eitaa logo
اعتقادی ، مواجهه فعال
171 دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
5.9هزار ویدیو
181 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
أن معاویه أخذ بید الحسن بن علی فی مجلس له ، ثم قال لجلسائه: من أکرم الناس أباً و أماً و جداً و جده ؟ فقالوا : أمیر المؤمنین أعلم .. فأخذ بید الحسن و قال: هذا أبوه علی بن أبی طالب، و أمه فاطمه بنت محمد صلى الله علیه وسلم، و جده رسول الله صلى الله علیه وسلم، و جدته خدیجه رضی الله عنها) )که معاویه دست حسن را گرفت وبه مجلس خود برد سپس به حضار گفت کدام یک از طریق پدر ومادر گرامی ترین مردم هست ؟گفتند امیرالمومنین داناتر است سپس معاویه دست حسن را گرفت و فرمود این مرد پدرش علی ومادرش فاطمه و جدش رسول الله وجده او خدیجه) چرا این روایات را نقل نمی کنید؟
شعری که شافعی درباره پیامبر (صلی‌الله علیه وآله) و اهل بیت (علیهم السلام) سرود " یَا آلَ بَیتِ رَسولِ الله حُبُّکُمُ فَرضٌ مِنَ الله فی القُرآنِ أنزَلَهُ / کَفاکُم مِن عظیمِ القَدرِ أنّکُم مَن لَم یُصلِّ عَلَیکُم لَا صَلَاةَ لَهُ / ای خاندان نبوّت، محبّت شما فرضی است از جانب خداوند که در قرآن آمده و در بزرگی جایگاه و شوکت و شأن شما همین بس که اگر کسی در نمازش بر شما درود نفرستد در واقع نماز نخوانده است و نمازی ندارد."
با وجود این احادیث، آقایان سنیان می گویند: «صلّی الله علیه و سلّم» و از آوردن «آل» خودداری می کنند
اعجب العجایب اینکه: سیوطی در «درّ المنثور» ذیل آیۀ «إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِكَتَهُ يُصَلُّون…» حدود 18 حدیث آورده است که در صلوات «آل» را نیز بیاورید، لیکن خودش در همان مبحث بارها که صلوات گفته همگی بصورت «صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّم» است حتی یکبار نیز «آل» را نیاورده است. و اگر همه جای کتابش را در نظر بگیرید، سر از هزاران مورد در می آورد که در همۀ شان «آل» را ترک کرده است. و این است تربیت برادران اهل سنّت.
لا تصلّوا عليّ الصّلاة البتراء، فقالوا يا رسول الله و ما الصّلاة البتراء؟ قال اَن تقولوا: الّلهم صلّ على محمد، بل قولوا: اللهم صل على محمد و آل محمد[3]. در این حدیث، صلواتی که «آل» در آن نباشد، مقطوع نامیده شده. 3- صحیح مسلم، ج 2 ص 16 ط دار الجیل بیروت- و در طبع دیگر، ج 1 ص 305، در چهار حدیث آورده است: أَمَرَنَا اللَّهُ تَعَالَى أَنْ نُصَلِّيَ عَلَيْكَ يَا رَسُولَ اللَّهِ فَكَيْفَ نُصَلِّي عَلَيْكَ؟ قَالَ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ سَلَّمَ: قالُوا: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ وَ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ فِي الْعَالَمِينَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ گفتند: خداوند ما را امر کرده بر تو صلوات کنیم، پس چگونه صلوات کنیم بر تو؟ فرمود: بگوئید: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ وَ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا بَارَكْتَ عَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ فِي الْعَالَمِينَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيدٌ
ابن ابی الحدید به پیروی از مکتب معتزله بغداد، علی (عليه‌السلام) را برتر از خلفای سه‌گانه می‌داند و تصریح می‌کند که او، هم در کثرت ثواب و هم در فضل و خصال حمیده، از دیگران افضل است. ابن ابی الحدید، شرح نهج البلاغه، ج۱، ص۹   با این‌حال به عقیده ابن ابی الحدید افضلیت امام ضروری نیست و در خطبه آغاز کتاب در همین معنی گفته است: سپاس خداوندی را که مفضول یعنی ابوبکر را بر افضل یعنی امام علی علیه السلام مقدم داشت
ابن ابی الحدید در آغاز کتابش اتفاق همه شیوخ معتزلی خود (متقدمان، متأخران، بصریان و بغدادیان) را بر صحت شرعی بیعت با ابوبکر نقل می‌کند و تصریح می‌نماید که از رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) نصّی بر آن بیعت وارد نشده، بلکه تنها انتخاب مردم که هم به اجماع و هم به غیر اجماع راه تعیین پیشوا شمرده شده، موجب صحت آن است
نماد « عنخ » یکی از خرافات رایج 🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
آیا دین زرتشتی از زمره ادیان توحیدی است ⁉️🔺 به کانال فرقه های عجیب و جهان ماوراء بپیوندید 🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/3478585344Cfddd4eceb2
📸 تروریست از نگاه اتحادیه اروپا!! @Europe_313 مقاومت اسلامی و انقلابی اروپا
هدایت شده از 🌺یاران خراسانی🌺
🔴 درخواست تشکل‌های دانشجویی از عبدالحمید و فرار مولوی از پاسخگویی 🔹 جمعی از تشکل‌های دانشجویی استان سیستان و بلوچستان، با صدور بیانیه‌ای خواستار حضور عبدالحمید در جلسه پرسش و پاسخ با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی استان شدند. 🔹 پس از یک هفته، دفتر دانشجویی دارالعلوم به این نامه با فرافکنی پاسخ داد و هماهنگی این جلسه پرسش و پاسخ را در مسجد مکی فراهم نکرده است‌؟! فقط به باز بودن درب مسجد مکی به روی همه اشاره کرده است. 🔹 این نوع پاسخ دادن دفتر عبدالحمید، نشان از هراس وی از گفتگو با جوانان پرسشگر دارد! 🔹 او از سویی در خطبه‌های نماز جمعه مدعی است که باید به جوانان بها داده و با آنان سخن گفته شود و از سویی به دانشجویان همشهری خود این‌گونه بی‌مهری می‌کند و حاضر به تشکیل یک جلسه پرسش و پاسخ با آنان نیست! 🔹 امید است که عبدالحمید، برای روشن شدن صداقتش در انتقادات علیه نظام اسلامی، اجازه تشکیل این جلسه را بدهد و با بها دادن به نخبگان و جوانان، انتقادات علیه عملکرد خود را نیز پاسخ دهد.