eitaa logo
تعقّلات | م.ک
131 دنبال‌کننده
29 عکس
11 ویدیو
1 فایل
👤 میثم کارگریان؛ 📝 جهت مورد انتقاد قرارگرفتن... 💬 در خدمتم: @mysm_krgryn 📚 آقا: هر ضربه‌ای که در طول تاریخ، ما مسلمانان خوردیم، از ضعف قدرت تحلیل بود. ۱۳۷۷.۱۱.۱۳
مشاهده در ایتا
دانلود
دیدید بعضیا واسه این قسمت وصیت حاج قاسم هیچ تفسیری ندارند: من با عقل ناقص خود می‌دیدم برخی خنّاسان سعی داشتند و دارند که مراجع و علمای مؤثر در جامعه را با سخنان خود و حالت حق‌به‌جانبی به سکوت و ملاحظه بکشانند. حق واضح است! من حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای را خیلی مظلوم و تنها می‌بینم. او نیازمند همراهی و کمک شماست... 🏷 m.k | @meysamkargariyan
5.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دخترک کبریت فروش و تراژدی کودکان غزه 🔹قصه دخترک کبریت فروش را خوانده‌اید؟ دخترکی فقیر که در سرمای کشندهٔ شب سال نو میلادی سعی دارد تا کبریت‌هایش را به مردمی که مشغول خرید سال نو هستند بفروشد اما کسی به او توجهی نمی‌کند و او نهایتا پس از آتش زدن دانه دانهٔ کبریت‌هایش برای فرار از سرما، در گوشهٔ خیابان تسلیم سرمای کشنده می‌شود و جان می‌سپارد. 🔹اگر آقای هانس کریستیان آندرسن (نویسنده دانمارکی داستان دخترک کبریت فروش) زنده بود حتما با دیدن قصه واقعی دخترکانی که این شبها در غزه، یکی پس از دیگری، خبر یخ زدنشان به گوش جهانیان می‌رسد حیرت زده می‌شد! نوزادانی که نه کبریتی برای برافروختن دارند و نه حتی اگر کبریتی داشتند، توانی برای روشن کردن! و جهانی که سکر مدرنیته چنان مستش کرده که حتی خبر یخ زدن و جان سپردن این طفل‌های معصوم نیز سکری‌اش را برطرف نمی‌کند! 🔹نمی‌دانم که اگر آقای آندرسن زنده بود می‌توانست برایمان عمق تراژدی دخترکان غزه را به تصویر بکشد یا خیر! دخترکانی که چشیدن طعم انجماد فقط پاره‌ای از قصه پرغصه‌شان است و پاره‌های دیگرش را باید در جان سپردن در حال گرسنگی و چشیدن طعم مرگ زیر صدای لالایی بمبها جستجو نمود. اما آنچه حیرت‌آورتر از داستان این کودکان معصوم است، سکوت تمدن یخ‌زده معاصر در قبال این زجرکشیِ کودکان است و ماهایی که هنوز از غصهٔ این قصه دق نکرده‌ایم! 🏷 m.k | @meysamkargariyan
سخنرانی آیت الله وحید خراسانی (نوزدهم دی).mp3
55.05M
🎙بازنشر | سخنرانی شنیدنی آیت‌الله وحید خراسانی در ۱۹ دی ۵۶ در اعتراض به توهین روزنامه اطلاعات به امام خمینی ره و اشاره به توطئه کشف حجاب پهلوی 🏷 m.k | @meysamkargariyan
• اینجا غزه و لبنان نیست! • آمریکاست... الــــبته این حــوادث، طــبیعیـست😊 آه کـودکان غـــزه هـنـــوز مــانده...!💔 🏷 m.k | @meysamkargariyan
«بوسه بر دستش نشد؛ گــردن بــه تــیغــش مــی‌نــهــیــم لااقل این گردن ما، ذوالفقاری می‌شود» 🌷
26.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 آشنایی با دکتر افتخارزاده، سرکردهٔ انجمن حجتیه 🔺از لجن‌پراکنی علیه انقلاب و امام در حساس‌ترین شرایط کشور تا کج‌فهمی و تحریفِ تاریخِ اسلام و عاشوراء 🏷 m.k | @meysamkargariyan
📝 مخالفت با فلسفه؛ عقل‌ستیزی پنهان ناشی از عدم فهم موضوع فلسفه ⏰ زمان مطالعه: کمتر از ۳ دقیقه ▪️ گاهی مخالفت با چیزی، از سر ضعف و ترس است؛ که این نوع مخالفت‌ها به جهت حذف صورت مسئله انجام می‌گیرد. حتماً همه شما این را در خودتان و یا اطرافیان‌تان نسبت به علم ریاضی مشاهده کرده‌اید. البته اگر طلبه باشید؛ به شکل فاجعه‌بارتری این پدیده را نسبت به ادبیات عرب خواهید یافت. بدِ ماجرا این است که به صِرف اعلام مخالفت و حذف صورت مسئله برای خودشان اکتفا نمی کنند؛ بلکه پا‌را فراتر گذاشته و در اقدامی مذبوحانه، از باب فرار رو‌به‌جلو و در راستای توجیه کار خود، مدّعی می‌شوند که اساساً ریاضی و ادبیات چه فایده ای دارد؟ چه کاربردی دارد؟ سینوس و رادیکال کدام نیاز زندگی را تأمین می کند؟ قیل و قال ادبا کدام درد جامعه را دوا می‌کند؟ اشکال ابن هشام به ابن مالک در یک مسئله دسته چندم ادبی، کدام خلأ را در طلبگی من پر می‌کند؟ ▫️ شخصاً نام طرفداران این جریان را «کاسبان تردید و تشکیک» می گذارم! اما غرض، معرفی نوع جهش یافته این پدیده است. کسانی که با غیرت مبارزه با عقل می‌کنند، آن‌چنان متعصّبانه شما را به در خانهٔ اهل‌بیت «علیهم السلام» دعوت می‌کنند که انسان گمان می‌کند اسلام را اینها تا الان زنده نگه داشته اند. اما واقعیت ماجرا چیست؟ ▪️ فلسفه به طور خلاصه عبارت است از هستی شناسی به روش عقل. به کسی که هستی را به روش عقل بشناسد، استدلال کند و برهان اقامه کند، فیلسوف گفته می‌شود. هر بحثی که شأنیت هستی‌شناسانه داشته باشد و متد و روش اثبات و انکار آن عقل باشد، آن بحث فلسفی است. سوال از این آقایان غیرتی این است که شما با چه مشکل دارید که می‌گویید فلسفه باطل است؟ با هستی‌شناسی؟ حتماً نه! پس احتمالا با عقل مخالفت دارید. مگر می‌توان با عقل مخالفت کرد؟ مگر می توان عقل را به عنوان طریقی اساسی برای کشف واقع انکار و ابطال کرد. بارها گفته‌ایم که بحث ما با مخالفین فلسفه، اصلاً فلسفی نیست، چون نوعا این عزیزان در فهم موضوع علم و ادراک اوّلیه نسبت به مبادی تصوریهٔ فلسفه دچار اشکال‌اند. در واقع بحث در این است که اصلا چیزی که تصور کرده‌اید فلسفه نیست، و آنچه ابطال و انکار می کنید، فلسفه نام ندارد. ▫️ البته می‌توان با یک فکر فلسفی مخالف بود، با یک فیلسوف مخالفت کرد؛ اما با فلسفه نمی‌توان مخالفت نمود، مخالفت با فلسفه یعنی مخالفت با عقل. لذا خلاصه کلام آن است که اساساً کسانی که اصل و ریشه فلسفه را باطل دانسته و شما را به قرآن و سنّت دعوت می‌کنند، از فهم موضوع فلسفه عاجزند و باید کمکشان کرد تا عجزشان مرتفع گردد. ▪️ تاریخ تشیّع را در پنجاه-شصت سال اخیر ملاحظه کنید، کمونیست‌ها که آمده‌اند، غیر از علّامه طباطبایی‌ها و شهید مطهّری‌ها چه کسی قلم زد تا پاسخ بدهد؟ کجا بودند این آقایانی که روی منابرشان خطبه قرّاء می‌خواندند که از آستان اهل‌بیت «علیهم السلام» جدا نشوید؟ غیر از اصحاب حکمت و فلسفه چه کسی پاسخ این شبهات را داد؟ همین آقایان نسبت به شبهات جریان روشنفکری در دوره اصلاحات لالِ مطلق بودند و علامه مصباح‌ها کار را جمع می‌کردند. اسلامی که اینها به ما ارائه می‌دهند، رو به انزوا است و اگر ما هم در آن اسلام متوقف شویم، منزوی خواهیم شد. ✍ میثم کارگریان 🏷 m.k | @meysamkargariyan
21.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لب ما و قصه زلف تو چه تصوری، چه حکایتی! تو و سر زدن به خیال ما چه ترحمی، چه عنایتی! زد اگر کسی در ِخانه‌ات دل ماست کرده بهانه‌ات “همه جا گرفته نشانه‌ات” به چه حسرتی، به چه حالتی!