eitaa logo
قرارگاه میقات
293 دنبال‌کننده
2.9هزار عکس
1.8هزار ویدیو
102 فایل
#میقات، پاتوق آخرالزمانیها... @rahgozaar https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
مشاهده در ایتا
دانلود
مخاطبین بزرگوار، این کانال ممکن است حذف شود، می توانید به این پیج اینستاگرام منتقل شوید👆👆👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥خواهشن منتشر کنید بدست مسئولش برسد 💥صحنه دلخراشی که اینطور به نظر میاد زن بی حجابی عامدانه باعث آسیب به خانم محجبه می گردد. 💥 به نظرم باید حتما توسط مراجع قضایی بررسی و در صورت تعمد برخورد جدی بشه!؟ ─═┅═༅𖣔🌼𖣔༅═┅┅
✍م.الف قطعا گناه بیحجابی افسارگسیخته‌ی امروز بر ذمه‌ی کسانی است که از ابتدای شورش کثیف ززآ، با شعار نکنید و داشته باشید، جامعه را به سکوت و انفعال در برابر این حرام الهی سوق دادند! حالا هم بعنوان وکیل مدافع هرزه های دهن‌دریده و پاچه‌پاره‌ی خیابانی، درس اخلاق میدهد!
📝 حمله ی برق آسايى به قلب سپاه دشمن و مركز فرماندهى آن در دستور است، ستون فقرات و روحيه آنها را درهم مى شكند و نشانه روشنى بر قدرت و عظمت حمله سپاه اسلام خواهد بود. ‎ 🔗لینک توییت | 🔗 لینک ویراستی
🔴📸توقیف نیسانی که بارش وانت‌‌پیکان بود 🔹این نیسان که به مقصد یزد در حرکت بود توسط پلیس راه شهربابک کرمان توقیف و روانه پارکینگ شد. آخرالزمانه😂
امیرالمومنین علی علیه السلام فرمودند: 🌺 طُوبي لِمَن أَخلَصَ لِلّهِ عَمَلَهُ و َعِلمَهُ و َحُبَّهُ وَ بُغضَهُ و َأَخذَهُ و َتَركَهُ وَ كَلامَهُ و َصَمتَهُ و َفِعلَهُ وَ قَولَهُ؛ خوشا به سعادت کسی که عمل، علم، دوستی، دشمنی، گرفتن، رها کردن، سخن،سکوت ،کردار و گفتارش را برای خدا خالص گرداند. تحف العقول، ص۱۰۰ https://eitaa.com/miighaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
5⃣0⃣ آیا هفت آبان، روز کوروش است؟ 🔘 اولین بار چه کسی ادعا کرد که این روز، روز کوروش است؟ 🔰 ۷ آبان از لحاظ تاریخی، برای اسراییل یک روز مقدس و اسرار آمیز است. ❌ این کلیپ را حتما ببینید! حیرت زده خواهید شد که چگونه برخی از ایرانیان، فریب خورده؛ به دست رسانه‌های انگلیسی و صهیونیست، مورد واقع شده‌اند. 🌺فرهنگی خانواده گروه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻از پدری که عکس‌ پسرش را بوسه‌باران کرد تا پسری که اشک خبرنگار خنده‌رو را درآورد 🔻روایتی از دیدار خانواده‌های شهیدان امنیت با رهبر انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شبیه سازی لحظه شهادت شهید یحیی السنوار توسط هوش مصنوعی 🆔
رویکرد شناسی مهدویت (بخش اول) 🔹با مطالعه تحليلى آثار و مكتوبات مسلمانان در دوره‏هاى مختلف تاريخى، رويكردهاى متفاوت و ويژگى‏ها و تفاوت‏هاى ناشى از مبانى و روش‏ها مشاهد می گردد. در حوزه مهدويّت بر اساس مبانی و روش ها سه رویکرد «نقلى» ؛ « نقلى- عقلى» و «عرفانی» وجود دارد: 1⃣. رويكرد نقلى‏ كهن‏ترين رويكرد به مسئله مهدويّت رويكرد نقلى است. گردآورى و تبويب احاديث، نخستين تلاش فكرى براى پرداختن به اين موضوع است. آنچه در مصادر اصلى حديث شيعه و اهل سنّت چون‏ الكافى‏ و كتب صحاح در باب مهدويّت گرد آمده، با همين رويكرد است. در اين روش تكيه‏گاه اصلى، آموزه‏هاى منتهى به وحى است. 🔸اين روش از آغاز نگارش در باره مهدويّت تا دوره معاصر بيشترين طرف‏دار را داشته است. كتاب‏هاى تأليف‏شده در قرون نخستين و حتّى قبل از تولد امام مهدى عليه السلام از اين جمله‏اند. دو كتاب‏ الغيبة نعمانى و كمال الدين‏ شيخ صدوق، كه در قرن چهارم تأليف شده و تا امروز در دسترس‏اند، كهن‏ترين آثار مستقل برجامانده در اين زمينه به شمار مى‏روند. دغدغه هر دو نويسنده تبيين اعتقادات شيعه در باره امام دوازدهم و دفع حيرت‏ها و شبهه‏ها بوده است. پس از قرن چهارم، در دوره‏هاى بعدى نيز اين روش و رويكرد در ميان محققان شيعى و اهل سنّت در موضوع مهدويّت رواج داشته و تا به امروز ادامه پيدا كرده است. به عنوان نمونه در دوره میانی مرحوم مجلسی در بحار الانوار جلدهای 51، 52و بخشی از جلد 53 را به روایات مهدویت اختصاص داده است. در دوره معاصر نيز كتاب‏هاى متعدّدى با صبغه نقلى نگاشته شده است كه يكى از بهترين آنها كتاب‏ منتخب الاثر فى الامام الثانى عشر تأليف مرحوم آيةاللَّه لطف اللَّه صافى گلپايگانى است. 🔸در اهل سنت نیز آثاری با رویکرد نقلی شکل گرفت. مانند: البيان فى اخبار صاحب الزمان‏، محمّد بن‏يوسف گنجى شافعى (م 658 ق)؛ عقد الدرر فى اخبار المنتظر وهو المهدى‏، يوسف بن‏يحيى المَقدسى الشافعى السلمى (م 685 ق)؛ العرف الوردى فى اخبار المهدى‏، جلال الدين سيوطى (م 911 ق)؛ القول المختصر فى علامات المهدى المنتظر، ابن حجر هيثمى (م974) •••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
رویکرد شناسی مهدویت (بخش دوم) 2⃣رويكرد نقلى- عقلى‏ دومين رويكردى كه عالمان مسلمان در مواجهه با مهدويّت در پيش گرفته‏اند، رويكرد نقلى- عقلى است. اين رويكرد از قرن پنجم و از حوزه علمى بغداد آغاز شده است. 🔸 نخستين پردازندگان آن متكلمان بغدادى چون شيخ مفيد (م 413 ق)، سيّد مرتضى (م 436 ق) و شيخ طوسى (م 460 ق) بوده‏اند. البته اين رويه در دوره‏هاى بعد نيز ادامه يافته است. 🔸در قرن هفتم خواجه نصيرالدين طوسى، و در قرن يازدهم صدرالدين شيرازى اين روش را ادامه داده‏اند. 🔸 در دوران معاصر نيز عالمانى چون شهيد سيّد محمّدباقر صدر و آية اللَّه جوادى آملى در اين راه گام زده‏اند. 🔹 البته قواعد و اصول عقلى به كار گرفته‏شده در اين زمينه در گذر زمان تطوراتى داشته است؛ در اين راه گاه از عقل كلامى محض، و گاه از عقل فلسفى محض بهره برده‏اند و گاهى هم فراتر از آن دو به دانش‏هاى تجربى بشرى و تبيين‏هاى عقلانى نيز متوسل شده‏اند. 🔸به عنوان نمونه شيخ مفيد از نخستين متكلمان شيعى است كه با رويكرد عقلى به مسئله مهدويّت پرداخته و رساله‏ها و آثارى در اين زمينه نگاشته است. وى بر خلاف عالمان پيشين، مانند نعمانى و شيخ صدوق، روش نقلى- عقلى را، كه روش وى در قلمروهاى مختلف دينى است و در آن زمان در بغداد متداول و رايج بوده، برگزيده است. از وى پنج اثر در موضوع مهدويّت بر جاى مانده است. مفصل‏ترين اين آثار الفصول العشرة فى الغيبة است كه در فاصله سال‏هاى 410 و 411 هجرى يعنى سال‏هاى پايانى عمرش، نوشته است. وى در اين كتاب ده مسئله از مسائل مهدويّت را مطرح كرده و به شيوه متكلمانه پاسخ داده است. 🔸یا ملّاصدرا در شرح اصول الكافى‏ از احاديث «باب الحجة» چند قاعده عقلى براى اثبات امامت بهره برده است. استفاده ملّاصدرا از قواعد عقلى در بحث امامت، به موضوع مهدويّت نيز راه يافته و پس از وى رايج شده است. •••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
رویکرد شناسی مهدویت (بخش سوم ) رويكرد عرفانی _ صوفی 🔷اين رويكرد از قرن هفتم در ميان مسلمانان شكل گرفت. عارفان و صوفيان مسلمان مسئله مهدويّت را از طريق آموزه‏هاى اصلى عرفان و تصوف، يعنى آموزه انسان كامل و ختم ولايت، مطرح كرده‏اند.البته اين گروه در اعتقاد به مهدويّت نوعى و شخصى با هم اختلاف‏هايى دارند. 🔷ابن عربى، پايه‏گذار عرفان نظرى در ميان مسلمانان، نخستين كسى است كه از اين‏ منظر به مسئله مهدويت نگريسته است. وى در آثار متعدّد خود به اين موضوع پرداخته است. سخنان او در پاره ای موارد با یکدیگر متعارض است اما در برخی موارد وى حضرت مهدى موعود عليه السلام را خاتم الاوليا مى‏دانسته است. 🔷عارفان و صوفيان در پرداختن به مسئله مهدويّت علاوه بر طريق ختم ولايت، به آموزه‏هاى دينى و نبوى، يعنى روايات، نيز توجّه داشته‏اند. در اين جا به نمونه‏هايى از اين استشهادها اشاره مى‏كنيم: 1⃣ ابن عربى باب 363 فتوحات‏ را چنين عنوان داده است: فى مَعرفة منزل وِزراء المهدى الظاهر فى آخر الزمان الّذى بشّر به رسول اللَّه و هو من أهل البيت. در شناخت منزلت وزيران مهدى كه پيامبر به ظهورش در آخر الزمان بشارت داده و از اهل بيت است. وى در اين فصل مضمون بسيارى از احاديث نبوى را، نقل كرده است. مانند این عبارت :« لم يبق من الدنيا إلا يوم واحد طول اللَّه ذلك اليوم حتى يلي هذا الخليفة من عترة رسول اللَّه ص من ولد فاطمة يواطئ اسمه اسم رسول اللَّه ص جده الحسين بن علي بن أبي طالب يبايع بين الركن و المقام‏» 2⃣ عمر بن شجاع الدين موصلى (متوفى بعد از 660 ق)، صوفى بزرگ موصل و مُراد و مُرشد اتابك بدر الدين لؤلؤ زنگى، در كتاب‏ النعيم المقيم‏، فصلى را به «الإمام محمد المنتظَر ابن الإمام الحسن العسكرى» اختصاص داده و رواياتى را در باره سيره او و تولّدش و سخنانى را از او نقل كرده و به زنده بودن و معمّر بودن وى‏ تصريح كرده و او را امام و مهدى هادى امّت رسول اللَّه خوانده است. 3⃣ عبدالوهاب شعرانى (م 973 ق)- كه از صوفيان سنّى‏مذهب است- در اليواقيت والجواهر، در بحث از نشانه‏ها و حوادث پيش از وقوع قيامت، چنان از خروج و ظهور مهدى عليه السلام، نزول عيسى عليه السلام، نام پدر، زمان تولد و سن حضرت مهدى ياد مى‏كند كه گويى شيعه‏اى معتقد است. سپس بخش‏هايى از فتوحات‏ (باب 363)- كه بسيارى از آن، متن روايات موجود در منابع شيعه و سنّى است- نقل مى‏كند. وى در پاسخ به اين پرسش‏ها كه «شكل ظهور مهدى چگونه است و احكام او آيا بر اساس نصوص است يا اجتهاد؟»، با استناد به كلمات ابن‏عربى، مهدى را حاكمى عالم و عامل به شريعت محمّدى صلى الله عليه و آله مى‏داند كه در تشخيص شريعت به گونه‏اى از لغزش مصون، و از هوا و خطا مبراست. او به نقل از ابن عربى، مهدى را به سان همه «اهل اللَّه» داراى ارتباطى مستقيم با حق و پيامبر صلى الله عليه و آله مى‏داند؛ لذا او را از تقليد بى‏نياز مى‏شمارد. علاوه بر اين، وى مهدى را برخوردار از نوعى علم غيب معرّفى كرده است. •••••✾•🌿🌺🌿•✾••••
🔻رمز وسعت رزق امام حسین علیه‌السلام غلامی داشتند به نام «صافی» که خدمتکار باغ ایشان بود. روزی حضرت، با چند تن از دوستانشان وارد باغ شدند از دور دیدند صافی زیر یک درخت نشسته و مشغول غذا خوردن است. امام برای اینکه صافی از غذا خوردن نیفتد خودش را پشت درختی پنهان کرد . صافی یک قرص نان را دو نیم می‌کرد نصفش را خودش می‌خورد و نصفش را به سگ نگهبان باغ می‌داد. وقتی غذا خوردنش تمام شد، دست‌هایش را بالا برد و شکر خدا را بجای آورد و بعد برای مولایش امام حسین علیه‌السلام اینگونه از خدا برکت خواست : الحمدلله ربّ العالمين ، اللهم اغفر لي و لسيدي، و بارك له كما باركت على أبويه، يا أرحم الرّاحمين امام حسین علیه‌السلام تا این صحنه را دیدند جلو رفتند و صافی را صدا زدند... پرسیدند: چرا غذایت را با این سگ نصف کردی؟ صافی گفت: این سگ، سگ شماست. منم غلام شما. با هم سر سفره شماییم. حضرت گریه‌اش گرفت. بعد فرمود: تو را در راه خدا آزاد کردم. هزار دینار هم به تو هدیه می‌کنم. صافی گفت: اگر من آزادم، دلم می‌خواهد خادم باغ شما باشم. حضرت فرمود: «... باغ را با هر آنچه در آن است، به تو بخشيدم؛ فقط این دوستانم آمده‌اند میوه بخورند. آن‌ها را به خاطر من، مهمان کن. خدا به خاطر این خوش‌‏اخلاقى و ادبت، به تو بركت بدهد!». صافی گفت: اگر این باغ مال من شده، من آن را وقف دوستان شما می‌کنم. 📚مقتل خوارزمي: ج ۱، ص ۱۵۳. 📚مستدرك الوسائل: ج ۷، ص ۱۹۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅ طارق میتری (وزیر فرهنگ سابق لبنان) می گوید: «در مارس 2010 با سعد حریری به تهران رفتم. با حضرت آیت الله خامنه ای دیدار داشتیم. من و سعد حریری قبل از جلسه با هم نشستیم. حریری به من گفت که ما باید سلاح های حزب را موضوع اصلی قرار دهیم. من چیزی نگفتم ولی بقیه قبول کردند. وقتی وارد دفتر خامنه ای شدیم، او با سعد بسیار گرم و صمیمانه برخورد کرد. سعد حریری درباره لبنان و موضوع سلاح های حزب صحبت کرد. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به او نگاه کردند و گفتند: «گوژپشت نوتردام» را خوانده‌ای؟ معلوم بود که سعد حریری رمان را نخوانده بود. حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: این داستان یک زن بسیار زیبا و شاید زیباترین زنان پاریس است و طبیعی است که همه صاحبان قدرت به دنبال او بودند، افراد صاحب نفوذ و ثروت. خامنه ای سپس پرسید: نام این زن چه بود؟ میتری پاسخ داد: اسمرالدا. خامنه ای به من (طارک میتری) نگاه کرد و با لبخند گفت: آفرین. خامنه‌ای سپس گفت: همه کسانی که ویژگی‌های این زن را در زیبایی و لطافت می‌دانستند می‌خواستند از او سوء استفاده کنند. این زن (اسمرالدا) یک خنجر زیبا و تیز برای دفاع از خود در برابر متجاوزان داشت آقای نخست وزیر! لبنان مانند این زن زیباست. عروس دریای مدیترانه است، همه کشورها آن را می خواهند و اسرائیل تهدیدی برای آن است، اما سلاح حزب مانند خنجر اسمرلدا است. https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
🔺در جلسه پزشکیان با مجمع محققین و مدرسین در قم به جای عکس حضرت آقا کنار امام، عکس منتظری گذاشتن! بعد ما تعجب می‌کنیم چرا این‌ مجمع در بیانیه‌اش اسرائیل را به رسمیت می‌شناسد. اگر می‌خواهی منافقین یا جاهلان بی‌بصیرت را بشناسی، ببین چه کسانی از این افراد منحرف حمایت می‌کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دلیل تنها ماندن مسلم ابن عقیل در کوفه را از زبان رهبری بشنوید. شباهت دوران ما با آن زمان بسیار زیاد است. «کاری که ابن زیاد کرد، یک عده از همین خواص را بین مردم فرستاد که مردم را بترسانند، مادرها و پدرها را، تا بگویند با چه کسی می‌جنگید؟ چرا می‌جنگید؟ برگردید، پدرتان را در می‌آورند، این‌ها یزیدند، این‌ها ابن زیادند، این‌ها بنی‌امیه‌اند و این‌ها چه دارند، پول دارند، شمشیر دارند، تازیانه دارند، ولی آنها چیزی ندارند. مردم را ترساندند، به مرور همه متفرق شدند. آخر شب، وقت نماز عشا، هیچ‌کس همراه حضرت مسلم نبود، هیچ‌کس!» بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان و نیروهای لشکر 27 حضرت رسول، 20/3/75.