eitaa logo
موسسه فرهنگی تبلیغی بشری
519 دنبال‌کننده
6.1هزار عکس
1.8هزار ویدیو
186 فایل
ارتباط با ادمین @admin_boshra1
مشاهده در ایتا
دانلود
🕋 وحدت و ارتباط با آحاد مسلمان، یک عنصر اساسی در حج است 🔹 رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: یک عنصر اساسی حج، مسئله‌ی وحدت است، مسئله‌ی یکپارچگی است، مسئله‌ی یکی دیدن است، مسئله‌ی ارتباط با آحاد مسلمان است. اراده‌ی الهی، اراده‌ی تشریعی الهی بر این قرار گرفته است که آحاد مسلمانها به هم نزدیک بشوند، همدیگر را بشناسند، با هم همفکری کنند، با هم تصمیم بگیرند، خلأ بزرگ امروز ما این است با هم تصمیم بگیرند. یکجا جمع بشوند که این جمع شدن، یک خروجی مطلوبی برای عالم اسلام داشته باشد، ‌بلکه برای بشریت داشته باشد. ما دنبال این هستیم. البته مقدمه‌اش تفاهم است؛ از ملیتها عبور کردن، از تفرّقهای مذهبی و فرقه‌ای عبور کردن. ۱۴۰۳/۲/۱۷ ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
🕋 حضرت ابراهیم در مقابل دشمنِ ستیزه‌گر، محکم می‌ایستاد و اظهار برائت می‌کرد 🔹 رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: حضرت ابراهیمِ رحیم و رئوف و ودود که برای قوم لوط شفاعت میکند، برای عاصی‌ها طلب مغفرت میکند، برای کفاری که ستیزه‌گری ندارند معتقد است که به آنها باید نیکی کرد، همین ابراهیم در یک جا هم این‌جور محکم می‌ایستد و اظهار برائت میکند: «إِنَّا بُرَآءُ مِنكُمْ» ما برائت داریم از شما «وَبَدَا بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةُ وَالْبَغْضَاءُ» بین ما و شما دشمنی، دشمنی آشکاری است، ما صریحاً با شما دشمنیم و دشمنی میکنیم. اینها کی‌اند؟ آن کسانی‌اند که ستیزه‌گری میکنند دیگر. 🔹 «إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ» آن کسانی که شما را به قتل میرسانند، با شما میجنگند، شما را از خانه و دیارتان بیرون میکنند یا کمک میکنند به کسانی که شما را از خانه و دیار بیرون کردند، با اینها حق ندارید ارتباط برقرار کنید، دوستانه، دست دوستی به اینها بدهید. حق ندارید. یعنی بینتان دشمنی باید باشد. 🔹 خب امروز کیست در دنیا که با مسلمانها دشمنی میکند، ستیزه‌گری میکند، آنها را میکشد؟ زنشان را، مردشان را، فرزندشان را، آنها را از خانه و دیارشان بیرون میکند. آن کیست؟ دشمن صهیونیست در قرآن روشن‌تر از این توصیف بشود؟ فقط هم دشمن صهیونیست نیست. «وَظَاهَرُوا عَلَىٰ إِخْرَاجِكُمْ» کسانی که کمک میکنند به او. کی کمک میکند؟ اگر کمک آمریکا نبود، رژیم صهیونیستی قدرت داشت، جرأت داشت که این جور وحشیانه با مردم مسلمان، با زن و مرد، با کودک در آن محیط محدود این جور رفتار بکند؟ نمیشود با این دشمن با روی خوش برخورد کرد. نمیشود با آنها باملایمت رفتار کرد، چه آنی که مباشر قتل است، چه آنی که معاون قتل است، پشتیبان قتل است، چه آنی که خانه را ویران میکند، چه آنی که از ویران‌کننده‌ی خانه پشتیبانی میکند. «وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ» آیه‌ی قرآن است. 🔹 اگر با اینها دست دوستی داد کسی، این ستمگر است، ظالم است. «أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمِينَ» این است. نص قرآن، آیات قرآن اینهاست. پس برائت امسال از همیشه بارزتر است. حج امسال حج برائت است. ۱۴۰۳/۲/۱۷ ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
🕋 اعمال حج سر تا پا متضمن ذکر و یاد خداست 🔹 رهبر انقلاب در دیدار کارگزاران حج: در حج ذکر یک عنصر بسیار مهم است. از اول تا آخر حج شما نگاه کنید از احرام و مقدمات احرام تا انجام عمره، بعد احرام حج، بعد وقوف و بقیه‌ی اعمال حج، سر تا پا متضمن ذکر و یاد خداست. 🔹 این ذکر منشأ زندگی است مهمش این است وقتی ما یاد خدا در دلمان بود و خشیت الهی بر اثر یاد خدا در دل ما سایه افکند این در حرکت زندگی ما، در اراده‌ی ما، در عزم ما، در تصمیم‌گیری‌های بزرگ ما اثر خواهد گذاشت ملتی که احتیاج دارد به کارهای اساسی و بزرگ آحادش باید با ذکر خدا مأنوس باشد. 🔹 اگر ما متذکر باشیم، «وَٱذۡكُرُواْ ٱللَّهَ كَثِيرٗا لَّعَلَّكُمۡ تُفۡلِحُونَ‏» دنبال ذکر فلاح است فلاح فقط رستگاری معنوی و روحی نیست. فلاح یعنی؛ موفقیت، یعنی نجاح، یعنی در همه‌ی کار، در همه‌ی کارها به هدف و مقصد دست یافتن اینها ناشی از ذکر است. ۱۴۰۳/۲/۱۷ ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
۱۴۰۳۰۳۱۴_نمودار_درختی_سخنرانی_رهبر_انقلاب_در_مراسم_سی_و_پنجمین_سالگرد.pdf
1.66M
📈 | نمودار درختی بیانات در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (رحمه‌الله). ۱۴۰۳/۳/۱۴ ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 ۲۰/۹ 🌺 مُعْلِمُکُمْ: أَنَّ مَنْ کُنْتُ مَوْلاهُ فَهذا عَلِي مَوْلاهُ، وَ هُوَ عَلِي بْنُ أَبي طالِبٍ أَخي وَ وَصِيّي، وَ مُوالاتُهُ مِنَ الله عَزَّوَجَلَّ أَنْزَلَها عَلَي. به شما اعلام می‌کنم: هر آنکه من مولا و صاحب‌اختیار اويم، از این‌پس علی مولا و صاحب‌اختیار اوست. او علی، فرزند ابی‌طالب، برادر و وصی من است؛ سرپرستی و ولايتش حکمی از سوی خداست که بر من فرستاده شده است. I inform you that: Whomever I am his Master, this Ali is his Master. He is Ali Ibn Abi Talib, my Brother and the Executor of my will; Whose appointment as your Guardian and Leader has been sent down to me from Allah, the Mighty and the Majestic. ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
🔷اعتقاد به نبوت، از اعتقاد به توحید سخت‌تر است 🔹ظاهراً اعتراف و اعتقاد به نبوت یک پیامبر سخت‌تر از اعتقاد به خدا و توحید است. بنابر فرمودۀ قرآن، کفار و مشرکین نوعاً با خودِ پیامبران مخالفت داشتند نه با محتوای پیام آن‌ها. علت مخالفت با پیامبران همان خمیرمایۀ ولایت ستیزی‌هاست که در تمام طول تاریخ بوده است. در زمان ما هم این ولایت ستیزی‌ها از بین نرفته است. ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه دین اسلام هم دستور لااکراه فی الدین داده است و هم دستور اعدام مرتد را؟! ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
🔶محبوبیت برای قدرت یافتن امام کافی نیست/ ظرفیت، لیاقت، و درک مردم زمینۀ لازم برای قدرت یافتن ولیّ خدا است 🔸دین یک ساز و کاری دارد که به ولیّ خدا قدرت می‌دهد البته اجرای این ساز و کار یک‌مقدار سخت است و الا ائمۀ هدی(ع) به‌سهولت قدرت پیدا می‌کردند. زمینۀ این ساز و کار هم پذیرش، لیاقت و فهم و درک مردم است. امام رضا(ع) خیلی به قدرت نزدیک شد و خیلی نزد مردم محبوبیت داشت؛ به حدی که مشهور شده بود که دشمنان امام رضا(ع) به مأمون می‌گفتند: «تو کسی را آورده‌ای ولیعهد کرده‌ای که مردم او را می‌پرستند!»( فَلَمَّا نَظَرَ إِلَى الرِّضَا ع بِجَنْبِ الْمَأْمُونِ فَقَالَ یَا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ هَذَا الَّذِی بِجَنْبِکَ وَ اللَّهِ صَنَمٌ یُعْبَدُ مِنْ دُونِ اللَّهِ؛ عیون اخبار الرضا(ع)/2/161) خُب چرا امام رضا(ع) قدرت را از دست مأمون نگرفت؟ این سؤالی است که یک نفر-عملاً- به آن جواب داده است: کسی بود به نام «هشام» که نمایندۀ خاص امام رضا(ع) در مدینه بود. ایشان آدم ادیب، عالمی بود و مشهور بود به اینکه بسیار انسان عاقلی است. او تمام محبوبیت و ابهت امام رضا(ع) را شاهد بوده و در آن فضا پرورش پیدا کرده و تربیت شده است. امام رضا(ع) ایشان را در مدینه جانشین خودش گذاشت و به مرو آمد. بعد از مدت کوتاهی معلوم شد که این آقا توسط آدم‌های مأمون خریده شده است. یعنی او خودش را فروخته بود و اطلاعات دستگاه امام رضا(ع) را به افراد مأمون می‌داد. شاید این اتفاق ناگوار، به‌سادگی برای دیگر امامان ما پیش نیامده بود. وقتی اطلاعات امام رضا(ع) توسط آن شخص، به مأمون رسید، تازه مأمون فهمید که امام(ع) عجب نفوذی در جامعه دارد! ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
🔷امام رضا(ع) صرفاً با داشتن «محبوبیت» حاضر نبود قدرت را به‌دست بگیرد 🔹یکی از دلایل حصر امام رضا(ع) توسط مأمون این بود که به‌خاطر موقعیتی که امام(ع) در اثر محبوبیتش پیدا کرده بود، مأمون ترسیده بود که در آن شرایط، حکومت خود را از دست بدهد، در حالی که مأمون اشتباه کرده بود، چون امام رضا(ع) صرفاً با داشتن محبوبیت حاضر نبود قدرت را به‌دست بگیرد. همان‌طوری که امیرالمؤمنین(ع) حاضر نبود صرفاً به‌خاطر محبوبیتی که داشت، قدرت را به‌دست بگیرد، لذا مردم آن‌قدر اصرار می‌کردند و علی(ع) قبول نمی‌کرد. (دَعُونِی وَ الْتَمِسُوا غَیْرِی...وَ اعْلَمُوا أَنِّی إِنْ أَجَبْتُکُمْ رَکِبْتُ بِکُمْ مَا أَعْلَمُ وَ لَمْ أُصْغِ إِلَى قَوْلِ الْقَائِلِ وَ عَتْبِ الْعَاتِبِ وَ إِنْ تَرَکْتُمُونِی فَأَنَا کَأَحَدِکُمْ وَ لَعَلِّی أَسْمَعُکُمْ وَ أَطْوَعُکُمْ لِمَنْ وَلَّیْتُمُوهُ أَمْرَکُمْ وَ أَنَا لَکُمْ وَزِیراً خَیْرٌ لَکُمْ مِنِّی أَمِیراً-و نیز خطاب به مردم فرمودند: لَا حَاجَةَ لِی فِی أَمْرِکُمْ فَمَنِ اخْتَرْتُمْ رَضِیتُ بِهِ؛ الکامل فی التاریخ/ 3/190) چرا امام رضا(ع) علی‌رغم آن‌همه محبوبیت حاضر نشد قدرت را به‌دست بگیرد؟ یک دلیلش این بود: مأمون به‌خاطر آن کلام مشهور سلسله ‌الذهب(...لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ حِصْنِی فَمَنْ‏ دَخَلَ‏ حِصْنِی‏ أَمِنَ‏ مِنْ عَذَابِی... بِشُرُوطِهَا وَ أَنَا مِنْ شُرُوطِهَا؛ عیون اخبار الرضا(ع)/2/135) شایعه کرد که امام رضا(ع) ادعای «الوهیت» کرده است و گویا مردم هم این شایعه را پذیرفته بودند؛ چرا که «ابو الصلت هروی» خدمت امام رضا(ع) آمد و پرسید: «مردم از شما چه می‌گویند؟ حضرت فرمود: مردم چه گفته‌اند؟ گفت: مردم می‌گویند که شما ادعا کرده‌اید که مردم بندگان شما هستند! ؛ فَقُلْتُ یَا ابْنَ رَسُولِ اللَّهِ مَا شَیْ‏ءٌ یَحْکِیهِ عَنْکُمُ النَّاسُ؟ قَالَ وَ مَا هُوَ قُلْتُ یَقُولُونَ إِنَّکُمْ تَدَّعُونَ أَنَّ النَّاسَ لَکُمْ عَبِیدٌ»(عیون اخبار الرضا(ع)/2/184) ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
🔷روی محبوبیت داشتن بین مردم نمی‌شود حساب کرد؛ باید به ظرفیت مردم نگاه کرد 🔹شما نگاه کنید که امام رضا(ع) در حدیث سلسله‌الذهب دقیقاً چه فرموده بودند و بعد چه شایعه‌ای دربارۀ این سخن حضرت در بین مردم منتشر شد؟ پس ببینید که روی محبوبیت داشتن بین مردم نمی‌شود حساب کرد، بلکه باید ظرفیت‌ها را نگاه کرد. وقتی حضرت می‌فرماید: شرط پذیرش «لااله الا الله» ولایت است، شایعه کردند که حضرت فرموده است «همۀ مردم بندگان من هستند!» و این شایعه هم بین مردم، گرفت. حضرت در ادامۀ کلام فوق فرمود: «خدایا! تو شاهد هستی که من قطعاً چنین سخنی نگفته‌ام و هیچ کدام از آباء من هم چنین سخنی را نگفته‌اند، و خدایا تو شاهد هستی که این ظلم‌ها از جانب این امّت به ما می‌رسد؛ فَقَالَ اللَّهُمَّ فاطِرَ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ عالِمَ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ أَنْتَ شَاهِدٌ بِأَنِّی لَمْ أَقُلْ ذَلِکَ قَطُّ وَ لَا سَمِعْتُ أَحَداً مِنْ آبَائِی ع قَالَهُ قَطُّ وَ أَنْتَ الْعَالِمُ بِمَا لَنَا مِنَ الْمَظَالِمِ عِنْدَ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ أَنَّ هَذِهِ مِنْهَا»(همان) سپس حضرت به هروی رو کردند و فرمودند: «اگر مردم بندگان ما هستند چرا ما در موضوع امامت از مردم بیعت می‌گیریم؟! ؛ إِذَا کَانَ النَّاسُ کُلُّهُمْ عَبِیدَنَا عَلَى مَا حَکَوْهُ عَنَّا فَمِمَّنْ نَبِیعُهُمْ»(همان) اگر ما در موضوع امامت مردم را عبد خود می‌دانیم پس چرا باید از مردم بیعت بگیریم؟!(چون از کسی که حُرّ نیست که بیعت نمی‌گیرند) حضرت به او فرمود: «آیا تو منکر ولایت هستی همان‌طور که مردم منکر هستند؟ ؛ ثُمَّ قَالَ یَا عَبْدَ السَّلَامِ أَ مُنْکِرٌ أَنْتَ لِمَا أَوْجَبَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لَنَا مِنَ الْوَلَایَةِ کَمَا یُنْکِرُهُ غَیْرُکَ؟» او گفت: «نه! من به خدا پناه می‌برم، من به ولایت شما اقرار دارم؛ قُلْتُ مَعَاذَ اللَّهِ بَلْ أَنَا مُقِرٌّ بِوَلَایَتِکُم‏»(همان) امام رضا(ع) با وجود آن‌همه پایگاه اجتماعی و محبوبیتی که داشتند، اما به‌دلیل بی‌ظرفیتی مردم و فتنۀ طواغیت، بعد از آن سخنرانی کوتاه(حدیث سلسله الذهب) چه تهمت‌هایی به ایشان زدند! این نشان می‌دهد که ظرفیت شنیدن سخن حق وجود نداشت. یعنی سخن حقّ را به‌صورت افراطی ترجمه می‌کنند و آن‌را موجب تهمت قرار می‌دهند. ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹 🔷برگزاری کلاس مخاطب شناسی 🔹دوره دوم توانمندسازی مبلغات هدی 🔹استاد: سرکار خانم سیدرضایی 🔹در این جلسه بیان شد: دوره سالمندی، پیری و کهنسالی دلالت بر آخرین دوره زندگی دارد. به طور قراردادی سنین بعد از ۶۵ سالگی و برخی ۶۰ سالگی را پیری تعریف کردند. باید توجه داشت که دوران پیری دوران مشکلات است. «... وَمِنْكُمْ مَنْ يُرَدُّ إِلَىٰ أَرْذَلِ الْعُمُرِ لِكَيْلَا يَعْلَمَ مِنْ بَعْدِ عِلْمٍ شَيْئًا ...؛ بعضى از شما مى‌ميرند و بعضى به سالخوردگى برده مى‌شوند تا آنگاه كه هر چه آموخته‌اند فراموش كنند.» (سوره حج، آیه ۵) 🔹ویژگی های دوران پیری: 🔺سستی و ضعف شدید 🔺برقراری دوستی های جدید 🔺حسرت گذشته را خوردند 🔺محیا شدن برای رفتن از دنیا 🔺تجربه بالا 🔺مطرح شدن به عنوان ریش سفید فامیل و ... ┈••✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾••┈┈ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
◾️برائت از مشرکین و کشتار حجاج ▪️روز جمعه، ششم ذیحجه سال ۱۴۰۷ هجری قمری یاد آور کشتار کبوتران خونین بالی است که به جرم برائت از مشرکان زمانه و بیزاری از شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب، در سرزمین وحی به زمین افتادند. در این روز عوامل استکبار صفحه‌ای سیاه را در تاریخ ثبت کردند. هنگامی که بیش از ۱۵۰ هزار زائر در خیابان های مکه برای شرکت در مراسم برائت از مشرکین حرکت می‌کردند، مامورین مخفی و علنی دولت سعودی با آمادگی قبلی در حالیکه مجهز به انواع اسلحه سرد و گرم، باتون و گاز اشک آور و خفه کننده بودند، با مسدود نمودن محور اصلی حرکت جمعیت، به سرکوبی و کشتار و ضرب و شتم تظاهر کنندگان پرداختند. همچنین قطعات بزرگ سنگ، بطری و تکه‌های سیمانی از ساختمانهای مرتفع اطراف بر سر و شانه و پشت مردم بیگناه فرود می‌آمد و آنها را به زمین می‌انداخت. نیروهای امنیتی سعودی با چماق و چوبدستی وارد صفوف راهپیمایان شده و با خشونت تمام شروع به ضرب و شتم افراد می‌نمودند و چنان با شرارت این کار را انجام می‌دادند که گویی خشم و کینه در سینه تلنبار شده شان را حال فرو می‌نشانند. سعودی‌ها به این هم اکتفا نمی‌کردند و حجاجی را که از مهلکه گریخته بودند، جستجو کرده و به ضرب و شتم آنها می‌پرداختند و حتی به آمبولانس‌هایی که برای نقل و انتقال زخمی‌ها و کشته‌ها می‌آمدند، حمله ور می‌شدند. آنها در نهایت مظلومیت به اتهام اینکه تکبیر گویان، برائت از مشرکین را اعلام می‌کردند، به خاک و خون کشیده شدند و مهمتر از این، حرمت حرم امن الهی در روز جمعه در ایام مبارک حج و در ماه حرام شکسته شد. •✾•❀💠🍃🌸🍃💠❀•✾• 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🥀شهادت امام محمد باقر علیه السلام تسلیت باد ▪️سوره ای که بدونِ بسم الله در کتابِ خداست، یک سِلک است ▪️سورۀ توبه را مرورکنید محتوایش برائت از شرک است ▪️اصلِ اعلامِ این برائت ها ابتکار من است در مکه ▪️دهۀ روضه در منا خواندن... دهۀ سوگِ ماه ذیحجه ▪️در وصایای خود نوشتم من در منا روضه ای بپا سازند ▪️این وصیت بهانه ای شد تا همه جا یادِ کربلا سازند ▪️روضۀ من، به روضه خوانان گو روضۀ زهرِ کینه تنها نیست ▪️حقِّ ما را ادا کند آنکه فارغ از اصلِ روضۀ ما نیست ▪️روضه های من از زبان من است دردهایی ز نونهالی خود ▪️بازگو می کنم برای شما خاطراتی ز خردسالی خود ▪️یادم آید ز روزهای خوشم بارقیه که همزبان بودیم ▪️پدرم، جدّم، عمه ام، عمویم در مدینه کنارشان بودیم ▪️از مدینه که راه افتادیم کودکی چار ساله بودم من ▪️از همان نیمه شب، کنار حرم شاهدِ سوزِناله بودم من ▪️از وداعِ حسین فهمیدم روزگاری غریب در پیش است ▪️عمه را دیدم و شنیدم گفت: غربت از انتظارِ ما بیش است ▪️سفرِ حج نصیب شد، اما گوئیا مکه جای ماندن نیست ▪️حرفِ بیعت چو با یزید آمد شد عیان، چاره غیرِ رفتن نیست ▪️گفت سالارِقافله، یاران! حجِّ ما نیمه کاره می ماند ▪️می رود جانِ ما به نزد رسول جسمِ ما پاره پاره می ماند ▪️کربلا حجِّ ما شود کامل جسمِ ما پاره پاره می ماند ▪️کربلا حجِّ ما شود کامل مسلخِ ما، منای ما آنجاست ▪️آمد آنروز که خودم دیدم خواستگاهِ خدای ما آنجاست ▪️جدِّ ما را حرامیانِ لعین سر بریدند پیش چشمِ همه ▪️پدرِ دست بستۀ من را می کشیدند پیش چشمِ همه ▪️همه مردانِ ما شهید شدند همه زنهای ما اسیر شدند ▪️کربلا،صبح تا غروب از داغ کودکانِ یتیم، پیر شدند ▪️آه بعد از غروب عاشورا هیجده سر به نیزه بالا رفت ▪️عمه با خیلِ بانوانِ حرم به اسارت میان اعدارفت ▪️سیلی و تازیانه جای خودش دست و پای امام را بستند ▪️کوفیان با ربودنِ معجر حرمت اهلبیت بشکستند ▪️تا چهل منزل این بلا بود و تا چهل منزل اشکها جاری ▪️گاه زندان وگوشۀ ویران گاه بازار و عصمت آزاری ▪️بدتر از هر مصیبت و داغی مجلس شام بود و بزمِ شراب ▪️گفت بابای من خداوندا اهلبیت حسین را دریاب ▪️طفلِ شیرین زبان، چه غوغا کرد خاک، آباد و کاخ، ویران شد ▪️در کنار سرِ پدر جان داد جاودان در تمامِ دوران شد ▪️نهضتِ کربلا بجا ماند و تا قیامت مسیر، خواهد ماند ▪️رایتِ سرخِ عمّی العباس پاسدار غدیر خواهد ماند شاعر:محمود ژولیده ▪️▫️▪️▫️▪️ 📡https://eitaa.com/moasesa_boshra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا