شهید بهشتی: تشکل حق تشکلی است که انحصار طلب نیست. یعنی چه انحصار طلب نیست؟ یعنی این منطق خودپرستانه و ضد خداپرستی را ندارد که هرکس در این تشکیلات است، آدم خوبی است، هرکس در این تشکیلات نیست، آدم خوبی نیست. این تفکر، تفکر شیطانی است و نه رحمانی و نه یزدانی. تشکل خوب و سالم تشکلی است که یک نظام ارزشی را روشن و صریح مطرح میکند، میگوید ما پاسدار این نظام ارزشی هستیم. پاسدار این ارزشها هستیم. هرکه این ارزشها را دارد، مورد حمایت ماست. خواه عضو تشکیلات ما باشد، خواه نباشد. هرکس این ارزشها را ندارد، مورد انتقاد ماست. خواه عضو تشکیلات ما باشد، خواه نباشد.
📗 ضرورت و روح تشکیلات، صفحه۲۴
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
استاد پناهیان: ما باید کار تشکیلاتی را از پیامبر گرامی اسلام(ص) یاد بگیریم! ایشان مردم مدینه را در گروههای ۱۰ نفره سازماندهی کرد بهگونهای که هر ۱۰ نفر، یک مسئول داشتند و یک شورای مرکزی ۱۲ نفره تعیین شده بود که این گروههای ۱۰ نفره را سازماندهی میکرد. حالا شما ببینید کدام امامجمعه یا امامجماعتِ مسجد، اینطوری مانند پیامبر(ص) پای کارِ تشکیلاتی آمده است؟ ۹۷/۹/۸
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
استاد پناهیان: موضوع اصلی در معارف مهدوی، مختصات خاص خود حضرت به عنوان «امام» نیست؛ اطلاعات در اینباره آنقدر کم است که ما خودبهخود وادار میشویم دربارۀ «امت» فکر کنیم. به بیان دیگر، آن چیزی که ما در ارتباط با امام زمان(ع) خیلی نیاز داریم بدانیم؛ امتِ حضرت است و اینکه «این امت چگونه باید باشند؟» و الا مثلاً اینکه «حضرت الان کجا زندگی میکنند؟ چه ویژگیهایی دارند؟»، اینها اگرچه موضوعات خوبی هستند، ولی مشکل اصلی این است که ما بیشتر باید در اندیشۀ این باشیم که آیا آن امتِ لازم برای این امام، شکل پیدا کرده است یا نه؟ باید بیشتر در اینباره فکر کنیم، نه دربارۀ شخصِ خود حضرت.
پیامبران الهی گرامی اسلام(ص) نیز همان اول در جریان دعوت از خویشان، فرمودند: «چه کسی میآید به من کمک کند؟» یعنی پیامبر خدا(ص) هم که باشد، بالاخره کمک میخواهد و مسألۀ امت مطرح است. ما وقتی میخواهیم دربارۀ امام زمان(ع) صحبت کنیم، در واقع باید دربارۀ خودمان صحبت کنیم؛ این ما هستیم که به دوران غیبت، پایان خواهیم داد. ۹۵/۳/۲
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🚩 توصیه تشکیلاتی آیتالله بهجت(ره)
حضرت آیتالله بهجت رحمةاللهعلیه: چه خوب است که در هر شهری، #هیأتی (جمعی)، اعانهها و کمکهای مردمی را جمعآوری کنند و شبانه به فقرا و محرومین شهر برسانند و نگویند که چه کسی داده است. چیزی نمیگذرد که گویی همۀ اهل شهر، غنی هستند.
در محضر بهجت،ج۱،ص۴۵
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
این کتاب دربرگیرنده خاطرات تشکیلاتی فرماندهان بسیج دانشآموزی است. ...از نکات مثبت دیگر این کتاب، بیان خاطرات از زبان خود دانشآموزان است.
📙 کتاب خاطرات تشکیلاتی
📝 مؤلف: علیرضا ربانیمنش
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📥دریافت👇
خاطرات تشکیلاتی.pdf
668K
📙 کتاب خاطرات تشکیلاتی
📝 مؤلف: علیرضا ربانیمنش
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔹امام خامنهای: هر تشکیلاتی که بتواند بافت انقلابی را در خود حفظ کند و ارزشهای انقلابی را در تار و پود خود نفوذ دهد، قادر به انجام وظایف و کارهای بزرگ خواهد بود. ۱۳۷۶/۱۱/۲۰
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
انسان 250 ساله- امام باقر و ساماندهی تشکیلات پنهانی.mp3
5.51M
🎙پادکست| امام محمدباقر علیهالسلام و سازماندهی تشکیلات پنهانی تشیع به کلام امام خامنهای (۹۲/۷/۲۰)
#انسان۲۵۰ساله
#امام_باقر علیهالسلام
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔰 یک ایراد همگانی! (بخش۱)
🔸 استاد پناهیان: عافیتطلبی یک ویژگی بسیار فراگیر و مهم بین آدمهاست. تفسیر بسیاری از انگیزههای ما، #عافیت_طلبی است. ما بیشتر از عافیتطلبی ضربه میخوریم تا از شهوترانی، بیدینی، بیایمانی و کفر!
🔹 خیلی از ایرادها هست که بعضیها دارند و بعضیها ندارند(مثل حسادت، تکبر، آلودگی به شهوات و...) اما ایرادی که اکثر آدمها دارند عافیتطلبی است و اولین تکلیف ما در مبارزه با هوای نفس، مبارزه با عافیتطلبی است. اگر کسی با عافیتطلبی مبارزه کرد، میتواند با شهوتطلبی هم مبارزه کند.
🔹 عافیتطلبی یعنی انسان بگوید: «به دردِسر نیفتم» و این به مفهوم راحتطلبی خیلی نزدیک است. راحتطلبی و عافیتطلبی قابل ریشهکن کردن است؛ ولی متاسفانه در برنامۀ ما نیست که عافیتطلبی خودمان را ریشهکن کنیم. ۹۶/۱/۲۲
⚠️ ادامه دارد...
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔰 یک ایراد همگانی! (بخش۲)
🔸 استاد پناهیان: عافیتطلبی جلوههای مختلفی دارد. یکی از مهمترین جلوههای #عافیت_طلبی این است که انسان مسئولیت نپذیرد و احساس مسئولیت نکند. مثلاً یک بچههیأتی، بهجای اینکه خودش هیأت راه بیندازد، فقط در مراسم هیأت شرکت میکند. لازمۀ هیأت راه انداختن این است که آدم عافیتطلب نباشد.
جلوۀ اقتصادی عافیتطلبی این است که انسان برود یک جایی استخدام شود؛ درحالیکه خودش میتواند کاسبی کند و صاحبکار باشد، در روایت هست که این کار را نکنید(لا یُؤاجِرْ نفسَهُ..؛ کافی/۵/۹۰) ولی الان عافیتطلبی در جامعۀ ما، کارمندی و استخدام شدن را تبدیل به یک ارزش کرده است! ۹۶/۱/۲۲
⚠️ ادامه دارد...
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔰 یک ایراد همگانی (بخش۳)
🔸 استاد پناهیان: ما حاضر نیستیم پولهایمان را روی هم بگذاریم و کار کنیم و در سود و زیان هم شریک باشیم چون عافیتطلبیم و ریسکپذیر نیستیم. #عافیت_طلبی میگوید «پولتان را در بانک بگذارید!» آنوقت همیشه کسانی هستند که قانونی یا غیرقانونی از این پولها سوء استفاده کنند!
عافیتطلبی موجب بدبختی جامعه است و باعث میشود یک عده گرگصفت مردم را چپاول کنند. همانطور که الان تعدادی صهیونیست بر جوامع بشری حکومت میکنند. آنها در فیلمهایشان عافیتطلبی را یک ارزش معرفی میکنند و به مردم القاء میکنند که «عافیتطلب باشید!» ۹۶/۱/۲۲
⚠️ ادامه دارد...
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔰 یک ایراد همگانی (بخش۴)
🔸 استاد پناهیان: یکی از مظاهر #عافیت_طلبی، کم رفیق داشتن است! هر کدام از بچه حزباللهیها باید تعداد زیادی رفیق از طیفهای مختلف داشته باشند.
یکی دیگر از مظاهر عافیتطلبی این است که کار تشکیلاتی نمیکنیم. چون در کار تشکیلاتی باید رفیقت را متقاعد کنی، برایش وقت بگذاری، مراقب کارش باشی و مسئولیت کار او را برعهده بگیری! ۹۶/۱/۲۲
⚠️ ادامه دارد...
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔰 یک ایراد همگانی (بخش۵)
🔸 استاد پناهیان: ما در نتیجۀ #عافیت_طلبی، کار تشکیلاتی نمیکنیم، ولی دشمنان ما دارند شبانهروز کار تشکیلاتی میکنند. آنچه از قدرت دشمنان دین میبینید، نتیجۀ کار تشکیلاتی آنهاست. ما باید از عافیتطلبی فاصله بگیریم و بهدنبال کارهایی باشیم که مسئولیتآور است، نه زندگی کارمندی و بیدردسر؛ حتی در یک جای خوب.
آدم حزباللهی که وقتش را صرفِ کار تشکیلاتی و ارتباطگیری با رفقا نکند، به امام زمانش کمک نمیکند. امام زمان(ع) فرمود: وقتی شیعیان ما جمع شوند و قلباً با هم یکی شوند و ولایتمداری کنند، مژدۀ ملاقات ما بهتأخیر نمیافتد.(عَلَى اجْتِمَاعٍ مِنَ الْقُلُوبِ؛ احتجاج/۲/۴۹۹)
۹۶/۱/۲۲
⚠️ ادامه دارد...
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
امامموسیکاظم؛انسان ۲۵۰ساله.mp3
4.55M
🎙پادکست| زندگی تشکیلاتی امام موسی کاظم علیهالسلام به کلام امام خامنهای (۹۲/۹/۱۹)
"یک آدمی که فقط مسأله میگوید، معارف اسلامی بیان میکند، هیچ کاری به کار حکومت ندارد، مبارزهی سیاسی نمیکند که زیر چنین فشارهایی قرار نمیگیرد... . قضیه یک مبارزه طولانی، یک #مبارزه_تشکیلاتی، یک مبارزهای با داشتن افراد زیاد [بود]."
#انسان۲۵۰ساله
#امام_کاظم علیهالسلام
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🔰 یک ایراد همگانی (بخش پایانی)
🔸 استاد پناهیان: در بین ما مذهبیها، فقط «جهتگیریِ درست داشتن» ارزش محسوب میشود درحالیکه این تنها ارزش نیست! برای این جهتگیری درست، «تلاش سازماندهی یافته» لازم است. ما اهل تظاهرات ۹دی هستیم ولی اهل جلوگیری از فتنه نیستیم. آیا دشمن حتماً باید خیمۀ امام حسین(ع) را آتش بزند تا ما اقدامی کنیم؟!
طبق روایت، اگر تعداد مظلومان بیش از ظالمین باشد، دعای آنها برای رفع ظلم پذیرفته نیست (...فلا یستجیب لهم؛ الفردوس، ج۱، ص۱۴۹) ما اگر دعا کنیم خدا مدیران فاسد را ریشهکن کند، این دعا هم مستجاب نمیشود، چون ما خودمان میتوانیم با کار تشکیلاتی، مدیران فاسد را ریشهکن کنیم. اگر آدم صالحی هستی، ولی عافیتطلبانه زندگی میکنی، نه دعایت و نه شعارت علیه فساد، بهدرد نمیخورد.‼️
فقط گریهکن امام حسین(ع) نباشیم، بلکه واقعاً به درد مولایمان بخوریم و برایش یار جمع کنیم، بهحدی که وقتی امام حسین(ع) ما را دید بگوید: اگر در مدینه بود کار ما به کربلا کشیده نمیشد... . ۹۶/۱/۲۲
💬 #عافیت_طلبی
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
🖼 طرح
◀️ حرکت در مسیر انجام وظیفه
#امام_حسین (ع) | #انسان۲۵۰ساله
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
✌️ظهور دو مرحله دارد!
🔸حجتالاسلاموالمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: به قول سیدحسن نصرالله میگفت که: همه میگوییم یابن الحسن و ظهور، ظهور دو مرحله دارد...
🔸میگوید: من نشستم و فکر کردم: یک مرحله که: آقایان بریزید بیرون، حضرت آمدهاند، شمشیر یا اسلحه به دست، استشهادی، عملیات، این را همه آمادهاند.
🔹ولی مرحلۀ دومش، #اقامۀ_عدل است. یک مرتبه میگویند: آهای شما شیعیان که در طول قرنها گفتید یابنالحسن! حالا موقعیت شد، یک میلیارد فقیر گرسنه داریم در آفریقا، چه کسی برنامه دارد برای آن؟ شیعه اینقدر بزرگ نشده است که برای اینها #برنامه داشته باشد. اینها برنامهریزی میخواهد، بنا نیست که با معجزه، حل شود و برود.
🔸مرحلۀ دومش سخت است. باید شیعه بزرگ شود برای اقامۀ عدل، درست است که ۳۱۳ نفر هستند، ولی سرفصلهای کاری، ۳۱۳ نفرند. بقیه شیعه باید کار از آنها بر بیاید.
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
⚠️چرا دوره غیبت استمرار پیدا کرده است؟!
🔸آیتالله حائری شیرازی (رضواناللهتعالی علیه): امام زمان عج الله، وقتی مالک امت میشود که امت تابع حجت درونیاش (عقل) بشود. این حجت درونی، حلقه واسطه بین انسان و حجت بیرونی (انبیاء و امامان معصوم علیهم السلام) است.
🔹آنهایی که با حجت بیرونی درگیر میشوند و سنگ به آن میزنند، قبلاً به حجت درونیشان سنگ پرانی کردهاند. کسانی که با علی و فاطمه علیهم السلام، آن طور رفتار کردند، قبلاً با حجت درونیشان این رفتار را کردهاند. قبلاً به حجت درونی خود بند انداخته و آن را به اطاعت از هوی و هوس وادارش کردهاند. قبلاً در، به پهلوی حجت درونی خود زدهاند.
🔹برای شروع کار، باید با حجت درونی خود تجدید بیعت کنید. بگردید و آن حجت درونی را در خود پیدا کنید و آن همان عقلی است که به شما دادهاند.
@haerishirazi
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
⚠️چرا دعای ما برای ریشهکن کردن مدیران فاسد مستجاب نمیشود؟!
🔹استاد پناهیان: طبق روایت، اگر تعداد مظلومان بیش از ظالمین باشد، دعای آنها برای رفع ظلم پذیرفته نیست (...فلا یستجیب لهم؛ الفردوس، ج۱، ص۱٤۹). ما اگر دعا کنیم خدا مدیران فاسد را ریشهکن کند، این دعا هم مستجاب نمیشود، چون ما خودمان میتوانیم با کار تشکیلاتی، مدیران فاسد را ریشهکن کنیم.
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
کتاب حاضر، در راستای آموزش کار تشکیلاتی ویژه فرماندهان و اعضای شورای واحدهای مقاومت بسیج دانشآموزی تدوین شده است. مباحث در شش فصل سامان یافته است. ابتدا مسئلهشناسی مطرح شده و مسئله تعریف شده است و سپس شناسایی مسائل در مراحل پنجگانه آموزش داده شده است، که این مراحل عبارتند از: جذب و نگهداری، سازماندهی، برنامهریزی، اجرا و ارزیابی.
📙 کتاب یک قلپ مدیریت
📝 مؤلف: حمیدرضا محمدی
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
📥دریافت👇
یک قلپ مدیریت.pdf
1.28M
📙 کتاب یک قلپ مدیریت
📝 مؤلف: حمیدرضا محمدی
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
💬تنها با انتقاد کردن، مشکلات حل نمیشود.
🔸استاد پناهیان: همه مشکلات با ۹ دی و ۱۹ دی حل نمیشود بلکه یک اقدام دیگر لازم است و آن اقدام مهم این است که مردم تا آنجا که میشود تشکل بیابند، باهم کاری را انجام دهند.
🔸مسئولین کشور، از دولت تا مجلس هرچند همه پاک دست باشند و درست عمل کنند، بازهم بدون حضور سازمانیافته مردم مشکلات کشور حل نمیشود. ساختار حاکمیتی بدون تشکیلات مردمی جواب نمیدهد.
