eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
32.5هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
384 ویدیو
136 فایل
💠 پایگاه اطلاع‌رسانی و نشر دیدگاه‌های آیت‌الله میرباقری ☑️ @mirbaqeri_ir 💠 کانال نشر آثار چندرسانه‌ای (صوت، فیلم، پادکست، سخن‌نگاشت) ☑️ @mirbaqeri_resane
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 توجّه به بلای اولیاء الهی، شبهات را برمی‌دارد. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «درک ولایت و تصدیق اولیای خدا، از مدخل توجّه به بلاء و میثاق آنها امکان‌پذیر است. اگر انسان از مدخل بلای اولیای خدا وارد شد، آن‌گاه است که می‌تواند پای ولایتشان بایستد و آنها را تصدیق کند وگرنه ‌تصدیق کردنِ ایشان کار سهل و آسانی نخواهد بود. در جریان موسای کلیم(ع) و جناب خضر(ع) کاملاً مشهود است؛ با این‌که موسی(ع) با ارشاد و امر خداوند متعال، معلّمی الهی پیدا کرده ولکن به‌خاطر سختی آزمایش‌ها و ابتلائات، توان تصدیق ایشان را ندارد و از همراهی با جناب خضر(ع) باز می‌ماند. این جریان یک نمونه است و قابل‌مقایسه با سختی درک بلاء صدّیقۀ طاهره(س) برای اصحاب نیست. جریان صدّیقۀ طاهره(س) باعث شد که عدّه‌ای، از تصدیق حضرت دست بردارند. شیطان در بسیاری از موارد با شبهه‌ها و وسوسه‌های سنگین، کار تصدیق را بسیار دشوار می‌کند و اگر انسان متوجّه به بلای اولیاء نباشد، نمی‌تواند به تصدیق برسد. این افراد که هزاران حدیث در فضیلتشان جعل شده، حضرت به‌تنهایی در برابرشان ایستاده و آنها را غاصب می‌نامد و مسلّم است که آن صحابه‌ای که بلای ولیّ خدا را درک نکردند، نمی‌توانستند به تصدیق صدّیقۀ طاهره(س) برسند. توجّه به بلای اولیای خداست که شبهات را برمی‌دارد. در جریان بردن امیرالمؤمنین(ع) به‌سمت مسجد با دست‌های بسته، نقل کرده‌اند که در بین راه فردی یهودی حضرت را با آن حال دید و شهادتین گفت. وقتی علّت امر را از او جویا شدند گفت، قدرت و شجاعت امیرالمؤمنین(ع) را در خیبر دیده بودم، حال که این چنین شخصیتی را دست‌بسته دیدم، یقین کردم که شمشیر زدن او و صبر و شکیبایی‌اش هر دو برای رضای خداست وگرنه ‌آن‌ کس که باب خیبر را آن‌گونه از جای درآورد اگر همۀ کارهایش «لِلّه» نبود، امروز هرگز نمی‌توانستند او را دست‌بسته ببرند. در قضیۀ عاشورا بسیار از بزرگان مانند «ابن‌عباس» زمین‌گیر‌ شدند و مثلاً سیّدالشُّهدا(ع) را نصیحت می‌کردند که خانواده خود را با خودش نبرد. این افراد قطعاً چون بلای حضرت را درک نکرده‌اند به تصدیق حضرت هم نرسیدند. از آن طرف، حضرت قمر بنی‌هاشم اباالفضل العبّاس(ع) نه‌تنها در اوج تصدیق است، بلکه در اوج تسلیم و محو شدن در سیّدالشُّهدا(ع) است؛ «أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَ التَّصْدِيقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه‏». و شاید به جهت همین است که شب عاشورا که اصحابِ باقی مانده، هر کدام جملاتی مفصّل در وفاداری به سیّدالشُّهدا(ع) می‌گویند، قمر بنی‌هاشم(ع) یک کلمه می‌گوید و می‌نشیند. آیا او سخن گفتن بلد نبود؟ یا این‌که خود را به حساب نمی‌آورد و آن‌چنان تسلیم سیّدالشُّهدا بود که باعث می‌شد سخنی بر زبان نرانَد؟» ☑️ @mirbaqeri_ir
ثارالله سخنرانی جلسه چهارم_1.mp3
20.16M
🎙 استاد میرباقری 🔺 مراسم روز چهارم ۱۴۰۲ 🔰 هیئت ثارالله قم
ثارالله روضه جلسه چهارم.mp3
4.96M
🎙 استاد میرباقری 🔺 مراسم روز چهارم ۱۴۰۲ 🔰 هیئت ثارالله قم
ثارالله سخنرانی جلسه پنجم.mp3
20.88M
🎙 استاد میرباقری 🔺 مراسم روز پنجم ۱۴۰۲ 🔰 هیئت ثارالله قم
ثارالله روضه جلسه پنجم.mp3
3.64M
🎙 استاد میرباقری 🔺 مراسم روز پنجم ۱۴۰۲ 🔰 هیئت ثارالله قم
ثارالله علیه السلام ـ جلسه اول.docx
16.6K
گزارش خبری جلسه اول هیئت ثارالله علیه السلام
ثارالله علیه السلام ـ جلسه دوم.docx
17.6K
گزارش خبری جلسه دوم هیئت ثارالله علیه السلام
ثارالله علیه السلام ـ جلسه سوم.docx
14.8K
گزارش خبری جلسه سوم هیئت ثارالله علیه السلام
ثارالله علیه السلام ـ جلسه چهارم.docx
15.1K
گزارش خبری جلسه چهارم هیئت ثارالله علیه السلام
ثارالله علیه السلام ـ جلسه پنحم.docx
16.2K
گزارش خبری جلسه پنجم هیئت ثارالله علیه السلام
عزم، غیر از هَوَس است. هوسِ خوب شدن را همه دارند! این، راهگشا نیست. عزمِ بر خوب شدن مهم است. ما با سیّدالشهدا(ع) در سرزمین کربلا نبودیم. اگر بودیم چگونه بودیم؟ باید این‌گونه عزم داشته باشیم که: «سَلَامَ مَنْ لَوْ كَانَ مَعَكَ بِالطُّفُوفِ لَوَقَاكَ بِنَفْسِهِ حَدَّ السُّيُوف...‏». ☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 سخنرانی‌های استاد میرباقری در حسینیۀ حضرت زهرا سلام الله علیها، از روز اول تا روز پنجم ⬇️⬇️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا