13980619 haram roze j11.mp3
2.04M
🎧 استاد میرباقری | «روضه» شب یازدهم محرم ۱۳۹۸، در حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها)
☑️ @mirbaqeri_ir
02) سخنرانی، آیت الله استاد میرباقری.mp3
26.71M
🎧 استاد میرباقری | «سخنرانی» شب یازدهم محرم ۱۳۹۸، هیئت ثارالله
☑️ @mirbaqeri_ir
03) روضه1، آیت الله استاد میرباقری.mp3
12.74M
🎧 استاد میرباقری | «روضه» شب یازدهم محرم ۱۳۹۸، هیئت ثارالله
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
1398 shojafard j11.mp3
11.44M
🎧 استاد میرباقری | «سخنرانی» روز یازدهم محرم ۱۳۹۸، حسینیهٔ حضرت زهرا (سلام الله علیها)
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
1398 shojafard roze j11.mp3
2.06M
🎧 استاد میرباقری | «روضه» روز یازدهم محرم ۱۳۹۸، حسینیهٔ حضرت زهرا (سلام الله علیها)
☑️ @mirbaqeri_ir
🔰 «سخنرانی - روضه»ی دوازدهم محرم
۱. هیئت ثارالله قم
۲. حسینیه حضرت زهرا (سلام الله علیها)
(سخنرانی در حرم حضرت معصومه (سلام الله علیها) تمام شد)
⬇️⬇️
02) سخنرانی، آیت الله استاد میرباقری.mp3
47.67M
🎧 استاد میرباقری | «سخنرانی» شب دوازدهم محرم ۱۳۹۸، هیئت ثارالله
☑️ @mirbaqeri_ir
03) روضه1، آیت الله استاد میرباقری.mp3
8.23M
🎧 استاد میرباقری | «روضه» شب دوازدهم محرم ۱۳۹۸، هیئت ثارالله
☑️ @mirbaqeri_ir
1398 shojafard j12.mp3
13.17M
🎧 استاد میرباقری | «سخنرانی» روز دوازدهم محرم ۱۳۹۸، حسینیهٔ حضرت زهرا (سلام الله علیها)
☑️ @mirbaqeri_ir
1398 shojafard roze j12.mp3
2.53M
🎧 استاد میرباقری | «روضه» روز دوازدهم محرم ۱۳۹۸، حسینیهٔ حضرت زهرا (سلام الله علیها)
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
فَابْکِ لِلحُسین... .mp3
1.73M
▪️گر سوخته است بال و پرت، فابک للحسین
گر مانده داغ بر جگرت، فابک للحسین
▪️وقتی در آستانه پائیز برگریز
گل ریخته است دور و برت، فابک للحسین
▪️با یاد یک چمن گل پرپر به کربلا
افتد به باغ گر گذرت، فابک للحسین
▪️با یاد تشنهکامی گلهای وحی
افتد به آب گر نظرت، فابک للحسین
▪️آتش گرفت خیمه پروانههای عشق
با خاطرات شعلهورت، فابک للحسین
▪️وقتی به یاد شام غریبان نشستهای
بر زانوی غم است سرت، فابک للحسین
▪️تا عاقبتبهخیر شوی ای شکستهدل
هر شب بگو به چشم ترت، فابک للحسین
▪️این درس را امام به ابنشبیب داد
محبوب بود، راه نشان حبیب داد
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️ عدالت در عالَم، چيزي جز بسط جريان الوهيتِ حضرت حق نيست.
⚡️ همه بيعدالتيها ريشه در خروج از وادي توحيد و شرک دارد.
▪️استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«عدل در عالَم، چيزی جز بسط و گسترش جريان الوهيت حضرت حق نيست.
الوهيت خدای متعال در عالَم، ضامن تحقق عدالت است و براساس همين جريان الوهيت است که اگر همه ذرات عالم را با دقت مورد بررسي قرار بدهيم، مييابيم که در نظام آفرينش، هيچ فطور و سستي و خروج از مدار عدالت و فساد نيست؛ «فَارْجِعِ الْبَصَرَ هَلْ تَرَى مِن فُطُورٍ»، «لَوْ كَانَ فِيهِمَا آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتَا». اگر در نظام آفرينش، الهي غير از حضرت حق ميبود، به فطور و فساد عالم ختم ميشد...
رسيدن به نقطه عدالت چيزي نيست جز تحقق الوهيت خداي متعال در اراده انسان. اگر انسان با همه وجود و به نحو کامل و تام در مقابل الوهيت خداي متعال سجده کرد و مناسبات پرستش خداي متعال در همه لايههاي وجودش، در اخلاق، انديشه و رفتارش جاري شد، اين انسان به نقطه عدل رسيده است و به ميزاني که مبتلا به شرک ميشود، ولو شرک خفي، از مدار عدالت خارج شده است. همه بيعدالتيها ريشه در خروج از وادي توحيد و شرک دارد. اگر همه اختيار انسان، بر مدار پرستش خداي متعال و خضوع و خشوع در مقابل او جاري شود، ما حتماً به يک عدل کلي در نظام تاريخي و اجتماعي ميرسيم. همچنين به يک عدل در حوزه حيات معنوي و باطني انسان ها راه پيدا ميکنيم.»
☑️ @mirbaqeri_ir
⚡️نظريه عدالت تاريخی یعنی نظريه تحقق ولايت نبي اکرم(ص) در تاریخ.
⚡️ عاشورا محور عدالتخواهی تاریخی است.
▪️استاد سید محمدمهدی میرباقری:
«نظريه عدالت تاريخیِ اسلام نظريه تحقق ولايت نبي اکرم(ص) در عالَم است که اين تحقق، در عصر ظهور به نحو تام صورت ميگيرد. اتفاقي که در عصر ظهور ميافتد، همين است: «اَظهِر به دينَ نبيِك»؛ به واسطه امام زمان(عج) دين نبي اکرم(ص) از غیب به منصه ظهور ميرسد؛ یعنی آن ديني که در يک حقيقت غيبي است، در عرصه حيات اجتماعي ما ظاهر خواهد شد.
به تعبير ديگر، در وجود مقدس امام زمان(ع) و در فجر وجود ايشان، حقيقت شمس هستي که وجود مقدس نبي اکرم(ص) هستند، تجلي پيدا ميکند. در قرآن در مواقف مختلفي به اين مطلب اشاره شده است؛ مثلاً «وَ الشَّمْسِ وَ ضُحَاهَا*وَ الْقَمَرِ إِذَا تَلَاهَا*وَ النَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا». آن شمس حقيقي که وجود مقدس نبي اکرم(ص) هستند و دينشان که پرتو وجود مقدسشان هست، در روز ظهور حضرت و در اين حقيقت تجلي پيدا ميکند. «وَ النَّهَارِ إِذَا جَلَّاهَا» یعنی آن "روزی" که شمس نبوت را تجلي ميدهد، فرا ميرسد. «وَ اللَّيْلِ إِذَا يَغْشَاهَا» یعنی آن شب تاريکي که غشاء و حجاب اين ولايت شده _ که همان ظلم و جور و جريان ولايت باطل است _ برچيده ميشود.
پس نظريه تاريخي اسلامی عبارت است از تحقق جريان ولايت نبي اکرم(ص) بر عرصه حيات اجتماعي مؤمنين. وقتي ولايت نبي اکرم(ص) در عرصه حيات اجتماعي مؤمنين تحقق پيدا مي کند، این عدالت محقق ميشود.»
«برنامهٔ تحقق عدالت تاريخي اسلام چیست؟ برنامه بعثت انبياء و درگيري تاريخي انبياء با فراعنه و طواغیت، برنامه تحقق عدالت تاريخي است. کانونيترين درگيري تاریخ هم در عاشورا تجلي پيدا کرده است. عاشورا نقطه اوج درگيري نبي اکرم(ص) و دستگاه فراعنه، ابليس و اولياء طاغوت در مسير تحقق عدالتي است که اسلام دنبال ميکند.»
☑️ @mirbaqeri_ir
عدالتخواهی انحرافی .mp3
1.61M
🎧 استاد میرباقری | قطعه صوتی با عنوان «عدالتخواهی انحرافی»
💥 بعضیها با «ادبیاتِ مارکسیستی» از «عدالت» دفاع میکنند! این، انحراف است. ادبیات عدالتخواهی باید دینی باشد، نه مارکسیستی.
🔸 عدالتِ مارکسیستی خودش ظلم است.
🔹 مجاریای که در «مدل سرمایهداری» برای «تحصیل ثروت» درست شده است، غیرعادلانه است؛ این حرفِ کاملاً درست است. اما مبارزه با مدل سرمایهداری، بهمعنای مبارزه با هر ثروتِ حلالی نیست.
🔸 بعضیها با هر ثروت حلالی، به اسم عدالتخواهی مبارزه میکنند!
🔹 بعضیها به اسمِ عدالتخواهی و اینکه «همه با هم برابرند»، احترام علما و مراجع را نگه نمیدارند.
🔸 این عدالتخواهی نیست که خیال کنیم همهْ مثل هم هستند. خیر، همهْ مثل هم نیستند: «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» و «لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَي الْقاعِدينَ دَرَجَةً»، و...
🔹 خداوند در جاهایی شرافتها و امتیازاتی قرار داده است که باید رعایت شود و اگر رعایت نشود و ادعای برابری شود، نهتنها عدالت نیست، بلکه ظلم است.
☑️ @mirbqeri_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 استاد میرباقری | قطعه تصویری با عنوان «عدالتخواهی انحرافی»
💥 بعضیها با «ادبیاتِ مارکسیستی» از «عدالت» دفاع میکنند! این، انحراف است. ادبیات عدالتخواهی باید دینی باشد، نه مارکسیستی.
🔸 عدالتِ مارکسیستی خودش ظلم است.
🔹 مجاریای که در «مدل سرمایهداری» برای «تحصیل ثروت» درست شده است، غیرعادلانه است؛ این حرفِ کاملاً درستی است. اما مبارزه با مدل سرمایهداری، بهمعنای مبارزه با هر ثروتِ حلالی نیست.
🔸 بعضیها با هر ثروت حلالی، به اسم عدالتخواهی مبارزه میکنند!
🔹 بعضیها به اسمِ عدالتخواهی و اینکه «همه با هم برابرند»، احترام علما و مراجع را نگه نمیدارند.
🔸 این عدالتخواهی نیست که خیال کنیم همهْ مثل هم هستند. خیر، همهْ مثل هم نیستند: «يَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِينَ آَمَنُوا مِنْكُمْ وَالَّذِينَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ» و «لا يَسْتَوِي الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ غَيْرُ أُولِي الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ في سَبيلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ عَلَي الْقاعِدينَ دَرَجَةً»، و...
🔹 خداوند در جاهایی شرافتها و امتیازاتی قرار داده است که باید رعایت شود و اگر رعایت نشود و ادعای برابری شود، نهتنها عدالت نیست، بلکه ظلم است.
☑️ @mirbqeri_ir
قرائت زیارت ناحیه در فیضیه .mp3
40.08M
🎧 استاد میرباقری | قرائت «زیارت ناحیه مقدسه»
▫️مدرسه فیضیه 👉
▫️ظهر عاشورا
▫️۱٩ شهریور ۱۳۹۸
☑️ @mirbaqeri_ir
◼️ ۳ قرائت زیارت ناحیه مقدسه با صدای استاد میرباقری
1⃣ قرائت قدیمی
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2077
2⃣ قرائت زیارت ناحیه در مسجد مقدس جمکران
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2135
3⃣ قرائت زیارت ناحیه در مدرسه فیضیه
https://eitaa.com/mirbaqeri_ir/2159
🔰 اطلاعیه شروع درس
💠 درس خارج فقه استاد میرباقری در سال تحصیلی جدید، انشاءالله از روز چهارشنبه ۲۷ شهریور، مصادف با ۱۸ محرمالحرام، شروع خواهد شد.
🏢 مکان: خیابان معلم، میدان روحالله، کوچه ۱۷، مدرسه آیتالله تبریزی(ره)، مدرس ۱۰۸
⏱ زمان: ساعت ۱۰ رسمی (از ابتدای مهر: ۹ رسمی)
📝 موضوع: ادامه بحث خُمس
@mirbaqeri_dars
📣 کتاب «ضیافتِ بَلا» به چاپ دهم رسید.
☎️ 09104646212
🆔 @mirbaqeri_book
🔰 انقلاب اسلامی، آغازگرِ عصر جدید
🌀 امام خامنهای در «بیانیهٔ گام دوم»، ۱۳۹۷/۱۱/۲۲:
«آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمیبُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوبها را شکست؛ کهنگی کلیشهها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد 👈 و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.
طبیعی بود که سردمداران گمراهی و ستم واکنش نشان دهند، امّا این واکنش ناکام ماند. چپ و راستِ مدرنیته، از تظاهر به نشنیدن این صدای جدید و متفاوت، تا تلاش گسترده و گونهگون برای خفه کردن آن، هرچه کردند به اجلِ محتوم خود نزدیکتر شدند.»
🌀 امام خامنهای در «پیام به مناسبت اولین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)»، ۱۳۶۹/۳/۱۰:
«با پیروزی این انقلاب عظیم، عصر جدیدی در مناسبات عالم پدید آمده است. این عصر را باید «عصر امام خمینی» نامید و ویژگی آن، عبارت است از بیداری و جرأت و اعتماد به نفس ملتها در برابر زورگویی ابرقدرتها و شکستن بتهای قدرت ظالمانه و بالندگی نهال قدرت واقعی انسانها و سربرآوردن ارزشهای معنوی و الهی.»
📒 📕 📗 📘 📙
💥 نشر «تمدن نوین اسلامی» بهزودی منتشر میکند:
📚 «عصر جدید» (خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیۀ گام دوم)
حدود ۲۰۰ صفحه
🌀 استاد میرباقری در کتاب «عصر جدید»:
«بر اساس بیانیۀ گام دوم، انقلاب اسلامی عصر جدیدی را آغاز کرده و انسداد تاریخی بعد از رنسانس را شکسته است.
انقلاب اسلامی یک انفتاح تاریخی و گشایش جدیدی بهسوی پیشرفت است که در آن، «دین و دنیا» و «زندگی و بندگی» توأمان دیده میشوند.»
☑️ @mirbaqer_ir
⚡️⚡️ جایگاهِ استراتژیکِ «بیانیۀ گام دوم» و راهکارهای تحقّقِ آن
💠 استاد سید محمّدمهدی میرباقری:
🔶 بر اساسِ «بیانیۀ گام دوم»، انقلاب اسلامی یک حرکت تمدنی بود که انسدادِ تاریخیِ بعد از رنسانس را شکست و عصر جدیدی را آغاز نمود. این بیانیه، انقلاب اسلامی را در چنین مقیاسی شناسایی میکند و شاخصهای جدیدی برای ارزیابیِ موفقیتها و کاستیهای آن ارائه میدهد.
🔶 «بیانیۀ گام دوم» سرسلسلۀ اسنادی است که علمای شیعه برای راهبری حوادث اجتماعی تنظیم کردهاند. این سند رفیعتر از کتاب «تنبیهُالاُمّه» علامه نائینی و اندیشهٔ اجتماعیِ بزرگانی چون شهید مطهری و شهید صدر است؛ چون آنها در مقام راهبریِ یک انقلاب تمدنی در مقیاس جهانی نبودند.
🔶 «بیانیۀ گام دوم» در تقابل با راهبرد امنیت ملی آمریکاست؛ هم در سطحِ برنامهریزی برای آینده، و هم در سرفصلها و موضوعاتی که مطرح کرده است.
🔶 «بیانیۀ گام دوم» باید مستندسازی و تئوریزه شود و بر محور آن، نظریهپردازی و راهبردنگاری و گفتمانسازی صورت گیرد و نیز مبنای برنامهنویسی قرار گیرد و اسناد بالادستی با آن هماهنگ شوند. همچنین باید یک «قرارگاه» شکل گیرد که مبتنی بر این سند، نسل جوانِ آتش به اختیار را هماهنگ کند و سامان دهد.
🔶 «بیانیۀ گام دوم» منشور فکریِ «امّت وسط» است. امت وسط همان نسل جوانِ بصیر، انقلابی، متخصص و جهادی است که با حرکت در مسیر «دولتسازی اسلامی»، واسطۀ جریانیافتنِ ایدههای «امام جامعه» در «امت اسلامی» میشوند و کمکم «جامعه اسلامی» پیریزی میشود.
📚 منبع: کتابِ «عصر جدید» (خوانشی از مفاهیم و راهبردهای بیانیۀ گام دوم)
☑️ @mirbaqeri_ir
💠 رهبر معظم انقلاب اسلامی، در دیدار جمعی از موکبداران عراقی، ۹۸/۶/۲۷
🔹 مراسم اربعین را باید هرچه میتوانیم پُربارتر و معنویتر برگزار کنیم. اهل فکر و فرهنگ برای عظمت این مراسم برنامهریزی کنند.
🔹 ایجاد تمدن اسلامی هدف نهایی ما است. هدف هر مسلمان باید امروز ایجاد تمدن نوین اسلامی باشد. راهپیمایی اربعین میتواند یک وسیله برای تحقق این هدف باشد.
🔹 ملتهای اسلامی ظرفیت عظیمی دارند که اگر از آن استفاده شود، امت اسلامی به اوج خواهد رسید.
🔹 پیوندهای مستحکم بین برادران مسلمان را بیشتر کنیم. اگر ظرفیت کشورهای اسلامی مجتمع بشود، اگر ایران و عراق و دیگر کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا به هم برسند و این دستها در هم گره شود، آن وقت امت اسلامی نشان خواهد داد که عزت اسلامی یعنی چه و تمدن اسلامی را به جوامع دنیا نشان خواهد داد.
🌐 http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=43490