eitaa logo
در محضر آیت‌الله میرباقری
29.5هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
321 ویدیو
133 فایل
🎙 نظام اندیشه: https://mirbaqeri.ir/جاری-حکمت.html 🌐 پایگاه اینترنتی: www.mirbaqeri.ir ☎️ دفتر استاد: 02532603861 09127593462 📚 خرید کتاب‌های استاد: 09104646212
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 استاد میرباقری | حقیقت شکر ⚡️ شکر بر بلا، از مهم‌ترین درجات شکر است. ⚡️ شکر به‌معنیِ اخلاصِ در ولایت است. ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 امام آن حجت الهی و سبیل اعظم الهی است که انسان را به عبادت هدایت می‌کند و با عبادت اوست که ما عبادت می‌کنیم و اگر او را بردارید به شما نمی‌گویند نعمت را شکر کردی یا نه؟ آمدن امام آغاز شکر است و با وجود او سخت‌گیری شروع می‌شود و مردم دو دسته می‌شوند: شاکر و کافر. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ «خدای متعال در سوره مبارکه هل اتی، از نعمت‌هایی که به انسان داده است صحبت می‌کند. «هَلْ أَتى‏ عَلَى الْإِنْسانِ حينٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ يَكُنْ شَيْئاً مَذْكُوراً»، آیا یک دورانی بر این انسان گذشته است که شیء مذکوری نبود؟! بودید، ولی قابل ذکر نبودید؛ یعنی شما یک دورانی شیء قابل ذکری نبودید؛ خدای متعال از آنجا کار را با شما شروع کرده است و شما را در قالب یک شیء خلق کرده است، بعد شما را سیر داده در عوالم به عالمی آورده و این شیء غیر قابل ذکر را در قالب نطفه خلق کرده: «إِنَّا خَلَقْنَا الْإِنْسانَ مِنْ نُطْفَةٍ أَمْشاجٍ نَبْتَليهِ فَجَعَلْناهُ سَميعاً بَصيرا». بعد می‌فرماید: «إِنَّا هَدَيْناهُ السَّبيلَ إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُورا»، به سبیل هم او را هدایت کردیم این امکانات را دادیم، راه را هم به او نشان دادیم که «إِمَّا شاكِراً وَ إِمَّا كَفُورا»، اگر همه این امکانات را به انسان داده باشند بدون هدایت به سبیل، شکر و کفری نیست. ◀️ اگر خدای متعال همه امکانات را به ما می‌داد، ولی امام را پیش روی ما قرار نمی‌داد ما هر کاری می کردیم در این عالم مورد مواخذه قرار نمی گرفتیم چون راه به سوی خدا بسته بود. اما این سبیل چیست که انسان بازخواست می‌شود که امکانات را در آن برده یا نبرده است؟ منظور از سبیل، امام است «أَنْتُمْ السَّبِيلُ الْأَعْظَمُ وَ الصِّرَاطُ الْأَقْوَمُ» اگر خداوند امام را قرار نمی‌داد، دیگر تکلیفی نبود و هر کاری می‌کردی مُجاز بودی وقتی امام آمد همه تکالیف شروع می‌شود و از این رو اصل شکر، شکر نعمت ولایت است. ◀️ امام آن حجت الهی و سبیل اعظم الهی است که انسان را به عبادت هدایت می‌کند و با عبادت اوست که ما عبادت می‌کنیم و اگر او را بردارید به شما نمی‌گویند نعمت را شکر کردی یا نه؟ آمدن امام آغاز شکر است و با وجود او سخت‌گیری شروع می‌شود و مردم دو دسته می‌شوند: شاکر و کافر. ☑️@mirbaqeri_ir
📢 نعیم حقیقی "ولایت" است. اگر کسی نعمت ولایت را شاکر باشد همه نعمت‌های دیگر را شکر کرده است. 📢 اگر انسان امکانات را در مسیر امام به راه انداخت شاکر است و اگر در مسیر امام به راه نینداخت کافر است. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: امام رضا(ع) فرمود: نعیم حقیقی، ولایت ما است. امام صادق(ع) فرمود: «لَتُسْئَلُنَّ يَوْمَئِذٍ عَنِ‏ النَّعِيمِ‏ قَالَ: نَحْنُ النَّعِيم‏»، نعیم، ولایت ماست. اگر بخواهند از لقمه‌هایی که می‌خورید بپرسند در قیامت وقوف طولانی می‌شود. اگر کسی نعمت ولایت را شاکر باشد همه نعمت‌های دیگر را شکر کرده است. کسی که امکاناتی که خدا به او داده را آن گونه که امیرالمؤمنین(ع) فرمود خرج کرد شکر همه نعمت‌ها را کرده است و اگر در مسیری که امام معصوم فرموده حرکت نکرد هر کاری انجام داده کفران نعمت است. اگر امام نمی‌آمد هیچ سؤالی از انسان نمی‌شد؛ «لِئَلاَّ يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَيْكُمْ حُجَّةٌ...»، خدای متعال می‌فرماید: اگر پیغمبر نبود مردم بر خدا حجت داشتند هر کاری می‌کردند معاف بودند، ولی وقتی امام آمد انسان مکلف می‌شود واز نعمت ولایت سؤال می‌شود. اگر انسان امکانات را در مسیر امام به راه انداخت شاکر است و اگر در مسیر امام به راه نینداخت کافر است. شاکر آن کسی است که با امیرالمؤمنین(ع) دادوستد می کند و کافر آن کسی است که با غیر امیرالمؤمنین(ع) دادوستد می‌کند. ☑️@mirbaqeri_ir
🔴 پروندۀ نکته‌ها درباره 📢 اگر چهل سال نمازمان قضا نشده، یا پنجاه سال نماز شب می‌خوانیم، یا بیست سال است زیارت عاشورا می‌خوانیم، این توفیق را به خودمان نسبت ندهیم! 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3919 📢 اگر مخلوق به خداوند توجه کند، خداوند هم او را یاد خواهد کرد؛ «فَاذْكُرُوني‏ أَذْكُرْكُم» 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3918 📢 شاکر حقیقی کسی است که حتی در بیماری و بلا و سختی هم، خدا را پیدا می‌کند./ شاکرِ حقیقی، نعمت خدای متعال و جمال صنع خدا را در متن بلا هم مشاهده می‌کند و آنچه از خدای متعال می‌رسد را زیبا می‌بیند. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3920 📢 انسان باید بداند نعمت‌ها و امکانات، بی‌هدف نیست و خداوند برنامه‌ای برای این امکانات داشته است. شکر این است که انسان نعمت را از خدا بگیرد و آن‌چنان که خدا خواسته است در آن تصرف کند. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3921 📢 یکی از راه‌هایی که انسان را به محبت خدا و مقام محبین می‌رساند و راه همواری است، این است که انسان نعمت‌های خدا را زیاد یاد کند و در مقابل این نعمت‌ها خدا را شکر کند. این کار ممکن است در ابتدا چندان برای انسان شیرین نباشد و سخت باشد، ولی اگر مداومت کرد، شیرینی آن را خواهد چشید./ خوب است که انسان نسبت به نعمت‌هایی که خدا به دیگران داده است، شاکر باشد؛ برای مثال، انسان می‌بیند که خدای متعال به دیگری موقعیت داده، ثروت داده، فرزند خوب داده، خانه خوب و شغل خوب داده؛ پس برای این نعمات خدا را شکر کند و  زیبایی کار او را ببیند و بگوید: الحمدلله رب العالمین. یکی از خاصیت‌های این حمد آن است که حسد از انسان دور می‌شود. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3922 📢 انسان شاکر، سختی‌ها را هم نعمتی از خداوند می‌بیند. او همان استفاده‌ای که از خوشی‌ها می‌برد از سختی‌ها هم می‌برد و هر دو را ابزار بندگی قرار می‌دهد. شاکر همیشه در بندگی خداوند است./ شیطان وعده داده که بر سر صراط مستقیم کمین کند و اجازه ندهد که بندگان خدا شاکر نعمت‌های خدا باشند و با نعمت‌های خداوند او را بندگی کنند. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3924 📢 شکر بر بلا، از مهم‌ترین درجات شکر است./ شکر به‌معنیِ اخلاصِ در ولایت است. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3929 📢 امام آن حجت الهی و سبیل اعظم الهی است که انسان را به عبادت هدایت می‌کند و با عبادت اوست که ما عبادت می‌کنیم و اگر او را بردارید به شما نمی‌گویند نعمت را شکر کردی یا نه؟ آمدن امام آغاز شکر است و با وجود او سخت‌گیری شروع می‌شود و مردم دو دسته می‌شوند: شاکر و کافر. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3930 📢 نعیم حقیقی "ولایت" است. اگر کسی نعمت ولایت را شاکر باشد همه نعمت‌های دیگر را شکر کرده است./ اگر انسان امکانات را در مسیر امام به راه انداخت شاکر است و اگر در مسیر امام به راه نینداخت کافر است. 🔗 https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/3931
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗂 بستۀ «شرح زیارت جامعۀ کبیره» از مجموعۀ (۵۷ جلسه) ▶️ https://b2n.ir/n38154 مقدمه : منزلت زیارت جامعه 1. آداب و ثمرات زیارت 1 2. آداب و ثمرات زیارت 2 3. آداب و ثمرات زیارت 3 4. زیارت جامعه کبیره، ما به النزاع مکتب شیعه با مکاتب دیگر 5. ارکان زیارت جامعه کبیره - السَّلَامُ‏ عَلَيْكُمْ‏ يَا أَهْلَ‏ بَيْتِ‏ النُّبُوَّةِ 6. رابطه «بیت الامام» و «بیت النبوه» - وَ عَنَاصِرَ الْأَبْرَارِ 7. رابطه امام با عناصر وجودی مؤمن - وَ أَرْكَانَ الْبِلَادِ 8. رابطه بلاد ایمانی با روح امام، رابطه شهر و نظام ارزشی - السَّلَامُ عَلَى مَحَالِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ وَ... حَمَلَةِ كِتَابِ اللَّهِ 9. امام، طریق دستیابی به مقام معرفت؛ معنای «برکة الله» 10. رابطه ولایت و برکت 11. توضیح علم امام و تحمل کتاب 12. «حملة کتاب الله»؛ «محتمل لعلمکم» - السَّلَامُ عَلَى الدُّعَاةِ إِلَى اللَّهِ وَ... الْمُظْهِرِينَ لِأَمْرِ اللَّهِ وَ نَهْيِهِ 13. رابطه دعوت و دلالت؛ محصول دلالت رضوان است؛ رباطه دعوت و محبت 14. دعوت با جذبه وجودی امام است؛ دلالت برای همه مخلوقات و در همه مراتب است 15. معنای مستوفرین یا مستقرین؛ اخلاص در توحید؛ اخلاص در شاکله؛ امر و نهی با «لفظ» نیست - أَشْهَدُ أَنَّكُمُ الْأَئِمَّةُ الرَّاشِدُونَ الْمَهْدِيُّونَ الْمَعْصُومُونَ... الْمُتَّقُونَ 16 توضیح «و اشهد انکم الائمه»؛ معنای خلافت و امامت 17. معنای عصمت 18. توضیح معنای «المعصومون» بر اساس زیارت غدیریه 19.کرامت خاص اهل بیت (ع) - عَصَمَكُمُ اللَّهُ مِنَ الزَّلَلِ 20. رابطه اختیار و عصمت 21. اعتصام و اعلام فقر و اضطرار، مدار عصمت 22. مقام عصمت، مقام اضطرار و فقر و خوف - منْ أَحَبَّكُمْ فَقَدْ أَحَبَّ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَكُمْ فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ وَ... ضَلَّ مَنْ فَارَقَكُمْ 23. رابطه قلب و محبت 24. خداوند برای محبت خودش طریق قرار داده است 25. محبت، علامت حضور محبوب و نشانه جریان ولایت 26. توضیح معنای « اعتصام بالله» 27. مدخل حب فی الله و بغض فی الله 28. «سبل» متعدد اما «صراط» یکی است 29. رابطه شهادت و شفاعت 30. شاهد، شاکله را می‌شناسد 31. شهادت بر سرشت و همه خفایای وجودی ما 32. شفاعت، استقامت و سرمایه‌گذاری می‌خواهد 33. سه معنای «الرحمة الموصولة» 34. نمود رحمت موصوله در قالب نعمت‌ها 35. امانت، حقیقت ولایت 36. فرق حمل و احتمال 37. زیارت جامعه، بخشی از شئون امامان(ع) 38. امام اگر شاهد است، رحمت موصوله هم هست 39. رابطه آیات الهی و آیه مخزونه 40. محفوظه بودن «ولایت» در تشریع و تکوین 41. امام هم باب است (الباب المبتلی به الناس)، هم سبیل و هم صراط 42. درجات مردم و ابتلا و امتحان آنها به باب ولایت 43. «داعی» خودش «مدعو» است 44. دعوت، با جذبه وجودی است، نه با برهان نظری - مُحْتَمِلٌ لِعِلْمِكُمْ 45. رابطه علم و بندگی 46. معانی مختلف احتمال علم - و قَلْبِي لَكُمْ سِلْمٌ‏ وَ رَأْيِي لَكُمْ تَبَعٌ وَ نُصْرَتِي لَكُمْ مُعَدَّةٌ 47. اصلاح نیت، مقدم است 48. خصوصیات قلب سلیم 49. قلب ترازو می‌سازد - فثَبَّتَنِي اللَّهُ أَبَداً مَا حَيِيتُ عَلَى مُوَالاتِكُمْ 50. درباره ایمان ثابت و مستقر، ایمان عاریه‌ای و ودیعه‌ای - مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُمْ وَ مَنْ وَحَّدَهُ قَبِلَ عَنْكُمْ وَ مَنْ قَصَدَهُ تَوَجَّهَ بِكُمْ‏ 51. اسمای الهی واسطه توحید - و أَنْتُمْ نُورُ الْأَخْيَارِ وَ هُدَاةُ الْأَبْرَارِ وَ حُجَجُ الْجَبَّارِ 52. توضیح «نور اخیار» 53. ابرار، نعمت امام را شاکرند - و أَشْرَقَتِ الْأَرْضُ بِنُورِكُمْ‏ وَ فَازَ الْفَائِزُونَ بِوَلَايَتِكُمْ...وَ عَلَى مَنْ جَحَدَ وَلَايَتَكُمْ غَضَبُ الرَّحْمَنِ 54. نورانی شدن زمین به نور ولایت در عصر ظهور 55. توضیح «فاز الفائزون بولایتکم» - وَ أَجْسَادُكُمْ فِي الْأَجْسَادِ وَ أَرْوَاحُكُمْ فِي الْأَرْوَاحِ....فَمَا أَحْلَى أَسْمَاءَكُمْ وَ أَكْرَمَ أَنْفُسَكُمْ 56. روح مؤمن از شعاع جسم امام است - بمُوَالاتِكُمْ تَمَّتِ الْكَلِمَةُ وَ عَظُمَتِ النِّعْمَةُ 57. شکر همه نعمت‌ها این است که همه را به نعمت ولایت گره بزنیم. ☑️ @mirbaqeri_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 استاد میرباقری | سخنرانی در شب شهادت امام جواد علیه‌السلام، در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها (همراه با روضه)، ۱۴۰۰/۴/۱۹ ☑️ @mirbaqeri_ir
📢 🔸 تبيين طرح جامع دین در دیدگاه مرحوم علی صفائی حائری در نشست بازخوانی و تبيين انديشه هاي استاد 🔹https://b2n.ir/e35943 🔸 تبيين اخلاق حول محور معرفت‌الامام ذیل حدیث جنود عقل و جهل در مؤسسه خُلُق 🔹https://b2n.ir/r77451 🔸 تبيين مبانی کلامی فقاهت و اجتهاد در حوزه علميه امام كاظم عليه السلام/ راه برون‌رفت از انفعال 🔹https://b2n.ir/k88992 🔸 سخنراني در روز زيارتي مخصوص امام رضا عليه السلام در حرم رضوي/ جایگاه حج و مقایسه آن با زیارات اهل بیت علیهم السلام/ ثواب زیارت امام رضا علیه السلام 🔹https://b2n.ir/s03862 ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 فيضی دارد که از دو مکان منتشر می‌شود: و عرفات. 📢 بابی که از امام حسين(ع) در عرفه گشوده می‌شود، مهم‌تر از بابی است که در عرفات گشوده می‌شود. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ «بنابر روایات، بابی که از امام حسين(ع) در عرفه گشوده می‌شود، مهم‌تر از بابی است که در عرفات گشوده می‌شود. ... عرفه غير از فيض زمانی، يک فيضی هم دارد که از دو مکان (کربلا و عرفات) منتشر می‌شود. در اين فيوضاتی که منتشر می‌شود ما هم می‌توانيم شريک باشيم. ما هم با دلمان می‌توانيم در آن صحنه‌ها باشيم. البته هر کس به اندازه خودش سهم و درجه دارد... . آن بی‌قراری است که مهم است. اگر کسی دلش از محيط، کنده شده باشد و دلش در عرفه و در کربلا باشد ان شاء الله در ثواب‌ها شريک است... عرفه روزی است که انسان بايد به معرفت برسد و با زوار امام حسين(ع) و اهل عرفات شريک شود. دلش آنجا باشد». ◀️ «در دريای ظلمانی و امواج فتنه‌های شياطين، تنها چراغ و پناهْ وجود مقدس سيدالشهدا(ع) است. در روز عرفه خودمان را به آن حضرت برسانيم. محور سلوک و تهذيب ما زيارت سیدالشهداست». ◀️ «در روز عرفه، زيارت سيدالشهدا(ع) جزء اعمال اصلی است که نبايد فراموش شود. حتی از راه دور هم باشد؛ چه بسا از راه نزديک بيشتر قبول کنند. جواب حضرت هم می‌رسد... دومين کار اين است که در روز عرفه، دعاهاي عرفه را هم بخواند، به‌خصوص دعايی در صحيفه است که در آن قسمت عمده‌اش دعا برای امام زمان(عج) است. اصل دعای بعدازظهر عرفه را قرار بدهيد و دعا بر امام زمان(عج). بقيه حاجات، فرع بشوند.» ◀️ «ما در روز عرفه بايد خودمان را به عِتْق از آتش جهنم برسانيم. در روايت، وارد شده که اگر کسی در ماه رمضان آمرزيده نشد، بايد منتظر روز عرفه باشد. پس بايد خودمان را برای روز عرفه آماده کنيم. در عرفه چه کار بايد کرد که به خدا برسيم، درحالی که در عرفات نيستيم؟ روايت آمده است که فردی به حضرت عرض کرد که من نتوانستم به مکه بروم و به کربلا رفتم. حضرت فرمود: تو کم نياوردی. طرف برايش جای سؤال شد. حضرت طوری از فضيلت کربلا گفتند که فضيلت عرفات محو شد...». ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 🔸شب عید قربان در حرم مطهر رضوی/ ایام نزول آیات الهی بستر عید برای مومنین/ عید غدیر روز نزول مائده ولایت در عالم 🔹https://b2n.ir/g94837 🔸شب عرفه در حرم مطهر رضوي/ سیر با کاروان امام حسین و درک حقیقت حج با امام و شرائط معیت با حضرت 🔹https://b2n.ir/g96909 🔸شهادت امام صادق عليه السلام در حسينيه حق شناس/ اقدامات امام صادق عليه السلام در تبيين و ترويج جايگاه امام/ تبيين معناي «ماء» در قرآن 🔹https://b2n.ir/z24540 🔸جلسه اول شهادت امام صادق عليه السلام در مسجد اعظم/ وسعت علم اهل بیت علیهم السلام/ اهل سرّ شدن راه بهره مندي از علم امام 🔹https://b2n.ir/q59348 🔸جلسه دوم شهادت امام صادق عليه السلام در مسجد اعظم/ اهل بيت؛ مخزن اسرار الهي/ محبت اهل بيت، سرمايه پرورش يافته در ابتلائات 🔹https://b2n.ir/e53673 🔸جلسه آخر شهادت امام صادق عليه السلام در مسجد اعظم/ اقدامات دشمنان دين و مقابله همه جانبه امام صادق عليه السلام با آنها 🔹https://b2n.ir/z37234 ☑️ @mirbaqeri_ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 استاد میرباقری | برنامه مخاطب خاص، ۱۴‌۰۰/۴‌/۳۱ ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 شکر نعمت غدیر این است که در کاروان امام زمان(عج) قرار بگیریم و در چارچوب طرح امام زمان(عج) حرکت کنیم و در مقابل طرح آن حضرت، طرح دیگری مطرح نکنیم. ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 با شفاعت امام هادی(ع)، سير در وادی ولايت با زيارت جامعه کبيره ممکن شده است. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: ◀️ «امام هادی(ع) در وادی ولايت يک کشتی به نام زيارت جامعه انداختند و می‌گويند که با اين کشتی سير کنيد؛ ناخدايش هم خود امام هادی(ع) است؛ البته همه اين، تشبيهی بيش نيست! لذا کسی خيال نکند زيارت جامعه کبيره را می‌خوانيم و خودمان می‌رويم! اين مثل کسی است که می‌گويد «حَسْبُنَا كِتَابُ اللَّه‏»؛ ما قرآن را می‌خوانيم و ديگر پيغمبر می‌خواهيم چه کنيم؟! اين شخص نمی‌داند که همه قرآن دست پيغمبر است و ايشان بايد دستگيری کند والا کسی به قرآن نمی‌رسد. ◀️ جامعه کبيره در دست امام هادی(ع) است و سير در وادی ولايت با زيارت جامعه کبيره، سير به شفاعت امام هادی(ع) است. حضرت، شفاعت اوليه‌ای که کردند اين است که اين باب را باز کردند. مثل اينکه استاد به شاگردش می‌گويد اين ذکرها را بگوييد تا ببيند چه کار می‌کند تا به همان اندازه دستگيری کند؛ امام هادی(ع) اين زيارت را گفتند و ابواب معرفت با زيارت جامعه کبيره به روی ما باز شد؛ اين خيلی گشايش است و خيلی شفاعت مهمی است و حضرت شفاعت کردند و به شفاعت ايشان سير در وادی ولايت با زيارت جامعه کبيره ممکن شده است و اين سير به انجام هم نمی‌رسد الا با شفاعت خود امام(ع). کسی خيال کند اگر سرمان را زیر بيندازيم زيارت‌جامعه‌خوان می‌شويم، اشتباه فکر کرده است! ◀️ اين زيارت شريفه، در سلام‌هايش يک نوع خضوع و خشوع و قرب است و در لعن‌هايش يک نوع تبری و جدا شدن از ولايت باطل با شفاعت امام هادی(ع) است تا به تبری و تولی کامل برسد... لذا در پايان زيارت جامعه کبيره چنين آمده است: «أَنْ تُدْخِلَنِي فِي جُمْلَةِ الْعَارِفِينَ بِهِمْ وَ بِحَقِّهِمْ وَ فِي زُمْرَةِ الْمَرْحُومِينَ بِشَفَاعَتِهِم‏». اگر کسی اين سير را کرد به اذن خدای متعال به مقام معرفت می‌رسد و رحمت خاص الهی که رحمت رحيميه است به شفاعت امام(ع) شامل انسان می‌شود و انسان به مقامات معرفتی که در زيارت قرار داده شده می‌رسد». ☑️ @mirbaqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا