eitaa logo
ديانت و عقلانيت
2.7هزار دنبال‌کننده
440 عکس
477 ویدیو
57 فایل
کانال رسمی حجت الاسلام دکتر محمد جعفري؛ دانشيار و مدیر گروه کلام موسسه امام خميني ره ویراستی : https://virasty.com/MJafari_ir تلگرام : https://t.me/mjafari_ir توییتر: https://twitter.com/mjafari125 آپارات: http://www.aparat.com/religion_rationality
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆زنگ عبرت 🔴 سلیمانِ صرد خزاعی زمانت را بشناس... 🔻 وقتی به قیام امام حسین علیه السلام نگاه میکنیم میبینیم که تمام مولفه های لازم برای پیروزی در کف میدان را در اختیار داشتند، اما چه عاملی باعث شد آنگونه در کربلا با تعداد اندکی از یارانش به شهادت برسند؟!!! چه شد که پیروزی قطعی کف میدان، تبدیل به فجایع و جنایات صحرای کربلا شد؟! 🔻 اینجاست که نقش خواصِ جامعه هویدا و وزن آنان در پیروزی و شکست آشکار میشود. اگر خواصی همچون سلیمانِ صرد خزاعی در تدابیر راهبردی خود در مدیریت شیعیان کوفه اشتباه نمیکرد، یزید و ابن زیاد نمیتوانستند قیام اباعبدالله رو کمر بشکنند. 🔻سلیمان صرد خزاعی با 3 خطای راهبردی هم امام زمانش را به قتلگاه فرستاد و موجبات شهادت جمع کثیری از شیعیان کوفه را فراهم کرد و باعث شد با بی تدبیری خود، ابن زیاد در کوفه قدرت بگیرد و یزید در شام 1️⃣ زمانی که هنوز جای پای ابن زیاد در کوفه محکم نشده بود، مسلم بن عقیل، نائب امام زمان فرمان جهاد داد و تدبیرش این بود که امروز باید کوفه را بگیریم و آماده ورود امام حسین علیه السلام کنیم. اما سلیمان اجتهاد کرد و گفت: نه، باید صبر کنیم تا امام حسین بیاد و بعد قیام کنیم... ♦️ این اشتباهش هم موجب شهادت نائب امامش شد و هم ابن زیاد را در کوفه مسلط کرد. 2️⃣ زمانی که میتوانست شیعیان کوفه را برای یاری امام حسین علیه السلام به کربلا بفرستد، سکوت کرد و همین امر باعث شد امام حسین علیه السلام در کربلا تنها بماند و آنگونه به شهادت برسد. اگر سلیمان قیام میکرد و با دهها هزار شیعه به سمت کربلا میرفت قطعا حادثه کربلا شکل دیگری رقم میخورد. 3️⃣ پس از شهادت امام حسین علیه السلام نیز خطای راهبردی سومش را انجام داد و با سوار شدن بر موج احساسات شیعیان، بسیاری از آنان را به قتلگاه عین الورده برد و شهید کرد. در حالی که میتوانست دست در دست مختار دهد و با تدبیرِ معقولانه او هم شیعیان را قدرتمندتر کند در جهت اداره جامعه و هم راحت تر قاتلین امام حسین علیه السلام قصاص شوند. 🔻 حضرت آقا در همین خصوص میفرمایند: "اما کسانی از خواص، به کربلا هم نرفتند. نتوانستند بروند؛ توفیق پیدا نکردند و البته، بعد مجبور شدند جزو توّابین شوند. چه فایده؟! وقتی امام حسین علیه‌السّلام کشته شد؛وقتی فاجعه اتّفاق افتاد؛ وقتی حرکت تاریخ به سمت سراشیب آغاز شد، دیگرچه فایده؟! ... ببینید! از هر طرف حرکت می‌کنیم، به خواص می‌رسیم. تصمیم‌گیری خواص در وقت لازم, تشخیص خواص در وقت لازم، گذشت خواص از دنیا در لحظه‌ی لازم، اقدام خواص برای خدا در لحظه‌ی لازم. اینهاست که تاریخ و ارزشها را نجات می‌دهد و حفظ می‌کند! در لحظه‌ی لازم، باید حرکت لازم را انجام داد. اگر تأمّل کردید و وقت گذشت، دیگر فایده ندارد." ✅ سلیمان صراد خزاعی، یک مصداق است، یک شاخص است، یک نمونه است از خواصی که نمیتوانند در لحظه‌ی لازم تصمیم درست را برای پیروزی جبهه حق بگیرد و با این غفلت باعث میشوند جبهه حق، طعم تلخ شکست را بارها و بارها بچشد... ✅ باید سلیمان صرد خزاعی های زمان مان را بشناسیم و مراقب باشیم در تبعیت از آنان قرار نگیریم و الا هم از امام زمانمان غافل میشویم و پس از غفلت شهادتمان نیز بی فایده و بی ثمر خواهد شد... 🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 برنامه هشتگ دین 💥آیا این که می گویند وظیفه ما عمل به تکلیف است بدون در نظر گرفتن نتیجه، با عقل سازگار است؟ 🎤حجت الاسلام دکتر محمد جعفری 📽 شبکه قرآن سیما ⏰ مدت زمان : 2 دقیقه و نیم 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عمو مراقبِ چشمات باش 💔 مراقِب دستات باش 😭😭 🖤وای از عطش و گرما🖤 @maddahy8 🆔@mjafari_ir
گویند روزی ناصر الدین شاه تمام ادیبان را جمع کرد و گفت : تمام اشعارحافظ را خوانده و فهمیده‌ام اما معنای این بیت را نفهمیده‌ام که درغزلی گفته است : 🍃بلبلی برگ گلی خوش رنگ در منقار داشت 🥀و اندر آن برگ و نوا خوش ناله‌های زار داشت اگر این بلبل خوش بوده، پس چرا ناله‌های زار داشته؟! شعرا و ادبای فراوانی آمدند و هرکس از ظن خود توضیحاتی داد، اما پاسخ هیچیک شاه را راضی نکرد. بنابراین نامه‌ای برای شاعر بزرگ معاصر خود، وصال شیرازی نوشت و معنای دقیق این غزل حافظ را جویا شد. نامه زمانی بدست وصال رسید که او عزادار فرزندش بود. وصال، نامه ناصرالدین شاه را در نیمه شب مطالعه میکند و برای کشف معنای حقیقی این ابیات، رجوعی به اعداد ابجدی حروف الفبا که روح حروف و کلماتست میکند وغزلی برهمان وزن و قافیه میسراید و در میابد که عدد ابجدی بلبلی برگ گلی، با ابجد حروفِ حضرات علی، حسن، حسین علیهم السلام مطابقت دارد، چرا که بلبلی به ابجد میشود 74، برگ 222، گلی 60، جمع اینها: 356 همچنین: علی هم به ابجد110، حسن117، حسین128، جمع 356 به عبارتی حافظ خواسته به استعاره در آن زمانیکه شیعه درخفا بوده این حقیقت را بیان کند. لذا وصال شیرازی که عزادار فرزند خود نیز بوده است پاسخ پادشاه را بزبان شعر به اینصورت بیان میکند : 🍃صاحبا درحالتی کین بنده را غم یار داشت. 🥀یادم آمد کز سؤالی آن جناب اظهار داشت 🍃درخصوص شعر حافظ گرچه پرسیدی زمن 🥀بلبلی برگ گلی خوشرنگ در منقار داشت 🍃فکرها بسیارکردم هیچ مفهومم نشد 🥀چونکه شعرش درمیان، راز نهان بسیار داشت 🍃نیمه شب غواص گشتم درحروف ابجدی 🥀تا ببینم این صدف چندين گهر در بار داشت 🍃بلبلی برگ گلی شد سیصد و پنجاه و شش 🥀باعلی و باحسین و باحسن معیار داشت 🍃بلبلی باشد علی کزحسرت زین برگ و گل 🥀دائما آه و فغان و ناله بسیار داشت 🍃برگ گل سبز است دارد آن نشانی ازحسن 🥀چونکه در وقت شهادت سبزی رخسار داشت 🍃رنگ گل سرخ است دارد او نشانی از حسین 🥀چونکه هنگام شهادت عارضی گلنار داشت 🍃روز عاشورا حسین بن علی در کربلا 🥀اصغر زار و ضعیف خویش در منقار داشت 🍃🥀السلام علیک یا اباعبدالله الحسین یا قتیل العبرات 🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
🏴 بعد از اثر ماندگار استاد فرشچیان در نقاشی " عصر عاشورا "، شاید بتوان اثر جاودانه و تاثیر گذار استاد حسن روح الامینی را با عنوان " عرش بر زمین افتاد"، که لحظه شهادت سید الشهدا را به تصویر می کشد، بهترین و زیباترین تصویر گری از روز عاشورا دانست. 🙏 این تصویر مفهومی و حسی، حقیقتا جانسوز است. 🆔@mjafari_ir
✍ محمد جعفری شام عاشورای عراق در کنار مضجع شریف سیدالشهدا 🔺بی تردید باید جایگاه امام حسین را در عالم هستی، جایگاهی خاص و ویژه دید. از مجموع روایات و معارف اهل بیت علیهم السلام هم استفاده می شود که کسی بدون تعلق و دلبستگی به او و مصائبش نمی تواند راه نجات را بیابد. حسین بن علی علیه السلام سفینه نجات و مصباح هدی است. او ثار الله است. ثار الله یعنی خون خدا. این وصف فقط در مورد او و امیر المومنین به کار رفته است. از این جمله معانی مختلفی کرده اند اما نگارنده بی آن که به نظریه فدیه معتقد باشد و خون ابا عبدالله و مصائب خونبار او را برای بخشیده شدن گناهان شیعیان او بداند، بر اساس روایات بدین نظر ملتزم می باشد که خدا می خواست که خون امام حسین و مظلومیت او را سند بزرگی خود نماید. یعنی خدا آن قدر بزرگ، کامل و زیبنده پرستش و عشق است که کسی مانند حسین بن علی تمام وجود خود و هستی اش را بی چون و چرا تقدیم او می نماید. از این رو در صحیفه حسین نوشته شد :" ان الله شاء ان یراک قتیلا و شاء ان یراهن سبایا" یعنی خداوند می خواهد تو را کشته و خانواده ات را اسیر ببیند. آری سید الشهدا مسیر عاشقی و بندگی را آموخت و حد اعلای آن را نمایان کرد و هر کس می خواهد عاشقی کند باید در مسیر او قرار گیرد. هم خویش را بیگانه کن هم خانه را ویرانه کن آنگه بیا با عاشقان هم خانه شو هم خانه شو اشک و حزن و سوز قلب بر اباعبدالله، لازمه این طریق است و جز با این دلدادگی و شیدایی به محضر پر لطفش، نمی توان از منجلاب دنیا جست و به سر منزل مقصود ره یافت. «اللهم اجعلنی عندک وجیها بالحسین علیه السلام» 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 عبارت «امام حسین را شیعیانش کشتند» و یا «منتظرانش کشتند» دروغ است ▪️رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ اسلام: این حرف کاملا اشتباه است که علیه السلام را شیعیانش به شهادت رساندند. ممکن است شیعه‌ای دچار سستی ایمان باشد ولی هرگز به جنگ با امامش نمی‌رود. آن کس که به جنگ امام زمان خویش می‌رود، شیعه نیست، او دشمن تشیع است. ▪️ابن زیاد افرادی مثل شبث بن ربعی عثمانی مذهب را مجبور کرد به کربلا بروند اما شیعیان مانند صرد خزاعی را مجبور نکرد چون می‎دانست به امامشان می‌پیوندند. 🆔@mjafari_ir
ديانت و عقلانيت
🔴 عبارت «امام حسین را شیعیانش کشتند» و یا «منتظرانش کشتند» دروغ است ▪️رجبی دوانی، پژوهشگر تاریخ اسل
