eitaa logo
میقات
296 دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.7هزار ویدیو
100 فایل
#میقات، پاتوق آخرالزمانیها... @rahgozaar https://eitaa.com/joinchat/2115633213C8ae13116fb
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانواده آسمانی ۴۰.mp3
13.47M
🍃🌸 ۴٠🍃🌸 🏆. میدانی به وسعتِ هستی در پیش‌رو است و مسابقه‌ای به وسعت تاریخ! و کسی پیروز این میدان است که؛ ۱. حریفان خود در این میدان را بشناسد. ۲. از تمام حریفان پیشی بگیرد. کدام میدان... کدام مسابقه... و کدام حریفان...؟ 🎤 🌸🍃🌸
✳️پاسخ سوال دوم بررسی محتوای حدیث «لولاک» 🔵محتوای این حدیث از سه بخش تشکیل شده است: 1️⃣یا اَحْمَد! لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْاَفْلاكَ؛ حضرت محمد صلی الله علیه و آله، غایت و هدفِ از آفرینش همه افلاک است. 2️⃣و لَوْلا عَلِیٌّ لَما خَلَقْتُکَ؛ علی علیه السلام، غایت و هدفِ از آفرینش حضرت محمد صلی الله علیه و آله است. 3️⃣و لَوْلا فاطِمَهُ لَما خَلَقْتُکُما؛ حضرت فاطمه علیها السلام، غایت و هدفِ از خلقتِ علی و محمد علیهما السلام است. طبق این روایت، در نگاه ابتدایی تصور می شود که حضرت فاطمه علیها السلام از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم و علی علیه السلام برتر است.🤔 ⭕️آیا واقعا چنین است؟؟؟ 🔸خیر، هرگز چنین نیست زیرا این روایت، اشاره به مقام نبوت و امامت و عبادت دارد. این روایت بر نبوت حضرت محمّد صلی الله علیه و آله و سلم و امامت حضرت علی علیه السلام دلالت دارد و این که هدف نبوت و امامت، ظهور عبودیت انسان ها است که نمود کامل آن در حضرت زهرا علیها سلام است. 🔸منظور از بخش اول روایت، این است که «انسان کامل» هدف اصلی از خلقت عالم و کانون اصلی توجه خدا و مجرای اراده او در جهان آفرینش است. 🔸بخش دوم از روایت مربوط به برتری مقام امامت نسبت به نبوت است. زیرا نبوت، مقام پیام رسانی از جانب خداوند به سوی مردم است امامقصود از «امامت»، حفظ تشریع الهی، اجرای قوانین و احکام شریعت در جامعه و در یک کلام، «راهبری الهی امت» به سوی اهداف و مقاصد شریعت است یعنی واسطه فیض بودن، واسطه هدایت به سمت کمال ورستگاری بودن . 🔍📝دلیل بر مطلب فوق، آیه 124 سوره بقره است : «وَإِذِ ابْتَلَى إِبْرَاهِيمَ رَبُّهُ بِكَلِمَاتٍ فَأَتَمَّهُنَّ قَالَ إِنِّي جَاعِلُكَ لِلنَّاسِ إِمَامًا قَالَ وَمِنْ ذُرِّيَّتِي قَالَ لَا يَنَالُ عَهْدِي الظَّالِمِينَ؛ و (به یاد آر) هنگامی که خدا ابراهیم را به اموری امتحان فرمود و او همه را به جای آورد، خدا به او گفت: من تو را به پیشوایی خلق برگزینم، ابراهیم عرض کرد: به فرزندان من چه؟ فرمود: (اگر شایسته باشند می‌دهم، زیرا) عهد من به مردم ستمکار نخواهد رسید». حضرت ابراهیم علیه السلام بعد از مقام نبوت، در اواخر عمر شریف شان پس از پیروزی در ابتلائات الهی به مقام «امامت» نائل شد. بنابراین مقام امامت از مقان نبوت بالاتر است. 🔴 شبهه: با این بیان، برتری علی علیه السلام بر محمد صلی الله علیه و آله اثبات شد🤔 🔸در پاسخ باید به این نکته توجه نمود که حضرت محمد صلی الله علیه و آله، انسان کاملی هستند که علاوه بر مقام نبوت ظاهری، مقام امامت را هم دارا بودند اما «علی» علیه السلام فقط مقام امامت داشتند. ✳️بنابراین در بخش دوم حدیث لولاک، به هیچ وجه بحث بر سر برتر ی علی علیه السلام نسبت پیامبر نیست بلکه سخن بر سر برتر بودنِ امامت نسبت به نبوت است زیرا با دلایل قطعی اثبات می شود که مقام پیامبر صلی الله علیه و آله از حضرت علی علیه السلام بالاتر است : 1️⃣مهم ترین دلیل این مطلب، سخن خود علی علیه السلام است که فرمود:«انا عَبدٌ مِن عَبِیدِ مُحَمَّد»؛ من بنده ای از بندگان محمدم. 2️⃣طبق روایات، اولین مخلوق نور وجود نبی اکرم صلی الله علیه و آله بود و بعد از آن نور علی علیه السلام بود که از نور پیامبر صلی الله علیه و آله آفریده شد و بعد از او نور باقی اهل بیت علیهم السلام بود. و بعد از آن هم نور انبیاء علیهم السلام بود. به روایت زیر توجه کنید 👇👇👇
✳️خلقت نوری عَنْ جَابِرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ الْأَنْصَارِیِّ قَالَ سَأَلْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله عَنْ مِیلَادِ عَلِیِّ بْنِ أَبِیطَالِبٍ علیه السلام فَقَالَ ...إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى خَلَقَهُ نُوراً مِنْ نُورِی وَ خَلَقَنِی نُوراً مِنْ نُورِهِ وَ كِلَانَا مِنْ نُورٍ وَاحِدٍ وَ خَلَقَنَا مِنْ قَبْلِ أَنْ یَخْلُقَ سَمَاءً مَبْنِیَّةً وَ أَرْضاً مَدْحِیَّة؛ جابر بن عبدالله انصاری می‌گوید: از رسول خدا صلی الله علیه و آله درباره خلقت علی بن ابیطالب علیه السلام سوال کردم، آن حضرت جواب داد: همانا خداوند متعال نور او را از نور من و نور من را از نور او خلق کرد و ما هر دو از یک نور هستیم و خدا ما را قبل از آسمانِ گسترده و زمین پهناور خلق کرد. ⭕️مجموعه احادیثی با مضامین مختلف در جوامع روایی شیعه و اهل سنت نقل شده است که معروف به «احادیث نور واحد» هستند. در برخی از این احادیث به خلقت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمؤمنین علیه السلام از یک نور و گاه به آفرینش پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و اهل بیت طاهرینش علیهم السلام از یک نور اشاره کرده است. برخی از این احادیث نیز خلقت شیعیان از عصاره این نور را هم مطرح نموده‌اند. 📚ابن‌شاذان قمی، الفضائل، ۱۳۶۳ش، ص۵۴. 💢💢💢
✳️ مراد از بخش سوم روایت لولاک «وَ لَوْلا فاطِمَهُ لَما خَلَقْتُکُما؛ و اگر فاطمه نبود، شما دو نفر را نمی آفریدم» 🔸این بخش از روایت، اشاره به مقام عبودیت حضرت زهرا علیها سلام دارد که اگر مقام عبودیت نبود امامت و نبوت ناقص می ماند و به غایت خود نمی رسید زیرا که نبوت و امامت مقدمه ای برای رسیدن به مقام عبد مطلق است. ⭕️شبهه: با توجه به مطلب فوق، مگر پیامبر صلی الله علیه و آله و امام علی علیه السلام، مقام عبودیت نداشتند که اگر حضرت زهرا سلام الله علیها نبود، این مقام محقق نمی شد؟🤔 🔸در پاسخ باید گفت: این روایت نمی خواهد مقام عبودیت پیامبر و علی علیهم السلام را نفی کند، زیرا خداوند در توصیف رسول الله صلی الله علیه و آله صفت «عبده» را بر صفت «رسوله» مقدم می دارد و در واقع عبودیت محض رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم را تأیید کرده است، ولی در پیامبرخدا صلی الله علیه و آله عبودیت و نبوت و در علی علیه السلام عبودیت و امامت جمع است و چون خداوند در خلقت انسان، نظر به عبودیت او دارد و فاطمه زهرا علیها السلام نمونه ي صریح و روشن آن عبودیت است، روایت می فرماید: مقصد خلقتِ نبوّت و امامت، خلقت فاطمه زهرا علیها السلام است . 🔹در واقع فاطمه علیها السلام مظهر همان عبودیت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله است و محبت شدید پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم به فاطمه زهرا علیها السلام در همین راستا است که در آینه وجود فاطمه علیها السلام عبودیت خود را می یابد و در عبودیت او مظهري از حقایق را می بیند . به همین دلیل، پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: فاطِمَهُ حَوراءُ اِنْسِیَّهٌ، فَکُلَّما اَشْتَقْتُ اِلی رائِحَهِ الْجَنَّهِ، شَمَمْتُ رائِحَهَ اِبْنَتی فاطِمَهَ ( فاطمه حوریه اي بشرگونه است، هر زمان مشتاق بوي بهشت می شوم، دخترم فاطمه را می بویم. 📚مجلسی، بحارالانوار، ج 43 ، ص 4. 📚طاهرزاده، اصغر، مقام لیله القدری حضرت زهرا سلام الله علیها ، ص 96 ـ 97 💢💢💢
✳️نکته پایانی ⭕️علاوه بر حدیث «لولاک» که به مقام و فضیلت حضرت زهرا سلام الله علیها اشاره دارد و ایشان را هدف از خلقت معرفی میکند، روایات متعدد دیگری نیز وجود دارد که مقام و شأن فاطمه عليهاالسلام از نظر پيامبر صلى الله عليه و آله را تبیین می کنند مانند كلام پيامبر صلى الله عليه و آله در حديث عبدالله مسعود (بحار، ج ۳۶، ص ۷۳) که مرحوم كراجكى در كنز الفوائد نقل کرده است: 🔴عبدالله بن مسعود مى گويد: بر پيامبر صلى الله عليه و آله وارد شدم، سلام كردم و گفتم: يا رسول الله: حق را نشانم بده كه به وضوح ببينم، فرمود: ابن مسعود! به پستوى اطاق وارد شو! بنگر تا چه مى بينى، وارد پستوى اطاق شدم ديدم على بن ابى طالب عليه السلام در حال ركوع و سجود است و با توجه و خشوع مى گويد: خدايا به حق پيامبرت محمد صلى الله عليه و آله گناهكاران از شيعيان مرا بيامرز!...، وحشت مرا گرفت، پيامبر صلى الله عليه و آله نمازش را مختصر كرد و فرمود: ابن مسعود! آيا پس از ايمان كافر مى شوى؟ گفتم: نه قسم به زندگى و حيات شما، ليكن من على عليه السلام را ديدم كه خدا را به مقام شما سوگند مى داد و شما را ديدم كه خدا را به مقام على عليه السلام سوگند مى دادى! نفهميدم كدام يك از شما دو نفر نزد خداوند آبرومندتر هستيد. حضرت فرمود: ابن مسعود! خداوند مرا آفريد و على و حسن و حسين را از نور قدس خويش آفريد و چون خواست آفرينش خويش را انشاء نمايد، نور مرا شكافت و آسمانها و زمين را از آن خلق فرمود و به خدا سوگند من از آسمان ها و زمين برتر هستم، و نور على را شكافت و از آن عرش و كرسى را آفريد و به خدا سوگند على از عرش و كرسى برتر مى باشد و نور حسن را شكافت و از آن حورالعين و فرشتگان را آفريد و به خدا سوگند حسن از حورالعين و فرشتگان برتر است، و نور حسين را شكافت و لوح و قلم را از آن آفريد و به خدا سوگند حسين از لوح و قلم برتر است. در آن حال خاوران و باختران تاريك بود. فرشتگان ناله كرده فرياد كردند كه خداى ما و سرور ما، به حق اين اشباح و تصاوير كه آفريدى اين تاريكى را از ما برطرف كند، خداوند كلمه ديگرى را ايجاد نموده از آن يك روح آفريد و نور، روح را در برگرفت و از آن فاطمه زهرا عليهاالسلام آفريده شد، خداوند آن را در مقابل عرش قرار داد و در نتيجه پهنه خاوران و باختران روشن گرديد و بدين جهت زهرا ناميده شد...» ملاحظه مى كنيد كه برطرف شدن ظلمت و تاريكى بالاخره با نور فاطمه زهرا عليهاالسلام انجام شد. معلوم است كه «پايان كار» غايت ونتيجه و هدف مى باشد. 📚گرامی، محمد علی، حدیث لولاک، ص 94 ـ 96 🔅🔅🔅
💠 پیامبر اکرم (ص) 🍃 حُبُّ الأَولادِ سِترٌ مِنَ النّارِ ، وَالأَكلُ مَعَهُم بَراءَةٌ مِنَ النّارِ ، وكَرامَتُهُم جَوازٌ عَلَى الصِّراطِ . 🔸 دوست داشتن فرزندان ، پرده اى در برابر آتش است ، و غذا خوردن با آنان ، براتِ آزادى از آتش ، و گرامى داشتن آنها ، موجب گذشتن از صراط . 📚 تنبيه الغافلين : ص ٣٤٤ ح ٥٠١ @gonbadekabood 💠〰💠〰💠〰💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ دوستی میگفت: هروقت‌احساس‌کردید از دور‌شدید و‌دلتون‌واسه‌آقا‌تنگ‌نیست این‌دعای‌کوچیك‌رو‌بخونید به‌خصو‌ص‌توی‌قنوت‌هاتون.. "لَیِّن‌قَلبی‌لِوَلِیِّ‌اَمرِك"❤️ یعنی : خدا‌جون‌دلمو‌‌واسه‌امامم‌نرم‌کن˘˘‌🌿'! ‌‌‌‌‌‌‌‌
♻️سوالاتی از ظهور♻️ ⁉️چرا زمان ظهور مشخص نیست ؟راز نهان بودن ظهور چیست؟ ◀️ یکی از مهمترین سوالهایی که در مساله مهدویت پرسیده می شود این است که: امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) چه زمانی ظهور می کند؟؟ ✅ باید گفت: بر اساس حکمت و اراده خداوند زمان ظهور مخفی است و کسی از زمان آن خبر ندارد. اما این که چرا زمان ظهور مخفی است بر اساس تحلیل ها و بررسی روایات می توان به برخی از حکمت های الهی در این باره اشاره کنیم: 1⃣ تداوم امید امید یکی از مهم ترین ثمرات اعتقاد به امام حی و زنده و باور به مهدویت است. پنهان بودن زمان ظهور نور امید را در دل منتظران و شیعیان در همه عصرها زنده نگه داشته. اگر مردم گذشته می دانستند که تا زمانی که زنده اند ظهور اتفاق نخواهد افتاد و در آینده ای دور رخ می دهد با چه امیدی در مقابل ظلم و طاغوت زمان ایستادگی می کردند. ✅ اگر زمان ظهور مشخص بود و بنابر مصالحی به تعویق می افتاد ثمره ای جز نا امیدی و بی اعتقادی نداشت . 📚 امام باقر علیه السلام در این باره فرمودند: زمانی که موسی ( ع) به دعوت پروردگار به مدت سی روز از میان قوم خود بیرون رفت و خداوند بر آن سی روز ده روز دیگر افزود قوم او گفتند« موسی به وعده خود عمل نکرد» و آن چه نباید می کردند، کردند( گوساله پرستی) غیبت نعمانی، باب ۱۶، ص ۳۰۵. 2⃣ زمینه سازی ظهور امام ع نیازمند زمینه سازی است و شیعیان باید زمینه ظهور امام ع را آماده کنند . این زمینه سازی نیازمند پویایی و تلا ش شیعیان است که جامعه پذیرای حضور معصوم ع باشد اگر زمان ظهور مشخص بود و افراد می دانستند که آن زمان را درک نخواهند کرد انگیزه ای برای تحرک و آمادگی نداشتند به طور مثال انقلاب اسلامی خودمان که بر اساس باورداشت به مهدویت به وقوع پیوست. همه کسانی که قدمی برداشتند به امید این که زمینه ساز ظهور هستند تلاش کردند. در عصر ما هم همینطور، ما هم به امید این که ظهور را درک کنیم با جدیت بیشتر برای زمینه سازی ظهور قدم بر می داریم تا ان شاءالله زندگی طیبه در آن زمان نورانی نصیب ما هم شود. @gonbadekabood 💠〰💠〰💠〰💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام دوستان همراه در صورت سوال در مورد مسائل مهدویت و اعتقادی، در خدمت شما هستم. می توانید سوال خود را به ادمین کانال ارسال فرمایید.🌸
نمایشگاهی برای دانلود مجموعه 40 عدد استوری پوستر به مناسبت دومین سالگرد شهادت حاج قاسم از طریق لینک زیر اقدام کنید👇 http://boshra.whc.ir/article/view/31948/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3%D8%A8%D8%AA-%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D9%84%DA%AF%D8%B1%D8%AF-%D8%B4%D9%87%D8%A7%D8%AF%D8%AA-%D8%AD%D8%A7%D8%AC-%D9%82%D8%A7%D8%B3%D9%85
🕋◻️🕋◻️🕋🏴 🕋◻️🕋◻️ 🕋🏴 ✨إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ* وَ إِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ* وَ إِذَا الْجِبالُ سُيِّرَتْ * وَ إِذَا الْعِشارُ عُطِّلَتْ * وَ إِذَا الْوُحُوشُ حُشِرَتْ* وَ إِذَا الْبِحارُ سُجِّرَتْ* وَ إِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَتْ* وَ إِذَا الْبِحارُ سُجِّرَتْ‏ *وَ إِذَا النُّفُوسُ زُوِّجَت‏ * وَ إِذَا الْمَوْؤُدَةُ سُئِلَتْ‏ * بِأَيِّ ذَنْبٍ قُتِلَت‏ ▫️چون خورشید بی فروغ شود و ستارگان فرو ریزند و کوه ها از جای خود حرکت کرده و شتران به حال خود رها شوند؛ و وحوش گرد آورده شوند ؛ و دریاها برافروخته گردیده و نفوس با هم قرین گردند؛ و از مؤودة (جنین بی گناه کشته شده) سوال شود که به چه جرمی کشته شده است (سوره تکویر، آيات ۱ تا ۹) ▫️▫️▫️ 🔘آیات ابتدایی سوره مبارکه تکویر، از آیاتی است که در بطن خود به مصیبة الزهراء (علیها السلام) اشاره می نماید. (این آیات در دو قسمت مورد بررسی قرار می گیرند). ◀️قسمت اول ✨إِذَا الشَّمْسُ كُوِّرَتْ ✔️حقیقت شمس، وجود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و اله و سلم) هستند که چون از دنیا رحلت فرمودند، مصائب آل الله (علیهم السلام) و علی الخصوص حضرت خاتون صدیقة الطاهره (سلام الله عیلها) آغاز گردید. 🔹حضرت قرآن در آيه اول سوره مبارکه شمس، به وجود «شمس» سوگند یاد کرده و می فرماید: ▫️وَ الشَّمْسِ وَ ضُحاها (سوره شمس، آيه ۱) ➖و حضرت صادق الائمه (علیه السلام) ذیل این شریفه فرمودند: الشَّمْسُ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم أَوْضَحَ اللَّهُ بِهِ لِلنَّاسِ دِينَهُمْ ▪️حقیقت شمس، وجود حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه اله و سلم) است که خداوند عزوجل به واسطه آن حضرت ، دین مردم را بر آنان به وضوح و روشنایی رساند 📓تقسیر القمی، ج۲ ص۴۲۴ 📓تأویل الآیات الظاهره، ص۷۷۸ 🖋همانگونه که حضرت خاتون صدیقه کبری (سلام الله علیها) در خطبه فدکیه، شأن شمس بودن وجود حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) بر مردم را اینگونه توصیف نمودند: 🔹فَاَنارَ اللَّهُ بِاَبی‏مُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ و الِهِ ظُلَمَها، وَ کَشَفَ عَنِ الْقُلُوبِ بُهَمَها، وَ جَلى عَنِ الْاَبْصارِ غُمَمَها، وَ قامَ فِی النَّاسِ بِالْهِدایَةِ، فَاَنْقَذَهُمْ مِنَ الْغِوایَةِ، وَ بَصَّرَهُمْ مِنَ الْعِمایَةِ، وَ هَداهُمْ اِلَى الدّینِ الْقَویمِ، وَ دَعاهُمْ اِلَى الطَّریقِ الْمُسْتَقیمِ. 🔹پس خداوند عزوجل به وسیله پدرم حضرت محمد (صلى اللَّه علیه و آله) تاریکى‏‌هاى آن را روشن، و مشکلات قلبها را برطرف، و موانع رؤیت دیده‏‌ها را از میان برداشت، و با هدایت در میان مردم قیام کرده و آنان را از گمراهى رهانید، و بینایشان کرده،و ایشان را به دین استوار و محکم رهنمون شده، و به راه راست دعوت نمود. 📓بحار الأنوار ج۲۹ ص:۲۲۰ 📓الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج۱ ص: ۹۷ ✨وَ إِذَا النُّجُومُ انْكَدَرَتْ ☑️با رحلت آن حضرت، آل الله (علیهم السلام) رکن و ملجأ و پناه خویش را از دست داده و همچون نجومی که فروع خود را از دست می دهند، در مصیبت از دست دادن حضرت رحمة للعالمین فروریخته و خود را برای مواجهه با کینه های قوم آماده ساختند. «وَ عَلاماتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ‏» (سوره نحل،‌ایه ۱۶) ✔️چنانکه حضرت امامین الصادقین (علیهما السلام) در تبیین حقیقت معنای «نجم» فرمودند: حقیقت نجم، ما آل الله (علیهم السلام) هستیم: نَحْنُ النَّجْمُ‏؛ و نیز فرمودند: النُّجُومُ آلُ مُحَمَّدٍ (علیهم السلام).‏ «وَ عَلاماتٍ وَ بِالنَّجْمِ هُمْ يَهْتَدُونَ‏» قال: هم الأئمة 📓تفسير العياشي ؛ ج۲ ؛ ص۲۵۶ 📓مناقب آل أبي طالب عليهم السلام (لابن شهرآشوب) ؛ ج۴ ؛ ص۱۷۸ 📓تفسير القمي ؛ ج۱ ؛ ص۲۱۱ 🖋حضرت فاطمة بنت محمد (علیهما الصلوة و السلام) شأن حامی بودن پدرشان را اینگونه توصیف نمودند: قَدْ کُنْتُ ذَاتَ حِمًی بِظِلِّ مُحَمَّدٍ ؛لاأَخْشَ مِنْ ضَیْمٍ وَ کَانَ حِمَیً لِیَا ➖همانا من در سایه محمّد حمایتی داشتم که از ستم نمی‌ترسیدم و او حامی من بود ▪️و نیز امیرالمومنین علی (عیله السلام) در سوگ از دست دادن حضرت رحمة للعالمین فرمودند: و كان لنا كالحصن من دون اهله ؛ لهم معقل حرز حریز من العدى ➖او همانند دژى بود براى خانواده اش، پناهگاه محكمى بود كه آنها را از دشمنان مصون مى داشت 📓بحار الأنوار ج۸۲ ص ۱۰۶ و ج۲۲ ص۴۵۸ 🕋🏴۳ 🕋◻️🕋◻️ 🕋◻️🕋◻️🕋🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا