eitaa logo
حوزه و انقلاب اسلامی
6.1هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
588 ویدیو
132 فایل
﷽ 💠 مرکز مطالعات راهبردی حوزه و انقلاب اسلامی 📢 تبیین #نسبت_حوزه_و_انقلاب_اسلامی، مبتنی‌بر بیانات امامین انقلاب 📲 ارتباط با مدیر: 🆔 @mmhe_admin 🖥 تارنما: 🌐 www.mmhe.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰عمار انقلاب روایتی جامع و جدید از زندگانی و کارنامه سیاسی علامه مصباح یزدی وارد بازار نشر شد 📝«عمار انقلاب؛ حیات‌نامه فکری و سیاسی علامه محمدتقی مصباح یزدی» در هفت فصل و 824 صفحه به بازار نشر عرضه شد. چاپ اول این کتاب با استقبال نخبگان روبرو و چاپ دوم این کتاب با تقریظ ریاست محترم مجلس خبرگان آیت‌الله احمد جنتی، آیت‌الله تحریری و آیت‌الله سیفی مازندرانی منتشر شد. 🔸سرفصل‌های کتاب: فصل اول: تولد و تحصیلات فصل دوم: ایده‌پردازی برای اصلاح حوزه و فعالیت‌های پیش از آغاز مبارزه فصل سوم: آغاز مبارزات سیاسی فصل چهارم: در سنگر مبارزات نرم فصل پنجم: مبارزات سیاسی پس از تبعید فصل ششم: حضور در سنگر کادرسازی و مرزبانی عقیدتی فصل هفتم: حضور در سنگر مبارزات سیاسی در دهه پنجاه 🔹گفتنی است ارسال این کتاب به سراسر کشور رایگان خواهد بود. فرهیختگان ارجمند می‌توانند از راه‌های ارتباطی ذیل اقدام به تهیه کتاب نمایند: 🖋ارسال پیام به: @nasrollahabadi 📞تماس: دفتر بنیاد تاریخ‌پژوهی - تهران : ٢٢۵٧٩١٩٢ -٠٢١ دفتر بنیاد تاریخ‌پژوهی - قم: 32904231-025 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰زمینه ظهور را باید با حاکمیت قرآن و اسلام آماده کرد 📝ما آن وقتی میتوانیم حقیقتاً منتظر به حساب بیاییم که زمینه را آماده کنیم. برای (ارواحنافداه) زمینه باید آماده بشود؛ و آن عبارت از عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت قرآن و اسلام است. 🔸 همان‌طور که عرض کردم، فرموده‌اند: «واللَّه لتمحّصنّ» و «واللَّه لتغربلنّ»؛ این تمحیص و این امتحان بزرگ که مریدان و شیعیان ولىّ‌عصر(ارواحنافداه) با آن مواجه هستند، همان امتحان تلاش برای حاکمیت اسلام است. برای باید کوشش کنید؛ ملت بزرگ ما این یک قدم را برداشتند. 🗓 ۱۳۷۰/۱۱/۳۰ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰 آمیختگی نوروز ایرانی با معنویت 📝 شاید در بین اعیاد اول سال و بین ملت‎ها، آمیختگی عید ملی با ذکر و نیایش شاید چیز کم نظیری باشد که عید را مردم -این عید ملی را- همراه میکنند با دعا و ذکر و نیایش و معنویت و اظهار ارادت به ساحت پروردگار. 🔹 دیشب در لحظه تحویل سال، همه آحاد مردم شاید و قشرهای مختلف، سالخوردگان، برجستگان، دانشمندان، فعالان عرصه‌های گوناگون علمی،‌ عرصه موشک، عرصه نانو، عرصه زیست‌شناسی و غیره تا جوانان وارد در اردوهای جهادی‌ای که عید را در روستاهای دورافتاده می‌گذرانند و از خانواده‌ها دورند برای خدمت به مردم، همه و همه این لحظه تحویل را با یا محول الحول و الاحوال آغاز کردند. با خدا سخن گفتند از خدا طلب کردند و دل خود را با یاد خدا شستشو دادند. 🗓 ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🖼بخشی از پیام نوروزی رهبر انقلاب به مناسبت آغاز سال 🌺عید نوروز را تبریک عرض میکنم به یکایک آحاد ملّت ایران، مخصوصاً خانواده‌های معزّز شهیدان، جانبازان، ایثارگران، خدمتگزاران به زندگی مردم و همچنین به دیگر ملّتهایی که نوروز را گرامی میدارند و به آن اهمیّت میدهند. ان‌شاءالله که بر همه‌ی شماها این عید شریف مبارک باشد🌺 🗓 ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
