eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.7هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
223 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️سوال:👇👇👇 🔰چرا خدا بين ما و اهل بيت فرق ميذاره و فقط با آنها صحبت کرده و ما را تک تک مخاطب خود قرار نداده؟ ضمنا ما همگي در کودکي معصوم هستيم!! ✍️پاسخ:👇👇👇 ✅خدای متعال کلام خود را بر قلب بنده نازل می کند و قلب مانند ظرفی است که می تواند کلام خدا را دریافت کند. کسی که معصوم است، ظرف وجودی او هیچ آلودگی ندارد و می تواند کلام الهی را به شکل صحیح دریافت کند و بفهمد. اما کسی که معصوم نیست، ظرف وجودی او آلوده است. و هر چه در ظرف او ریخته شود، مبتلا به همین آلودگی می شود. لذا اگر خدا کلامش را به غیر معصوم بگوید، او کلام را وارونه می فهمد. و راه درست را نمی یابد. و البته راه ارتباط با عالم بالا برای همگان باز است و از همین رو عده ای با کسب مقامات معنوی می توانند به کشف و شهود برسند. هر چند آنان نیز تفاوتی با معصوم دارند که تفاوت در درجه پاکی آنهاست. این عرفا از آنجا که مقداری به خطا و گناه آلودگی دارند، ممکن است در کشف و شهودشان تحت تاثیر شیطان و گناهان خویش قرار گیرند، از همین رو هر آنچه در شهود فهمیده اند را نمی توانند کاملا صحیح بدانند. بلکه باید با شهود معصومان تطبیق دهند. اگر شهود آنها با شهود معصوم تفاوتی داشت، معلوم است که آن تفاوت برخواسته از آلودگی ظرف وجود آنهاست. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
🌐 #اینترنت_اشیاء یک تکنولوژی جدید است که به زودی در ایران فراگیر خواهد شد. در کنار محاسن و فرصت‌هایی که دارد، دارای #مخاطرات و چالش‌هایی در حوزه‌ی امنیتِ استفاده از این تکنولوژی، دسترسی #غیرمجاز به داده‌ها، نقض #حریم_خصوصی و مسائل ضد فرهنگی و سبک زندگی است. اگر به این موارد توجه نشود، در آینده نزدیک، #امنیت روانی و اقتصادی و اجتماعی مردم به خطر خواهد افتاد و #نفوذ دشمن بر عرصه‌های مختلف جامعه اسلامی، تسهیل خواهد شد. لذا در این کانال با نگاهی نقادانه، این موضوعات مورد بررسی قرار می‌گیرد. ضرورت دارد تا متخصصین و فعالان انقلابی در عرصه اینترنت و فضای مجازی، به این صحنه ورود کنند و با ارائه راهکاری عملی، از نفوذ دشمن در این عرصه جلوگیری نمایند. ☁️ کانال "نقدی بر اینترنت اشیاء" 🔹️ t.me/joinchat/AAAAAEVvywnDtLCdjjaVXQ 🔸️ eitaa.com/joinchat/3129081879C4f00b9f16d ♦️ instagram.com/iot_review
❓ تفاوت معجزه، با سحر ساحران و عمل مرتاضان؟ ✍️ پاسخ اجمالی: پیامبران علاوه بر معجزه، قرائن دیگری نیز مانند «محتوای دعوت شان» یا «خصوصیات فردی و اخلاقی والا» دارند که وقتی در کنار عمل خارق العاده قرار می گیرند نبوت پیامبران و معجزه بودن عمل آنها را تأیید می کند. سحر و عمل مرتاضان چند تفاوت با معجزه دارند: 1- کار مرتاضان و ساحران نتیجه مستقیم آموزش و تمرین است. 2- در کارهای ساحر و مرتاض تحدی و هماورد طلبی دیگران به تکرار آن اعمال خارق العاده نیست. 3- کار آنها محدود به قلمرو خاص و اعمال معین و غیر متنوع است. 4- وضع و صفات ساحران و مرتاضان الهی نیست. برخلاف پیامبران که کارشان بدون تمرین و همراه با تحدی و در همه زمینه ها می باشد و اهداف آنها الهی است. ✍️ پاسخ تفصیلی: _______________________ @mobahesegroup
👆👆👆👆🔻👇👇👇 ✅ پاسخ تفصیلی: (قسمت اول) فقط معجزه امر خارق العاده نیست به اعتراف بسیاری از دانشمندان، حتی دانشمندان علوم طبیعی، در وجود مرتاضان نيروى مرموزى است كه به كمك آن مى توانند كارهاى خارق العاده اى انجام دهند، مثلا هفته ها از خوردن و آشامیدن خودداری می کنند یا مثلا آنها را در تابوت دفن کرده اند و پس از چند هفته بيرون آورده و با ريختن آب گرم بر روى بدن شان و تنفس مصنوعى به حال عادى باز گشته‏ اند. علم امروز از تفسير چگونگى تأثير اين نيروى مرموز، عاجز است. ساحران نیز کارهایی انجام می دهند که از دید مردم خارق العاده به نظر می رسد و حتی در طول تاریخ، عده ای به بهانه سحر و ساحری، پیامبران راستین را تکذیب می کرده اند. حال با قبول اين مطلب مشكل بزرگى در بحث اعجاز پيش مى آيد و آن اينكه: چگونه ميان اين گونه امور خارق العاده و معجزات فرق بگذاريم و به كدام وسيله آنها را از يكديگر تشخيص دهيم؟ چرا که هیچ يك از آنها با علل عادى طبيعى قابل توجیه و توضیح علمی نيست و علل همه آنها به طور يكسان، اسرارآميز و مرموز به نظر می رسد. ما از كجا بدانيم كه آيا مدعى نبوت به راستى پیامبر است يا يك نفر مرتاض‏ و ساحر و مانند آن؟!(1) در پاسخ به این سؤال می گوییم گرچه در ظاهر بین معجزه و سحر ساحران یا عمل مرتاضان شباهت هایی دیده می شود، اما اینگونه نیست که معجزه از سحر و جادو و عمل مرتاضان قابل تشخیص نباشد. امکان راست آزمایی ادعای مدعیان نبوت از راه جمع آوری قرائن پیامبران الهی علاوه بر معجزه قرائن و نشانه های دیگری نیز دارند که وقتی در کنار عمل خارق العاده آنها قرار می گیرند نبوت پیامبران و معجزه بودن کارهای خارق العاده آنها را تأیید می کند. امروزه این راه كه مى‏ توان آن را راه‏ جمع آورى قرائن‏ نام گذارد در امور مختلف برای کشف حقیقت بکار می رود و بسيارى از اوقات مى توان با قطع نظر از معجزات‏ از همين راه، صدق و كذب گفتار مدعى نبوت را دريافت!(2) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
(قسمت دوم) 🔰تفاوت های اعمال ساحران و مرتاضان با معجزات انبیاء: برای جدا سازی اعمال مرتاضان و ساحران از معجزات انبیاء، راه هایی وجود دارد که مجموعاً می توانند اطمینان بخش و رهگشا باشند که می توان برخی از آنها را اجمالا مورد اشاره قرار داد. 1. کارهای مرتاضان و ساحران نتیجه ی مستقیم آموزش و تمرین است و معجزات انبیاء این گونه نیست مرتاضان و ساحران در پرتو تعلیم و تمرین طولانی به کارهای غیرعادی و خارق العاده شان دست می یازند و سحر و جادو برای خود آموزش ویژه ای دارد، و اگر چنین دوره هایی را نبینند با انسان معمولی کوچک ترین فرق ندارند در حالی که پیامبران نه سابقه تعلیم و تمرین دارند و نه در برابر کسی برای آموزش زانو می زنند بلکه کارهای آنان کاملاً ابداعی و بی سابقه است و تاریخچه زندگی آنان بر این مطلب گواهی می دهد. برای مثال می بینیم که موسی بن عمران به هنگام بازگشت از مدین به مصر به مقام رسالت مبعوث گردید و معجزه الهی به نام عصا، به او داده شد(3) و هرگز او در اندیشه ی خود چنین کاری را تصور نمی کرد. حضرت مسیح نیز بدون این که در دانشکده پزشکی نزد استادان درس بخواند و بدون این که در این قسمت به تمرین بپردازد، صاحب معجزات شگفت انگیزی مانند زنده کردن مردگان و شفا بخشیدن نابینایان مادر زاد و غیره(4) شد.(5) 2. وجود تحدی و هماورد طلبی در معجزات انبیاء از آنجا که کارهای مرتاضان و ساحران محصول آموزش است و این راه به روی همگان باز است، در زندگی ساحر و مرتاض «تحدی» و مبارز طلبی نیست، بلکه چون کارهای آنان، شیوه ی خاصی دارد افراد مستعد می توانند از آن طریق به آن کارها دست یابند و همانند آن را انجام دهند. در حالی که پيامبر چون كار خود را به كمك يك نيروى الهى انجام مى دهد مى تواند با كمال اطمينان خاطر بگويد: «اگر جهانيان جمع شوند نمى توانند مانند اين كار انجام دهند» و اين اطمينان و جرأت خود نشانه اين است كه تكيه گاه آنها يك تكيه گاه مطمئن ماوراء طبيعى است. لذا قرآن با ندایی بلند در باره ی معجزه جاویدان پیامبر(صلی الله علیه وآله) می گوید: «لا یَأْتُونَ بِمِثْلِهِ وَ لَوْ کانَ بَعْضُهُمْ لِبَعْض ظَهِیراً»(6)؛ (هرگز نمی توانند مانند آن را بیاورند هر چند یکدیگر را کمک کنند). و موسی بن عمران نیز در میدان مبارزه با ساحران فرعونی، کارهای آنان را کوچک شمرد و فرمود: «ما جِئْتُمْ بِهِ السِّحْرُ إِنَّ اللّهَ سَیُبْطِلُهُ»(7)؛ (آنچه آورده اید از سنخ سحر است و خدا از طریق اعجاز آن را باطل می کند). وقتی سحر آنان باطل شد نخستین کسانی که به وی گرویدند، همان ساحران بودند؛ زیرا با تبحری که در فن سحر داشتند اذعان پیدا کردند که کار خارق العاده ی موسی از سنخ سحر نیست و از مبدأ دیگری سرچشمه می گیرد.(8) علت غلبه ی اعجاز بر سحر این است که معجزه متكى به يك نيروى بى پايان و غير قابل شكست است، در حالى كه خوارق عادات بشرى از قدرت‏هاى كوچكى سرچشمه مى‏ گيرد كه در مقابل قدرت بى پايان خداوند كم ترين مقاومتى ندارد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
(قسمت سوم) 3. محدودیت قلمرو و نوع اعمال مرتاضان و ساحران کارهای مرتاضان و جادوگران چون معلول تعلیم و تمرین است قلمرو خاصی دارد و از تنوع برخوردار نیست، مثلاً مرتاضی بر اثر ریاضت، قطار را از حرکت باز می دارد، ولی او دیگر بر کار خارق العاده ای که در مورد آن ریاضت نکشیده، قادر نیست، لذا هيچ مرتاضى حاضر نيست كارى را كه شما پيشنهاد مى كنيد و از او می خواهید، انجام دهد؛ زیرا نيروى انسانى- هر چه كه باشد- محدود است.(9) امورى هم كه [عمل ساحران و مرتاضان] متكى به آن است طبعاً محدود است، در نتیجه از یک طرف اين گونه افراد قادر به انجام هر نوع كارى نيستند، بلكه توانايى هر يك محدود به امور معينى مى‏ باشد. به همين خاطر مرتاضان و ساحران، براى همه همان كارهاى معين را تكرار مى‏ كنند و از طرف ديگر، مرتاضان و مانند آنها در هر شرايط زمانى و مكانى و با هر ابزارى قادر به انجام كارهاى خود نيستند، بلكه اكثراً محتاج به ابزار معين و شرايط خاصى از نظر مكان، زمان و يا ساير جهات مى‏ باشند. ولى معجزات پيامبران هيچ يك از اين شروط را ندارد، زيرا متكى به نيروى لايزال و نامحدود خداست. پيامبر نيازمند به تعليم، تربيت، تمرين و آزمايش خاصى براى انجام معجزات نيست، حتى ممكن است مانند حضرت مسيح(عليه السلام) در همان گهواره با سخن گفتن شيرين و جالب خود، اعجاز كند.(10) اتکای اعجاز به نیروی لایزال الهی باعث می شود که این معجزات پیامبران از تنوع برخوردار باشد. زیرا آنان مطابق مقتضیات زمان و با توجه به درخواست های مختلف مردم (با جمع بودن دیگر شرایط)، دست به اعجاز زده اند و طبعاً معجزات آنان متنوع و گوناگون است. درباره ی موسی علیه السلام می خوانیم که: «عصای وی با خواست او تبدیل به اژدها می شد»(11) و «با زدن آن بر سنگ دوازده چشمه جاری می گشت»(12) و «با زدن همین عصا آب دریا کنار رفت و کف دریا ظاهر گشت»(13) و «با بیرون آوردن دست خود محیط اطراف را روشن می کرد».(14) تا آنجا که قرآن موسی را با داشتن معجزات نه گانه معرفی می کند.(15) حضرت مسیح نیز در نخستین برخورد خود با بنی اسراییل معجزاتی را نشان می دهد که از تنوع کامل برخوردار است، می گوید: 1. (از گل شکل پرنده ای می سازم و در آن می دمم و به اذن خدا به صورت پرنده ای در می آید)؛ «أَنِّی أَخْلُقُ لَکُمْ مِنَ الطِّینِ کَهَیْئَةِ الطَّیْرِ فَانْفُخُ فِیهِ فَیَکُونُ طَیْراً بِإِذْنِاللّهِ...». 2. (و نابینایان و بیماران مبتلا به پیسی را شفا می بخشم)؛ «وَ أُبْرِئُ الأَکْمَهَ وَالأَبْرَصَ ...». 3. (و مردگان را به اذن خدا زنده می کنم)؛ «وَأُحْیِ المَوْتی بِإِذْنِ اللّهِ...». 4. (و از آنچه که می خورید و در خانه های خود ذخیره می سازید به شما خبر می دهم)؛ «وَأُنَبِّئُکُمْ بِما تَأْکُلُونَ وَ ما تَدَّخِرُونَ فِی بُیُوتِکُمْ...».(16) علت محدود بودن کارهای ساحران و مرتاضان و تنوع کارهای خارق العاده ی پیامبران همان است که گفته شد. گروه نخست به قدرت محدود بشری خود تکیه دارند در حالی که پیامبران از قدرت بی پایان خدا استمداد می نمایند.(17) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
(قسمت چهارم) 4. وضع، صفات ظاهری، خصوصیات اخلاقی و اهداف متفاوت راه ديگرى كه به وسيله آن مى‏ توان معجزات پيامبران را از كارهاى خارق‏ العاده بشرى باز شناخت مطالعه در وضع كردار و صفات آورندگان آنها و همچنین اهداف و انگیزه آنهاست. كسى كه دست به كارهاى خارق عادتى‏ (مانند: اعمال مرتاضان، ساحران و كاهنان) مى ‏زند مسلماً داراى يك‏ هدف عالى و روحيه و صفات ممتاز نيست؛ زيرا اين گونه كارها را معمولًا براى يكى از چند منظور انحام مى‏ دهند: الف) سرگرمى و كسب در آمد. ب) اغفال مردم ساده لوح. ج) كسب شهرت و مانند آن. اينكه مى‏ گوييم: حتماً انجام اين گونه كارها با انگیزه دستیابی به يكى از این مقاصد است به اين دليل است كه اين گونه كارها مانند كارهاى مفيد علمى، تربيتى، توليدى، صنعتى و خلاصه كارهاى مثبت نيست كه كسى به خاطر يك هدف عالى‏ (مانند: خدمت به اجتماع) دنبال آن برود. بنابراين مرتاضى كه خود را صرف فرا گرفتن و تمرين چنين كارهايى مى‏ كند به طور مسلم يك روح عالى و صفات برجسته و ممتاز ندارد، به همين جهت ديده مى‏ شود كه همواره افراد كم مايه، بى سواد و ضعيف گرد اين گونه كارها مى‏ گردند. آيا هرگز شنيده ‏ايد كه دانشمندى بزرگ يا فيلسوفى متفكر دنبال اين گونه كارها باشد؟ اين هم ناگفته پيداست كه انسان هر قدر در پرده پوشى افكار و هدف‏هاى خود مهارت داشته باشد باز چهره واقعى آن از پس اعمال او بروز مى‏ كند، بنابراین مطالعه سوابق زندگی این گونه اشخاص و چگونگی بهره برداری از کارهای خارق العاده ای را که انجام می دهند پشت پرده اهداف آنها را نشان می دهد و علاوه بر آن در نظر گرفتن طرز اخلاق و رفتار آنها در اجتماع می تواند راهنمای خوبی برای پی بردن به وضع آنها باشد و هدف اصلی و نهایی آنها را روشن سازد. جمع بندی اینکه تفاوت پيامبران خدا و معجزاتشان با اين گونه اشخاص و كارهايشان به خوبی قابل تشخیص است. انبياء داراى هدف عالى تربيتى بودند و معجزاتى كه مى‏ آوردند به همين منظور و براى راهنمايى و هدايت نوع بشر و اجراى برنامه‏ هاى اصلاحى بوده و قصد هيچ گونه اغفال، سوء استفاده، كسب شهرت و امثال آن را نداشته اند. اين هدف مقدس از لابه لاى اعمال، چگونگى رفتار با مردم، سوابق زندگى و به خصوص در نوع بهره بردارى از معجزاتى كه انجام مى داده اند، كاملًا مشخص مى شود.(18) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇 کانون بازنشستگان دانشگاه شریف این مقاله ک ه به قلم آقای دکتر ناهیدی/ میهن دوست/ خانم دكتر شاهین نوشته شده؛ شاهکاری است از حقیقت واقعی وضع مملکت ما آفرین به اين خانم كه بدون ترس حقیقت واقعی وضع وطن ما را تشریح کرده است مقاله‌ای از خانم دکتر شاهین/تهران انقلاب نتیجه‌ی نا آگاهى بود جنگ نتیجه‌ی انقلاب بود عقب‌ماندگی نتيجه‌ی جنگ بود تحريم نتیجه‌ی عقب ماندگی شد و اختلاس و دزدى نتیجه‌ی تحريم! فقر و فلاکت اقتصادی و فرهنگی نتیجه‌ی اختلاسها خرافات نتیجه‌ی فقر اين چرخه ٤٠ سال كابوسي است كه با ناآگاهى شكل گرفت و هنوز هم.... ايران کشوريست که توسط مردمش *چهار ميخ* شده.. *ميخ اول : جهل* *ميخ دوم : خرافات* *ميخ سوم : تعصب کور* *ميخ چهارم :امامزاده پرستی* ما جماعتی هستيم که ميخ بر دامان خود و کشورمان گذاشته و بر تخته چهارميخ کرديم..... آهای آقای نسبتا محترم با شمام وقتی که پوشاندن چند تار مو در محیط اجتماع مهمتر از ( ......) شبهه طولانی بود ✅پاسخ شبهه:👇👇👇 1⃣ این شبهه که از سه سال قبل هر چند وقت بصورت دلفینی در فضای مجازی منتشر میشود جهت اعتباربخشی به کذب و جعلی به شخصیت های مختلف و نهادهای علمی منتسب میشود. 🔹شخصیتی با نام خانم‌دکتر شاهین ؛ آقای دکتر ناهیدی ، دکتر میهن دوست و.... با مسئولیت فوق وجود خارجی ندارند. 2⃣ طراحان شبهه سعی کرده اند با سوء استفاده از جهل و البته مطالبات و نارضایتی های بحق اقتصادی سخن نادرست خود را به مخاطب القاء کند. 3⃣ داریم که توضیح در خصوص رفع شبهه نافی و توجیه مطلق برخی مشکلات نیست. ضمن اعتراف و اعتراض به برخی مشکلات معتقدیم که توجیه مشکلات حماقت است سیاه نمایی و چنگ زدن به برخی شبهات و سوء استفاده برخی دوستان محترم است. 4⃣ الفبای سخن علمی در ساحت انقلاب شناسی این است که انقلاب را معلول آگاهی بدانیم؛ الزام همه انقلاب ها(فارغ از ارزشگذاری) از انقلاب کبیر فرانسه و انقلاب شوروی و الجزایر تا انقلاب ایران در سراسر آگاهی بوده است. زیبا صحبت کردن با صحبت زیبا کردن متفاوت است. نویسنده محترم سعی کرده با بازی واژه ها مخاطب را اقناع کند. 5⃣ جنگ و تحریم نتیجه خصومت با انقلاب بود. خصومتی که گاهی در فضای حقیقی و رزم و گاهی در فضای مجازی (مانند همین شبهه) دنبال میشود. در برخی موارد سوء تدبیرها و مدیریت های نادرست مشکلات را مضاعف و گاهی تولید کرده است. صدالبته مسیر اصلاح و انتقاد با تخریب متفاوت است! 6⃣ دوره چهل ساله شاهد پیشرفت هایی بوده ایم که تحسین و اعتراف دشمنان و استراتژیست های آمریکایی ( کسینجر و...) برانگیخته ؛ گرچه در منشور گام دوم انقلاب آمده در برخی موارد بین واقعیت ها و آرمان ها فاصله زیاد است. 7⃣ در عصر پهلوی بنا به ضرورت حکمرانی شاهد اقداماتی بوده ایم ؛ ولی بسیاری از عقب ماندگی ها معلول عقب ماندگی ، ایستایی و پسرفت ها در عصرقاجار و پهلوی میباشد. دقیقا زمانی که غرب در مسابقه پیشرفت رقابت میکردند قاجارها و فرح ها و محمدرضاشاه دنبال رفاقت های......