🔴 #شایعه| موجودی عابربانک خانم ناهید حسین پور هیکل ابادی همسر سردار عابدین خرم فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی!
🔴 #واقعیت:
1️⃣ خانم ناهید حسین پور هیکل ابادی توسط پلیس فتای آذربایجان شرقی بازداشت شده و بنا بر اظهارات متهم این فرد هیچ نسبت سببی و نسبی با هیچ مسئول یا فرماندهان سپاه ندارد.
2️⃣ این موجودیها طبق فیلم فوق و اظهارات پلیس فتا با تکنیک های کلاهبرداری بصورت حبابی و کذب ایجاد میشود. موجوی واقعی دارنده این کارت چیزی کمتر از صد هزار تومان میباشد. این افراد یک شبکه تبهکارند و بارها با همین ترفند از افراد مختلف بصورت میلیونی و ده ها میلیونی کلاهبرداری کرده اند.
3️⃣ شبکه معاند ضدانقلاب با گذاشتن شواهد و قرائن کنار همدیگر از جمله اینکه روستای هیکل آباد در منطقه آذربایجانشرقی است، برای باورپذیری در ذهن مخاطب، گزینه فرمانده سپاه آذربایجان شرقی در راستای پروژه ناامیدسازی مردم و تخریب جایگاه سپاه انتخاب کرده بودند
4️⃣ ویدئوی دیگر با همین ترفند توسط همین شخص و باند در تاریخ ۹۹/۹/۸ منتشر شده بود
زود باور نکنیم
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
⛔️ شبهه ⛔️
قران اگر کتاب خدای بینهایت داناو توانابود چرا ایات زیادی از قران به عنوان کار گزار امور جنسی محمد بوده؟ ؟؟؟
به تعدادی از این ایات اشاره میکنم
1 - حضرت محمد، نسبت به سایر مومنان برتری خواهد داشت. (آیه ۶ سوره احزاب)
2-حضرت محمد، میتواند با دختران عموي و دختران عمه و دختران دايى و دختران خاله اش که با حضرت محمد از وطن خود هجرت کردند، ازدواج کند. (آیه ۵۰ سوره احزاب)
3 - حضرت محمد از رعایت عدالت و شناختن حق تساوی برای زنان خود معاف است. (آیه ۵۱ سوره احزاب)
4 - زنان حضرت محمد، از انچه به ایشان عطاء می شود ( نفقه ) باید همه خشنود باشند. (قران .آیه ۵۱ سوره احزاب)
5-هرگاه کسی از زنان حضرت محمد متاعی می طلبد باید که از پشت پرده با آنان صحبت کنند. (آیه ۵۳ سوره احزاب)
پرسش نخست :
راستی چرا خدا همه جوره به فکر محمد بوده اما به فکر حقوق بشر نبوده
💡کلمات کلیدی : #قرآنی #حضرت_محمد, #ازدواج #شبهات_پیامبر
❇️ پاسخ شبهه: ❇️
✅ تحلیل اول:
بر خلاف ادعای متن در ترجمه آیه گفته نشده حضرت محمد نسبت به سایر مومنان برتری دارد بلکه فرموده:
پيامبر به مؤمنان از خودشان سزاوارتر [و نزديكتر] است و همسرانش مادران ايشانند
برتری به معنای بهتر بودن از همه دیدگاه های شخصی و مادی است،اما وقتی کلمه سزاوارتر در دنبال کلمه مومنان بکار رفته مسلما منظور همان سزاواری دینی است
نویسنده سعی داشته مطلب را جوری القا کند که گویا خداوند میان انسانیت پیامبر و دیگر بنده های خود تبعیض قائل گشته،درصورتی که اگر اینطور بوده خداوند باید میفرمود:
پيامبر به انسانها از خودشان برتر است!
این سزاواری بدین معنا نیست که از لحاظ اصول انسانی دیگر بندگان خدا از او کمتر هستند!
لیکن وقتی که کلمه "مومنان" بکار رفته،موضوع ایمان است که دقیقا هم جمله خالی از اشکال میباشد
در اصل هر شخصی نمیتواند مانند یک پیامبر سختی های امتحان الهی را متحمل شود و یا معصوم بماند،
قطعا پیامبر یک دین که خود ناشر و مبلغ یک آئین است اولین پیرو کامل همان مکتب میباشد
http://yon.ir/J1qz
✅ تحلیل دوم:
اولا که در بخش مربوطه حرف بسیار عجیب و یا به دور از منطقی زده نشده!
برای مثال شواهدی وجود دارد که میگویند در زمان باستان،ازدواج های محارم میان مادر و پسر،دختر و پدر رواج داشته
همچنین زمان اعراب جاهلی نوع هایی از روابط موجود بوده که جهت درک کثیفی آن کافیست بدانید در یکی از چند روش مذکور،اعراب جاهلی همسران خود را معاوضه میکردند
آیا از نظر شما اینکه اسلام نظریه ازدواج با نامحرم همچون دختران دایی و خاله و ... را ترویج داده زشت است یا ازدواج های میان خانواده با محارم در باستان و اعراب جاهلیت؟
ثانیا لازم به ذکر است پیامبر هیچگاه از این امتیاز استفاده نکرد چرا که بیشتر جنبه آموزش قواعد ازدواج در اسلام را داشته تا اینکه جنبه عملی شدن توسط پیامبر و ایشان اثبات کرد شخصی نیست که از جایگاه معنوی خود،مانند شاهان خوشگذران سوء استفاده داشته باشد!
منبع:
طبری،ابوجعفر محمد بن جریر، جامع البیان فی تفسیر القرآن، ج 22، ص 17
✅ تحلیل سوم:
برای ما جالب است که ملحدان یک بار پیامبر را متهم به زنبارگی میکنند و باری دیگر پیامبر را متهم به این میکنند که شخصیتی کم اهمیت به جامعه زنان است!
البته که اگر حضرت محمد قرار بود مانند پادشاهان نالایق امورات خود را به عیش و نوش و همخوابگی بگذراند یک پیامبر بزرگ و موفق نبود،
يكى از خصايص پيامبر(ص) اين بود كه به خاطر شرایط خاص زندگى طوفانى و بحراني مخصوصا در زمانى كه در مدينه بود و در هر ماه تقريبا يك جنگ بر او تحميل میشد و در همين زمان همسران متعدد داشت، رعايت حق قسم به حكم آيه فوق از او ساقط بود، و میتوانست هر گونه اوقات خود را تقسيم كند هر چند او با اين حال حتى الامكان عدالت را- چنان كه در تواريخ اسلامى صريحا آمده است- رعايت میكرد.
ولى وجود همين حكم الهى آرامشى به همسران پيامبر ص و محيط زندگى داخلى او مىداد.
