هدایت شده از کانال جامع طب سنتی اسلامی
9.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
دستور به کتک زدن زنان در قرآن‼️
#تحکیم_خانواده
#قَوَّامُونَ
به کانال شبهه ناک اوت بپیوندید↙️
https://eitaa.com/joinchat/1963786538C0afec9d245
✅بهترین شباهت خاتم الانبیاء و خاتم الاوصیاء در این حدیث شریف ترسیم شده است...
📖"قال رسول الله (صلّى الله عليه وآله): القائم من ولدي اسمه اسمي، وكنيته كنيتي، وشمائله شمائلي، وسنته سنتي، يقيم الناس على ملتي وشريعتي، ويدعوهم إلى كتاب ربي عز وجل، من أطاعه فقد أطاعني، ومن عصاه فقد عصاني، ومن أنكره في غيبته فقد أنكرني، ومن كذبه فقد كذبني، ومن صدقه فقد صدقني، إلى الله أشكو المكذبين لي في أمره، والجاحدين لقولي في شأنه، والمضلِّين لأمَّتي عن طريقته {وسَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ}"
🌹
💠 اثبات مقام بلند ابوطالب با کتب اهل سنت
✍ جهت اثبات ایمان ابوطالب در بحث با مخالفین، دو سند از کتب معتبر تاریخ اهل سنت ذکر می کنیم:
یعقوبی در تاریخ خود نقل می کند، هنگامی که قریش قصد آزار رسول خدا ص را داشتند، ابوطالب در حمایت از او گفت: تا زمانی که من زنده باشم کسی به تو آسیبی نمی زند
📚 تاریخ یعقوبی ج۲ص۳۱
🔰 ابن هشام در سیره خود نقل کرده است، هنگامی که کفار به آزار و اذیت مسلمانها می پرداختند، ابوطالب در دفاع از رسول خدا ص تلاش میکرد و مانع آسیب رسانی به ایشان بود و در فضل او سخن می گفت
📚 سیره ابن هشام ج۱ص۱۷۴
🌐 لینک مشاهده متن کتاب داخل کانال هست
@ahlolbayt_asrar
عن ابی هریره عن النبیّ قال: کانت بنو اسرائیل یغتسلون عراه ینظر بعضهم الی بعض وکان موسی یغتسل وحده. فقالوا: والله ما یمنع موسی أن یغتسل معنا الاّ أنّه أدر. فذهب مرّه یغتسل، فوضع ثوبه علی الحجر، ففرّ الحجر بثوبه، فخرج موسی فی إثره یقول: ثوبی یا حجر، حتی نظرت بنو إسرائیل إلی موسی فقالوا: والله ما بموسی من بأس وأخذ ثوبه، فطفق بالحجر ضرباً. فقال أبوهریره: والله إنّه لندب بالحجر سته أو سبعه ضرباً بالحجر». صحیح بخاری، ۱/۱۸۵، ح ۲۷۰، کتاب الغسل، باب من اغتسل عریاناً
در میان بنیاسرائیل رسم بود همگی با هم بدون ساتر عورت در آب میرفتند [و] خود را شست و شو میدادند، در حالتی که به عورتهای هم نظر مینمودند و این عمل در میان آنها عیب نبود. فقط حضرت موسی در میان آنها تنها به آب میرفت که کسی عورت او را نبیند.
بنی اسرائیل میگفتند: علت آنکه موسی تنها به عمل تغسیل میرود و از ما دوری مینماید، آن است که صاحب نقص است و قطعاً فتق دارد [و] نمیخواهد ما او را ببینیم.
روزی حضرت موسی به کنار آبی رفت که غسل بنماید، لباسها را در آورده، بالای سنگی گذارد و رفت در میان آب.
سنگ با لباس موسی (علیه السلام)فرار نمود، موسی ع در عقب او میرفت و میگفت: لباسم ای سنگ، لباسم ای سنگ (یعنی لباسم را کجا میبری). آنقدر سنگ رفت و موسی ع بدون ساتر عورت در عقبش رفت، تا آنکه بنی اسرائیل به عورت جناب موسی نظر نمودند! و گفتند: به خدا قسم، موسی ع نقصی ندارد؛ یعنی فتق ندارد. آنگاه سنگ از زمین برخاست و جناب موسی ع لباسها را گرفت. پس از آن با تازیانه سنگ را زد، به قسمی که شش یا هفت مرتبه سنگ ناله نمود
اولين موردي كه نبي گرامي صلي الله عليه وآله وصايت اميرالمؤمنين را مطرح كرد كه در سال سوم بعثت بود و بعد از نزول آيه 214 سوره شعراء كه مي فرمايد:
وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ.
امر فرمود كه توسط اميرالمؤمنين غذايي تهيه شود و قرشيان كه در آن زمان نزديك 40 نفر بودند دعوت شدند و در آنجا رسول گرامي سه مسئله اساسي را مطرح فرمودند كه يكي مسئله توحيد و دست كشيدن مردم از بت پرستي بود و دوم مسئله نبوت خويش را اعلام كرد و سوم وصايت اميرالمؤمنين و خلافت علي را مطرح كرد كه فرمود:
إن هذا أخي ووصي وخليفتي فيكم فاسمعو له وأطيعوا.
تاريخ الطبري، ج 1، ص 543
اين برادر من، وصي من و خليفه من است و از او حرف شنوي داشته باشيد و از او اطاعت كنيد.
حاكم نيشابوري در كتاب مستدرك حديث مفصلي را از ابن عباس مي آورد كه مقداري از آن حديث، حديث دار است و مي گويد:
هذا حديث صحيح.
ذهبي هم تصحيح روايت را قبول دارد.
هيثمي هم مي گويد: روايان اين حديث كه از طريق احمد آمده است، رجالش همه ثقه هستند.
ابن عساكر نقل مي كند از ابو البركات عمر بن ابراهيم زيدي و ابو الفرج محمد بن احمد، كه سندش با سند قبلي تفاوت دارد تا آنجايي كه مي گويد: وقتي آيه وَأَنْذِرْ عَشِيرَتَكَ الْأَقْرَبِينَ نازل شد پيغمبر اكرم فرمود: كدام يك از شما ديون من را اداء مي كنيد و خليفه و وصي من بعد از من مي شويد.
سه مرتبه اين مطلب را تكرار كرد و كسي از قريش جواب نداد جز اميرالمؤمنين.
حضرت فرمود: تو يا علي، تو يا علي خليفه و وصي من هستيد.
از نظر سند هم روايت كاملا صحيح است و يا حداقل حسن است.
عمر بن ابراهيم است كه ذهبي او را توثيق مي كند و از او به شيخ و علامه تعبير مي كند و مي گويد:
وخير دين.
مي گويد: 30 هزار نفر در تشيع جنازه و نمازش بودند.
سمعاني به او مي گويد:
شيخ كبير له معرفة بالفقه والحديث واللغة والتفسير والنحو.
سير أعلام النبلاء، ج 20، ص 146
راوي بعدي ابو الفرج محمد بن احمد بن علان كه ذهبي از او تعبير مي كند به شيخ و مسند كه تمام روايات را با سند نقل مي كرده و ثقه است و از نرسي نقل مي كند كه او مورد وثوق است.
سير أعلام النبلاء، ج 18، ص 451
راوي سوم محمد بن جعفر بن محمد بن حسين است كه ذهبي از او به امام و مسند تعبير مي كند و از عتيقي نقل مي كند كه او ثقه است.
سير أعلام النبلاء، ج 17، ص 100 و 101
راوي چهارم ابو عبد الله محمد بن قاسم محاربي است كه ذهبي از او به شيخ و محدث و معمر نقل مي كند.
سير أعلام النبلاء، ج 15، ص 73
عباد بن يعقوب رواجني است كه ذهبي در رابطه با او مي گويد:
الشيخ العالم الصدوق محدث الشيعة.
سير أعلام النبلاء، ج 11، ص 536
ابو حاتم گفته است:
شيخ ثقة.
سير أعلام النبلاء، ج 11، ص 537
ابن عدي گفته است:
فيه غلو في التشيع.
سير أعلام النبلاء، ج 11، ص 537
البته غلو در تشيع از ديدگاه آقايان ضرر به اعتبار روايت نمي زند.
وروي عبدان عن ثقة ان عبادا كان يشتم السلف.
سير أعلام النبلاء، ج 11، ص 537
ذهبي مي گويد: ايشان نسبت به گذشته ها فحش مي داده است؛ ولي مي گويد:
الشيخ العالم الصدوق.
سير أعلام النبلاء، ج 11، ص 536
هدایت شده از کتاب الله وعترتی
19.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يکی از گناهان معاويه بيعت گرفتن به زور از مردم برای يزيد پلید بود
🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - تصویری👇
https://eitaa.com/ketaballahvaetrate
🌺 کانال کتاب الله وعترتی در ایتا - صوتی👇
https://eitaa.com/ketaballahvaetrate2
👈 ارتباط با ما : 👇👇
@SH1361R
آدرس کانال های ما در شبکه های اجتماعی 👇
https://yek.link/velayat313
هدایت شده از تحلیل سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی یه فمینیست میشینه پای میز حساب و کتاب😄
طنـــــز
🆔 @only_analysis
هدایت شده از پاسخ به شبهات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#طرح_سوالات_15_ثانیه_ای
1️⃣6️⃣7️⃣
والی شهر و جامعه در نگاه اهل سنت
🤔قضاوت با شما عزیزان🤔
نشر کلیپ با شما عزیزان می باشد
به جمع ما بپیوندید👇🏻👇🏻👇🏻
تلگرام
https://t.me/shobhe133
واتساپ
https://chat.whatsapp.com/HkM4I5Vr2RlFBjEGsiZMPe
ایتا
eitaa.com/shobhe133
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
این نوشته را برادران اهلسنت بخوانند!
✍️ حجتالاسلام دکتر #قربانی_مقدم
🔹مولوی عبدالحمید در نماز جمعه ٢٨ بهمن ١٤٠١ با طرح این ادعا که ابوبکر و عمر و عثمان را مردم تعیین کردند!! مجدداً خواستار برگزاری رفراندوم شده است!!
این در حالی است که در بین خلفای راشدین و بنی امیه و بنی عباس تنها حکومت امیرالمومنین علی با درخواست تودههای مردم تشکیل شد. حکومت ابوبکر همانگونه که مشهور است در سقیفه و با رأی هفت هشت نفر تشکیل شد!! عمر هم با وصیت ابوبکر و عثمان هم توسط شورای شش نفرهی خلیفه دوم روی کار آمد. (این موارد چنان معروف و مسلم است که هیچ نیازی به منبع و مدرک ندارد)
🔹اساسا طبق مبانی اهلسنت، هرکس که حاکم مسلمین شود حتی اگر ظالم باشد و به زور به قدرت برسد بازهم مامور به اطاعت او هستند. (احیاءالعلوم غزالی ص ۱۳۰ و.... )
پس معلوم شد ادعای این مولوی کذاب کاملا دروغ است و احتمالا پولهایی که از طرف سعودی میرسد باعث شده تا چشم به روی آموزههای دینیاش ببندد.
اما فرض بفرمایید همینطور است که ایشان میگوید و خلفا با رأی مردم به قدرت رسیدند، به این مولوی که یا پیری و یا پولهای سعودی او را خرفت کرده یادآوری کنید که مگر جمهوری اسلامی با رأی مردم تشکیل نشد؟ مگر مردم برای انتخاب رهبری به خبرگان رأی ندادند؟
اگر هم ادعا کند که ممکن است نظر مردم عوض شده باشد، از این دروغگوی دین فروش بپرسید که کدام یک از خلفا، حکومت خود را به رفراندوم گذاشتند و در کدام یک از منابع دینی و فقهی شما آمده است که حکومت پس از مدتی باید خودش را به رفراندوم بگذارد؟ اصلاً از زمان حضرت آدم تا کنون حکومتی خود را به رفراندوم گذاشته است که ایران دومین آن باشد؟ و اساساً با وجود این همه راهپیمایی و انتخابات که با حضور اکثریت قاطع مردم برگزار میشود جایی برای رفراندوم باقی میماند؟
از جناب مولوی عبدالحمید بپرسید:
شما از طالبان حمایت کردید، آیا طالبان با رأی مردم به قدرت رسید؟
سعودیهایی که شما را عضو مجمع فقهی مکه کردهاند، تاکنون یک انتخابات نیم بند برگزار کرده است؟ یا خودش را به رفراندوم گذاشته است؟
به جناب مولوی هشدار دهید که آخر عمری به جای اینکه به فکر زاد و توشه برای قبر و قیامت باشید، چرا دین فروشی میکند؟
✅ برادران اهلسنت!
چرا در برابر خلاف واقع گویی های مسلم این ملای خود سکوت کردهاید؟ آیا میخواهید همانگونه که قرآن یهود را به دلیل سکوت در برابر تحریفات علمای خود، سرزنش کرد، شما هم مورد سرزنش قرآن واقع شوید؟
نکند شما هم مانند یهود علمای خود را به جای خدا ارباب میدانید؟
اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللّهِ (توبه آیه ۳۱)
🆔 @Shobhe_ShenaSi
🌏 ghorbanimoghadam.ir
9.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️ اصحابی که بعد از پیامبر کافر و مرتد شدند و به مسیلمه کذاب ایمان آوردند
🌺 این کلیپ رو ببینید خیلی جالبه
بلکه بحث با وهابی بحث با مسلمان نباشه بحث با کسی باشه که اصلا اسلام رو قبول نداره
بی خود نیست که در بحث با وهابی حرفهایی میشنویم که با هیچ منطقی سازگار نیست و اصلا توجیه عقلانی نداره