۲۷ ماه مبارک رمضان
سالروز «ولادت» و «رحلت» علامه مجلسی
#دستخط علامه مجلسی
نخستین دوگفتار | سید محمدعلی روضاتی، ص۷۷
چند نسخه دیگر به دستخط علامه مجلسی:
https://t.me/nosakh_shii/442
https://t.me/nosakh_shii/440
@moaveniiyan
4_5852702159883210288.mp3
1.1M
🎙کلیپ صوتی : استاد معاونیان
📋موضوع : آیا با انجام بندگی خدا رویت امام عصر علیه السلام تضمینی است؟
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 دعا کنید جوری که بچهها دعا میکنند
🎤 #استاد_معاونیان
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
4_5971822596801431602.mp3
9.31M
#خصال_ولی_عصر_عجل_الله_فرجه
💠امام زمان علیه السلام؛تالي كتاب الله و ترجمانه
💎مجلس سيزدهم
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
براي فطريه تهراني ها :
خیریه اباصالح المهدی (عج )
🌙نیکوکار گرامی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر و با آرزوی قبولی طاعات و عبادات به درگاه خداوند متعال و ضمن تقدیر و تشکر از شما نیکوکار محترم که در سالهای قبل موسسه خیریه اباصالح المهدی (عج) را مورد لطف خود قرار داده اید و باعث خشنودی دل امام عصر (عج ) شده اید این موسسه آمادگی خود را برای دریافت فطریه و کفاره در ماه مبارک رمضان اعلام می دارد.
🔸فطریه (گندم) ۶۰،۰۰۰تومان
🔸فطریه (برنج خارجی) ۱۵۰،۰۰۰تومان
🔸فطریه (برنج ایرانی) ۳۰۰،۰۰۰تومان
🔸کفاره غیرعمد روزی ۱۰،۰۰۰تومان
📌عزیزانی که تمایل دارند در این امر خداپسندانه مشارکت نمایند میتوانند
از طریق :
شماره گیری کد
۵۰۰۰۵#*۶۶۵۵*
💳 شماره کارت :
۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۵۳۰۱۰۳
آدرس ما در شبکه های اجتماعی:
بله:
https://ble.ir/kh_abasaleh
ایتا:
https://eitaa.com/kh_abasaleh
سروش پلاس:
https://splus.ir/kh_abasaleh
جهت اطلاعات بیشتر میتوانید با شمارههای زیر تماس بگیرید:
☎ تلفن: ۵۵۹۶۱۰۶۰ الی ۶۴ و ۰۹۱۲۱۷۱۶۳۰۵
و ۰۹۳۷۱۷۱۶۳۰۵
🔴 دل مؤمن از غصّه آب میشود...
از رسول خدا صلّیاللهعلیهوآله و سلم روایت شده است که فرمودند:
🍂 «روزگاری بر مردم فرا میرسد که در آن دوران، دل مؤمن (از شدّت غصّه و فشار) مانند سُرب در آتش ذوب میشود؛ و این تنها به سبب بلاها و بدعتهایی است که در دینشان میبیند، ولی قدرت ندارد و نمیتواند (در جامعه) تغییری ایجاد کند.»
💠 «قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: يَأْتِي عَلَى النَّاسِ زَمَانٌ يَذُوبُ فِيهِ قَلْبُ الْمُؤْمِنِ فِي جَوْفِهِ كَمَا يَذُوبُ الْآنُكُ فِي النَّارِ- يَعْنِي الرَّصَاصَ- وَ مَا ذَاكَ إِلَّا لِمَا يَرَى مِنَ الْبَلَاءِ وَ الْأَحْدَاثِ فِي دِينِهِمْ لَا يَسْتَطِيعُ لَهُ غَيْراً.»
📚 الأمالی (شیخطوسی)، ص۵۱۸، ح۴۳
بحار الانوار (علامهمجلسی)، ج۲۸، ص۴۸
🍁 «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج.»
