eitaa logo
مسجد حضرت بقیه الله(عج)
411 دنبال‌کننده
735 عکس
478 ویدیو
1 فایل
کانال خبری و معارفی. مسجدحضرت بقیه الله(عج) اندیشه فاز۳ برای ارتباط با مدیر کانال با آیدی زیر وارد شوید👇👇👇 @rezajafary برای عضویت در کانال بر روی لینک بزنید👇🏻👇🏻👇🏻
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يكي از مهمترين راههاي ايجاد مداومت در ياد خدا اين است كه انساني فرصت هايي بين خود و خدايش ايجاد كند و لذا اگر شما در زندگي پيامبران و اولياء الهي مخصوصا پيامبر اسلام (ص) دقت كنيد مي بينيد اين فرصت ها را ايجاد كرده بودند."غار حرا" نمونه بسيار خوبي از اين نوع ارتباط مقدس و نوراني است. پيامبر اكرم(ص) در آن دوران جاهليت كه فسق و فساد و بي بندوباري و وحشي گري به اوج خود رسيده بود در گوشه غاري با معبود خود درددل مي كرد. https://eitaa.com/mmmsssjjjd
1_6271545351.m4a
49.03M
🔰شرح و تفسیر؛ زیارت عاشورا. 📚موضوع ؛ شرایط زیارت ✏️پیشنهاد دانلود برای زائران اربعین زبان؛ فارسی سال ۹۸ 🎤حجةالاسلام والمسلمین ؛ رضا جعفری. کارشناس دینی شبکه جهانی سحر آذری 🕌مکان: مسجد حضرت بقیه الله (عج) https://eitaa.com/mmmsssjjjd
💠 حدیث روز 💠 💎 گناه اعظم در کلام امام سجاد (علیه السلام) 🔻امام زین العابدین علیه السلام: اِیـّاکَ وَالاِْبْتـِهاجَ بالِذَّنْبِ، فاِنَّ الاِْبْتِهاجَ بِهِ اَعْظَمُ مِنْ رکُوُبِهِ ❇️ مبادا به گناهی که انجام داده ای خوشحال باشی، زیـرا اظـهار شـادی بخـاطـر گـناه از انجام آن «گناه» بزرگتر است. 📚کشف الغمه، ج ۲، ص ۱۰۸ https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبادت: پس از ایمان، «عبادت» نقش بسزایی در طی این مسیر دارد؛ بخصوص نماز که مصداق کامل عبادت است و در روایات به تأثیر آن در «تقرّب الی الله» تاکید شده است. امام کاظم (علیه السلام) در این باره می فرماید: «أَفْضَلُ مَا تَقَرَّبَ بِهِ الْعَبْدُ إِلَى اللَّهِ بَعْدَ الْمَعْرِفَةِ بِهِ الصَّلَاة»؛ (بهترین چیزی که بنده بعد از شناخت خدا به وسیله آن به درگاه الهی تقرّب پیدا می کند، نماز است). امام صادق(علیه السلام) نیز می فرماید: «الصَّلَاةُ قُرْبَانُ كُلِّ تَقِي»؛ (نماز خواندن، برای هر شخص پرهیزگاری ‌وسیله نزدیكی به خدا است). آری، اذکار و اعمال نماز اگر با توجّه و حضور قلب همراه گردد، نردبان صعودی است برای رسیدن به قرب الهی. پس می توان پذیرفت که (نزديكترين حالِ بنده به خدا، حالى است كه در سجده است)؛ «أقرَبُ ما يكونُ العَبدُ إلَى اللّه ِ و هُو ساجِدٌ».البته این در صورتی است که نمازگزار تمام توجّهش به سوی پروردگار باشد و او را بخواند. https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روزی مرحوم آخوند کاشی مشغول وضوگرفتن بودند.. که شخصی باعجله آمد، وضو گرفت و به داخل اتاق رفت و به نماز ایستاد... با توجه با این که مرحوم کاشی خیلی بادقت وضو می گرفت و همه آداب و ادعیه ی وضو را بجا می آورد؛ قبل از اينكه وضوی آخوند تمام شود، آن شخص نماز ظهر و عصر خود را هم خوانده بود...! به هنگام خروج، با مرحوم کاشی رو به رو شد. ایشان پرسیدند: چه کار می کردی؟ .... گفت: هیچ. فرمود: تو هیچ کار نمی کردی!؟ گفت: نه! (می دانست که اگر بگوید نماز می خواندم، کار بیخ پیدا می کند)! آقا فرمود: مگر تو نماز نمی خواندی!؟ گفت: نه! آخوند فرمود: من خودم دیدم داشتی نماز می خواندی...! گفت: نه آقا اشتباه دیدید! سؤال کردند: پس چه کار می کردی؟ گفت: فقط آمده بودم به خدا بگویم من یاغی نیستم، همین! این جمله در مرحوم آخوند (رحمة الله عليه) خیلی تأثیر گذاشت... تا مدت ها هر وقت از احوال آخوند می پرسیدند، ایشان با حال خاصی می فرمود: من یاغی نیستم خدایا ما خودمون هم می دونیم که عبادتی در شان خدایی تو نکردیم... نماز و روزه مان اصلاً جایی دستش بند نیست!... فقط اومدیم بگیم که: خدایا ما یاغی نیستیم https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در تعابیر قرآنی گاهی از عبارت یصلون استفاده شده است یعنی کسانی که نماز می‌خوانند و گاهی از تعبیر یقیمون الصلوة استفاده شده است که یعنی نماز را بر پا می‌دارند. آیا اقامه صلوة و برپاداشتن نماز همان خواندن نماز و ادای این فریضه‌ است؟ حضرت آیت الله خامنه‌ای در ضمن مباحث تفسیری خود به این نکته پرداخته ومیفرمایند:👇👇👇👇 «و یقیمون الصلوة»: ونماز را به پا می‌دارند. من بارها این را گفته‌ام که به پاداشتن نماز غیر از گزاردن نماز است و متأسفانه در بعضی از ترجمه‌ها مشاهده می‌شود می‌نویسند و نماز می‌گزارند، در حالی که نمازگزاردن در عربی می‌شود «یصلون» و «یقیمون الصلوة» یعنی نماز را بپا می‌دارند، پس به پا داشتن نماز چیزی بیش از گزاردن نماز است، که البته نمازگزاردن را هم شامل می‌شود. یعنی اگر شما بخواهید جزو نماز بپادارندگان باشید نمی‌توانید نمازگزاردن را ترک کنید. بپاداشتن نماز، یعنی در محیط و در جامعه این واجب و این حقیقت لطیف را بوجود آوردن و محیط را محیط نماز کردن و دیگری را به نماز دعوت کردن و نماز را با توجه ادا کردن، و مفاهیم نماز را در زندگی تحقق بخشیدن است، که مفهوم اصلی نماز عبارت است از: خضوع انسان در مقابل پروردگار و عمل انسان به فرمان پروردگار این آن عنصر اصلی نماز است که در حاشیه‌اش هم چیزهای دیگری وجود دارد. پس شرط دوم متقین اقامه‌ی صلوه است یقیمون‌الصلوه و آنکه قبلاً گفتیم: الذین یؤمنون‌بالغیب، یکی از مقومات تقوا بود در عالم بینش و این دومی ( اقامه‌ی صلوه ) یکی از مقومات تقوا در عالم خود سازی است و خودسازی بسیار مهم است.  https://eitaa.com/mmmsssjjjd
32.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز بهترين اعمال و مدار قبول يا رد شدن اعمال ديگرست. نماز اولين فروع بعد از 5 اصل دين شناخته شده و وقت فضيلت آن اول وقت است. طبق روایات نماز اولِ وقت با صورت سفيد و زيبا صعود كرده و در حقّ مُصلي دعا مى كند و مى گويد: «حفظ كردى مرا پس خداوند حفظت كند». نماز امام زمان عج و ديگر صلحاء در اول وقت واقع مى شود، و نماز مردم با نماز حضرت صعود كرده و اگر خللى در آن باشد به بركت نماز حضرت ناديده گرفته مى شود. فائده ديگر اين است كه نماز اول وقت رضوان اللّه و آخر وقت غفران اللّه است حجت‌الاسلام والمسلمین هاشمی نژاد نقل کردند که پیرمرد مسنی، ماه مبارک رمضان به مسجد لاله‌زار می‌آمد و همیشه قبل از اذان داخل مسجد بود. به او گفتم: شما خیلی موفقید، من هر روز که به مسجد می‌آیم می‌بینم شما زودتر از من آمده‌اید. او گفت: من هرچه دارم از نماز اول وقت دارم و بعد گفت: من در نوجوانی به مشهد رفتم و مرحوم حاج شیخ حسن علی نخودکی را پیدا کردم و گفتم: من سه حاجت مهم دارم و می خواهم هر سه را خدا در جوانی به من بدهد، یک چیزی یادم بدهید؟ ایشان فرمودند: چی می‌خواهی؟ گفتم: یکی اینکه در جوانی به حج مشرف شوم، چون حج در جوانی لذت دیگری دارد. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. گفتم: دومین حاجتم این است که خدا یک همسر خوب به من عنایت کند. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان.  حاجت سومم این است که خدا یک کسب آبرومندی به من عنایت فرماید. فرمودند: نماز اول وقت به جماعت بخوان. این عملی را که ایشان فرمودند من شروع کردم و در فاصله سه سال هم به حج مشرف شدم، هم زن مؤمنه و صالحه خدا به من داد و هم کسب با آبرو به من عنایت کرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قال رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّی اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ: صَلاَةُ اَلرَّجُلِ فِی جَمَاعَةٍ خَیْرٌ مِنْ صَلاَتِهِ فِی بَیتِهِ أَرْبَعینَ سَنَةً قِیلَ یا رَسُولَ اَللَّهِ صَلاَةُ یَوْمٍ واحد؟ فَقالَ صَلاَةٌ وَاحِدَةٌ . ثُمَّ قالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّی اللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ إِذَا كَانَ اَلْعَبْدُ خَلْفَ اَلْإِمَامِ كَتَبَ اَللَّهُ لَهُ مِائَةَ أَلْفِ أَلْفٍ وَ عِشْرِینَ دَرَجَةً. يك نماز جماعت خواندن براي مرد از چهل سال نماز خواندن او در خانه خود بهتر و بالاتر است! عرض كردند:یا رسول الله ! نماز یك روز؟ حضرت فرمود: بلكه یك نماز. بعد از آن حضرت رسول خدا(صلى الله عليه وآله) فرمود؛ چون بنده در عقب پيشنماز باشد بنويسد خدا براي وي صد هزار و بيست درجه ( وسائل الشیعه ، ج 5، ص 374 ) https://eitaa.com/mmmsssjjjd
به مناسبت سالروز شهادت سه ساله ابا عبدالله الحسین(ع). امشب ۳۰ مرداد. بعد از نماز مغرب و عشاء. مسجد حضرت بقیه الله عج. https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
40.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ۳۱ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است. در سال ۱۳۴۸ مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست‌ها به آتش کشیده شد. یک جریان مسیحی صهیونیستی در آمریکا شکل گرفته که اعتقاد دارد ویرانی مسجد الاقصی و ساخت معبد سوم سلیمان شرط ظهور حضرت مسیح(ع) است و الا ظهور نمی‌کند. بر پایه این اعتقاد مسجدالاقصی توسط اشغالگران صهیونیست به آتش کشیده شد. https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی عمومی در هیجدهم شهریورماه سال 1394 در دیدار اقشار مختلف مردم با ایشان و در پاسخ به زیاده‌گویی سران رژیم صهیونیستی فرمودند: «بعد از اتمام این مذاکراتِ هسته‌ای، شنیدم صهیونیست‌ها گفتند فعلاً با این مذاکراتی که شد، تا 25 سال از دغدغه‌ی ایران آسوده‌ایم؛ بعد از 25 سال فکرش را میکنیم. بنده در جواب عرض میکنم اوّلاً شما 25 سال آینده را نخواهید دید. ان‌شاءالله تا 25 سال دیگر، به توفیق الهی و به فضل الهی چیزی به نام رژیم صهیونیستی در منطقه وجود نخواهد داشت؛ ثانیاً در همین مدّت هم روحیّه‌ی اسلامیِ مبارز و حماسی و جهادی، یک لحظه صهیونیست‌ها را راحت نخواهد گذاشت؛ این را بدانند. Hər il avqustun 21-i Beynəlxalq Məscidlər Günü kimi qeyd olunur. 1969-cu ildə dünya müsəlmanların ilk qibləsi olan Əl-Əqsa məscidi sionistlər tərəfindən yandırıldı. Amerikada Məscidül-Əqsanın dağıdılması və üçüncü Süleyman məbədinin tikilməsinin Məsihin (ə) zühurunun şərti olduğuna və əks halda zühürun gerçəkləşməyəcəyinə inanan bir xristian-sionist hərəkatı formalaşdı. Bu inanca əsaslanaraq, Məscidül-Əqsa sionist işğalçılar tərəfindən yandırıldı. https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آباد کردن مسجد شامل آباد کردن ظاهر و باطن آن می‌شود. ظاهر مسجد، همان بنا و تجهیزات آن و باطن آن، همان حضور و فعالیت در مسجد است. ‌درباره‌ اهمیت آباد کردن مساجد آیات و احادیث متعددی وجود دارد که اهمیت فوق‌العاده این کار را نشان می‌دهد. «انما یعمر مساجد الله من امن بالله و الیوم الاخر و اقام الصلوة و اتی الزکوة و لم یخش الا الله فعسی اولئک ان یکونوا من المهتدین؛  مساجد الهی را تنها کسی آباد می‌کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده و نماز را بر پا دارد و زکات را بپردازد و از چیزی جز خدا نترسد، امید است چنین گروهی هدایت یابند». از پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) چنین نقل شده که فرمود: «من بنی مسجدا و لو کمفحص قطاة بنی الله له بیتا فی الجنة  کسی که مسجد بنا کند هر چند به ‌اندازه‌ لانه‌ مرغی بوده باشد خداوند خانه‌ای در بهشت برای او بنا خواهد ساخت». https://eitaa.com/mmmsssjjjd
🌼طلوع نزدیک است اگر بخواهیم ظهور تو زیباتر از ظهور همه‌ی زیبایی‌هاست چشم به راه زیباترین بهاریم خدایا انتظار چقدر دیر می‌گذرد با صد نگاه خسته، صدا می‌زنیم تو را بیایید همه منتظر آمدنش شویم🌸 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 مراسم پرفیض دعای ندبه ◀️ با حضور مداح اهل بیت آقای چروی ◀️مکان: مسجد حضرت بقیه الله عج فاز ۳ چهار را ساسان خیابان مطهری خیابان آبشار روبروی پارک بانوان ◀️زمان : ۳ / ۶ /۱۴۰۲ ◀️ساعت: ۷صبح همراه با صبحانه و رعایت پروتکل های بهداشتی روابط عمومی مسجد حضرت بقیه الله عج 💐💐💐💐💐💐💐💐 @mmmsssjjjd