8.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 شهادت شوخی نیست... 🔸قلبت را بو می‌کند اگر بوی دنیا داد، رهایت می‌کند... شهید حاج قاسم سلیمانی: 🔹خدایا امسال را سال شهادت من قرار بده. 🔹به مناسبت سالروز تولد شهید حاج قاسم سلیمانی (۱۳۳۵/۱/۱) ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰 قدر این ماه رمضان را بدانیم... 📝 هزاران هزار ماه رمضان در طول تاریخ آمده و رفته؛ هزاران هزار ماه رمضان خواهد آمد که من و شما در آن ماه رمضان نیستیم؛ حالا در بین این میلیاردها ماه رمضان تاریخ، ما در چند ماه یا چند ده ماهش هستیم، توفیق به ما داده شده که حالا بیست ماه، سی ماه، پنجاه ماه، شصت ماه رمضان را از دوره‌ی تکلیف تا آخر عمرمان در بین این مجموعه‌ی ماه رمضان‌های تاریخ [حضور] داشته باشیم؛ خب، همینها را قدر بدانیم. 🔸پارسال در همین ماه رمضان، کسانی بودند از دوستان ما و از نزدیکان ما که امسال نیستند. نمیدانیم سال دیگر کدامِ از ما خواهیم بود، کدام نخواهیم بود؛ این ماه رمضان را قدر بدانید. است، ماه توبه است، ماه تذکّر است، ماه توجّه به خدای متعال است، ماه عبادت است، ماه گریه است، ماه دل‌بستن به معنویّات است. 🗓 ۱۳۹۵/۰۳/۲۵ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰 توضیحاتی پیرامون "بسم الله" 📝 این سوره[سوره حمد] مثل همه سوره‌های دیگر به جز سوره برائت شروع می‌شود به نام خدا. علت این که سوره برائت با این جمله‌ی بزرگ شروع نمی‌شود به طور اجمال این است که "" حاکیست از رحمت و لطف و عنایت و آیات اول سوره بر برائت حاکی از خشم قهّاریت و انتقام برائت و بیزاری است لذا آن سوره با "بسم‌الله" مناسبتی ندارد. 🔸 اگر در سیر تفسیر قرآن به آن سوره رسیدیم در این باره بیشتر صحبت خواهیم کرد. چرا سوره‌های قرآن و هر کاری در اسلام، هر سخنی و هر حرکتی و عملی با نام خدا شروع می‌شد؟ شروع به نام خدا نشان‌دهنده و تعلق این کار و این سخن است هم‌چنان‌که شروع به نام هرکس و هر چیز دیگر نیز همین خاصیت را دارد وقتی شما کاری را با نام خدا شروع می‌کنید می‌فهمانید که این کار متعلق به خداست. همچنان‌که می‌‌‌فهمانید که رجوع این کار نیز به خدا است یعنی جهت‌گیری این کار به سمت خدا است. 🔸 بنابراین وقتی سوره‌ای را -مجموعه کلمات نورانی را- با نام خدا شروع می‌کنید یعنی این سخن متعلق به خداست و به سمت خدا است و در جهت معرفت خداست، "بسم‌الله". 🔸 باء "بسم الله" یعنی با استعانت به این اسم، باء همان بائی است که تقریباً در فارسی هم به همین معنا به کار می‌رود اسم هم همین‌طور «باسم» یعنی «به نام»، "بسم‌الله" یعنی بنام خدا، با استعانت از این نام‌ یا به مصاحبت با این نام یا با توجه به این نام. 🔸 "الله" اسم خداست. بعضی گفته‌اند الله همان الاله بوده است الف و لام تعریف بر سر اله آمده است، اله یعنی معبود، یعنی کسی که دل‌ها و جان‌ها متحیر اوست و متوجه به اوست و الف و لام حرف تعریف است یعنی که آن اله و معبود مشخص که خالق آسمان و زمین و همه موجودات است به تدریج در هم ادغام شده و ترکیب شده است، شده الله. بعضی هم می‌گویند الاله نبوده بلکه خود این کلمه الله وضع شده برای نام خدا و ذات مقدس پروردگار اسم‌هائی که برای خدا می‌خوانیم صفات خدا مستند این خود خدا است الله نام خدا است پس بسم الله یعنی به نام خدا. 🗓۱۳۶۹/۱۲/۲۲ 1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
12.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بیان خاطره‌ای از حجت‌الاسلام محمدحسن شریف‌قنوتی در موضوع 1️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔰 بیان آیه ۱۴۳ سوره مبارکه بقره 🔆"وكَذٰلكَ جَعَلناكُم أُمَّةً وسطًا لِتَكونوا شُهداءَ عَلَى النّاسِ وَيَكونَ الرَّسولُ عَلَيكُم شَهيدا وَما جَعَلنَا القِبلَةَ الَّتي كُنتَ عَلَيها إلّا لِنَعلمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلىٰ عَقِبَيه وَإن كانَت لَكَبيرَةً إلّا عَلَى الَّذينَ هَدَى اللَّهُ وَما كانَ اللَّهُ لِيُضيعَ إيمانَكُم إنَّ اللَّهَ بِالنّاسِ لَرَءوفٌ رَحيمٌ" ﴿بقره؛ ۱۴۳﴾ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
📝به دوستان و برادران محترم خودمان در مشاغل گوناگون سیاسی و دولتی و غیر دولتی و مانند اینها تأکید میکنم؛ از استفاده نکنید. 🔸 از روز اوّل آمدند تعبیر ادبیّات و را مطرح کردند؛ فلانی تندرو است، فلان جریان تندرو است، فلان جریان میانه‌رو است. آن روز، از همه تندروتر هم از نظر آنها بود؛ امروز هم از همه تندروتر، به نظر آنها این بنده‌ی حقیر هستم. 🔸 میانه‌رو حرف قشنگی است امّا اسلام این‌جوری حرف نمیزند؛ بفهمیم معارف اسلامی را. اسلام، طرف‌دار میانه و طرف‌دار «وسط» است: وَ کَذلِکَ جَعَلنٰکُم اُمَّةً وَسَطًا. امّا «وسط» در اسلام چیست؟ در مقابل تندرو است؟ نه، «وسط» در مقابل منحرف است: اَلیَمینُ وَ الشِّمالُ مَضَلَّةٌ وَ الطَّریقُ الوُسطی‌ٰ هِیَ الجادَّة؛ این است. راه میانه یعنی راه مستقیم، راه جادّه. اگر از این راه مستقیم منحرف شدید -چه به این طرف و چه به آن طرف- این غیر میانه است. 🔸 پس در مقابل میانه‌رو تندرو نیست؛ در مقابل میانه‌رو منحرف است. آن کسی میانه‌رو نیست که منحرف از راه و منحرف از جادّه است؛ امّا در جادّه، بعضی‌ها تندتر میروند و بعضی‌ها کندتر میروند. تند رفتن در صراط مستقیم چیز بدی نیست؛ سابِقوا اِلی‌ مَغفِرَةٍ مِن رَبِّکُم؛ جلوتر بروید. آنهایی که امروز در بیرون از مرزهای کشور میگویند تندرو، مقصودی دارند و معنایی مورد نظرشان است. دوستان ما و برادران ما در داخل مراقب باشند آنچه مقصود او است تکرار نکنند. آنهایی که میگویند تندرو، منظورشان کسانی است که در مصمّم‌تر و پایدارترند؛ حزب‌اللّهی‌ها را میگویند تندرو. میانه‌رو [هم‌] کسی است که در مقابل آنها تسلیم باشد. در ادبیّات سیاسی آمریکا و انگلیس و امثال اینها، معنای تندرو و میانه‌رو این است: تندرو کسی است که پایبند است، میانه‌رو کسی است که در مقابل خواسته‌های آنها تسلیم است. 🔸 حالا چه کسی در مقابل آنها تسلیم است؟ خوشبختانه خودشان هم اعتراف دارند و میگویند در ایران میانه‌رو نداریم، همه تندروند. این حرف حرف درستی است؛ در ملّت ایران هیچ‌کس طرف‌دار وابستگی به اینها نیست. گاهی غفلت میشود، لغزش به‌وجود می‌آید و بعضی اشتباه میکنند، امّا قاطبه‌ی ملّت ایران طرف‌دار انقلابند، دنباله‌روِ انقلابند و پافشاری بر انقلاب میکنند؛ آنها به این میگویند تندرو. 🔸 چرا ما تکرار کنیم حرف آنها را؟ به داعش هم میگویند تندرو؛ داعش تندرو است؟ داعش منحرف است؛ منحرف از اسلام است، منحرف از قرآن است، منحرف از صراط مستقیم است. ما به این معنا تندرو نداریم. توجّه کنند ادبیّاتی که دشمن به کار میبرد و معنای خاصّی را که در نظر دارد ما تکرار نکنیم. 🗓 ۱۳۹۴/۱۲/۰۵ 2️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید
🔆بیان آیه ۸ سوره مبارکه آل‌عمران "رَبَّنا لا تُزِغ قُلوبَنا بَعدَ إِذ هَدَيتَنا وَهَب لَنا مِن لَدُنكَ رَحمَةً ۚ إِنَّكَ أَنتَ الوَهّابُ" ﴿آل‌عمران؛ ۸﴾ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🔰 ایستادگی در مقابل انحرافات 📝 [بعضی‌ها]جوان را به آینده بی‌اعتماد میکنند، به بی‌اعتماد میکنند، جوان را از نفَس گرم دور میکنند؛ خب این خراب میشود دیگر؛ آن‌وقت از زمانه هم مینالند! از زمانه هم مینالند. را چه کسی میسازد؟ به قول صائب: جُرم زمانه‌ساز فزون از زمانه است؛ زمانه را چه کسی میسازد؟ زمانه را من و شما میسازیم؛ ما زمانه‌سازیم. اگر زمانه بد باشد، به من و شما باید نگاه کرد؛ ما هستیم که زمانه را میسازیم. 🔻 ما وقتی‌که گامهایمان را محکم برنداشتیم، ما وقتی‌که را ندیده گرفتیم -آن چشم تیزبین، آن دل حکیم، دل سرشار از حکمت؛ خوب میدید، خوب میفهمید، درست تشخیص میداد؛ راه را برای ما روشن کرده؛ وصیّت‌نامه‌ی امام دمِ دست ما است؛ خب، آن کسانی که تردید دارند این وصیّت‌نامه را نگاه کنند؛ ببینند چه گفته امام- وقتی مردم را از اینها دور میکنیم، جوانها را از اینها دور میکنیم، جوان را به لاابالی‌گری سوق میدهیم، جوانی را که تمایل به عفّت دارد، به‌سمت بی‌مبالاتی نسبت به مسائل عفّتی و مانند اینها سوق میدهیم، خب معلوم میشود نتیجه بد خواهد شد، زمانه خراب خواهد شد. 🔻 البتّه خوشبختانه تا امروز نتوانسته‌اند و نخواهند هم توانست؛ جوان ما خیلی خوب است. [اگر] به اسم ، لاابالی‌گری را تزریق کنیم، به اسم عقل و نگاه عقلائی، سازش و تسلیم در مقابل دشمن را القا کنیم، خب زمانه خراب میشود دیگر؛ این راه را بایست با استحکام ادامه داد. 🔻 امیرالمؤمنین در میفرماید: "فَتَزیغُ قُلوبٌ بَعدَ استِقامَةٍ وَ تَضِلُّ رِجالٌ بَعدَ سَلامَة"؛ بعضی از دلها یک روزی مستقیم بودند، در راه راست قرار داشتند، درست حرکت میکردند امّا بعد برگردانده شدند. 🔻 زیغ، یعنی واژگونه شدن؛ "رَبَّنا لا تُزِغ قُلوبَنا" -که در قرآن هست- یعنی خدایا! دلهای ما را واژگونه نکن؛ [اگر] درست میفهمیدیم، ما را دچار بدفهمی و کج‌فهمی نکن. امیرالمؤمنین میگوید: بعضی‌ها یک روزی درست حرکت میکردند، امّا دلهایشان واژگونه شد. حالا چرا واژگونه میشود؟ خدا که به کسی ظلم نمیکند؛ خودمان هستیم که آلوده‌ی دنیا میشویم، آلوده‌ی محبّتهای بیجا میشویم، آلوده‌ی جاه‌طلبی میشویم، آلوده‌ی رفیق‌بازی میشویم، آلوده‌ی جناح‌بازی و حزب‌بازی میشویم، دلمان واژگونه میشود و از آن راه درست، از آن استقامت اوّلی بر میگردیم. "وَ تَضِلُّ رِجالٌ بَعدَ سَلامَة"؛ یک روزی سالم بودند، بعد گمراه میشوند. آفت اینها است؛ جلوی اینها را بایستی گرفت و از اینها باید به خدا پناه برد. 🗓 ۱۳۹۵/۰۸/۱۲ 🔻 بایستی ارتباط خود را با خدا حفظ کنیم، مستحکم کنیم. خاصیت یک حرکت الهی همین است: همتهای مردم، کارهای مردم، عزم و اراده‌ی مردم، حضور مردم، در کنار توجه به خدا، در کنار دلهای آماده‌ی برای تضرع؛ اینها خیلی مهم است. ارتباط خود را با خدا قوی کنیم. نگذاریم دلهای ما متمایل به سمتی شود که ما را از راه خدا دور کند؛ "ربّنا لاتزغ قلوبنا بعد اذ هدیتنا و هب لنا من لدنک رحمة"؛ این دعائی است که قرآن به ما یاد میدهد. 🗓 ۱۳۸۹/۱۰/۰۸ ️⃣ ‏┈┄┅═✾••••✾═┅┄┈ 👈 به حُـوزِه‌‌وإنْقِلٰابِـــــ‌إســـلٰامِی بپیوندید