eitaa logo
مصباح الفقاهه
731 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
181 ویدیو
262 فایل
مصباح الفقاهه- مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی(ره) #پژوهش #فقه #اصول 💢 نقل مطالب با ارسال لینک کانال مجاز است. @misbahulfiqahe ارسال مقالات فقهی و اصولی با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی http://muf.journals.hozehkh.com ادمین: @misbahulfiqaha
مشاهده در ایتا
دانلود
fekr-behtar-ast-ya-motalee.mp3
1.17M
🔰| فکرکردن بهتر است یا مطالعه؟؟ 🎙استاد علی فرحانی 📌گزیده تدریس رسائل ج2، 00/01/25 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔰تبیین نگاه فرایندی به دانش اصول در کتاب الگوریتم دانش اصول‌فقه ⁉️چرا عنوان الگوریتم دانش اصول فقه برای کتاب انتخاب شده است؟ ✅عنوان کتاب از دو کلمه تشکیل شده است. دانش اصول فقه و الگوریتم. 🔸دانش اصول فقه، دانشی است که به قواعد و ضوابط استنباط فقهی می‌پردازد. 🔹الگوریتم فرایند گام به گام هر عملیاتی از ابتدا تا انتها است؛ البته این اصطلاح گرجه در علوم کامپیوتری و ریاضی به کار برده می‌شود ولی الگوریتم ترجمه لاتینی الخوارزمیة است که روش دانشمند ايراني؛ در عمليات جمع و تفريق، ضرب و تقسيم بود که مورد توجه دانشمندان رياضي اروپا قرار گرفت و چون خوارزمي در محاسبات چهار عمل اصلي و حل انواع مسايل رياضي روش مرحله به مرحله و دقيقي ارائه داده بود و در نهايت به جواب منجر مي‌شد به همين خاطر، هر روشي را که حل مسايل را به صورت مرحله به مرحله و دقيق و با جزئيات کافي بيان کند و در پايان به جواب برسد روش الگوريتمي ناميدند ❇️از این رو، به نظر می‌رسد عملیات استنباط فقهی نیز دارای الگوریتم است؛ یعنی می‌توان استنباط فقهی را بر اساس فرایندی مشخص از نقطه آغاز تا پایان تحلیل کرد. به زعم ما، در این کتاب، دانش اصول فقه، در سطح کتاب اصول فقه مرحوم مظفر فرایندسازی شده است؛ تدوین الگوریتم دانش اصول فقه در سطح متوسطه و پیشرفته نیز در برنامه‌های آتی می‌باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
بخش های اولی کتاب الگوریتم2.pdf
4.12M
فهرست و متن نمونه از کتاب الگوریتم دانش اصول فقه. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
پایان نامه فقهی.pdf
2.43M
5600 پایان نامه کار شده حوزوی با موضوع فقه •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
❇️ فراخوان مقاله دوفصلنامه‌علمی تخصصی مصباح الفقاهه 🔺در راستاي گام‌هاي تحولي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان، و با عنايت به تأكيدات مدير این حوزه در خصوص لزوم تحوّل‌آفريني در فعاليت‌هاي پژوهشي، نشريه «مصباح الفقاهه» در تاريخ 28/05/98 موفق به دريافت پروانه انتشار به شماره 85651 از معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي شد. 🔺اين نشريه به زبان فارسي، با رتبه علمي‌تخصصي، گستره نشر و توزيع سراسري و با ترتيب انتشار «دوفصلنامه» در زمینه فقه و اصول فعاليت خود را آغاز نموده و آماده دريافت مقالات علمي است. 🔺مزایا و امتیازات: 1⃣ حمایت مالی 2⃣ ثبت به عنوان فعالیت پژوهشی 3⃣ ارائه گواهی پذیرش مقاله 4⃣ اولویت در همکاری داوری فراخوان های آثارپژوهشی حوزه علمیه خراسان 🔺علاقه‌مندان مي‌توانند آثار خود را با رعايت شرايط مندرج در بخش «راهنماي نويسندگان» در سامانه مديريت نشريات علمي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان به‌آدرس http://muf.journals.hozehkh.com/ ارسال نمايند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32230941-051 تماس بگيرند. گفتني است، دوفصلنامه علمی‌تخصصي «مصباح الفقاهه» به صاحب امتيازي معاونت پژوهش حوزه علميه خراسان مدير مسئولي آيت‌الله سيدمصباح عاملي و با سردبيري حجت‌الاسلام سیدحمید علوی آزیز فعاليت خود را آغاز کرده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
