eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
174 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
183 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 اسکن روایت مد نظر مولوی با سواد اهل سنت ✍🏻 اگر ایشان به خودشان زحمت میدادند به جای کپی کردن به خوده کتاب مراجعه می کردند به روایت استناد نمی کردند : 1. محمد بن حارث خزار موجود در سند روایت نه جرحی دارد نه تعدیلی یعنی مجهول الحال است. 2. سنان بن حاتم موجود در روایت محقق کتاب درباره اش می گوید ان شاءالله که سیار بن حاتم عنزی باشد !! یعنی حتی معلوم نیست که سنان بن حاتم چه کسی است طبق گفته محقق کتاب. 3. حباب قطعی همانطور که محقق کتاب اشاره کرده حافظ ابن حجر عسقلانی در کتاب تعجيل المنفعه 1/418 درباره اش می گوید : شناخته شده نیست یعنی مجهول الحال است !!! اخر خوده محقق کتاب نیز این روایت را به خاطر اشکال در سند تصحیح نمی کند. و اما نظر حضرت امیرالمومنین درباره تراویح : وَ اللَّهِ لَقَدْ أَمَرْتُ النَّاسَ أَنْ لَا يَجْتَمِعُوا فِي شَهْرِ رَمَضَانَ إِلَّا فِي فَرِيضَةٍ وَ أَعْلَمْتُهُمْ أَنَّ اجْتِمَاعَهُمْ فِي النَّوَافِلِ بِدْعَةٌ قسم به خدا كه مردم را دستور دادم كه در ماه رمضان غير از نماز واجب را به جماعت نخوانند و ايشان را آگاه نمودم كه خواندن نماز مستحبي به جماعت بدعت است 📚 الأصول من الكافي، ج 8 ، ص 58 ، شماره 21 شوکانی عالم سنی مذهب نیز در این باره اعتراف می کند تراویح در نظر اهل بیت بدعت است : وَقَالَتْ الْعِتْرَةُ: إنَّ التَّجْمِیعَ فِیهَا بِدْعَةٌ و عترت گفته اند: که جمع کردن مردم در آن (نماز تراویح) بدعت است 📚 نیل الاوطار.ص499.ط بیت الافکار الدولیة 💢 پس با دروغ بستن به اهل بیت سعی در تطهیر خلفای خود نکنید. 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحياة
اعلی الله مقامه: «وأعلم أن علومهم عجيبة وأطوارهم غريبة لا تصل إليها عقولنا فلا يجوز لنا رد ما وصل إلينا من ذلك.» بدان که ائمه علیهم السلام دارای دانش‌های و رفتارهای هستند که خرد‌های ما از درک آنها است. بنابراین روا نیست که آنچه را در این باره از آنان به ما رسیده است و کنیم. 📚عقائد الإسلام، صفحه۹۶ 🖇قابل توجه خیلی هامون
احمدبن حنبل میگه اگر علما خيانت نمي كردند و سخنان اميرمؤمنان عليه السلام را نقل مي كردند، تمام مردم رافضي مي شدند!!احمد بن حنبل از شعبهء بن حجاج نقل مي كند كه من رواياتي را از عبد الرحمن بن أبي ليلي شنيده ام كه اگر براي شما آن ها را نقل كنم، به خدا سوگند كه همه شما مي رقصيد و هرگز آن ها را از من نخواهيد شيد . احمد بن حنبل در ادامه مي گويد كه همين روايت را محمود بن غيلان براي من نقل كرده است كه شعبه گفته كه اگر آن ها را نقل كنم، همه شما رافضي خواهيد شد . ابو عبد الرحمن (عبد الله بن احمد بن حنبل) گفته: اين تعبير درست تر است. 5569 