همچنین با این اوصاف پیامبر در هر سفر میتوانستند همسری که تحمل و ویژگیهای نسبی اخلاقی بهتری داشتند را همراه خود ببرند و یا در ایام بیماری روحی و جسمی همسری که نیازمند یاری بیشتر بودند،قادر بودند بیشتر برایشان زمان بگذارند
یادمان باشد عدالت و مساوات تفاوت دارد
پیامبر باید عدالت رفتاری بین هر همسر را رعایت میکردند و نه مساوات رفتاری زیرا که عدالت تاثیر بیشتری دارد
http://yon.ir/THc0
✅ تحلیل چهارم:
در قسمت چهارم به طور مجدد شاهد این هستید که نویسنده ملحد طبق منطق ملحدانه خود،با علمی اندک به یک ترجمه مضحک و بدور از آگاهی پرداخته!
👇ادامه پاسخ در پست بعدی👇
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
👇☝️☝️ادامه پاسخ از پست قبلی☝️☝️👇
زیراکه اصل آیه هیچگاه اصلا اشاره ای به نفقه نداشته!
این مقوله در ادامه آیه مربوط به قسمت ابتدایی آیه است که میفرماید:
( به خاطر شرائط خاصّ زندگي ) ميتواني موعد همخوابگي هر يك از زنان را به تأخير اندازي ( و به وقت ديگري موكول كني ) و هر كدام را بخواهي ميتواني در كنار خود جاي دهي ، و هرگاه يكي ازآنان را كه كنار گذاشتهاي خواستي او را نزد خود جاي دهي ، گناهي بر تو نيست
خداوند در ادامه آیه از همسران پیامبر(ص) خواسته نسبت به حکم در این شرایط محزون نشوند و درک بهتری از اوضاع بحرانی پیامبر داشته باشند
چرا که شرایطی مطلوب نبوده که پیامبر بخواهد تصمیم بگیرد به مسائلی از جمله تقسیم تعامل با همه همسرانش،رسیدگی کند و جنگهای بزرگی در پیش رو بوده که قطعا اولویت اسلام با این موارد میباشد!
http://yon.ir/9GTy
✅ تحلیل پنجم:
طبیعتا جایگاه زنان پیامبر در حد و سطحی بوده که از هر نگاه نا پاک مبرا باشند
آنها چون الگوی بانوان جهان اسلام تلقی میشوند،خود باید در شرایطی خاص باشند
شرایطی من جمله استفاده از لباس و وسائل مجلل در کوچه و بازار اگر چه برای دیگر زنان اشکالی نداشت،
اما برای که زنان حضرت محمد رسالتی همچون همسری برای پیامبر اسلام و القابی مانند (ام المومنین) را بر دوش میکشیدند،امری غیر معمول بوده
همانطور که در باستان نیز زنان درباری حق تجلی و جلوه نمایی نداشتند زیرا همسر یک شخصیت بالا مقام باید از این موارد مبرا و بدور باشد
http://yon.ir/QXhD
ملحدین ارجمند و گرامی با این دروغ ها و تحریفات تکراری که هربار در غالب جدید نشر میدهند،کمک بیشتری به امر روشنگری دارند و ما با این پاسخ ها در میابیم دین اسلام هیچ رفتار خارج از چهارچوب و قانون نداشته!
اسلام همیشه دین حق و خار چشم کافران (مغرض و جاهل) بوده است
❓سوال ما از ملحدین :
آیا شما روشنفکران و مدعیان تفکر که برای صدها زن و مرد کشته شده خود زیر ظلم آل سعود جوک میساختید و با القاب زشت نسبت به آنها فضای مجازی را ملبس کرده بودید،حال چطور شده که نگران حال و روز زندگی زنان پیامبر (ص) میباشید!!
شما روشنفکرانی که از کشته شدن روزانه ده ها زن و مرد عرب (شیعه و سنی) زیر لگد های داعش احساس رضایت دارید،چطور انتظار دارید مردمان باور کنند نگران زندگی شخصی همسران پیامبر هستید!!!
التماس تفکر!
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
⛔️ شبهه ⛔️
همواره یک شبهه رایج و کهنه توسط اسلام ستیزان مطرح میشود که چرا پیامبر اسلام(ص) چندین همسر داشته؟ و آیا ازدواج های پیامبر برای هوسرانی بوده؟ (معاذالله)
❇️ پاسخ شبهه: ❇️
✔️ اولا: هیچکس ادعانکرده #پیامبر (ص) اصلانیازجنسی نداشته است.
✔️ ثانیاٌ: درباره تعدادزنان پيامبربرخي به مبالغه سخن گفته اند.پیامبر(ص) درطول حیاتشان با 13 زن خطبه عقدخواند، ازاین تعدادبا دوتن به برگزاری خطبه عقدبسنده کردو بدون عروسی و زندگی مشترک ازهم جداشدند. اما 11 تن را به خانه بردو با آنان زندگی کرد: خدیجه،سوده، عایشه، زینب ام المساکین، حفصه،ام سلمه، زینب بنت جحش، جویریه، ام حبیبه، میمونه، صفیه؛ که هنگام رحلت ایشان، 9 تن آنها زنده بودند.
http://yon.ir/H6So
(ضمنا حکم محدود کردن ازدواج دائم به 4 همسر پس از ازدواجهای پیامبر بوده (تا قبل از سال 9 هجری))
✔️ ثالثا:ازدواج های پیامبر (ص) برای ارضاء غرایزنفسانی نبوده، به دلایل زیر:👇
1 – ازدواج پیامبر(ص) در 25 سالگی با بیوه ای که 15 سال ازاو بزرگتربوده و 25 سال زندگی با اوبدون اختیارهمسری دیگر . ایشان تا حدود ۵۵ سالگی تنهایک همسر داشتند.👌
"جان ديون پورت" مي گويد: "آيا ممکن است مردي که به شهرت توجهي بسيار دارد، در چنان کشوري که تعدد زوجات عمل عادي محسوب مي شد،در چنان کشوري که تعدد زوجات عمل عادي محسوب مي شد،براي مدت 25 سال به يک زن قانع باشد، آن هم 15 سال از او بزرگ تر؟! ☺️(جعفر سبحانی ، فرازهایی از تاریخ اسلام)
2 – بنابر شواهد تاریخی پيامبر(ص) از ناحيه افراد و قبائل مختلف تحت فشار بود كه از آنها همسر بگيرد، و هر يك از قبائل مسلمان افتخار مى كردند كه زنى از آنها به همسرى پيامبر (ص) در آيد، حتى بعضى از زنان بدون هيچگونه مهريه، حاضر بودند خود را به عنوان (هبه ) در اختيار آن حضرت بگذارند و بى هيچ قيد و شرط با او ازدواج كنند. (از جمله عایشه و حفصه که توسط پدرانشان ابوبکر و عمر، به پیامبر پیشنهاد شدند)
به همین دلیل، قرآن، بعد از گرفتن 9 زن، ازدواج دیگر را بر پیامبر ممنوع کرد. (آیه 52 سوره احزاب) بنابراین آزادى پیامبر در ازدواج، متوقف مىشود، تا مردم بدانند که ازدواج پیامبر(ص) تنها برای پاسخ به غریزه انسانی و دفع شهوت نبوده، بلکه هدف والاتری در آن وجود داشته است.
