eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
173 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
5.8هزار ویدیو
181 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
13.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا مچ پا و دست و دکمه مانتو ها در مد جدید باز است🤔 این ۴ دقیقه ارزش دیدن رو برای حفظ شخصیت انسان دارد😐 ═✧❁🌷 زندگی به رنگ خدا 🌷❁✧┄ {اللهم عـَجـِّلْ‌لِوَلِیِّـکـَـ‌الْفَـرَج} 🆔 لینک کانال ┏━⊰💮🌸🏵⊱━━━─━━┓ ❖ @zendegieberangekhoda ❖ ┗━━━─━━⊰💮🏵🌸⊱━┛
❷ روایت دوم ❌ بخاري در روايت ديگر نقل مي كند كه وقتي عمر ديد هركس در مسجد براي خودش نماز مي خواند، گفت: نظر من اين است كه براي آنها امام جماعت قرار بدهيم و ابي بن كعب را امام آنها قرار داد : 1906 وَعَنْ بن شِهَابٍ عن عُرْوَةَ بن الزُّبَيْرِ عن عبد الرحمن بن عَبْدٍ القاريء أَنَّهُ قال خَرَجْتُ مع عُمَرَ بن الْخَطَّابِ رضي الله عنه لَيْلَةً في رَمَضَانَ إلي الْمَسْجِدِ فإذا الناس أَوْزَاعٌ مُتَفَرِّقُونَ يُصَلِّي الرَّجُلُ لِنَفْسِهِ وَيُصَلِّي الرَّجُلُ فَيُصَلِّي بِصَلَاتِهِ الرَّهْطُ فقال عُمَرُ إني أَرَي لو جَمَعْتُ هَؤُلَاءِ علي قَارِئٍ وَاحِدٍ لَكَانَ أَمْثَلَ ثُمَّ عَزَمَ فَجَمَعَهُمْ علي أُبَيِّ بن كَعْبٍ ثُمَّ خَرَجْتُ معه لَيْلَةً أُخْرَي وَالنَّاسُ يُصَلُّونَ بِصَلَاةِ قَارِئِهِمْ قال عُمَرُ نِعْمَ الْبِدْعَةُ هذه والَّتِي يَنَامُونَ عنها أَفْضَلُ من التي يَقُومُونَ يُرِيدُ آخِرَ اللَّيْلِ وكان الناس يَقُومُونَ أَوَّلَهُ. ⚫️ ترجمه : عبد الرحمن بن عبد القاري مي گويد: با عمر بن خطاب در شب ماه رمضان به مسجد رفتيم، ديديم كه برخي به صورت انفراد و برخي هم گروه نماز مي خوانند. عمر گفت: 👈🏿 نظر من اين است كه اگر اينها - نماز گزارها - را بر يك امام جماعت قرار دهم بهتر است پس بر اين معني تصميم گرفت: و ابي بن كعب را مأمور اقامه جماعت كرد. راوي مي گويد: سپس در شب ديگري به همراه عمر بيرون آمدم مردم را ديدم كه به همراه يك شخص - امام جماعت - نماز مي خوانند. ←عمر گفت: اين كار، عجب بدعت خوبي است 🔥 📕 همان... ✍🏻 با عنایت به دو روایت فوق از کتاب صحيح بخاري، نماز تراویح سنت رسول الله صلی الله علیه و آله نبوده بلکه عُمَر بن الخطاب این نماز را به جماعت وضع و جعل کرده است و از این بدعت بسیار مسرور و خوشحال بوده. 🔚 کلیپ استاد سيد محمد یزدانی در تعریف و بیان اشکالات نماز تراویح @Menhajol_velayat
بدعت خليفهٔ دوم عُمَر بن الخَطَّاب است ، نه سنت رسول الله صلی الله علیه و آله. ✏️ توضیحات ↧↧↧ https://eitaa.com/menhajol_velayat/951
⁉️ چه کسانی مخالف خلافت ابوبکر بودند ؟ ↲ سند قبلی ۷. تمامی انصار : 👤 بخاری در صحیح خود از عمر نقل می کند که تمامی انصار با مخالف خلافت ابوبکر بودند : عن عمر : حين توفى اللّه نبيّه صلى اللّه عليه وسلم أنّ الأنصار خالفونا، واجتمعوا بأسرهم فى سقيفة بنى ساعدة وخالف عنّا على والزبير ومن معهما. عمر گويد :بعد از وفات پيامبر صلي اله عليه وآله، انصار با ما در امر خلافت ابوبكر مخالفت كردند و همه آنها در سقيفه جمع شدند و علي عليه السلام وزبير و همراهان آن دو نيز با ما مخالفت كردند. 📚 صحيح البخاري، ج 8 ، ص 26، تحقيق د. مصطفي ديب البغا، ناشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت، الطبعة: الثالثة، 1407 - 1987. 