حَدَّثَنِي أَبِي، نا وَكِيعٌ، بِحَدِيثِ إِسْرَائِيلَ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ، عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ خَلِيفَةَ، عَنْ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ قَالَ: «§إِذَا جَلَسَ الرَّبُّ عَزَّ وَجَلَّ عَلَى الْكُرْسِيِّ» فَاقْشَعَرَّ رَجُلٌ سَمَّاهُ أَبِي عِنْدَ وَكِيعٍ فَغَضِبَ وَكِيعٌ وَقَالَ: أَدْرَكْنَا الْأَعْمَشَ وَسُفْيَانَ يُحَدِّثُونَ بِهَذِهِ الْأَحَادِيثِ لَا يُنْكِرُونَهَا
نام کتاب : السنة نویسنده : عبد الله بن أحمد جلد : 1 صفحه : 302
الناشر: دار ابن القيم - الدمام
می گوید عمر بن حطاب گفت خداوند بر روی صندلی می نشیند. یک مردی این را تکذیب کرد و وکیع از بزرگان و ثبوت عمریه غضبناک شد و گفت اعمش و سفیان ثوری ان را نقل کردند و انکار نکردند{یعنی قبول کردند}
حکم عمر بن خطاب که قائل به نشستن و برخاستن و حد داشتن و صندلی داشتن خدا بوده، چیه؟
ذهبي در مورد سند حديث میگه:
قلت: وهذا الحديث صحيح عند جماعة من... فإن ذلك إسناد صحيح.
فإذا كان هؤلاء الأئمة: أبو إسحاق السبيعي، والثوري، والأعمش، وإسرائيل، وعبد الرحمن بن مهدي، وأبو أحمد الزبيري، ووكيع، وأحمد بن حنبل، وغيرهم ممن يطول ذكرهم وعددهم الذين هم سُرُج الهدى ومصابيح الدجى قد تلقوا هذا الحديث بالقبول وحدثوا به، ولم ينكروه، ولم يطعنوا في إسناده...
نام کتاب : العرش نویسنده : الذهبي، شمس الدين جلد : 2 صفحه : 155
الناشر: عمادة البحث العلمي بالجامعة الإسلامية، المدينة المنورة، المملكة العربية السعودية
یک زمانی یک بحث شرعی و فقهی است
مثل حکم نبيذ که ابوحنیفه گفت حلال
مالک بن انس گفت حرام.
خب این مشکلی نیست.اختلاف است بین مراجع ما هم بوده.
اما در بحث توحید دیگر جای مسالمه نیست که بگویید هر دو طرف نظر دادند به اختلاف خوردند.
یا عمر کافر میشود
یا قرطبی
ابن حجر عسقلانی هم در هدی الساري مخالف تجسیم و حد است.
اما کدام از این جماعت چه قرطبی چه ابن جوزی چه ابن حجر به مقام احمد بن حنبل میرسد؟
احمد هم هیچ. سخن کدامشان ارجح بر سخن عمر بن خطاب برای اهل سنت است؟
✅✅برسی سند روایت:
1_عبدالرحمن: عَبْدُ الرَّحْمَنِ بنُ مَهْدِيِّ بنِ حَسَّانِ بنِ عَبْدِ الرَّحْمَنِ العَنْبَرِيُّ ** (ع)
الإِمَامُ، النَّاقِدُ، المُجَوِّدُ، سَيِّدُ الحُفَّاظِ، وَكَانَ إِمَاماً، حُجَّةً، قُدوَةً فِي العِلْمِ وَالعَمَلِ.
قَالَ الخَلِيْلِيُّ: قَالَ الشَّافِعِيُّ: لاَ أَعْرِفُ لَهُ نَظِيْراً فِي هَذَا الشَّأْنِ.
قَالَ مُحَمَّدُ بنُ أَبِي بَكْرٍ المُقَدَّمِيُّ:......إِمَامٌ،ثَبْتٌ
راوی بخاری و مسلم است
نام کتاب : سير أعلام النبلاء - ط الرسالة نویسنده : الذهبي، شمس الدين جلد : 9 صفحه : 192
2_سفیان:ُفْيَانُ بنُ سَعِيْدِ بنِ مَسْرُوْقٍ الثَّوْرِيُّ
هُوَ شَيْخُ الإِسْلاَمِ، إِمَامُ الحُفَّاظِ، سَيِّدُ العُلَمَاءِ العَامِلِيْنَ فِي زَمَانِهِ، أَبُو عَبْدِ اللهِ الثَّوْرِيُّ، الكُوْفِيُّ،
راوی بخاری و مسلم است
نام کتاب : سير أعلام النبلاء - ط الرسالة نویسنده : الذهبي، شمس الدين جلد : 7 صفحه : 229
3_ابی اسحاق:أَبُو إِسْحَاقَ السَّبِيْعِيُّ عَمْرُو بنُ عَبْدِ اللهِ * (ع)
وَقِيْلَ: عَمْرُو بنُ عَبْدِ اللهِ بنِ عَلِيٍّ الهَمْدَانِيُّ، الكُوْفِيُّ، الحَافِظُ، شَيْخُ الكُوْفَةِ، وَعَالِمُهَا، وَمُحَدِّثُهَا
وَكَانَ -رَحِمَهُ اللهُ- مِنَ العُلَمَاءِ العَامِلِيْنَ، وَمِنْ جِلَّةِ التَّابِعِيْنَ
وَكَانَ طَلاَّبَةً لِلْعِلْمِ، كَبِيْرَ القَدْرِ.
وَهُوَ: ثِقَةٌ، حَجَّةٌ بِلاَ نِزَاعٍ.
راوی بخاری و مسلم.
نام کتاب : سير أعلام النبلاء - ط الرسالة نویسنده : الذهبي، شمس الدين جلد : 5 صفحه : 392
4_عبدالله بن خلیفه:عبد الله بن خليفة العنبری
وثقه ابن حبان:نام کتاب : الثقات نویسنده : ابن حبان جلد : 5 صفحه : 28
الناشر: دائرة المعارف العثمانية بحيدر آباد الدكن الهند
و قال سیوطی:عبد الله بن خليفة الهمداني كذا رأيته بخطي مثبتا فيهم ولا أعلم أين رأيته منهم وترجمته مشهورة وهو ثقة
مسئله توحید یک مسئله فرا مذهبی است شکرخدای تعالی که ما اهل بیت رو داریم و هرکدام از ائمه به فراخور توحید را معرفی نموده اند بحث توحید ظرافتهای بسیاری دارد امکان دارد فردی مقداری از حقیقت را درک کرده باشد و مقداری را هم نگرفته باشد نمونه اش در مناطره استاد یزدانی با حشمتی که روایت حضرت درمورد توحید و نفی صفات را برای حشمتی کامل جا ننداختند چون موضوع توحید یک موضوع فوق تخصصی است. برای اهل سنت بحث توحید داشتیم آخر کلاس میامدند شانه های من رو میبوسیدند قسم میخوردند که هرگز چنین چیزهایی نشنیده اند ولذت میبردند اما آیا از عمر دست میکشیدند؟ هرگز نهایت با یک اجتهد واخطا و.... سروتهش رو برای وجدانشون بهم میاوردند ولی اینکه شناخت صحیحی از توحید بدست بیارند وظیفه ما هم هست.
خدای وهابیت خسته می شود
خدای وهابیت در عرش خانه حقیقی دارد
خدای وهابیت سردرد می گیرد
خدای وهابیت قابل لمس است
خدای وهابیت ساق پا دارد
خدای وهابیت شامه دارد
خدای وهابیت وزن دارد
خدای وهابیت اذیت می شود
و...
﷽
⬇️ دانلود فايل هاي صوتي و تصويری مناظره با ماموستا حشمتی از وبسايت و آپارات
در موضوع: توحيد
🆔 @smyazdani
هدایت شده از ویتامین سیاسی
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شاهکار استاد قرائتی
وقتی عبدالحمید جوابی برای گفتن نداشت
🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
هدایت شده از ویتامین سیاسی
♦️ آخوندا رفتن خوی دارن آجرهای خونه ها رو می دزدن
🔹 اونایی هم که میگفتن تا آخوند کفن نشود این وطن وطن نشود، هنوز زیر پتو هستن.
🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
هدایت شده از ویتامین سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فقط مونده بود از تریبون نماز جمعه اسرائیل رو به رسمیت بشناسند که عبدالحمید این کارو انجام داد؛
علی برکت الله🙄
ببینید چطور این مردک نقاب از چهره برداشت! بدون شک او عامل و جیره خوار سعودی هاست و از فاسد و فاسقی همچون بن سلمان دستور میگیرد تا توطئه مشروعیت بخشیدن به اسرائیل و پروژه عادی سازی روابط کشورهای عربی با رژیم تروریستی صهیوتیستی را پیش ببرد.
🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
هدایت شده از ویتامین سیاسی
🔴 آزادی غربی
🔶 بارها گفته ایم آزادی در غرب به معنای آزادی انسان برای شکستن ارزش های انسانی است. که در واقع آزادی نیست، بلکه نوعی از اسارت وبردگی برای نفس است.
ودر مقابل حجاب و زندگی ارزشی،همان ازادی زن از نفس و دام های گمراه کننده شیطان است.
ما ادعا نداریم هرکس محجبه باشد دیگر خطا و گناه و لغزش ندارد اما یقینا از خیلی از آسیب های فردی و اجتماعی در امان خواهد بود.
🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi
هدایت شده از ویتامین سیاسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷
🎥همه چیز از این فیلم شروع شد😳🙂
❄️🌹❄️
🔻شاه سعودی لباسِ تنش را فرستاده برای اسماعیل زهی، اینجا نشان میدهد که اسماعیل زهی با خوشحالی لباسِ تنِ شاهِ سعودی را بالا میگیرد و دیگران هم هورا میکشند و ...
❌ و اینگونه بود که مولویِ داستان ما سعودی شد.! 🤨
❌ ایران را بوسید گذاشت کنار و به بزرگ شدن زیرِ دشداشه ی شاه سعودی افتخار کرد.🧐
🇮🇷 کانال ویتامین سیاسی 💯
🆔 https://eitaa.com/Vitaminsiyasi