28.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اگر چه هدف اصلی بنای مسجد، ایجاد مکان خاصی برای عبادت و راز نیاز با خداوند متعال است و علت نامگذاری آن به مسجد، از آن روست که جایگاه سجده و تواضع در پیشگاه خداوند متعال است؛ اما نباید از جنبه های دیگر مسجد غافل گردید. با نگاهی گذرا به تاریخ صدر اسلام و پس از آن، درمی یابیم که مسجد از آغاز پیدایش تاکنون به عنوان مرکز مهمی برای انجام رسالت رسول خدا(ص)، منشأ تحولات و خدمات، و پایگاهی برای ابلاغ پیامهای الهی به شمار می رفته است. در حال حاضر نیز مساجد در زمینه های مختلف دارای فعالیتهای گسترده می باشد و هر قدر این فعالیتها و کارکردها از تنوع بیش تری برخوردار باشد مسلماً از جذابیت و اقبال بیش تری برخوردار شده و مورد استقبال گسترده تری از سوی تمامی اقشار جامعه، به ویژه قشر جوان قرار خواهد گرفت که نتیجة آن افزایش اعتقادات مذهبی و دین باوری در سطح جامعه می باشد. https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ثواب فراوان نماز در مسجد ـ رُزَیق خُلقانی گفت: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: نماز خواندن مَرد به جماعت در خانه خود، برابر است با بیست و چهار نماز؛ و نماز خواندن مرد به جماعت در مسجد برابر است با چهل و هشت نماز در خانه، یعنی دوبرابر؛ و نماز فرادی در مسجد معادل بیست و چهار نماز است، و نمازخواندن در خانه خودت به فرادی چون غبار پراکنده در هواست، و چیزی از آن به سوی خداوند بالا نمی‌رود، و کسی که از روی بی‌رغبتی به مساجد در خانه خود نماز جماعت بخواند، نه خودش و نه کسانی که با او نماز می‌خوانند، نماز ندارند، مگر اینکه به علتی نتواند به مسجد برود. (أمالي طوسي 2 : 307) ـ  پیامبر صلی الله علیه و آله در خطبه‌ای طولانی فرمود: کسی که به یکی از مساجد خداوند برود، به ازای هر گامی که برمی‌دارد تا زمانی که به منزل خود بازگردد ده حسنه دارد و ده گناهش پاک می‌گردد، و ده درجه مقامش بالاتر می‌رود. (ثواب الأعمال : 259) https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در راستای تبیین جایگاه و منزلت مسجد در فرهنگ اسلامی، در برخی از روایات ویژگی هایی برای این مکان مقدس ذکر شده است؛ در یکی از این احادیث قدسی وارد شده، حضرت رسول اکرم(صلی الله علیه و آله) می فرماید: «خداوند فرموده است: ان بیوتی فِی الارضِ المساجد، تُضینی لاهلِ السماءِ کَما تُضینی النجومِ لاهل الارضِ. الا طوبی لِمن کانت المَساجد بیوته. الا طوبی لِعبد تُومنا من بَیته ثُم زارنی فی بیته. الا ان عَلی المزبور کرامة الزائر. الا بشر الامشائی فی الظلمات الی المَسجد بالنور الساطعِ یوم القیامة .» به این معنا که خانه های من در زمین همان مساجدند که برای اهل آسمان می درخشند، آن گونه که ستارگان برای اهل زمین می درخشند.  خوشا به حال آنان که مساجد را خانه خویش قرار داده اند... خوشا به حال بنده ای که در خانه خویش وضو بگیرد، آن گاه مرا در خانه ام زیارت کند! آگاه باشید که بر زیارت شونده لازم است که زائر خویش را بزرگ شمارد و به وی احسان کند. کسانی را که در دل تاریکی شب به سوی مساجد گام بر می دارند، به نوری درخشان در روز قیامت، بشارت دهید!» (بحار الانوار/ج 84/ص 14) https://eitaa.com/mmmsssjjjd
49.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیعه در ادامه مسیر نبوت و ولایت رسول گرامی به ولایت علی علیه‌السلام معتقد است و امام علی (ع) را جانشین بلا فصل رسول گرامی صلی الله علیه و آله در امور دین و دنیا می‌داند. لذا می‌شود گفت طبق ادله‌ای که شیعه برای ولایت و وصایت علی (ع) بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) دارد مانند برخی از آیات قرآن کریم و حدیث ثقلین، غدیر خم و ... تشیع، فرقه‌ای نیست که بعد از پیامبر اکرم (ص) ایجاد شده باشد بلکه اعتقاد به ادامه راه پیامبر (ص) توسط علی و فرزندان اوست که توسط پیامبر اکرم (ص) در ایام پر برکت ایشان توصیه و سفارش شده است و در مقابل، کسانی که ولایت و وصایت بلا فصل علی (ع) را قبول نکردند و این راه را ادامه ندادند غیر شیعه محسوب می‌‌شوند. (دقت شود) https://eitaa.com/mmmsssjjjd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«الذین یاکلون الربا لا یقومون الا کما یقوم الذی یتخبطه الشیطان من المس ذلک بانهم قالوا انما البیع مثل الربا احل الله البیع و حرم الربا فمن جاءه موعظة من ربه فانتهى فله ما سلف و امره الى الله و من عاد فاولئک اصحاب النار هم فیها خالدون‏» (1) . «کسانى که ربا مى‏خورند برنمى‏خیزند مگر مانند کسى که بر اثر تماس شیطان دیوانه شده و نمى‏تواند تعادل خود را حفظ کند این به خاطر آن است که گفتند: داد و ستد هم مانند ربا است درحالى که خدا بیع را حلال کرده و ربا را حرام (زیرا فرق میان این دو بسیار است) و اگر کسى اندرز الهى به او رسد و از رباخوارى خوددارى کند، سودهایى که در سابق به دست آورده، مال اوست و کار او به خدا واگذار مى‏شود و اما کسانى که باز گردند، اهل آتشند و همیشه در آن مى‏مانند» . تفسیر واژه‏ها 1 . «ربا» به معنى افزایش است و در اصطلاح عبارت است از این که فردى از کسى وام بگیرد به این شرط که در موقع پرداخت‏بیش از آنچه گرفته است، بپردازد . خاقانى مى‏گوید: تا یک دهى به خلق، دوخواهى ز حق جزا آن را ربا شمر که شمردى عطاى خویش 2 . «خبط‏» در لغت عرب به معنى نشستن شتر بر زمین با کوبیدن دستهایش بر آن است، سپس در مورد کسى که تعادل بدن را به هنگام راه رفتن حفظ نمى‏کند، «خبط‏» به‏کار مى‏رود زیرا شیوه راه رفتن این شخص به شیوه نشستن شتر بر زمین است و در برخى از استعمالات آن کسى که بدون آگاهى وارد کارى شود، به آن مى‏گویند کار خبطى انجام داد . 3 . «مس‏» کنایه از جنون است . https://eitaa.com/mmmsssjjjd
وقتی میگیم خدا کند که بیایی شاید او می فرماید خدا کند که بخواهید...   برای تعجیل در فرجش صلوات‌ 🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸🌼🌸 با سلام خدمت خواهران عزیزم 🌸 کلاس مهدویت یکشنبه‌ها ساعت ۱۸ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حاج آقا جعفری در مسجد حضرت بقیه الله عج برگزار میگردد 🌼🌸 گروه مسجد حضرت بقیه الله(عج)👇🏻👇🏻👇🏻 https://eitaa.com/joinchat/795017289C8f651f015c 🕌 مکان؛ مسجد حضرت بقیه الله (عج)استان تهران شهر جدید اندیشه فاز سه چهاراه ساسان خ مطهری خ ابشار جنب بوستان مادران (پارک بانوان) برای عضویت در کانال مسجد بر روی لینک زیر ضربه بزنید👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 @mmmsssjjjd
باب چهل و نهم کتاب کامل الزیارات: ثواب کسى که سواره یا پیاده به زیارت حضرت امام حسین علیه السّلام برود. حُسَیْنِ بْنِ ثُوَیْرِ بْنِ أَبِی فَاخِتَهَ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع‌ یَا حُسَیْنُ مَنْ خَرَجَ مِنْ مَنْزِلِهِ یُرِیدُ زِیَارَهَ قَبْرِ الْحُسَیْنِ بْنِ عَلِیٍّ ص. إِنْ کَانَ مَاشِیاً کَتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَسَنَهً وَ مَحَى عَنْهُ سَیِّئَهً حَتَّى إِذَا صَارَ فِی الْحَائِرِ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْمُصْلِحِینَ الْمُنْتَجَبِینَ [الْمُفْلِحینَ الْمُنْجِحِینَ‌]حَتَّى إِذَا قَضَى مَنَاسِکَهُ کَتَبَهُ اللَّهُ مِنَ الْفَائِزِینَ حَتَّى إِذَا أَرَادَ الِانْصِرَافَ أَتَاهُ مَلَکٌ فَقَالَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص. یُقْرِؤُکَ السَّلَامَ وَ یَقُولُ لَکَ اسْتَأْنِفِ الْعَمَلَ فَقَدْ غُفِرَ لَکَ مَا مَضَى. حسین بن ثویر بن أبى فاخته می‌گوید، حضرت ابو عبد اللَّه علیه السّلام فرمودند: اى حسین! کسى که از منزلش بیرون آید و قصدش زیارت قبر حضرت حسین ابن على علیهما السّلام باشد اگر پیاده رود خداوند منّان به هر قدمى که برمیدارد یک حسنه برایش نوشته و یک گناه از او محو می‌فرماید تا زمانى که به حائر برسد و پس از رسیدن به آن مکان شریف حق تبارک و تعالى او را از رستگاران قرار میدهد تا وقتى که مراسم و اعمال زیارت را به پایان برساند که در این هنگام او را از فائزین محسوب می‌فرماید تا زمانى که اراده مراجعت کند که در این وقت فرشته ‌اى نزد او آمده و می‌گوید: رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم سلام رسانده و به تو می‌فرماید: از ابتداء عمل را شروع کن، تمام گناهان گذشته ‌ات آمرزیده شد. حدیث دوم: باب چهل و نهم کتاب کامل الزیارات: ثواب کسى که سواره یا پیاده به زیارت حضرت امام حسین علیه السّلام برود. عَنْ بَشِیرٍ الدَّهَّانِ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ ع. قَالَ: إِنَّ الرَّجُلَ لَیَخْرُجُ إِلَى قَبْرِ الْحُسَیْنِ ع. فَلَهُ إِذَا خَرَجَ مِنْ أَهْلِهِ بِأَوَّلِ خُطْوَهٍ مَغْفِرَهُ ذُنُوبِهِ- ثُمَّ لَمْ یَزَلْ یُقَدَّسُ بِکُلِّ خُطْوَهٍ حَتَّى یَأْتِیَهُ فَإِذَا أَتَاهُ نَاجَاهُ اللَّهُ تَعَالَى فَقَالَ عَبْدِی سَلْنِی أُعْطِکَ ادْعُنِی أُجِبْکَ اطْلُبْ مِنِّی أُعْطِکَ سَلْنِی حَاجَهً أقضی‌ها [أَقْضِهَا]لَکَ قَالَ وَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع. وَ حَقٌّ عَلَى اللَّهِ أَنْ یُعْطِیَ مَا بَذَلَ. بشیر دهّان، می‌گوید؛ حضرت ابى عبد اللَّه علیه السّلام فرمودند: شخصى که به زیارت قبر حضرت حسین بن على علیهما السّلام می رود، زمانى که از اهلش جدا شد با اولین گامى که برمی دارد تمام گناهانش آمرزیده می شود سپس با هر قدمى که برمی دارد پیوسته تقدیس و تنزیه شده تا به قبر برسد و هنگامى که به آنجا رسید حق تعالى او را خوانده و با وى مناجات کرده و می‌فرماید: بنده من! از من بخواه تا به تو اعطاء نمایم، من را بخوان اجابتت نمایم، از من طلب کن به تو بدهم، حاجتت را از من بخواه تا برایت روا سازم. راوى می‌گوید، امام علیه السّلام فرمودند: و بر خداوند متعال حق و ثابت است آنچه را که بذل نموده اعطاء فرماید. https://eitaa.com/mmmsssjjjd
⁉️جواب به سوال چرا اینقدر برای اربعین هزینه می‌کنند؟ 🔹یکی از سوالات پرتکرار این روزها، درباره «هزینه‌های جمهوری اسلامی ایران برای پیاده‌روی اربعین» است. چرا در شرایط اقتصادی فعلی به جای رفع مشکلات مردم، چنین هزینه‌هایی انجام می‌شود؟ اگر منصفانه به این قضیه نگاه کنیم: 1⃣ هزینه‌های دولت برای اربعین مربوط به داخل ایران است و بخش زیادی از آن، صرف احداث یا تقویت زیرساخت‌ها می‌شود. دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های کشور را بهینه کند و چه فرصتی بهتر از اربعین که به این مناسبت، استان‌های محروم غرب کشور، از راه، امکانات حمل و نقل و رفاهی مناسب برخوردار شوند. در شرایط عادی این استان‌ها کمتر مورد توجهند، بنابراین سفر اربعین، فرصت خدمت دولت به این استان‌ها را فراهم می‌کند و نه تنها هزینه نیست که نوعی سرمایه‌گذاری است. 2⃣ وزارت گردشگری وظیفه دارد مردم را به سفر به نقاط مختلف کشور تشویق کند تا کسب و کار مردم از راه توسعه گردشگری، رونق بگیرد. حتی برای این هدف، هزینه‌های سنگینی همچون احداث دریاچه‌های مصنوعی صورت می‌گیرد. اما در سفر اربعین دولت با کمترین هزینه، این هدف را محقق می‌کند. 3⃣بخش زیادی از هزینه‌های سفر اربعین، مردمی است و دولت حتی در ایجاد زیرساخت‌ها هم کمتر از مردم و کمک‌های مردمی مشارکت دارد. مردم با عشق و علاقه در این راه هزینه می‌کنند. 4⃣ هزینه‌های کم دولت در سفر اربعین برای همه است و فقط برای مسافران اربعین نیست. بسیاری از مردم از این مسیرها استفاده می‌کنند و از امکانات بین راهی بهره می‌برند، بدون اینکه بخواهند به سفر اربعین بروند. 5⃣وقتی دولت برای یک برنامه هزینه می‌کند، طبیعی است که عده‌ای از این هزینه استفاده کنند و عده‌ای استفاده نکنند. اما راه برای استفاده همگانی از امکانات اربعین باز است و به بخش خاصی از جامعه اختصاص ندارد. همانطور که وقتی دولت سینما یا سالن تئاتر می‌سازد، برای همه می‌سازد ولی ممکن است عده‌ای از آن استفاده نکنند. عدم استفاده عده‌ای از این امکان، دلیل نمی‌شود چنین فرصتی برای بقیه فراهم نشود. 6⃣هزینه دولت برای سفرهای مشابه که جنبه تفریحی دارد و هیچ نقشی در فرهنگ‌سازی و هویت‌سازی شهروندان ندارد، به مراتب بیشتر از سفر اربعین است. برای نمونه، کافی است تسهیلات سفرهای تفریحی به کشورهای دیگر و ارزهای مسافرتی که به این سفرها داده می‌شود را با تسهیلات سفر اربعین مقایسه کنیم. موضوع، روشن‌تر از آن است که پنهان بماند. 7⃣کشورهای دنیا به دنبال رشد و تقویت بنیان‌‌های اعتقادی، اخلاقی و فرهنگی خود هستند و این را از وظایف حکومت خود می‌دانند. ایران هم به عنوان یک کشور مسلمان شیعی، همین رویه عاقلانه را پیش گرفته و با فراهم کردن سفر اربعین، به تقویت فرهنگ دینی خود می‌پردازد. چه فرصتی بهتر و والاتر از زیارت امام حسین علیه‌السلام و پیاده‌روی اربعین که مدرسه خودسازی و مایه‌ی شادابی، نشاط و سلامتی جسم و جان است و باعث انسجام ملی و اتحاد بین‌المللی می‌شود. https://eitaa.com/mmmsssjjjd