eitaa logo
مجموعه تخصصی معرفان حقیقت
456 دنبال‌کننده
826 عکس
105 ویدیو
22 فایل
و انسان آفریده شد. آزاد و مختار، تا حدی که در اعتقادش حتی خدای خودش را هم قبول نکند. و اما حقیقت چیست؟ راه درست کدام است؟ ما معرفان حقیقت هستیم.🌹 آدمین کانال @montazeran_zohur_2
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🍃پس طبق این آیات قرآن خداوند متعال، به دلیل وعده‌هایی که به بندگانش داده است و خودش را وجودی معرفی می‌کند که، ممکن نیست از وعده‌ای که داده است تخلف کند ، وجود معاد را قطعی دانسته است.💯 🔺و اما مطلب آخری که خود خداوند متعال شخصا در قرآن به آن پرداخته است ، پاسخ به شبهات مخالفان معاد، به صورت رسا و آشکار می‌پردازد.✔️ و نکته‌ای که در این آیات قابل دقت و قابل توجه می‌باشد این است که، در تمام این آیات خداوند بر قدرت و علم بی‌نهایت خودش تاکید می‌ورزد👌، ➖چرا که عمده شبهاتی را که افراد ضعیف الایمان ( دارای ایمان ضعیف ) نسبت به معاد مطرح می‌کردند 🤨، همه ناشی از غفلت یا جهل🙄 آنان نسبت به قدرت مطلق و علم بی‌نهایت خداوند متعال بود ، زیرا زنده کردن مردگان، از محالات ذاتی نیست و امری نیست که، بگوییم برای خداوند انجامش غیر ممکن است ، پس اگر کسی آن را انکار کرده و یا بعید می‌شمارد، این انکار و بعید شمردن او از روی جهل به قدرت و علم بی‌نهایت خداوند متعال است .✅ 🔸در اینجا به بعضی از این آیاتی که، خداوند متعال در پاسخ به شبهات این مخالفینِ جاهل ، در رابطه با موضوع معاد فرموده را ، خدمتتان عرض می‌کنیم.⬅️ •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
. 💠آیه اول آنجا که خداوند متعال در سوره روم آیه ۲۷ می‌فرماید : 📖﴿وَهُوَ الَّذِي يَبْدَأُ الْخَلْقَ ثُمَّ يُعِيدُهُ وَهُوَ أَهْوَنُ عَلَيْهِ ۚ وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَىٰ فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ﴾ اوست كه مخلوقات را می‌آفریند سپس آنان را پس از مرگشان‌ باز می‌گرداند؛ و این كار برای او آسان‌تر است. و برترین وصف‌ها در آسمان‌ها و زمین ویژه اوست؛ و او توانای شكست‌ناپذیر و حكیم است. 📌همانطور که مستحضر هستید، خداوند در این آیه به منکرین معاد می‌فرماید:« آغاز یک کار و آغاز یک آفرینش از نظر عقل شما تا بازگرداندن آن سخت تر است🧐. چون با سنجش عقل شما انسان ها ، خَلْقِ اولیه بدون بودن و تصورات قبلی انجام می‌شود،(پس هنگامی که بخواهد دوباره برای مرتبه دوم آن را خلق کند ، یعنی همان حقیقت معاد ) کاری آسان‌تر خواهد بود» 😏✅ •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠آیه دوم در سوره یٰس آنجا که خداوند متعال در آیه ۷۸ و ۷۹ می‌فرماید : 📖﴿وَضَرَبَ لَنَا مَثَلًا وَنَسِيَ خَلْقَهُ ۖ قَالَ مَنْ يُحْيِي الْعِظَامَ وَهِيَ رَمِيمٌ﴾ (در حالی كه آفرینش نخستین خود را از یاد برده برای ما مثلی زد [و] گفت: چه كسی این استخوان‌ها را در حالی كه پوسیده‌اند زنده می‌كند؟) (۷۸) 📖﴿قُلْ يُحْيِيهَا الَّذِيٓ أَنْشَأَهَآ أَوَّلَ مَرَّةٍ ۖ وَهُوَ بِكُلِّ خَلْقٍ عَلِيمٌ﴾ (بگو: همان كسی كه نخستین بار آن را پدید آورد. زنده‌اش می‌كند، و او به هر چیزی داناست‌) (۷۹) 📌در اینجا بهتر است که شأن نزول این آیه همراه با مطالب و تفسیری که دارد را خدمتتان عرض می‌کنیم. •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
. 👳‍♂مرد عرب مشرکى که، استخوان پوسیده اى را با خود به خدمت پیامبر(صلى الله علیه وآله) آورده بود🙄; او فردى به نام ابى بن خلف، یا عاص بن وائل یا امیة بن خلف نام داشت و قطعه استخوانى🦴 را به دست گرفته بود و مى گفت: با این دلیل محکم به مخاصمه با محمّد(صلى الله علیه وآله)مى روم!و سخن او را درباره معاد باطل مى کنم!😏 🍃نزد پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمد و صدا زد: چه کسى مى تواند این استخوان را در حالى که پوسیده است از نو زنده کند⁉️ کدام عقل این ادّعا را باور مى نماید، و شاید در همین حال براى تأکید سخنان خود قسمتى از آن استخوان را نرم کرد و روى زمین ریخت. ( قالَ مَنْ یُحْیِى الْعِظامَ وَ هِىَ رَمِیْمٌ) . 📌به دنبال آن قرآن به پیامبر(صلى الله علیه وآله) (ضمن پنج آیه) دستور مى دهد که، پاسخ قاطعى از طرق مختلف به او و امثال او بدهد که، یکى از آنها همین مسأله آفرینش نخستین است که، قرآن آن را به صورت بسیار کوتاه و جالبى مطرح کرده، مى گوید: ( وَنَسِىَ خَلْقَهُ) : «و آفرینش خود را فراموش کرد!» 📌سپس به شرح آن پرداخته مى فرماید: «بگو: همان کسى آن را زنده مى کند😏 که نخستین بار آن را آفرید.»: ( قُلْ یُحْیِیهَا الَّذِی أَنشَأَهَا أَوَّلَ مَرَّة): و اگر تصوّر مى کنى🧐 استخوان هاى پوسیده سرانجام پراکنده مى شود و هر ذرّه اى در گوشه اى مى افتد، و یا اگر تصوّر مى کنى بازگرداندن تمام صفات نخستین به این ذرّات امکان ندارد چون کسى از آن آگاه نیست، اشتباه بزرگى است❌، چرا که او خالق همه چیز است و «و او نسبت به هر مخلوقى دانا است»: ( وَهُوَ بِکُلِّ خَلْق عَلِیمٌ): «اَنْشَأَها» از ماده «انشاء» به معناى ایجاد و تربیت است، و در این جا گویا اشاره به این حقیقت مى باشد که، آن خدایى که در آغاز او را از هیچ به وجود آورد، مسلّماً مى تواند بعد از خاک شدن زنده کند.👌 🛑در این که منظور از نسیان خلقت در این آیه چیست⁉️ 🔹دو احتمال وجود دارد: 🔺نخست این که انسان آفرینش خود را در آغاز از یک نطفه ناچیز و قطره آب بى ارزش به فراموشى سپرده، که در قدرت خداوند در مسأله احیاى مجدّد تردید مى کند.🤨 🔺دیگر این که: اشاره به آفرینش نوع آدم از خاک است. چگونه ممکن است در آغاز او را از خاک بیافریند و بار دیگر چنین امرى محال باشد، چرا که «حُکُمُ الاَْمْثالِ فیْما یَجُوْزُ وَ فیما لا یَجُوْزُ واحِدٌ»: «حکم اشیاى همانند، در ممکن بودن یا نبودن یکسان است.» ➖البتّه نسیان در این جا یا فراموشکارى واقعى و حقیقى است، یا همچون شخص فراموشکار است هرچند فراموش نکرده; چرا که بر طبق تشخیص و آگاهى خود عمل ننموده و در مقام انکار برآمده است 🖇 این دو تفسیر را آلوسى در روح المعانى، جلد 23، صفحه 50 آورده •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
با وجود آیات متعدد دیگر که هر کدام از جانب خداوند متعال نکته و صفتی بی‌نظیرِ پروردگار را بازگو کرده و پاسخ کوبنده‌ای به منکران معاد می‌دهد. (از جمله آیه ۳ سوره سبأ و آیه ۶ سوره حج و آیه ۳ و ۴ سوره ق) به نظر می‌رسد که مطالب کافی و وافی در رابطه با معاد و اثبات آن از طرف خداوند متعال گفته شده است. ان شاءالله و بتوفیق الله در جلسه آینده به عنوان آخرین مطلب بخش مقدمه معادشناسی می‌پردازیم به پدیده‌های مشابه معاد که خداوند متعال این پدیده‌ها را به عنوان مثال یا داستانی که در همین دنیا اتفاق افتاده و واقع شده است را برای اثبات معاد می‌فرماید. در اینجا پایان کلاس مفصل امشب را اعلام می‌کنیم جهت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (ارواحنا له الفدا) صلوات جلی ختم بفرمایید.🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸بـــــــــــســـــم الــــلّــــــــــه الــــرّحمن الــــرحیم🌸 نام های امیرالمومنین علیه السلام در قرآن 6⃣3⃣ هدايتگر به سوى حق: امام صادق «عليه السلام» مى فرمايد: 🌹امير مؤمنان على «عليه السلام» به حكمى حكم كرد و كسانى كه آن حضرت را از مقامش باز داشتند هدايت نشده و آن را نپذيرفتند، سلمان در اين مورد به على «عليه السلام» عرض كرد: چه چيزى باعث شد تا آنان را به حق ارشاد كنى؟! چرا رهايشان نكردى تا در طغيان خود غوطه ور شوند؟ على «عليه السلام» فرمود: من مى خواستم فقط حق را اظهار نمايم و به آنان برسانم تا اينكه حجّت و دليل بر آنها تأكيد شود، به راستى كه خداوند متعال در قرآن مى فرمايد: «أَفَمَنْ يَهْدي إلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لايَهِدّي إِلّا أَنْ يُهْدى فَما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُونَ» [۳] ؛ «آيا كسى كه به سوى حق راهنمايى مى كند براى پيروى شايسته تر است يا كسى كه خود هدايت نمى شود مگر هدايتش كنند؟ براى شما چه شده است؟ چگونه داورى مى كنيد؟ » [۴] ----------📜پاورقی: [۳]: سوره يونس، آيه ۳۵. [۴]: بحار الأنوار: ۳۰۰/۴۰ ضمن ح ۷۴. 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد •┈┈•❀🌸❀•┈┈• مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفاً ۱_نظرات خود را در رابطه با نحوه اجرای موضوعات موجود در کانال و ۲_آنچه در رابطه با این موضوعات ، مورد دلخواهتان می‌باشد را برای ادمین کانال ارسال نمایید.
خدایا به عشق تو پرده صبح را از پنجره احساسم که رو به بیکرانه‌های آسمان و دریای توست باز می‌کنم و آرامش را از تو طلب می‌کنم پس به یادت می‌گویم زندگی سلااااااام صبح یعنی یک سلام که بوی زندگی بده صبح یعنی امید برای شروع روزی زیبا صبح یعنی عشق به امام زمان و در انتظار فرجش زندگی کردن ⚘سلام دوستان عزیز⚘ روزتون پر از امید و شادی ✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد 🛑 مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و عرض ادب و احترام خدمت اعضای محترم کانال 🌹 ان شاءالله عزیزانی که مباحث امام شناسی را در روزهای دوشنبه دنبال می‌کنند بهتر است قبل از اینکه جلسه و کلاس امشب شروع شود مطالب هفته گذشته را یک دوره‌ای بنمایند💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 📌 ما در آغاز گفتار گفتيم: كه قصه امامت ابراهيم در اواخر عمر او و بعد از بشارت به اسحاق و اسماعيل بوده، ملائكه وقتى اين بشارت را آوردند كه، آمده بودند، قوم لوط را هلاك كنند😰، در سر راه خود سرى به ابراهيم (علیه السلام) زده‌اند و ابراهيم در آن موقع پيغمبرى بود، مرسل، پس معلوم ميشود، قبل از امامت داراى نبوت بوده، در نتيجه پس امامتش غير نبوتش بوده است. ➖الفاظى كه در قرآن شريف هست، در انظار مردم مبتذل و بى ارج شده، چون در اثر مرور زمان زياد بر زبانها جارى شده😕، خيال كرده‌اند كه معناى همه را ميدانند😏، و همين خيال باعث شده بر سر آنها ايستادگى و دقت نكنند.❌ 🔺يكى از آن الفاظ لفظ «امامت» است كه، گفتيم: مفسرين آن را همه جا و بطور مطلق به معناى نبوت و تقدم و مطاع بودن، معنا كرده‌اند، در حالى كه چنين نيست و اشكالش را فهميدید.✔️ 🔸(اینکه ثابت کردیم که، امامت حضرت ابراهیم «علیه السلام» در آخر عمر او و بعد از مقام نبوت به او داده شد. پس معنای امامت با معنای نبوت متفاوت است✔️) •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
. ✍بعضى ديگر از مفسرين آن را (یعنی معنای امامت را ) بمعناى خلافت و يا وصايت و يا رياست در امور دين و دنيا گرفته‌اند و هيچ يك از اينها نبوده، براى اينكه، معناى نبوت اينست كه، شخصى از جانب خدا اخبارى را تحمل كند و بگيرد. و معناى رسالت هم اينست كه بار تبليغ آن گرفته‌ها را تحمل كند 👌( و خسته نشود و سرباز نزند و یا در بیان و تبلیغ کلام و وحی و دستورات خدا کوتاهی نکند )🚫 🔺( در اینجا دلیل رد شدن معانی، که بعضاً برای کلمه امامت در نظر گرفته‌اند؛ را تک تک مورد بررسی قرار می‌دهیم ) 🔸اول : تقدم و مطاع بودن. •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
. 📌باید عرض کنیم که، تقدم و مطاع بودن نميتواند، معناى امامت باشد. 🤔 چون مطاع بودن شخص به اين معنا است كه، اوامر و نظريه‌ها و دستورات او را اطاعت كنند، ( حقیقتاً این معنا را نمی‌شود، برای امام در نظر گرفت چون همانطور که همه می‌دانیم، این معنا در نبوت و رسالت هم یافت می‌شود و ما ثابت کردیم که، مقام امامت از مقام نبوت و رسالت بالاتر است، پس امامت باید معنای بالاتری از معنای نبوت و رسالت داشته باشد💯) ➖و مطاع بودن از لوازم نبوت و رسالت است و اگر از گفتن کلمه، امام این معنا اراده بشود، قبیح است😒 و بی‌هدف، چرا⁉️ 🔰چون که، این معنا در رسالت و نبوت حضرت ابراهیم« علیه السلام» هم یافت می‌شد💁‍♂ دیگر نیازی نبود که خداوند متعال به حضرت ابراهیم «علیه السلام» بعد از پشت سر گذاشتن، تمام امتحانات پروردگار برای بار دوم، این معنا را بفرماید. 🤔 ➖پس باید این امامت معنایی را داشته باشد که، بالاتر از معنای نبوت و رسالت حضرت ابراهیم «علیه السلام» بوده است. ✅ •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
🔸معنای دوم و سوم : اما خلافت و همچنين وصايت معنايى نظير نيابت دارد. (یعنی به معنای نماینده خدا) و معنای نيابت چه تناسبى با معنای با عظمت امامت‌ که با آن همه سختی به دست می‌آید،ميتواند داشته باشد⁉️ 🔸معنای چهارم : اما اینکه بخواهیم امامت را به معنای رياست، در امور دين و دنيا معنا کنیم ، آن هم ، همان معناى مطاع بودن را دارد. چون رياست بمعناى اين است كه : شخصى در اجتماع مصدر حكم و دستور باشد.✔️ •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
. 📌و با اين حال ديگر چه معنا دارد كه، به پيغمبرى كه واجب الاطاعه و رئيس است، بگويند: (انى جاعلك للناس نبيا، من مى‌خواهم تو را پيغمبر كنم و يا مطاع مردم سازم، تا آنچه را كه با نبوت خود ابلاغ مى‌كنى اطاعت كنند، و يا مى‌خواهم تو را رئيس مردم كنم، تا در امر دين امر و نهى كنى، و يا مى‌خواهم، تو را وصى يا خليفه در زمين كنم، تا در ميان مردم در مرافعاتشان بحكم خدا حكم كنى⁉️ 🔰چون گفتیم که، تمام این موضوعات از لوازم پیامبری است. و با هر پیامبری این معانی همراه می‌باشد.✔️ 🔺پس امامت بمعناى هيچ يك از اين كلمات نيست❌ •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌
. 📌و اینطور هم نیست كه : همه آن كلمات براى خود معنايى داشته باشند، ولى فقط لفظ امامت ، معنايى نداشته و صرفا عنايتى لفظى و تفننى( یعنی فقط از نظر طریق گفتن با کلمات دیگر فرق کند و کلمه امام از طرف خدا فقط برای سرگرمی گفته شود ) در عبارت باشد. 🔰چون صحيح نيست❌ به پيغمبرى كه از لوازم نبوتش مطاع بودن( پیرو او بودن ) است، گفته شود: ➖من تو را بعد از آنكه سالها مطاع مردم بودی ، مطاع مردم خواهم كرد، و يا هر عبارت ديگرى كه اين معنا را برساند، هر چند كه عنايت لفظى در كار باشد.✔️ 🔺 یعنی خداوند بخواهد، با لفظ دیگر با پیامبرش صحبت کند، باز هم مشکل و محذوریت ما حل نمیشود، چون در مطالب قبل گفتیم که : این مقام بعد از پشت سر گذاشتن، آن امتحانات صعب و دشوار الهی به ایشان داده شد و در رابطه با آن مقام ، حضرت ابراهیم با خدا گفتگو کرد و ... •┈┈••✾❀∞🌸∞❀✾••┈┈• 🛑 انتشار شرعاً فقط با ذکر منبع جایز می باشد مجموعه تخصصی معرفان حقیقت را دنبال کنید👇 https://eitaa.com/moarfan_hagheghat •┈┈•❀🌸❀•┈┈•‌‌ ‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‎‌‎‌‌