بودند! 8⃣ در شبهه ادعا شده چرخه چهل سالگی انقلاب کابوس است ؛ حرف بسیار دقیقی است انقلاب و اسلام و استقلال خواهی از روز اول تا کنون برای دشمنانش کابوس بوده است. تلاش های مذبوحانه و شبانه روزی برای طراحی شبهات و انتساب های دروغین برای فریب دوستانی که مطالعه کمتری دارند جهت القای فهم نادرست از اسلام و اصول انقلاب نتیجه شوک بعد از کابوس است. 9⃣ به کوری چشم دشمنان و معاندان به اسلام و انقلاب و ایران و شهدای خود افتخار میکنیم؛ ایران کشوری است که توسط مردمش رکورد دمکراسی زده است؛ برای اولین بار در جنگ ۸ ساله یک وجبش کم نشده است و مثل قدیم ۹۰۰۰ بحرین عروس نکرده است ؛ بر پنجه گرگ ها بوسه نزده و با افتخار از گردنه های بسیار دشوار عبور کرده است البته نافی چهارمیخ شدن برخی دوستان نیستیم ؛ اگر جهل و پذیرش خرافات برخی دوستان نبود که طراحان شبهه خود را به زحمت نمی انداختند. 🔟 در ادامه شبهه سعی کرده در قالب گزاره های نادرست با قلقلک احساسات مخاطب، سخن خود را بر شعور مخاطب تحمیل کند. تاکید میکنم اگر در جایی خطا صورت گرفته نفی مطلق نمی کنیم ولی بایست هوشیار باشیم که به تعبیر شهید مطهری گاهی خطر یک ضرب المثل و جمله بظاهر زیبا برای یک ملت و مملکت از حمله ویروس طاعون و وبا خطرناک تر است. ۱۱. : برای خود و نویسنده محترم شبهه و همه خوانندگان فرهیخته آرزوی عافیت همراه با عاقبت بخیری میکنیم. بازنشر شبهه فوق توسط برخی دوستان همیشه به معنای پذیرش شبهه نیست و بسیاری دوستان طالب حقیقت میباشند 👈 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
📝پیشنهاد به وزارت ورزش برای پاسخ شایسته و انقلابی به تهدید غیرقانونی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در زمینه الزام ایران برای ورود زنان به ورزشگاه‌های مردانه 💀فیفا گفته که برای اطمینان از ورود بانوان به ورزشگاه در بازی ایران و کامبوج (۱۸ مهر ۹۸)، هیاتی به همراه یوری ژورکائف به تهران اعزام خواهد شد. ❣در یک مبحث کلی، نباید اجازه دهیم تا ارزش‌ها و نظامات تمدن غربی و سکولار بر ارزش‌ها و نظامات اسلامی و انقلابی ما (در تمامی عرصه‌ها مثل ورزش، دیپلماسی، آموزش و پرورش، دانشگاه، اقتصاد، خانواده و زن، حکمرانی، هنر، پزشکی و...) حکمفرما و تحمیل شود. باید به قاعده نفی سبیل در همه عرصه‌های کشور عمل شود و بیگانگان بر سرنوشت ایران، مسلط نشوند. ❣تا دیر نشده، وزارت ورزش نباید در برابر دستور و تهدید سیاسی و غیرقانونی و غیر ورزشیِ فدراسیون جهانی فوتبال مبنی بر الزام ایران به ورود بانوان به ورزشگا‌ه‌های مردانه، تسلیم و تحقیر شود و باید با جدیت و قاطعیت به آنها پاسخ دهد که: 🚫زن‌های ایرانی و مسلمان، دارای شخصیت و کرامت و عزت هستند و حضور آنها در محل‌هایی مثل استادیوم‌هایی که مردان فوتبال بازی می‌کنند، زیبنده و شایسته نیست. زیرا خشونت و فحاشی و اقدامات ناشایستی که توسط برخی هواداران در این استادیوم‌ها رخ می‌دهد، اصلاََ مناسب حضور بانوان ما نیست. ضمن اینکه در احکام اسلامی ما، اختلاط زن و مرد و نگاه کردن به نامحرم و... نهی شده است. 🚫لذا شما حق ندارید تا به ما بر خلاف ارزش‌های اسلامی و قانونی، دستور دهید. این دستورات شما، سیاسی و غیر حرفه‌ای است. 🚫ما انقلاب اسلامی کردیم و بهترین جوانان و عزیزانمان را تقدیم کردیم تا اسیر و تسلیم و ذلیلِ بیگانگان نباشیم. شهدای ما برای استقلال و عزت ما، جانشان را فدا کردند. لذا این دستور و تهدید شما، بر خلاف خواست مردم مسلمان ما بوده و پذیرش آن توسط ما، به منزله‌ی خیانت به آرمان‌های شهدا و انقلاب اسلامی خواهد بود. 🚫دستور شما دخالت در امور داخلی و فرهنگی و اجتماعی ما است و سعی دارد تا زنان مسلمان را از وظفیه و نقش مقدس مادری و همسری و مدیریت داخلی خانواده و آرامش‌بخشی (لتسکنوا الیها)، رها کند و آنان را قربانی خشونت و فحاشی و مسائل سوءاخلاقی تبدیل کند که ما به شما چنین اجازه‌ای نمی‌دهیم و درخواست شما را غیرمنطقی و غیر ورزشی تلقی می‌کنیم. ❣این پیشنهاد را به دست مدیران وزارت وزرش برسانید تا در برابر دخالت دشمن، عقب‌نشینی نکرده و تحقیر نشوند. ✍ کانال نقد راهبردی فمینیسم♀️ @AntiFeminism
🔻 نُخبه‌ای مثل «شهید تهرانی‌مقدم»، متفاوت است با متخصصی که به غرب می‌رود و دانش خود را در اختیارِ نظام سلطه قرار می‌دهد. 🔻 نخبگانِ بصير، هيچگاه نُخبگیِ خود را در اختيارِ نظام سلطه قرار نمی‌دهند. ✔️ استاد سید محمّدمهدی میرباقری: «جوانی که دانش خودش را در ميدان اسلام به‌کار می‌برد و تا پای شهادت نيز ايستادگی می‌کند و موازنهٔ قدرت را به نفع اسلام تغيير می‌دهد و دستور «تُرْهِبُونَ بِهِ عَدُوَّ اللَّهِ» را اجرا می‌کند و در نتيجه در دل دشمن، ترس می‌اندازد _ مثل شهيد تهرانی‌مقدم که در جهت توليد و به نتيجه رسيدن سلاح‌های موشکی و موشک‌های دوربُرد ما ايستادگی می‌کند و حتی جان خود را در اين مسير تقديم می‌کند _ بسيار متفاوت است با کسی که همين دانش را به اروپا می‌برد و با اين استدلال که "علم، جهانی است" در آن‌جا خدمت می‌کند. چنين کسی بصيرت ندارد و اين ميدان درگيری را نمی‌شناسد و نمی‌فهمد؛ بلکه سرمايهٔ علمی‌اش را در خدمت دشمن اسلام قرار می‌دهد و اين بسيار خطرناک است. اگر در حال حاضر، غرب بر دنيا تسلط پيدا کرده است علتش اين است که با جمع کردن نخبگان ملت‌های مختلف و سرمايه علمی آنان، بر جهان حکومت می‌کند. اين نخبگان اگر بصيرت داشته باشند هيچگاه نخبگی خود را در اختيار نظام سلطه قرار نمی‌دهند.» ۹۳/‌۲/۱۸ @mobahesegroup
هدایت شده از استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۵۲ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. (۴ مهر ۹۸) موضوع: 👈ذکر کرامات و معجرات حضرت امام زین‌العابدین علیه‌السلام و شرح مبارزات و امامت ۳۳ ساله‌ی ایشان. 👈تلاش بنی امیه و بنی عباس برای جداکردن مدیریت از شریعت. 👈انتظار فرج یعنی تمهید مقدمات قیام حضرت مهدی (عج). 👈انقلاب اسلامی، تمهید مقدمات قیام است. 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسات ۲۵۱ و ۲۵۲:👇 http://sabereh.com/goftar/sotkamel/nezam/s1194 ➡️ @OstadZahedi
📛 عادی‌سازی #گناه_زنا و هرج و مرج اخلاقی روی صحنه تئاتر! 📽 دو نمایش که به تازگی روی صحنه رفته‌اند، ناهنجاری و قبح‌شکنی را از حد گذرانده و به مرز هرج و مرج اخلاقی رسیده‌اند! ♨️ یکی از این نمایش‌ها که این شب‌ها در تالار ایرانشهر درحال اجراست، روایت‌گر زنی است که خودکشی کرده است و در ادامه ماجراهایی که سبب این اتفاق شده، روی صحنه بازگو می‌شود؛ داستانی مملو از خیانت و روابط نامشروع و نامتعارف! ⛔️ البته طراحی روایت‌هایی درباره عشق‌های چند ضلعی، در تئاتر ایران متداول شده است. اما این بار با نمایشی طرف هستیم که تقریبا همه شخصیت‌های آن به یکدیگر خیانت می‌کنند و ارتباط غیراخلاقی افراد متأهل در آن عادی است! ⛔️ نمایشی که محتوای آن حتی از سریال‌های مبتذل ماهواره‌ای نیز قبیح‌تر به نظر می‌رسد. ⛔️ همچنین نمایش دیگری در تماشاخانه سپند روی صحنه رفته که به‌خاطر ابتذال، اجرای آن حتی در خارج از کشور نیز ممنوع بوده، اما این شب‌ها در تهران روی صحنه رفته است. ⭕️ اینکه اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد حتی از بسیاری کشورهای غربی در صدور مجوز برای این نمایش تساهل به کار برده نیز در نوع خود، قابل تأمل است. 📌 متأسفانه طی سال‌های اخیر و به‌خاطر ضعف در نظارت و صدور مجوز برای آثار، فضای تئاتر ایران به شدت سقوط کرده و نمایش‌هایی با موضوعات و مضامین هنجارشکن، ضدخانواده و غیراخلاقی به‌طور مکرر اجرا می‌شود!! #وزارت_افساد @mobahesegroup
🔴 نقشه هایی که فقط برای ایرانیان کشیده می‌شود ...! 🔹وزارت علوم و تحقیقات ژاپن به خاطر و ورود دختران به دانشگاه را کاهش داده است... ↙️ منبع: 🌐 http://fna.ir/bnt6kb ❓آیا در ایران حتی میتوان چنین حرفی را به زبان آورد؟؟؟ برای ما برنامه می‌ریزند ولی همان برنامه را برای خودشان استفاده نمی‌کنند. 💢بدون سواد رسانه بازیچه هر تفکری و هر رسانه ای خواهیم بود. @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتما این سئوال رو شما هم شنیده‌اید که چرا رهبری فلانی را عزل نمی‌کند؟! اگر امام علی(ع) بود... جواب رو در این کلیپ رو ببینید @mobahesegroup
*امشب ، سه شنبه ۹ مهر ۱۹٫۳۰ امشب شبکه ۱ سیما* *اولین گفتگوی رسانه ای سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده معزز نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی* 🔹 *امشب؛ شبکه اول سیما ساعت۱۹:۳۰ گفتگوی ویژه سایت رهبرانقلاب با سردار سلیمانی* 🔹 *به همراه خاطرات جذاب و تکان‌دهنده ایشان از فرماندهی در جنگ۳۳ روزه حزب الله لبنان با رژیم غاصب اسرائیل* 👈 *زنگ ساعتتان را بر روی ۱۹٫۳۰ تنظیم بفرمائید* ✋ 🌷🌷 *لطفا شما هم رسانه باشید و برای هرگروهی که عضو هستید بازنشر دهید* 🌷🌷🌷 @mobahesegroup
در دنیای شهردار تهران ها که کلمه شهید از تابلو ها حذف میکنند، شهردار اردبیل باش که کنار تابلو شهدا، تابلو مشخصات شهید هم اضافه میکند! رونوشت: شهرداری شیراز @mobahesegroup
🔸اعتراض جالب کودک قطری به حضور ورزشکاران رژیم صهیونیستی در دوحه کودکی در اعتراض به حضور ورزشکاران رژیم اشغالگر قدس در فرم رضایت‌نامه والدین برای حضور در این مسابقات اعلام کرد که موافق بازدید از این مسابقات نیست چون ورزشکاران رژیم صهیونیستی در این مسابقات حضور دارند. @mobahesegroup
❓ بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها چه حكمي دارد؟ ✍️ پاسخ اجمالي: اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه ريشه در رفتار پيامبران پيشين دارد. مانند: بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف(ع) و ماليدن آن بر چشم. آری بوسيدن قبور ائمه(ع) از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت». آیا بوسيدن فرزند، یا عكس و وسائل يادگار او، شرك است؟! ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت مثل عبداللَه فرزند احمد بن حنبل، رملی شافعی، محب الدین طبری و... نیز بوسيدن و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند. ✍️ پاسخ تفصيلي: https://eitaa.com/mobahesegroup/13076 ___________________ @mobahesegroup
✅پاسخ تفصیلی:👇👇👇 درباره بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها و اشياى متعلق به آنان بايد گفت: اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه به دليل متبرك بودن آن ها ريشه در رفتار پيامبران پيشين نيز دارد. در قرآن مجيد آمده است كه وقتى حضرت يوسف خود را به برادرانش معرفى نمود و آن ها را مورد عفو و بخشش قرار داد، به آن ها گفت: «اذْهَبُوا بِقَمِيصِي هذا فَأَلْقُوهُ عَلى وَجْهِ أَبِي يَأْتِ بَصِيراً»؛ (پيراهنم را با خود نزد پدرم ببريد و بر صورتش افكنيد تا ديدگانش بينا گردد).(1) سپس در جاى ديگرى از همين سوره آمده است: «فَلَمَّا أَنْ جاءَ الْبَشِيرُ أَلْقاهُ عَلى وَجْهِهِ فَارْتَدَّ بَصِيراً»؛ (چون مژده دهنده نزد پدر آمد، پيراهن را بر صورت پدر افكند و يعقوب بينايى خود را بازيافت).(2) آيا مى توان رفتار اين دو پيامبر الهى- يوسف صديق كه توصيه به ماليدن پيراهن بر چشمان پدرش نموده و يعقوب كه آن را انجام داده است - را شرك به خدا و حرام دانست؟ آن هم داستانى كه از زبان قرآن مجيد نقل شده است؟ علاوه بر اين، در صحيح بخارى از عبداللَّه بن عمر نقل شده است كه: «پيامبر را در حالى ديدم كه حجرالاسود را لمس مى كرد و مى بوسيد».(3) بر همين مبنا است كه كليه مسلمين جهان به هنگام زيارت خانه خدا، براى لمس كردن و بوسيدن حجرالاسود مدتها به صف مى ايستند. حال كه بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف و ماليدن بر چشم مجاز مى باشد، بديهى است كه مى توان در و ديوار و ضريح امامان را لمس نمود و بوسيد، زيرا تفاوتى بين اشيا - از جهت متبرك بودن آن ها - وجود ندارد؟! بايد توجه داشت بوسيدن قبور ائمه از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت»، و آيا هركسى را كه از روى محبت بوسيدند، عبادت كرده اند؟!! و آيا بوسيدن فرزند، بوسيدن عكس و يا وسائلى كه يادگار فرزندى است كه به مسافرت رفته و يا از دنيا رفته، شرك است؟! وقتي آنها شرك نباشد بوسيدن قبور اولياء از روي محبت نيز شرك نمي باشد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پاسخ بالا 👆👆🔻👇👇👇 ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت بوسيدن قبر و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند از جمله: 1. عبداللَّه فرزند احمد بن حنبل مى گويد از پدرم سؤال شد كه مس منبر رسول اللَّه و تبرك به آن و بوسيدن قبر شريف به قصد ثواب چه حكمى دارد؟ پدرم گفت اشكالى ندارد.(4) 2. رملى شافعى: تبرك به قبر پيامبر و يا علما و يا اوليا جائز است و بوسيدن و استلام آن اشكالى ندارد.(5) 3. محب الدين طبرى شافعى: بوسيدن قبر و دست گذاشتن بر روى آن جايز است و سيره عمل علماء و صالحان بر آن است.(6) 4. علامة احمد بن محمد مقرى مالكى، متوفى در سال 1041 ه در «فتح المتعال بصفة النعال» به نقل از ولى الدين عراقى گفته است: حافظ ابو سعيد بن علا گفته است: در گفتار احمد بن حنبل در جزوه قديمى با خط ابن ناصر (7) و ديگر از حفاظ ديده ام كه: از امام احمد در مورد بوسيدن قبر و منبر رسول خدا سؤال شد، فرمود: مانعى ندارد. او مى گويد: گفتار احمد را به ابن تيمية نشان داديم بسيار تعجب كرد و گفت: تعجب مى كنم، احمد نزد من مرد بزرگى است اما نمى دانم اين گفتار اوست يا معنى گفتار اوست؟! او مى گويد: چه تعجبى در اين گفتار است در صورتى كه از احمد براى ما نقل شده كه: جامه شافعى را شسته و آبش را خورده است.(8) وقتى كه او از اهل علم تا اين اندازه احترام كند، پس نسبت به صحابه و آثار انبياء (عليهم السلام) چگونه احترام خواهد نمود؟ و چقدر نيكو سروده است از قول مجنون نسبت به ليلى: «امر على الديار ديار ليلى اقبل ذا الجدار و ذا الجدارا*** و ما حب الديار شغفن قلبى ولكن حب من سكن الديارا»؛ (از ديار ليلى مى گذرم، اين ديوار و آن ديوار را مى بوسم، علاقه به ديار ليلى دلم را تسخير نكرده، آن كسى كه در آن سكونت دارد مرا مفتون خود ساخته است). 5. شيخ مشايخ شافعى ها، شافعى كوچك محمد بن احمد رملى، متوفى در در سال 1004 هـ ق در شرح «المنهاج» گفته است: مكروه است كه تابوتى كه روى قبر قرار دارد بوسيده و يا لمس شود، و بوسيدن اعتاب مقدسه، هنگام دخول براى زيارت اولياء نيز مكروه است؛ آرى اگر قصد تبرك داشته باشد كراهت ندارد چنانكه مرحوم والد به آن فتوى داده است. چنانكه تصريح كرده اند (9) كه: هر گاه از دست زدن به حجر الاسود عاجز باشد، مستحب است با عصائى به آن اشاره كند آنگاه عصا را ببوسد.(10) 6. طيب ناشرى از محب الدين طبرى شافعى نقل كرده كه: بوسيدن قبر و لمس كردنش جائز است، آنگاه گفته است، روش علماء شايسته چنين بوده و اين شعر را خوانده است: «لو رأينا لسليمى اثرالسجدنا الف الف للاثر»؛(11) (اگر اثرى از سليمى ببينيم، هزار هزار بار براى آن سجده مى كنيم). 7. شيخ ابراهيم باجورى شافعى، در حاشيه اش بر شرح ابن قاسم عزى بر متن شيخ ابى شجاع در فقه شافعى، جلد 1 صفحه 286 گفته است: بوسيدن قبر و مس كردن آن مكروه است و مثل آن است تابوتى كه روى آن قرار مى دهند، و همچنين است بوسيدن آستانه ها هنگام داخل شدن براى زيارت اولياء، مگر آنكه قصد تبرك به آنها را داشته باشد كه در اين صورت، كراهت نخواهد داشت. و اگر از آن به خاطر ازدحام و امثال آن مثل اختلاط زن و مرد، ناتوان باشد، چنانكه در زيارت آقايم احمد البدوى واقع مى شود، در اين گونه موارد در مكانى توقف كند و از دعاء و قرآن، آنچه كه مى تواند بخواند و با دستش يا چيز ديگر اشاره به قبر كند، پس آن را ببوسد. علماء تصريح كرده اند كه اگر از مس حجر الاسود ناتوان باشد، مستحب است كه با دستش و يا عصا به سوى آن اشاره كند آنگاه آن را ببوسد و... .(12) بوسيدن در و دیوار و عتبه و آستانه مقدّسه أئمّه معصومين (عليهم السلام) نیز شرك نمى باشد چون زائر براى اظهار أدب و تبرک، آنها را مي بوسد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تابلو شهید رو برداشتن جاش سروستان گذاشتن ایشون هم با شجاعت تمام رفته تابلو رو برداشته جاش شهید گذاشته آتش به اختیار به این میگن حتما ببینید @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جواب نماینده ی مجلس رو داده آتش به اختیار به این میگن حتما ببینید @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شرح در تصویر . . - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ❤:like 🗨:comment 👤:tag Friends ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ @mobahesegroup