🔸بنده با انتقاد از دولتها مخالف نیستم، ولی تنها با انتقاد کردن، مشکلات حل نمیشود. در مقاطع مختلف دولت مردان خوبی در بخشهای مختلف کشور سرکار آمده اند. پس چرا نتوانستند مشکلات را حل کنند؟
🔸مدیران قوی هم جای تشکلهای مردمی را نمیگیرند. بخشی از مشکلات تنها به دست مردم حل میشود.
🔹تشکیلات مردمی یعنی این که عدهای از مؤمنین جمع بشوند و و یک بخش غیررسمی، در موضوعات مختلف تشکیل دهند و در امور شهر اثرگذار باشند. آنها از شهر مواظبت کنند و به امور معیشتی و سیاسی رسیدگی کنند.
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای تشکیلاتی
☑️ eitaa.com/joinchat/466485249C9adacb35a5
4_5789508837178343579.pdf
391K
📚 سیر جامع کتب و جزوات مطالعاتی با موضوع تشکیلات و کار تشکیلاتی در ۴بخش:
🔸 تشکیلات در نگاه بزرگان
🔹 تشکیلات در قلم نویسندگان و محققین
🔸 تشکیلات در عرصه اقدام و عمل
🔹 نشریههای تشکیلاتی
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای
تشکیلاتی | @Mezmar_ir
💬 یکی از مؤمنین میگوید که من مأموریتی را برای امام صادق(ع) انجام دادم برگشتم جوابش را خدمت ایشان بدهم، گزارشم را به آقا دادم، آقا فرمودند راستی شما با فلانیها ارتباطتان چهجوری است؟ میگوید من گفتم آقا، ما آنها را زیاد تحویل نمیگیریم. آنها عقیدۀشان مثل ما محکم نیست به امر امامت و اینها. حضرت فرمودند که ما اهلبیت فاصلۀمان با شما زیادتر است یا شما با آنها؟ آن آقا میگوید که من گفتم خب معلوم است ما فاصلۀمان با شما خیلی بیشتر است از فاصلۀ ما با آنها. بعد حضرت فرمودند که خب چطور ما شما را تحویل میگیریم بعد شما آنها را تحویل نمیگیرید؟ بعد حضرت ادامه دادند. فرمودند خدا فاصلهاش با ما چقدر است نسبت به فاصلۀ ما با شما؟ خب دیگر آنجا بینهایت است دیگر فاصله چون خدا که بینهایت است دیگر ائمۀ هدی به هر کجا رسیده باشند منهای بینهایت میشود یک بینهایت باقی میماند. درست است؟ میگوید که ما گفتیم که خب بله. بعد فرمود اگر خدا به ما اهلبیت نگاه نکند بهخاطر فاصله، آنوقت ما اهلبیت چهکار کنیم؟ ما به شما نگاه نکنیم به خاطر این فاصله بعد شما بهخاطر آن یک مقدار فاصله میخواهی نگاه نکنی به آن یکی گروه از مؤمنان؟ به مقایسۀ خودتان با دیگران و دیگران با خودتان نپردازید. میبینید در یکی از روایتها اهلبیت اصلاً نهی میکنند. میفرمایند که: «ما أنتم وَالبَرائَة؟» یعنی چی شما هی بیزاری میجویید از همدیگر؟! برائت نه به معنای تولّی تبرّی ها! این برائت معنایش این است، مؤمنین، شیعیان، در خودشان، در جامعۀ دینی، هی از همدیگر بیزاری میجویند. آقا چرا اینجوری میکنی شما؟! ما به صورت تجربی میبینیم که نوعاً مذهبیها دچار این آفت هستند. «ما أنتُم وَالبَرائَة یَبرَأُ بَعضُکُم مِن بَعض»؛ هی شما آن یکیها را تحویل نمیگیرید و هی ازشان دوری میجویید. که یعنی چون آنها آدمهای خوبی نیستند. بحث فاصله گرفتن است.
🔹 استاد علیرضا پناهیان
🚨 پایگاه جامع نشر محتوای
تشکیلاتی | @Mezmar_ir