3- همه همسران پیامبر بجزعایشه بیوه بودند.چرا پیامبربعد از او با زنان بیوه و مسنی که از زیبایی بهره نداشتندازدواج کرد؟! 😉
4- زندگی زاهدانه و به دور از تجملات پیامبر(ص) با هوسرانی و انگیزه ارضاء غرایز نفسانی منافات دارد.
5- دو تن ازهمسران پیامبر( ص) کنیزبودند (جویریه و صفیه) که پیامبر(ص) می توانست بدون ازدواج ازآنها لذت ببرداما پیامبرابتدا آنها را آزاد کرد،سپس آنها بااختیار خودبا پیامبر(ص) ازدواج کردند.👌
5- پیامبر(ص) با قبایلی وصلت می کردکه برای تحکیم روابط سیاسی به اتحادبا آنهانیاز داشت.مانند ام حبیبه دخترابوسفیان ازبنی امیه،ام سلمه از بنی مخزوم، سوده از بنی اسد، به همین دلیل با هیچ دختری از انصار ازدواج نکرد زیرا از ناحیه آنان خطری احساس نمی کرد.😊
دقیقابه همین دلیل،پس ازازدواج رسول خدا(ص) با جويريه و صفيه هیچگونه تحركى را از سوى بنى نضير و بنى مصطلق (دو قبیله یهودی مدینه) در برابر آن حضرت مشاهده نمیکنیم.
6 – دربحبوحه جنگهای سخت ( احد) ازدواج های متعددداشت ولی بعدازفتح مکه (پایان بحران های سیاسی) ازدواجی انجام نداد.
بنابراین همگی ازدواجهابنا به مصالح سیاسی و اعتقادی بوده:
🔺تحکیم روابط باقبایل بزرگ عرب،
🔺تغییرفرهنگهای غلط زمانه مثل منع ازدواج باهمسر پسرخوانده،
🔺 تکریم یک بانوی محترم و..
✔️ رابعا: تحلیل ازدواجهای پیامبربدون توجه به فرهنگ ازدواج درجزیره العرب درآن عصر وحتی عصرکنونی اشتباهی بزرگ است. درآن جامعه:
1 –چندهمسری امری معمول وپسندیده بود. (هنوز هم هست) 👉
2 – محدودیت سنی برای ازدواج وجود نداشت.
3 – مجردماندن زنان بیوه امری ناپسند و زشت تلقی می شد.👉
4- محدودیت درتعداد همسر وجود نداشت.و اسلام آنرامحدود کرد.
5 – دروضعیت ناگواراقتصادی حاکم برآن جامعه وتمرکز ثرون دردست قدرتمندان،همسرگزینی وسیله ای برای کمک به خانواده دختر بود.به همين جهت بودکه مشرکان قريش، درمسير مبارزه اقتصادي به پيامبر(ص) شوهران دختران آن حضرت راتشويق مي کردندکه دختران پيامبر را طلاق دهند و آنان را به خانه پيامبر بفرستدتابه اين وسيله،مشکل اقتصادي پيامبر بيش تر بشود.
6 –جنگهای قبیلگی با ارتباطات فامیلی حذف میشد. لذا با ازدواج،درگیری ها ازبین می رفت و مودت ایجاد می شد.
http://yon.ir/H6So
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
┈┅ ❁⛔️ شبهه ⛔️
اخیرا شبهاتی رو مشاهده کردم درمورد اینکه پیامبر (ص) آغاز کننده جنگ بدر بودن...
لطفا دراین مورد توضیح بفرمائید
❇️ پاسخ شبهه: ❇️
🔺جنگ #بدر اولین جنگ بزرگ پیامبر صلی الله علیه واله وسلم
🔸بیان چرائی وقوع جنگ بدر
پر واضح است که پیامبر صلی الله علیه واله وسلم پس از بعثت سال در مکه بودند و ایشان و پیروان ایشان تحت سخترین شرایط زندگی میکردند و امثال بلال، یاسر، سمیه، ابن مسعود، عمار و ....سخترین شکنجه ها را به جان خریدند و بعضی از این بزرگواران در این راه و استقامت در مسیری که انتخاب کرده بودند به شهادت رسیدند، پیامبر صلی الله علیه واله وسلم و مسلمانان تصمیم بر هجرت به مدینه گرفتند ومقدمات آن آماده شد و خلاصه تمام اموال و دارائی های خود را در مکه گذاشته و از نقاط مختلف به سوی مدینه رفتند طوری که رفتنشان از دید مشرکین مکه پنهان بماند
مشرکین مکه چون هجرت مسلمانان را دیدند تمام دارئی های آنان را در مکه مصادره کردند، علت اصلی جنگ بدر باز پس گیری اموال غارت شده مسلمانان از دست مشرکان بود
🔺مسلمین مهاجر در شهر مدینه در تنگدستی و فقر به سر می بردند. از این رو وقتی رسول خدا خبر یافت کاروان تجاری قریش به سرپرستی ابوسفیان بن حرب از شام به مکه باز میگردد تصمیم گرفت با سپاه مسلمین به کاروان حمله ببرد (1) و به تلافی اموال مصادره شده ی مسلمانان مهاجر، اموال و کالاهای بازرگانان قریش را مصادره کند.
ابوسفیان زمانی که از خروج رسول الله (ص) برای مصادره کاروان با خبر شد از ادامه حرکت خودداری کرد و شخصی به نام "ضمضم بن عمرو غفاری" را به مکه فرستاد و به او گفت: بزرگان مکه و صاحبان کالا را با خبر کن تا برای نجات کاروان از حمله مسلمانان اقدام کنند(2) او نیز طبق سفارش ابوسفیان هنگام ورود به مکه گوشهای شتر خود را برید و بینی آن راشکافت و جهازش را برگرداند و پیراهن خود را از جلو و عقب چاک زد و روی شتر ایستاد و فریاد زد:
👈«ای قریش خسارت خسارت اموال شما که همراه ابوسفیان است در معرض حمله محمد(ص) و یارانش میباشد کمک کنید.»(3)
✔️از این عبارت مشخص می شود که مال التجاره موجود در این کاروان تنها مال شخصی ابوسفیان نبوده بلکه اموال قریش بوده که سرپرستی کاروان بر عهده ابوسفیان بوده است و مصادره آن اموال ، به تلافی مصادره اموال مسلمین درمکه بوده نه اینکه جنگ ابتدایی.
