روزه به عنوان یک عبادت تربیتی با سایر عبادات تربیتی تفاوت هایی دارد
در بین عباداتی که قران به آن سفارش نموده است، روزه تفاوت هایی با دیگر عبادات دارد.
مثلا؛ در آیه ۱۸۳ سوره بقره که در باب روزه است ، در این آیه خداوند می فرماید «یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام» خداوند روزه داران را با یا ایها الذین آمنوا خطاب می کند چرا که روزه داری یک امر اعتقادی و قلبی است و امری ظاهری مثل نماز نیست .
همچنین، ملائکه الهی هنگام مرگ به استقبال مؤمنین می آیند که: "سلامٌ علیکم طبْتم فادْخلوها خالدین" درهای بهشت را باز میکنند و میگویند از هر دری که خواستید بفرمایید. امّا درباره روزه دار خدای سبحان فرمود: من خودم جزا میدهم.
علاوه بر این، هر عملی مثل نماز ، حج و انفاق ریا برمی دارد، اما روزه ریا بر نمی دارد چرا که روزه داری تنها عبادتی است که رابطه اش، رابطه ایمان است و عبادتی است که انسان روزه دار فقط بین خودش و خدایش قرار داد می بندد .
بنابراین بین روزه به عنوان یک عبادت تربیتی با سایر عبادات تربیتی تفاوت وجود دارد.
آموزش پژوهش و نگارش علمی
#آموزش_غیر_حضوری_حوزه_خواهران
#مقاله_کوتاه
#بند_آغاز
از امروز که مهلت ارسال تکلیف سوم (بسط پیچده) تمام شده است، وارد زمان ارسال تکلیف چهارم یعنی نوشتن بند آغاز مقاله کوتاه می شویم به امیدخدا
توضیح و نمونه کار و ارزیابی ها و ...
آموزش پژوهش و نگارش علمی
#آموزش_غیر_حضوری_حوزه_خواهران #بند_آغاز #مقاله_کوتاه #تکلیف_چهارم چطور میشه یک بند آغاز رو نوشت؟
در پیام های صوتی دیگر به انواع مقالات کوتاه اشاره می کنم. در این صورت بهتر می توانید ادعا و طرح بحث را در بند آغاز تنظیم کنید.
#مقاله_کوتاه
#مقاله_کوتاه_طبقه_بندی
#مقاله_کوتاه_مقایسه
#مقاله_کوتاه_استدلالی
هدایت شده از آموزش پژوهش و نگارش علمی
نمونه ای از بند آغاز (یا همان بند مقدمه) مقاله طبقه بندی، نوشته جناب اقای مسعودی علوی 👇
هدایت شده از آموزش پژوهش و نگارش علمی
بسم الله الرحمن الرحیم
بند آغاز
ادبا در رابطه با تجزیه و وزن کلمه اشیاء اختلاف بسیاری پیدا کرده اند. منشأ این اختلاف این است که کلمه اشیاء غیر منصرف استعمال شده است درحالی که به حسب ظاهر کلمه، هیچ یک از علل منع صرف در او وجود ندارد. اما علمای ادببات به این دلیل که غیر منصرف بودن این کلمه بدون علت نباشد نظریات مختلفی نسبت به تجزیه و وزن این کلمه داده اند. اقوال ادبا در رابطه با تجزیه و وزن کلمه اشیاء به سه دسته تقسیم می شود. نظر دسته اول از ادبا که نظر مشهور بصریین است، این است که اشیاء لفظا مفرد، معنیً اسم جمع و بر وزن لَفعاء است. گروه دوم معتقدند که اشیاء بر وزن أفعال است، اما توهم شده که مانند حَمراء است. و صاحبان نظریه سوم در این مسأله اشیاء را بر وزن أفعاء دانسته اند.
مسعودی علوی
هدایت شده از آموزش پژوهش و نگارش علمی
در تحلیل ادبی برخی از کلمات به خاطر ویژگی های خاصی انها اختلاف نظر وجود دارد. از جمله این کلمات واژه اشیاء است. این کلمه علی رغم اینکه از نظر ظاهری هیچ یک از اسباب منع صرف را در خود ندارد ولی به صورت غیر منصرف استعمال شده است. علمای صرف سعی کرده اند علت این امر توضیح دهند. اما توجیهات انها با هم متفاوت است. در این باره بین ادبای صرف سه قول مطرح شده است. مشهور بصریون معتقد به مفرد بودن لفظی و اسم جمع بودن معنوی کلمه اشیاء هستند. در نظریه دوم برخی ادبا وزن اشیاء را افعال می دانند. گروه سوم نیز معتقدند اشیاء بر وزن افعاء است.
