📰رئیس جمهور دوشنبه شب با مردم سخن میگوید
🔹آیتالله رئیسی در دومین گفتگوی تلویزیونی با مردم از آغاز فعالیت دولت سیزدهم، دوشنبه ۲۶ مهرماه بعد از خبر ساعت ۲۱ شبکه اول سیما به صورت زنده و مستقیم با مردم سخن میگوید.
🔹رئیس جمهور در این گفتگوی زنده تلویزیونی درخصوص مسائل و موضوعات مهم کشور و همچنین برنامههای دولت سیزدهم برای حل مشکلات با مردم گفتگو خواهد کرد.
#اخبار_جبهه_انقلاب_اسلامی
🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی
@News_Revolution 📡
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
8️⃣ قسمت هشتم
🔹 و هَدَمَتِ الْكَعْبَةَ، وَ أَغَارَتْ عَلَى دَارِ الْهِجْرَةِ يَوْمَ الْحَرَّةِ، وَ أَبْرَزَتْ بَنَاتِ الْمُهَاجِرِينَ وَ الْأَنْصَارِ لِلنَّكَالِ وَ السَّوْءَةِ، وَ أَلْبَسَتْهُنَّ ثَوْبَ الْعَارِ وَ الْفَضِيحَة
▫️ در فرازهای زیارت جامعه أئمه مومنین (علیهم السلام) به تخریب بقاع متبرکه و قتل و غارت در سرزمین های أمن الهی از جانب رئوس کفر و شرک اشاره شده است: 👇
➖ كعبه را ويران كردند
➖ مدينه را كه شهر هجرت بود، روز حره به غارت کشیدند
➖ دختران مهاجر و انصار را براى عقوبت و ظلم و بيداد از پرده استتار به در كشيدند و بر آنان لباس عار و افتضاح پوشانيدند
☑️ یکی از اقدامات أعداء الله، حمله به بیوت الله بوده است. بیوت الله بنابر روایات، أماکن متبرکه و عتبات مقدسه الهی بوده است.
💠 چنانچه از امیرالمومنین علی (علیه السلام) روایت شده که فرمودند:
«نحْنُ بَابُ اللَّهِ وَ بُيُوتُهُ (بیوت الله) الَّتِي تُؤْتَى مِنْهُ»؛
ما درهای الهی و خانه های خداوند متعال است که مردم از آن می توانند وارد شوند.
📓 الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج۱، ص ۲۲۷
⬅️ این اقدام آنان، نشان دهنده محاربه و بغض آنان با خداوند عزوجل و آل الله بود، همانطور که از حضرت سیدالساجدین (علیه السلام) روایت شده که کسیکه بغض ما اهل بیت (علیهم السلام) را دارد، در حقیقت بغض خداوند را دارد و کافر به او و آیاتش می باشد:
▪️ «مَنْ أَبْغَضَنَا وَ رَدَّنَا أَوْ رَدَّ وَاحِداً مِنَّا فَهُوَ كَافِرٌ بِاللَّهِ وَ بِآيَاتِهِ».
📓 كفاية الأثر في النص على الأئمة الإثني عشر، ص ۲۳۶
💠 یا در جای دیگر آمده است:
«وَ مَنْ أَبْغَضَنَا فَقَدْ أَبْغَضَ مُحَمَّداً وَ مَنْ أَبْغَضَ مُحَمَّداً فَقَدْ أَبْغَضَ اللَّهَ وَ مَنْ أَبْغَضَ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ كَانَ حَقّاً عَلَى اللَّهِ أَنْ يُصْلِيَهُ النَّارَ وَ مَا لَهُ مِنْ نَصِيرٍ».
📓 كامل الزيارات، النص، ص ۳۳۶
⬅️ همچنین حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و آله وسلم) ماهیت آن أعداء الله را " یهودی " متصف کردند:
«أَيُّهَا النَّاسُ مَنْ أَبْغَضَنَا أَهْلَ الْبَيْتِ بَعَثَهُ اللَّهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ يَهُودِيّاً قَالَ قُلْتُ يَا رَسُولَ اللَّهِ وَ إِنْ صَامَ وَ صَلَّى وَ زَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ فَقَالَ وَ إِنْ صَامَ وَ صَلَّى وَ زَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ»؛
هر كه ما خاندان را دشمن دارد خدا روز قيامت او را يهودى مبعوث كند جابر انصارى گويد عرضكردم يا رسول اللَّه اگر چه روزه دارد و نماز بخواند معتقد باشد كه مسلمانست؟ فرمود و اگر چه روزه دارد و نماز گذارد معتقد باشد كه مسلمانست.
