eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9هزار ویدیو
229 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ متن سوال : 👇👇👇 فلسفه حجاب در نماز چيست؟ خدا كه با همه محرم است! ✅ پاسخ : 👇👇👇 با توجه به اين كه خداوند متعال عليم و حكيم است، پس يكايك احكام، حكمت خاصى دارند، ولكن پى بردن به آن اسرار، براى ما هم، ميسر نيست و هم، چندان مفيد نيست چه اين كه با علم محدود ما از نيازها، استعدادها و نيز راه رفع نيازهاى واقعى و شكوفا كردن استعدادها به نحو صحيح و بدون مخاطرات جسمى و روحى، مادى و معنوى، چگونه مىتوان چنين ادعايى نمود. علاوه بر اين كه اساس در اين احكام، فراخوان بشر به تعبد و اظهار بندگى در مقابل حضرت پروردگار است. البته چه بسا ممكن است آگاهى به اين اسرار و حكمتها حداقل در بعضى افراد، موجب تقويت انگيزه آنها در پيروى از آن دستورات شود به همين جهت در صدد كنكاش از اسرار و حكمتهاى احكام مىكنند. ادامه در پست بعدی 👇👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆 👇👇👇👇 به هر صورت حجاب و پوشش بانوان در نماز، علل و فلسفههاى متعددى دارد؛ از جمله: الف. اين خود نوعى تمرين مستمر و روزانه براى حفظ حجاب مىباشد و يكى از عواملى است كه در پاسداشت دائمى پوشش اسلامى زن و جلوگيرى از آسيبپذيرى آن، نقش مهمى ايفا مىكند. ب. وجود پوششى يك پارچه براى تمام بدن و داشتن پوششى مخصوص براى نماز، توجه و حضور قلب انسان را بيشتر مىكند و از التفات ذهن به تجملات و چيزهاى رنگارنگ مىكاهد و ارزش نماز را صد چندان مىكند. داشتن پوشش كامل در پيشگاه خداوند، نوعى ادب و احترام به ساحت قدس ربوبى است. از اين رو براى مرد نيز در بر داشتن عبا و پوشاندن سر در نماز، مستحب است و همين ادب حضور در پيشگاه الهى زمينهساز حضور معنوى و بار يافتن به محضر حق مىشود. ج. داشتن پوشش كامل در پيشگاه خداوند، نوعى ادب و احترام به ساحت قدس ربوبى است. از اين رو براى مرد نيز در بر داشتن عبا و پوشاندن سر در نماز، مستحب است و همين ادب حضور در پيشگاه الهى زمينهساز حضور معنوى و بار يافتن به محضر حق مىشود. افزون بر آن، حكم پوشش در نماز، با حفظ حجاب در برابر نامحرم تفاوتهايى دارد و با آن قابل مقايسه نيست؛ مثلاً پوشاندن روى پا در برابر نامحرم واجب است؛ ولى در نماز - بدون حضور نامحرم - واجب نيست. سؤال: اگر خدا جنسيت ندارد، چرا بايد در نماز پوشش داشته باشيم؟ جواب: پاسخ اين سؤال طي مراحل زير بيان ميشود: 1. خداوند خالق جنس مذکر و مؤنث است(1) و نسبت به خداوند جنسيت معني ندارد و از طرفي، عالم محضر خداست و به نهان و آشکار مخلوقات آگاه و بيناست.(2) پس لزوم رعايت حجاب در نماز به خاطر نامحرم و يا مذکر بودن خداوند نيست. 2. رعايت حجاب در نماز و غير نماز، فقط بر زنها واجب نيست، بلکه حفظ حجاب در محدوده معين بر مردان و زنان هر دو لازم است؛ مثلاً پوشانيدن عورت و بعضي قسمتهاي بدن از ديد انسانهاي ديگر بر مردان و زنان واجب است. همچنين نماز خواندن با بدن برهنه در مردان و زنان هر دو موجب بطلان نماز است. بنابراين، رعايت حجاب براي انسانها گاهي به خاطر وجود انسانهاي نامحرم است و گاهي به خاطر صحت عبادت است که در بعضي موارد هر دو علّت با هم جمع ميشوند، مثل نماز خواندن در حضور اشخاص نامحرم و گاهي فقط به خاطر صحت عبادت است، مثل نماز خواندن در اتاق در بسته و تنها . اختلاف بعضي شرائط اين دو حالت، بهترين گواه بر مطلب است؛ مثلاً طهارت و مباح بودن لباس در نماز شرط است، اما در حفظ حجاب از نامحرم شرط