📕 بازتاب تفکر عثمانی در واقعه کربلا مؤلف: محمدرضا هدایت‌پناه ناشر: پژوهشکده حوزه و دانشگاه 👈 پژوهشی در «واقعه کربلا» و بازشناسی خط فکری دشمنان امام حسین (ع) در کوفه است. نویسنده معارضان قیام امام حسین را گروه کوفیان با «تفکر عثمانی» دانسته که هر چند اقلیت جمعیت کوفه را تشکیل می‌دادند اما با پشتوانه قدرت حاکم کوفه و بهره‌گیری از اراذل و اوباش شهر در مقابل اکثریت شیعه کوفه بایستند. ⛔️ بنابراین برخلاف تصور مشهور، کشندگان امام حسین علیه‌السلام شیعیان کوفه نیستند. نویسنده برای بررسی جریان فکری سپاه کوفه و کربلا را از خلال وقایع تاریخی، نهادها و شعارهای تفکر عثمانی در کربلا و بررسی عقاید فکری فقها و قاریان کوفه و... نشان داده و درباره عقاید افراد و گروه‌ها تحقیقات پردامنه‌ای انجام داده است. 🆔@mjafari_ir
سالروز شهادت حضرت سید السّاجدین امام زین العابدین علیه السلام تسلیت باد. قال الصادق عليه السّلام : اِنَّ زَينَ العَابِدِينَ (ع) بَكَى عَلَى اَبِيهِ َاَربَعِينَ سَنةً، صَائِماً نَهَارَهُ، قَائِماً لَيلَهُ، فَاِذَا حَضَرَ الِافطَارُ جَاءَ غُلامُهُ بِطَعَامِهِ وَ شَرَابِهِ فَيَضَعُهُ بَينَ يَديهِ فَيَقولُ: كُل يا مَولاىَ ! فَيَقُولُ : قُتِلَ اِبنُ رَسُولِ اللهِ جَائِعاً ! قُتِلُ اِبنُ رَسُولِ اللهِ عَطشَاناً ! فَلاَ يَزَالُ يُكَرِّرُ ذَلِكَ وَ يَبكِى حَتَّى يُبَلَّ طَعَامُهُ بِدُمُوعِهِ وَ يُمزَجَ شَرَابُهُ بِدُمُوعِهِ فَلَم يَزَل كَذلِكَ حَتَّى لَحِقَ بِاللّهِ عَزَّوَجَلَّ. 🏴🏴 امام صادق(ع) می فرمایند : امام زين العابدين علیه السلام چهل سال براى پدرش گريست در حالى كه روزها را روزه و شبها را برای عبادت بیدار بود؛ هنگامى كه وقت افطار مى شد غلام ایشان غذا و نوشيدنى مى آورد و در برابر ایشان مى گذاشت و مى گفت: بخورید مولای من ! امام عليه السلام مى فرمود: فرزند رسول خدا گرسنه شهيد شد ! فرزندرسول خدا تشنه شهید شد ! اين جمله را تكرار مى كرد و می‌گریست تا اينكه آب و غذا با اشکهای آن حضرت مخلوط مى شد وهمواره اينگونه بود تا به جوار رحمت حق شتافت. تفصیل وسائل الشیعه.‌ج۳، ص۲۸۲ قال السّجاد عليه السّلام : اِيَّاكُمْ وَ صُحْبَةَ الْعَاصِينَ وَ مَعُونَهَ الظَّالِمِينَ وَ مُجَاوَرَةَ الْفَاسِقِينَ اِحْذَروُا فِتْنَتَهُمْ وَ تَبَاعَدُوا مِنْ سَاحَتِهِمْ. 🏴🏴 امام سجّاد(ع): از همنشينى گناهكاران و يارى ستمگران و نزدیک بودن به بدكاران بپرهيزيد؛ از فتنه آنان برحذر باشيد و از اطراف آنان دور شويد. امالی،صدوق،ج۱،ص۱۹۹ 🆔@mjafari_ir
جماعت تجدیدنظر طلب حوزوی و قائلان به نظریه علمای ابرار که ائمه را صرفا در حد اندیشمندان و عالمانی سترگ می پذیرند، هیچ گاه با ولایت اهل بیت کنار نیامدند. قبلا مرحوم دکتر مهدی حائری یزدی هم در مکاتباتی که با آیت الله جوادی در مورد ولایت فقیه داشتند، اصل مقوله ولایت امامان را هم زیر سوال بردند. ( ر.ک نشریه حکومت اسلامی) پ ن: از اینها که بگذریم، یک سوال باقی می ماند و آن این که اساسا مگر بدون ولایت، عدالت محقق می شود؟! https://virasty.com/MJafari_ir
و زینب کبرا سلام الله علیهما ثابت کردند که استقامت در ، آنقدر تاثیر گذار و نافذ است که حتی سردمدار کفر را هم به گریه و پشیمانی وا می دارد و او را مجبور به عقب نشینی می نماید تا چه رسد به عامه مردم. دوستانی که بعد از انتخابات و نتیجه آن، به گل نشسته اند، حواسشان به این درس و نکته باشد. 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| گزیده ای از "خواب حرم" 🔹 | به خدا که چاره دردای منه یه "یاحسین" 🔹 شب جمعه دعاگو و نایب الزیاره همه دنبال کنندگان کانال دیانت در حرم امام حسین علیه السلام هستم. (جعفری) 🌹🌹🙏🙏 🆔@mjafari_ir
نظر رهبر معظم انقلاب در مورد امتیاز جنسیت در تصدی امور کشور ( ناظر به ملاک‌ها و امتیازهای جناب ظریف برای انتخاب بانوان جهت مسئولیت‌های دولتی): "یک مسئله، مسئله‌ی مشاغل اجتماعی و مدیریّتها است که این را بعضی از خانمها از من سؤال کردند. اینجا هم مسئله‌ی جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّتهای گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد. حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشورهای همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی زنها در محیط اداری مثلاً ۲۵ درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵ درصد؟ خب ۳۵ درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایسته‌سالاری است. یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همین‌جور است. مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نماینده‌ی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شده‌اند، [باید دید] کدام شایسته‌ترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینه‌ها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث شایسته‌سالاری است." ( دی ماه 1402) 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجدید نظر طلبان حوزوی هر روز یکی از مسلمات دینی را زیر سوال می برند تا بتوانند وظیفه و واجب روزانه خود را که لگد به دین و دین ورزی جامعه است، ایفا کنند. در این کلیپ، جناب سلیمانی اردستانی که سالیان زیادی نان حوزه و دین را خورده، مساله تقلید را امری انحرافی معرفی می کند و دیگری هم سابقه آن را 500 سال می داند! معلوم است که هیچ کدام قرآن را درست نخوانده اند. در پاسخ این شبهه افکنی فقط به یک آیه اکتفا می کنم : فَاسأَلوا أَهلَ الذِّكرِ إِن كُنتُم لا تَعلَمونَ ( انبیا / 7)؛ اگر چیزی را نمی دانید، از عالمان بپرسید. در واقع آیه شریفه اشاره به یک اصل عقلی و عقلایی می کند که رجوع غیر متخصص به متخصص است. آیا تقلید جز رجوع به این اصل است؟ به زعم سلیمانی اردستانی مردمی که از احکام و وظایف فقهی شان بی خبرند، باید به فهم خودشان مراجعه کنند البته اگر گاهی مشورتی از فقها بگیرند، بد نیست😊!! حقیقتا خودشان به این سخنان نمی خندند! 😊 البته پشت صحنه این مطالب یک مساله بیش نیست و آن لگد به نظام اسلامی و جایگاه فقاهت در آن است؛ آن هم از زبان یکی از اغتشاشگران در کف خیابان‌های تهران در ایام فتنه 88! 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محسن رنانی، در چند سال گذشته تقریبا از هیچ خط قرمزی چشم پوشی نکرده است. وی در فتنه 1401 زنان و دختران را به تمرد اجتماعی در مساله حجاب و تخلف از قانون دعوت می کرد. از سقوط جمهوری اسلامی خبر داده، رژیم پهلوی را تطهیر نموده و روحانیت را به خرافه پردازی متهم می نمود و اساس تقلید و تبعیت از فقها را زیر سوال می برد. قبلا در همین کانال برخی مطالب وی را نقد کرده ایم. (اینجا) جالب آن جاست که ایشان متخصص اقتصاد است اما در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و سیاسی اظهار نظر می کند. رنانی هم اکنون متاسفانه و ظاهرا جزو تیم راهبری تعیین دولت جدید قرار گرفته است. بنا نداریم که دولت دکتر پزشکیان را قبل از شروع به کار نقد کنیم اما حقیقتا از این نوع انتخابها شکایت داریم و امیدواریم رئیس جمهور محترم توجه لازم را به این حساسیت‌ها داشته باشند. 🆔@mjafari_ir
39.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسم نمادین زنهای بنی اسد که روز سیزدهم می آیند با زنبیل برای جمع کردن قطعه های بدن شهدا 😢😢 🆔@mjafari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ببینید قصه پر غصه غزه چگونه باور ساکنان آن دیار را معطوف به کربلا و حماسه حسین بن علی علیه السلام نموده است. 👆👆 🆔@mjafari_ir
خواندن کامل متن انتقادی ذیل، درک سیاسی شما را بالا می برد : 👇👇 استاد ظریف! ۱) هر دانشجوی سال اول علوم سیاسی می داند اینجا ایران است و در ایران امروز، یک کارهایی نمی شود. از آن جمله وزارت اقلیت های دینی یا مذهبی. فوق فوقش، مشاور یا معاون ... ۲) هر دانشجوی سال دوم علوم سیاسی می داند که افزایش توقعات غیرقابل تحقق، منجر به گشودگی شکاف های اجتماعی و سرریز آن به کف جامعه می شود. ۳) هر دانشجوی سال سوم علوم سیاسی می داند که برای وزیر شدن باید از مجلس رأی گرفت. اگر مجلس همراه نباشد یا باید از رهبری هزینه کرد یا از سرمایه اجتماعی نظام. ۴) هر دانشجوی سال چهارم علوم سیاسی می داند که برای تحقق یک ایده، باید آن را عملی کرد و بر زبان نیاورد. اگر بر زبان بیاوری یا نمی خواهی انجام دهی یا تلاش می کنی هزینه تراشی کنی. ۵) هر دانشجوی ترم اول ارشد علوم سیاسی می داند که الگوی شورایی برای انجام یک کار سیاسی عمدتا برای فرار از پاسخگویی نسبت به عواقب احتمالی آن توسط یک نفر و حواله دادن آن به یک جمع است. کارگروه انتساب وزیران هم چیزی غیر از این نیست. ۶) هر دانشجوی سال دوم ارشد علوم سیاسی می داند وزرا، افراد اجرایی امین رییس جمهور هستند و باید در قالب یک تیم منسجم کار کنند. در آوردن وزیر از کارگروه و با شاخص هایی که از کار تیمی جداست شبیه هدیه گرفتن از لپ لپ است. فقط گاهی ممکن است هدیه خوبی گیرتان بیاید. این را رییس جمهور و مشاورانش هم حتما می دانند. ۷) هر دانشجوی سال اول دکتری علوم سیاسی می داند که کسی که خلاف موارد بالا عمل می کند یا اصلا سیاست نمی داند یا اینکه هم خیلی سیاست می داند‌ هم بازیگر خوبی است و تلاش دارد یا ذهن جامعه را به امور دیگری معطوف کند یا بنا دارد با فشار اجتماعی، هزینه مخالفت با تغییرات را بالا برده به گردن مخالفان بیندازد. ۸) هر دانشجوی سال دوم دکتری علوم سیاسی می داند که نتایج همه کارگروه ها و شوراها و شاخص ها، معرفی چند گزینه غیرقابل انتخاب در کنار یک گزینه مدنظر است که نهایتا همان فرد معرفی خواهد شد و سایر گزینه ها برای نمایش های نخ نمای توجه به اقلیت ها استفاده خواهد شد. 🆔@mjafari_ir
1_12637024828.pdf
843.1K
حال که صحبت از محسن رنانی به میان آمده، توصیه می کنم که نقد دکتر مهدوی زادگان را به دیدگاه‌های ایشان در 10 سال اخیر را مطالعه نمایید. 👆👆👆 ✍ داود مهدوی زادگان ( تحلیل و نقد نامه « سلام میهن » دکتر دکتر محسن رنانی؛ روشنفکران ایرانی چرا و چه نامزدی را می‌پسندند؛ شجاعت تقوای دموکراتیک؛ در خدمت و خیانت وسط بازان؛ انقلاب اسلامی و نعل وارونه مدرن خواهان ) 🔸 محسن رنانی از جمله دانشگاهیانی است که در دولت های سازندگی و اصلاحات و تدبیر و حالا در دولت چهاردهم در بالاترین سطح طرف مشاوره بوده است و با ولع خاصی در مبارزات انتخاباتی از برآمدن این دولت ها دفاع کرده است. بنابر این، او در کارنامه آنها سهیم بوده است. حال آنکه او هیچگاه شجاعت برعهده گرفتن مسئولیت سهم خود در کارنامه این دولت ها را نداشته بلکه همواره در گفتارهایش خود را منتقد و معترض جلوه داده است. با مطالعه نبشه های چند سال اخیر وی نمی توان تصور کرد که رنانی حاضر به همکاری با جمهوری اسلامی باشد. مگر اینکه گفته شود او با نبشته های انتقادی علمی نمای خود خدا حافظی کرده است. به هر حال، انتظار این است که رنانی این بار مسئولیت سهم خود در دولت جدید را برعهده گیرد و به میهن ایران پاسخگو باشد. در اینجا پنج گفتار در نقد دیدگاه های آقای محسن رنانی را که در چند سال اخیر یادداشت کرده ام برای تنویر افکار عمومی آورده ام. 👉 @mahdavizadegan 🆔@mjafari_ir
نقد و بررسی نظریه تداخل علم در دین ج ۱.mp3
19.09M
نقد و بررسی نظریه تداخل علم در دین ج ۱ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد جعفری 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah --------------------------------- 🆔@mjafari_ir
نقد و بررسی نظریه تداخل علم در دین ج ۲.mp3
20.46M
نقد و بررسی نظریه تداخل علم در دین ج ۲ 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد جعفری 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah --------------------------------- 🆔@mjafari_ir
علم و دین - Copy.pdf
191.1K
(پرده نگار) نقد و بررسی نظریه تداخل علم در دین 🎙 حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر محمد جعفری 🔰🔰🔰🔰🔰🔰 🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه --------------------------------- 💠 @kalamkermanshah --------------------------------- 🆔@mjafari_ir