❇️ مسئله امروزما موضوع شناسی است 🔺 آیت الله مهدی مروارید عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان و مدرس خارج گفت: 🔺 اساس کار ما امروز هم فقه جواهری است. 🔺استنباط روشی دارد که نوعا مربوط به موضوع خاصی نیست، لذا فقه جواهری به موضوعات خاص ارتباط ندارد. 🔺عضو شورای عالی حوزه علیمه خراسان با بیان اینکه مسئله ما موضوع شناسی است، توضیح داد: این امور، موضوعاتی می باشد که باید آشنا باشیم و حکم آنها را از طریق فقه بدست بیاوریم. 🔺یکی از بحث ها، استعمال اشیاء مضر است که آقایان حرف هایی دارند در کم و زیاد ضرر و احکام متناسب آنها. 🔺 باید بحث شود که هر مضری حرام است یا نه و چه شرایطی دارد؟ 🔺وی تصریح کرد: قاعده است که در اضطرار هر شیء حرامی حلال می شود که البته نیاز به بحث های جدی است. 🔺 مثلا خمر نجس و حرام است، حال اگر ضرورتی اقتضا کرد، اشکالی ندارد که بگوییم حلال است؟ 🔺آیت الله مروارید اظهار کرد: بحث کنونی درباره آبزیان است. 🔺ماهی بدون فلس حلال نیست که مورد اتفاق است اما اینکه کدام ماهی بدون فلس است و کدام نیست محل بحث است. 🔺 روایات زیادی وجود دارد که نمی توان ماهی بدون فلس را حلال دانست اما اینکه حتما تمام بدن را گرفته باشد، اینطور نیست. 🔺اینها بحث های موضوع شناسی را می خواهد که کدام ماهی با فلس است یا نیست؟ 🔺وی در پایان به این نکته هم اشاره کرد که با مراجعه عالم به اهل فن می توان دریافت که فلان آبزی فلس دارد یا نه و از این طریق به موضوع شناسی امر پرداخت. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
❇️ موضوع شناسی، یکی از لوازم اساسی فقاهت و اجتهاد صحیح است. ❇️ تعداد موضوعاتی که در معرض پاسخگویی فقه قرار می‏گیرند و فقه باید حکم شرعی آنها را بیان کند، نیز افزایش می‏یابد و بی شک سرچشمه ‏های فقه و نیز، شیوه فقاهت برای فهم حکم این موضوعات کافی است ولی شناخت موضوعی آنها و تحقیق و تدقیق لازم برای تطبیق موضوع با عناوین کلی در فقه و استدلال مناسب و خلاصه، بهترین روش برای درک حکم شرعی آن، کاری مهم و دراز است. پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به مجله فقه اهل بیت در تاریخ 13/11/72 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
📩 با سلام و احترام 💐از شما فرهیخته ارجمند دعوت می شود در اولین جلسه از سلسله نشست هاي "نقد و معرفي كتب انتشارات حوزه علميه خراسان" شرکت فرمائید. ✅عنوان جلسه اول: «نشست نقد و معرفي كتاب "آينه خوديابي" ✍مؤلف کتاب: دکتر احد فرامرز قراملکی، استاد حوزه و دانشگاه، رئیس انجمن اخلاق ایران ♻️استاد ناقد: دکتر محمدمهدی رکنی، استاد دانشگاه، مؤلف و پژوهشگر ⚖استاد داور: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی استاد حوزه و دانشگاه، مؤلف و پژوهشگر 📆زمان: سه شنبه 21 دیماه، ساعت 9:30 🕌مکان: بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، تالار شیخ طبرسی 🔗لینک وبینار: 👇 https://pajuhesh.lms2.hozehkh.com/ws/jaxca4r2545 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
📝 موضوع: واکاوی استعمال لفظ در اکثر از معنا با رویکردی بر نظر آیت الله خویی (ره) 🎤ارائه : آقای امیر منزوی دانش پژوه سطح سه مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی (ره) استاد راهنما: حجت الاسلام و المسلمین مصطفی موحدی پور 🗓 چهارشنبه 22 دی ماه 1400 ⏰ ساعت 09:15 ✳️ واحدپژوهش مدرسه علمیه آیت الله العظمی خویی (ره) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
❇️ آشنایی با ساختار پایان نامه سطح3 (ویژه دانش پژوهان محترم پایه 10 - ثامن 1) استاد محترم: حجت الاسلام و المسلمین علی ضیاءتوحیدی 🗓 زمان: چهارشنبه 22 دی ماه 1400 - ساعت: 12:30 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
❇️ پژوهش عالی مصاحبت با استاد و چله نشینی در کتابخانه است. 🔺 بزرگان ما هنگام پژوهش، چله نشینی داشتند؛ بنابراین ما نیز باید ببینیم در چه ظرفی هستیم و چه هزینه هایی داریم؟ 🔺 اگر کسی اراده و قدرت داشته باشد می تواند با رعایت شروط لازم، کارهای زیادی انجام دهد. 🔺برای رسیدن به پژوهشی عالی باید طلاب با استادهای برجسته حوزه علمیه مصاحبت و چله نشینی در کتابخانه ها داشته باشند تا به طور مثال یک تالیف به درجه ای برسد که بر مولف برتری پیدا کند. 🔺 پژوهش برخی علما به گونه ای بوده که اکنون مورداستفاده حتی غربی ها قرار گرفته است. در این پژوهش های پرمغز، نام کتاب بیشتر از مؤلف شناخته شده است. به طور مثال می گوییم «صاحب جواهر» و اسم نویسنده را نمی گوییم که این نشان دهنده اهمیت اثر است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد احمدی شاهرودی متصدیان و اساتید و طلابی که به دنبال مسائل مستحدثه و موضوع شناسی هستند را یا خائن یا جاهل می دانند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
مرور دیدگاه‌های فقهای عظام امامیه پیرامون اظهارات جناب آقای در باب جایگاه در نزد مجتهدان طراز حاشیه‌ای بر اظهارات اخیر استاد احمدی شاهرودی در نفی ضرورت موضوع شناسی در فرایند اجتهاد مصطلح 🔹جناب آقای استاد احمدی شاهرودی از فضلای ملا و مسلط و عمیق و دقیق‌النظر فعلی حوزه علمیه قم است که با تحفظ بر مسلک سنتی حوزه، سال‌هاست به مجاهدت علمی مشغول بوده و فردی موفق و قابل احترام است. طبعا حاشیه‌نگاری طلبگی بر مواضع اخیر ایشان در باب اجتهاد، به معنای انکار فضل و سواد و یا خدمات بی‌مت ایشان در متن حوزه مقدسه قم نیست، بلکه تلاشی است برای آغاز یک مباحثه محترمانه طلبگی پیرامون یک موضوع بسیار بنیادین و البته چالشی. 🔹ظاهرا کلام جناب استاد احمدی شاهرودی مسبوق به سابقه است و برخی از اساتید ارجمند به جد بر این باورند که دخالت در موضوعات جزء شئون مجتهد نیست. بعنوان نمونه می‌توان به دیدگاه مرحوم آیت‌الله العظمی آقا وحید بهبهانی اشاره کرد که در حاشیه بر مدارک الاحکام(ج1،ص79) چنین می‌نویسند: لیس معرفه الموضوع شأن المجتهد و الفقیه فکیف یسأل عن المعصوم. در مقابل اما گروه کثیری از بزرگان را سراغ داریم که ورود فقیه در عرصه‌های تشخیص موضوع را جزء شئون فقیه دانسته و تنها تشخیص مصداق را از عهده فقیه برداشته‌اند. از جمله فقیهانی که موضوع‌شناسی را در زمره وظایف مجتهد می‌دانند، حضرت آیت‌الله العظمی خویی هستند که چنین می‌فرمایند: مرجع شبهه مفهومیه در موضوعات عرفی یا لغوی -همانند مفهوم غنا، صعید اناء و امثال ذلک- شبهه حکمیه است.(فقه الشیعه، ص۲۹۶) و ما میدانیم محل رجوع در شبهه حکمیه مجتهد است و چاره‌ای از تقلید در اینجا وجود ندارد از این جهت فرقی بین موضوعات مستنبطه عرفی و شرعی وجود ندارد. دلیل بر این مدعا نیز عموم ادله تقلید است که تمام موارد مذکور را شامل می‌شود. در این میان گروهی نیز قائل به تفصیل شده‌اند که جهت جلوگیری از اطاله کلام از ذکر آن اقوال پرهیز می‌کنیم. اما نظر صواب در مسئله چیست؟ به نظر ارتکاز فقهای متقدم بر روی ورود فقیه به موضوعات استوار گشته است برای اثبات این موضوع می توان به کتب مراجعه کرد: در مبحث «تذکیه جنین»، موضوع جنین کامل را تشریح می کند.(الانتصار فی انفرادات الامامیه، ص413 ) در کتاب «الکافی فی الفقه» در خصوص «تعیین اوقات نمازها» بحث کرده اند (الکافی فی الفقه، ص137) پس از ایشان مرحوم در کتاب «المبسوط» ابتدا به موضوع شناسی مسائلی همچون «سلم»، «رهن»، «مفلس»، «حجر»، «ضمان»، «شرکت»و... می‌پردازند پس از آن پیرامون حکم آن ها نکاتی را متذکر می شوند.(المبسوط، ج2،ص169/ص196/ص250/ص281/ص322/ص342) در شرایع الاسلام پیرامون «تعیین حلیت پرندگان» سخن به میان آورده اند(شرایع الاسلام فی مسائل الحلال و الحرام ،ج3،ص172) در کتاب مختلف الشیعه پیرامون «تعیین خون های سه گانه بانوان» سخن گفته اند (مختلف الشیعه فی احکام الشریعه، ج1،ص366) فرزند بزرگوار علامه -فخرالمحققین- بحث «تعیین جنسیت خنثی» را در ایضاح الفوائد مطرح کرده است.(ایضاح الفوائد فی شرح مشکلات القواعد ، ج4،ص249) در کتاب شریف «مکاسب» به صورت مبسوط به تبیین موضوعاتی همچون «تطفیف»، «تنجیم»، «سحر»، «شعبده»، »غناء»، «قمار» و... پرداخته اند.(المکاسب ، ج1،ص199/ص201/ص257/ص274/ص285ص371) در کتاب شریف عروه، مسئله تعیین طلای فرنگی (پلاتین) و «ورشو»(نوعی نقره) را متذکر می شوند.(العروه الوثقی،ج1،ص162) و از فقهای معاصر، (اعلی الله مقامه الشریف) در تحریر الوسیله به تبیین ماهیت «سفته» می‌پردازند(تحریر الوسیله ، ج2،ص611) فتحصل مما ذکرنا ارتکاز قدما و یا لا اقل سیره آن ها بر ورود در موضوعات بوده است و ادعای اخیر جناب آقای استاد از این جهت، دقیق و درست نیست و در امثله مذکور در کلیپ ایشان مغالطاتی وجود دارد از آن جمله مثال منی که در کلام ایشان ذکر شد از قبیل امثله تشخیص مصداق است ولی کشف حقیقت پول از قبیل کشف مفهوم است. والله العالم سبحانه و تعالی ▫️امید است جناب ایشان ضمن بازخوانی مجدد دیدگاه‌های فقهای امامیه(رضوان‌الله‌علیهم اجمعین)، به تکمیل یا تصحیح اظهارات پیشین بپردازند. 🔘روزنه؛ دریچه‌ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر: https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
آغاز ثبت‌نام اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان برای دریافت بن اعتباری خرید کتاب جهت خرید کتاب ثبت‌نام جهت دریافت بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از روز چهارشنبه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۰) آغاز می‌شود. از این رو اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور می‌توانند از روز چهارشنبه (بیست‌ودوم دی‌ماه ۱۴۰۰) برای دریافت بن خرید کتاب به آدرس ketab.ir مراجعه کرده و ثبت‌نام کنند. گفتنی است؛ سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۴۰ درصد معادل ۱۰۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران خواهد بود. یارانه خرید کتاب (بن کتاب) به‌صورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می کند . •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
آیت الله سیدرضی شیرازی (ره)
مصباح الفقاهه
آیت الله سیدرضی شیرازی (ره)
💢 گفتگوی آیت الله سید رضی شیرازی با آیت الله خویی در مورد خروجی حوزه حدود سي سال پيش به مناسبت فوت مرحوم آقا ميرزا عبدالهادي شيرازي، به عتبات مشرف شدم. خدمت آيت‌الله خويي رسيدم. در اين باره با ايشان، صحبت مفصّلي كردم. از جمله: از ايشان سوال كردم: فايده حوزه چيست؟ ايشان با تعجب پرسيد: «اين چه سوالي است.» اشاره كرد به آقا سيد علاءالدين بحر‌العلوم، كه در آن جلسه حضور داشت و گفت: «فايده‌اش، تربيت دهها نفر مانند ايشان و نوشتن كتابها وتقريرها و ...» گفتم: پاسخ سوال من داده نشده. با اين همه كه فرموديد، ما چند نفر داريم كه بتواند اسلام را در دنيا، به صورت منطقي و درست تبليغ كند؟ فرمود: «زياد هستند.» گفتم: «ممكن است نام ببريد.» فرمود : «آقا سيد محمدباقر ، شيخ محمدرضا .» ايشان، ديگر اسم كسي را نبردند. گفتم: آيا اين افراد را برنامة‌ حوزه تربيت كرده است، يا خودشان انگيزه داشته‌اند؟ فرمود: «خودشان برنامه داشته‌اند.» گفتم: كار خوبي كرده‌اند؟ فرمود: «بله» گفتم: پس چرا شما آن را تعقيب نمي‌كنيد؟ فرمود: «نمي‌شود» گفتم: شما آقاي را مي‌شناسيد؟ فرمود: «بله، از رفقاست.» گفتم: ايشان در قم همين روش را دارند. ايشان افرادي را كه پاسخگوي نياز زمان باشند، تربيت مي‌كند، به جاي متخصص شدن در فقه و اصول گفت: « ايشان تك است و خود را تضحيه كرده است.» گفتم: پس ما از نجف مأيوس باشيم. فرمود: «نه. من به سهم خود، حاضرم هرچه را شما بگوييد، انجام دهم؛ ولي، مانعي وجود دارد و آن، متقدسين هستند. يك وقتي ما خواستيم يكي از همين افرادي را كه اهل تحقيق و نوشتن مقاله دربارة مسائل روز بود، [منظور ايشان آقاي محمدتقي بود] كمك كنيم و مورد تشویق قرار بدهيم، مورد اعتراض برخي از اين متقدّسين واقع شديم، به طوري كه گفتند: سهم امام را در ترويج غيرفقه و اصول به كار مي‌برد!» 🌿 👈 منبع: https://b2n.ir/s26096 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💢📚📚 ✅ بن کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران لطفا قبل از ثبت نام به نکات زیر توجه کنید: 1- نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار می شود و خرید کتاب به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه فروش صورت می گیرد. 2- یارانۀ خرید کتاب (به صورت «اعتبار خرید»به کد ملی متقاضیان اختصاص می یابد، لذا برای ثبت نام نیاز به واریز وجه نیست. 3- سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب 250 هزار تومان است که از این مقدار 60 درصد، آورده دانشجویان وطلاب و 40درصد،سهم حامی است. 4-سقف یارانه اعتباری برای اعضای هیئت علمی 500 هزار تومان است که 50 درصد، آورده عضو هیئت علمی و 50درصد، سهم حامی است. 5- اعتبار یارانه سهم خریدار در هنگام خرید در سامانه محاسبه و از صورتحساب خرید کسر می گردد. 6- با توجه به محدودیت بودجۀ اختصاص یافته برای هر استان، اولویت ثبت نام با متقاضیانی است که زودتر اقدام نموده اند. 7- لطفاً فرایند ثبت نام را تا دریافت این پیامک: «یارانه خرید کتاب روی کد ملی شما شارژ شد» از طریق شماره 30004141 ادامه دهید تا عملیات ثبت نام و دریافت اعتبار در وضعیت "نهایی شده" قرار گیرد. 8-هر کد ملی تنها یکبار مجاز به دریافت یارانۀ خرید کتاب (بن کتاب) می باشد. 9-هنگام ثبت نام، شماره تلفن همراه باید فعال، در دسترس و «در اختیار» شخص ثبت نام کننده (کد ملی خریدار) باشد. 10- شماره تلفن همراه ثبت نام کننده الزاما بایستی متعلق به کد ملی درج شده باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
امام خمینی (ره): 🔺 خیلی از چیزهاست که انسان را بیچاره کرده، از تهذیب و تحصیل باز‏‎ ‎‏می دارد. 🔺 یکی از آنها برای بعضی، همین ریش و عمامه است! وقتی عمامه‏‎ ‎‏کمی بزرگ شد و ریش بلند گردید اگر مهذب نباشد، از تحصیل باز‏‎ ‎‏می ماند؛ مقید می گردد؛ مشکل است بتواند نفس اماره را زیر پا گذارد و‏‎ ‎‏پای درس کسی حاضر شود. 🔺 شیخ طوسی‏‎ـ علیه الرحمه ـ در سن‏‎ ‎‏پنجاه و دو سالگی درس می رفته است، در صورتی که در سن بین بیست و‏‎ ‎‏سی بعضی از این کتابها را نوشته است! کتاب تهذیب را گویا در همین سن‏‎ ‎‏و سال به رشتۀ تحریر در آورده.‏‎و در 52 سالگی در حوزۀ درس مرحوم‏‎ ‎‏سید مرتضی،‏‎ـ علیه الرحمه ـ حاضر می شده که به آن مقام رسیده‏‎ ‎‏است. 🔺خدا نکند پیش از کسب ملکات فاضله و تقویت قوای روحانی،‏‎ ‎‏ریش انسان کمی سفید و عمامه بزرگ گردد، که از استفاده های علمی و‏‎ ‎‏معنوی و از تمام برکات باز می ماند. 🔺 تا ریش سفید نشده کاری کنید؛ تا‏‎ ‎‏مورد توجه مردم قرار نگرفته اید، فکری به حال خود نمایید. 🔺 خدا نکند‏‎ ‎‏انسان پیش از آنکه خود را بسازد، جامعه به او روی آورد... 🔺قبل از‏‎ ‎‏آنکه عنان اختیار از کف شما ربوده شود خود را بسازید و اصلاح کنید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
آیت الله : ▫️ اگر می‌خواهیم به مقام علامه‌ها برسیم باید شبانه‌روز تلاش کنیم. ▫️ اینکه حداقل در روز هشت ساعت کار علمی داشته باشیم. ▫️ در کتاب‌های قدیمی نوشته‌اند «مرد است و یک کار» یعنی کسی که می‌خواهد سرباز امام زمان (عج) باشد باید هدف را مشخص کرده و شبانه‌روز تلاش کند ... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
💢عناصر لازم برای نوسازی فتواها ✔️استاد احمد مبلغی: 🔹باز آفرینی تعریف محتوا و نسبت آن با اجتهاد یکی از این عناصر است. ذهنیت‌ها قرن‌ها پیش شکل گرفته و نیازمند تقویت است. فتوا باید گسترده تر دیده شود و به نوعی موضع شریعت در آن بیان شود. 🔸کالای دین باید همراه با اخلاق حرفه‌ای و به صورت باکیفیت عرضه شود. فتوا نیز به نوعی عرضه است و باید به آن نگاهی مسئولانه وجود داشته باشد و پیامدهای آن مدنظر باشد. البته تا زمانی که تعریف و جایگاه فتوا تغییر نکند فتوا نوسازی نمی‌شود. 🔹امروزه واژه‌های فتوا قدیمی شده‌اند و نسل جدید با آن ارتباط برقرار نمی‌کنند. از طرفی بازسازی محتوایی هم بسیار مهم است به طوریکه اجراپذیر باشد و قابل عمل کردن باشد. کلی گویی و ابهام در فتوا فسادزاست و سلیقه وارد آن می‌شود. مسائلی مثل حجاب، موسیقی، حضور زنان در جامعه باید قابل اجرا باشد. همچنین فقیه نباید با احتیاط و ترس فتوا دهد بلکه باید مطالعه و شناخت هم همراهش باشد. 🔸ما الان یک نوع فتوا داریم در حالیکه فتوا باید انواع مختلفی داشته باشد؛ مثلا فتوا درباره قوانین که با به روز شدن قانون‌ها باید به روز شوند و مورد استفاده قرار گیرند. 👈بیشتر بخوانید: https://b2n.ir/k96366 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱مجموعه‌استوری ‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌وفات حضرت ام البنین (س) تسلیت باد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
❇️ فراخوان دوره‌های عمومی و تخصصی آموزش معارف انقلاب اسلامی مؤسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای) در راستای تبیین و شناساندن معارف انقلاب اسلامی، با استفاده از «ظرفیت های آموزشی نوین» و «روزآمدِ علمی» اقدام به طراحی، تولید و اجرای دوره‌های آموزشی متنوع با هدف ارتقای نظام دانایی عموم علاقه مندانِ معارف انقلاب اسلامی و شکل دهی نهضتی معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر نموده است. 🔺 علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند http://Sabtenam.khamenei.link درخواست ‌ثبت‌نام خود را ارسال نمایند 🔺«استفاده از جایگاه استادی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای»، 🔺 بهره‌گیری از الگوهای آموزشی «بدیع» و «روزآمد» 🔺 «استفاده از ظرفیت آموزش مجازی» از ویژگی های طراحی و اجرای دوره‌های این مؤسسه است. 🔺 مخاطبین اصلی این دوره‌ها؛ گروه‌های بزرگ «دانشجویان و طلاب»، «بانوان» و «نوجوانان» سراسر کشور می‌باشند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
960921 (mp3cut.net)(1).mp3
541.6K
📌سیره اخلاقی فقها در جزوه نویسی 🎙آیت الله جوادی آملی ۱۳۹۶/۰۹/۲۱🗓 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
❇️ فرق جوهری بنای عقلا با عقل از حیث عملی و علمی 🔺 عقل از سنخ علم است، اما بنای عقلا از سنخ عمل است، علم امضا نمی‌خواهد، برهان امضا نمی‌خواهد، تأیید نمی‌خواهد؛ اگر چیزی برهان است حجت است بذاته؛ حالا اگر دلیل نقلی مساعد با آن بود مؤید آن می شود، اگر هم نبود آن حجت است. علم و برهان، خودش حجت است، زیرا ما نقل را با برهان حجت کردیم و اگر خود برهان هم محتاج به تأیید نقل باشد که «دار الأمر». پس عقل چون از سنخ علم است بذاته حجت است، نیازی به تأیید ندارد. 🔺 اما بنای عقلا از سنخ فعل است، فعل غیر معصوم چه حجیتی دارد؟! هرگز؛ یعنی هرگز بنای عقلا با عقل اشتباه نشود، عقل علمی است اما بناء عقلاء عملی می باشد، آن خودش حجت است و این محتاج به امضاست. بنای عقلا از آن جهت که بنای عقلاست و فعلی است این حتماً امضای شارع را می‌خواهد، یک معصوم باید امضا بکند. درس خارج فقه- جلسه چهلم- سال1395 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄
🔶چگونه از برگزاری کنفرانس ها مطلع شویم؟ 🔺همان‌طور که پیش‌تر هم عنوان شد، سایت‌های مختلف داخلی و خارجی برای آگاهی از کنفرانس‌های داخلی و خارجی وجود دارند. با مراجعه به آنها به‌سادگی می‌توان از همایش‌ها و رویدادهایی مطلع شد که در ایران و جهان در حال برگزاری هستند. 🔻از نمونه‌های داخلی و خارجی می‌توان به موارد زیر اشاره داشت: 🔶سایت‌های اطلاع‌رسانی داخلی سایت‌های اطلاع‌رسانی داخلی که به شما تاریخ و عناوین کنفرانس‌ها را اطلاع می‌دهند به شرح زیر هستند: 🔸 سیویلیکا؛ civilica.com 🔸 اس.آی.دی؛ sid.ir 🔸 کنفرانس‌جو؛ conferencejoo.ir 🔸 آل‌کنفرانسز؛ allconferences.ir این سایت‌های داخلی به شما کمک می‌کنند تا از همایش‌ها و کنفرانس‌هایی که در طول سال در کشور برگزار می‌شوند، باخبر باشید. 🔷سایت‌های اطلاع‌رسانی خارجی سایت‌های اطلاع‌رسانی خارجی که به شما تاریخ و عناوین کنفرانس‌ها را اطلاع می‌دهند به شرح زیر هستند: 🔹 آل‌کنفرانسز؛ allconferences.com (دقت کنید که این سایت دارای پسوند داتکام است) 🔹کنفرانس‌آلرتز؛ conferencealerts.com البته فقط این سایت‌ها نیستند که می‌توانند به شما کمک کنند. با جست‌وجو کردن موضوع موردنظرتان به همراه واژه کنفرانس در گوگل می‌توانید به نتایج و سرنخ‌های خوبی دست پیدا کنید. بدیهی است که باید اندکی به زبان انگلیسی وارد باشید تا در جریان امور قرار بگیرید و بدانید که در کجا و چه موقع کنفرانس‌ها برگزار خواهند شد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✅ با ما همراه باشید ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄ 🆔 @khpajouhesh1396 ┄┅═══••✾❀✾••═══┅┄