eitaa logo
معاونت تهذیب و فرهنگی حوزه علمیه انصار المهدی(عجل الله فرجه)
46 دنبال‌کننده
324 عکس
122 ویدیو
5 فایل
معاونت تهذیب و فرهنگی حوزه علمیه انصار المهدی(عجل تعالی الله فرجه) جنت آباد ارسال اخبار مرتبط برای نشر در کانال و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و نظرات اصلاحی: 🆔 @alirezaazad •°•°•°•°•°•°•°
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 امام صادق علیه السلام: ✍️ مَن لا يَعرِفُ لِأحَدٍ الفَضلَ فهُوَ المُعجَبُ بِرَأيِهِ؛ 🔴 كسى كه براى ديگران هیچ فضیلتی قائل نیست، شیفته نظر خویش است. 📚 بحارالانوار، جلد ۶۹، صفحه ۳۱۶ @moavenatTahzib
چرا شرکت در انتخابات به معنای رای به نظام اسلامی است؟ واقعیت در حوزه مسائل سیاسی آن است که مشارکت مردم در هر انتخاباتی به نوعی پذیرش چارچوب نظام سیاسی و اعتماد به آن است. به واقع اگر ملت به نظام سیاسی، قوانین و انتخابات آن اعتماد نداشته باشد، حاضر نخواهد شد در آن چارچوب بازی کند، پای صندوق‌های رأی بیاید، نامزدی را از میان نامزدهای احراز صلاحیت شده برگزیند و به وی رأی دهد. به همین سبب است که ضد انقلاب در طول چهار دهه اخیر همواره تلاش کرده است توده‌ها را متقاعد کند به دلیل وجود برخی نابسامانی‌ها، مشروعیت نظام را نشانه بروند و با حضور نداشتن در پای صندوق‌های رأی، به نوعی رأی منفی خود را به نظام سیاسی کشور اعلام کنند. سیاست سوخته‌ای که تاکنون در هیچ انتخاباتی نتیجه نداده است. اتفاقاً، گذشت زمان در طول دو دهه اخیر از روندی برعکس حکایت دارد، به نحوی که در ادوار انتخابات شاهد رشد فزاینده جمعیت شرکت‌کننده هستیم. این نشان می‌دهد نسل سوم انقلاب به خوبی دانسته است وجود برخی ضعف‌ها و ناکارآمدی‌ها از طریق قهر با صندوق‌ها و بازی در پازل دشمن حل نمی‌شود، بلکه اتفاقاً با اعتماد به نظام سیاسی و حضور و مشارکت در صحنه انتخابات، ضمن تأیید جمهوری اسلامی می‌تواند بر ضعف‌ها غلبه کند و نامزدهای مطلوب خود را به قدرت رساند تا چاره‌ساز مشکلات و تأمین‌کننده مطالبات باشند. رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی می‌فرمایند: «هر رأیی كه شما به یكی از این نامزدهای محترم بدهید، رأی به جمهوری اسلامی داده‌اید. رأی به هر نامزدی، رأی به جمهوری اسلامی است؛ رأی اعتماد به نظام و سازوكار انتخابات است»(14/3/1392) 1400
جرعه ای از مناجات شعبانیه 10.mp3
779K
🔊 بشنوید | مثل بچه‌ها لج کنید 🔸جرعه‌ای از مناجات شعبانیه10🔸 «تَعْلَمُ مَا فِی نَفْسِی وَ تَخْبُرُ حَاجَتِی وَ تَعْرِفُ ضَمِیرِی» یعنی چی؟ یعنی هر درخواستی می‌خواهم بکنم، خدا می‌داند. پس چرا ذره ذره درخواست کنم؟ این چیزهایی که از من می‌ستانند، خیلی بی ارزش است که از او بخواهم. حالا که می‌خواهی طلب کنی، یک چیز حسابی بخواه. بگو «خدایا! خودت را می‌خواهم». این خواسته‌های ما چیست؟ در دعا می‌گوید، این‌ها برای تو حل شده است، من اینها را نمی‌خواهم؛ من دلم هوای خودت را کرده و خودت را می‌خواهم. به بچه‌ها دقت کنید؛ وقتی بچه‌ها را می‌گذارند پهلوی کس دیگر، درحالیکه پدر و مادرش نیست، بهانه پدر و مادر را می‌گیرد، هر چه می‌آوری برایش تا بازی‌اش بدهی و سرگرمش کنی، لج می‌کند که من مادرم را می‌خواهم! وقتی انسان اینها را می‌بیند، خب یک آدمی هم بگوید من خدایم را می‌خواهم! آن وقت اگر همۀ دنیا را به او بدهند، نمی‌گیرد. جهت شنیدن صوت کامل جلسۀ دهم شرح مناجات شعبانیه روی لینک کلیک نمایید. جلسه دهم @haerishirazi
ولادت حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه بر همه جهانیان مبارک باد از کران تا بیکران ها،جلوه ی مطلق رسید وارث شیر دلیر خیبر و خندق رسید فاتح دل های عاشق صاحب بیرق رسید شرح آیات خدا مصداق جاءالحق رسید شوره زار دیده ی ما لایق باران شده بیشتر یاد توام چون نیمه ی شعبان شده! گرمی خورشید دل ها ماه مجلس آمده تکیه گاه عاشق ناچیز مفلِس آمده هر دل غمدیده ای را یار و مونس آمده یاس زهرا بر سر دستان نرجس آمده هر چه غم از عالم و آدم فراری می شود نام او را می برم دنیا بهاری می شود می برد دل های ما را شور شیدایی او می دهد حاجات ما را لطف زهرایی او بی نیازم از همه با رزق مولایی او زنده گشتم با نفس های مسیحایی او یابن زهرا س یابن طاها یابن یاسین آمده دردهای شیعیان را نور تسکین آمده تا تبسم می کند احساس پیدا می شود در هوایش حسّ و حالی خاص پیدا می شود از کلامش عطر ناب یاس پیدا می شود در نگاهش غیرت عبّاس ع پیدا می شود نور چشمان علی بن ابی طالب تویی ای امام منتظَر؛ حاضرترین غائب تویی خاکسارم با نگاهت آسمانی می شوم هر سحر سفره نشین مهربانی می شوم شب به شب مهمان بزم همزبانی می شوم تو مرا می خوانی و من جمکرانی می شوم مایه ی آزادی این ناله ی در حَصرِ من دم به دم می خوانَمَت ای سوره ی والعصر من علّت سرمستی دل های ما جام علی ست هر کسی چشم انتظار توست همگام علی ست پرچم تو پرچم تشخیص اسلام علی ست جشن میلاد تو روز بردن نام علی ست می رسی و می شود ذکر لبانت بیشمار لافتی الّا علی لا سیف الّا ذوالفقار ذکر دنیا ذکر عقبا یالثارات الحسین ناله ی عشّاق زهرا س یالثارات الحسین کربلا می خوانَد این را یالثارات الحسین می رسی با یاعلی با یالثارات الحسین مرهم زخم فراق سینه ی ما می رسی ای امید آخر آدینه ی ما می رسی @moavenatTahzib
انتخابات مطلوب، از چه ویژگی‌هایی برخوردار است؟ انتخابات مطلوب انتخاباتی است که دارای مؤلفه‌های متعددی به طور توأمان باشد و از دل یک رقابت سیاسی صحیح و سالم بیرون بیاید. به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی: «رقابت سالم این است که همه خوب بازی کنند، همه خوب حرکت کنند.» فراموش نکنیم مجلس مطلوب نیز از دل انتخابات مطلوب حاصل خواهد شد؛ لذا با رعایت این ملاحظات خواهیم توانست انتخاباتی در تراز انقلاب اسلامی در ابتدای دهه پنجم محقق کنیم: 1 - تلاش برای مشارکت حداکثری: تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری و آوردن همه اقشار ملت به پای صندوق‌های رأی، یکی از ملاحظاتی است که باید مقدم بر رأی آوردن این یا آن جناح لحاظ شود و همه فعالان سیاسی باید به مثابه یک شاخص مهم در منافع ملی به آن توجه کنند؛ لذا هر اقدامی که به این اصل حیاتی در انتخابات لطمه زند باید کنار گذاشته شود. دشمن در این روزها به شدت این مشارکت حداکثری را نشانه گرفته است. اغتشاشات طراحی شده به بهانه گرانی بنزین اقدامی همه‌جانبه برای بی‌اعتمادسازی و کاهش مشارکت سیاسی مردم در انتخابات بود که برای خنثی‌سازی عوارض آن باید تلاش دوچندان داشت. 2 - آرامش انتخابات: حفظ آرامش انتخابات یکی از دغد‌غه‌هایی است که برای تحقق آن همه گروه‌های سیاسی باید تلاش کنند. انتخابات همواره باید مظهر وحدت و انسجام ملی باشد و لازمه و نشانه آن وجود آرامش در انتخابات است. تشنج، درگیری و ناامن‌سازی فضای انتخاباتی، اقداماتی است که از تبدیل فرصت انتخاباتی به تهدیدی برای انسجام و امنیت ملی کشور حکایت دارد. اقدامی که معمولاً با تحرکات و سناریوهای طرح‌ریزی شده در بیرون از مرزها و حمایت ایادی داخلی دشمن و غفلت و سوءتدبیر جناح‌های سیاسی داخلی و گاه هواداران نامزدها به وجود می‌آید. 3 - حفظ سلامت انتخابات: ملاحظه دیگر با توجه به افزایش فعالیت‌های انتخاباتی، تلاش برای حفظ سلامت رقابت‌های انتخاباتی در چارچوب اخلاق است. مسائلی، از قبیل پرهیز از دروغ، تهمت و افترا، تخریب، بزرگ‌نمایی مشکلات، اسراف، هزینه‌های غیر شرعی، دادن وعده‌های غیر واقعی، خرید رأی و... نمونه‌هایی از دغدغه‌هایی است که توجه به آن می‌تواند متضمن سلامت انتخابات باشد. باید به این اصول در سطوح مختلف رقابت انتخاباتی، همچون تبلیغات، مناظرات و گفت‌وگوها و مصاحبه‌ها با رسانه‌های مختلف، یادداشت‌ها و تحلیل‌های مطبوعات وابسته به جریان‌های سیاسی و همچنین رقابت نزد طرفداران و هواداران توجه شود. 4 - صیانت از رأی ملت: صیانت از رأی ملت و حفظ سلامت برگزاری انتخابات یکی از دغدغه‌های مهم در این زمینه است. فراموش نباید کرد که رأی ملت امانتی است که در اختیار مسئولان امر قرار دارد و ایشان موظفند با تمام توان در حفظ و سلامت آن بکوشند. سلامت انتخابات هم به مرحله پیش از انتخابات و هم حین انتخابات و هم پس از انتخابات توجه دارد. به واقع باید به تمام فرایند انتخابات از زمان آغاز فعالیت سیاسی جناح‌ها تا اعلام و تأیید نتایج نهایی انتخابات توجه شود. مسئولیت حفظ سلامت انتخابات تنها با ستاد انتخابات کشور و شورای نگهبان نیست، بلکه همه جناح‌های سیاسی، نامزدهای انتخاباتی، رسانه‌ها، هواداران و توده‌های رأی‌دهنده در این میان نقش خواهند داشت. 5 - قانون‌گرایی در انتخابات: یکی دیگر از ارکان برگزاری انتخابات تراز انقلاب اسلامی، قانون‌گرایی و پایبندی به ضوابط قانونی است. این قانون‌گرایی نیز از اصولی است که همه فعالان صحنه انتخابات، از مجریان و ناظران و نامزدها تا هواداران و انتخاب‌کنندگان باید بدان پایبند باشند. بازیگران سیاسی با تسلیم بودن به قانون می‌توانند مسیر مشارکت واقعی ملت در انتخابات را فراهم کنند. تجربیات تلخ عدم پایبندی به قانون، هنوز از خاطرات ملت به فراموشی سپرده نشده است و این خواست همچنان در صدر مطالبات ملت از جناح‌های سیاسی در انتخابات اسفند ماه 1398 قرار دارد. 6 - رقابتی بودن انتخابات: ملاحظه دیگر، تلاش برای حفظ رقابتی بودن انتخابات و حضور همه فعالان سیاسی است که به نظام اسلامی، اسلام، قانون اساسی و حضرت امام(ره) معتقدند. نباید فراموش کرد یکی از شاخصه‌های انتخابات شایسته نظام اسلامی رقابتی بودن انتخابات است. رقابتی بودن بدین معنا که با تکثر و تعدد نامزدهای انتخاباتی حق انتخابات و گزینش برای رأی‌دهندگان وجود داشته باشد. این مسئله خود یکی از عوامل مؤثر در جدی شدن انتخابات و پرشوری آن خواهد بود که موجب افزایش اشتیاق شرکت‌کنندگان در انتخابات خواهد شد. 7 - اصلح‌گزینی: ملاحظه آخر آنکه همه تلاش‌ها در میدان رقابت سیاسی باید سرانجام به گزینش‌ بهترین‌ها و نامزد اصلح بینجامد؛ چراکه بدون شک «شایسته‌سالاری» است که می‌تواند به کارآمدسازی و روند رو به رشد نظام اسلامی کمک کند و بر توان و اقتدار آن بیفزاید. 1400
📚 خاک مالی نقل می‌کنند که شاه عباس وقتی میدان نقش جهان را می‌ساخت، دم دمای غروب خودش می‌رفت و مزد کارگران را می‌داد. کارگران هم برای دیدن شاه و هم برای گرفتن پول صف می‌کشیدند و خوشحال و قبراق مدت‌ها در صف می‌ماندند تا از دست شاه پول بگیرند. در این میان عده‌ای بودند که کار نکرده بودند و روی خاک غلت می‌زدند و لباس‌های خود را خاکی می‌کردند و در صف می‌ایستادند تا بدون زحمت کشیدن حقوق دریافت کنند. وقتی نوبت به آنان می‌رسید، سر کارگرانِ عصبانی که کار نکرده‌های رند را خوب می‌شناختند، به پادشاه ندا می‌دادند و کارگران خاک‌مالی‌شده را با فحش و بد و بی‌راه بیرون می‌انداختند أمّا شاه عباس آن‌ها را صدا می‌زد و به آن‌ها نیز دستمزد می‌داد و می‌گفت: من پادشاهم و در شأن من نیست که اینان را ناامید برگردانم! 🌹یا صاحب الزمان! مدت‌هاست در بساط شما خودمان را خاک‌مالی کرده‌ایم! گاهی در نیمه‌ی شعبان، گاهی جمعه‌ها، گاهی در زیارت و گاهی در قنوت نماز، دعای‌تان کرده‌ایم! می‌دانیم این کارها کار نیست و خودمان می‌دانیم کاری نکرده‌ایم ولی خوب یاد گرفته‌ایم خودمان را خاک مالی کنیم و در صف، منتظر بمانیم تا دستمزد دریافت کنیم😭 ای پادشاه مُلک وجود! این دست‌های نیازمند، این چشم‌های منتظر، این نگاه‌های پرتوقع، طالبند باز هم نگاه از شما! از همان نگاه‌های لطف آمیز که به کارکرده‌های با إخلاص‌تان روامیدارید 🤲 أللَّھُمَ عجِلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج 🤲 اللهم صل علی محمد وآل محمد @moavenatTahzib
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم 🎥 شهید سلیمانی در جمع رزمندگانی که فوعه و کفریا را آزاد کردند : عمل در محضر امام زمان (عج) برای نجات شیعیان او انجام می‌شود. حتما ۶۰، ،۷۰، ۸۰ هزار نفر مردمی که جرمشان حب اهل بیت هست، در محاصره هستند، از نظر او دور نمیشود. @moavenatTahzib
دوقطبی سازی فضای انتخاباتی آیا مثبت است یا منفی؟ ذات انتخابات، مبتنی بر رقابت سیاسی شکل گرفته است. انتخابات میدان ارائه آراء و نظرات مختلف و مواجهه افکار عمومی با آنها است. آن کالایی که جذاب‌تر و مفیدتر برای مشتریان باشد، با اقبال عمومی مواجه خواهد شد. طبیعی است که رقابت سیاسی گاه با هیجاناتی برای پیروزی و کسب رای بیشتر همراه باشد و جریان های سیاسی از برخی شگردهای تبلیغاتی و عملیات روانی بهره بگیرند. نکته اساسی در این میان آن است که حاصل رقابت نباید تبدیل به دوقطبی شود که جامعه را به دودستگی و تقابل بکشاند 1400.