eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.4هزار دنبال‌کننده
11.9هزار عکس
8.6هزار ویدیو
219 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ببینید | بیانات منتشرنشده رهبر انقلاب در پی حذف نام شهدا از معابر توسط شهرداری تهران @mobahesegroup نشر کلیپ صدقه ی جاریه است
جدیداً فایل صوتی از شخصی به نام عبدالحمید ضیایی باعنوان تحریف های عاشورا در فضای مجازی منتشر شده است مطالبی که این شخص بیان می کند نه تنها تحریف نیست بلکه حقایق عاشوراست که برگرفته از برداشت های شخصی و ذهن کوتاه و غرب گرای این شخص میباشد اولا ایشان عرفان را با تطبیق با فلسفه غرب بیان میکنند پس توقعی بیشتر از این از ذهن کوچک ایشان نمیشه داشت دوما آنچه که ایشان در این صوت بعنوان تحریف عنوان کرده اند پاسخهای مستدلی دارد که کاملا گویای این است که ایشان مطالعه تاریخ اسلام با مستنداتش را اصلا ندارند و اما پاسخهایی مختصر به گوینده ی کوته بین این صوت 👇👇👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
ادامه پاسخ فایل صوتی بالا ✅ قسمت2⃣ ۱۱ – ابن صباغ مالکی در «الفصول المهمه» به نقل از مقتل خوارزمی می‌گوید:«صاح اما من مغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟» ۱۲ – قندوزی حنفی می‌گوید:«فجعل الحسین ینظر یمینا و شمالا فلم یر احدا یبارز اعداء فبکی بکاء شدیداً و هو ینادی و امحمدا و اعلیاه و احمزتاه و اعباساه یا قوم اما من معین یعیننا؟….»امام حسین (ع) هرچه به راست و چپ نگاه کرد یاوری نیافت سپس گریه شدیدی کرد و طلب کمک می‌کرد. ۱۳. در شرح ق الحق نقل شده:اما من مغیث یغیثنا لله؟ ۱۴. در «دموع الابرار» به نقل از تاریخ طبری نقل شده:«هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) هل من موحد یخاف الله فینا؟»در این لحظه بود که حضرت قاسم (ع) خارج شد و ینادی لبیک عم اباعبدالله… ۱۵. علامه بحرانی; در کتاب العوالم:«روی عن مولانا الصادق (ع) …صاح علیه اما من مغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) ؟ ۱۶. در کتاب مقتل الحسین خوارزمی و اعیان الشیعه و وقعه الطف ابی مخنف، استغاثه امام حسین (ع) در هنگام شهادت حضرت علی اصغر (ع) را نقل کرده‌اند ۱۷. ابن طلحه شافعی در کتاب مطالب «السئوول فی مناقب آل الرسول» می‌نویسد:«اما مغیث یغیثنا لوجه الله اما ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) ؟که بعد از آن حر بن یزید ریاحی پناه می‌آورد به امام حسین (ع) ثانیاً:علاوه بر نصوصی که در طلب کمک و استغاثه امام نقل شد؛ امام حسین (ع) بارها در روز عاشورا با لشگر دشمن احتجاج کرد در حالیکه به گفته مستشکل باید گفت این احتجاجات هم در شأن امام نیست. مانند این جمله که فرمود:«فانظروا هل یحل لکم قتلی و انتهاک حرمتی؟ الست ابن بنت نبیکم و ابن وصیه وابن عمه:….»یعنی آیا کشته شدن من و هتک حرمت من برای شما حلال است؟ آیا من پسر دختر پیامبر شما و پسر وصی پیامبر شما نیستم … .آنقدر اوصاف خود را بازگو می‌کند و مظلومیت خود را به عالمیان اثبات می‌کند که بعد از آن می‌فرماید:«سلوا جابربن عبدالله انصاری أو اباسعید خدری» یعنی اگر قبول ندارید؟ بروید از این افراد سؤال کنید تا به شما خبر دهند که پیامبر فرمود: «هذان سیدا شباب اهل الجنه» (حسن وحسین‘ سرور جوانان بهشت‌اند کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ 👆👆🔻👇👇 ✅ قسمت3⃣ شریح قاضی یکی از افرادی است که در ابتدا جزء دعوت کنندگان امام به کوفه بوده اما تحت تاثیر عمر سعد قرار گرفت و بعنوان مشاور در دارالعماره جا گرفت . در هر صورت به حکم چه کسی باشه تاثیری در اصل جریان ندارد. اینکه گوینده می گه دیگه هیچ عالمی مقتل نخواند، یک دروغ بزرگ است امروزه هم رسم بر مقتل خوانی است اگرچه عده ای از روی آن کتاب روضه می خواندند اما فراگیر نبوده. در مورد کلمه روضه ، باید بدانیم در اصل مرثیه خوانی گفته می شده عملکردهای متفاوت ائمه به اقتضای زمان و یارانشان متفاوت بوده بطور مثال امام صادق (ع) با آنهمه شاگرد فرمودن اگر به تعداد انگشتان دست مانند " بشر "داشتم من هم قیام می کردم. قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نهضت است، چون ایشان فقط مخالف حکومت یزید و نابسامانی موجود نبود بلکه کاملاً آگاه بر نظام مطلوب بود. آن حضرت پیرو الگوی حکومتی جدشان، رسول خدا(ص) و در پی احیاء حکومت نبوی بود. چرا قیام اباعبدالله الحسین(ع) را نهضت می‌خوانیم؟ بدیل نهضت، جنبش اعتراضی است. هر دو، قیام علیه وضع موجود است و با شورش‌های سلطه طلبانه و اقتدار جو که غایتی غیر از تصاحب قدرت ندارند، فرق می‌کنند. دغدغه شورشیان اقتدارگرا قدرت است و وضع مطلوب را در تصاحب قدرت می‌دانند، اما غایت قیام این‌چنین نیست. قیام، مخالفت با وضع موجود است ولی این مخالفت به دلیل قدرت نیست. بلکه به دلیل نابسامانی وضع موجود به‌ طور مطلق است؛ به‌ویژه نابسامانی در روند قدرت و حاکمیت سیاسی. اما تمایز نهضت و جنبش اعتراضی در حداکثری و حداقلی بودن قیام است. اگر قیام محدود به نارضایتی از وضع موجود باشد؛ جنبش اعتراضی خواهد بود. اعتراض علیه وضع موجود و نابسامانی‌های سیاسی و اجتماعی، شرط حداقلی قیام است و شرط حداکثری آن داشتن تصویری روشن از وضعیت مطلوب است. چنان‌که نهضت این‌گونه است. پیداست که نهضت بر جنبش اعتراضی در شرایطی که وضع موجود قابل اصلاح و بازسازی نباشد، رجحان دارد، زیرا جنبش شرط لازم را دارد ولی فاقد شرط کافی است. جنبش، به‌مثابه کشتی سرگردان در دریای نابسامان است و هیچ چشم‌انداز روشنی از ساحل نجات ندارد. این‌که رهبران جنبش جامعه را علیه نابسامانی وضع موجود بشورانند ولی ندانند که باید به کجا رفت و ساحل نجات در کدام سو قرار دارد؛ نهایت بی‌خردی است. مردم به امید رسیدن به وضع بهتر با رهبری جنبش هم‌پیمان می‌شوند. حال، اگر رهبری جنبش مردم را با خود به وسط دریای پرتلاطم بکشاند ولی نداند ساحل نجات کجاست؛ ظلم بزرگی بر مردم روا داشته است، ولی نهضت، چون هر دو شرط لازم و کافی را دارد، به‌مثابه کشتی نجات تلقی می‌شود. رهبری نهضت کاملاً آگاه است که مردم را به کجا هدایت می‌کند و چه چشم‌اندازی از ساحل نجات در ذهن دارد، البته خیلی اوقات تشخیص جنبش از نهضت دشوار است، زیرا اغلب نهضت‌ها گمان می‌کنند که ساحل نجات را به‌ خوبی شناسایی کرده‌اند و حال‌ آنکه سراب را شناسایی می‌کنند و نه ساحل نجات. قیام اباعبدالله الحسین علیه‌السلام نهضت است چون ایشان فقط مخالف حکومت یزید و نابسامانی موجود نبود بلکه کاملاً آگاه بر نظام مطلوب بود. آن حضرت پیرو الگوی حکومتی جدشان، رسول خدا(ص) و در پی احیاء حکومت نبوی بود. امام علیه‌السلام به هنگام خارج شدن از مدینه به همراه خاندانش، وصیت‌نامه‌ای می‌نویسد و نزد برادرش محمد بن حنفیه می‌گذارد. ادامه 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇 ✅ قسمت 4⃣ ایشان در این وصیت‌نامه بر سه نکته مهم تأکید می‌ورزد: اول آن‌که خروجش علیه حکومت یزید از روی جاه‌طلبی و شرارت و کسب قدرت نیست. دوم، بلکه برای اصلاح و امربه‌معروف و نهی از منکر است. دو دهه حکومت معاویه حکومت اسلامی را به فساد کشانده است و مردم سنت نبوی فاصله گرفته‌اند و معروف‌ها کنار گذاشته‌ شده است و منکرات جای آن را گرفته است و حالا مردی فاسق و فاجر جانشین معاویه شده است. پس جامعه را اصلاح و امر به‌ معروف و نهی از منکر به نحو عام و فراگیر لازم است. سوم، عمل بر طبق سیره رسول‌الله صلی‌الله علیه و اله و پدرش امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام است. سیره هر دو معصوم بر حکومت و اداره جامعه اسلامی بر پایه احکام شرع مقدس بود. متاسفانه گوینده فرق بین مرگ و شهادت را هم نمی داند جناب مسلم نمرد بلکه به شهادت رسید در اندیشة امام خمینی، قیام الهی یا قیام لله بیانگر حرکت صحیح انسان در بستر انسانیت برای یافتن خود و شأن وجودی و حقیقی خود ـ در درون جامعه و در ارتباط با دیگران است. لذا چنین قیامی سود محض است و هیچگونه زیان یا خسرانی در برندارد. در حالی که قیام برای نفس و قیام طاغوتی، قیامی است برای تحقق خودِ مادّی یا بعد نفسانی انسان و در جهت منافع شخصی صورت می‌گیرد و لذا عامل انحطاط جوامع اسلامی است چنین قیامی گرچه منافعی کوتاه‌مدت را برای فرد به دنبال دارد امّا در بنیان و بویژه به لحاظ مصالح عمومی زیان‌آور و خسران‌بار است. از دیدگاه امام خمینی ماهیت و حقیقت قیام را اموری چند؛ چون دفاعی و عاری بودن از تجاوز و سلطه‌طلبی؛ کمال و برتری «فوز عظیم» قداست و معنویت و آرمانی بودن، بی‌انتهایی و بی‌مرزی ـ که در جهت هدفی مطلق و لایتناهی یعنی «الله» صورت می‌گیرد ـ و مهمتر از همه الهی و خداگونه بودن و... تشکیل می‌دهد. بنابراین قیام حرکتی است دارای ماهیت الهی ـ انسانی و عملی است خداگونه برای شدن انسان؛ گذشتن از خود مادی و رسیدن به جانان. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا و قسمت آخر ✅ قسمت 5⃣ گوینده متاسفانه معنی درست کلمات را نمی دونه و بزرگترین تحریفهارا انجام میده عاشورا واقعه نیست بلکه جریان است. خودشون می گن امام فرمود برای اصلاح امت ....از طرفی می گن از خوف جان ...تناقض در کلام را توجه کنید کسی که جانش براش عزیزه که برای حفظش فرار می کنه چطور ممکنه به فکر اصلاح مردم باشه و.... خشونت ها را کسی از طرف امام نمی داند بلکه از سوی دشمن می دانیم که امام به دفاع پرداختن آیا سر از بدن ها جدا کردن مهربانی است؟! اینکه تعدادی از افراد کم سواد خودشون را به عنوان مداح بین مردم جا زدن و حرفهای سخیف می زنند درسته اما همگانی نیست و نباید اصل قضیه را زیر سوال برد . آیا ائمه ما برای امام حسین (ع) عزاداری نمی کردن ؟ به مرثیه خوانها و روضه خوانها صله نمی دادند؟یعنی نعوذبالله ائمه متوجه نبودن ممکنه روضه جای دین را می گیره و اینقدر سفارش بر مرثیه و اشک بر امام داشتند؟ گوینده از سقیفه خبر نداره که اولی و دومی ....را خلفای بعد پیامبر می داند؟ایا علامه عسگری هم اینها خلیفه می داند و قابل احترام؟ اکثر توهینها ار جریان صادق شیرازیه که ربطی به علما نداره. شرافت مادری امام باقر (ع)از آن جهت است که مادر ایشان فاطمه دختر امام حسن مجتبی(ع) است ابوبکر کجای این قضیه است؟! انصافامعرفت پیدا کردن به امام حسین(ع)وشناخت بیشتر ایشون از طریق مولانا بهترو به حقیقت نزدیکتره یا از طریق ائمه؟! هیچکس نگفته اشک بر امام حق الناس را از بین می بره گوینده نامحتر هرچه دلش می خواد به عالم و مداح دروغ می بنده ، آیا این حق الناس نیست؟! اونجا حرف ازدیوانگان امام حسین (ع)می شه گوینده نمی پسنده ومی گه امام دیوانه نمی خواد حتی اگر معنای عرفانی داشته باشد اما خدا ساقی بشه و عشق خدارا به شراب تشبیه می کنه مشکلی نیست !!!!چون مولانا گفته اتفاقا نحوه شهادت ایشان یکی از دلایلی است که سبب زنده ماندن فرهنگ اوشده. این را مد نظر داشته باشید بقیه ائمه ما نمردن بلکه شهید شدن و این مطلب را گوینده نفهمیده واصلا باهاش بیگانه است. ایشان حداقل ادب را در مورد ائمه رعایت نمی کنند(غیر از ابتدای کلام که عنوان حضرت را هم برای امام می گه هم برای مولانا)اسامی بزرگواران را اینگونه نام می بره(حسن ، حسین ،زینب،....) به نظرم سروش باشه قبلا هم در مورد زیارت عاشورا افاضه کرده بود درمورد سند زیارت عاشورا کتاب "زیارت عاشورا فراتر از یک شبهه " را مطالعه بفرمائید وبه گوینده پیشنهاد کنید شاید کمی اطلاعاتشون از حد عقل خودشون بیشتر بشه. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
پاسخی هر چند خلاصه به شبهات مطرح شده در فایل صوتی بالا ✅قسمت 1⃣ ✅ پاسخ👇👇 ۱)درهیچ منبعی از منابع دینی شهادت امام حسین (ع) تهنیت گفته نشده حتی امام زمان (زیارت ناحیه مقدسه) ۲)عارف وعرفان در بیان اسلام معرفت داشتن به خداست که باعث تقوا می شود مولانا هرچقدر عارف باشد مثل پیامبر و امیرالمومنین نیست پس کلام او برای ما راهگشا نیست. شاید بگین پس مراجع تقلید چی؟ عرض می کنیم تقلید در احکام شرعی (نه اصول دین) بر اساس آیه نفر واجب است و رجوع به مراجع در زمان غیبت را امام زمان امر فرمودن ۳)فهم عرفی شکافته شدن دریای نیل را می تونه باور کنه اونهم بطوری که کف دریا خشک باشه ؟!پس فهم عرفی در اینگونه موارد عاجز است . بعضی از اعداد نشانه کثرت است نه اینکه چند هزار +۱یا -۱ نباشد که در قران وروایات نمونه هائی داریم ۴)منابع تاریخی برای وقایع تاریخی است اما عاشورا اولا واقعه نبود بلکه جریان بوده ثانیا منابع این واقعه روایات ائمه و مقتل هاست ونکته مهمتر بودن و نبودن افراد.....چیزی از فاجعه ی موضوع کم نمی کنه برخی از افراد ادعا کرده‌اند که گفتن جملاتی که دلالت می‌کند بر ذلت امام حسین (ع) مانند هل من ناصر ینصرنی و… دروغ وکذب است وتحریف شده است ودر شأن امام حسین (ع) نیست که از مردم تقاضای کمک کند. پاسخ: اولاً: ابتدا باید بگوییم نصوصی که در روایات و کتب تاریخی معتبر در این زمینه وارد شده بسیار زیاد می‌باشد که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم: ۱ – ابن اعثم کوفی در کتاب الفتوح (ازمقاتل قرن چهارم هجری) بیان می‌کند:«صاح الحسین أما من مغیث یغیثنا لوجه الله أما من ذاب یذب عن حرم رسول الله»؟(امام حسین (ع) فریاد زد آیا کسی هست که به ما پناه بدهد؟ آیا کسی هست که از حرم پیامبر دفاع کند؟) ۲ – ابن قولویه; درکتاب کامل الزیارت، از امام صادق (ع) نقل کرده:«لبیک داعی الله … ان کان لم یجبک بدنی عند استغاثتک و لسانی عند استنصارک فقد اجابک قلبی وسمعی وبصری و رأیی وهوای علی التسلیم لخلف النبی المرسل …»(اگر بدن و زبانم به استغاثه و استنصار تو در کربلا جواب نداد، اما قلب و گوش و چشمم به تو جواب می‌دهد.) این سخن خود دلالت می‌کند بر وجود استغاثه امام حسین (ع) که در زمین کربلا طلب کمک و استغاثه می‌کرده است. ۳ – علامه مجلسی; در بحارالانوار نقل کرده:«لما فجع الحسین (ع) باهل بیته و ولده و لم یبق غیره و غیر النساء و الذرادی نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ هل من موحد یخاف الله فینا؟ هل من مغطث یرجوا الله فی اغاثتنا؟ و ارتفعت اصوات النساء بالعویل»(زمانی که امام حسین (ع) در اثر شهادت نزدیکان وفرزندانش تنها شد صدا می‌زد: آیا کسی هست که از حرم اهل بیت دفاع کند؟ آیا کسی هست که به فریاد ما رسد؟) ۴ – ابن نماء حلی; می‌گوید:«لما رأی الحسین (ع) انه لم یبق من عشیرته واصحابه الا القلیل فقام و نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله؟ هل من موحد هل من مغیث هل من معین؟» ۵ – مرحوم شیخ جعفرشوشتری می‌فرماید:«فصاح مستغثا هل من ذاب یذب عنا …» (امام حسین (ع) وقتی تنها شد در حال استغاثه فریاد می‌زد: آیا کسی هست که از ما دفاع کند.ابوالفتح بن صدقه، در کتاب دُرر الافکار فی وصف الصفوه الاخیار مانند این جمله را نقل می‌کند. ۶ – سید بن طاووس; درکتاب لهوف می‌فرماید:«لما رأی الحسین (ع) مصارع فتیانه واحبته عزم علی لقاء القوم بمهجته و نادی هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله هل من موحد یخاف الله فینا هل من مغیث یرجوا الله باغاثتنا هل من معین یرجو ما عند الله فی اعانتنا فارتفعت اصوات النساء بالعویل … .»وقتی امام حسین (ع) استغاثه می‌کرد … زنان صدایشان به گریه بلند شد. ۷ – در کتاب خون خدا به نقل از «ذریعه النجاه» و «ناسخ التواریخ» نقل می‌کند که امام حسین (ع) در لحظه تنهایی صدامی‌زد:«هل من ناصر ینصرنی … هل من ذاب یذب عن حرم الرسول؟» ۸ – سید محسن امین نقل کرده:«هل من ذاب یذب عن حرم رسول الله هل من موحد یخاف الله فینا» ۹ – در کشف الغمه نقل شده:«ضرب الحسین (ع) بیده علی لحیته و صاح اما مغیث یغیثنا اما ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) »(زمانیکه حسین تنها شد دستی بر محاسن کشید وفریادمی‌زد آیاکسی نیست به فریاد ما برسد؟ ۱۰- شیخ عباس قمی; می‌فرماید:حر بن یزید چون تصمیم لشکر را برای قتال دید وشنید صیحه امام را – که می‌فرمود اما من یغیث یغیثنا لوجه الله اما من ذاب یذب عن حرم رسول الله (ص) – به لشگر امام حسین (ع) پیوست. ادامه👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⭕️حناچی: "تابلوهای که عبوری هستند برای سرعت متوسطه ۳۰کیلومتر به بالا پیش‌بینی شده‌ و باید شما آنی تابلو را ببینید و مسیر خود را انتخاب کنید و به این خاطر حداقل اختصار در نظر گرفته می‌شود" 🔺بنظرتون عبارتِ در بابِ "شهدا" هم از کُتُبِ درسی بخاطر سرعت بالای ۳۰کیلومتر حذف شده؟! 😶 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم پخش نشده از سخنان بنیان گذار انقلاب در باره رهبری حتما ببینید و نشر دهید @mobahesegroup
تو دادگاههای مبارزه با مفاسد اقتصادی: مش قربونِ بی ریشه، ریش میزاره؛ دختر نعمت زاده چادر به سر میکنه؛ داماد شریعتمداری عقیق دست میکنه؛ متهمان پتروشیمی تسبیح میچرخونن! اینها رو باید یه بار به جُرم فساد اقتصادی مجازات کنند، یه بار به جُرم نفاق و دورویی، تُف بندازن تو صورتشون. "حاج حیدر" @mobahesegroup
محرمانه 🔴 گول نخوریم یکی از حربه های دشمن در ترویج بی عفتی و ولنگاری بخصوص برای مخاطب مذهبی که با حربه های دیگر مثل حجاب اجباری و... به دام نمی افتند، القای کثرت بدحجاب برای ناامیدکردن و از بین بردن حساسیت افراد مذهبی در خصوص این حکم شرعی و قانونی است. 🔺تصاویری که مشاهده می کنید عزاداری بانوان "سعادت‌آباد" تهران است. این یعنی بالای شهر تهران هم باحجاب زیاد دارد؛ فقط بدحجاب ها چشم ما را پر نکند! #جنگ_روانی #حجاب @mobahesegroup
💬 ‏امیر بارانی، جوان دهه‌هفتادی که برای ‎ وثیقه ۲۰میلیاردی گذاشته کیست؟ 🔹سیدامیر بارانی بهبهانی، فرزند سیدمعین، متولد۷۳/۱۰/۱۱ فرزند مالک «معین‌موتور»، واردکننده ‎ ست! 🔸چه ارتباطی بین وزیرصمت سابق و واردکننده پورشه و فرزندان آنها وجود دارد؟ 🔹‏قاضی خطاب به ‎ گفت "سندی که گذاشته بودید از طرف فردی به نام امیر بارانی متولد۷۳ است. وی در دادگاه حضور نیافت، اما ۲۰میلیارد اسناد ارایه کرده" 🔸فامیلی "بارانی"در پرونده واردات خودرو که قبلاً کار کرده بودیم برایم آشنا بود. ✍"میلاد گودرزی" @mobahesegroup
اجرای سند ۲۰۳۰ شهردار مردم رو چی فرض کرده نام « شهید دستغیب» طولانی بوده ولی نام« آیت الله هاشمی رفسنجانی » یا نام « استاد عزت الله انتظامی » طولانی نیست ⁉️⁉️⁉️ خودتی آقا خودتی @mobahesegroup
محرمانه ❌ شرافت گمشده 🔻یک بی شرافتی دیگر در ترور شخصیتی افراد توسط برخی از اصلاح‌طلبان تمام ماجرای نوه دخترباز و قمارباز مرحوم عسگراولادی دروغی بیش نبود و فردی که به نام #بهادر_عسگراولادی معرفی می‌شد، جورج شقیر Georges Choucair لبنانی و تصاویر منتسب به بهادر ساختگی است! از ضدانقلاب که انتظاری نیست اما آیا این جریان سیاسی اینقدر مردانگی دارند، عذرخواهی کنند؟ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دشمن_شناسی 🔴 مدارس غیرطبیعی با آموزش هایی در تضاد با مفاهیم دینی و ارزشی‼️ @mobahesegroup
💡 فلسفه حجاب از منظر قرآن کریم #آیت_الله_جوادی_آملی @mobahesegroup
🔸 👆این پیج به اصطلاح انقلابی برای اولین‌بار خبر بازداشت برادرزاده پروانه سلحشوری را به جرم مدیریت باند ماساژ غیر اخلاقی منتشر کرد! ✍با اینکه این خبر را هیچ خبرگزاری رسمی کشور تایید نکرده است! اما این پیج به صورت عکس نوشته کار کرده است! و عده‌ای هم از عمد این خبر را در کانال‌های تلگرامی انقلابی نشر گسترده داده‌اند! به نظر می‌آید عده‌ای انقلابی‌نما وابسته به لیبرال‌ها در فضای مجازی جریان انقلابی نفوذ کرده‌اند! 🔹خبری که باعث مظلومیت پروانه سلحشوری شد که ماجرای سهامداری خانوادگی‌شان در چند شرکت بزرگ را به حاشیه برد! خبر هر چه بود دستپخت رسانه‌های نزدیک به خود پروانه سلحشوری از موج ایجاد شده علیه‌اش بابت شرکت‌های خانوادگی بود! 🔹از این به بعد میطلبد جریان انقلابی در انتشار مطالب احتیاط کند و مراقب نفوذی‌ها باشند! @mobahesegroup
❗️ اسوه بودن معصوم براي غير معصوم! ⁉️ در الگوپذيري بين انسان و الگوي مورد نظر بايد تناسب باشد؛ در حالي که بين پيامبران الهي و مردم تناسبي نيست! چرا که آنها معصوم مي باشند؛ با اين حال، چگونه مي توانند براي ما الگو و اسوه باشند؟ ✍️ پاسخ اجمالي: اولا: آياتي که پيامبران را بشر و از جنس مردم معرفي مي کند دليل عقلي روشني است بر اينکه بين مردم و پيامبران تناسب وجود دارد و انسان ها بايد انبياء الهي(ع) را اسوه و الگو قرار دهند. ثانيا: عصمت پيامبران به معناي سلب اختيار از آنها نيست و پيامبران با كمال اختيار و آزادي و به خاطر اطلاع از باطن پليد و آسيب زننده گناه، از ارتکاب آن خودداري مي کنند. ثالثا: عقلاً هيچ مانعي ندارد که تمامي انسانها که با فطرتي پاک و نهادي معصومانه، زاده مي شوند با علم و عمل صالح و جهاد با نفس به آن درجه از ايمان برسند که همچون پيامبران، باطن و حقيقت همه گناهان و معاصي را مشاهده کنند و از آنها اجتناب نمايند. رابعا: به همان نسبت كه پيامبران امتيازاتي دارند و مشمول مواهب الهى هستند و الگوي ديگران در کارهاي نيک مي باشند، مسئوليتشان نيز سنگين است و در معرض فتنه ها و خطرات بيشتر و تهديدکننده تري نيز هستند. ✍️ پاسخ تفصيلي: کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
✅ پاسخ تفصیلی: اسوه بودن انبیاء برای نوع بشر در عین مختار بودن و برخورداری شان از غرایز انسانی پیامبران گرچه از عصمت برخوردار بودند و بخاطر علم و تقوای بالایی که داشتند هرگز گناه نمی کردند؛ اما این مسأله به معنای سلب اختیار از آنها نیست و آنها مانند سایر انسانها از غرائز انسانی برخوردار بودند. در آیه 33 سوره مؤمنون می خوانیم: «ما هذا إِلَّا بَشَرٌ مِثْلُكُمْ‏ يَأْكُلُ مِمَّا تَأْكُلُونَ مِنْهُ وَ يَشْرَبُ مِمَّا تَشْرَبُونَ»؛ (اين انسانى همانند شما است، از آنچه مى خوريد، مى خورد و از آنچه شما مى نوشيد مى نوشد). طبق این آیه پیامبران مانند دیگر انسان ها غذا می خوردند و آب می نوشیدند و برای امرار معاش خود به بازارها می رفتند. آنها مانند دیگران ازدواج می کردند، زاد و ولد می کردند، همچون مردم عادی بیمار می شدند، کار می کردند و... . این آیه دلیل روشنی است بر اینکه بین مردم و پیامبران نوعی تناسب وجود دارد و انسان ها در رفتار و كردار و گفتار می توانند از انبیاء الهی(علیهم السلام) پیروی نمایند و سعی كنند به آنها نزدیك شوند و فرقی در این جهت میان عصمت و عدم آن نیست. وقتی پیامبران از جنس بشر باشند و در ضمن بیان قوانین سعادت بشری، خودشان نیز به آن عمل کنند قطعا می توانند الگوی مناسبی برای انسان ها باشند؛ لذا در آیه 21 سوره احزاب می خوانیم: «لَقَدْ كانَ لَكُمْ في‏ رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ»؛ (مسلّماً براى شما در زندگى رسول خدا سرمشق نيكويى بود). حتی وقتی برخی بهانه جویی می کردند که چرا خداوند پیامبران را از جنس فرشته قرار نداد یا همراه آنها فرشته ای نفرستاد؛ چنانکه در آیه 7 سوره فرقان می خوانیم: «لَوْ لا أُنْزِلَ إِلَيْهِ مَلَكٌ فَيَكُونَ مَعَهُ نَذِيراً»؛ (چرا فرشته اى همراه او نازل نشده تا همراه او انذار كند؟!). خدواند در آیه 9 سوره آل عمران به این بهانه جویی ها پاسخ داده و می فرماید: «وَ لَوْ جَعَلْناهُ‏ مَلَكاً لَجَعَلْناهُ رَجُلاً وَ لَلَبَسْنا عَلَيْهِمْ ما يَلْبِسُونَ»؛ (و اگر او را فرشته قرار مى داديم حتما وى را به صورت انسانى در مى آورديم باز [به پندار آنان] كار را بر آنها مشتبه مى ساختيم همانطور كه آنها كار را بر ديگران مشتبه مى سازند!). یعنی رهبر و راهنماى انسان تنها مى تواند انسان باشد، تا از تمام دردها، نيازها، تمايلات، خواستها و مسائل زندگى او با خبر باشد، و از سوى ديگر بتواند در جنبه هاى عملى الگويى براى آنها گردد.(1) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه 👇👇👇
ادامه پاسخ 👆👆🔻👇👇👇 برخورداری انبیاء از علم و عصمت و محرومیت انسان های عادی از این دو امکان بعداز بیان چگونگی متناسب بودن وجود مقدس انبیاء انبیاء برای اسوگی نوع بشر سؤالی که باقی می ماند این است که پیامبران با توجه به اینکه از علم و عصمت برخوردار هستند و هرگز گناه نمی کنند چگونه می توانند الگویی برای سایر انسانها باشند که از چنین ابزاری برخوردار نیستند؟ ✅در پاسخ به این سؤال نکاتی لازم به ذکر است: 1. پیامبران مانند سایر انسان ها قدرت بر گناه دارند و با اختیار از گناه چشم پوشی می کنند. مقام عصمت‏ با اینکه به معناى يك ملکه و حالت تقواى الهى است كه به امداد پروردگار در آنها ايجاد مى‏ شود و باعث می شود گناه نکنند اما با وجود اين حالت، چنان نيست كه آنها نتوانند گناه كنند، بلكه چنان که گفته شد قدرت اين كار را دارند و با اختيار خود از گناه چشم مى‏ پوشند. درست همانند يك طبيب بسيار آگاه كه هرگز يك ماده بسيار سمى را كه خطرات جدى آن را مى‏ داند نمى‏ خورد با اينكه قدرت بر اين كار دارد، اما آگاهي ها و مبادى فكرى و روحى او سبب مى‏ شود كه با ميل و اراده خود از اين كار چشم بپوشد.(2) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه👇👇👇
2. سایر انسان ها نیز به صورت نسبی و البته در مراتبی بسیار پایین تر در مقایسه با انبیاء از علم و عصمت برخوردارند. علم به گناه و عصمت از اموری است که به صورت نسبی برای همه انسان ها وجود دارد. همه ابناء بشر در بدو تولد معصوم آفریده می شوند و در سیر تکامل خویش صاحب امتیاز اختیار هستند و با علم اجمالی فطری و یا ابلاغ انبیاء و معیارهای عقلی پذیرفته شده بشری به قباحت گناه و عواقب آن دانا هستند؛ لذا این امکان برای آنها نیز فراهم است که تا لحظه مرگ معصوم باشند و همانطور که پیامبران و امامان همه جانبه به علم خویش به ماهیت گناه و عواقب آن پایبند می مانند، دیگران نیز می توانند به اندازه علمی که دارند در دوری از گناه تلاش کنند و هرگز از دست يافتن به مقام عصمت و مراتب بالای معنوی محروم نیستند. به طور کلی مقام عصمت نيز مانند مراتب ديگر كمال انساني دست يافتني است. همگان مي توانند با الگو گرفتن از پیامبران و تلاش و مبارزه با نفس به برخي از مراحل و مراتب عصمت دسترسي پيدا كنند. کما اینکه پیامبر(صلی الله وعلیه وآله) در مورد سلمان فارسی فرمود: «سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْت‏»(3)؛ (سلمان از ما اهل بیت است). گرچه سلمان مانند اهل بیت دارای مقام عصمت کامل از هرگونه خطا و اشتباه و علم غیب و... نبود ولی بخاطر پاکی و مبارزه با نفس توانست به مقام آنها نزدیک شود. بنابراین خداوند راه وصول به مقامات و درجات عاليه را به روي همه باز گذاشته است تا از طريق شريعت و تطبيق شريعت در اعمال فردي به آن نايل آیند. چه اين كه كساني مانند سلمان و اباذر به مقامات والا نايل آمدند، و برای مثال می بینیم که اصحاب امام حسين(علیه السلام) نیز با دل بريدن از دنيا به مقامات عاليه رسيدند. در روند افاضه فيض الهي بخل و مشكلي وجود ندارد. این بستگی به این دارد که انسان چه مقدار در عملکرد نیک و پایبندی به شريعت پیامبران ملتزم است! در روایتى آمده است: «مَنْ عَمِلَ بِمَا يَعْلَمُ وَرَّثَهُ اللَّهُ عِلْمَ مَا لَمْ يَعْلَمْ»(4)؛ (هر ‏کس به آنچه [از حقایق] مى داند عمل کند؛ خداوند دانش آنچه را که نمى داند، به او خواهد آموخت).‏‎ در حقیقت افزایش دانش برای هر کس می تواند موجب اطلاع و آگاهی او از حقیقت و تبعات گناه گردد و این موضوع باعث اجتناب بیشتر شخص از گناه و نزدیک تر شدن به عصمت نسبی می گردد. از همین رو همه انسان ها این توانایی را دارند که در برابر وسوسه های نفس مقاومت کنند و به مقامات عالی برسند و عضوی از جامعه متقین گردند که اميرالمؤمنين(عليه السلام) در وصف آنها مى‏ فرمايد: «فَهُمْ وَ الْجَنَّةُ كَمَنْ‏ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِيهَا مُنَعَّمُونَ وَ هُمْ وَ النَّارُ كَمَنْ قَدْ رَآهَا فَهُمْ فِيهَا مُعَذَّبُون»(5)؛ (متقين نسبت به بهشت همانند كسانى ‏اند كه آن را ديده و در آن متنعم‏ اند و نسبت به جهنم همانند كسانى ‏اند كه آن را ديده و در آن معذب هستند).(6) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup ادامه👇👇👇
3. مسئولیت سنگین تر انبیاء در مقایسه با انسان های عادی از آنچه تا اینجا گفتیم روشن می شود که هر چه انسان یقینش بیشتر باشد و در امتحانات الهی موفق تر باشد نزد خداوند مقام بالاتری کسب خواهد کرد و فرقی بین پیامبران و سایر انسان ها در این معیار وجود ندارد. اما باید توجه داشت که انبیای الهی به همان نسبت که مقام معنوی بالایی دارند، در معرض فتنه ها و خطرات بیشتر و تهدیدکننده تری نیز هستند. اینکه در قرآن به ترک اولای برخی پیامبران اشاره شده است اشاره به این نکته است که همه انسان ها در معرض امتحان الهی قرار دارند. در حقیقت به همان نسبت كه پيامبران امتيازاتی دارند و مشمول مواهب الهى هستند و الگوی دیگران در کارهای نیک می باشند، مسئوليتشان نيز سنگين است و يك ترك اولاى آنها معادل يك گناه بزرگ افراد عادى است، و اين مشخص كننده خط عدالت است و قرآن با بیان ترک اولای برخی پیامبران این هشدار را به همه انسان ها می دهد که کوچک ترین اشتباه آنها محاسبه خواهد شد و در این زمینه نیز فرقی بین پیامبران و سایر انسان ها وجود ندارد.(7) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup