eitaa logo
میزان الحکمة|منطق فلسفه کلام
3.8هزار دنبال‌کننده
1هزار عکس
462 ویدیو
0 فایل
💯 اینجا یاد میگیری: ✅ چطور منطق رو در فلسفه ✅ و فلسفه رو در کلام بکار بگیری 📜ثبت‌نـام دوره👈 @mizanehekmat 📚 غرفـه کتــاب👈 @mizanalhekmah 📣 کـانـــال دوّم👈 @arabie_mobin110 ✉️ پیام‌ضروری👈 @mohammadi_92 👨‍💻 پیشنهــادات👈 b2n.ir/g45758
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. قیمت اصلی 👈 ۱ میلیون و ۸۵۰ 💶 بـــا بیش از ۵۰ درصد تخفیـــــــف 👇 فـقـط بــــه مبــــلـغ ۳۵۰ تـومــــــان 〽️ ایـن قیـــمت تکــــرار نخواهد شد ❌ .
﷽✨﷽✨ ✅ فرم ثبت نام ثبت نام متقاضی👇 🔖 نام و نام خانوادگی : 🔖 تحصیلات: 🔖 شماره تلفن همراه: 🔖 نام شهرستان (اختیاری) 🔖 شغـــل (اختیاری) ✅ موارد بالا را تکمیل و همراه با فیش واریز به این آیدی 👇ارسال بفرمایید @mizanehekmat 🔖 واریز به شماره کارت👇 «کلیک کنید کپی میشه» 💳
5859831013056907
👈 بانک تجــارت به نــام «محمـد محمـدی» 👈 هزینه دوره منطق با احترام ۲۸۰ تومان 👈 هزینه دوره فلسفه با احترام ۳۵۰ تومان 👈 لطفاً بعد از ارسال فیش واریز، دیـــگر پیام ندید و منتظر دریافت لینک کلاس باشید 🌺
. 👈 بدایة الحکمة 12 مرحله و 110 فصل داره فصل ها اصلی حکمت صدرائی 1ـ اصالت وجود 2ـ تشکیک وجــود 3ـ امکــــان فقــــری 4ـ وجــــــود ربـــــطی 5ـ حــرکت جـــــوهـــری 6ـ حــــــدوث زمــــــانـــــی 7ـ ارتـباط ثــابت بــــه متغیــر ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ✅ خصوصیــات علامـه طبـاطبـایی در نگــاه رهبـــری 👈 علامـه طبـاطبـائی در تنــوع دانشی کـــم نظیر 👈 در علــوم مختلف دارای عمق و نـوآوری و مبنـا 👈 در تربیت شاگرد دارای شاگردان موثر در انقلاب 👈 دارای تــألیفـــات چـــاپ شده در زمــان حیـــات 👈 جهاد فکری در برابر تهاجم‌های اندیشه‌های وارداتی 👈 متخلق شدن به معــارف توحیدی و معـــارف عرشی 📲 @mizanehekmat 👈 ثبت‌نام دوره 📲 @mizanehekmat 👈 ثبت‌نام دوره 📲 @mizanehekmat 👈 ثبت‌نام دوره
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🎥 مستند حدیث سرو ☆☆ علامه طباطبایی 🎞 به امید خدا تقدیم حضورتون خواهیم کرد ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
88.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. 🎥 مستند حدیث سرو ☆☆ علامه طباطبایی 🎞 قسمت اول ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
. ✅ عزیزانی که ثبت نام کردند 🫵 به امید خدا تا فردا لینک کلاس تقدیمشون میشه 🫵 لطفاً مجدد پیام ندید تا برنامه ثبت اسامیتون دچار مشکل نشه ✅ سرورانی که هنوز ثبت نام نکردند 🫵 اگر قصد ثبت نام دارین زودتر اقدام کنین .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. هــــو العلـیــــم ✅ حضــرت صدیقــه طـــاهره سلام الله علیهــا خطبه‌ای بــه نـــام فدکیـــه دارند که دارای دو بــخش است؛ بخشی بـه عنوان خطبـــه و بخشی به عنوان خطابـــه که مربوط به استــــرداد فــدك می‌باشد که البتـــه این بخش استرداد فدك هم محتواي فراوان قــرآني دارد. اما در بخشی از این خطبــه مباحثی مانند عقائد و معارف دین بیان شده است که در این بخش حضـرت به دو شبهـه که از سوی بعضی ماديّين درباه معـرفت به حضــرت حــق مطرح شده پـاسخ دادند که عینــا همیـــن جـــواب ۲۵ سال بعد در بیان حضرت علی علیه السلام در نهــج‌البــلاغه هم مطرح شده است. 1 ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
. مرحــوم کلینی در جلد اول کافی، شبهه مادیّین را مطرح می‌کند و آن شبهه این است: خدا جهان را از چه چيزي آفريد؟ يا «من شيء» آفريد يا «من لا شيء»: 👈 اگـــر خداي سبحان جهان را از يك سلسله مــوادّ ازلي خلق كرد پس آن ماده‌ها ازلي است و نيـــازمندي به خالق نيست 👈 اگر «من لا شيء» خلـق كرد «لا شيء» كه عدم است نمي‌تواند مـــاده براي چيزي باشد كه خــدا از عدم, عـالَم آفريده باشد پس اگــــــر «من شيء» باشد لازمه‌اش ازليّت ماده است و بي‌نيازي از مبدأ و اگــــــر «من لا شيء» باشد كـــه اين محال است چون «لا شيء» نمي‌تواند مــاده باشد، انسان نمي‌تواند از عدم چيزي را به بار بياورد و اين شيء هم خــالي از دو نقيــض نيست هر دو نقيض, محذور دارد پس معاذ الله خلقتي در كار نيست! 2 ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
. 📌 شبهـه بـــه صورت قــیـــاس منطقی: ۱. مخـلوقـــات یـا من شی خلق شده‌اند یـا من لا شی ۲. اگـــــر مــن شی خلق شده بــــاشند خلقتـــی نیست ۳. اگـــر من لاشی خلق شده باشند باز هم خلقتی نیست پس به هر حــال، در هر حـــال خلقتی در کار نیست 😧 ادامه دارد 3 ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
پـــاسخ شبـهـه: حضرت زهـــــرا سلام الله علیها در خطبه فدکیــه به این شبهه پاسخ می‌دهند، و می‌فرمایند: اينكه گفتيد اگر خدا جهان را «من شيء» خلق كرده باشد لازمه‌اش ازليّت ماده است، این مطلب درست است، خدا جهان را «من شيء» خلق نكرد امـــا اينـكه گفـتيـد اگــــر «من شيء» خـلــق نكـــرد پس «من لا شيء» خلق كـــــرده و اين محال است، اين حرف درست نیست 👈 چون نقيض «من شيء»، «من لا شيء» نيست، بلکه نقيض «من شيء»، «لا من شيء» است چــــون «نقيض كلّ شيء رفعه»، نقيض مِن ألف، من لا ألف نيست «لا من ألف» است 4 ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
خطبه نــــوراني صديقــه كبـــری بــه ايــن شبهه پــاسخ داد و فرمـــود: «خلق الأشياء لا من شيء» نــــــــه «من لا شيء» ايـــن «لا من شيء» يعني چيزي در عـالــم نبود و خـــدا «بديع السماوات و الأرض» است نـــوآور است. خداوند مـــاده را از چيزي خلق نكرد «لا من شيء» خلق كرد نه «من لا شيء»; زيرا نقيض موجبه محصّله, موجبه معدوله نيست، سالبه محصّله است، نقيض «من شيء», «من لا شيء» نيست اين «من لا شيء» موجـــبه معدوله است نقيض «من شيء», «لا من شيء» است ✨ ادامــه دارد 5 ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
. برای رد قیـــاس ذوالحدین جـعلــی سه راه وجود دارد: یک: گـــرفتن دو شاخ دو: عبــور از میــان شاخ ها سه: زیـــر و رو کــــردن قیـــاس 👈 در شبهه بالا راه اول انتخاب شده یعنی رد کردن یکی از شرطیه‌ها به تعبیر دیگر رد کـــردن ملازمــــه در یکی از شرطیه‌ها لطفاً شبهه و پاسخ حضرت زهرا رو مجدداً مطالعه کنید 6 ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝
. می‌دونید این شبهه رو می‌تونیم ادامه بدیم و به نفی خدا برسیم، مثلاً بگیم: اگر مخلوقی نیست پس خدای هم نیست لیکن مخلوقی نیست پــس خـــدای نیست 👈 قیـــاس استثنایی بــا وضع مقدم 👈 برهان إنّی: سیر از معلول به علت 7 ╔══ঊ➿⚖️➿ঈ══╗ 🆔 @mizan_alhekmah ╚══ঊ➿🔑➿ঈ══╝