارتباط برقرار کنند؟ آیا..⁉️. می ارزد به چشم گریان _مهدی می ارزد به پایمال شدن هزاران می ارزد به غم •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
تو یک فرشـــته ای در روزگاری که : زن را به تن میشناسند غیرت را به بد دلی و با حجاب را اُمل میخوانند تــو همچنان یک فــرشـــته بمان
گمانم یک جای کار می لنگد!بانو سرعتت غیرمجاز شده،حواست نیست… عکس و متن همخوانی ندارد..‼️ عکس با میکاپ کامل و مدرن اما متن باهشتک ! •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ویکتور هوگو "نویسنده ی معروف" اصولاً زن عفیف، زیبا و دلپسند است. وجاهت توام با وقار و عفت به زن قدرتی می‌دهد که قوی‌ترین مردان را یارای مقاومت در برابر او نیست. بلکه آنها را به حضور و تعظیم در مقابل خویش وادار می سازند. حریم ریحانه، صفحه ۴۳ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
ویکتور هوگو "شاعر و نویسنده ی مشهور فرانسوی" بردگی در اروپا همچنان ادامه دارد و بر زنان تحمیل می‌شود و نامش فحشاست. اسلاملو، جواهرانه
شاید ندونم برای گرفتن انتقام حاج قاسم چیکار باید کرد اما خوب میدونم برای پایمال نشدن خونش چیکار نباید کرد خانم! آقا! به اسم تبلیغ و جذب جوونا به حجاب ناموس این مملکت رو دعوت به تبرج نکن! •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
متولیان فرهنگی! طبق اعلام کارشناسان، سن شروع مصرف قلیان به ۱۴ سالگی کاهش یافته است. پژوهشگران اعلام کرده اند، ۳۵ تا ۴۰ درصد دانشجویان و ۲۰ تا ۲۵ درصد دانش آموزان دبیرستانی قلیان می کشند. اسفبارتر اینکه ظرف ۹ سال گذشته مصرف قلیان در بین دختران و زنان ۹ برابر شده ! به کجا می رویم؟! •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام فرمودند: در صاحب این امر سنت هایی از انبیا وجود دارد .... اما سنت او از یوسف پنهان بودن است. خداوند بین او و مردم حجابی قرار می دهد. مردم او را می بینند ولی نمی شناسند. نگین آفرینش، ج ۱ 🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
آخر الزمان فقط زمانۀ اوج گرفتن "بدیها" نیست ، زمانۀ اوج گرفتن "خوبیها و ظهور خوبترین خوبان عالم" هم هست. بهترین خلق ‏عالم که پیامبر اکرم (ص) می فرمود دلم برایشان تنگ میشود در "آخرالزمان" ظهور میکنند. همانها که "مقدمه ساز ظهور حضرت مهدی(عج)" خواهند ‏بود و گوی سبقت را از خوبان عالم می ربایند... ✨اَللهُمَّ اجْعَلْنَا مِنْ اَنْصٰارِهِ وَ اَعْوٰانِهِ✨
‍ 🌹🍃 چادرتـــ🖤🍃 نا امید ڪرد چشمے را ڪه دنبال راهے براے چریدن مے گشت😒 و این حجاب است ڪه هم تو را از شَر نگاه هوس آلود❌ حفظ میڪند هم آنڪه بخواهد به تونگاه بیندازد •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
خواهران من! حجاب را به شما توصیه میکنم مانند عروسک نباشید؛ این حجاب شما بزرگترین سلاح شماست حتی از بمب های اتمی و نوترونی هم|برای دشمن| خطرناک تر است؛ پس حجابتان را حفظ کنید ... شهید یعقوب شرافت •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️پاسخ جنجالی استاد قرائتی برای حجاب •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .
نوجوانی که غیرتش، زن خبرنگار را مجبور به حفظ حجاب کرد ادامه مطلب👇 https://www.balagh.ir/content/11861 —--------- •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ╭━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╮ 🥀یادت نرود بانو!! هربارکه چادر سرمیکنی بگویی هذه امانتک یافاطمـ♥ــةالزهرا @chadori_be_range_eshg@fadak_313 ╰━═━⊰ 🌺 ⊱━═━╯ •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• باشیم .