پس محمد رشید رضا با ادعای بحث علمی و پاکسازی عقیده و سنت از آن چه که وی آن ها را اسرائیلیات می دانست ، به رد ده ها حدیث از احادیث صحیحین مانند احادیث مسیح دجال و حدیث جساسه پرداخت.
و همچنین احادیث وارد شده در مورد نزول عیسی بن مریم علیه السلام در آخر الزمان و احادیث وارد شده در مورد طلوع خورشید از مشرق در آخر الزمان و همچنین بسیاری از احادیث دیگر را رد کرد.
و همه این ها به دلیل مشکل در سند نبوده است بلکه با ادعای وجود تعارض و تناقض👉 بین این احادیث و مخالفت آن ها با سنت های👉 جهان هستی و عدم قبول آن ها از سوی عقل 👉و بهانه های دیگری که ارزشی ندارند صورت گرفته است و این ها تا جایی پیش می رود که موجب رد بسیاری از احادیث وارد شده با صحیح ترین سند ها در صحیح ترین کتاب ها می شود👉
تعداد زیادی از روات صحیح مسلم مجروح هستند. بخلاف بخاری که او از مجروحین کم روایت میکند و شیوخ امام بخاری آن چنان بودند که از حدیث به خوبی اطلاع داشتند به خلاف مسلم که ایشان از مجروحین به کثرت روایت می کند و اکثر مجروحین چنان شیوخی اند که آنان از احادیث به خوبی اطلاع و آشنایی نداشتند.
صحیح مسلم امده است که رسول الله ص از ایستاده شرب کردن(نوشیدن)نهی کرده اند!!!
۱۱۳ – (۲۰۲۴) حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ الْمُثَنَّى، حَدَّثَنَا عَبْدُ الْأَعْلَى، حَدَّثَنَا سَعِيدٌ، عَنْ قَتَادَةَ، عَنْ أَنَسٍ، عَنِ النَّبِيِّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، «أَنَّهُ نَهَى أَنْ يَشْرَبَ الرَّجُلُ قَائِمًا»
رسول الله ص از شرب ایستاده نهی کردند.
صحیح مسلم جلد ۳ صفحه ۱۰۶۰٫
اما در همین صحیح مسلم در تناقضی آشکار امده است که رسول الله ص آب زمزم را ایستاده نوشیدند!!!!
۱۱۷ – (۲۰۲۷) وحَدَّثَنَا أَبُو كَامِلٍ الْجَحْدَرِيُّ، حَدَّثَنَا أَبُو عَوَانَةَ، عَنْ عَاصِمٍ، عَنِ الشَّعْبِيِّ، عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ، قَالَ: «سَقَيْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ مِنْ زَمْزَمَ فشَرِبَ وَهُوَ قَائِمٌ»
ابن عباس میگوید رسول الله ص از اب زمزم نوشیدند در حالی که استاده بودند!!!
صحیح مسلم جلد ۳ صفحه ۱۶۰۱٫
طبق صحیح مسلم یک بار رسول الله ص از ایستاده نوشیدن نهی میکند اما در تناقضی اشکار باز در صحیح مسلم امده است که رسول الله ص ایستاده نوشیده اند!!!