نيست. خداوند خالق جنس مذکر و مؤنث است و نسبت به خداوند جنسيت معني ندارد و از طرفي، عالم محضر خداست و به نهان و آشکار مخلوقات آگاه و بيناست. پس لزوم رعايت حجاب در نماز به خاطر نامحرم و يا مذکر بودن خداوند نيست. 3. اهداف، حکمتها و فوائدي که از رهگذر انجام دستورات الهي به انسان ميرسد، متناسب با ساختار وجودي اوست که مرکب از بعد مادي و معنوي، يعني جسم و روح است و دستورات الهي زمينه را براي سعادت دنيايي و اخروي آماده ميکند. پس اگر در موردي به منافع مادي يک عمل پينبرديم، دليل بر بيهدفي و ناقص بودن آن عمل نيست و از آنجا که عقل و فهم آدمي مانند اصل وجودش محدود است، پس به فوائد و حکمتهايي که خالق نامحدود وضع کرده، به طور کامل پي نخواهد برد، مگر اينکه معصومين عليهمالسلام از زبان وحي خبر دهند. ادامه در پست بعدی 👆👆 👇👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بالا 👆👆 👇👇👇👇 بنابراين، آنچه را که ذيلاً به عنوان حکمت و فائده حجاب در حال نماز ذکر ميکنيم، تنها گوشهاي از فوائد و حکمتهاست و اگر در موردي به حکمت و هدف دستوري پي نبرديم، بينياز از انجام آن نميشويم، بلکه بعضي عبادات تعبدي محضاند؛ يعني مأمور به انجام آن هستيم؛ چون خداي حکيم و عليم که خواهان سعادت و کمال انسانهاست، امر فرموده؛ چنان که اگر پزشک ماهر امر به خوردن دارويي کند، هر چند حکمت آن را ندانيم، انجام ميدهيم. با توجه به نکات فوق، به ذکر چند فائده و حکمت براي حجاب در نماز بسنده ميکنيم: اول: انسان در حال عبادت در حضور خاص خداوند و در حال راز و نياز است. در چنين حالي مناسب است بهترين لباس را بپوشد که براي زن همان پوشش کامل است که نشانه عفت و پاکدامني او ميباشد و بهترين حالات او را منعکس ميکند و براي مرد هم علاوه بر اينکه پوشش عورت لازم است، مناسب است لباسهاي خود (رداء و عباء) و عمامه را بپوشد.(3) سر وقت نماز خواندن، رو به قبله بودن، پوشش کافي و ... هر چند نسبت به خداوند فرقي نميکند، اما نسبت به انسان و سير مراحل تکامل و تربيتش خيلي مهم است و هدف تکليف نيز همين است. دوم: نوع عبادات، در قالب و آداب ظاهري و شرائط خاصي عرضه شده که هر کدام علاوه بر اهميت و سازندگي ظاهرشان در شخصيت انساني، باطن و اسراري هم دارند که اهل دل به ويژه اولياء الهي از اين ظواهر عبور ميکنند. امامان معصوم عليهمالسلام در فرصتهاي مناسب به اندازه استعداد و توان درک مخاطبين پرده از اسرار اين شعائر و مناسک و عبادات برداشتهاند. امام صادق عليهالسلام فرمودند: «جامه براي مؤمنان نعمتي از جانب خداوند است که مواضع شرمگاه بدن با آن پوشيده ميشود ... و چون آن را ميپوشي، تو را به خودپسندي و ريا و خودآرايي و فخر فروشي و بزرگمنشي وادار نکند ... پس چون جامهات را پوشيدي، به ياد آن باش که خداي تعالي گناهان تو را با رحمتش پوشانده، و لباس صدق و راستي را بر خود بپوش؛ همانگونه که پيکر ظاهر خود را با جامهات پوشاندي و بايد باطنت در پوشش ترس و ظاهرت در پوشش اطاعت باشد! اين نعمت خداوند که لباس فرستاد تا عورت ظاهريات پوشيده بماند، بايد مايه عبرت تو شود تا با لباس توبه، عورتهاي باطني خود را بپوشاني و هيچ کس را به عيبش رسوا نکني... .»(4) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