👤 ابن ابی الحدید نیز درباره پشیمانی انصار از بیعت با ابوبکر می نویسد : قال الزبير : وحدثنا محمد بن موسى الأنصاري المعروف بابن مخرمة ، قال : حدثني إبراهيم بن سعد بن إبراهيم بن عبد الرحمن بن عوف الزهري ، قال : لما بويع أبو بكر واستقر أمره ، ندم قوم كثير من الأنصار على بيعته ، ولام بعضهم بعضاً ، وذكروا علي بن أبي طالب ، وهتفوا باسمه. پس از به انجام رسيدن و استقرار كار بيعت با ابوبكر بسيارى از انصار از بيعت با او پشيمان گشتند. آنان با سرزنش يكديگر از على بن ابى‏طالب عليه السلام ياد مى‏كردند و نام او را بر زبان مى‏راندند. 📚 شرح نهج البلاغة، ج 6، ص 15،تحقيق محمد عبد الكريم النمري، ناشر: دار الكتب العلمية - بيروت / لبنان، الطبعة: الأولى، 1418هـ - 1998م. 💢 در نتیجه رسیدن خلافت به ابوبکر به اجماع انصار نبوده !! 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحياة
📌 نقد و بررسی (۸) اعتراف علمای اهل سنت ↲ سند قبلی 👤 سیوطی عالم سرشناس اهل سنت در کتاب خود درباره تراویح می نویسد : الثالث : أنه قد ثبت فی صحیح البخاری عن عمر أنه قال فی التراویح : نعم البدعة هذه ،والتی ینامون عنها أفضل ... فسماها بدعة – یعنی بدعة حسنة. وذلک صریح فی أنها لم تکن فی عهد رسول الله. سوم : در صحیح بخاری ثابت شده است که عمر در مورد تراویح گفته است که این چه بدعت خوبی است و این که بخوابند و تراویح نخوانند بهتر است ... پس عمر آن را بدعت نامیده است – یعنی بدعت حسنه.و این صراحت دارد در این که نماز تراویح در زمان پیامبر (ص) نبوده است. 📚 المصابیح فی صلاة التراویح،ص22و23 ط دار عمار 🤲🏻 اللهم عجل لولیک الفرج عضو شوید ⇇ عین الحياة
هدایت شده از پاسخ به شبهات فجازی
7.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از دیدگاه ماتیک زدن، عطر زدن و و گشت و گذار دربازار بدترین بد اخلاقی است اما وقتی میشه با همین بد اخلاق ها شوآف تبلیغاتی راه بیندازه، بهترین بداخلاقی خواهد بود!!! 🆔 @Shobhe_Shenasi
هدایت شده از بحـارالفـضائـل
ابن عساکر دمشقی از علمای اهل تسنن نقل کرده است: انصار همواره می‌گفتند: إنّا كُنّا لَنَعرِفُ الرَّجُلَ إلَى غَيرِ أبيهِ بِبُغضهِ لِعَليِّ بنِ أَبي طالِب. ما جماعت انصار، هرگاه بخواهیم حلال زادگی شخصی (اولادمان) را بسنجیم، او را به حبّ و بغض نسبت به علی بن أبی طالب علیه‌السلام امتحان می‌کنیم. 📜تاریخ مدینة دمشق، ج۴۲،ص ۲۸٧
1 . احمد بن حنبل در مسندش با سند صحیح نقل می‌كند : حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ حَدَّثَنِى أَبِى حَدَّثَنَا حُسَیْنُ بْنُ مُحَمَّدٍ وَأَبُو نُعَیْمٍ الْمَعْنَى قَالاَ حَدَّثَنَا فِطْرٌ عَنْ أَبِى الطُّفَیْلِ قَالَ جَمَعَ عَلِىٌّ النَّاسَ فِى الرَّحَبَةِ ثُمَّ قَالَ لَهُمْ أَنْشُدُ اللَّهَ كُلَّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ سَمِعَ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- یَقُولُ یَوْمَ غَدِیرِ خُمٍّ مَا سَمِعَ لَمَّا قَامَ . فَقَامَ ثَلاَثُونَ مِنَ النَّاسِ - وَقَالَ أَبُو نُعَیْمٍ فَقَامَ نَاسٌ كَثِیرٌ - فَشَهِدُوا حِینَ أَخَذَهُ بِیَدِهِ فَقَالَ لِلنَّاسِ « أَتَعْلَمُونَ أَنِّى أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ ». قَالُوا نَعَمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ. قَالَ « مَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَهَذَا مَوْلاَهُ اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالاَهُ وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ ». قَالَ فَخَرَجْتُ وَكَأَنَّ فِى نَفْسِى شَیْئاً فَلَقِیتُ زَیْدَ بْنَ أَرْقَمَ فَقُلْتُ لَهُ إِنِّى سَمِعْتُ عَلِیًّا یَقُولُ كَذَا وَكَذَا. قَالَ فَمَا تُنْكِرُ قَدْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- یَقُولُ ذَلِكَ لَهُ . مسند احمد ، ج 4 ، ص 370 ، ح 19823 . حضرت على علیه السّلام مردم را در رحبه گرد آورد و فرمود : سوگند مى‏دهم هر مرد مسلمانى كه غدیر خم را به خاطر دارد و سخنى را كه در آن روز از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیده است ، از جا برخیزد . سى تن از مردم براى اقامه شهادت بپا خاستند ـ ابو نعیم گفته است كه افراد بسیارى‏ شهادت دادند ـ و اعلام كردند آن هنگام كه رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله دست امیر المؤمنین على علیه السّلام را به دست مبارك خود گرفت خطاب به مردم فرمود : آیا می‌دانید كه من شایسته‌تر به مؤمنان از خود آنها مى‏باشم ؟ همگى فرمایش رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله را تصدیق كردند . رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله فرمود : هر كس من مولای او هستم ،‌ این [علی] مولای او است ، پروردگارا ! دوست على را دوست بدار ، و دشمن على را دشمن بدار . ابو طفیل گفت : از میان جمع در حالى بیرون رفتم كه در خودم احساس ناراحتى مى‏كردم ، و در بازگشت از اجتماع مردم ، به دیدار «زید بن ارقم» رفتم و به او گفتم : از على چنین و چنان شنیدم و ناراحت شدم ! «زید» گفت : آنچه را كه شنیدى انكار مكن ! به دلیل آن كه، آنچه را كه استماع كرده‏اى من خود از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیده‏ام ! هیثمی بعد از نقل روایت می‌گوید : رواه أحمد ورجاله رجال الصحیح غیر فطر بن خلیفة وهو ثقة . مجمع الزوائد ومنبع الفوائد ، علی بن أبی بكر الهیثمی (متوفای807 هـ ) ج 9 ، ص 104 ، ناشر : دار الریان للتراث/‏دار الكتاب العربی - القاهرة , بیروت – 1407 . این روایت را احمد نقل كرده و راویان آن ، راویان صحیح بخاری هستند ؛ غیر از فطر بن خلیفه كه او نیز مورد اعتماد است .
2 . احمد بن حنبل در مسندش می‌نویسد : حَدَّثَنَا عَبْدُ اللَّهِ حَدَّثَنِى أَبِى حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ جَعْفَرٍ حَدَّثَنَا شُعْبَةُ عَنْ أَبِى إِسْحَاقَ قَالَ سَمِعْتُ سَعِیدَ بْنَ وَهْبٍ قَالَ نَشَدَ عَلِىٌّ النَّاسَ فَقَامَ خَمْسَةٌ أَوْ سِتَّةٌ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِىِّ -صلى الله علیه وسلم- فَشَهِدُوا أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ -صلى الله علیه وسلم- قَالَ « مَنْ كُنْتُ مَوْلاَهُ فَعَلِىٌّ مَوْلاَهُ » . مسند احمد ، ج 5 ، ص 366 ، ح 23808 . سعید بن وهب گوید : حضرت على علیه السّلام در رحبه ، حاضران را سوگند داد كه هر كس در روز غدیر خم سخنى در حق من از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله شنیده است از جا برخیزد . در این هنگام پنج تن و یا شش تن برخاستند و گواهى دادند كه آنان در آن روز از رسول خدا صلّى اللّه علیه و آله در محل غدیر شنیدند، خطاب به مردم فرمود: هر كس من مولای او هستم ، این علی نیز مولای اوست هیثمی بعد از نقل روایت می‌گوید : رواه أحمد ورجاله رجال الصحیح . مجمع الزوائد ، ج 9 ، ص 104 .