حدثني محمد بن عبد الله قال حدثنا أبو داود عن شعبه قال لقد حدثنا الحكم عن عبد الرحمن بن أبي ليلي عن علي بشيء لو حدثتكم لرقصتم والله لا تسمونه مني أبدا 5570 وحدثنا به محمود بن غيلان مثله وقال لترفضتم قال أبو عبد الرحمن وهو أشبه الشيباني، ابوعبد الله أحمد بن حنبل (متوفاي241هـ)، العلل ومعرفه الرجال، ج 3 ص 354، تحقيق: وصي الله بن محمد عباس، ناشر: المكتب الإسلامي، دار الخاني - بيروت، الرياض، الطبعه: الأولي، 1408 - 1988٫
🛑 به مانند صلوات‌الله‌علیه در لحظه به یاد صلوات الله علیه باشیم. ⭕️ قال الصادق علیه السلام: ✅ إِنَّ زَيْنَ اَلْعَابِدِينَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ بَكَى عَلَى أَبِيهِ أَرْبَعِينَ سَنَةً صَائِماً نَهَارَهُ وَ قَائِماً لَيْلَهُ فَإِذَا حَضَرَ اَلْإِفْطَارُ جَاءَ غُلاَمُهُ بِطَعَامِهِ وَ شَرَابِهِ فَيَضَعُهُ بَيْنَ يَدَيْهِ فَيَقُولُ كُلْ يَا مَوْلاَيَ فَيَقُولُ قُتِلَ اِبْنُ رَسُولِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ جَائِعاً قُتِلَ اِبْنُ رَسُولِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ عَطْشَاناً فَلاَ يَزَالُ يُكَرِّرُ ذَلِكَ وَ يَبْكِي حَتَّى يَبْتَلَّ طَعَامُهُ مِنْ دُمُوعِهِ ثُمَّ يُمْزَجُ شَرَابُهُ بِدُمُوعِهِ فَلَمْ يَزَلْ كَذَلِكَ حَتَّى لَحِقَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ ⭕️ سلام الله علیه فرمودند: 🔰 سلام الله علیه در مصيبت پدرش گريه كرد ، در حالى كه روزها دار و شبها به عبادت بيدار بود ، 👈و چون وقت می رسيد ، خدمتگزارش آب و غذا در برابر او می‌نهاد و می گفت آقا جان ، ميل فرماييد . آن حضرت می‌فرمود چگونه غذا بخورم ، در صورتى كه فرزند رسول خدا كشته شد ؟ و چگونه آب بنوشم ، در صورتى كه فرزند رسول خدا كشته شد ؟ و پيوسته اين سخن را می‌گفت و می‌گريست ، تا آب و غذا با چشمش مخلوط میشد . همواره با اين حال بود ، تا از دنيا رفت .😭 📚اللهوف فی قتلى الطفوف ص ۱۲۱ 💔صلی الله عليک یا اباعبدالله الحسین ❤️
اعتراف خنجی اصفهانی یکی از علمای متعصب اهل تسنن به امامت و غیبت امام زمان علیه السلام Hadis-Sher-Fazael.blog.ir
هدایت شده از دانشگاه امامت
❁﷽❁ شبهه: ما اهل سنت کتاب روایی صحیح همانند صحیح بخاری و مسلم داریم ولی شما شیعیان هیچ کتاب روایی صحیح ندارید! پاسخ: 1️⃣ کتب روایی اهل سنت بعد از حدود صد سال ممنوعیت نقل حدیث نوشته شده است؛ صحیح بخاری و مسلم برای قرن سه هجری است! ریشه این ممنوعیت را می توان در تأثیرپذیری ابوبکر و عمر از فرهنگ یهودیت رصد نمود. 2️⃣در اسناد صحیح بخاری و مسلم، بسیار از راویان کذاب، جعال، اهل تدلیس، دشمنان اهل بیت مثل خوارج و نواصب و ... وجود دارد. با این وجود ادعای صحیح و قطعی بودن همه احادیث این کتب سخن گزاف است. بعلاوه معیار تصحیح احادیث در نزد اهل سنت، اقوال علمای رجالی آنها هست این در حالی است که میان خود این علما، اختلافات بسیار جدی در حد تکفیر، تفسیق و تکذیب یکدیگر وجود دارد؛ با این وجود سخن از حدیث و سند صحیح باطل است. 3️⃣ در تاریخ حدیث شیعه هیچ ممنوعیتی نسبت به نقل حدیث وجود نداشت. اصحاب اهل بیت علیهم السلام صدها کتاب حدیثی تالیف کردند.