بازنویسی بند آغاز 👆
هدایت شده از آموزش پژوهش و نگارش علمی
سلام استاد ببخشید لطفا نظرتون رادر مورد بند اغاز بفرمایید
تبلیغات دینی حضرت خدیجه
سبقت حضرت خدیجه از میان زنان به اسلام بیانگر ارج و مقام این زن در رسالت پیامبر است و پابهپای پیامبر تا زمانیکه باید اسلامشان را مخفی کنند کاری بر خلاف آن انجام نداد و جزء اولین مسلمانان قرار گرفت •
از دیگر مقامات شامخ حضرت خدیجه مبلغه بودن ایشان در امر دین و ترویج آن در میان مردم است ایشان فقط به سبقت در ایمان و تصدیق پیامبر اکتفا نکرد بلکه در نشر و شکوفایی دین نیز همسو با نبی اکرم کوشید و جان و مال و راحتی و آسایش خود دریغ نداشت تلاشهای تبلیغی ایشان را میتوان به دو دسته تبلیغات زبانی و تبلیغات عملی تقسیم کرد
#آموزش_غیر_حضوری_حوزه_خواهران
#بند_آغاز
#مقاله_کوتاه
#تکلیف_چهارم
نکته مهم: نسبت میان ادعا و طرح بحث در بند آغاز چیه؟
👆👆👆
آموزش پژوهش و نگارش علمی
👇👇👇
پوزش از کیفیت نامطلوب صوت در فایل 😔
#دومین_دوره_کارگاه_آموزش_مجازی_اصول_و_شیوه_ارجاع_دهی_در_مقالات:
⏪ معاونت پژوهش سطوح عالی حوزۀ علميۀ امام کاظم علیه السلام اقدام به برگزاری دومین دورۀ کارگاه آموزش مجازی اصول و شیوه ارجاع دهی در مقالات نموده است.
📌📌 این کارگاه به صورت آنلاین در سامانه سی روم، به مدت 2 جلسه در تاریخ 28 و 30 آذر ماه برگزار خواهد شد.
✅ نحوه ثبت نام:
1️⃣ ابتدا پیام سنجاق شده در کانال معاونت پژوهش (آدرس کانال در ذیل بنر درج شده است) را به صورت دقیق مطالعه فرمایید. (قبل از مطالعه پیام سنجاق اقدام به ثبت نام نفرمایید؛ در غیر این صورت عواقب آن به عهده ثبت نام کننده خواهد بود)
2️⃣ موارد خواسته شده جهت ثبت نام را به آیدی امور کارگاه های معاونت پژوهش به نشانی @kmpheekq ارسال نمایید.
3️⃣ در صورت هر گونه ابهام و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی امور کارگاه ها به نشانی @kmpheekq مراجعه فرمایید و یا با شماره تماس 02537108159 (از ساعت 13 الی 17) تماس حاصل نمایید.
❇️ لینک معاونت پژوهش حوزۀ علمیه امام کاظم علیه السلام:
https://eitaa.com/joinchat/1895825422Ce681497775
#تکلیف_چهارم
#بند_آغاز
#آموزش_غیر_حضوری_حوزه_خواهران 👇
ساختار کلی بند آغارتان خوب است. از آنجا که واحد کنترل بند جمله است، بهتر است تمرین کنید که جملات خودتان را کوتاه و مشخص در بند به کار بگیرید. وقتی که یک بند را نوشتید لازم است جمله ها را بیابید و آنها را با توجه به ماموریت شان در بند ارزیابی کنید.
(نقطه تا نقطه) یعنی یک جمله.
پیشنهاد می کنم به عنوان تمرین جملات خود را در این بند با نقطه گذاشتن مشخص کنید و با توجه به نقششان در بند ارزیابی کنید.
عبارت های رابط و نسبت بین جملات هم بهتر خودشان را نشان می دهند. مثلا به جای تعبیر (در صورتی که) بهتر است (دراین باره) بگویید.
خوب است تشکر و موفق باشید.
معمولاً زمانی که حرف از صلح امام حسن علیه السلام می شود در ابتدا خیلی از افراد این گونه عنوان می دارند که چرا امام حسن علیه السلام صلح کرد و مانند امام حسین علیه السلام قیام نکرد در صورتی که ده ها دلیل در بسیاری از کتابهای معتبر وجود دارد که تحمیل صلح بر امام حسن علیه السلام را با سند و مدرک عنوان میکنند اما در هر کدام از این منابع زاویه دید به تحمیل صلح از دیدگاه های متفاوت می باشد که می توان به صورت کلی این عوامل را به دو گروه سیاست داخلی و سیاست خارجی تقسیم بندی کرد