فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 ویدیوی بسیار دیدنی از اعتراض جامعه جهانی برای حضور اسراییل در المپیک
ورزشکار اسراییلی که با هرکس دست میده بخشی از خون کودکان غزه رو به جا می گذارد.
🆔@mjafari_ir
#حدیث #فرصت
امام علی علیه السلام:
⭕️ تباه کردن فرصت، موجب اندوه است.
📚حکمت 118 نهج البلاغه
🆔@mjafari_ir
6.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸در این ویدئو یک سناتور آمریکایی، مالک اینستاگرام «مارک زاکربرگ» را به خاطر تأثیرات مخرب بر نوجوانان، بازخواست میکند. اثرات مخرب محتوای نرمافزارهایی مثل اینستاگرام، مسألهای است که حتی خود غربیها نیز به آن معترفند.
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
درس گفتار نسبت عقل و دین
حجت الاسلام دکتر محمد جعفری
جلسه اول
جلسه دوم
جلسه سوم
جلسه چهارم
جلسه پنجم
جلسه ششم
جلسه هفتم 1
جلسه هفتم 2
جلسه هشتم
جلسه نهم
جلسه دهم
جلسه یازدهم
جلسه دوازدهم
جلسه سیزدهم
جلسه چهاردهم
جلسه پانزدهم
جلسه شانزدهم
جلسه هفدهم
جلسه هجدهم
جلسه نوزدهم
جلسه بیستم
جلسه بیست و یکم
جلسه بیست و دوم
جلسه بیست و سوم ( پایانی)
🆔@mjafari_ir
دلنوشته ای برای حاج سید احمد شمس
✍ محمد جعفری
اهل قم هستم و از نوجوانی مرحوم حاج سید احمد شمس را می شناختم. نوای دلنشین و نفس سوزناک او در روضه ها از همان دهه 60 در خاطرم سوسو می زند.
در آن دهه، هیأتهای مذهبی به صورت امروزی و با این تعدد و تنوع، وجود نداشت. دهه اول محرم یک حسینیه شهدا بود در خیابان باجک و حاج احمد که مداح ثابت آن حسینیه بود و جمعیتی عظیم که از همه جای قم بدان جا می آمدند. مداحی اش را با زیارت وارث شروع می کرد و چقدر دلنواز و لطیف این زیارت را می خواند.
دلداده اهل بیت بود و حقیقتا خودش سوز و گدازی خاص در روضه هایش داشت و همین نفس او را تاثیرگذارتر می کرد.
در دهه 70 به بعد، حاج سید احمد با توجه به دلدادگی اش به انقلاب، مجری نماز جمعه شد و سالیانی در دوره بزرگانی مانند آیت الله مشکینی، آیت الله امینی و آیت الله جوادی، نماز جمعه را به بهترین وجه اداره می کرد.
او حقیقتا به انقلاب و رهبری عشق می ورزید و همواره در برنامه های مربوط به گرامیداشت شهدا، دهه فجر و هفته دفاع مقدس از نفس گرمش برای احیای شعائر الهی مایه می گذاشت.
در ادامه حاج سید احمد را در برنامه های حرم مطهر بی بی حضرت معصومه می دیدیم که سالیانی هم، ارادت خود به اهل بیت را در این لباس و قامت ادا نمود و نهایتا شب شهادت حضرت رقیه با دلی آرام به لقاء الهی پیوست و به دیدار سالارش سید الشهدا نایل شد.
در همین جا و در این ایام ماه صفر جا دارد از استاد او، شیخ المادحین مرحوم حاج ملا حسین مولوی و دیگر مداحان قمی مانند مرحوم خورشیدی و مرحوم محلوجی هم یاد کنیم.
روح همه آنها شاد و یادشان گرامی
🆔@mjafari_ir
1_13009709529.mp3
1.31M
نوایی دلنشین از ذاکر مجاهد و با اخلاص اهلبیت علیهم السلام ، مرحوم حاج سید احمد شمس ره در رثای حضرت رقیه سلام الله علیها
این صوت گویا مربوط به لحظات آخر این مداح دلسوخته است :
مجلس تمام گشت، به پایان رسید عمر!
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از باسواد رسانهای
✋
کیمیا علیزادهی بلغاری و سیمای منافقین در قرآن
🔹از خصوصیات منافقین در قرآن این است که به مومنین طعنه میزنند و آنها را تحقیر میکنند و از هر فرصتی برای عیبجویی و استهزاء مومنان استفاده میکنند.
پیکان نقد و مطالبه منافقان همیشه سمت مومنین نشانه رفته است. مثلا حتی وقتی کفار و مشرکان غلطی میکنند، اینها سریع میگویند ببینید ما چه کردیم که فلان شد!
در ماجرای کیمیا علیزاده مواضع این روزهای رسانههای صورتی و انسانهای شلدین را مرور کنید. میبینید چطور نشان اتهام آنها سمت مومنین است؟
🔸دختری با استفاده از حمایتها و ظرفیتهای رشد در جمهوری اسلامی، به موفقیت ورزشی در سطح جهان رسیده و بعد بیش از حد معمول مورد تقدیر قرار گرفته و با کلی هدیه از جمله سکه و پول و آپارتمان و... تجلیل شده و بعد تصمیم گرفته برود و به کشورش لگد بزند و به مقدسات ملی توهین کند و حالا متهم کیست؟ از نظر صورتیهای منافقمسلک مومنین و حاکمیت ایمانی!
🔸جالب آنکه این ورزشکار بلغاری حتی درخواست یا ارادهای برای بازگشت هم نداشته تا فیالمثل کسی از جبهه مومنین بخواهد مانعش شود و بعد اینها لااقل به این بهانه شروع کنند به هتک مومنان.
🔸در ماجرای سلبریتیها نمکنشناس مشارکت کننده در بلوای ززآ هم همین بود.
فلانی و بهمانی تا شروع بلوا آنتن داشتند و پول میچاپیدند. بعد که شلوغ شد، خودشان نیامدند و بعضی از آنها علیرغم داشتن قرارداد زدند زیر میز و تعهد و... بعد مطالبه صورتیها بجای اینکه از آنها باشد، همواره از رسانه ملی و... بود که چرا این جماعت روی آنتن نیستند؟!
🔸جای اینکه آنها را بخاطر نمکنشناسی، همراهی با بلواییان و آب به آسیاب دشمن ریختن و همچنین رفتار غیرحرفهای و... مواخذه کنند، روی طرف مقابل فشار میآوردند که چرا از اینها دلجویی نمیکنی و... .
🔸بزنگاهها فرصتهای خوبی هستند تا با متر و معیار قرآن و حدیث برای شناسایی منافق مسلکها!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تبلیغ آتئیسم در کارتونها
در این بخش از انیمیشن اوریون، خیلی راحت شخصیت اصلی داستان زیرآب معاد رو می زند و با توهمی بودنِ حرف زدنِ مواد بازیافتی و تشبیه انسان به جمادات،بازگشت روح بعد از مرگ را توهم می خواند!
اوریون یک نمونه از هزاران فیلمی است که امروزه در معرض دید کودکان ما قرار می گیرد و به صورت آشکار و نهان، پایه های اعتقادی و اخلاقی آنها را متزلزل می کند.
باید متولیان امر رسانه و مربیان و اولیا نسبت به این جهت حساستر باشند.
#آتئیسم
🆔@mjafari_ir
5.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قرار من با تو
#امام_حسین (علیه السلام)
#اربعین
#محبت
#عهد
#علامه_مصباح
🏴 @mesbahyazdi_ir
🆔@mjafari_ir
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
✍️ حکایت پیاده روی اربعین، حکایت شگفتی است. دشواریهای این سفر و رنجهایش بسیار است اما هر سال برمی گردی ایران، سال بعد با اشتیاق بیشتر، هوای اربعین می کنی...
راز آن را باید در این آیه بیابیم که :
یا ایها الانسان انک کادح الی ربک کدحا فملاقیه؛ برای به خدا رسیدن باید رنج کشید اما لذت وصال، هزینه دارد.
#فرهنگ_اربعین
https://virasty.com/MJafari_ir
📌 ۱۲۰۰۰ #طلاق نتیجه کشف حجاب رضاخان
👈 فقط در همان ماه اول، تنها در تهران!
🔰از یک منبع بیطرف بشنوید:
پس از اینکه #رضاخان پروژه #کشف_حجاب را اجرا کرد، دیری نپایید که آثار خانمانسوز آن مثل #فروپاشی #نظام_خانواده و کاهش #عفت عمومی آشکار شد. در این زمینه کافی است، نگاهی به کتاب «تاریخ اجتماعی تهران در قرن سیزدهم» اثر جعفر شهری بیندازیم که با تأسف فراوان مینویسد:
به محض اجرای کشف حجاب، نسبت #طلاق به #ازدواج، ۶۰۰ به ۱۰۰ فزونی گرفت، به صورتی که:
"در برج اول اعلام #آزادی_زنان، بیش از ۱۲ هزار زن، تنها در تهران از شوهرانشان جدا شده و راهی خیابانها گردیدند"...
"از آزادی زن چیزی که عاید شد اینکه میزان فروش #پودر، #ماتیک و لوازم توالت و ا#لبسه_بدننما و اسباب قر و فر به مقدار قابل توجهی سیر صعودی در پیش گرفت و مردانی که راه خیانت و #ناراستی و #دزدی و تقلب آوردند"...
شگفتی ماجرا زمانی روشن میشود که این آمار را نه با وضعیت امروز تهران، بلکه با جمعیت پایین تهران در آن روزگار محاسبه کنیم که به گفته برخی منابع به ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر نمیرسید!
📚جعفر شهری، تاریخ اجتماعی تهران، ج۳، ص۵۸۸_ ۵۸۸
🆔@mjafari_ir