📓 الأمالي( للصدوق)، النص، ص ۳۳۳
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
9️⃣ قسمت نهم
🔹 فلَمَّا مَضَى الْمُصْطَفَى (صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ) اخْتَطَفُوا الْغِرَّةَ وَ انْتَهَزُوا الْفُرْصَةَ وَ انْتَهَكُوا الْحُرْمَةَ
▫️ در فرازهایی از زیارت جامعه أئمه مومنین (علیهم السلام)، در مقام توصیف اقدامات أعداء الله، به هتک حرمت آنان بر ساحت مقدس آل الله تصریح شده است:
▪️ پس هنگامى كه حضرت محمد مصطفی (صلى الله عليه و آله) از دنیا رفت، غافلگیری را ربودند
▪️ فرصت را غنيمت شمردند و عزت و خلافت و سلطنت را در ربودند
▪️ و از حرمت اهل بيت پرده درى كردند.
☑️ یکی از مواردی که أعداء الله به آن اهتمام تام داشتند، هتک حرمت حریم اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بود، حریمی که کهف حصین، غیاث مضطرین، ملجأ هاربین و منجأ خائفین برای همه بندگان بود.
📓 مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج۱، ص۳۶۲
👈 رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم) همگان را در همه حال، چه در حال حیات و چه پس از شهادت آن حضرات، امر به حفظ حریم آل الله می فرمود:
▪️ چنانچه از جانب ذات اقدس الهی می فرمودند:
«أَنَّ السَّعِيدَ كُلَّ السَّعِيدِ حَقَّ السَّعِيدِ مَنْ أَحَبَّ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ مَوْتِهِ وَ إِنَّ الشَّقِيَّ كُلَّ الشَّقِيِّ حَقَّ الشَّقِيِّ مَنْ أَبْغَضَ عَلِيّاً فِي حَيَاتِهِ وَ بَعْدَ وَفَاتِهِ»؛
سعادتمند كامل كسى است كه على (علیه السلام) را دوست دارد؛ چه در زندگى او و چه پس از فوتش، و شقى تمام، كسى است كه على (علیه السلام) را در زندگى و مردگى دشمن دارد.
📓 الأمالي (للصدوق)، النص، ص۱۸۲
👈 بنابراین، حفظ حرمت ائمه اطهار (سلام الله علیهم) محصور به زمان حیات ایشان نمی باشد، بلکه پس از حیات مادی و دنیوی نیز حریم آل الله باید حفظ شود.
روایاتی که تاکید بر زیارت بقاع متبرکه اهل بیت (علیهم السلام) می کند، دلالت بر همین مهم دارد، چراکه اگر حفظ حرمت امام در زمان حیاتش، مربوط به وجود مبارک آن حضرت می شود، پس از شهادت ایشان، حفظ حریم، مربوط به حفظ حرمت بقاع مبارک ایشان می شود.
▪️ چنانچه از امام رضا (علیه السلام) روایت شده است که فرمودند:
«إِنَّ لِكُلِّ إِمَامٍ عَهْداً فِی عُنُقِ أَوْلِیائِهِ وَ شِیعَتِهِ وَ إِنَّ مِنْ تَمَامِ الْوَفَاءِ بِالْعَهْدِ زِیارَةَ قُبُورِهِمْ»؛
برای هر امامی، عهد و پیمانی بر گردن دوستان و شیعیان خویش است که از وفای به این عهد، زیارت قبور مطهر آنان است.
📓 الكافي (ط - الإسلامية)، ج۴، ص ۵۶۷
☑️ با وجود تمام تاکیداتی که از جانب خداوند تبارک وتعالی و رسولش در حفظ حریم آل الله شد، أعداء الله با قلوبی مملو از قذر شرک و کفر، به هتک این حریم برای اطفاء نور الله برآمدند.
🔺 رئوس أعداء الله با به شهادت رساندن امام هر زمان، و أولاد آن بغایا با تخریب بقاع متبرکه هر امام، سبیل ضالۀ آباء خود را ادامه دادند. لذا در ادامه به بررسی سیره أعداءالله در تخریب بقاع متبرکه می پردازیم.
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
❌ هتک حرمت عتبات مقدسه و تخریب حرم مطهر حضرات معصومین (علیهم السلام) توسط عباسیان در ائتلاف با یهودیان و مسیحیان
در منابع تاریخی ثبت شده است که " بنی العباس " به تبع بنی أمیه (لعنهم الله) بارها به قصد تخریب مشاهد مشرفه اهل بیت (علیهم السلام) حمله کردند؛ چنانچه نوشته شده است:
➖ تخریب حرم مطهر اباعبدالله الحسین (عليه السلام) توسط ابوجعفر منصور مشهور به منصور دوانیقی (دومین خلیفه سفاک عباسی) در سال ۱۴۶ق.
📓شهرحسین، ۱۳۸۰ ش، ص ۱۹۱
➖ این بقعه مبارکه، در عصر هارون الرشید در سال 171ق، نیز ویران شد و آب بار دیگر بر این سرزمین بسته شد.
📓امالی شیخ طوسی ، ۱۴۱۴ق، ص ۳۲۵
➖ کربلا و حرم مطهر اباعبدالله الحسین (عليه السلام) در زمان متوکل عباسی ملعون بارها مورد جسارت واقع شد و تخریب گشت.
📓امالی شیخ طوسی، ص ۲۰۹
🔺 در اینجا بیان این مطلب لازم است که 👈 در دوره عباسیان، به تبع از امویان، حضور مسیحیان و به ویژه یهودیان در دربار خلفا ادامه یافت، تا آنجا که کارگزاران حکومتی از میان اینان انتخاب می شدند. به خصوص یهودیان که در این دوره به اوج شکوفایی اقتصادی، نشر و تبلیغ بدعتهایشان دست یافتند. و این دلالت بر ائتلاف عباسیان با یهودیان و مسیحیان دارد.
📓 یهودیان، جهان اسلام و بغداد
چنانچه ثبت شده است که 👈 متوکل ملعون، برای خرابی قبور و اماکن کربلا، یکی از فرماندهانش به نام ابراهیم دیزج یهودی الأصل را روانه کرد.
دیزج طبق دستور او، مضجع نورانی امام حسین (علیه السلام) و سایر شهیدان و اطراف آن را تا حدود دویست جریب ویران کرد و شخم زد و جمعی از یهودیان را برای زراعت و کشت زمینهای آنجا منتقل کرد و هر کس که به زیارتآن قبور مطهر مشرف می شد را دستگیر می نمود.
📓مقاتل الطالبیین، ص۴۷۹
➖ المسترشد بالله خلیفه سی ام عباسی ملعون در سال ۵۲۶ق، به حرم امام حسین (عليه السلام) یورش برده و تمام تزئینات، جواهرات حرم را به غارت برد تا بین سربازان خود تقسیم کند.
📓المناقب لابن شهرآشوب، ج ۲، ص ۳۴۸
➖ تخریب حرم مطهر امامين عسكريين (عليهما السلام) توسط افراطيون وهابي
👈 البته تخریب بقاع متبرکه، نمونه ای از اقدامات ظالمانه بنی عباس در تبعیت از بنی امیه (لعنهم الله) بوده است.
💠 چنانچه امیرالمومنین علی (علیه السلام) در روایتی به نیکویی، ارتباط این دو قوم با یکدیگر را اشاره کرده و می فرمایند:
«سوگند بآن كه جان على در دست اوست! اين امّت پس از آنكه فرزندم حسين (علیه السلام) كشته شود، همواره در گمراهى و ستم و كجروى و تعدّى و اختلاف در دين و تغيير و تبديل احكام خدا كه در قرآن است ... اى بنى اميّه تو را چه شده است؟ اهرگز هدايت نشوى. اى بنى عبّاس تو را چه شده است؟ اى مرگ بر تو كه در ميان بنى اميّه بجز ستمگر نيست، و در ميان بنى عبّاس بجز متجاوزى كه با گناهان بر خدا تمرّد كند كسى نيست كشندگان فرزندان منند و پرده دران حرمت من ...».
سپس آن حضرت به بقای آن ظالمان (بنی امیه و بنی عباس) تا زمان ظهور حضرت حجة بن الحسن (أرواحنا فداه) تصریح می کنند.
📓 الغيبة للنعماني، النص، ص ۱۴۳
👈 و از اینجا معلوم می شود که ذراری لعین آنان همچون آباء ملعون خویش، ادامه دهنده این اقدامات تا عصر حاضر می باشند.
در روایات دیگر تصریح شده که نابودی ذراری بنی امیه و بنی عباس، یکی از علائم ظهور و طهارت زمین و اقامه قسط و عدل در زمین محسوب می شود.
📓 مراجعه شود به: همان، ص ۲۶۳ و ۲۷۵ و ۳۰۲
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
☑️ أعداءالله، بنی العباس و أولادهم البغایا
🔻 أعقاب بنی العباس، پس از سقوط خلافت عباسی، در أنحاء عالم پراکنده شدند؛ قاهره، سودان، شبه قاره هند، حجاز و مکه و مدینه و طائف و شام و عراق و یمن و کشورهای حاشیه خلیج از جمله آن أماکن است.
🔻 معرفی برخی از آن أولاد البغایا:
❌ در کتب أنساب ذکر شده است که یکی از منتسبین به بنی العباس، قبیله الرشایدة یا الرشیدی می باشند که اینان از أولاد باغی هارون الرشید (لعنة الله علیه) می باشند.
❌ بنابر نقل برخی منابع، «آل صباح» (خانواده سلطنتی است که بر کویت حکمرانی میکند) از أولاد باغی هارون الرشید (علیه اللعنة) می باشند.
📕 الأنساب (للامام أبی سعد عبد الکریم بن محمد ابن منصور التمیمی السمعانی)، ج ۳، ص ۳۵۳
❌ همچنین مفتی سعودی «عبد الله بن عبد الرحمن» مشهور به «بن جبرين» که نسب او چنین نقل شده است: «عبد الله بن عبد الرحمن بن عبد الله بن إبراهيم بن فهد بن حمد بن جبرين من آل رشيد» که فتاوای مبغضانه علیه اهل بیت (علیهم السلام) و حرم های ایشان، و دفاع از أعداء الله دارد، از أولاد باغی هارون الرشید (علیه اللعنة) می باشد.
🔻 از جمله فتاوای او می توان به 👈 انهدام مراقد ائمه اطهار (علیهم السلام) و مشرک خواندن شیعیان اشاره کرد که منجر به تخريب حرم مطهر امامين عسكريين (عليهما السلام) توسط افراطيون وهابي در سامرا گرديد.
أَلَا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْعُصَاةِ مِنْ بَنِي أُمَيَّةَ وَ بَنِي الْعَبَّاسِ الْخَوَنَةِ الَّذِينَ يَقْتُلُونَ الطَّيِّبِينَ مِنْ وُلْدِي وَ لَا يُرَاقِبُونَ فِيهِمْ ذِمَّتِي وَ لَا يَخَافُونَ اللَّهَ فِيمَا يَفْعَلُونَهُ بِحُرْمَتِي
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🔰بررسی فقهی کاشت ناخن مصنوعی🔰
قسمت اول
⁉️پرسش: 👇👇👇
آیا کاشت ناخن مصنوعی که سطح ناخن را میپوشاند و قابل رشد است مانع وضو است؟ آیا زینت محسوب میشود؟
✅پاسخ: 👇👇👇
کاشت ناخن مانع رسیدن آب به عضو می شود و وضو و غسل با آن باطل است. (سایت آیتالله مکارم شیرازی، سؤال 9)
به نظر آیتالله مکارم کاشت ناخن در صورت ضرورت اشکال ندارد. در هر صورت اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، در صورت امکان میبایست برای وضو و غسل ناخن مصنوعی را بردارد، اما اگر برداشتن آن ممکن نباشد یا موجب حرج و سختی غیرقابل تحمل باشد، به صورت جبیرهای وضو و غسل را انجام دهد (یعنی روی ناخن مصنوعی دست تر بکشد) وضو و غسل صحیح است. (آیتالله مکارم، استفتائات واحد پاسخ به سؤالات جامعةالزهرا، جزوه غسل، صفحه 16 و 18)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه در پست بعدی 👆🔻👇👇
ادامه 👆🔻👇👇
🔰بررسی فقهی کاشت ناخن مصنوعی🔰
یکی از آرایش های نو پدید عصر حاضر وجامعه فعلی ما کاشت ناخن مصنوعی است که به وفور در آرایشگاه ها در حال انجام می باشد واز آنجایی که ناخن مصنوعی را بوسیله چسب به ناخن یا پوست می چسبانند لذا مانع از رسیدن آب به ناخن وپوست می باشد که برای وضو وغسل مشکل ایجاد می کند.
موضوع کاشت ناخن مصنوعی ازچند جهت باید بررسی شود :
🌷اول:اصل کاشت ناخن مصنوعی ایا حرام است یا نه؟
🌷دوم:وظیفه شخص در فرض کاشتی که قابل برداشت هست چیست ؟
🌷سوم : وظیفه شخص در فرض کاشتی که قابل برداشت نیست یا برداشتن مشقت دارد چیست ؟
🌷چهارم :آیا ناخن مصنوعی بایداز نامحرم پوشیده شود؟
🌾🌷🌾🌷🌾🌷
بررسی فقهی اصل کاشت ناخن مصنوعی
⁉️سوال👇👇
🌺ایا کاشت ناخن مصنوعی حرام است ؟
✅پاسخ👇👇
همانطور که می دانیم یکی از شرایط صحت وضو وغسل این است که مانع دراعضای وضو یا غسل نباشد (رساله مراجع ج۱ .وضو.شرط سیزدهم وغسل ۳۷۷)
🍃🌷🍃🌷🍃🌷🍃
در بحث ایجاد مانع عمدی دراعضای وضو یا غسل باید دقت شود که :
🌸۱_گاهی ایجاد مانع عمدی هست اما برطرف کردن مانع براحتی امکانپذیر است مانند لاک زدن به ناخن لذا در این صورت که برطرف کردن مانع برای وضو وغسل ممکن است ایجاد مانع عمدی هم اشکال شرعی ندارد (بشرطی که وقت نماز تنگ نباشد)
🌸۲_گاهی ایجاد مانع عمدی هست اما برطرف کردن مانع برای وضو وغسل امکانپذیر نمی باشد یا سختی فوق العاده دارد که در این صورت ایجاد مانع عمدی :
🌻الف)اگر بعد از دخول وقت نماز (وقبل از وضو وغسل)باشد :
🌹۱_جایز نیست (آیت الله سیستانی.استفتائات سایت جامعه .بحث غسل وایجاد مانع عمدی )
🌹۲_اگر ضرورتی در این کار نباشد باید این کار ترک شود (ایت الله مکارم .سایت معظم له .کاشت ناخن برای غسل )
🌹۳_کاشت آن در زمانی که مکلف به غسل و وضو نیست (مانند زمان عذر شرعی) فی نفسه اشکال ندارد.
پس اگر در زمان عادت ماهانه انجام شود، یا در زمانی خارج از وقت نماز انجام شود مثلا ساعت 10 صبح یا در وقت نماز است اما نمازش را خوانده است، فی نفسه اشکالی ندارد.ولی باید برای اولین نماز ولو با صرف هزینه مانع را بردارد .(امام خامنه ای .سایت ادمین مقام معظم رهبری)
🌻ب.قبل از دخول وقت قصد دارد انجام دهد :
🌹۱_اشکال دارد (آیت الله سیستانی . استفتائات سایت جامعه الزهرا .غسل ایجاد مانع عمدی)
🌹۲-اگر ضرورت ندارد باید این کار را ترک کند(آیت الله مکارم .سایت معظم له .غسل باکاشت ناخن)
🌹۳- کاشت آن در زمانی که مکلف به غسل و وضو نیست (مانند زمان عذر شرعی) فی نفسه اشکال ندارد.
پس اگر در زمان عادت ماهانه انجام شود، یا در زمانی خارج از وقت نماز انجام شود مثلا ساعت 10 صبح یا در وقت نماز است اما نمازش را خوانده است، فی نفسه اشکالی ندارد. اما برای نماز ولو با صرف هزینه باید مانع را بردارد (امام خامنه ای سایت ادمین مقام معظم رهبری )
💐بررسی حکم فقهی وضو وغسل بعد از کاشت ناخن
🔰👇🔰
دراین مورد دو صورت باید بررسی شود :
💐اول :اگر کاشت ناخن انجام شده وقابل برداشت می باشد طبق نظر همه مراجع تقلید باید مانع برداشته شود واگر کسی عمدامانع را برطرف نکند وضو وغسل باطل ونماز باطل است (رساله مراجع.ج ۱.وضو شرط سیزدهم .عروه طهاره وضو شرط الثالث)
💐دوم :اگر ناخن مصنوعی قابل برداشت نیست یا برطرف کردنش مشقت وسختی فوق العاده دارد شخص باید برای وضو وغسل :
🌸۱_وضوی جبیره نماید ونماز بخواند ودراولین فرصت که قابل برداشت باشد ولو با صرف هزینه باید مانع را برطرف کند (امام خامنه ای.سایت لیدر کاشت ناخن )
🌸۲_ باید مانع را بردارد وتا برطرف شدن مانع بصورت عادی غسل و وضو نماید (ایت الله مکارم سایت معظم له .کاشت ناخن برای غسل )
🌸۳_باید هم وضوی وهم تیمم نمایدو درصورت امکان بنابراحتیاط واجب مانند وضوی جبیره بر مانع مسح کند وچون مانع را عمدا ایجاد کرده بنابراحتیاط واجب نماز را بخواند وبعدا قضا کند(آیت الله سیستانی . استفتائات سایت جامعه. غسل مانع عمدی. استفتائات نجف موجود در مرکز ملی باب وضو سوال ۱۸۵)
🔰👇🔰
💐بررسی حکم فقهی پوشاندن ناخن مصنوعی از نامحرم :
🌺۱_اگر ناخن مصنوعی موجب زیبایی دست باشد باید از نامحرم پوشانده شود (امام خامنه ای سایت لیدر کاشت ناخن )
🌺۲_چنانچه مفسده خاصی نداشته باشد نگاه به ناخن مصنوعی اشکالی ندارد (آیت الله مکارم .سایت معظم له .نگاه به ناخن مصنوعی)
🌺۳_باید از نامحرم پوشانده شود (ایت الله سیستانی . استفتائات معظم له جلد اول سوال ۲۲۳مسئله ۱۰)
🌸💐🌸💐🌸💐
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
6.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
لوییس فراخان، رهبر دینی و اجتماعی سیاهپوستان آمریکا:
نود میلیون ایرانی حاضرند برای مهدی (عج)، جانشان را فدا کنند. واقعا مردم جذابی هستند
حتما ببینید
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
6.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آنچه درباره ما می گویند
✅ مجری تایوانی:
📍ایران با قدرت پهپادی خود به دنبال تغییر ساختار امنیتی خاورمیانه است...
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صوفی گری تو بعضی هیئتا...
⚠️مراقب باشید...
بعضیا میگن تو دستگاه امام حسین دخالت نکنید...
ولی هر کار انحرافی رو تو هیئت میآرن..
خودشون تو دستگاه امام حسین دخالت میکنن...
خیلی هیئت ها شده نمایش سبک سینه زنی و سبک لوله اگزوزی و...
افراد برای معروف شدن خیلی کارا میکنن...
این ها آفت رسوخ کرده در هیئتاست...
⚠️مراقب باشیم...
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای مخالفت حاجقاسم با شهادت باباپنجعلی
مسئول سازمان هنری رسانهای اوج:
🔹قرار بود باباپنجعلی در پایتخت ۵ شهید و پیکرش در مشهد یا کربلا دفن شود.
🔹حاج قاسم با این تصمیم مخالفت کرد و گفت این خانواده باید سالم برگردند و مگر ما مردیم که عضوی از این خانواده کم شود.
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