📚منابع
1. ابن هشام ؛ السیره النبویه، محمد محی الدین عبدالحمید ( تحقیق و ضبط و تعلیق ) ، قاهره، مکتبه محمد علی صبیح و اولاده، 1383 ق، 2/440 و و طبری، محمد بن جریر؛ تاریخ طبری، بیروت، موسسه اعلمی، 1403 ق، چاپ
2.یعقوبی، احمد بن اسحاق؛ تاریخ یعقوبی، بیروت، دارصادر، بی تا، 2 / 45
3. السيرة النبوية، پیشین، 2 / 442
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
⛔️ شبهه ⛔️
برگی از تاریخ :
عایشه میفرماید :روزی پیغمبر به خانه ما آمد ،من در ننوی نشسته بودم و باد می خوردم مادرم مرا از ننو پایین آورد و صورتم را با آب شست آنگاه (مادرم ) مرا کشید و برد و چون به نزدیک در رسیدم مرا نگاه داشت تا کمی آرام شدم (دلهره و اضطراب ) آنگاه بدرون رفتم و پیغمبر خدا در اطاق ما بر تختی نشسته بود مردم و زنان برفتند و پیغمبر در خانه ام با من زفاف کرد من در آن وقت ٩سال داشتم .
برداشت از تاریخ طبری جلد ٤ ص ١٢٩١و ١٢٩٢.
❇️ پاسخ دوم شبهه ❇️
♦️بررسی و اثبات سن عایشه هنگام ازدواج با پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله )
علمای اهل سنت و اکثر علمای شیعه بر این اعتقادند که عائشه هنگام ازدواج با پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله ) 6 یا 7 ساله بود. ولی طبق اسناد به دست آمده از کتب خود علمای اهل سنت به این نتیجه می رسیم که عائشه هنگام ازدواج با پیامبر حداقل 18 یا 19 ساله بوده و باکره هم نبوده است.
مشهور این است که پیامبرصلی الله علیه و آله عایشه را در سن شش یا هفت سالگی به عقد خود درآورده و پس از هجرت به مدینه در نه سالگی به خانه اش درآورد و با او زفاف کرد این خبر از خود عایشه نقل شده است.
(طبقات، ج8، ص39 / طبری، ج2، ص413)
امّا این مطلب به دلایل زیر صحیح نیست و سن او بیش از این می باشد.
1) بیشتر احادیثی که سن عایشه را هنگام ازدواج 9 سال گفته اند یا از طرف هشام بن عروه روایت شده است و یا از سوی راویان عراقی و شگفت اینکه اهل مدینه ؛ آنهایی که هشام بن عروه بیشتر از هفتاد سال نخست زندگی خویش را در میان شان گذارنده بود این مساله را روایت نکرده اند.
2) بخاری در کتاب تفسیر خویش حدیثی را از عائشه نقل نموده که در آن می گوید:هنگام نزول آیه «بل الساعه موعدهم و الساعه ادهی و امر» که جز سوره قمر به حساب می آید، من جاریه ای بودم و در بازی می کردم.
(فتح الباری، شرح صحیح البخاری، ج8، ص486)
لفظ جاریه در زبان عرب به معنی دوشیزه آمده است.
کتاب های تفسیر و حدیث می گویند که این آیه هشت سال قبل از هجرت پیامبر به مدینه نازل شده است. اگر سن عایشه را هنگام نزول این آیات اقلاً 10 سال فرض کنیم، سن وی هنگام ازدواج باید در حدود 20 بوده باشد.
3) طبری می گوید که ابوبکر دارای چهار فرزند بود که همه آنها در دوره جاهلیت بدنیا آمده بود.(تاریخ طبری، ج4، ص50)
اگر این سخن طبری درست باشد که عائشه قبل از بعثت پیامبر به دنیا آمده باشد، پس او به هیچ صورتی نمی تواند که هنگام ازدواج نه ساله بوده باشد.
4)براساس روایت های معتبر تاریخی، «اسماء» خواهر بزرگ عائشه ده سال از او بزرگتر بوده است.
(سیر اعلام النبلاء / ج2 / ص289 و البدایه و النهایه / ج8 / ص371)
و کتابهای بسیار معتبر تاریخ گزارش می دهند که اسماء در سال هفتاد و سوم هجری به عمر صد سالگی بدرود حیات گفت.(البدایه و النهایه / ج8 / ص372)
اگر اسما در سال هفتاد و سوم هجری صد ساله بوده باشد پس عمر او هنگام هجرت باید بیست و هفت یا بیست و هشت بوده باشد. بر اساس این روایت تاریخی اگر عمر اسماء در اثنای هجرت بیست و هفت و یا بیست وهشت بوده باشد، عائشه در آن زمان باید هفده ساله یا هجده ساله بوده باشد. اگر عائشه در سال اول یا دوم هجری ازدواج نموده باشند، باید عمر وی در اثنای ازدواج هیجده یا بیست بوده باشد.
5) ابن هشام از اولین نگارندگان سیره پیامبر معتقد است که عائشه از ایمان آورندگان به حضرت محمد(صلی الله علیه و آله ) در سالهای نخست، است ،.(السیره النبویه / ج1 / ص227 - 234)
برای پذیرش دینی باید کودکی حداقل بتواند راه رود و حرف زدند. پس اگر عائشه در سال اول بعثت پیامبر سه ساله و یا پنج ساله بوده باشد، پس هنگام ازدواج باید حداقل 16 یا 18 ساله بوده باشد. ابن هشام می گوید که عایشه بعد از هیجده نفر ایمان آورده است(ابن هشام / ج1 / ص271) بر مبنای این سخن ابن هشام، سن عائشه هنگام ازدواج باید در حدود 16 تا 20 سال بوده باشد.
6) عائشه قبل از خواستگاری پیامبر صلی الله علیه و آله، نه تنها که نامزد مرد دیگری بود که حتی آماده ازدواج بوده است. این شخص«جبیربن مطعم» نام داشت.(طبقات الکبری / ابن سعد / ص529، الاصابه / ج4 / ص356)به این معنی که هشت سال قبل از هجرت، در آن زمانی که ابوبکر می خواست به حبشه هجرت نماید، نزد مطعم رفت و گفت که او می خواهد عائشه را از قید نامزدی فرزندش جبیر می باشد با فرزندش تزویج نماید، ولی مطعم به خاطر آنکه ابوبکر مسلمان شده بود، عقد نامزدی فرزندش را با عائشه فسخ نمود. از این روایت بر می آید که حتی هشت سال قبل از نامزدی عائشه با پیامبر، وی آماده ازدواج بوده است.
اگر فرض کنیم عائشه هنگام ازدواج با جبیر حداقل نه ساله بود و این ازدواج طبق روایات قبل از...
👇ادامه پاسخ در پست بعدی👇
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
👇☝️☝️ادامه پاسخ از پست قبلی☝️☝️👇
بعثت بود می توان نتیجه گرفت عائشه هنگام تزویج با پیامبرصلی الله علیه و آله حداقل 17 یا 19 ساله و هنگام دخول 20یا22 ساله خواهد بود!!
باکره بودن عائشه
روایات باکره بودن عائشه را تنها از خود او نقل کرده اند و با روایت های دیگر در تناقض است.از جمله
«یروی ابو داود:لما تزوج بها اقام عندها ثلاثا ثم قال : لیس بک علی اهلک هو ان إن شئت سبعت... و کان روسل الله اذا تزوج البکر أقام عندها سبعا و اذا تزوج الثیب أقام عندها ثلاثا»
(سنن ابن داود / کتاب النکاح / باب فی المقام عند البکر / رقم2124)
این روایت دقیقا بیان می دارد که آنچه عائشه خود روایت می کند او بکر نبوده است ؛ زیرا چنانکه روایت بیان دارد پیامبر نزد زن باکره خود هفت روز و نزد غیر باکره ها سه روز اقامت داشت اند. و چون نزد عائشه سه روز اقامت داشت، بیان کننده آن است که عائشه آن چنان که خود ادعا دارد بکر نبوده است!!؟
و ازدواج عایشه با جبیر بن مطعم نیز این مساله (باکره بودن) او را زیر سوال می برد.
پس بنابر این سن عائشه در هنگامی که به عقد پیامبر درآمد، بیشتر از آن چیزی بوده است که امروز سر زبانها است.
اساس همه روایاتی که سن عائشه را هنگام ازدواج نه سال بیان نموده است، سخن خود او می باشد و علت ذکر این سن برخاسته از خصوصیتهای زنانگی او است که در اینجا کوشیده است تا سن خویش را کمتر گفته و بدان مباهات نماید.
این ویژگی در زنان عصر ما هم تا سر حد جنون دیده می شود. اگر زنی را از عمرش بپرسی، یا پاسخ نخواهد داد یا سن خود را خرد تر از سن حقیقی اش خواهد گفت.
شاید برخی از اهل سنت استدلال نمایند که همچو امری بعید است از بانویی چون عائشه؟!.
ولی تاریخ زندگی اجتماعی و زناشوئی او پر از همچو مسایل است. به عنوان مثال، او روزی صفیه همسر دیگر پیامبر غیبت نمود: پیامبر از این مساله بر افروخته شده و فرمود:
لقد قلت کلمه لو مزجت بماء البحر لمزجته (ترمذی)
یعنی:«آنچه تو گفتی اگر با بحر بیامیزد آن را آلوده خواهد ساخت» نمونه های دیگری هم در این رابطه وجود دارد به هر حال عائشه از نظر هیچ مسلمانی معصوم گفته نمی شود.
بدینگونه ام المومنینِ اهل سنت (عائشه) که افتخار آنها از جهت اینکه عائشه اولین زن باکره بود که با پیامبر ازدواج کرده، نابود می شود.
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
⛔️ شبهه ⛔️
اعتراف اخوند
پیغمبر با کنیزش(برده) همبستر شد در خانه #حفصه (زنش)
پیامبری که یک ساعت شهوتش را کنترل نکرد
❇️ پاسخ شبهه: ❇️
1️⃣ چنين مطلبي صحت ندارد و كذب است.
2️⃣ در شأن نزول آيات فوق، آنچه مشهورتر و مناسبتر به نظر مىرسد اين است كه:👇
🔮 #پيامبر (ص) گاه كه نزد «زينب بنت جحش» (يكى از همسرانش) مىرفت «زينب» او را نگاه مىداشت و از عسلى كه تهيه كرده بود خدمت پيامبر (ص) مىآورد، اين سخن به گوش «عايشه» رسيد، بر او گران آمد، مىگويد: من با «حفصه» (يكى ديگر از همسران پيامبر (ص)) قرار گذاشتيم هر وقت پيامبر(ص) نزد يكى از ما آمد، فوراً بگوئيم آيا صمغ «مغافير» خوردهاى؟! ( «مغافير» صمغى بود كه يكى از درختان «حجاز» به نام «عرفط» (بر وزن هرمز) تراوش مىكرد و بوى نامناسبى داشت) و پيامبر(ص) مقيّد بود كه هرگز بوى نامناسبى از دهان يا لباسش شنيده نشود، بلكه به عكس، اصرار داشت هميشه خوشبو و معطر باشد!
♻️به اين ترتيب، روزى پيامبر(ص) نزد «حفصه» آمد، او اين سخن را به پيامبر (ص) گفت، حضرت فرمود: 👇من«مغافير» نخورده ام، بلكه عسلى نزد «زينب بنت جحش» نوشيدم، و من سوگند ياد مىكنم كه ديگر از آن عسل ننوشم (نكند زنبور آن عسل، روى گياه نامناسبى احتمالًا «مغافير» نشسته باشد) ولى، اين سخن را به كسى مگو (مبادا به گوش مردم برسد، و بگويند: چرا پيامبر غذاى حلالى را بر خود تحريم كرده؟ و يا از' كار پيامبر در اين مورد و يا مشابه آن تبعيت كنند، و يا به گوش «زينب» برسد و دلشكسته شود).
♻️اما او سرانجام اين راز را افشا كرد، و بعداً معلوم شد، اصل اين قضيه توطئه اى بوده است، پيامبر (ص) سخت ناراحت شد، آيات فوق نازل گشت و ماجرا را چنان پايان داد كه، ديگر اين گونه كارها در درون خانه پيامبر(ص) تكرار نشود.
2️⃣در بعضى از روايات نيز آمده است: پيامبر(ص) بعد از اين ماجرا يك ماه از همسران خود كنارهگيرى كرد و حتى شايعه تصميم آن حضرت(ص) نسبت به طلاق آنها منتشر شد، به طورى كه سخت به وحشت افتادند و از كار خود پشيمان شدند.
3️⃣ براي آگاهي بيشتر، به 📚تفسير نمونه، ج24،📚
4️⃣و هم چنین تفسیر المیزان مراجعه نمائيد...باتوجه به اینکه ماریه کنیز اهدایی پادشاه اسکندریه به پیامبر بود(سند:منهج الصادقین فتح الله کاشانی)وآن حضرت اورا آزاد نموده وبعد به همسری برگزیده،و ابراهیم فرزند همین ماریه از پیامبر میباشد
5️⃣بافرض اینکه این کلیپ تقطیعی از صحبتهای این روحانی نباشد!!!! آنچه راکه در کلیپ ذکر میکند برای ایشان عیب نیست که بخواهند خودرا بابتش تحریم کنند...
📘پي نوشت:
1 . آيت الله مكارم شيرازي و...،تفسير نمونه، ج24، ص 285 -286.📗
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
⛔️ شبهه ⛔️
سکس و عدالت در اسلام
پس از مرگ محمد
خداوند او را احضار کرد و پرسید:
میل جنسی مرد و زن باهم برابر است؟
محمد پاسخ داد: بلی
خداوند پرسید:
همانطور که تو هر شب نیاز به هم بستر شدن داشتی، زنان تو هم نیاز داشتند؟
محمد : بله...
خدا:
وقتی تو زنان بسیار در اختیار داشتی و به آنها تاکید میکردی که حق هم بستر شدن با غیر را ندارند، و پس از مرگ تو نیز نباید با هیچ مردی ازدواج کنند، آیا به آنها ظلم نکردی؟
محمد: بله، ظلم کردم.
خدا:
فاصله سنی تو با بسیاری از زنانت چهل سال بود. آیا این فاصله به نفع تو بود یا آنها ؟
محمد: به نفع من
خدا:
آیا این فاصله سنی ظلم به آنها نبود؟
محمد: بلی ظلم بود.
خدا پرسيد:
سربازان تو در مصر
ماریه قبطیه را از خانواده جدا کرده،
و از داشتن یک شوهر جوان محروم نموده و نزد تو آوردند و تو بارها با او همبستر شدی. آیا به اوظلم روا داشتی یا نه؟
محمد: ظلم کردم.
خدا :
وقتی تو عایشه ۷ ساله را به خانه خودت بردی و وقتی سن اون به نه سال رسید با او ازدواج کردی، چهل سال از او بزرگتر بودی، و زنان بسیاری هم داشتی، و او کودک خردسالی بود که هیچ درکی از سکس نداشت. آیا به آن کودک ظلم نکردی؟
محمد : بله، ظلم کردم.
خدا:
یکی از زنان تو صفیّه نام دارد که پدر و مادرش یهودی بودند. تو و یارانت به روستای آنها حمله کردید و همه مردان را از جمله پدر و برادر و شوهر صفیه را نیز کشتید، و همان شب در حالیکه صفیه برای پدر و برادر و شوهرش گریه میکرد، او را به خیمه خود برده، و با او هم بستر شدی! آیا این عمل تو ظلم اکبر نبود؟
محمد : بله ظلم اکبر بود.
خدا:
آیا خدای عادل، شخص ظالمی را به پیامبری بر میگزیند؟
محمد پاسخ داد: نه بر نمیگزیند.
خدا : پس چرا ادعای پیامبری کردی؟
محمد: گول سلمان فارسی را خوردم!
❇️ پاسخ ❇️
❌ از بیان گفتگوی خیالی و دروغ و ادبیات سخیف و پر از بیادبی نویسنده متن و عدم ذکر منبع برای موارد بالا که بگذریم، از نویسنده میپرسیم از کدام خدا صحبت میکنی؟
بعضی از موارد بالا دستور خود خداوند به پیامبر است که در قرآن به صراحت آمده (مانند عدم ازدواج زنان پیامبر بعد از رحلت ایشان)
ظاهرا دشمنانِ اسلامستیز، توهمات و تراوشات ذهن بیمارشان را به جای واقعیت منتشر میکنند
♦️ همسران پیامبر بدلیل موقعیت ممتازی که در جامعه داشتند، نمیتوانستند رفتاری مشابه با بانوان عادی داشته باشند.
به همین دلیل است که خداوند به پیامبر خویش چنین توصیه نموده است:
♻️"اى پیامبر! به همسرانت بگو: اگر شما زندگى دنیا و زرق و برق آن را مىخواهید بیایید با هدیهاى شما را بهرهمند سازم و شما را به طرز نیکویى رها سازم! و اگر شما خدا و پیامبرش و سراى آخرت را مىخواهید، خداوند براى نیکوکاران شما پاداش عظیمى آماده ساخته است." احزاب آیه۲۹-۲۸
👈بعد از آن بود که همسران ایشان، مجاز بودند که یکی از دو گزینه زیر را انتخاب کنند:
❶. با دریافت هدایا و بصورت محترمانه، از پیامبر(ص) جدا شده و مانند دیگر بانوان میتوانستند ازدواج کنند
❷. با توجه به جایگاه ممتاز دنیوی و پاداش مناسب اخروی در صورت پرهیزگار ماندن، همچنان بر همسری ایشان باقی بمانند.
طبیعتاً انتخاب این گزینه، محدودیت هایی را نیز به همراه داشت
👈آنها با رضایت تمام اقدام به زوجیت با حضرت پیامبر کردهاند و اجباری در کار نبوده، ضمن اینکه با نزول این آیه میتوانستند، قبل از رحلت پیامبر، طلاق بگیرند و مشمول این حکم نشوند.
http://islamquest.net/fa/archive/question/fa8465
🔸 ماریه قبطیه کنیزی بود که مقوقس حاکم اسکندریه اورا بعد از نامه دعوت پیامبر به اسلام، با هدایایی به ایشان داد
https://hawzah.net/fa/Magazine/View/3992/6527/75474/
🔸صفیه دختر رئیس قبیله بنی نضیر واز بنی اسرائیل بود که پس ازکشته شدن همسرش درغزوه خیبر به اسارت مسلمان درآمد.حضرت رسول وی راآزادو 👈برابقای دینش و یا ازدواج باخود مخیرنمود وصفیه همسری پیامبررا ترجیح داد وادعای همبستری درهمان شب دروغ همیشگیِ این جماعت کذاب و مفنگیست
اما در مورد ازدواجهای پیامبر👇
1️⃣ #پیامبر (ص) تا ٢٥ سالگی مجرد است و به گواهی تمام اسناد و متون تاریخی در کل این ٢٥ سال دوران نوجوانی و جوانی در نهایت پاکدامنی و قداست زندگی میکند. گویی در این دوران وی رهبانیّت اختیار کرده است.
2️⃣. پیامبر در ٢٥ سالگی با «#خدیجه» که طبق قرائنی ۳ سال و طبق قرائن دیگر «بیش از ١٠ سال» از وی بزرگتر است ازدواج میکند و تا وفات وی، ٢٥ سال، تنها همسر پیامبر، خدیجه است. اینک پیامبر ٥٠ ساله میباشد.
3️⃣. پیامبر تا ٣ سال در سوگ حضرت خدیجه است و همسری اختیار نمیکند،
اینک پیامبر ٥٣ ساله است.
👇ادامه پاسخ در پست بعدی👇
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
👇☝️☝️ادامه پاسخ از پست قبلی☝️☝️👇
4️⃣. پیامبر در ٥٣ سالگی با «سوده بنتزمعهبنقیس» که ٥٠ ساله، شویمرده و بدونسرپرست است، ازدواج میکند و تا ٣ سال تنها همسر پیامبر سوده میباشد.
5️⃣. اینک رسول خدا ٥٦ ساله است. وی فقط هفتسال دیگر در این دنیای خاکی خواهد بود.
6️⃣. پیامبر در هفتسال آخر حیات خود ١١ همسر دیگر برمیگزیند که تعدادی از آنان به دلیل کهولتِ سن فوت میکنند.
7️⃣. تمامی پرسشهایی که در مورد همسران پیامبر مطرح است در مورد همین هفتسال آخر زندگی پیامبر است.
✅ چند نکته در مورد این هفتسال:
🔶-یکم: این هفتسال از پر مشغلهترین دوران حیات پیامبر است. مشکلات داخلی مدینه، چون اختلافهای اوس و خزرج، مهاجر و انصار، یهودیان داخل مدینه با مسلمین از یک طرف، و تربیت مردم تازه مسلمان این شهر، یکی از صدها مشکلات پیامبر در این هفتسال است. در شرایطی که مدینه هر لحظه در معرض هجوم قبایل اطراف است، لاجرم پیامبر و یارانش مدام در حال آمادهباش جنگیاند.
🔷-دوم: در این هفتسال قوای جسمانی پیامبر در اثر پیری و بیماری، روز به روز در حال تحلیل رفتن است.
🔺-سوم: تعدادی از این زنان، شویمرده و یا بیسرپرست هستند که از مکّه یا شهرهای دیگر به مدینه پناهنده، و یا فرستاده شدهاند. لذا در مدینه از حمایت اقوام خود نیز بیبهرهاند.
سوده بنتزمعه، زینب بنتخزیمة، امسلمه، ماریه قبطیه اینچنیناند.
🔻-چهارم: مابقی این زنان، دختران سران قبایل ذی نفوذی بودند که پیامبر با این ازدواجها، هوشمندانه روابط خصمانۀ آنها را تلطیف نمود و با کمترین خونریزی، صلح و سازش را با آنان برقرار نمود.
عایشه و حفصه، دختران دو تن از بانفوذترین مهاجران از مکّه یعنی ابوبکر و عمر بودند.
رمله، دختر بزرگترین دشمن پیامبر یعنی ابوسفیان بود.
زینب بنتجحش، از بنیمخزوم یکی از پرنفوذترین طوایف قریش بود.
ریحانه و صفیه، دختران سران دو قبیلۀ یهودی بودند.
جویریه، دختر یکی از سران قبیله خزاعه بود که بعد از آن وصلت، خزاعه یکی از متحدین استراتژیک مسلمانان شدند.
♦️-پنجم: در این هفتسال که پیامبر حکومت شهر مدینه را دارد و سال به سال از لحاظ سیاسی قویتر میشود، بزرگان انصار (ساکنان اصلی مدینه) حاضر بودند که جوانترین و زیباترین دختران خود را به عقد پیامبر درآورند. ولی در میان این ١١ همسر، هیچ زن انصاری دیده نمیشود، چرا که در مورد زنان انصار هیچیک از دو دلیل اجتماعی و سیاسی پیش گفته وجود ندارد.
✅ بنابراین ازدواجهای ١١ گانۀ پیامبر در این مدّت نه تنها رنگی از لذّتجویی ندارد، بلکه ایثاری شگرف از این روح متعالی است که حتی از خصوصیترین و شخصیترین امور زندگی خود، یعنی زناشویی، در خدمت اهداف انسانی و الهی خود میگذرد.
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
⛔️ سوال ⛔️
آیا پیامبر اسلام (ص) شروع کننده جنگی بودهاند یا خیر ؟
❇️ پاسخ ❇️
🛑 اگر بخواهیم به این سوال جواب دهیم ناگزیریم تاریخ جنگهای پیامبر صلی الله علیه واله وسلم را مطالعه کرده تا علل این جنگها مشخص شود
🔺 جنگهای بزرگ زمان صدر اسلام عبارتند از: بدر،احد،خندق،جنگ با قبایل مختلف یهودیان(بنی قینقاع- بنی نضیر-بنی قریظه-خیبر-فدک...)جنگ موته و جنگ تبوک
🔸اگر به تاریخ مراجعه کنیم میبینیم #پیامبر صلی الله علیه وآله در هیچ جنگی آغازگر جنگ نبود و در برابر توطئه مشرکان و یهودیان ناگزیر به دفاع بود.این توطئه های پنهان واشکار دشمنانش بود که آتش جنگ را بر میافروخت و رسول الله(ص)ناگزیر به دفاع و پیشگیری بود.آن حضرت پس از خاتمه جنگ به هر صورت ممکن اسرای دشمن را ازاد میساخت با بررسی دلایل برخی از جنگهای آن حضرت با دشمنان مشخص خواهد شد که برخلاف تبلیغات مخالفین اسلام،دین #اسلام نه تنها دین شمشیر و #خشونت نیست،بلکه دین رحمت و #صلح و دوستی میباشد.
🔹اندیشمندان بسیاری بر این باورند که اصولاً اساس گسترش و پیشرفت اسلام، بر مبنای صلح و دعوت به آن بوده است که از طریق پیامبر اکرم(ص)صورت می گرفته است.
🔻پیامبر(ص)تنها تحت شرایط و اهداف خاصی دستور به جهاد می.داد؛امّا هدف نهایی وی درنهایت،استقرار صلح و ایجاد زندگی مسالمت.آمیز بود.به طوری که از جنگ بدر تا آخرین نبرد پیامبر،هیچ کدام تهاجمی نبودهاند،بلکه هر کدام بر اساس اهداف خاصی به وقوع پیوستهاند.
☑️ مرحوم علامة طباطبایی در تفسیر «المیزان» میگوید:«اگرپیامبر اسلام را به حال خود گذاشته بودند,هرگز فرمان(هیچ)جنگی را صادر نمیکرد و این همه جنگهایی که در اسلام واقع شد,همهاش تحمیل به اسلام بود و او را به این واداشتند»
🔺بنابراین،اگر دشمنان جامعة اسلامی،به مسلمانان کاری نداشتند و به عناوین و تمهیدات گوناگون،به تهدید و ارعاب و تجاوز آنها مبادرت نمیکردند،جنگی صورت نمیگرفت و خونی ریخته نمیشد.
♦️درادامه،به علل بعضی از جنگهای پیامبر(ص)اشاره ای کوتاه میکنیم:
🔸جنگ بدر اولین جنگ بزرگ پیامبر صلی الله علیه واله وسلم
بیان چرائی وقوع جنگ بدر نیاز به یک مقدمه است
☑️ پر واضح است که پیامبر صلی الله علیه واله وسلم پس از بعثت سال در مکه بودند و ایشان و پیروان ایشان تحت سخترین شرایط زندگی می کردند و امثال بلال،یاسر،سمیه،ابن مسعود،عمار و....سخترین شکنجه ها را به جان خریدند وبعضی از این بزرگواران در این راه و استقامت در مسیری که انتخاب کرده بودند به شهادت رسیدند،پیامبر صلی الله علیه واله وسلم و مسلمانان تصمیم بر هجرت به مدینه گرفتند ومقدمات آن آماده شد و خلاصه تمام اموال و دارائی های خود را در مکه گذاشته و از نقاط مختلف به سوی مدینه رفتند طوری که رفتنشان از دید مشرکین مکه پنهان بماند
▫️مشرکین مکه چون هجرت مسلمانان را دیدند تمام دارئی های آنان را در مکه مصادره کردند،علت اصلی جنگ بدر باز پس گیری اموال غارت شده مسلمانان از دست مشرکان بود
☑️ مسلمین مهاجر در شهر مدینه در تنگدستی و فقر به سر میبردند.از این رو وقتی رسول خدا خبر یافت کاروان تجاری قریش به سرپرستی ابوسفیان بن حرب از شام به مکه باز میگرددتصمیم گرفت با سپاه مسلمین به کاروان حمله ببرد(1)و به تلافی اموال مصادره.شدهی مسلمانان مهاجر،اموال و کالاهای بازرگانان قریش را مصادره کند.
ابوسفیان زمانی که از خروج رسول الله(ص)برای مصادره کاروان با خبر شد از ادامه حرکت خودداری کرد و شخصی به نام"ضمضم بن عمرو غفاری"را به مکه فرستاد و به او گفت:بزرگان مکه و صاحبان کالا را با خبر کن تا برای نجات کاروان از حمله مسلمانان اقدام کنند(2)او نیز طبق سفارش ابوسفیان هنگام ورود به مکه گوشهای شتر خود را برید و بینی آن راشکافت و جهازش را برگرداند و پیراهن خود را از جلو و عقب چاک زد و روی شتر ایستاد و فریاد زد:
«ای قریش خسارت خسارت اموال شما که همراه ابوسفیان است در معرض حمله محمد(ص) و یارانش میباشد کمک کنید.»(3)
◽️از این عبارت مشخص میشود که مال التجاره موجود در این کاروان تنها مال شخصی ابوسفیان نبوده بلکه اموال قریش بوده که سرپرستی کاروان بر عهده ابوسفیان بوده است و مصادره آن اموال،به تلافی مصادره اموال مسلمین درمکه بوده نه اینکه جنگ ابتدایی.
منابع
1. ابن هشام؛السیره النبویه،محمد محی الدین عبدالحمید(تحقیق و ضبط و تعلیق)،قاهره،مکتبه محمدعلی صبیح و اولاده,1383 ق، 2/440 و و طبری،محمد بن جریر؛تاریخ طبری،بیروت،موسسه اعلمی، 1403 ق،چاپ
2.یعقوبی،احمد بن اسحاق؛تاریخ یعقوبی،بیروت،دارصادر،بی تا، 2 / 45
3. السيرة النبوية،پیشین، 2 / 442
http://www.askdin.com/showthread.php?t=28425
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan
⛔️متن شبهه⛔️
یه پاسخ اجمالی در مورد تعدد همسران پیامبر ص میخواستم
❇️ پاسخ ❇️
1️⃣. #پیامبر (ص) تا ٢٥ سالگی مجرد است و به گواهی تمام اسناد و متون تاریخی در کل این ٢٥ سال دوران نوجوانی و جوانی در نهایت پاکدامنی و قداست زندگی میکند. گویی در این دوران وی رهبانیّت اختیار کرده است.
2️⃣. پیامبر در ٢٥ سالگی با «#خدیجه» که طبق قرائنی ۳ سال و طبق قرائن دیگر «بیش از ١٠ سال» از وی بزرگتر است ازدواج میکند و تا وفات وی، ٢٥ سال، تنها همسر پیامبر، خدیجه است. اینک پیامبر ٥٠ ساله میباشد.
3️⃣. پیامبر تا ٣ سال در سوگ حضرت خدیجه است و همسری اختیار نمیکند،
اینک پیامبر ٥٣ ساله است.
4️⃣. پیامبر در ٥٣ سالگی با «سوده بنتزمعهبنقیس» که ٥٠ ساله، شویمرده و بدونسرپرست است، ازدواج میکند و تا ٣ سال تنها همسر پیامبر سوده میباشد.
5️⃣. اینک رسول خدا ٥٦ ساله است. وی فقط هفتسال دیگر در این دنیای خاکی خواهد بود.
6️⃣. پیامبر در هفتسال آخر حیات خود ١١ همسر دیگر برمیگزیند که تعدادی از آنان به دلیل کهولتِ سن فوت میکنند.
7️⃣. تمامی پرسشهایی که در مورد همسران پیامبر مطرح است در مورد همین هفتسال آخر زندگی پیامبر است.
✅ چند نکته در مورد این هفتسال:
🔶-یکم: این هفتسال از پر مشغلهترین دوران حیات پیامبر است. مشکلات داخلی مدینه، چون اختلافهای اوس و خزرج، مهاجر و انصار، یهودیان داخل مدینه با مسلمین از یک طرف، و تربیت مردم تازه مسلمان این شهر، یکی از صدها مشکلات پیامبر در این هفتسال است. در شرایطی که مدینه هر لحظه در معرض هجوم قبایل اطراف است، لاجرم پیامبر و یارانش مدام در حال آمادهباش جنگیاند.
🔷-دوم: در این هفتسال قوای جسمانی پیامبر در اثر پیری و بیماری، روز به روز در حال تحلیل رفتن است.
🔺-سوم: تعدادی از این زنان، شویمرده و یا بیسرپرست هستند که از مکّه یا شهرهای دیگر به مدینه پناهنده، و یا فرستاده شدهاند. لذا در مدینه از حمایت اقوام خود نیز بیبهرهاند.
سوده بنتزمعه، زینب بنتخزیمة، امسلمه، ماریه قبطیه اینچنیناند.
🔻-چهارم: مابقی این زنان، دختران سران قبایل ذی نفوذی بودند که پیامبر با این ازدواجها، هوشمندانه روابط خصمانۀ آنها را تلطیف نمود و با کمترین خونریزی، صلح و سازش را با آنان برقرار نمود.
عایشه و حفصه، دختران دو تن از بانفوذترین مهاجران از مکّه یعنی ابوبکر و عمر بودند.
رمله، دختر بزرگترین دشمن پیامبر یعنی ابوسفیان بود.
زینب بنتجحش، از بنیمخزوم یکی از پرنفوذترین طوایف قریش بود.
ریحانه و صفیه، دختران سران دو قبیلۀ یهودی بودند.
جویریه، دختر یکی از سران قبیله خزاعه بود که بعد از آن وصلت، خزاعه یکی از متحدین استراتژیک مسلمانان شدند.
♦️-پنجم: در این هفتسال که پیامبر حکومت شهر مدینه را دارد و سال به سال از لحاظ سیاسی قویتر میشود، بزرگان انصار (ساکنان اصلی مدینه) حاضر بودند که جوانترین و زیباترین دختران خود را به عقد پیامبر درآورند. ولی در میان این ١١ همسر، هیچ زن انصاری دیده نمیشود، چرا که در مورد زنان انصار هیچیک از دو دلیل اجتماعی و سیاسی پیش گفته وجود ندارد.
✅ بنابراین ازدواجهای ١١ گانۀ پیامبر در این مدّت نه تنها رنگی از لذّتجویی ندارد، بلکه ایثاری شگرف از این روح متعالی است که حتی از خصوصیترین و شخصیترین امور زندگی خود، یعنی زناشویی، در خدمت اهداف انسانی و الهی خود میگذرد.
✍️علی طبیعت پور
....................
#مه_شکن (ایتا، سروش ،روبیکا)
🆔 @mh_shkan