eitaa logo
مسجد حضرت ولیعصر (عج) بلوار کارگر
592 دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
64 فایل
رسانہ ے رسمی مسجـدحضرت ولیعصر عجّل اللّہ تعالَے فرجه بلوار کارگر کاشان
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️مراسم تقدیر از حجت الاسلام حسن زاده مدیر موسسه قران و نهج البلاغه امیرالمومنین علیه السلام به مناسبت دهه امامت و ولایت و تقدیر از ایشان جهت برگزاری دوره های یکشنبه های نهج البلاغه ای مسجد حضرت ولی عصر عج خیابان کارگر
CQACAgQAAx0CUyYOlAACG4Fg_nlUdWtCZQxjEMTL_onJCYgW0wACMgkAAie36FOnsuA7YE2zaCAE.mp3
4.55M
▫️هر مشکلی داری، راه حلش اینجاست! زیبای یونس نقاش و پناه بردن او به امام زمانش، 💐 📚امالی طوسی ص288. @mh_valiasr_aj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عمری پدرم گفت که فرزند خلف باش یعنی که فقط بنده ی سلطان نجف باش @mh_valiasr_aj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💛\ نصب پلاک خانه های نهج البلاغه با حضور روحانیون هر محله 🌺 به مناسبت دهه ولایت🌺 💌در آستانه ✨عید سعید غدیر✨ شما هم میتوانید با شرکت در طرح ملی خانه های نهج البلاغه، خانه خود را با نور کلام مولاعلی علیه السلام بیمه کنید. 1️⃣با این شماره تماس بگیرید: ۰۹۰۱۵۷۷۹۱۷۶ 2️⃣پلاک خانه های نهج البلاغه را دریافت کنید. 3️⃣از حضور یک استاد بصورت هفتگی، ماهانه و حتی فصلی در منزل خود بهره مند شوید. 4️⃣در انس دوستان، خانواده، هم محله ای ها و سایر آشنایان خود با نهج البلاغه، گام موثری بردارید. شیعه مولاعلی بسم الله ✋🏻 "نشر این پیام صدقه جاریه است🙂💛"
💠 زیارت غدیریه از زبان کدام امام(ع)‌بیان شده است؟ از زیارتنامه‌های امام علی(ع) است که از طرف امام هادی(ع) در روز غدیر بیان شده است و محور این زیارت، تولی و تبری و محتوای آن بیان فضائل امام علی(ع) است. متن عربی و ترجمه زیارت غدیریه: hawzahnews.com/news/970122
*⭕️ پاسخ به سوال مهم تاریخی در مسأله «غدیر»(۱)* *🔸پرسش : چرا دستور پيامبر صلى الله عليه و آله درباره خلافت على عليه السلام اجرا نشد؟* *چگونه با آن همه تأكيدات و اصرارهايى كه پيغمبر اكرم در زمينه خلافت على عليه السلام كرد در عين حال اين موضوع به مرحله اجرا در نيامد؟* *از زمان غدير تا وفات رسول اكرم در حدود دو ماه و نيم فاصله شد، چه عواملی سبب شد مسلمانان وصيت پيغمبر اكرم را درباره على عليه السلام ناديده گرفتند؟* *🔹پاسخ :* *♦️در این زمینه تحلیلها وتفسیرهای متفاوتی وجود دارد :* *🔹نظريه اول‏ :* *اينكه بگوييم مسلمين يك‏باره همگی ، نسبت به اسلام و پيغمبر متمرد و طاغى شدند، روى تعصبات قومى و عربى؛ به اين مسئله كه رسيد همه آنها يك‏مرتبه از اسلام رو برگرداندند.* *🔹 باید گفت: وقايع بعد از غدیر نشان نمى‏ دهد كه مسلمين يك‏مرتبه از اسلام و از پيغمبر به طور كلى رو برگردانده باشند كه نتيجه‏ اش اين است كه بايد به حالت اول جاهليت خودشان و بت‏ پرستى برمى‏ گشتند.* *🔸 نظريه دوم‏ :* *بگوييم مسلمين نخواستند نسبت به اسلام متمرد شوند ولى نسبت به اين يك دستور پيغمبر جنبه تمرد به خودشان گرفتند؛* *اين يك دستور به علل و جهات خاصى مثلًا كينه‏ هايى كه از ناحيه پدركشتگى‏ ها با على عليه السلام داشتند* *يا به قول بعضى از اهل تسننِ امروز نمى‏ خواستند كه نبوت و خلافت در يك خاندان جمع گردد ، تحملش برايشان مشكل بود.* *یا آنکه آن حالت عدم تساهل و سخت‏گيرى و صلابت و انعطاف‏ ناپذيرى على عليه السلام ، عامل نادیده گرفتن توصیه پیامبر نسبت به امام علی گردید.* *🔸-نقد و ردّ تحلیلهای فوق - :* *با اينگونه تحلیلها نمی توان حادثه به اين مهمى را توجيه كرد؛* *چگونه میتوان گفت: همه مسلمين يك‏مرتبه مرتد شدند و از اسلام برگشتند؟!* *- اینکه بگوییم - مسلمين همه در اين يك مسئله تمرد پيشه كردند. خيلى بعيد نيست ولى آيا همه مسلمانها را مى‏ شود گفت متمرد شدند.* *🔹نظريه صحيح :* *مسلمين، اغفال شدند* *( اغفال اکثریت مسلمانان توسط اقلیت منافق زیرک)* *🔹تبیین : مسلمين در اين مسئله اغفال شدند؛ يعنى عده‏ اى متمرد شدند، آن عده زيرك متمرد، عامه مسلمين را در اين مسئله اغفال كردند.* *🔹صحت این نظریه را مى‏توانيم از آيه «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ» استنتاج و نتيجه‏ گيرى كنيم.* *آيه‏ اى كه درباره نصب امير المؤمنين يعنى بعد از تعيين امير المؤمنين به خلافت نازل شد.(ادامه دارد)* *▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ، ج‏25، ص: 197-185-با تلخیص و ویرایش -*
*⭕️ پاسخ به سوال مهم تاریخی در مسأله «غدیر»(2)* *🔸پرسش : چرا دستور پيامبر صلى الله عليه و آله درباره خلافت على عليه السلام اجرا نشد؟* *♦️ نظريه صحيح :* *مسلمين اغفال شدند* *🔹صحت این نظریه را مى‏ توانيم از آيه «الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ»(مائده :3) استنتاج و نتيجه‏ گيرى كنيم. آيه‏ اى كه درباره نصب امير المؤمنين يعنى بعد از تعيين امير المؤمنين به خلافت نازل شد.* *🔹 جمله اول آيه:* *الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذينَ كَفَروا مِنْ دينِكُمْ ، يك واقعيت تاريخى را بيان مى‏فرمايد: امروز كافران از دين شما مأيوس گشتند؛* *يعنى از امروز ديگر كافران نااميدند كه از راه كفر، از خارج حوزه اسلام به اسلام حمله كنند، ديگر مأيوس شدند كه از اين راه نتيجه بگيرند، فهميدند كه ديگر اسلام را نمى‏ شود از بيرون كوبيد.* *🔹در جمله دوم تأمين مى‏ دهد كه خيالتان از ناحيه آنها (کفار و دشمنان خارجی ) ناراحت نباشد : فَلا تَخْشَوْهُمْ‏ : مسلمانها! ديگر از كافران بيم نداشته باشيد و نگران نباشيد.* *🔹قرآن در آيات زياد هميشه مسلمين را از خطر كفار بيم مى‏ داد.* *اما در اينجا بعد از حادثه نصب على عليه السلام به خلافت، مى‏ گويد ديگر بعد از اين بيمى نيست، از ناحيه آنها نگرانى نيست.* *🔹جمله سوم خيلى عجيب است: وَ اخْشَوْنِ‏:* *-بعد از غدیر - از ناحيه کفار بر دين خودتان نگران نباشيد اما از من بترسيد.* *معنايش اين مى‏ شود كه از ناحيه من نگران باشيد.* *يعنى چه از ناحيه خدا نگران باشيم؟ از ناحيه دشمن نگران نباشيم اما از ناحيه دوست و صاحب دين،از ناحيه خدا نگران باشيم!* *برعكس، از ناحيه خدا بايد اميدوار باشيم، پس چرا قرآن مى‏ گويد از ناحيه خدا نگران باشيد؟ نكته و جان كلام همين جاست.* *♦️اين يك اصل اساسى است که دنياى اسلام هر آسيبى كه ديده است و مى‏ بيند تا عصر ما ، از داخل خودش است.* *نگوييد از بيرون هم دشمن دارد. من هم قبول دارم كه از بيرون دشمن دارد ولى دشمن بيرون از بيرون نمى‏ تواند كار بكند، دشمن بيرون هم از داخل كار مى‏ كند.* *🔸پيامبر اكرم فرمود: «انّى لا اخافُ عَلى امَّتِىَ الْفَقْرَ وَ لكِنْ اخافُ عَلَيْهِمْ سوءَ التَّدْبيرِ» :* *چه جمله عالى و بزرگى! من بر امت خودم از ناحيه فقر اقتصادى بيم ندارم، فقر امت من را از پا در نمى‏ آورد* *ولى از يك چيز ديگر بر امت خودم بيمناكم و آن كج فكرى، بد فكرى، کج اندیشی، جهل و نادانى است.* *اگر مردم مسلمان، روشن‏ بينى و دوربينى و آينده‏ بينى و عمق‏ بينى و ژرف‏ بينى را از دست بدهند و ظاهربين بشوند آن وقت است كه براى اسلام خطر پيدا مى‏شود* . *🔸 قرآن در درجه اول و بعد كلمات پيغمبر اكرم هميشه به ما اینگونه توصیه می کند كه:* *جامعه اسلامى را خطر از داخل خود تهديد مى‏ كند، از ناحيه يك اقليت منافق زيرك و يك اكثريت جاهل ساده‏ دل ولى متعبد.* *آن زيركها اگر اين جاهلها نباشند كارى نمى‏ توانند بكنند؛* *آن جاهلها هم اگر اين زيركها نباشند كسى آنها را به راه كج نمى‏ برد* *♦️بنابراین معنى‏ «وَ اخْشَوْنِ» (از من بترسید ) این است که- بعد از غدیر - از سنت و قانون من بترسيد؛* *سنت من این است كه‏: هرگز نعمتى را از مردمى سلب نمى‏ كنم مگر اينكه آن مردم خودشان عوض شده و تغيير كرده باشند* *«انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتّى يُغَيِّروا ما بِانْفُسِهِمْ‏ » ؛* *از من بترسيد به اينكه اخلاق و روح و معنويات و ملكات و اعمال شما عوض بشود و من به حكم سنتى كه دارم كه اگر مردمى از قابليت و صلاحيت افتادند نعمت را از آنها سلب مى‏ كنم .* *🔸از اينجا مى‏ توان فهميد كه چرا و چگونه ، جامعه اسلامى (بعد از واقعه غدیر) از ناحيه يك اقليت منافق متمرد و يك اكثريت ساده‏ دل ولى مؤمن و باايمان به اين روز افتاد* .*یعنی آن عده منافق مردم را از راه منحرف كردند بدون آنكه خود مردم بفهمند كه از راه منحرف شده‏ اند ، اغفال كردند.* *▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى ج۲۵ص ۱97-۱85-با تلخیص ویرایش-*