بنا بر گزارش شیخ حر عاملی بیش از 6600 کتاب حدیثی در آن دوران نوشته شده است: 🔹«و أما ما نقلوا منه و لم يصرحوا باسمه فكثير جدا، مذكور في كتب الرجال، يزيد على ستة آلاف و ستمائة كتاب، على ما ضبطناه» 🔸و اما روایاتی که راویان حدیث نقل کرده اند ولی اسمی برای آن قرار نداده اند بسیار زیاد است که برخی از کتب و مصنفات آنها در کتب رجالی [همانند رجال نجاشی] ذکر شده است. این کتب بر اساس محاسبه ما، افزون بر 6600 کتاب است. 📚تفصيل وسائل الشيعة، شيخ حر عاملى، ج30، ص165 4️⃣ در میان این کتب حدیثی، 400 کتاب و اصل حدیثی بود که مورد اتفاق و عمل همه علمای شیعه در قرون اولیه بود. مرحوم کافی کتاب اصول کافی خود را از این کتب معتبر حدیثی تآلیف کرده است. البته باید دقت کرد که بسیاری از این اصول و مصنفات حدیثی بلاواسطه از معصومین علیهم السلام و در کلاس درسی آنها نوشته می شدند و اینگونه نبود که فاصله صد ساله از زمان صادر شدن حدیث تا نوشته شدن آن _ همانند بلایی که بر سر حدیث اهل سنت آمد_ افتاده باشد. ✅ نتیجه آنکه: توجه به تاریخ حدیثی شیعه در مقابل اهل سنت حکایت از آن دارد که روش شیعه در نقل، نشر و ضبط حدیث بسیار دقیق تر و محکم از روش اهل سنت بوده است. ✧❁دانشگاه امامت❁✧ 🆔 @Emamat110u
هدایت شده از دانشگاه امامت
سانسور طبری مورخ نامی اهل سنت را ببینید مومنین و نشر بدید تا مظلومیت امیرالمومنین علی بن ابی طالب برای اهل حق اشکار گردد
📌 از دیدگاه علمای اهل سنت. 👤 یافعی درباره شخصیت ایشان می نویسد : دانشمند شیعه و پیشوای رافضه صاحب تصانیف بسیار، معروف به "مفید" و "ابن معلم" می‌باشد. وی در کلام و فقه و جدل استاد فرزانه بود. او در دولت "آل بویه" با طرفداران هر مسلک و عقیده‌ای با جلالت و عظمت مناظره می‌کرد. وی در سال ۴۱۳ ه وفات یافت. ابن ابی‌طی می‌گوید: "وی از مستمندان دستگیری بسیار می‌کرد، فروتنی و خشوع وی زیاد، و نماز و روزه‌اش فراوان، و لباسش زبر بود. " دیگری گفته است: گاه بود که عضدالدوله شیخ مفید را زیارت می‌کرد. مفید شیخی متوسط القامه، لاغر‌اندام و گندم‌گون بود. هفتاد و شش سال زندگی کرد. بیش از دویست کتاب تصنیف کرده است. ماجرای تشییع جنازه او مشهور است، زیرا هشتاد هزار نفر از رافضیان و شیعیان او را تشییع کردند. خدا اهل تسنن را از شر او آسوده گردانید! وفات او در ماه رمضان اتفاق افتاد. 📚 نام کتاب : مراه الجنان وعبره اليقظان نویسنده : اليافعي جلد : 3 صفحه : 22 💢 ۳ رمضان روز وفات شیخ مفید 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحياة