امام حسین (ع) فرمودند:
«مرگ با عزت، بهتر از زندگی با ذلت است.»
محرم، تنها یادآور یک حماسه تاریخی نیست؛ ماه یادآوری ارزش انسان است. ماه این است که بدانیم هیچ منفعتی ارزش آن را ندارد که برایش کرامت، ایمان و شخصیت خود را زیر پا بگذاریم.
عزت از خانه آغاز میشود... از احترام به همسر، از حفظ حرمت فرزندان، از مهربانی در کلام، و از رفتارهایی که به جای تحقیر، به یکدیگر احساس ارزشمندی میبخشد.
خانوادهای که بر پایه احترام و کرامت بنا شود، در برابر سختیها استوارتر و در کنار یکدیگر آرامتر خواهد بود.
🌿 محرم، ماه تمرین عزت، آزادگی و حفظ کرامت انسانی است.
امیرالمؤمنین علی علیه السلام:
زن، گُل است... پس درهمه حال با او مدارا كن و با او به نیکی معاشرت نما تا زندگی ات با صفا شود🌸
📜 وسائل الشيعه،ج ۱۴،ص ۱۲