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🌸🌺پرداخت زکات فطره به نیابت از پدران و مادرانی که از دنیا رفته اند
رُوِیَ عَنِ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ علیهماالسلام أَنَّهُمَا كَانَا يُؤَدِّيَانِ زَكَاةَ الْفِطْرَةِ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ علیه السلام حَتَّى مَاتَا، وَ كَانَ عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ علیه السلام يُؤَدِّيهَا عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ حَتَّى مَاتَ، وَ كَانَ أَبُو جَعْفَرٍ علیه السلام يُؤَدِّيهَا عَنْ عَلِيٍّ علیه السلام حَتَّى مَاتَ، قَالَ جَعْفَرُ بْنُ مُحَمَّدٍ علیه السلام: وَ أَنَا أُؤَدِّيهَا عَنْ أَبِي. (مستدرك الوسائل، ج7، ص151 به نقل از دعائم الإسلام)
روایت است که حسن بن علی و حسین بن علی علیهماالسلام بعد از شهادت پدر، تا وقتی زنده بودند، زکات فطره را از طرف پدر خویش می پرداختند. حضرت سجّاد علیه السلام نیز تا هنگام شهادت، زکات فطره را از جانب پدر خویش می پرداخت. حضرت باقر علیه السلام نیز تا هنگام شهادت، از جانب پدر خویش، زکات فطره می پرداخت. حضرت صادق علیه السلام فرمود: من نیز از جانب پدرم برای او زکات فطره می پردازم.
مرحوم آیت الله شیخ عبدالله مامقانی بر اساس روایت فوق، در «مرآة الکمال» می نویسد:
مستحبّ است که فرزند بعد از فوت پدر، هر سال از جانب او زکات فطره را پرداخت نماید. (مرآة الکمال، ج3، ص556)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
موسسه خیریه غنچه خونین حضرت علی اصغر علیه آمادگی خود را برای دریافت فطریه و کفاره در ماه مبارک رمضان اعلام می دارد.
🔸فطریه (گندم) ۶۰،۰۰۰تومان
🔸فطریه (برنج خارجی) ۱۵۰،۰۰۰تومان
🔸فطریه (برنج ایرانی) ۳۰۰،۰۰۰تومان
🔸کفاره غیرعمد روزی ۱۰،۰۰۰تومان
*مبالغ بصورت حدودی میباشد* .
بنا بر احتیاط فطریه هر شخصی بهتر است در شهر خودش هزینه گردد.
*توجه توجه:*
*فطریه عام* فقط به شخص عام و *فطریه سید* به شخص سید و عام قابل پرداخت میباشد.
✅ روز عيد فطر را به لهو و لعب نپردازیم
نَظَرَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ عليهالسلام إِلَى أُنَاسٍ فِي يَوْمِ فِطْرٍ يَلْعَبُونَ وَ يَضْحَكُونَ، فَقَالَ لِأَصْحَابِهِ وَ الْتَفَتَ إِلَيْهِمْ: إِنَّ اللهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ شَهْرَ رَمَضَانَ مِضْمَاراً لِخَلْقِهِ، يَسْتَبِقُونَ فِيهِ بِطَاعَتِهِ إِلَى رِضْوَانِهِ، فَسَبَقَ فِيهِ قَوْمٌ فَفَازُوا، وَ تَخَلَّفَ آخَرُونَ فَخَابُوا، فَالْعَجَبُ كُلُّ الْعَجَبِ مِنَ الضَّاحِكِ اللَّاعِبِ فِي الْيَوْمِ الَّذِي يُثَابُ فِيهِ الْمُحْسِنُونَ وَ يَخِيبُ فِيهِ الْمُقَصِّرُونَ، وَ ايْمُ اللهِ لَوْ كُشِفَ الْغِطَاءُ لَشُغِلَ مُحْسِنٌ بِإِحْسَانِهِ وَ مُسِيءٌ بِإِسَاءَتِه. (من لايحضره الفقيه، ج1، ص511)
حضرت مجتبي عليهالسلام در روز عيد فطر مردماني را ديد كه بازى ميكنند و مى خندند، پس رو به ياران خود كرد و گفت: خداى عزّ و جلّ ماه رمضان را ميدان مسابقه اى براى خلق خود آفريده است كه به وسيله طاعت او به سوى خشنودياش بر يكديگر سبقت ميجويند، پس گروهى از مردم سبقت گرفتند و پيروز شدند، و گروهى ديگر واپس ماندند، و نوميد و محروم گشتند. پس عجب است، و بسيار عجب است از كسى كه در چنين روز كه نيكوكاران و كوشندگان در آن روز مثاب و مأجور ميشوند، و كوتاهى كنندگان نوميد و محروم ميگردند، به خنده و بازى مشغولند. به خدا قسم كه اگر پرده برداشته ميشد، هرآينه هر نيكوكارى به افزودن در نيكوكاريش، و هر تبهكارى به جبران تبهكاريش مىكوشيد.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 به دعانویس و جنگیر و طلسمنویس مراجعه نکنید
🎤 #استاد_معاونیان
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
-به بهانهی سالمرگ متوکل عباسی ملعون
#منطق
#بنی_ﻋﺒﺎﺱ
#فلسفه
#نهضت_ترجمه
منطق ارسطو را حنین بن اسحاق ترجمه کرد و اکنون عین ترجمه موجود است. محققانی که به زبان یونانی آشنا هستند و ترجمه حنین ابن اسحاق را با سایر ترجمههای مقایسه کردهاند مدعی شدهاند که ترجمه حنین از دقیقترین ترجمههاست.(آشنایی با علوم اسلامی-منطق،مرتضی مطهری)
و اما حنین ابن اسحاق کیست؟
در بغداد زاده شد و در شام تحصیلات مقدماتی خود را انجام داد. در جوانی به بغداد بازگشت و در محضر یوحنا ابن ماسویه، پزشک و مترجم دربار هارون الرشید و مدیر بیت الحکمه، علم آموزی میکرد. از آنجا که بسیار باهوش بود اغلب با استاد به جدل میپرداخت که زیاده روی در اینکار باعث اخراج او شد.[۱]
سپس به یادگیری زبان یونانی پرداخت و به بصره نزد زبانشناس مشهور خلیل ابن احمد رفت.[۲]
در ۲۱۱ ق به بغداد بازگشت و به خدمت جبرئیل بن بختیشوع طبیب مأمون درآمد. به سفارش جبرئیل و یوحنا بن ماسویه، کتابهای جالینوس از جمله «اصناف الحمیات» و «کتاب فی القوی الطبیعة» را از یونانی به عربی ترجمه کرد.
در بغداد همزمان اقدام به مطالعه کتب پزشکی نموده و در علم طب متخصص شد.[۳]
سپس در دربار متوکل پزشکان مخصوص وی شده و به ریاست گروه اطبای بغداد منصوب شود.
بدستور متوکل گروهی برای ترجمه تشکیل شد و حنین به ریاست آن منصوب گردید و مترجمانی چون اصطفن بن بسیل و موسی بن خالد در این گروه همکاری داشتند.
کار ترجمه
حنین عضو دارالحکمه بغداد بود که مرکز ترجمه آثار علمی جهان بود. وی مهمترین مترجم نهضت ترجمه محسوب میشود که روش جدید مختص به خود داشته در اغلب ترجمهها توضیحات اضافه میکرده تا خواننده را بهتر متوجه موضوع کند.[۴]
او از کشورهای یونانیزبان دیدار کرد و دستنوشتهها را گرد آورد و در دورهٔ مأمون، سرپرستیِ آماده ساختن ترجمهها را بر عهده داشت.
حنین بن اسحاق مسیحی بود، واقعیتی که گواه آسانگیریِ در خور توجه دورهٔ خلفای عباسی است.[۵]
صفدی نقل کردهاست، که مأمون در مقابل هر ترجمهای که حنین انجام میداد، به مقدار وزن آن طلا پرداخت میکرد.[۶]
قاضی صاعد اندلسی میگوید: ترجمههای خوب و گرانسنگ حنین سبب شد تا بسیاری از مسائل و مشکلات کتابهای بقراط و جالینوس برای ما روشن گردد[۷]
ابن خلکان مینویسد: اگر ترجمههای حنین نبود بسیاری از علوم یونانی در منطقه خود مهجور مانده به دست ما نمیرسیدند[۸]
حتما عزیزان مطالعهای پیرامون ورود فلسفه و منطق به اسلام بخصوص در زمان بنی عباس و بخصوص در زمان مامون داشته باشید تا ببینید چگونه این عناوین در جهان اسلام رشد کرده است؟
منابع
۱. عیون الأنباء فی طبقات الأطباء نویسنده: ابن أبی أصیبعة جلد: 1 صفحه: 257.
۲. الاعلام للزرکلی نویسنده: الزرکلی، خیر الدین جلد: ۲ صفحه: ۲۸۷.
۳.عیون الأنباء فی طبقات الأطباء نویسنده: ابن أبی أصیبعة جلد: ۱ ص ۲۶۲.
۴. مجله تاریخ علم- پاییز و زمستان 1384 شماره 4 نویسنده :سید احمد هاشمی.
۵.تاریخ تمدن، هنری لوکاس، ترجمه ع. آذرنگ، جلد اول، فصل هیجدهم، صفحه 361
۶. الوافی بالوفیات نویسنده: الصفدی ج۱۳ ص۱۳۱.
۷. بنصاعد اندلسی، صاعد بن احمد، التعریف بطبقات الامم، ص۱۹۲.
۸.وفیات الأعیان نویسنده: ابن خلکان ج۲ص۲۱۷.
۹.الفهرست نویسنده: ابن الندیم جلد: 1 صفحه: 356.
۱۰. هدیة العارفین نویسنده: البابانی جلد: 1 صفحه: 339.
۱۱. حاله، عمر رضا، المستدرک علی معجم المؤلفین، ص۲۲۵.
@behareteqadat
4_5852702159883210288.mp3
1.1M
🎙کلیپ صوتی : استاد معاونیان
📋موضوع : آیا با انجام بندگی خدا رویت امام عصر علیه السلام تضمینی است؟
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤 #استاد_معاونیان
امام عصر (عج) اکرم الناس است
🆔@moaveniiyan
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
⚠️⚠️ آثار و عواقب تهمت به برادر ایمانی
1) عَنِ النَّبِیُّ صلّی الله علیه و آله قالَ: أَمَّا عَلَامَةُ الْفَاسِقِ فَأَرْبَعَةٌ اللَّهْوُ وَ اللَّغْوُ وَ الْعُدْوَانُ وَ الْبُهْتَان. (تحف العقول، ص22)
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: فاسق، چهار نشانه دارد: (اشتغال به) لهو، لغو، دشمنی و بهتان.
2) عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ عُمَرَ الْيَمَانِيِّ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ: إِذَا اتَّهَمَ الْمُؤْمِنُ أَخَاهُ انْمَاثَ الْإِيمَانُ مِنْ قَلْبِهِ كَمَا يَنْمَاثُ الْمِلْحُ فِي الْمَاءِ. (الكافي، ج2، ص361)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرگاه یک مؤمن، نسبت ناروایی به مؤمنی دهد، ایمان در قلبش آب می شود، همان گونه که نمک در آب، حل می شود و از بین می رود.
3) عَنْ مُعَاوِيَةَ بْنِ وَهْبٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ علیه السلام نَاقِلًا عَنْ حَكِيم قَالَ: الْبُهْتَانُ عَلَى الْبَرِيِ أَثْقَلُ مِنَ الْجِبَالِ الرَّاسِيَات. (امالی صدوق، ص245)
حضرت صادق علیه السلام از حکیمی نقل می فرمایند که گفت: تهمت زدن به بی گناه، از کوه های عظیم، سنگین تر است.
4) عَن امیرالؤمنین علیه السلام قالَ: لَا قِحَةَ كَالْبُهْت. (غررالحکم، ص221، ح4438)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: هیچ بی شرمی و وقاحتی چون بهتان زدن نیست.
5) عَنِ ابْنِ أَبِي يَعْفُورٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام قَالَ مَنْ بَهَتَ مُؤْمِناً أَوْ مُؤْمِنَةً بِمَا لَيْسَ فِيهِ، بَعَثَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي طِينَةِ خَبَالٍ حَتَّى يَخْرُجَ مِمَّا قَالَ. قُلْتُ: وَ مَا طِينَةُ الْخَبَالِ؟ قَالَ: صَدِيدٌ يَخْرُجُ مِنْ فُرُوجِ الْمُومِسَات. (الكافي، ج2، ص357)
حضرت صادق علیه السلام فرمود: هرکس به مرد یا زن مؤمنی، تهمت زند، خداوند وی را در طینت خبال مبعوث می کند تا آن که حرف خود را پس گیرد. ابن ابی یعفور گفت: عرض کردم: طینت خبال چیست؟ فرمود: چرک و زردابه ای است که از شرمگاه زنان فاحشه بیرون می آید.
6) عن امیرالؤمنین علیه السلام قالَ: الْمُؤْمِنُ لَا يَغُشُُّ أَخَاهُ وَ لَا يَخُونُهُ وَ لَا يَخْذُلُهُ وَ لَا يَتَّهِمُهُ وَ لَا يَقُولُ لَهُ: أَنَا مِنْكَ بَرِيءٌ. (الخصال، ج2، ص622)
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: مؤمن با برادر ایمانی اش فریبکاری نمی کند، به او خیانت نمی ورزد، او را خوار نمی کند و به او تهمت نمی زند و به او نمی گوید که من از تو، بری هستم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
4_5936222914259979572.mp3
1.44M
🎙کلیپ صوتی : استاد معاونیان
📋موضوع : وظیفه ما نسبت به امام عصر علیه السلام در زمان غیبت?!
✅ تقوا داشتن
@moaveniiyan
51.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹چهل سال توی هیات استکان شستم
استاد شیخ حامدرضا معاونیان🎙
#پیشنهاد_دانلود
@moaveniian
4_5839256537129813562.mp3
51.61M
#تربیت_فرزند📑
استاد شیخ حامدرضا معاونیان🎙
@moaveniiyan
رُوِيَ عَنْ عَبْدِ اَلْعَظِيمِ اَلْحَسَنِيِّ
عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَال:
يَا عَبْدَ الْعَظِيمِ أَبْلِغْ عَنِّی أَوْلِيَائِی السَّلَامَ و ...
مُرْهُمْ بِالصِّدْقِ فِي الْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ ،
وَ مُرْهُمْ بِالسُّكُوتِ وَ تَرْكِ الْجِدَالِ فِيمَا لَا يَعْنِيهِمْ
وَ إِقْبَالِ بَعْضِهِمْ عَلَى بَعْضٍ وَ الْمُزَاوَرَةِ ،
فَإِنَّ ذَلِكَ قُرْبَةٌ إِلَیّ .
امام رضا علیه السلام
به حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام فرمودند:
ای عبدالعظيم سلام مرا به دوستانم برسان ...
و دستورشان ده كه راستگو وامانت دار باشند ، و دستورشان ده كه خاموشی گزينند ، و از مجادلات بيهوده بپرهيزند ، و به هم روى آورند و با يكديگر ديدار كنند ، كه موجب نزديكى به من است .
📚الاختصاص .ص ۲۴۷
@moaveniiyan
📌” در نشر معارف ائمه (ع) سهیم باشیم”
جایگاه و مقام حضرت حمزه و حضرت جعفر سلام الله علیهما
يوسف بن ابو سعيد مىگويد:روزى در خدمت امام صادق عليه السّلام بودم كه آن حضرت به من فرمود:آن گاه كه رستاخيز فرا رسد و خداى تبارك مردمان را گرد آورد نخستين كسى كه خوانده شود حضرت نوح عليه السّلام باشد و به او بگويند:آيا رسالت خود را رساندى؟او در پاسخ مىگويد:آرى.به او مىگويند:چه كسى گواه تو باشد؟پاسخ دهد: محمّد بن عبد اللّٰه صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم فرمود:پس نوح پيش بيايد و پا بر دوش مردم نهد تا به محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم رسد و اين در حالى است كه حضرت محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم بر پشتهاى از مشك قرار دارد و على عليه السّلام نيز همراه اوست و اين مفهوم سخن پروردگار است:
« فَلَمّٰا رَأَوْهُ زُلْفَةً سِيئَتْ وُجُوهُ اَلَّذِينَ كَفَرُوا» . پس نوح به محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم گويد:اى محمّد!همانا خداى تبارك و تعالى از من پرسيد كه آيا رسالتم را رساندهام و من پاسخ دادم آرى،پس فرمود: كيست كه گواه تو باشد؟گفتم:محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم.
پيامبر صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم مىفرمايد:
اى جعفر و اى حمزه! برويد و براى نوح گواهى دهيد كه او رسالت خويش را رسانده است.
امام صادق عليه السّلام فرمود: پس جعفر و حمزه دو گواه پيامبران هستند در تبليغ رسالتشان. من عرض كردم:
قربانت گردم پس على عليه السّلام كجاست؟
فرمود:جايگاه او بسى والاتر از اينهاست.
البرهان في تفسير القرآن ج ۵، ص ۴۴۵
الکافي ج ۸، ص ۲۶۷
عَنْ يُوسُفَ بْنِ أَبِي سَعِيدٍ قَالَ: كُنْتُ عِنْدَ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ ذَاتَ يَوْمٍ فَقَالَ لِي إِذَا كَانَ يَوْمُ اَلْقِيَامَةِ وَ جَمَعَ اَللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اَلْخَلاَئِقَ كَانَ نُوحٌ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ أَوَّلَ مَنْ يُدْعَى بِهِ فَيُقَالُ لَهُ هَلْ بَلَّغْتَ فَيَقُولُ نَعَمْ فَيُقَالُ لَهُ مَنْ يَشْهَدُ لَكَ فَيَقُولُ مُحَمَّدُ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ قَالَ فَيَخْرُجُ نُوحٌ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَيَتَخَطَّى اَلنَّاسَ حَتَّى يَجِيءَ إِلَى مُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ هُوَ عَلَى كَثِيبِ اَلْمِسْكِ وَ مَعَهُ عَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ هُوَ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ: «فَلَمّٰا رَأَوْهُ زُلْفَةً سِيئَتْ وُجُوهُ اَلَّذِينَ كَفَرُوا » فَيَقُولُ نُوحٌ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ يَا مُحَمَّدُ إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى سَأَلَنِي هَلْ بَلَّغْتَ فَقُلْتُ نَعَمْ فَقَالَ مَنْ يَشْهَدُ لَكَ فَقُلْتُ مُحَمَّدٌ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ فَيَقُولُ يَا جَعْفَرُ يَا حَمْزَةُ اِذْهَبَا وَ اِشْهَدَا لَهُ أَنَّهُ قَدْ بَلَّغَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَجَعْفَرٌ وَ حَمْزَةُ هُمَا اَلشَّاهِدَانِ لِلْأَنْبِيَاءِ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ بِمَا بَلَّغُوا فَقُلْتُ جُعِلْتُ فِدَاكَ فَعَلِيٌّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ أَيْنَ هُوَ فَقَالَ هُوَ أَعْظَمُ مَنْزِلَةً مِنْ ذَلِكَ .
4_5879635629213483958.mp3
32.25M
شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا
و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیهما السلام
🎙 استاد معاونیان
〰️〰️〰️〰️〰️〰️
🤲 اللّهُمَّ عَجِّلْ لِوَلِیِّکَ الْفَرَج 🤲
@moaveniiyan