eitaa logo
میزان الحکمة|منطق فلسفه کلام
3.1هزار دنبال‌کننده
930 عکس
385 ویدیو
0 فایل
💯 اینجا یاد میگیری: ✅ چطور منطق رو در فلسفه ✅ و فلسفه رو در کلام بکار بگیری 📜ثبت‌نـام دوره👈 @mizanehekmat 📚 غرفـه کتــاب👈 @mizanalhekmah 📣 کـانـــال دوّم👈 @arabie_mobin110 ✉️ پیام‌ضروری👈 @mohammadi_92 👨‍💻 پیشنهــادات👈 b2n.ir/g45758
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خــود را به "خــدا" بسپــار وقتــــی که دلت تنگ است وقتــــی که "صداقـت‌هـــا" آلـوده بـــــه صد رنگ است خــــود را به خــدا بسپـــار چون اوست که بی رنگ‌س شبتون بخیـــر و شــــادی🌙 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌​​​ ‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ✅ کمکهــای علــــــوم بــــه فلسفـــه ۱. اثبــات مقدمــه بعضــی از براهیــن فلسفی 👈 مانند: روح متغیر نیست (بالوجدان) بدن متغیر است (علم زیست شناسی) پس روح، بدن نیست ۲. ارائه مسائل جدیدی برای تحلیلات فلسفی 👈 مانند پیشرفت روانشناسی تجربی، مسائل جدیدی را فراروی علم نفس فلسفی گشوده است 2 ┏━ ⚖ 📙📕 ━━━━━━━┓    🆔 @mizan_alhekmah ┗━━━━━━━ 📖🔑 ━━━┛
. سلام دوستان 📚 عـزیــزان عضو غرفه کتاب کانال میزان الحکمة بشید که فردا خبر خوبی براتون اونجا میگم لطفاً روی جمله پایین کلیک کنید غرفه کتاب کانال میزان الحکمة .
. ✅ کمکهـــای فلسفــــه بـــه علـــــومکمکهــای علــــــوم بــــه فلسفـــه ⚠️ روی عبارت‌ها کلیک کنید و مطالعه بفرمایید 3 ┏━ ⚖ 📙📕 ━━━━━━━┓    🆔 @mizan_alhekmah ┗━━━━━━━ 📖🔑 ━━━┛
36.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ضمن عرض خیــــر مـــقـــدم به شما دوستدار علم و فضیلت به کــانــال خودتــون خـوش آمـدید عــــزیــــــزان: ✅ مـــا اینجـا هــر روز آمــــوزش‌های رایـگان داریم و در فصل‌های مختلف سال، دوره‌های مـنطقی فـلسفی کــلامی خواهیم داشت. ✅ اکــثـــر دوره‌هـای ما پشتیـبانی و مــشاوره و تـضمین کیفیت داره. ✅ ما تـا به حال چهار دوره‌جـــامــع «مــنـطق و فــلسفه و کـــلام» رو بستیم، که تـــا به الآن چهـــــار دوره مـنطق کاربـردی کارگاهی و دو دوره فلسفه آن برقرار شده و بــه امید خــدا در آینده نزدیک ثبت نام اولین دوره کـــلام رو خواهیم داشت ⚠️ عـــزیــزان توجه داشته باشید که کار اصلی این کانال (حضور منطق در فلسفه و فلسفه در کلام) تـــو دوره‌ها (کانال خصوصی) اتفاق میفته و اینـــجا مقدمات آموزش خصوصیه. 👈 خب اول اگـــر می‌خوای ما رو گـــم نکنی رو پیوستن کلیک کن 👈 حالا اگر دوست داری بعضی از آموزش‌های عمومی رو مطالعه کنی روی لینک‌های پست‌های بالا کلیک کن ┏━ ⚖ 📙📕 ━━━━━━━┓    🆔 @mizan_alhekmah ┗━━━━━━━ 📖🔑 ━━━┛
. 📙 تجرید الإعتقاد 👳🏻‍♂ خواجه نصیرالدین طوسی (متوفی ۶۷۲ه‍‌.ق) ✅ قسمت اول چند خط درباره مؤلف و تألیف تجرید ✍ ابو جعفــر محمـد بـن محمد حسن طوســی معـــروف به خواجه نصیرالدین طوسی و ملقب به القـــابی چــون «استاد بشر» و «عقل حادی عشر» از فقهـاء و حکمـاء و متکلمان به نام امامیه است ✍ محقق طوسی نه تنها یک دانشمند ذوالفنــون بود بلکه می توان ایشان را جــامع کمــال‌های علمـی دانست ✍ کتــاب «تجـرید الاعتقاد» کــه بـــا نـــام‌های «تجرید العقاید» یا «تحــریر العقائد» و یا «تجــرید الکلام» نیــز خوانده شده یکی از کـوتــاه‌تــرین متون کلام اسلامی بر اساس مذهب امامیه است 👈 بخشی از مقدمه کتاب « تحریر الاعتقاد فی شرح تجرید الاعتقاد» ┏━ ⚖ 📙📕 ━━━━━━━┓    🆔 @mizan_alhekmah ┗━━━━━━━ 📖🔑 ━━━┛
. قسمت دوم ✅ خواجه مباحث تجرید را در شش مقصد سامــان داده است: ✓ مقصد نخست: امور عامه یعنی مباحث وجود و عدم، ماهیت و لواحـق آن و علت و معلول است. ✓مقصد دوم: بــــا عنوان «جــــواهر و اَعـــــراض» بــه بحث از اجسام، جوهر مجرد و اَعراض نه‌گانه، بر سیاق انگاره ارسطوییان می‌پردازد. مسائــل معرفــت‌شناسی و منطـــقی نیز در این مقصد به اختصار طرح می‌شوند. ✓مقصـد ســوم 👈 خــداشنـاسی ✓ مقصد چهارم 👈 پیامبرشناسی ✓مقصد پنجــم 👈 امــام شناسی ✓مقصد ششـم 👈 معــاد شناسی .
. قسمت سوم شروح تجرید الإعتقاد 📖 تجریدالاعتقاد از ارزشمندترین و محکمترین و در عین حال مختصرترین متـون کــلامـی شیـعی بــه شمار می‌آید و بــه سبب همین ویــژگی‌ها از زمـان تألیــف شهرت یافته و دانشمندان فرقه‌های مختلف اسلامی شروح و حواشی متعددی به فارسی و عربی بر آن نگاشته‌اند. 1⃣ کشف المراد ✍🏻 نخستین شرح تجــرید، کشف المراد علامه حلی، شاگرد خود خواجه طوسی است. برخی معتقدند که اگر علامه آن را نمی‌نوشت، شاید مقصود دقیق خواجــه از مباحــث این اثر هیچگاه روشن نمی‌شد.
. تفرید الإعتماد 2⃣ دومیــن شرح مهم، تفــرید الاعتمــاد ابــوالعلاء بهشتی است که‌ در ۷۴۱ه‍.ق نگــارش‌آن به‌ اتمــام رسیده ‌است. این شرح، مزجی و نسبت به کشف‌ المراد علامــه، آسـان‌یــاب‌تر است. ابــو العلاء ظـــاهراً شــرح علامـــه حلــی را ندیــده بوده است. هدف عمده شــارح، توضیـــح مقصود مؤلف و استدلال و دفاع از مبانی وی است و به همین سبب، مانند کشف‌المراد، جز در موارد بسیار نــادر به نقــد انــدیشه‌های مؤلف نمی‌پردازد. روش وی چنین است که در آغــاز، سخن مؤلف را در قالب عبــارت‌های بسیار گویــا بازسازی می‌کند و آن‌گــاه چــالش‌های موجود و یا محتمل را درباره دیدگاه مؤلف به صورت پــرسش طــرح می‌کند و بــه پــاسخ آن‌ها می‌پردازد. .
. تسدید القواعد 3⃣ سومین شرح از آنِ شمس‌الدین محمود بن عبدالرحمان بن احمد اصفهانی (متوفی۷۴۱ه‍.ق) است. این شرح تسدید القــواعد فــی شرح تجریـد العقــائد نــام دارد و در مقایسه با شرح معروفی که بعد از اصفهانی، بــــه وسیله قـوشچی نوشته شد، به نام شرح قدیم معروف گردید. هــدف شـــارح توضیح مشکــلات تجـــرید، کشف مــقاصد آن است و روش ایشان گزارش کــامل سخــن مؤلف در هر مسئله، توضیح مفاهیم کلیدی به صورت واضح و متمــایز، تقریر دلیــل‌های مؤلف و تبدیــل صورت مضمر قیـاس‌ها به شکل مصرّح و سرانجام جستجو از مبانی دیدگاه خواجـــه نصیرالدین طوسی است. روش اصفهانی از حیث پای‌بندی به روی‌آورد تحلیلی ستودنی است. وی از دراز دامنی ملال‌انگیز و کوتاه‌نویسی ابهام‌زا اجتناب می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 🎁 انگشتر نگین عقیـــق طبیعی تقدیم برادرانمون .
. 🎁 انگشتر نگین عقیق طبیعی هم تقدیم خواهرانمون همراه با هدیــه یک دوره کتاب میزان الحکمة .
. 🎙 راستی این هدایا به کی تعلق گرفت؟ https://eitaa.com/mizan_alhekmah/2549 👈 فردا ظهر ساعت 2 براتون خواهم گفت😊 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
﷽ 🔘✨سـ🌸ـلام 🕊✨روزتــــــــــون 🔘✨پر از خیر و برکت .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✅ به مناسبت بـــزرگداشت خواجه نصیــرالدین طوسی تقدیم شما با افتخار ┏━ ⚖ 📙📕 ━━━━━━━┓    🆔 @mizan_alhekmah ┗━━━━━━━ 📖🔑 ━━━┛