eitaa logo
میثاق ۳۱۳
154 دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
10.5هزار ویدیو
47 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹🔸🔹🤔 مارادونا رو ول کن غضنفر رو بچسب یعنی این!👇🤔 👇👇👇 منم دلم میخواد بگم "توی اسرائیل تلوزیون هک شد و ویدئو پرتاب موشک پخش شد و نوشت «شما در این سرزمین امنیت ندارید»" ولی میبینم تو خودمون وقتی میثم مطیعی برای خودروسازی شعر میخونه همون لحظه برنامه‌ش قطع میشه! فلذا از نفوذ از تلوزیون و رسانه سخنی نمیگویم من... " پوریا فاطمی " https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147
🔹🔸🔹💪 جنگنده‌ای که فردا در رژه هوانیروز به پرواز در خواهد آمد! https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147
7.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹🔸🔹🌺 نحوه برخورد پلیس درصورت کشف حجاب در خودرو دقت شود پیامک پلیس فقط از طریق سرشماره‌ای باعنوان به شماره همراه صاحب خودروی متخلف ارسال می‌شود. https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147
🔹🔸🔹🌺 ! 👇👇👇 گفتم تصاویر شب های احیا را دیدی؟ گفت بله. مردم ما دیندارند. ولی دوران طاغوت هم همین بودند. گفتم درست است اما دینداری داریم تا دینداری. مردم ما مومن اند اما ایمان شان هم تغییر کرده است. گفت چطور؟ گفتم: 1️⃣یکم اینکه دینداری مردم جمعی شده است. ماجرا تنها شب احیا نیست. تهران از ابتدای شب های رمضان دیدنی است. هرکوچه و خیابان یک هیات. تا نیمه سحر و آنهم مملو از جوان ها و نوجوان هاست. بقیه کشور هم همین است. باقی سال نیز. از اعتکاف ها تا مجالس روضه هفتگی. 🔸 اما دینداری فراتر از این تغییر کرده است. 2️⃣دوم اینکه دینداری ها به غیر جمعی، اجتماعی شده است. دینی که تنها سرسجاده بود امروز به منصه بروز و ظهور اجتماعی رسیده است. اهل دینداری اهل دستگیری اند و مواسات. اهل ایثار و فداکاری؛ آنهم با گرایش ها و ظواهر مختلف. ✅ اما باز هم فراتر است. 3️⃣سوم اینکه دینداری امروز عمق یافته است. یک مثال روشن همین راه پیمایی روز قدس است. 🔹ظلم ستیزی در فطرت مردم ماست. قبل انقلاب هم مردم ظلم ستیز بودند. اما سطح ظلم ستیزی چه بود؟ مقابله با اوباش محله. برای همین قصه ها داریم از لوتی های شهر که مقابل لات ها و مزاحمین نوامیس مردم می ایستادند. اما با انقلاب مقابله با ظلم عمق یافته است. امروز ایستادگی نه تنها مقابل اوباش محله که مقابل اوباش عالم است. یک نمونه اش روز قدس. 4️⃣و چهارم اینکه باز هم تغییرات فراتر است. امروز دینداری جهت یافته است. اصل و اساس دینداری در حب و بغض نسبت به حق است و امروز سمت و سوی دینداری ها مبارزه با دشمن حق است. یک نمونه اش حجاب. 🔸 گذشت روزگاری که حجاب تنها مصونیت بود. تنها نشانه حجب و حیا بود. امروز بسیار فراتر است؛ حجاب ابزار مبارزه و نماد تقابل با دشمنی هاست. امروز حجاب نماد وطن پرستی و دفاع از کشور است. جالب نیست؟ 5️⃣همه اینها به کنار. اما پنجم مهمترست. مردم امروز برای دینداری هزینه می دهند. هزینه مقاومت. مردم برای نگه داشتن دینشان مقابل خناسان و شیادان داخلی و خارجی ایستادگی می کنند. سالهاست تحت طوفان و بمباران هجمه های ترکیبی اند و البته تاب می آورند. طبیعی است که ایمانی که در دل مقاومت بدست بیاید قابل مقایسه با ایمان از سر عافیت نیست. ✅مردم ما سالهاست دیندارند. اما با انقلاب دین شان جمعی و اجتماعی و عمیق و راهبردی شد و در این چهار دهه با مقاومت و ایستادگی ایمان شان آب دیده شده است و مستحکم. 💢 و البته اینهمه از صدقه سر آن پیر روشن ضمیر است که همه را پای سفره انقلاب نشاند؛ خمینی عزیز. روحش شاد. https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147
🔹🔸🔹🤔 آیا حجاب از آغاز جمهوری اسلامی شد؟! 👇👇👇 حجاب از زمانی سیاسی شد که روشنفکران عصر قاجار علیه‌ آن مقاله نوشتند و شعر گفتند ♨️چه کسی حجاب را سیاسی کرد؟ در این نوع نگاه حجاب ذاتاً سیاسی است و قابلیت بازیگری مؤثر در سطح جامعه را دارد. اما این سیاسی شدن حجاب از سوی برخی چنین تفسیر می‌شود که جمهوری اسلامی با تأکیدات افراطی بر این موضوع و قانونی کردن آن موجب سیاسی شدنش بوده است، در صورتی که که حجاب، سیاسی است؛ چون ذاتاً و بالقوه سیاسی است و این امر نه تنها ربطی به جمهوری اسلامی نداشته، بلکه قبل از آن هم به عنوان یک امر سیاسی در بازیگری‌های اجتماعی موافقان و مخالفان مورد توجه قرار می‌گرفت. 🔻 از تا زن، زندگی، آزادی وقتی ایرج میرزا و طالبوف و دیگر روشنفکران عصر قاجار علیه حجاب مقاله می‌نوشتند و شعر می‌سرودند، هنوز دوره جمهوری اسلامی فرا نرسیده بود تا کسی حجاب را سیاسی کند. حقیقت این است که عمر حجاب سیاسی سه برابر عمر جمهوری اسلامی است و با یک پیگیری در تاریخ معاصر به خوبی این موضوع فهم خواهد شد. در سده ۱۹ میلادی برآیند کل جریان‌های فرهنگی حول مقوله حجاب قابل رویت است. دکتر احمد پاکتچی در یکی از مقالات خود صورت و شکل نیروهای فرهنگی ایرانی را این طور خلاصه می‌کند که بدون نیاز به تامل می‌توان صف‌بندی‌های صورت گرفته را برشمرد: تجددگرایانی که در مسیر حذف و اصلاح حجاب برآمده‌اند و سنت گرایانی که بر حفظ سنت حجاب اثر داشتند. پیداست که تنش تجددگرایان و اسلام خواهان از ابتدا تنشی صرفاً فرهنگی نبوده است که در همین سطح بماند. مبارزه روشنفکران با حجاب از ابتدا مبارزه‌ای سیاسی بود؛ چنان که بعدها این دشمنی در یک تصمیم به وضوح سیاسی و در فرم یک قانون اعلام شد: قانون کشف حجاب. اما پرسش این است که در حجاب چه است که می‌تواند همواره تنشی سیاسی را نمایندگی کند یا به بار آورد؟ 🔻 حجاب، نماد حامل ارزش و معانی حقیقت این است که حجاب واجد وجهی و است که می‌تواند حامل معانی و ارزش‌های اسلامی باشد. طبیعی است که وقتی زنی حجاب بر سر می‌گیرد و تقیدات این امر فقهی را رعایت می‌کند به مخاطبان چنین القا می‌شود که او ظاهراً دارای عقاید، علایق، رفتارها و... در سطح مذهبی و دینی است. این وجه نمادین بودن حجاب از صدر اسلام که زنان مسلمان و آزاده را از زنان کنیز و غیرشهری جدا می‌کرده است، به انحای مختلف و در سیر تطورات گوناگون ادامه یافته است. 🔻 حجاب فرم اسلام است موقعیت حجاب به مثابه حامل معانی و ارزش‌ها می‌تواند یک فُرم و صورت از سطح اجتماعی را به افراد منتقل کند. امام خمینی در یکی از بیانات خود بعد از آنی که از مبارزه با فساد نهی از منکر و مبارزه با فحشا می‌گوید، چنین اعلام می‌کند: « را قطع می‌کنیم، مطبوعات را اصلاح می‌کنیم، رادیو را اصلاح می‌کنیم، تلویزیون را اصلاح می‌کنیم، سینماها را اصلاح می‌کنیم. تمام اینها فرم اسلام باید باشد.» یکی از وجوه مهم حفظ یا زوال اسلام، فرم اسلام است. فرم اسلام چیزی است که اگر باشد می‌توان گفت اسلام هست و اگر نباشد باید گفت اسلام نیست. حجاب فرم اسلام است، بودنش می‌تواند بر بودن اسلام و نبودنش می‌تواند بر نبودن اسلام دلالت کند. ذبیح الله محلاتی در سال ۱۳۱۱ با تشخیص درست درباره ماجرای کشف حجاب چنین نوشت: «در این قرن مرگ تازه‌ای برای اسلام و مسلمین روی داده، در گوشه و کنار زمزمه کشف حجاب به گوش می‌رسد.» او زمزمه کشف حجاب را معادل می‌گیرد. حجاب، است و خواستن آن و مبارزه در راه آن می‌تواند مبارزه در راه کل اسلام را نمایندگی کند و مبارزه با آن می‌تواند مبارزه با اصل کل اسلام را. دقیقاً همین خصیصه است که حجاب را در تاریخ معاصر ایران به محور یک کشاکش فرهنگی و سیاسی بدل می‌کند. کسانی که علیه حجاب می‌جنگیدند، به صراحت اعلام می‌کردند که تغییر پوشش طریقی است به یک تغییر فرم اساسی و کلان. تغییر پوشش هیچگاه به عنوان اعتراض یا اصلاح حکم جزئی از مجموع احکام تلقی نشد، بلکه به درستی همواره به عنوان سودای یک تغییر در کل و برای تسلط بر کل و تاسیس فرم کلی عامی و تازه قلمداد شد. @iran_onlin_ir https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹💪👏 وقتی باشه کشور قلدر و نفهمی مثل عربستان آهو میشه و میاد !🤔 👇👇👇 مصاحبه‌ای که دیده نشد! وزیر انرژی عربستان در مصاحبه با MBC که می‌توان آنرا هسته‌ی چرایی و بازگشت از سیاست‌ خارجی تهاجمی به مدیریت تنش در سطح منطقه دانست، انفجارهای آرامکو در سال ۲۰۱۹ را روز سیاه و تاریک منطقه و بزرگترین شکست عمر خود می‌داند «ممکن است همه چیز را در زندگی خود کنم اما روزی که به میدان نفتی رفتم را فراموش نخواهم کرد؛ روز بود، منطقه در تاریکی فرورفته بود، داشتم که در عمرم تجربه نکرده بودم حدود ساعت 11 شنبه شب بود... وقتی تنها در 20 دقیقه نیمی از تولید خود را از دست دادیم متوجه شدم وضعیتی ترسناکی است» https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹🔸🔹😳 فکر کنم رفته تعطیلات! 👇👇👇 زنی از گردن گرفته می شود، گاهی اوقات موهایش کشیده می شود، بر زمین پرتاب می شود و بر دستانش ضربه می زنند. همان سرنوشت برای یک فرد مسن اتفاق می افتد. خشونتی بی سابقه در فرانسه. مکرون یک جنایتکار روانی است. پ.ن: ای جهان غرب ! https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147
7.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹🔸🔹😳 اگر بانک‌ها کنترل کشیده نشوند و گردند، این وضعیت شهروندان آمریکا در انتظار است!🤔 👇👇👇 فیلم یک خانم از ، ایالت اورگن آمریکا https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147
هدایت شده از میثاق ۳۱۳
🔹🔸🔹😔 چنان آزمایش و شوید.... 👇👇👇 سه سال قبل، بعد از حادثه هواپیمای این متن رو نوشتم: بعد از تشییع چند ده میلیونی سردارسلیمانی، خیلی خوشحال بودم از این اتحادی که در مردم بوجود اومده و این جو عجیبی که تو کشور حاکم شده بود، همه میگفتن هیچوقت مردم انقدر همدل و همصدا نبودن در جبهه انقلاب و نظام، تا اینکه خبر دادن هواپیما رو خودمون زدیم و کلا جو برگشت، خیلیا که تا دیروز هواپیما براشون مهم نبود تا فهمیدن جمهوری اسلامی هواپیمارو زده فهمیدن که باید عزادار بشن و شمع روشن کنن، خیلیا 180درجه نظرشون عوض شد، خیلی حالم گرفته شد، واقعا حال بدی بود انقدر فضا سنگین شده بود که شهادت سردار تاحدی به حاشیه رفت با خودم فکر میکردم حکمت این ماجرا چیه تا اینکه این جمله امیرالمؤمنین تو خطبه 16نهج البلاغه رو دیدم که میفرماید: وَ الَّذِي بَعَثَهُ بِالْحَقِّ لَتُبَلْبَلُنَّ بَلْبَلَةً وَ لَتُغَرْبَلُنَّ غَرْبَلَةً.... بخدا قسم چنان آزمایش و اَلَک میشوید که خوب و بد ازهم غربال شوند و ناخالصی‌ها جدا شوند خدا مثل ما نیست که دنبال فالوورای زیادیم و دوست داریم هی دور و برمون شلوغ باشه، خدا دنبال سیاهی لشکر نیست، دنبال آدمای خاص هست، هی آزمایش میکنه، ناخالصی‌ها بریزه، هی غربال میکنه، بقول ایت الله بهجت رحمت الله، هرچی جلوتر میریم، هی دونه الک‌ها داره میشه. افراد بیشتری ریزش میکنن، موندن روی الک خیلی سخت‌تر میشه. ولی اونایی که میمونن خیلی دیگه کارشون درسته تو قضیه هواپیما شما ببینید، بدترین حالت ممکن بوجود اومد، چه تو اتفاقی که رخ داد، چه تو نوع هواپیما، چه تو نوع مسافرین هواپیما،چه تو مقصدی که میرفتن. اگه مثلا یه عده طلبه تو هواپیما بودن و میرفتن به سمت ، آیا این جو بوجود میومد؟ اصلا کسی شمع روشن می‌کرد؟ کسی داد و فریاد میزد؟ بی‌بی‌سی و منوتو خودشو اینطوری تیکه تیکه میکرد؟ یعنی یه آزمایش و اتفاقی رخ داد که بدترین حالت بود، دونه‌های الک خیلی درشت بود، خیلی از خواص هم ریختن... اصلا دقت کنید یه اتفاقاتی میفته یه سری ریزش میکنن، یه سری خواص رفوزه میشن. خدا بخیر کنه اخر عاقبت هممونو در سالگرد حادثه‌ی نام و یادشان را گرامی‌ میداریم و فاتحه‌ای برایشان قرائت میکنیم حسین‌دارابی @missaghe313
🔹🔸🔹🙏 دعای روز ماه مبارک رمضان https://eitaa.com/joinchat/2091515914C03cc860147