📖پند عارفانه 📝رابطه زیارت اربعین با انسان سازی و عرفان از نگاه آیت الله قرهی 🔸با اینکه زیارت حرم سید‌الشهدا(ع) در اکثر برهه‌های تاریخی به سختی انجام می‌شد و جان زائران در خطر بود، اما با این وجود عاشقانه خطرات را به جان می‌خریدند و به پابوسی امام حسین(ع) در روز اربعین نائل می‌شدند. 🔹پیاده روی اربعین تماما کسب معرفت است و این راهپیمایی بزرگ جهان با خیل جمیعتی چند میلیونی، انسان ساز است. 🔸در واقع آن چه ما از عرفان می خواهیم، انسان سازی و رسیدن به مقام انسانیت است. اما پیاده روی اربعین تنها و بزرگترین راهپیمایی جهان است که انسان را به معرفت الله می رساند. 📕سایت وارث، آذر1394 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
📝استاد زاهدی: اتفاقی که اکنون در حال وقوع است و هنوز هم جگر حضرت زینب(س) را می‌سوزاند، این است که مردم دوباره دنیاپرست و تماشاچی ظلم شدند 💠... از بلاهایی که بر سر اهل بیت علیهم السلام در کربلا و بعد از آن پیش آمد، سخت تر و سنگین تر و ناگوارتر، این است که آن فرهنگ دنیاخواهی مردم، که باعث پیدایش آن همه جنایت شده بود، هم اکنون هم وجود دارد. 💠اگر مردم دنیاخواه نبودند، تماشاچی نمی‌شدند، بلند می‌شدند، جنجال می‌کردند، سروصدا می‌کردند، اعتراض می‌کردند، نمی گذاشتند این جنایات اتفاق بیفتد. 💠الان همه گریه می‌کنند که بچه های حضرت زینب(س) چه زجری کشیدند. اما کسی یادش نیست، تماشاچی های کربلا و کوفه چه کار می‌کردند. و آن فرهنگ و آن دنیاخواهی‌ها کمک می‌کرد تا دشمن به این راحتی اسیران را به نمایش بگذارد. 💠علت اصلی درد و غصه حضرت زینب سلام الله علیها این امور است. پس اتفاقی که اکنون در حال وقوع است و هنوز هم جگر حضرت زینب سلام الله علیها را می‌سوزاند و پاره می‌کند، این است که مردم دوباره دنیاپرست و تماشاچی ظلم شدند. 👈مطلب مهم و اصلی که باید به همه جا رسانده شود این است که: 💠آن بلا و کفری که زینب(س) را اسیر کرد و شهر به شهر بردند به نمایش گذاشتند، تحقیر و توهین به ساحت مقدس اهل البیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم کردند، همان بلا و کفر، اکنون زنده است. آن فکر و آن انحراف، اکنون زنده است. 💠مثالی تلخ: هفت قلم آرایش می‌کنند، حتی دنبال دسته های زنجیرزنی. شبیه یک کارناوال راه می افتند، رسم شده در ایام عاشورا خیمه هایی کوچکی آماده می کنند و روز عاشورا آتش می زنند. شبیه یک کارناوال طبل می زنند و زن و مرد هم قاطی و درهم، همه برای تماشا جمع می شوند، زن ها هم بد حجاب و... . بعد که جمعیت جمع شد خیمه ها را آتش می زنند، خودم دیدم از صد نفر شاید دو نفر هم گریه نمی کردند، یعنی یک کارناوال را تماشا می کنند نه یک عاشورا. نمی‌فهمیدند آتش زدن خیمه‌ها یعنی چه بر سر زینب سلام الله علیها آمد. این را اصلاً متوجه نمی‌شدند. بچه و زن و مرد هم ایستاده بودند که نمایش آتش گرفتن خیمه ها را تماشا کنند. همین، و بعد هم که تمام شد و خاکستر شد فکر می‌کنید یک نفر از این‌ها به خاطر حضرت زینب سلام الله علیها یک سانت روسریش را جلو کشید؟... 📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در ایام اربعین سال 94 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
اربعین، سبک زندگی بر اساس ایمان و محبّت را به نمایش گذاشته که در آن بدون نیاز به قانون و نظارت، بیشترین ایثار و مهربانی در روابط اجتماعی جاری است. @mobahesegroup راز اربعین، محبت مردم به امام حسین(ع) نیست! این محبت جاهای دیگر هم هست، راز اربعین و بخش گمشده ولایتمداری که در اربعین پیدا شده، ارتباط قلبی عاشقان امام حسین(ع) با یکدیگر است. مردم در اربعین، واقعاً عاشق همدیگر هستند و این یک نور و برکت و آثار خاصی دارد که باعث می‌شود همۀ کارها خوب پیش برود. @mobahesegroup اربعین حرکت تاریخ حیات بشر به سوی ولی خداست. مظلومیت اباعبدالله الحسین(ع) و عزاداری بهانه است؛ جهان در حال ولایی شدن است و اربعین طلیعۀ آن است. @mobahesegroup خدای متعال بر ما منت گذاشته و پیاده‌روی اربعین را خلق کرده است الحمدلله جوانهای ما راه را پیدا کردند و میلیونها نفر از مردم ما و مردم غیر ما، مردم عراق و دیگران، در این راه حرکت میکنند، این هم یکی از حوادث بسیار برجسته‌ای است که خدای متعال منت گذاشته بر ما و این حادثه را برای ما خلق کرده است، این شد یک نماد. همیشه اربعین پیاده‌روی بود امّا این حرکت عظیم که یک نماد بسیار زیبا و پرشکوهی از حضور پیروان اهل‌بیت و علاقمندان به اهل‌بیت هست؛ این نبود، ما این را نداشتیم، این را خدای متعال در اختیار ما گذاشت، خدا را بایستی شاکر باشیم. @mobahesegroup رهبرانقلاب: خوشا به حال آن کسانی که به زیارت اربعین خواهند رسید و آن زیارت خوش مضمونِ روز اربعین را إن‌شاءالله خطاب به حضرت خواهند خواند. @mobahesegroup کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
اربعین نماد بلوغ و کمال است. کمال پیروان مکتب حسینی خردمندی،حقشناسی،ورستگاری است در این مکتب جایی برای نادانی و نا آگاهی سرگردانی و گمراهی نیست. @mobahesegroup
🍀 امام على عليه السلام: ⭕️هركه اخلاقش بد باشد، روزى اش تنگ شود، 🌷 هركه خوش خوی باشد، روزى اش گشاده گردد. 📚غرر الحكم، حدیث ۸۰۲۳،۸۰۲۴ @mobahesegroup
⚠️ هميشه بايد مراقب سه چيز باشيم: ➊⇜وقتي تنها هستيم مراقب افكار خود ➋⇜وقتي با خانواده هستيم مراقب اخلاق خود... ➌⇜و زماني كه درجامعه هستيم مراقب زبان خود... @mobahesegroup
می آیم که گواهی دهم که او(امام حسین) دردعوتش حجت راتمام کرد وبی دریغ خیرخواهی نمود وجان خود رادر راه تو(خدا)بخشید تا بندگانت را ازنادانی و سرگردانی گمراهی، نجات بخشد. @mobahesegroup
⁉️ متن شبهه :👇👇👇👇👇 - «سیّد» از کجا آمده است؟ «سيّد» واژه‌ای عربی است و معنی آن در زبان پارسی «آقا» و در زبان انگليسی «مستر» است. اعراب زن را «سيّده» مینامند. پس از چيرگی تازيان بر ايران که در نيمه‌ٔ سده‌ی هفتم ميلادی روی داد بکار بردن واژها و سرنامهای عربی رواج يافت. مردم به هنگام بانگ زدن اعراب آنها را با سرنام عربی سيّد بانگ ميزدند. خود اعراب هم يکديگر را با سرنام سيّد بانگ ميزدند. شگفت‌انگيز اين بود که اعراب ايرانيان را سيّد نناميدند و خود ايرانيان هم همديگر را سيد نگفتند، زيرا اعراب خود را بالاتر از ايرانيان میدانستند و چنين کاری را روا نمیداشتند که به زیردستان و بندگان خود سیّد گویند امّا آن دسته از اعراب که زنان ايرانی را اغلب به همسری گرفتند، از آنها دارای فرزند شدند. اين فرزندان چون پدر عرب داشتند میتوانستند سرنام بکار ببرند. فرزندان اين فرزندان نيز ميتوانستند همين کار را بکنند. از اين رو گروهی ايرانی پيدا شدند که پدر يا نيای عرب داشتند و از همین‌روی سيد ناميده شدند. به ياد داشته باشيد اين گروه فقط عرب‌زاده بودند، نه از خاندان ويژه‌ای مانند خاندان محمّد يا قريش يا ديگران. (متن خلاصه شده) ✅ پاسخ شبهه: 👇👇👇 در شبهه به نوعی مطلب بیان شده که گویا برای شرافت بخشی بی دلیل به بخشی از اجتماع سیّد گفته می‌شود. پرسشگر مطلب را به نوعی مطرح کرده که انگار به هر مرد عرب زاده‌ای سیّد می‌گویند و به دروغ آنها را منتسب به خاندان نبوت می‌دانند. پرسشگر آنقدر دانش مرجع شناسی نداشته تا ببیند چگونه لقب‌هایی چون سیّد، شریف و السیّد الشریف قرن‌ها قبل از صفویه رواج داشته و در پیشوند نام‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته است. جالب است که بدانید همچنانکه ما ایرانیان به ذریّه پیامبر، سیّد می‌گوییم؛ اعراب حجاز نیز برای ممتاز ساختن فرزندان امام حسن(علیه‌السلام) آنها را شریف و فرزندان امام حسین(علیه‌السلام) را سیّد می‌خوانند.[۵] پس این انتساب دادن‌ها چیزی نیست که ساخته و پرداخته‌ای ویژه ایران باشد یا وارداتی به حساب آید؛ بلکه اصطلاحی است که عرف اندک اندک خود انتخاب کرده و به آن پایبند شده است. امّا چرا؟ حفظ احترام ذریّه پیامبر اسلام دینی است که احترام به همه انسان‌ها را لازم و ضروری  دانسته است. اینگونه نیست که احترام تنها برای سادات باشد؛ ولی محبّان پیامبر اکرم(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فارغ از هر مذهب و کشوری، و به حکم آیه مودت به ذریّه آن حضرت احترام می‌گذاشتند. خداوند در این آیه می‌فرمایند: «قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَى[شوری/۲۳] پاداشى از شما خواستار نيستم مگر دوستى در باره خويشاوندان.» به هر رو سادات، از نظر خویشاوندی به پیامبر نزدیکتر هستند. در روایات نیز به استحباب نیکی به علویین و سادات پرداخته شده و در کتاب شریف وسائل الشیعه عنوانی تحت این عنوان داریم. مثلاً در روایتی حضزت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «مَنْ أَرَادَ التَّوَسُّلَ إِلَيَّ وَ أَنْ يَكُونَ لَهُ عِنْدِي يَدٌ أَشْفَعُ لَهُ بِهَا يَوْمَ الْقِيَامَةِ فَلْيَصِلْ أَهْلَ بَيْتِي وَ يُدْخِلُ السُّرُورَ عَلَيْهِمْ[۶] هر کس می‌خواهد به من متوسل شود و نزد من دستی داشته باشد که روز قیامت به واسطه آن، او را شفاعت نمایم، پس به اهل بیت من نیکی کرده و آنان را شادمان سازد.» نتیجه گیری به کار بردن لفظ سیّد برای ذریّه و نسل رسول خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) کاری مختص ایرانیان و زاییده دوران صفویه نیست. متأسفانه عده‌ای که کوچکترین دانشی در لغت عرب ندارند و از تاریخچه استفاده عرفی این کلمه خبر ندارند؛ با وقاحتی تمام، آن را دست مایه شبهه سازی‌های خود کرده‌اند. اگر ما احترام سادات را نگاه می‌داریم و به آنها نیکی می‌کنیم؛ در درجه اول وظیفه انسانی خود را به جا می‌آوریم. زیرا هر انسان مسلمانی لایق بالاترین احترام‌ها و نیکی هاست. در درجه بعدی می‌تواند عملی برخاسته از سفارش قرآن کریم به ما باشد که فرمود با خویشان پیامبر مودت داشته باشید. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
پی‌نوشت و منابع مطلب بالا 👆👆👆 [۱] التحقيق في كلمات القرآن الكريم، مصطفوى، حسن، چاپ: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، تهران،سال چاپ:  ۱۳۶۸ش، ج۵، ص۲۵۵: و هو المجد و الشرف، فهو سيّد، و الأنثى سيّدة، فقيل سيّد العبد و سيّدته، و الجمع سادة و سادات، و سيّد القوم رئيسهم و أكرمهم، و السيّد: المالك. [۲] مفردات ألفاظ القرآن، راغب أصفهانى، حسين بن محمد، چاپ: دار القلم- الدار الشامية، بيروت- دمشق،سال چاپ:  ۱۴۱۲ ق، ج۱، ص۴۳۲: فسمّي الزّوج سَيِّداً لسياسة زوجته... سادَتَنا[الأحزاب/ ۶۷]، أي: ولاتنا و سَائِسِينَا. [۳] تحريرالوسيله، خمینی‌، روح‌الله، چاپ: دار العلم، قم، سال چاپ: ١٣٧٩ ش، ج ۱، ص ۳۶۵. [۴] رک: جامع الانساب، روضاتی، سید محمدعلی، چاپ: چاپخانه جاوید، اصفهان، سال چاپ: ۱۳۳۴ش، ص۲۵-۵. [۵] المعقبون من آل ابی طالب، رجایی، سید مهدی، چاپ: مؤسسه عاشورا، قم،سال چاپ:  ۱۳۸۵ش، ج۱، ص۲۱. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup