سحرگاه امروز ۱۷ محرم ۱۴۴۵، عالم و محدث سوریتبار " دکتر خليل بن إبراهيم ملا خاطر " در ۸۸ سالگی از دنیا رفت و در بقیع دفن شد.
او آثار متعددی در علوم حدیث نگاشته است.
از مهمترین کتابهای او کتاب " مكانة الصحابة وأثرهم في حفظ السنة النبوية " میباشد.
او همچون دیگر هم مسلکانش مباحثی همچون اهمیت جایگاه صحابه، حفظ احترام آنها و وجوب الکفّ عمّا وقع بینهم و ...را مطرح کرده و همچون صدها کتب دیگر در این باب هیچگاه به اشکالات شیعیان در موضوعِ صحابه پاسخی نمیدهد و در واقع همان حرفهای تکراری همیشگی را پشت سر هم قطار میکند !
بخشی با این عنوان نیز در کتابش وجود دارد:
" ما جاء في كتب الرافضة من ثناء أئمة آل البيت على الصحابة الكرام رضي الله تعالى عنهم أجمعين "
اینکه چه قسم اکاذیب واضحات در این بخش آورده و به طور فراوان آدرسهای کاملا دروغ داده، بماند... !
فقط همین نمونهی خندهدار کافی است برای درک و فهم عمیقِ تازه گذشته!!!👇
مؤلف در همین بخش از دعای چهارم صحیفه و مدح سید الساجدین علیه السلام برای اصحاب رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم خواسته شیعیان را ملزم کند که اهل بیت با صحابه رابطهی خوبی داشتند!!!🤦♂
🧐 اینان یا خودشان را به نفهمی زدهاند یا حقیقتا خیلی... هستند.
بزرگوار ! طرفِ بحث تو کیست؟
شیعیان یا توهّمات خودت؟
آیا هنوز نمیدانید که شیعیان عاشقِ صحابهی پیغمبرند؟ همانانی که مطیع رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم بوده و در راه اسلام با جان و مال خود جهاد کردند.
شیعیان همواره به اینان عشق ورزیده و آنان را ستوده و خود را سر سفرهی مجاهدتهای آنان میدانند.
پُر واضح است که قصد علی بن الحسین علیه السلام از این دعا، فرمانبُرداران و مجاهدان و مؤمنان هست، نه منافقان و فراریان از جهاد که شما آنها را هم صحابه مینامید !
نرود میخ آهنین در سنگ...
@mir_hamedhoseyn_110
نقول للوهابي إبراهيم المديهش:
فكيف بخروجها على مولاها أمير المؤمنين صلوات الله عليه يوم الجمل؟!
@mir_hamedhoseyn_110
اگر میخواهید نمونهی بارز عجز، فرار، نفهمیدن محل نزاع و عدم انصاف را ببینید، این جملات عجیب و غریب آقای مسائلی را ملاحظه کنید!
برادر جان محل نزاع در متن دو چیز است:
"صفویه را جملگی تحجر و انحطاط دیدن خطاست"
و
"اصل "ترویج و اشاعهی مذهب اهلبیت" که مورد انتقاد شما و دوستانتان است، مورد مدح رهبر انقلاب واقع شده است".
فکر میکنم واضح است ترویج تشیع با هر روشی مطلوب نیست.
لازم نیست به رهبر انقلاب چیزی یاد بدهید.
@mir_hamedhoseyn_110
هدایت شده از فرزند ایران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حتی نامش را نشنیدهاید، ولی او بزرگترین حجت تشیع را نوشت!
تلگرام | اینستاگرام | روبیکا | ایتا | بله | سروش | توییتر | آپارات | یوتیوب
🇮🇷 @farzandeIRAN_ir
هدایت شده از بر ساحل عبقات
إِذَا طَافَ قَـوْمٌ بِالْمَـشَاعِرِ وَالصَّفَا
فَقَبرُكَ رُكنِي طَـائِـفـاً وَمَـشَاعِـرِي
وَإنْ ذَخَـرَ الأقْـوَامُ نُسْـكَ عِـبَادَةٍ
فَحُـبُّـكَ أوْفَى عُـدَّتِي وَذَخَـائِرِي
زمانی که گروهی در موسم حج در مشاعر و صفا مشغول طواف هستند، رکن و مشاعر من مرقد توست و من آنجا طواف میکنم.
و اگر برخی از مردم برای آخرت خود عبادتی ذخیره میکنند، بهترین و سودمندترین توشه و ذخیرهی من محبّت توست...
📜 من القصیدة الرائیة لابن أبی الحدید
@mir_hamedhoseyn_110
۱۸ صفر سالروز وفات علامه میر حامد حسین؛
شادی روح مطهر این عالم فرزانه صلواتی هدیه بفرمایید.
@mir_hamedhoseyn_110
مرحوم سید نعمان الأعرجي شاعر شيعی قرن یازدهم هجری، دربارهی واقعهی ۲۰ صفر (اربعین) و بازگشت خاندان سید الشهدا علیهالسلام به کربلا، قصیدهای رائیه سروده و پس از ابیاتی جانسوز به این مهم اشاره میکند که هر چه شد از آن روزی شد که به صدیقهی طاهره سلام الله علیها جسارت شد...
@mir_hamedhoseyn_110
پیامبر رحمة للعالمين صلّی الله علیه وآله وسلّم این روزها را با دلی شکسته از بیحرمتی و بیادبی اطرافیان سپری کردهاند.
ماجرای قلم و دوات و بیادبی منافقان به ساحت قدسی حضرت ختمی مرتبت اتفاقی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت.
علما و شعرای شیعه از همان عصر ائمه تا کنون این اتفاق تلخ را در آثار تاریخی و کلامی و ادبی یادآوری کرده و از افکار عمومی میخواهند دربارهی این واقعه که مورد اتفاق خاصه و عامه هست تأمل نمایند.
یکی از قدیمیترین اسناد در اینباره رائيه بسیار مهمّ شاعر شیعی قرن دوم و سوم جناب عبد السلام بن رغبان معروف به ديك الجن الحمصي (٢٣٥ ق) است.
@mir_hamedhoseyn_110
سید مرتضی رضوان الله علیه در بیان عظمت فضیلت امیر المؤمنین در لیلة المبیت چنین میگوید:
ماجرای لیلة المبیت فضیلتی بزرگ و منقبتی عالی قدر برای امیر المؤمنین علیه السلام است و همواره شیعه این جانفشانی را برتر از تسلیم حضرت اسماعیل علیه السلام هنگام ذبح میداند.
شیعیان میگویند: تفاوت این دو کار بزرگ در این است که اسماعیل با یک پدر مهربان و دلسوز و مورد اعتماد مواجه بود و عادت روزگار چنین نبوده و نیست که فرزندان به دست پدران کشته شوند.
ولی امیر المؤمنین علیه السلام با دشمنان کینهتوز و خشمگین و غیر قابل اعتماد مواجه بود. خصوصا اینکه این فداکاری او باعث شد که رسول خدا صلّی الله علیه وآله وسلّم دور شود و نقشهی دشمنان بر آب شود. پس این فداکاری علی علیه السلام موجب خشمگینی بیشتر آنها شده بود و روا بود که به او آسیب برسانند.
"وهذه فضيلة عظيمة ومنقبة جليلة، ما زالت الشيعة تفضلها على استسلام إسماعيل لأبيه عليهما السلام عند أمره بذبحه.
وقالوا: إنما استسلم إسماعيل عليه السلام إلى أب حدب مشفق مأمون، وما جرت العادة بإتلاف الآباء للأبناء.
وأمير المؤمنين عليه السلام استسلم إلى أعداء حنقين مبغضين غير مأمونين، لا سيما وقد فوّتهم _بمبيتهم على الفراش_ غرضَهم وحرمهم مقصودهم، فهم على من فعل ذلك أحنق وبالإضرار به أجدر."
📜 شرح القصيدة المذهبة في مدح أمير المؤمنين عليه السلام للسيد الحميري، ص ۲۶۴
@mir_hamedhoseyn_110
این دیوان ارزشمند سال گذشته (۱۴۴۴ ق) در بیروت با تحقیق و شرح دکتر حسين أحمد سلمان چاپ شد.
مرحوم شیخ احمد دمستانی و پدرش شیخ حسن دمستانی از شعرای توانمند بحرین در قرون ۱۲ و ۱۳ بودند.
اشعار شیخ احمد به همراه اشعار پدرش و برخی شعرای دیگر چند سال پیش توسط مرحوم استاد دکتر عبدالهادي الفضلي چاپ شد ولی متأسفانه ابیات مهمی از آن حذف شده است.
مرحوم فضلی در مقدمه به مشخصات نسخهی خطی مورد استفادهاش اشاره نکرده و مشخص نیست از همین نسخهای که در چاپ اخیر از روی آن تصحیح شده(کتابخانه آیت الله مرعشی، رقم متسلسل ۷۶۱۰)، بهره برده یا خیر.
البته ممکن است مصالحی مانع از این بوده که مرحوم فضلی به طور کامل ابیات را به چاپ برساند.
علی أيّ حال در چاپ اخیر ابیات مهمی در ظلم اهل سقیفه و بیان مطاعن آنان وجود دارد که در تحقیق مرحوم فضلی موجود نیست.(رک: ديوان الدمستاني الصغير، ص ٤١ _ ٤٣، ٧٣، ١١١)
@mir_hamedhoseyn_110
😡 استجابت نفرین صدیقه طاهره سلام الله علیها در بیان مرحوم علّامه حلّی رضوان الله علیه
وَلَمّا وَعَظَت فاطِمَةُ عَليهَا السَّلامُ أبا بَكر في فَدَك، كتَبَ لَها بِها كِتاباً وَرَدَّها عَلَيها، فَخَرَجَت مِن عِندِه فَلَقِيَها عُمَرُ، فَخَرَقَ الكِتابَ فَدَعَت عَلَيه بِما فَعَلَه أبو لُؤلُؤَةِ [بِه]
📜مخطوطة نفيسة من كتاب منهاج الكرامة للعلامة الحلّي (ت726هـ) ، كتبت سنة (743هـ) في جامعة لايبزيك بألمانيا
@mir_hamedhoseyn_110